Miten naisen tulisi pukeutua?

TyyliLyyli_

Tällä palstalla arvostellaan paljon naisten pukeutumista, on ihan omia aloituksiakin asiasta, yksi aika uusikin tuossa... Kerrotaan kaikki epäkohdat huiveineen ja crokseineen jne. mutta koskaan ei sitä, että MITEN sitten pitäisi pukeutua.

Eli siis miehet, kertokaa se sanoin tai vaikka kuvin, että mitä pitäisi naisella olla päällään. Vastaukseksi ei riitä, että pitää pukeutua "naisellisesti" tai "tyylikkäästi" se kun saattaa tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Enkä tässä hae itselleni pukeutumisohjeita, mutta kiinnostaa vain tietää, että mikä miehiä miellyttäisi.

63

5794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeebra1981

      Vaatteet ulkona, mutta itse en vaatteita käytä sisällä eli sen mukaan.

    • 9+4

      Naisen ei koskaan pitäisi pukeutua miesten vaatteisiin ja päinvastoin (pl. ne, jotka nimen omaan haluavat ja pyrkivät siihen). Ei ole olemassa mitään unisexiä. Esimerkiksi ne crocksit, jotka nyt ovat muutenkin aivan hirvittävät kengät, ovat selvästi maskuliinista mallia. Sitä ei muuta pinkki väri miksikään. Ei mieskään voi laittaa korkkareita puvun kanssa ja sanoa, että "nämähän ovat mustaa nahkaa - hyvin miehekkäät!". Sen verran pitää olla pelisilmää, että ymmärtää mikä vaate on naisellinen ja mikä ei. Jos näyttää vartaloltaan jo muutenkin tukkijätkältä, niin farkuista ja ruutupaidasta ei nainen saa hyvää yhdistelmää millään.

      Nyrkkisääntönä käy hyvin se, että jos mies saattaisi hyvin käyttää jotain lähes samanlaista vaatetta, niin sitä ei kannata valita. Musta mekko on varma, mutta mustan t-paidan olisi jo syytä olla tyköistuva ja malliltaan naisille suunniteltu. Toki oman maun ja vartalon mukaan.

      • 666

        Mitävarten aina pitää olla mustaa?

        Körttiläisiäkö vai saatananpalvojiako kaikki on vai hautajaisiin menossa?


      • lifemocker
        666 kirjoitti:

        Mitävarten aina pitää olla mustaa?

        Körttiläisiäkö vai saatananpalvojiako kaikki on vai hautajaisiin menossa?

        se on paras väri


      • 666
        lifemocker kirjoitti:

        se on paras väri

        Ei oo.


      • ......
        lifemocker kirjoitti:

        se on paras väri

        Musta ei ole väri, vaan valon puutetta.


    • lifemocker

      itse (ylläri pylläri) pidän rock/metalli tyylisistä naisista

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,

        Vastaisitko vielä tarkemmin, millaisiin vaatteisiin pukeutuneista?


    • Ärzy

      Tyylikkäästi, mutta seksikkäästi. Vartalon myötäisesti.
      Ei mitään peittäviä vaatteita. Paljasta pintaa saa näkyä rintamuksessa, säärissä ja käsivarsissa mukavasti.
      Tietty tilanteen mukaan, kaupungille siististi, ulkoiluun urheilullisesti,
      Naisille naisten vaatteita, ei t-paitoja eikä collegepaitoja eikä bermudashortseja löysiä farkkuja.
      Tunikat, legginsit, topit, hameet eri mitoissa, caprit, farkkuleggarit....
      Ja väriä sopivasti myös tietty

    • Manly....

      Tuota....miten naisellisesti tai tyylikkäästi pukeutuminen tarkoittaa eri asiaa eri ihmisille???

      Naisellinen pukeutuminen korostaa naiseutta esim. hame, mekko erityisesti. Tyylikkyys taas on tietynlaista sopusointua ja harmoniaa esim. räikeä pukeutuminen, minihamekorkkarit tms. ei ole tyylikästä. Joskin on todettava, että jotkut naiset nyt ovat yksinekrtaisesti tyylikkäitä aina; johtunee olemuksesta, itsevarmuudesta ja kauneudesta.

      Jotkut naiset taas eivät ole tyylikkäitä vaikka pukeutuisivat miten.

      Miehiä, ainakin minua, viehättää terveitsetuntoinen naisellinen nainen, jolla on hame ja pusero sekä saappaat ja kaunis meikki, pitkät hiukset sekä huoliteltu olemus muutoinkin.

      Ja nyt sitten voit hyppiä seinille; en ole koskaan tavannut lihavaa tyylikästä naista.

      • Audreyksikin sanottu

        Minäpä olen. Ja montakin. Vartalon koolla ei ole juurikaan mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. Olet aikamoinen idiootti, täytyy sanoa vaikka en yleensä ihmisiä hauku... Minihame ja korkkarit VOIVAT olla oikeassa paikassa ja oikein yhdistettyinä mitä tyylikkäimmät vaatteet.
        EN ole sahanomistajan ruma tytär vaan sivistynyt, tyylikäs , sensuelli nainen. Hoikka with a lot of class.


      • Manly....
        Audreyksikin sanottu kirjoitti:

        Minäpä olen. Ja montakin. Vartalon koolla ei ole juurikaan mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. Olet aikamoinen idiootti, täytyy sanoa vaikka en yleensä ihmisiä hauku... Minihame ja korkkarit VOIVAT olla oikeassa paikassa ja oikein yhdistettyinä mitä tyylikkäimmät vaatteet.
        EN ole sahanomistajan ruma tytär vaan sivistynyt, tyylikäs , sensuelli nainen. Hoikka with a lot of class.

        Hoikka with a lot of class. ??

        Jos olisit oikeasti tyylikäs, kirjoituksesikin olisi erilainen. En vain ole tavannut yhtään tyylikästä ylipainoista ja se on fakta. Valitettavasti sinun kanssasi en ole samaa mieltä mutta vinkkinä voi sanoa,e ttä vaikka kuvittelisit olevasi kuinka tyylikäs, henkinen tyylittömyytesi näkyy ulospäin ja vesittää sen mahdollisen tyylikkyytesi.

        Idiootti tai en, ymmärrän tyylikkäiden naisten päälle ja sinä et sitä ole, vaikka ilmeisesti haluaisitkin


      • punkero8

        Noh, minun täytyy myöntää että omalla kohdallani tämä viimeinen lause on totta. Kun lihoin selkeästi omenalihavaksi, niin ihan sama mitä sitä päällensä laittaa, ei näytä kovin tyylikkäältä. Hiukan hoikentavassa peilissä suoraan edestä joskus itselle välähtää jotain naisellistakin, mutta eihän se kenellekään muulle näy. Sinänsä elämäntilanteeni ja työni on sellaista, ettei ole tarpeenkaan olla tyylikäs, siisteys riittää ja työasu kuitenkin talon puolesta. Ja kyllä, painoa sinnikkäästi pyrin pudottamaan, en ole vieläkään tottunut tähän runsaasti ylipainoisena olemiseen.

        Mutta en sanoisi että kaikki lihavat naiset ovat tyylittömiä. Jos ei ole tällaista pallomahaa tai muuten ruumiinrakenne sellainen, että sen keskivartalon saa piilotettua, niin kyllä niitä tyylikkäitäkin ylipainoisia aina välillä näkee. Toki mitä lihavampi, sen mahdottomampi, sairaalloinen ylipaino nyt estää minkä tahansa tyylikkään vaatteen näyttämisen hyvältä.

        p.s. älkää alentuko tuohon toistenne haukkumiseen, hirrrveen ikävää luettavaa. eiköhän tässä saa jokainen sen oman mielipiteensä sanoa, ja muistaa että se on vain se oma mielipide, muilla on muunlaisia.


      • mentori
        Manly.... kirjoitti:

        Hoikka with a lot of class. ??

        Jos olisit oikeasti tyylikäs, kirjoituksesikin olisi erilainen. En vain ole tavannut yhtään tyylikästä ylipainoista ja se on fakta. Valitettavasti sinun kanssasi en ole samaa mieltä mutta vinkkinä voi sanoa,e ttä vaikka kuvittelisit olevasi kuinka tyylikäs, henkinen tyylittömyytesi näkyy ulospäin ja vesittää sen mahdollisen tyylikkyytesi.

        Idiootti tai en, ymmärrän tyylikkäiden naisten päälle ja sinä et sitä ole, vaikka ilmeisesti haluaisitkin

        tuo idiootiksi nimittely kertoo vaan sen, että nyt kirpaisi jotakin lihavaa tyttöä sinun viestisi. Eihän tuossa sinun viestissäsi ollut mitään haukkumista, kuten tuossa ylempänä virheellisesti väitettiin, vaan totesit vain, että et ole koskaan tavannut lihavaa ja tyylikästä naista omasta mielestäsi. Mutta kuten sanottu, lihavia ei saa kyseenalaistaa, koska jos niin tehdään he suuttuvat välittömästi ja ryhtyvät puolustuskannalle. Ihmiset puolustavat sitä mitä ovat, vaikka se olisi kuinka järjetöntä.


      • Anonyymi
        Audreyksikin sanottu kirjoitti:

        Minäpä olen. Ja montakin. Vartalon koolla ei ole juurikaan mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. Olet aikamoinen idiootti, täytyy sanoa vaikka en yleensä ihmisiä hauku... Minihame ja korkkarit VOIVAT olla oikeassa paikassa ja oikein yhdistettyinä mitä tyylikkäimmät vaatteet.
        EN ole sahanomistajan ruma tytär vaan sivistynyt, tyylikäs , sensuelli nainen. Hoikka with a lot of class.

        Minihame ja korkkarit eivät ole koskaan tyylikkyyttä, aivan turha väittää vastaan!


    • Nainen tyylikkäänä

      Tyylikkyys on harvoin mitenkään synnynnäistä. Tyylitaju muodostuu vähitellen. Tiedän itse omaavani suhteellisen hyvän tyylitajun ja oma tyylini on rakentunut. Kuitenkin se vaati muutaman vuoden ja paljon harha-askelia mm. liian tiukkojen tai löysien sekä muuten vain mauttomien lumppujen kanssa. Nykyään saan paljon kehuja tyylistäni. Hyvä puoli on se, että oikeastaan aivan sama minne lähden niin osaan pukeutua. Huono puoli on se, että tyylitajun myötä löytää liiankin helposti rahanmenoa.. :)

      Miehet eivät onneksi yleensä edes liikaa tyylistä ymmärrä. Tarkoitan siis sitä, onko joku rytky klassikko vai muuten vain ok. Halpa trikoorätti menee siinä missä kallis mekkokin kunhan istuu päälle. Riittää kun on naisellinen sopivasti, esim. Hyvin istuvat farkut korkkarit ovat takuuvarma pari. Ei niitä yleensä kiinnosta ovatko farkut Wranglerit vai Henkan tai korkkarit Euromarketista vai Jimmy Choon. Jos ei tykkää koroista, matalat kopisevakorkoiset avokkaat menevät miehille ihan täydestä. Toki on myönnettävä, että on helpompi näyttää hyvältä jos kroppa on kunnossa. Silti, olen ollut raskauksien jäljiltä välillä melkoinen pullukka mutta käytin hameita ja korkkareita tai pillifarkkuja ja saappaita ja aina sain miehiltä kehuja.

      Nauttikaa naiset naiseudesta ja ihanista vaatteista, etsikää se oma tyyli niin varmasti saatte itsevarmana päitä käännettyä!

      • Vekkihameeisovikaiki

        Äiti sitä tyylikkyyttä lapselleen jo vauvasta opettaa. Jos vauva puetaan aina rotanväriseen kuluneeseen potkupukuun ja myöhemminkin kaikki vaatteet pestään samassa läjässä eikä koskaan laiteta kauniita vaatteita vauvan tai lapsen päälle, niin ei hän saa osakseen ihastelua joka puolestaan sitä tyylitajua kehittää...
        Ja halpakin vaate on usein kaunis! Tämä juttu ei ole rahasta kiinni.
        Mutta, toden totta, jos katselee maailmaa vain navetan sontaluukusta tai säästää kaikki pennoset isukin harrastukseen niin siitä sitten tenavat saavat loppuikänsä tyylittömyydellään maksaa.


    • degbebewc

      Aivan sama, todellakin aivan sama, kunhan ei oo ylipainoisel liian tiukat ja alipainoisel liian väljät kuteet

    • 344334

      Heh, aijot siis pukeutua niin kuin 'miehiä miellyttää' ? Onnea vaan elämään elämäsi niin kuin miehiä miellyttää, varmasti tulet olemaan onnellinen. Mikset vain pukeudu niinkuin tunnet olosi parhaimmaksi?

      • TyyliLyyli_

        Luitko edes aloitustani kokonaan? Enkös lopussa sanonut etten hae pukeutumisohjeita itselleni? Minä itseasiassa pukeudun juuri niin kuin tykkään, ja moni kovassa käytössä oleva vaatekappale on juuri sellainen mitä ainakin tämän palstan miehet tuntuvat vihaavan, esim. legginsit ja löytyypä muutakin "hirvitystä" kuten tennareita ja ne crocksitkin olen suunnitellut ostaa nyt, kun ne eivät ole enää muotia, ja sellainen villitys kuin olivat joitain vuosia sitten. Ovat kuulemma mukavat jalassa... ;)

        Mielestäni ei riitä että sanotaan "sun vaatteet on kauheat, näytät rekkalesbolle" jos on esim. t -paita, farkut ja tennarit. Pitäisi kertoa myös että _mikä_ se sitten miellyttäisi... Onko tyylikkyys joku jakkupuku ja korkeakantaiset kengät ja hiukset nutturalla, vai onko se kukallinen kesämekko ja lierihattu, vai jotain muuta? Entä sitten naisellisuus... Onko se syvään uurrettu paita, josta tissivako vilkkuu ja mielellään ei peitä vyötäröäkään, minihame tai pienen pienet mikroshortsit joiden alta pakarat vilkkuu, vai onko se joku tyköistuva nahkainen ja niittinen mekkoviritelmä ja verkkosukkahousut, vai onko se kellohame ja paitapusero, vai mitä?

        Sana on vapaa... Kertokaa miehet.

        Minä aion pysyä kauheissa vaatteissani, mutta ehkä ne naiset joilla on halua miellyttää kaikkia miehiä, tai vain jotain tietyntyyppisiä miehiä, ottavat vinkit vastaan mielellään.


      • Anonyymi

        Verkkarit. Shortsit. T paita toppi ja aina tilaisuuden mukaan


    • wse2rf3e

      Kunhan pillu näkyy, muuten ei väliä.

    • barbiina

      No siis tietysti korkkareihin ja miniin. Mikä täs on aina niin vaikeeta?

    • josapappa57754

      mun ihannenainen
      juhlissa iltapuku. lyhyt mekko. pitkä iltapuku.
      kotona poolo. verkkarit.farkut ja khakihousut
      kesällä verkkarit.toppi.farkut.t-paita
      ja talvella minkkiturkki

    • fashion is for twats

      Tyyli on sitä, että unohdetaan muoti ja trendit.

      Tyyli on ensinnäkin sitä, että pukeudutaan tilanteeseen sopivasti.
      Toisekseen, tyyli on myös sitä, että pukeudutaan vaatteisiin, mitkä sopivat omalle vartalotyypille ja ovat oikean kokoisia.

      Jos hienostelemaan lähdetään, niin tyylitajusta kertoo oikeiden materiaalien yhdistäminen oikeanlaisiin vaatteisiin.

      Miesten näkemykseen tyylistä (varsinkaan tällä palstalla) en luottaisi pätkääkään.

    • 2x thumbs up
    • minavaantaas

      Humpalle ja miksi ei muuallekin pikkumusta on aina siisti seksikäs ja naisellinen asu.

    • 50v teinistä tyylikä

      Haluaisin olla tyylikkäämpi, mutta se on vähän haasteellista. Olen nääs 152 cm pitkä ja 43 kg painava 50-vuotias nainen, joka usein joutuu ostamaan vaatteensa lasten osastolta.

      Jos olisin rikas, voisin teettää vaatteeni, tai hankkia niitä isolla rahalla joistain harvoista erikoisliikkeistä. Joskus jokunen xs-pusero saattaa olla minulle sopiva, mutta tosi harvoin löytyy riittävän pieniä vaatteita.

      Koska teen istumatyötä, haluan vapaa-ajallani harrastaa liikuntaa enkä istua ompelukoneen edessä ja vaikka istuisinkin, en saisi aikaiseksi kovin tyylikkäitä vaatteita, sillä en pidä ompelusta, koska minulla on tekstiilipölyallergia.

      Vinkkejä otan mielelläni vastaan. En haluaisi näyttää pikkutytöltä, vaan ikäiseltäni tai vähän nuoremmalta tyylikkäältä naiselta. Minua luullaan usein noin 40-vuotiaaksi lähempää ja kauempaa teini-ikäiseksi urheilijatytöksi.

      • Päivän naurut!

        Kyllä tuon kokoiselle jo naisten vaatteita löytyy. Missä oikein shoppailet?Kuinka kaukaa sinua luullaan teini-ikäiseksi urheilijatytöksi? Mistä tiedät?


      • klassinen
        Päivän naurut! kirjoitti:

        Kyllä tuon kokoiselle jo naisten vaatteita löytyy. Missä oikein shoppailet?Kuinka kaukaa sinua luullaan teini-ikäiseksi urheilijatytöksi? Mistä tiedät?

        No ei tästä ole kun kymmenen vuotta takaperin kun itse olin vielä semmoinen hammastikun kokoinen ja vaatteet tosiaan ostin joskus lastenosastolta. Kaupungissani ei ole kun pari rättikauppaa, Seppälä ja toinen "mummo"-kauppa. Silloin Seppälästä sai hyvällä lykyllä kokoa 34 ja sekin roikkui päällä, nyt on pikkuisen jo tullut lisää valikoimaa mutten enää halua näyttää teinipissikseltä. Olen jo 30 .
        En pidä nettishoppailusta, haluan nähdä vaatteen livenä ennen ostopäätöstä, kokeilla miltä kangas tuntuu ja miten vaate istuu, sitä ei netistä tilaamalla näe. Minusta on liian vaivalloista lähettää koko paketti takaisin kun ei vaatteet sittenkään miellyttäneet.
        Pakosta olen joutunut käymään naapurikaupungeista ostamassa vaatteita kun valikoima täälläpäin on niin niukkaa.
        Crocseja olen aina pitänyt hirvittävän tyylittöminä, jopa miehillä, en voi sietää niitä eikä tulis pieneen mieleenkään käyttää.


    • 50-v tein..tyylikäs

      Hmm... Sinua "Päivän naurut!" siis naurattaa vaateprobleemani. :)

      Mielenkiintoista, mistä joidenkin pitää ilonsa kaapia, mutta naura ihan vapaasti vain. Kaikilla ei tule mieleen, että voisi nauraa siitä syystä, että joku on kokoa 32 tai XXS, eikä löydä helposti tyylikkäitä naisten vaatteita.

      Mistä tiedän.... ? Siitä, kun minulle on moni niin sanonut.

      Kuinka kaukaa....? Sellaisen matkan päästä, ettei kasvoja näe selvästi. Kasvoni eivät roiku ja kun kroppakin on pieni ja timmissä kunnossa ja lasten urheiluvaatteissa, niin ei kai se mikään ihme ole, jos minua luullaan 12- tai 13-vuotiaaksi.

      Kyllähän pieniäkin vaatteita löytyy joskus harvoin löytyy, mutta ei sen tyylisiä, mitkä koen keski-ikäiselle naiselle tyylikkäiksi. Joskus ne pienet vaatteet ovat liian "seksikkäitä/nuorekkaita, usein teinien vaatteita.

      En asu suuressa kaupungissa. Täällä valikoimat eivät ole ihan huippua.

      Ns. näyttävien naisten vaatteita löytyy aika mukavasti, mutta myyjätkin ovat usein sanoneet, että kaikkein pienimmät vaatteet alkavat usein koosta 34 tai 36, jotka ovat molemmat minulle isoja. Kokoja xs tai 34 tulee yleensä myös vain muutama/vaate. Samoin kuin pieniä kenkiä 35 tai 36 tulee kenkäkauppoihin yleensä vain yksi tai kaksi paria.

      34-kokoinen Icepeakin takki minulle pienennettiin ja hihat lyhennettiin, mutta on vieläkin se on vähän reilu, kun ei sitä ompelijan mukaan voinut oikein enempää pienentää mallin kärsimättä..

      Kerrothan, mistä Suomesta löytyy hyvä valikoima XXS-kokoisia tyylikkäitä aikuisen naisen vaatteita. Voisin kesälomareissulla käydä niitä sieltä ostamassa. KIITOS! :)

      • öahgöh

        Sinun kannattaisi shoppailla ulkomailla, maissa joissa naiset on paljon pienikokoisempia kuin Suomessa. Lähin maa taitaa olla Ranska, samoin Etelä-Euroopan maat. Pyydä matkailevilta kavereilta tuliaisiksi, käytä ulkomaisia nettishoppeja.


    • 50-v tein.. tyylikäs

      Hyvä vinkki "öahgöh", kiitos vaan.

      Jonkun kerran olen tilannutkin vaatteita ebay:n kautta. Muutamien vaatteiden kohdalla hyviä tuloksia, muutamissa koot tai värit vähän muuta kuin piti, mutta käyttäjä löytyi niillekin.

      Taidanpa lähteä katselemaan, mitä ebay:sta nyt löytyisi. Kiva kun muistutit tästä vaihtoehdosta - jospa tälla kertaa onnistaisi - saapa ainakin jännätä vaatteita odotellessa! :)

    • 50-v tein...tyylikäs

      Aika räikeitä ja monipuolisesti kuvioita yläosia oli enimmäkseen - nuorille hyviä!

      Pitänee joskus katsella ajan kans tarkemmin ja jos löytyy tyylikkäitä pieniä vaatteita, niin kerronpa vinkkiä tännekin.

      Onnea kaikille oman tyylin ja sopivien vaatteiden etsintään! :)

    • kökar

      Kannattaa pukeutua siten, mikä tuntuu itsestä parhaimmalta, mieluiten mukavalta, kuin epämukavalta. Kenenkään mielipiteen ei tulisi vaikuttaa siihen miten toinen pukeutuu.

      Mielestäni kuitenkin naisille sopii parhaiten farkut ja t-paita, mieluiten kohtuu vartalonmyötäiset, oli sitten millainen vartalo tahansa. Kengillä ei mitään väliä, mieluiten paljain jaloin.

    • Jadeliinix

      Vähän samalla kannalla olen kökarin kanssa.

      Jos on puhtaat ja siistit farkut ja t-paita tms., niin nainen voi olla ihan tyylikäs. Myös kokonaistyylikkyyyteen vaikuttaa kasvojen tilanne, eli siisti meikki tai meikitön, hiusten kunto ja korut ym.

      Ehkä kuitenkin kenkiä kannattaa käyttää ja niissäkin on tärkeää siisteys. Paljain jaloin on toki ihan viisastakin olla jalkojen terveyttä ajatellen, mutta kuitenkin sellaisessa ympäristössä, missä se on jaloille turvallista.

    • mies vaan

      juuri tuo mistä itse tykkää on hyvä ja mukava olla vaikka t-paita verkkarit ja lenkkarit

    • tulot 100tev

      Vaatteet pitää olla sopivan kokoiset. Liian kireät, navan paljastavat makkarankuoret on kauheita. Liian pillt farkut on kauheita. ne sopii vain todella hyvämallisille ja hoikille naisille. Kyllähän sen peilistä näkee mutta ilmeisesti 90 % naisista on sokeita.
      Ei kerrospukeutumista.
      Minihame sopii vain harvoille, oikeasti. Ei läskeille.
      Kohtuullinen ehostus ok. Ei liikaa meikkiä,
      Kampaa tukkasi ja pidä se puhtaana. Ei sotkuista tukkaa (vaikka olis kunka trendikäs).
      Hyvälestiset kengät. Ei linttaan astuttuja kenkiä.

    • Vinoontikkaaja

      Kuten tuossa ylempänä, niin naiselle sopii farkut ja t-paita, tai t-paidan tilalle nappipaita ja siihen päälle, jos haluaa, jokin lyhyt jakkutakki. Tai siis sellainen lyhyt rotsi. Eikä sukkia kenkien eikä tietenkään sandaalienkaan kanssa.
      Nuoremmillakin naisilla soisi näkyvän suoria, väljiä prässihousuja. Ne näyttävät niin...pakko sanoa "tyylikkäiltä". Niin se nyt vain on.

    • <<<

      kotioloissa Farkut. Villapaita. jne
      juhlissa ehkä joku mekko tai jos ois jotku megapartyt ni iltapuku

    • Kyllä naiselle voi sopia ihan hyvin ruutupaita ja farkut tai jos farkuista ei pidä, niin sitten vaikka farkkujen tilelle jotkut muut housut tai joku rento hame, esim. omalle vartalolle ja omiin mieltymyksiin sopiva farkkuhame. Itse pidän pidän paljonkin erilaisista paitapuseroista ja eritoten ruutupaidoista (myös hihattomina) ja farkkuhameistakin pidän. Pidän myös erilaisista collaritakeista, neuleista, pochoista, tunikoista, yksinkertaisista hameista, legginseistä ja muista rennoista vaatteista. Ja tosiaan kylmällä säällä, etenkin talvella tuulipuku/ulkoilupuku tai ulkoiluhousut ja joku vähän pidempi toppatakki. Tosin sitten laitan päähän jonkun villapäähineen (esim. huovutetun), jossa joku kukkakoriste kiinni ja kaulaan huivin, jonka asettelen niin että on mun mielestä naisellisesti (vaaleanharmaa ja vaaleanpunainen tai joku roosan sävy parhata talvihuivien sävyiksi mun mielestä, tosin tällä hetkellä ei ole vaaleanpunaista/roosaa talvihuivia). Korkokenkiä en käytä. Tykkään eniten lenkkareista, tennareista ja joistain yksinkertaisista kävelykengistä ja kesällä lämpimällä säällä sandaaleista (Ecco sandaaleja olen suosinut jo vuosikausia ja seuraavatkin luultavasti sellaiset, ovat kestävät eivätkä hankaa mun varpaita, mulla ei saa kengät hangata varpaita ja siksi ei saa olla kovin kapeakärkiset). Talvella talvitennarit tai nauhanilkkurit, joskus myös jotkut talvisaappaat.

      Tykkään ruutujen lisäksi paljon kukkakuvioista ja erilaisista kukkakoristeista. Mulla on yleensä aina joku kukkakoriste pipossa/päähineessä (joko jo siinä alunperin kiinni oleva tai itse lisätty), on joitain kukkahuiveja, kukkakuvioita on verhoissa, pöytäliinassa, sohvatyynyissä, kukkia ja muita kasviaiheita ja luontoaiheita on myös tauluissa ja taitaapa olla tällä hetkellä myös ainakin yksi pussilakana, jossa kukkia. Ja ainiin, kukkakuvioita on myös mun monissa kahvi-ja teekupeissa, yhessä laukussakin on (Marimekon unikkolaukku, jossa kirkkaanpunaisia ja pinkkejä unikkoja) ja muutamassa jääkaappimagneetissa. Myös tähdet ja sydämet kuuluvat suosikkikuvioihin. Koruissakin (korva-ja kaulakorut) tykkään kukista, tähdistä ja sydämistä.

      Väreistä suosin esim. pinkkiä, vaaleanpunaista, kirkkaanpunaista, punaviolettia joskus (harvemmin jotain muuta violetin sävyä), maastonvihreää, joitain raikkaita vihreän sävyjä, vaaleanharmaata, joskus jotain ruskeaa ja beigeä, appelsiininoranssia ja mustaa (tätä eniten esim. sukissa ja alusvaatteissa ja kengissä, mutta joskus takeissakin).

      Miehilläkin pidän rennosta tyylistä. Ruutupaita tai joku muu paitapusero ja vaikka farkut parhaat ja t-paita.

    • Norppa83

      Yksinkertaisista mekoista Korjaus, kun tuli että yksinkertaisista hameista), mutta toki muutkin hameet kuin farkkuhame miellyttää mua enemmän yksinkertaisina. Olen lapsesta lähtien pitänyt yksinkertaisista vaatteista, siis että vaatteiden linjat aika selkeät. Tosin sitten väriä voi olla. Lempiväritkin jotakuinkin samat lapsesta lähtien. Enkä pidä siitä, että vaatteet hoistaa kauheasti, kiristää, puristaa ja hiertää. Siksi en laittaisi päälleni esim. tosi tyköistuvaa puseroa ja vaikka tiukkoja pillifarkkuja tai tiukkoja nahkahousuja ja vartaloa ihan nuoleva hamekin on vähän epämukava ja koska lantio mulla jonkun verran leveämpi kuin vyötärö, niin tosi suora hame ei aina ees mee mun päälle ja myöskään ei tosi kapeat housut, kun kinnaa lantiosta ja ei aina ees mee kunnolla päälle.

    • Anonyymi

      Vaatetuksen tulisi korostaa naisen muotoja. Ja yleensä vaate joka on itsestä "tää on liian tyrkky" juuri se sopiva.
      Nyt sataa taas paskaa kun väitän että venäläiset naiset osaavat pukeutua rohkeammin, suomalainen ajattelee että tuo on horo kun on korkkarit tms.

      Naisella pitkät hoidetut hiukset, rohkea mutta tasokas meikki.
      Paidaksi vaikka villaneule jossa kimallekoristeita. Punainen nahkatoppi metallisomistein. Tiukat kivipestyt farkut jossa uumalle valuva niittivyö. Jalkaan jotkut naiselliset kengät jossa pieni korko.
      Ulos lämmin muotoja korostava untuvatakki.

      Tässä yksi fantasia näyttävästä, seksikkäästi pukeutuvasta naisesta.
      Pieni pyöreys on vain muotoja, sitäpaitsi kaikki naiset ovat ihania.

      • Liian tiukat housut ei ole naisella hyvä, varsinkaan ihan pintaa nuolevat, koska hangatessaan haaroista voi aiheuttaa kirvelyä ja muuta epämukavaa. Naisella myös lyhempi virtsaputki ja liian tiukat housut voivat aiheuttaa myös erilaisia virtsavaivoja. Pelkän hyvän ulkonäön vuoksi ei kannata oloaan tehdä epämukavaksi. Ja löytyyhän niitä muitakin hyvännäköisiä vaatteita.

        Ei väliä vaikka päällä olisikin vähän rennommat vaatteet. Kaikki riippuu siitä ovatko ne miesten vai naisten mallia (joskus naiselle voi sopia myös vaikka miesten paita tai miesten neule, jos ei aivan liian iso tai jos vaikka paita pienennetty itselle sopivaksi ja muuten kokonaisuus asustettu naisellisemmaksi) ja myös väreistä. Jos valitsee - mikäli tykkää - myös naiselliseksi miellettyjä värejä kuten pinkkiä ja vaaleanpunaista, niin kokonaisuudesta tulee heti naisellisempi. Myös yleisolemus vaikuttaa ja luonne. Jos luonne on tosi jätkämäinen tai jopa miesmäinen, niin ei naisellisetkaan vaatteet tee olemuksesta naisellisempaa, saati tyttömäistä. Ja jos ei vielä koe olevansa kovin naisellinen/tyttömäinen.

        Itse voin kai sanoa olevani enemmän naisellinen tai tyttömäinen, kun pidän esim. vaaleanpunaisesta ja pinkistä ja kukkakuvioista ja oon pienikokoinen ja siro. Tosin sitten on lyhyt tukka, mutta se ei vielä kerro onko nainen miehekäs/poikamainen vai naisellinen. Pitkätukkainen nainen voi olla myös poikamainen tai jätkämäinen luonteeltaan, sillä ei se tukan pituus, vaan luonne ja muu olemus ja myös esim. sisustus, harrastukset yms.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Liian tiukat housut ei ole naisella hyvä, varsinkaan ihan pintaa nuolevat, koska hangatessaan haaroista voi aiheuttaa kirvelyä ja muuta epämukavaa. Naisella myös lyhempi virtsaputki ja liian tiukat housut voivat aiheuttaa myös erilaisia virtsavaivoja. Pelkän hyvän ulkonäön vuoksi ei kannata oloaan tehdä epämukavaksi. Ja löytyyhän niitä muitakin hyvännäköisiä vaatteita.

        Ei väliä vaikka päällä olisikin vähän rennommat vaatteet. Kaikki riippuu siitä ovatko ne miesten vai naisten mallia (joskus naiselle voi sopia myös vaikka miesten paita tai miesten neule, jos ei aivan liian iso tai jos vaikka paita pienennetty itselle sopivaksi ja muuten kokonaisuus asustettu naisellisemmaksi) ja myös väreistä. Jos valitsee - mikäli tykkää - myös naiselliseksi miellettyjä värejä kuten pinkkiä ja vaaleanpunaista, niin kokonaisuudesta tulee heti naisellisempi. Myös yleisolemus vaikuttaa ja luonne. Jos luonne on tosi jätkämäinen tai jopa miesmäinen, niin ei naisellisetkaan vaatteet tee olemuksesta naisellisempaa, saati tyttömäistä. Ja jos ei vielä koe olevansa kovin naisellinen/tyttömäinen.

        Itse voin kai sanoa olevani enemmän naisellinen tai tyttömäinen, kun pidän esim. vaaleanpunaisesta ja pinkistä ja kukkakuvioista ja oon pienikokoinen ja siro. Tosin sitten on lyhyt tukka, mutta se ei vielä kerro onko nainen miehekäs/poikamainen vai naisellinen. Pitkätukkainen nainen voi olla myös poikamainen tai jätkämäinen luonteeltaan, sillä ei se tukan pituus, vaan luonne ja muu olemus ja myös esim. sisustus, harrastukset yms.

        Liian rennot vaatteet ei ole naisella hyvä. Täti-look on aika kamalaa, rohkeampi housuvalinta esim tiukat nahkahousut nyörisomistein.
        Mistä nää pissaleikit tuli? Kai normaali nainen voi käyttää tyköistuvia vaatteita ilman jotain hypoteettisia olettamuksia, ihme täti soopaa.

        Väreistä: pinkki ja vaaleanpunainen kuuluu päiväkotiin pikkutytöille, samoin kukkakuosit kukkahattutädeille (taidatkin tietää?)
        Musta, viininpunaisen sävyt ja pitsit kuuluu naiselle.
        Samoin pitkät hiukset ovat naiselliset, joku armeijatyylinen siilipolkka voi olla jollain lesbolla ihan ok?

        Muutenkin nää luonnevika ja sisustusvinkit kuuluu toisiin topiceihin.
        Ei luulis olevan vaikeaa pysyä aiheessa mutta joidenkin on vaan pakko jauhaa jargonia joka ei liity aiheeseen millään tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liian rennot vaatteet ei ole naisella hyvä. Täti-look on aika kamalaa, rohkeampi housuvalinta esim tiukat nahkahousut nyörisomistein.
        Mistä nää pissaleikit tuli? Kai normaali nainen voi käyttää tyköistuvia vaatteita ilman jotain hypoteettisia olettamuksia, ihme täti soopaa.

        Väreistä: pinkki ja vaaleanpunainen kuuluu päiväkotiin pikkutytöille, samoin kukkakuosit kukkahattutädeille (taidatkin tietää?)
        Musta, viininpunaisen sävyt ja pitsit kuuluu naiselle.
        Samoin pitkät hiukset ovat naiselliset, joku armeijatyylinen siilipolkka voi olla jollain lesbolla ihan ok?

        Muutenkin nää luonnevika ja sisustusvinkit kuuluu toisiin topiceihin.
        Ei luulis olevan vaikeaa pysyä aiheessa mutta joidenkin on vaan pakko jauhaa jargonia joka ei liity aiheeseen millään tavalla.

        Jep, olen kukkahattutäti, kirjaimellisesti, kun pidän kukkakoristeisista hatuista ja olen täti mun siskon lapselle =) Tosin en sitten koe olevani kauhean "tätimäinen" luonteeltani.

        Jep, lesbo tai bi ei sitten voi olla jos on pitkä tukka? Ja hetero jos lyhyt? Miten tukan pituus liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen?

        On paljon eri ikäisiö naisia, jotka käyttää vaaleanpunaista ja pinkkiä, esim. vaaleanpunainen tai pinkki päähine tai pusero tai laukku. Musta ei sovi kaikille, ainakaan yläsosiin, koska tekee kasvoista kalpeat ja musta syö väriä.

        Moni nainen ei viihdy kauhean tiukoissa vaatteissa, ei ainakaan koko päivää. Viihdytkö sinä (jos olet nainen)? Pitääkö koko ajan olla ykköset yllä? Tai muuten epämukavat vaatteet?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep, olen kukkahattutäti, kirjaimellisesti, kun pidän kukkakoristeisista hatuista ja olen täti mun siskon lapselle =) Tosin en sitten koe olevani kauhean "tätimäinen" luonteeltani.

        Jep, lesbo tai bi ei sitten voi olla jos on pitkä tukka? Ja hetero jos lyhyt? Miten tukan pituus liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen?

        On paljon eri ikäisiö naisia, jotka käyttää vaaleanpunaista ja pinkkiä, esim. vaaleanpunainen tai pinkki päähine tai pusero tai laukku. Musta ei sovi kaikille, ainakaan yläsosiin, koska tekee kasvoista kalpeat ja musta syö väriä.

        Moni nainen ei viihdy kauhean tiukoissa vaatteissa, ei ainakaan koko päivää. Viihdytkö sinä (jos olet nainen)? Pitääkö koko ajan olla ykköset yllä? Tai muuten epämukavat vaatteet?

        Miten tukan pituus liittyy pukeutumiseen?
        Miten seksuaalinen suuntaus liittyy pukeutumiseen?
        Melko sama homma kuin puhuttaisiin ajatko bensalla vai dieselillä?

        On paljon eri ikäisiä jotka pukeutuvat naisellisesti tummiin asusteisiin, pinkki ei sovi kaikille. Paitsi pikkutytöille toki.
        Tekee olemuksesta hupsahtavan ja lapsellisen.

        Moni nainen ei viihdy väljissä lurttanoissa tai lökäreissä ainakaan koko päivää. Pitääkö aina olla verkkarit tai yöpaita päällä? Tai muuten SINUN MIELESTÄ epämukavissa vaatteissa?


    • Anonyymi

      Mä pukeudun aina ihan tavallisesti. Rennot vaatteet ja miehiä tunkee silti joka tuutista.

    • Anonyymi

      Mieluummin ei mitenkään . Eevan asu riittänee

    • Anonyymi

      Naisen pitäisi pukeutua juuri niin kuin haluaa!

      Toki on tilanteita, jossa on pukeutumiskoodi tai toivotaan tietynlaista pukeutumista, mutta nämä ovat asia erikseen.

      Ihailen naisia, joilla on munaa pukeutua juuri omanlaisesti ja persoonallisesti; ja minulla on sellainen nainen, yksi viehättävä piirre hänen lukuisista piirteistään

      • Anonyymi

        Ois kiva joskus katsoo vaikka elokuvia elämäni naisen kanssa


    • Anonyymi

      Pukeutua pitää niin kuin itse haluaa, siis niihin vaatteisiin joista tykkää. En koskaan ymmärrä miksi sitä tyylikkyyttä pitää välttämättä olla. Vaatteiden tehtävä on ihmisen suojaaminen säältä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe