Kolmekymppisten naisten saaminen?

Matias__3

Olen 35-vuotias mies. Olen kaikin puolin katseenkestävä (tämä ei siis ole se ongelma) ja supliikki mies. Mutta jostain kumman syystä kolmekymppiset naiset (ja ehkä pari vuotta sen allekin) ovat tosi vaikeasti lähestyttäviä minulle. Vanhemmat naiset käyvät pyydykseen sitäkin paremmin, koska tuntuvat olevan tosi hyviä tekemään aloitteita ja vastaavat hyvin nopeasti katseisiin, uskaltavat tulla juttusille jne.

Kun taas sitten kolmekymppiset naiset ovat jotenkin olevinaan. Eivät uskalla pelata silmäpelejä, ei yhtään mitään. Tämä saa myös minut ihan lukkoon heidän suhteensa. En viitsi mennä juttelemaan kun en saa mitään merkkejä mahdollisesta kiinnostuksesta.

Teenkö minä tässä jotain väärin vai ovatko kolmikymppiset vaan vaikeasti lähestyttäviä tai sellaista leikkiviä?

Miten tämä voi olla näin vaikeaa :-/

73

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeks nyt vaan

Oikeasti hyvän näköinen mies saa aina ihan minkä ikäiset naiset tahansa kiinnostumaan itsestään. Mitään ei tarvitse tehdä. Ne tekee itse kaiken.

• Matias__3

Niin varmaan, mutta se pointti oli, että ulkonäössäni ei ole mitään suurempaa vikaa. Olen ns. pitkä ja komea. Keskivertoa paremman näköinen tuolla yöelämässä.

Jotain muuta tässä täytyy olla. Onko kolmekymppiset naiset arkoja? En ala hakuammuntana menemään juttelemaan vaan jotain silmäpeliä tms. täytyy ensin olla. Näin olen ajatellut mutta eikö tämä kaava pädekään kolmekymppisiin naisiin?

• ...
        Matias__3 kirjoitti:

Niin varmaan, mutta se pointti oli, että ulkonäössäni ei ole mitään suurempaa vikaa. Olen ns. pitkä ja komea. Keskivertoa paremman näköinen tuolla yöelämässä.

Jotain muuta tässä täytyy olla. Onko kolmekymppiset naiset arkoja? En ala hakuammuntana menemään juttelemaan vaan jotain silmäpeliä tms. täytyy ensin olla. Näin olen ajatellut mutta eikö tämä kaava pädekään kolmekymppisiin naisiin?

Minusta ainakin on valitettavasti tainnut tulla hiukan arka miesten suhteen.

Erosin hiljattain pitkästä suhteesta, ero ei ollut kaunis ja se vaikuttaa edelleen niin, että itsetuntoni ei ole kovinkaan hyvä. Sen takia en oikein edes yritä pitää silmäpeliä miesten kanssa, kun ajattelen etten kelpaisi kuitenkaan...

Enkä ilmeisesti ole ihan täysi rumiluskaan, ainakin kehuja tullut viime aikoinakin, mutta rankat kokemukset jättää jälkensä. Toivon, että saan itseni takaisin ja uskallan tulevaisuudessa olla avoimempi miesten suhteen.

Ehkä sinä olet vain törmännyt vääriin naisiin. Eräs kolmekymppinen sinkkuystäväni kerran sanoi, että ei tiedä osaisiko enää olla parisuhteessa, kun on niin tottunut itsenäisyyteensä ja viihtyy sinkkuna. Hänen kaltaisiaan naisia voikin olla vaikea lähestyä, ainakin hänestä huokuu tietynlainen tylyttävä asenne välillä...

• 111

Ehkä näytät ikäistäsi vanhemmalta? Itse kolmikymppisenä naisena katselin aina itseni ikäisiä tai nuorempia miehiä, max pari vuotta itseäni vanhempia miehiä, en koskaan kolmivitosia tai vanhempia. Miksei sinulle käy ikäisesi nainen?

• tulkki x

Joko luulee nuorekkuudestaan liikoja tai on breederi (lapsia pitäis saada ja mielellään nuorempi nainen, niin ei tarvitse heti laittaa pullaa uuniin).

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Joko luulee nuorekkuudestaan liikoja tai on breederi (lapsia pitäis saada ja mielellään nuorempi nainen, niin ei tarvitse heti laittaa pullaa uuniin).

Vai on kolmekymppinenkin nuorempi, eikä vielä vauvakuumeinen.. olette te tämän palstan kurpat tosiaan ihan yhtä pihalla kuin.ätminkäisetkin.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Vai on kolmekymppinenkin nuorempi, eikä vielä vauvakuumeinen.. olette te tämän palstan kurpat tosiaan ihan yhtä pihalla kuin.ätminkäisetkin.

Sinä tässä pihalla olet.

Aloittaja on 35 ja on herännyt haluamaan jälkeläisiä, mutta haluaa ensin nauttia vapaudesta.

Naisten hedelmällisyys laskee merkittävästi 35 ikävuoden jälkeen. Ap siis laskelmoi, että ottamalla kolmikymppisen, n. viisi vuotta nuoremman naisen, ehtii parisuhteilla ainakin sen pari vuotta rauhassa ilman vältöntä kiirettä lapsien tekoon.

Kolmikymppinen nainen ehtii vielä hyvin katsella miestä muutaman vuoden ennen kuin se pulla on saatava paisumaan.

Itse pidän jo viisi vuotta vanhempia miehiä vanhan näköisinä ja siten ulkonäöllisesti luotaantyöntävänä. Niin on ollut aina, ellei mies ole poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja näytä oikeasti ikäistään nuoremmalta.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Sinä tässä pihalla olet.

Aloittaja on 35 ja on herännyt haluamaan jälkeläisiä, mutta haluaa ensin nauttia vapaudesta.

Naisten hedelmällisyys laskee merkittävästi 35 ikävuoden jälkeen. Ap siis laskelmoi, että ottamalla kolmikymppisen, n. viisi vuotta nuoremman naisen, ehtii parisuhteilla ainakin sen pari vuotta rauhassa ilman vältöntä kiirettä lapsien tekoon.

Kolmikymppinen nainen ehtii vielä hyvin katsella miestä muutaman vuoden ennen kuin se pulla on saatava paisumaan.

Itse pidän jo viisi vuotta vanhempia miehiä vanhan näköisinä ja siten ulkonäöllisesti luotaantyöntävänä. Niin on ollut aina, ellei mies ole poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja näytä oikeasti ikäistään nuoremmalta.

No sinä saat olla mieltä mitä hyvänsä, mutta kyllä suurimmalle osalle 35 30 ovat aivan samaa ikäluokkaa, eikä heitä edes läheskään aina voi laittaa ikäjärjestykseen. Ja kiire se pitäisi olla lapsentekoon jo kolmekymppiselläkin naisella. Melkein suurin siinä iässä, kun myöhemmin alkaa jo olla luopunut toivosta.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

No sinä saat olla mieltä mitä hyvänsä, mutta kyllä suurimmalle osalle 35 30 ovat aivan samaa ikäluokkaa, eikä heitä edes läheskään aina voi laittaa ikäjärjestykseen. Ja kiire se pitäisi olla lapsentekoon jo kolmekymppiselläkin naisella. Melkein suurin siinä iässä, kun myöhemmin alkaa jo olla luopunut toivosta.

Ovathan he samaa ikäluokkaa, mutta suurimmalla osalla se ikä näkyy. Ero ulkonäössä on 30- ja 35-vuotiaalla miehellä ihan selvä. Kysy keneltä naiselta tahansa, niin viittä vuotta pidetään yleisesti ihan maksimina. Mieluiten se oman ikäinen parin vuoden heitoilla.

Ei kukaan järkevä ihminen aloita lapsien hankintaa alle kahden vuoden seurustelun, vaikka kiire olisi - eikä kolmikymppisellä vielä NIIN kiire ole, etteikö hyvin ehtisi.

Luopunut toivosta? Se toivo hiipuu vasta neljänkympin hujakoilla. Melko pitkä matka on kolmikymppisellä siihen toivon hiipumiseen.

Jos siis haluaisi lapsia. Itsehän en halua.

• Onnellinen SinkkuN
        Mies32 kirjoitti:

Luule mitä luulet mutta itselleni ja monelle samanikäiselle ystävälleni 35 on ukko. Ei kiitos. Alkaa jo elämän merkit näkyä ja ollaan niin perustamassa perhettä.

Olen 28 vuotias.

• Mies32
        Onnellinen SinkkuN kirjoitti:

Luule mitä luulet mutta itselleni ja monelle samanikäiselle ystävälleni 35 on ukko. Ei kiitos. Alkaa jo elämän merkit näkyä ja ollaan niin perustamassa perhettä.

Olen 28 vuotias.

Tuossa on 7 ei 5v ikäeroa. Eikä minun mitään tarvitse LUULLA kun en ole tietääkseni noin vanhaa eukkoa edes pussannut poskelle eläissäni.

• Mies32
        Onnellinen SinkkuN kirjoitti:

Olen 28 vuotias.

Niin ja juuri sinun iässäsi sitä perhettä useimmiten ollaan tohinalla perustamassa. Ei 28v ole enää mikää tyttönen.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Tuossa on 7 ei 5v ikäeroa. Eikä minun mitään tarvitse LUULLA kun en ole tietääkseni noin vanhaa eukkoa edes pussannut poskelle eläissäni.

Aloittajahan puhui NOIN kolmikymppisestä. Tämä on tulkittavissa kai helposti ainakin 28-32. Eikö vain? Vai ollaanko nyt härkäpäisesti tasan kolmekymmentävuotiaassa?

• Onnelline SinkkuN
        Mies32 kirjoitti:

Eli seuraavan kahdenvuoden aika silmämme sumenevat niin että kolmekymppisinä emme enää erota viisivuotta vanhempaa miestä omanikäisistämme. Mistähän johtuunee moinen kummajainen tuossa 28-30 ikävuosien aikana? Pitänee sitten kysyä paperit tulevaisuudessa koska joka tapauksessa viisi vuotta ikäeroa on liikaa.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Ovathan he samaa ikäluokkaa, mutta suurimmalla osalla se ikä näkyy. Ero ulkonäössä on 30- ja 35-vuotiaalla miehellä ihan selvä. Kysy keneltä naiselta tahansa, niin viittä vuotta pidetään yleisesti ihan maksimina. Mieluiten se oman ikäinen parin vuoden heitoilla.

Ei kukaan järkevä ihminen aloita lapsien hankintaa alle kahden vuoden seurustelun, vaikka kiire olisi - eikä kolmikymppisellä vielä NIIN kiire ole, etteikö hyvin ehtisi.

Luopunut toivosta? Se toivo hiipuu vasta neljänkympin hujakoilla. Melko pitkä matka on kolmikymppisellä siihen toivon hiipumiseen.

Nelikymppisenä toivo on jo melkein kadonnut. Hiipuminen alkaa siinä 30v, kun tosiaan otetaan sekin huomioon, että pari vuotta mielellään seurustelisi ennen lasta.
        Vasta tällä viikolla olin vierestä todistamassa kuinka 30 ikäisten, 5v ikäeroisten miesten ikäero arvioitiin päinvastoin. Totta kai keskimäärin ikä näkyy, mutta se on niin henkilökohtaista, että tuskin pystyt edes 80% tarkkuudella erottamaan 5v ikäeroa jos puhutaan 30 ihmisistä.
        Muutenkin noista tiukoista 2v ikäeroista pidettiin viimeksi kiinni siinä 18-vuotiaina.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Niin no... Jos mielestäsi se viisi vuotta ei tunnu missään, niin MIKSI IHMEESSÄ et ole sitten ottanut sellaista 37-vuotiasta naista? Samaa ikäluokkaahan olette, pitäisi kelvata suurimmalle osalle miehistä.

Totuus on kuitenkin, että miehille on merkitystä kahdella asialla. Ikä on sivuseikka, JOS a) nainen on kaunis ja näyttää nuorelta ja b) pystyy vielä tekemään lapsia.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Aloittajahan puhui NOIN kolmikymppisestä. Tämä on tulkittavissa kai helposti ainakin 28-32. Eikö vain? Vai ollaanko nyt härkäpäisesti tasan kolmekymmentävuotiaassa?

No ollaan Tietysti kun kyse tässä kohtaa oli 5v ikäerosta.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Niin no... Jos mielestäsi se viisi vuotta ei tunnu missään, niin MIKSI IHMEESSÄ et ole sitten ottanut sellaista 37-vuotiasta naista? Samaa ikäluokkaahan olette, pitäisi kelvata suurimmalle osalle miehistä.

Totuus on kuitenkin, että miehille on merkitystä kahdella asialla. Ikä on sivuseikka, JOS a) nainen on kaunis ja näyttää nuorelta ja b) pystyy vielä tekemään lapsia.

No jos sopiva sattuisi kohdalle, niin ei minulla mitään periaatteellista estettä ole. Yksi kaveri menikin 30-vuotiaana kimppaan nelikymppisen kanssa ja ovat nyt naikussa.
        Mutta omalta kohdaltani tiedän, ettei naisia todellakaan haittaa 5v ikäero vanhempaan mieheen. Jotain 15-vuotiasta voi haitata, tosin ei niitä omalle kohdalleni osuneita haitannut siinäkään iässä, puhumattakaan että 2 x iässä haittaisi.

Sitäkään en tiedä miksi maailma pyörii niin, että naisille useammin kelpaa vanhempi mies kuin päinvastoin, mutta tulen asian kanssa toimeen. Yrittäisit sinäkin.

• wait and see
        tulkki x kirjoitti:

Mies32:n jutut on aika autereisia, joten ei ehkä kannata niihin kauheesti käyttää aikaa. Palstan sitkeimpiä amistrollaajia. Parin viestin päässä alkaa se panohistorialla (jota ei tietenkään ole) uhoaminen.

• Onnellinen SinkkuN
        Mies32 kirjoitti:

Niin ja juuri sinun iässäsi sitä perhettä useimmiten ollaan tohinalla perustamassa. Ei 28v ole enää mikää tyttönen.

Enpä ole vättänytkään olevani tyttönen ( katso vaikka nimimerkki). Tuo ikäero nyt oli vaan yksi selitys ap.lle. Todennäköisesti aloittaja eimyöskään ole niin komea kuin luulee olevansa. Mutta selityksiä voi olla vaikka kuinka monta.

• nelik.mies
        Mies32 kirjoitti:

Nelikymppisenä toivo on jo melkein kadonnut. Hiipuminen alkaa siinä 30v, kun tosiaan otetaan sekin huomioon, että pari vuotta mielellään seurustelisi ennen lasta.
        Vasta tällä viikolla olin vierestä todistamassa kuinka 30 ikäisten, 5v ikäeroisten miesten ikäero arvioitiin päinvastoin. Totta kai keskimäärin ikä näkyy, mutta se on niin henkilökohtaista, että tuskin pystyt edes 80% tarkkuudella erottamaan 5v ikäeroa jos puhutaan 30 ihmisistä.
        Muutenkin noista tiukoista 2v ikäeroista pidettiin viimeksi kiinni siinä 18-vuotiaina.

Nelikymppisenä toivo on kadonnut, jos ei ole ennestään yhtään lasta. Ensimmäisen lapsen saaminen siinä iässä on jo melkein lottovoiton luokkaa. Toisen, kolmannen jne.lapsen kohdalla tietysti eri juttu. Nelikymppisethän sikiää nykyään vähän liiankin hyvin. Tulee vanhoja vanhempia. Onneksi on ehkäisy.

• hähähh...
        nelik.mies kirjoitti:

Nelikymppisenä toivo on kadonnut, jos ei ole ennestään yhtään lasta. Ensimmäisen lapsen saaminen siinä iässä on jo melkein lottovoiton luokkaa. Toisen, kolmannen jne.lapsen kohdalla tietysti eri juttu. Nelikymppisethän sikiää nykyään vähän liiankin hyvin. Tulee vanhoja vanhempia. Onneksi on ehkäisy.

Mikä siinä onkin, että naiset alkaa hedelmöittyä helpommin, kun ensin saa "hanat auki" ?

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

No jos sopiva sattuisi kohdalle, niin ei minulla mitään periaatteellista estettä ole. Yksi kaveri menikin 30-vuotiaana kimppaan nelikymppisen kanssa ja ovat nyt naikussa.
        Mutta omalta kohdaltani tiedän, ettei naisia todellakaan haittaa 5v ikäero vanhempaan mieheen. Jotain 15-vuotiasta voi haitata, tosin ei niitä omalle kohdalleni osuneita haitannut siinäkään iässä, puhumattakaan että 2 x iässä haittaisi.

Sitäkään en tiedä miksi maailma pyörii niin, että naisille useammin kelpaa vanhempi mies kuin päinvastoin, mutta tulen asian kanssa toimeen. Yrittäisit sinäkin.

Ei se ikäero haittaakaan, jos se ei näy ulospäin. Useimmiten se vain näkyy - ja paljon.

Jos on itse tottunut katsomaan peilistä rypyttömiä ja kiinteitä kasvoja, elähtänyt, ryppyisä mies ei kiinnosta, koska se tuntuu papalta. Ei, tämä ei tarkoita, ettei ryppyjä saisi olla ollenkaan, liian nuorissa oltaisiin silloin, mutta jonkinlaista kiinteyttä tulisi olla.

Ei minulla ole ongelmaa asian kanssa, päinvastoin. Totean vain faktan, että naiset pitävät eniten miehistä, jotka näyttävän ulkonäöllisesti itsensä ikäisiltä ja viiden vuoden eron huomaa yleensä helposti.

Huvittavaa on, kun itseäni nuoremmat miehet tulevat esittäytymään kertoen olevansa tällaisia vanhoja pappoja (n. 35) luullen minua merkittävästi nuoremmaksi. Mulle kyllä kelpaa, kunhan ei ole liian nuori (>5 v.). Sitä nuoremmat tuntuvat jo liian nuorilta, vaikka nuorempienkin kanssa olen joskus seurustellut. Miehiä ole koskaan haitannut ikäni. Ei, koska se ei näy.

Eniten silti miellyttävät itseni ikäiset monestakin syystä.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Ei se ikäero haittaakaan, jos se ei näy ulospäin. Useimmiten se vain näkyy - ja paljon.

Jos on itse tottunut katsomaan peilistä rypyttömiä ja kiinteitä kasvoja, elähtänyt, ryppyisä mies ei kiinnosta, koska se tuntuu papalta. Ei, tämä ei tarkoita, ettei ryppyjä saisi olla ollenkaan, liian nuorissa oltaisiin silloin, mutta jonkinlaista kiinteyttä tulisi olla.

Ei minulla ole ongelmaa asian kanssa, päinvastoin. Totean vain faktan, että naiset pitävät eniten miehistä, jotka näyttävän ulkonäöllisesti itsensä ikäisiltä ja viiden vuoden eron huomaa yleensä helposti.

Huvittavaa on, kun itseäni nuoremmat miehet tulevat esittäytymään kertoen olevansa tällaisia vanhoja pappoja (n. 35) luullen minua merkittävästi nuoremmaksi. Mulle kyllä kelpaa, kunhan ei ole liian nuori (>5 v.). Sitä nuoremmat tuntuvat jo liian nuorilta, vaikka nuorempienkin kanssa olen joskus seurustellut. Miehiä ole koskaan haitannut ikäni. Ei, koska se ei näy.

Ja 5 vuodessako ne rypyt täysin riehaantuvat ja iho lössähtää? Nyt meni juttusi tasolle, jolta on turha jatkaa.

• JuuriTuuri
        Mies32 kirjoitti:

Ja 5 vuodessako ne rypyt täysin riehaantuvat ja iho lössähtää? Nyt meni juttusi tasolle, jolta on turha jatkaa.

No minustakin 5 v on liian iso ero. Pari voitta on juuri sopiva. Iho voi hoittaa eikä rypyt ilmesty.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

*huokaus*

En väittänyt noin. Opettele lukemaan. Väitin, ettei omanikäistään vanhemmalta näyttävä (tai elähtänyt) mies kiinnosta.

Viiden vuoden ikäeron huomaa. Vai etkö itse huomaa mitään ulkonäöllistä eroa 32-vuotiaan ja 37-vuotiaan välillä?

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Onpa muuten taas yllättävää, ettei sinussa ikä näy.. samaa hokevista ainakin 90% näyttää tasan ikäiseltään.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

*huokaus*

En väittänyt noin. Opettele lukemaan. Väitin, ettei omanikäistään vanhemmalta näyttävä (tai elähtänyt) mies kiinnosta.

Viiden vuoden ikäeron huomaa. Vai etkö itse huomaa mitään ulkonäöllistä eroa 32-vuotiaan ja 37-vuotiaan välillä?

En läheskään aina. Ja vaikka huomaisinkin, ei erolla noissa vuosissa ole juuri väliä, ulkonäöllisestikään. Eri asia jos puhuttaisiin 37 vs 20v. Mutta vaikka saan kakskymppisiä, en silti kategorisesti sulje pois 37-vuotiaita, vaikka heiltä joku silmänalusryppy löytyykin. Eivät kaikki ole yhtä pinnallisia kuin sinä.

• wait and see
        Mies32 kirjoitti:

En läheskään aina. Ja vaikka huomaisinkin, ei erolla noissa vuosissa ole juuri väliä, ulkonäöllisestikään. Eri asia jos puhuttaisiin 37 vs 20v. Mutta vaikka saan kakskymppisiä, en silti kategorisesti sulje pois 37-vuotiaita, vaikka heiltä joku silmänalusryppy löytyykin. Eivät kaikki ole yhtä pinnallisia kuin sinä.

HAHAHA luenko tätä pelleä kuin avointa kirjaa? Mitä?

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

*huokaus*

Ja kyllä muuten väitit juuri noin. Opettele joko a) ajattelemaan b) kirjoittamaan ajatuksesi tai c) myöntämään virheesi.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Onpa muuten taas yllättävää, ettei sinussa ikä näy.. samaa hokevista ainakin 90% näyttää tasan ikäiseltään.

Aivan - mutta sitten on se 10% vielä jäljellä.

Ymmärrän kyllä, miksi välittömästi epäilet. Ylivoimaisesti valtaosa nuoruuskuvitelmiensa vallassa olevat miehetkin näyttävät tasan ikäiseltään.

Meillä on kysessä sukuvika. Jokainen lähisuvusta - siis ml. tädit, sedät ja serkut - näyttävät ikäistään nuoremmilta. Jotkut huomattavasti nuoremmilta, heittämällä kymmenenkin vuotta. Itse jouduin vielä muutama vuosi sitten avaamaan uudessa työpaikassa esittelyn vihjaamalla työuran pituuteen, sillä luulivat vasta valmistuneeksi, pari vuotta työelämässä olleeksi. Aiheutti aina hämmästyneen kulmien kohotuksen tai suoraviivaisilta naisilta firman pirskeissä spontaanin tärätyksen "siis MINKÄ ikäisenä sinä työt aloitit?! Viisitoistavuotiaana?! :O" Ei kovin hyvä asia, jos pitää johtaa merkittävää hanketta ja saada luottamus viisikymppisiltä johtajilta.

Tosin turhaan sinulle nuoremmalta näyttämistä todistelen. Valokuvaa kun en kuitenkaan viestiin lisää linkkinä.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

"Joku silmänalusryppy" on todella paljon eri asia kuin elähtänyt. Kuten aiemmin totesin, rypyt ovat ok, elähtänäisyys (tai pappamaisuus) eivät.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Aivan - mutta sitten on se 10% vielä jäljellä.

Ymmärrän kyllä, miksi välittömästi epäilet. Ylivoimaisesti valtaosa nuoruuskuvitelmiensa vallassa olevat miehetkin näyttävät tasan ikäiseltään.

Meillä on kysessä sukuvika. Jokainen lähisuvusta - siis ml. tädit, sedät ja serkut - näyttävät ikäistään nuoremmilta. Jotkut huomattavasti nuoremmilta, heittämällä kymmenenkin vuotta. Itse jouduin vielä muutama vuosi sitten avaamaan uudessa työpaikassa esittelyn vihjaamalla työuran pituuteen, sillä luulivat vasta valmistuneeksi, pari vuotta työelämässä olleeksi. Aiheutti aina hämmästyneen kulmien kohotuksen tai suoraviivaisilta naisilta firman pirskeissä spontaanin tärätyksen "siis MINKÄ ikäisenä sinä työt aloitit?! Viisitoistavuotiaana?! :O" Ei kovin hyvä asia, jos pitää johtaa merkittävää hanketta ja saada luottamus viisikymppisiltä johtajilta.

Tosin turhaan sinulle nuoremmalta näyttämistä todistelen. Valokuvaa kun en kuitenkaan viestiin lisää linkkinä.

Oletetaan sitten, että noin on. En silti ymmärrä miksi se vaikuttaisi seurustelupreferensseihisi? En usko, että itse tai kovin moni muukaan toimii samalla logiikalla. Sen sijaan muistan kerran nähneeni nuorekkaan naisen valittavan, kun omanikäiset eivät lähesty häntä vakavissaan, koska pitävät häntä liian nuorena.
        Eli sinä tunnut olevan monella tapaa harvinainen poikkeus, etkä nainen josta
        aloittajan kannattaisi ottaa oppia.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

"Joku silmänalusryppy" on todella paljon eri asia kuin elähtänyt. Kuten aiemmin totesin, rypyt ovat ok, elähtänäisyys (tai pappamaisuus) eivät.

5 vuodessa pojasta papaksi. Nopeat sukupolvenvaihdokset teidän tilalla.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Ja kyllä muuten väitit juuri noin. Opettele joko a) ajattelemaan b) kirjoittamaan ajatuksesi tai c) myöntämään virheesi.

Missä kohtaa kirjoitin "5 vuodessa ne rypyt täysin riehaantuvat ja iho lössähtää"? Tai ylipäätään väitin, että ryppyjä tulee viidessä vuodessa ja iho lossähtää viiden vuoden aikana?

En missään.

Väitin, että ikäero näkyy, tavalla tai toisella. Se näkyy 20- ja 25-vuotiaan välillä, samoin kuin 35- ja 40-vuotiaankin välillä.

Toki se ikäero VOI voi realisoitua myös noin, mutta harvemmilla muutos on niin dramaattinen, jos on viittä vuotta aiemmin ollut ihan kunnossa.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Oletetaan sitten, että noin on. En silti ymmärrä miksi se vaikuttaisi seurustelupreferensseihisi? En usko, että itse tai kovin moni muukaan toimii samalla logiikalla. Sen sijaan muistan kerran nähneeni nuorekkaan naisen valittavan, kun omanikäiset eivät lähesty häntä vakavissaan, koska pitävät häntä liian nuorena.
        Eli sinä tunnut olevan monella tapaa harvinainen poikkeus, etkä nainen josta
        aloittajan kannattaisi ottaa oppia.

Ihminen tyypillisesti - alitajuisesti ainakin - hakee samankaltaista kumppania. Ei täysin sopiva esimerkki, mutta komea mies hakee yleensä kaunista naista, eikä tyydy vähempään, koska ei pidä tavallisia viehättävinä. Osittain kai sama efekti.

Omanikäiset eivät lähesty häntä vakavissaan? Ongelma on suurimmaksi osaksi muualla kuin naisen nuorelta näyttämisessä. Tosin olen itsekin pariin kertaan törmännyt siihen, että miehet ovat kokonaan jättäneet lähestymättä, kun ovat kuvitelleet minua itselleen aivan liian nuoreksi (sivukorvalla kuultua, kun eivät tienneet minun kuulevan). Jos taas mies lähestyy, ei nuorelta näyttäminen ole se ongelma.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Missä kohtaa kirjoitin "5 vuodessa ne rypyt täysin riehaantuvat ja iho lössähtää"? Tai ylipäätään väitin, että ryppyjä tulee viidessä vuodessa ja iho lossähtää viiden vuoden aikana?

En missään.

Väitin, että ikäero näkyy, tavalla tai toisella. Se näkyy 20- ja 25-vuotiaan välillä, samoin kuin 35- ja 40-vuotiaankin välillä.

Toki se ikäero VOI voi realisoitua myös noin, mutta harvemmilla muutos on niin dramaattinen, jos on viittä vuotta aiemmin ollut ihan kunnossa.

No mihinkäs sitten perustui se, että 5v vanhempi on pappa? Enkä nyt kännyllä jaksa sinulle rautalangasta vääntää omia 30min takaisia tekstejäsi, mutta suosittelen lukemaan läpi. Ajatuksella.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Ihminen tyypillisesti - alitajuisesti ainakin - hakee samankaltaista kumppania. Ei täysin sopiva esimerkki, mutta komea mies hakee yleensä kaunista naista, eikä tyydy vähempään, koska ei pidä tavallisia viehättävinä. Osittain kai sama efekti.

Omanikäiset eivät lähesty häntä vakavissaan? Ongelma on suurimmaksi osaksi muualla kuin naisen nuorelta näyttämisessä. Tosin olen itsekin pariin kertaan törmännyt siihen, että miehet ovat kokonaan jättäneet lähestymättä, kun ovat kuvitelleet minua itselleen aivan liian nuoreksi (sivukorvalla kuultua, kun eivät tienneet minun kuulevan). Jos taas mies lähestyy, ei nuorelta näyttäminen ole se ongelma.

Juuri kerroit, että samaa tapahtuu sinullekin. Silti yritit samalla kiistää. Merkillistä.

En minä ainakaan hae samanlaista. Enkä usko, että tavis tai ruma tietentahtoen hakisi.tavista tai rumaa, vaan eivätköhän hekin preferoi kauniit. Asia erikseen sitten jos joutuvat tyytymään muuhun. Ja tämä Tietysti äärimmäisen yksinkertaistetusti, eihän ulkonäkö ole ainoa eikä edes loppupeleissä tärkein tekijä.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

No mihinkäs sitten perustui se, että 5v vanhempi on pappa? Enkä nyt kännyllä jaksa sinulle rautalangasta vääntää omia 30min takaisia tekstejäsi, mutta suosittelen lukemaan läpi. Ajatuksella.

Pojasta papaksi on liiottelua. Omanikäisestä papaksi on todellisuutta.

Et millään halua uskoa, että keskimäärin viiden vuoden ikäeron huomaa. Kaikista ei tietenkään, mutta aika harvassa ovat ne miehet, joilla ei viisi vuotta tuo ulkonäkömuutoksia niin paljoa, ettei ikääntymistä havaitse.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Juuri kerroit, että samaa tapahtuu sinullekin. Silti yritit samalla kiistää. Merkillistä.

En minä ainakaan hae samanlaista. Enkä usko, että tavis tai ruma tietentahtoen hakisi.tavista tai rumaa, vaan eivätköhän hekin preferoi kauniit. Asia erikseen sitten jos joutuvat tyytymään muuhun. Ja tämä Tietysti äärimmäisen yksinkertaistetusti, eihän ulkonäkö ole ainoa eikä edes loppupeleissä tärkein tekijä.

Ei niin, ei ulkonäkö ole se merkittävin tekijä. Itsellänikin on ollut aivan tavallisen näköisiäkin miehiä, jos persoona on ollut huippu.

Et tulkinnut tekstiä oikein. Kerroit, että ystävääsi lähestytään (tullaan juttusille), mutta ei vakavalla mielellä. Tulkitsin sen niin, että ystävääsi lähestytään seksi mielessä. Tällaisessa tilanteessa ongelma ei ole ikäero, vaan jokin muu tekijä ystävässäsi.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Pojasta papaksi on liiottelua. Omanikäisestä papaksi on todellisuutta.

Et millään halua uskoa, että keskimäärin viiden vuoden ikäeron huomaa. Kaikista ei tietenkään, mutta aika harvassa ovat ne miehet, joilla ei viisi vuotta tuo ulkonäkömuutoksia niin paljoa, ettei ikääntymistä havaitse.

Koet siis olevasi 5 vaille mummo.

En väittänyt ettei 5v yleensä näkyisi.

• tulkki x
        Mies32 kirjoitti:

Mahdollisia muutoksia 30-35-vuotiaana:

Ihossa (pl. rypyt):
        - ihohuokoset suurenevat
        - ihon tasavärisyys poistuu
        - iho ohenee
        - kimmoisuus vähenee
        - huulten tarkkarajaisuus vähenee entisestään

Iho siis näyttää vanhemmalta, vaikkei ryppyjä olisikaan vielä pahemmin tullut. Samalla ihminen itse näyttää tietysti vanhemmalta.

Hiukset:
        - hiusraja vetäytyy
        - hiukset ohenevat
        - kaljuuntuminen

Eron huomaa esimerkiksi noista. Miehen vartaloon en pahemmin kiinnitä huomiota, joten siitä en kommentoi mitään. Toki ihomuutokset vaikuttavat vartaloonkin.

• Mies32
        tulkki x kirjoitti:

Mahdollisia muutoksia 30-35-vuotiaana:

Ihossa (pl. rypyt):
        - ihohuokoset suurenevat
        - ihon tasavärisyys poistuu
        - iho ohenee
        - kimmoisuus vähenee
        - huulten tarkkarajaisuus vähenee entisestään

Iho siis näyttää vanhemmalta, vaikkei ryppyjä olisikaan vielä pahemmin tullut. Samalla ihminen itse näyttää tietysti vanhemmalta.

Hiukset:
        - hiusraja vetäytyy
        - hiukset ohenevat
        - kaljuuntuminen

Eron huomaa esimerkiksi noista. Miehen vartaloon en pahemmin kiinnitä huomiota, joten siitä en kommentoi mitään. Toki ihomuutokset vaikuttavat vartaloonkin.

Aha.

• JuuriTuuri
        Mies32 kirjoitti:

Aha.

Ikä näkyy jos ei hoida itseä oikein. Ja muuten ihminen voi ihan hyvin nuortua takaisin yhtä nopeasti. Iho voi korjata 3-5 kk ja laihtuu yhtä nopeasti ja ihinen on taas 5 v. nuorempi. Ihmisestä kaikki on kiinni. Kukapa haluaa saada nuoruuden takaisin. Ja ei se vaadi edes paljon työtä. Erikoinen rytmi ja tyyli elämässä tuo ihmeitä.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        tulkki x kirjoitti:

"Ovathan he samaa ikäluokkaa, mutta suurimmalla osalla se ikä näkyy. Ero ulkonäössä on 30- ja 35-vuotiaalla miehellä ihan selvä. Kysy keneltä naiselta tahansa, niin viittä vuotta pidetään yleisesti ihan maksimina. Mieluiten se oman ikäinen parin vuoden heitoilla.

Ei kukaan järkevä ihminen aloita lapsien hankintaa alle kahden vuoden seurustelun, vaikka kiire olisi - eikä kolmikymppisellä vielä NIIN kiire ole, etteikö hyvin ehtisi."

Kun kaksi kolmekymppistä aloittaa seurustelun on kummankin jo tiedettävä haluaako lapsia. Se on tietysti eri juttu kenen kanssa mutta periaatteessa on jo tiedettävä mitä tahtoo. Ei kolmekymppisellä miehelläkään enää ole aikaa tuhlattavaksi mikäli haluaa isäksi aikanaan eikä niin että täyttää 60 vuotta kun lapset ovat parikymppisiä.

• jätä rauhaan

Ainoastaan seurusteleva, naimisissa oleva ym. kelpaa sellaisille naisille.

• Biologiaa

Tuossa iässä vaatimukset lienevät kovimmillaan. Kaiken muun lisäksi (ulkonäkö, varallisuus, karisma, jne.) haetaan isää tuleville lapsille. Nuoremmat eivät vielä etsi tosissaan isää ja vanhemmilla varmaan on jo lapsia. Ei ihme että ovat helpompia.

Olemalla vaikeasti tavoiteltava, karsiutuvat heikoimmat pois heti kättelyssä.

• Testiä...

Taitaa olla vaikein ikäryhmä tuo kolmekymppiset. Itse aikoinaan huomasin samaa. Kokeile vaikkapa vähemmän vakavalla mielellä hieman vanhempaa kaartia 35-40 -vuotiaita. Itsellä kävi flaksi siinä porukassa.

• -M-

Samoja kokemuksia. Syitä on varmaan monia. Noin kolmekymppisillä naisilla on luultavasti rima niin korkealla että eivät anna miehille edes tilaisuutta yrittää sen ylittämistä. Ja jos joskus näkee jossain illanvietossa kolmekymppisiä naisia, niin he ovat isolla porukalla liikenteessä ja jos heistä sattuisikin joku olemaan sinkku niin ei sitä käytöksestä ainakaan huomaa. Kai sinkut haluavat sopeutua porukkaan, eivätkä ainakaan halua antaa epätoivoista kuvaa itsestään. Nauttivat kuoharia yhtä coolisti kuin naimisissa olevat kaveritkin, eivätkä paljon vieraisiin pöytiin katsele.

• sama juttu.

Vanhat kurpat pelkää jäävänsä yksin joten niille kelpa melkein kuka tahansa. Ovat nussittaneet itseään kaiken mailman juopoilla ja kriminaaleilla nuorena joten tasoa ne on laskeneet huimasti

• So true

Ap:n havinto niin totta. Kolmekymppiset, alle ja vähän yli vielä vapaat naiset on tosi vaikeita tapauksia, tylyjä ja ylpeitä.

Siihen on syynä. Ne vapaana vielä olevat ovat huomanneet ettei ole mitään kaunottaria ja parasta vaimoainesta mutta silti haaveissa on edelleen sellainen unelmien prinssi. Ja aika olisi perustaa perhe saada lapsia mutta siitä haavekuvasta ei vain haluttaisi luopua. Niinpä aikaa ei haluta tuhlata esim. seurusteluun tavallisen miehen kanssa koska se unelmien köniskäshän jäisi silloin saamatta.

Kun ikää alkaa olla 35 niin sitten osa tunnustaa tosiasiat ja ns. tavalliset miehet alkaa kelvata. Osa jää ikisinkuiksi.

• Saiskos kysyä, että millä tavoin nuo "unelmien prinssit" mielestäsi eroavat tavallisista miehistä?

Siis kaikki ne miehet, jotka ovat onnistuneet saamaan alle 35 v naisen ovat tuota prinssimatskua? Onko heillä jokin yhteinen piirre, joka nostaa heidät tavallisten miesten yläpuolelle?

• Kympin Nainen

Aika jännä aloitus. Kysyisin aloittajalta, että minkälaista ikähaarukkaa ajattelet kun ajattelet kolmekymppistä naista? Onko se 28–32 tms.? Pidätkö oman ikäistäsi naista jo kuuluvana tuohon ”vanhemmat naiset” – ryhmään?

Sitten mietin myös, että miten osaat tuon iän niin tarkasti määritellä ulkonäön perusteella? Minä juttelin hiljattain saman illan aikana kahden miehen kanssa ja luulin heidän olevan suunnilleen saman ikäisiä (he näyttivät noin kolmekymppisiltä minulle), todellisuudessa toinen heistä oli 27-vuotias ja toinen 38-vuotias. Tiedän olevani huono arvioimaan ihmisten ikää (en tiedä onko tämä syy vai seuraus sille etten itse fyysistä ikää huippumerkityksellisenä pidä), mutta silti mielestäni yksilölliset erotkin ovat valtavat mm. geeneistä, elintavoista ja tyylistä johtuen.

No, sitten itse kysymykseen. Selityksiä tuohon voi olla vaikka kuinka, esim.: nainen on varattu, nainen saa paljon lähestymisiä joten on hieman varautunut (tai nirso) tai nainen saattaa olla arempi (ei välttämättä, mutta yleensä itsevarmuus kasvaa iän myötä). Sitten selitys voi löytyä myös sinusta ja/tai tilanteesta: ts. miltä näytät, miten ja missä lähestyt/yrität ottaa kontaktia jne.

• Saat seksiä

Lapsista se on kiinni. Heillä joita katselet ei niitä ole. Mutta yritäpä iskeä 30-v. nainen jolla on pari ala-asteikäistä lasta ja joka on ollut yhden ja saman miehen kanssa teinistä asti ja nyt tullut ero ja lähtenyt ekaa kertaa kymmeneen vuoteen radalle...

• tee kuten tähdet

Eikö sitten 25v kelpaa? Itse en miettisi kahta sekuntia pitempään jos pitäisi valita 30 ja 25 vuotiaiden väliltä. Katsopa minkä ikäisiä tyttöystäviä on 40 vuotiailla hollywood-tähdillä, heillä joilla on varaa valita noin 100 miljoonasta naisesta. Heillä on 20-25 tyttöystävät.

• +++

"Jos pitäisi valita"... just joo!

• tavis mies.
      • ei tod. ole

Mistä kohtaa Liimatainen on komea? :O

• lifemocker

vika on tässä: olet tehnyt naisettomuudesta itsellesi ongelman, toisin sanoen olet epätoivoinen ja se näkyy ulospäin

jos olisit rento ja vailla huolta voisit höpötellä ihmisten kanssa vailla taka-ajatuksia ja tutustua uusiin tyyppeihin. nyt käytöksesi on sitä epätoivoista pakkosuorittamista, eikä se vetoa kehenkään

• lifemocker kiteytti osuvasti ongelman ytimen. Epätoivo ei ole vetoavaa mutta itseluottamus on. Kuinka sitten voisit saada itseluottamuksesi takaisin kolmikymppisten naisten tai sellaisilta näyttävien suhteen. Ehkäpä se palaa, jos lakkaat yrittämästä, hakaudut vain naisten seuraan ja olet oma itsesi.

• 512

Ei kannata pyöriä vanhoissa porukoissa joissa on epäonnistujan leima.

• ccvbbknvvcc5
        512 kirjoitti:

Ei kannata pyöriä vanhoissa porukoissa joissa on epäonnistujan leima.

Aika monelta tämän palstan vinkujalta se leima löytyy omasta otsasta.

• Irmeli Kirpeä

''Katsopa minkä ikäisiä tyttöystäviä on 40 vuotiailla hollywood-tähdillä, heillä joilla on varaa valita noin 100 miljoonasta naisesta. Heillä on 20-25 tyttöystävät. ''

Ei voi tehdä, kuten tähti, ellei ole tähti. 40-vuotias suomalainen persenaamainen pallinaamamies ei voi saada hehkeää 25-40-v pimua, ellei lompakko pullistele mukavasti.

• Irmeli korjaa

Jopas nyt, piti sanoa että 20-25-pimua.

• Mies1985

No etpä sinäkään paljon ulkonäöstä tiedä, jos et erota takapuolta ja vehkeitä.

• Vaarallinen nainen

No jo on tullut erilaisia kannanottoja aiheeseen. Olen itse 30 ja oma vastaukseni aloittajalle on, että en juuri käy baareissa. Tai ainakin luin tekstisi niin, että tarkoitat juuri baarissa lähestymistä.

Ja olen oikeastaan miettinyt, että pitäisikö sitä yrittää kehitellä baaritilanteita enemmän, että olisi mahdollisuuksia niitä urospuoleisia tavata. Baareissa tutustumisessa on kaksi perustavaa laatua olevaa ongelmaa. Monet miehet juovat liikaa (niin naisetkin, mutta se ei liity tähän) ja liian kännisten kanssa ei vain huvita jutella ja itsestäni usein tuntuu, ettei kukaan etsi baarista seuraa vakavassa mielessä. Tiedän, että olen siinä väärässä ja jotkut kokevat baarin ainoana oikeana seuranhakupaikkana, mutta itsellä on ehkä stereotyyppinen käsitys siitä ympäristöstä... on myös aika vaikea saada seuraa baariin, kun kaikki kaverit on tässä iässä jo pariutuneita. Tästä syystä moni hyvä sinkkunainen löytyy jostain ihan muualta kuin baarista.

Mitä tulee silmäpeliin... Jos mies katsoo naama peruslukemilla, ajattelen, että mies vain katsoo. Eikö kaikki flirttioppaatkin kehota hymyilemään? Jos katse tulee hymyn kera viestin mukaiselta komealta mieheltä, niin hymyilisin varmasti takaisin tahtomattakin. Miehen "silmäpeli" baarissa tarkoittaa käytännössä sitä, että mies kerää rohkeutta tuijottaa naista mahdollisimman pitkään toiselta puolelta huonetta. Mistä nainen voi edes tietää, että tuijotat juuri häntä, eikä takana olevaa naista? TOSIN: jos vastaa miehen pitkään tuijotukseen, niin olen saanut miehet lähestymään itseäni jo sillä. Kai se sitten on tämän kulttuurin ah, niin vähäeleinen ja sopivan juro tapa tehdä soidintanssia.

• -M-

Eikö noiden katseiden kanssa yleensä toimita niin että nainen hymyilee ja antaa siten merkin että mies voisi lähestyä. Kun miehen tehtävä tuntuu olevan hoitaa se varsinainen aloite, niin tuntuu kummalliselta että tuo hymyilykin olisi miehen aloitettava. Toisaalta en ihmettele jos sekin pistetään miehen vastuulle.

• Vaarallinen nainen
        -M- kirjoitti:

Eikö noiden katseiden kanssa yleensä toimita niin että nainen hymyilee ja antaa siten merkin että mies voisi lähestyä. Kun miehen tehtävä tuntuu olevan hoitaa se varsinainen aloite, niin tuntuu kummalliselta että tuo hymyilykin olisi miehen aloitettava. Toisaalta en ihmettele jos sekin pistetään miehen vastuulle.

Jaa, enpä muuten tunne silmäpelin etikettiä sen tarkemmin, en tiennyt että sellainen on olemassa. Ajattelin yleisemmin katseiden kietoutumistaja sen aiheuttamaa vetovoimaa toisen luo. Kai tämäkin siis on niitä asioita, mitkä vanhemmiten mutkistuu. Siitäkin huolimatta, että leikit pitäisi olla leikitty ja ihmisten sinut itsensä kanssa ym.

En varsinaisesti tarkoittanut, että miehen pitäisi tehdä hymyilemiselle aloite. Miten täällä osataan kääntää asiat aina ihan nurin päin. Jos olen kiinnostunut miehestä ja saan poimittua häneltä katseen, niin kyllä se minua hymyilyttää väkisinkin, vaikkakin samalla kääntäisin katsettani pois. Jos suhtautuu ehdottoman kielteisesti hymyilemiseen, niin voihan sitä vaikka nyökätä, tehdä jotain? Vai onko patsas oikeasti parempi? Tai ehkäpä kysymys pitäisi olla, että miksei miehiä hymyilytä katseiden vaihto kiinnostavan naisen kanssa?

Minusta ei kyse ole myöskään siitä, kumman vastuulla on se aloite tehdä, vaan kahden ihmisen kohtaamisesta, jonka oletettavasti molemmat osapuolet haluavat sujuvan mahdollisimman hyvin. Se nyt on hiukan koomista, jos mies juttelee ja naureskelee omassa kaveriporukassa ja spottaa siten kiinnostavan naisen, jota tuijottaa suu pienenä viivana. Mihin se nauru ja hyvä fiilis yhtäkkiä katoaa? Alkaako siitä vakava saalistamisen vaihe? Lähestyminen on paljon helpompi ja itseasiassa myös mukavampi ottaa vastaan hymyilevältä tyypiltä jolla on hyvä fiilis, ja näitä tyyppejä tuolta kyllä löytyy. Mutta jatkakaa toki valitsemallanne linjalla. Ei ole pakko hymyillä jos ei halua.

• -M-
        Vaarallinen nainen kirjoitti:

Jaa, enpä muuten tunne silmäpelin etikettiä sen tarkemmin, en tiennyt että sellainen on olemassa. Ajattelin yleisemmin katseiden kietoutumistaja sen aiheuttamaa vetovoimaa toisen luo. Kai tämäkin siis on niitä asioita, mitkä vanhemmiten mutkistuu. Siitäkin huolimatta, että leikit pitäisi olla leikitty ja ihmisten sinut itsensä kanssa ym.

En varsinaisesti tarkoittanut, että miehen pitäisi tehdä hymyilemiselle aloite. Miten täällä osataan kääntää asiat aina ihan nurin päin. Jos olen kiinnostunut miehestä ja saan poimittua häneltä katseen, niin kyllä se minua hymyilyttää väkisinkin, vaikkakin samalla kääntäisin katsettani pois. Jos suhtautuu ehdottoman kielteisesti hymyilemiseen, niin voihan sitä vaikka nyökätä, tehdä jotain? Vai onko patsas oikeasti parempi? Tai ehkäpä kysymys pitäisi olla, että miksei miehiä hymyilytä katseiden vaihto kiinnostavan naisen kanssa?

Minusta ei kyse ole myöskään siitä, kumman vastuulla on se aloite tehdä, vaan kahden ihmisen kohtaamisesta, jonka oletettavasti molemmat osapuolet haluavat sujuvan mahdollisimman hyvin. Se nyt on hiukan koomista, jos mies juttelee ja naureskelee omassa kaveriporukassa ja spottaa siten kiinnostavan naisen, jota tuijottaa suu pienenä viivana. Mihin se nauru ja hyvä fiilis yhtäkkiä katoaa? Alkaako siitä vakava saalistamisen vaihe? Lähestyminen on paljon helpompi ja itseasiassa myös mukavampi ottaa vastaan hymyilevältä tyypiltä jolla on hyvä fiilis, ja näitä tyyppejä tuolta kyllä löytyy. Mutta jatkakaa toki valitsemallanne linjalla. Ei ole pakko hymyillä jos ei halua.

Voihan se vakavoituminen olla merkki että nyt on tullut näköpiiriin jotain tärkeämpää kuin kavereiden kanssa naureskelu. Toisaalta, eipä sillä miehen hymyllä juuri ole edes merkitystä kun seuraava askel on jokatapauksessa se että miehen tulee tehdä varsinainen aloite. Jos miehen hymyily johtaisi edes joskus siihen että nainen tulisi juttelemaan, niin sitten tilanne olisi tietysti erilainen.

• Vaarallinen nainen
        -M- kirjoitti:

Voihan se vakavoituminen olla merkki että nyt on tullut näköpiiriin jotain tärkeämpää kuin kavereiden kanssa naureskelu. Toisaalta, eipä sillä miehen hymyllä juuri ole edes merkitystä kun seuraava askel on jokatapauksessa se että miehen tulee tehdä varsinainen aloite. Jos miehen hymyily johtaisi edes joskus siihen että nainen tulisi juttelemaan, niin sitten tilanne olisi tietysti erilainen.

Okei, kiitos selvennyksestä. Muuten... olen tehnyt useampiakin aloitteita ja näistä miehistä sinkkuna olleet on myöntävästi vastanneet. Eipä vaan naisen aloitekaan sitä autuutta takaa. Usein tulee sellaisia elämäntilanteita, ettei homma sen pidemmälle etene. Siinä ei ole väliä sillä, kuka se aloitteen on tehnyt. Koko aloitteen tekemisestä on tehty liian iso numero.

• nimi: Erkki

''Jos katse tulee hymyn kera viestin mukaiselta komealta mieheltä, niin hymyilisin varmasti takaisin tahtomattakin.''

Eli sinullekin miehen tulisi olla lihaksikas, pikkarit samantien kostuttava trendijulli, eikä palsta-äätämi kelpaa laisinkaan.

• Vaarallinen nainen

No, kuten lainaamassasi tekstissäkin sanotaan, niin aloittajan viestin mukaan hän on pitkä ja komea tai miten se meni. Viestini oli kohdistettu aloittajalle hänen postissaan antamien tietojen perusteella. Tämän palstan tapaan kai olisi pitänyt vastata, että tuskin olet komea vaan rottaakin rumempi vailla sosiaalisia taitoja, ja siksi menee pieleen. Vai?

Komea ja lihaksikas ei aina ole synonyymejä. Olen ollut pikkarit märkänä myös kundiin, joka toki oli mielestäni hyvännäköinen, hieman ehkä tanakka ja matalasti koulutettu, mitkä ilmeisesti palstalla viittaa ätmiin, jos olen edes hieman asiaa käsittänyt. Olen ollut pikkarit märkänä myös sellaiseen tyyppiin, joka teki pimeitä hanttihommia, ja joka myös oli omissa silmissä komea tai ainakin hyvännäköinen. Näitä molempia tapauksia yhdistää se, että heillä oli hyvä huumorintaju ja hymyiltiin toisillemme paljon. Hyvä oli olla sosiaalisesta statuksesta riippumatta.

• jjjvvcggg

Moni kolmekymppinen on vielä aivan lapsi joka rinnastaa itsensä enemmän teiniksi kuin aikuiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8592
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2318
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1361
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      178
      1305
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe