Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Poikaystävän ja exän salainen viestittely

kakkonen?

Luin poikaystäväni viestit, koska minulla oli pitkään ollut olo, että kaikki ei ole kunnossa. Siellä oli viestittelyä exän kanssa lähes päivittäin vaikka poikaystäväni on sanonut, että ei heillä ole juurikaan puhuttavaa. Myönsin, että näin vahingossa viestit ja hän lupasi tästä lähin olla avoin ja ajatteli vain ettei viitsinyt pahoittaa mieltäni viattomista viesteistä kertomalla. Sanoi kuitenkin, että voi jopa katkaista välit kun ei halua että exä pilaa meidän suhdettamme, mutta minusta kokonaan välien katkaisemiseen ei ollut tarvetta, kunhan on rehellinen. Suuttui kuitenkin hieman, että menin urkkimaan hänen puhelintaan.

Luin viestejä uudestaan, koska epävarma olo jatkui, he olivat jatkaneet samalla tavalla, jopa nähneetkin kun mies oli saanut jotain vanhoja exälle jääneitä tavaroita, minulle sanoi hakeneensa ne vanhemmiltaan. Ex ei halua kuulemma puhua minusta, eli selvästi ei ole päässyt yli, enkä ole varma onko poikaystävänikään vaikka hän niin väittää. Miten pystyn kertomaan, että tiedän miehen valehdelleen, ilman, että paljastun itse taas puhelimen urkkimisesta? Voinko tässä tapauksessa pyytää katkaisemaan välit kokonaan kun exä ei pysty minusta edes puhumaan ja silti mies juttelee hänelle todella useasti?

26

5875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori mies?

      Jos mies jatkaa sinulle valehtelua, vaikka tietää kantasi. Jätä hänet. Hän valitsi eksänsä sinun ylitsesi. Ei ole päässyt yli. Muuten kyllä laittaisi välit poikki heti, jso tietää loukkaavasi sinua.

      Ihme mies.

      • Aloituksessahan

        lukee, että mies oli tarjoutunut katkaisemaan välit, mutta ap:n mielestä ei ollut tarpeen. Joten viestien urkkimisen sijaan olis kannattanut tarttua siihen miehen ehdotukseen. Ap:nhan mies kuitenkin selvästi on valinnut, kun ehdotti exään välienkatkaisemista.


      • roikku?
        Aloituksessahan kirjoitti:

        lukee, että mies oli tarjoutunut katkaisemaan välit, mutta ap:n mielestä ei ollut tarpeen. Joten viestien urkkimisen sijaan olis kannattanut tarttua siihen miehen ehdotukseen. Ap:nhan mies kuitenkin selvästi on valinnut, kun ehdotti exään välienkatkaisemista.

        Miksiköhän ei ap:n mielestä ollut tarpeen välien katkaisu, mitä hakee tällä toiminnalla?

        Mieshän on valintansa tehnyt, miksi roikkua?


      • Mistäpä
        roikku? kirjoitti:

        Miksiköhän ei ap:n mielestä ollut tarpeen välien katkaisu, mitä hakee tällä toiminnalla?

        Mieshän on valintansa tehnyt, miksi roikkua?

        sen tietää. Ainakin itselläni on kavereita molemmista sukupuolista, joten voihan olla, ettei ap nähnyt syytä välien katkaisemiseen, jos hänellä itselläänkin on miehiä kavereina. Mutta siinä vaiheessa, jos vaikuttaa, ettei ex ole päässyt miehestä yli, vaikka mies olisikin, voi olla kaikkien kannalta parempi ratkaisu katkaista välit exään. Exähän saattaa yhteydenpidon takia vielä elätellä toiveita yhteenpaluusta ja mies tekee siinä karhunpalveluksen exällekin, jos kaverina pitää yhteyttä ja antaa exälle näin vääränlaista toivoa yhteenpaluusta, jota ei ehkä koskaan tule tapahtumaan. Exäkin voisi paremmin päästä elämässään eteenpäin, varsinkin kun tietää miehen olevan jo uudessa suhteessa.


    • janppa11

      Onko tuolla miehelläsi ja hänen exällä lapsia? Ja jos ei ole, niin kyllä silti selvästi tunteita edelleen entistä kohtaan on..

    • kakkonen?

      Kiitos vastauksista. Niin juuri sen takia mielestäni välien katkaiseminen olisi ollut liian "rajua", koska itsekin olen hyvä kaveri exän kanssa... Mutta tässä tapauksessa se varmaan olisi tarpeen jos toinen ei ole päässyt yli. Heillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta yhteinen koira on mitä poikaystäväni käy välillä ruokkimassa ja ehkä kerran kuussa muuten katsomassa... En tiedä olenko liian ymmärtäväinen, mutta ymmärrän, että haluaa nähdä koiraa, koska itsekin olen niin eläinrakas etten varmaan erossa pystyisi kokonaan lemmikistä luopumaan.

      Suurempi ongelma itselleni on kuitenkin tuo valehtelu, enkä tiedä miten siitä sanoisin, kun mies jo ekalla kerralla vähän suuttui viestien lukemisesta.. Mitä teeeen?

      • poyrud

        No mitäs niissä viestien sisällöissä oli? Eikös se nyt valaise jo jotain että minkälaisesta kanssakäymisestä on kyse??


    • kakkonen?

      Niin ja se vielä miksi pelkään kertoa, että näin viestit on se, että mies on tähän asti pitänyt aina kännykän näkyvillä ja facebookin auki yms.. en haluaisi, että hänellä menee luottamus minuun ja alkaa piilottelemaan kaikkea. Toisaalta, nyt hän ei piilotellut ja silti minulle tuli olo, että jotain on pielessä.

    • 357 mag

      Sit ku se piilottelu alkaa ni se on yhtä helvetiä ja epäilyä, yleensä aihettakin on.Ole varpaillaan ja lueksi salaa mutta älä kerro että luit, jos alkaa tekstit olemaan kovin härskejä ja valehtelua tulee ilmi jatkuvasti, pistä välit poikki tai menee ittesä kiusaamiseksi. noi eksä hommelit voi olla monimutkaisia, henk koht sitä mieltä että jos ei lapsia ei yhteydenpitoa. Saattaa kuulostaa tylyltä mutta ex kolmiodraaman kokeneena ymmärrystä ei löydy se aika on ohi, minäkin ymmärsin aikani ja lopulta välit lämpeni ja saatat arvata kuin kävi.

      • Satuu

        357 mag, olet aivan oikeassa, minäkin ymmärsin ja annoin exän olla hyvä ystävä oman exänsä kanssa, mutta aivan turhaan... Sain vaan itse kokea miltä tuntuu tulla todella petetyksi. Vaikka mies pyyteli anteeksi, vakuutteli ja vannoi, olin aivan shokissa enkä pystynyt enää jatkamaan suhdetta. Seuraavan kerran exät ei pyöri mukana missään roolissa se on varma!


      • 357 mag
        Satuu kirjoitti:

        357 mag, olet aivan oikeassa, minäkin ymmärsin ja annoin exän olla hyvä ystävä oman exänsä kanssa, mutta aivan turhaan... Sain vaan itse kokea miltä tuntuu tulla todella petetyksi. Vaikka mies pyyteli anteeksi, vakuutteli ja vannoi, olin aivan shokissa enkä pystynyt enää jatkamaan suhdetta. Seuraavan kerran exät ei pyöri mukana missään roolissa se on varma!

        Satuu. Valehtelu sattuu aina, vakuutellaan yhtä ja tehdään toista. Ymmärrän jos tunteet ei riitä ja eksä on niin hyvä(vaikka haukkumiseksi kaikki puheet hänestä meni) no kumminkin eksä muuttuu niin hyväksi kaiken sen morkkaamisen jälkeen ja salaa toisen selän takana lämmitellään vanhaa suhdetta vaikka on sen sanottu ehdottomasti olevan ohi. Markalla on sellainen kääntöpuoli että tämä sama ihminen ei enää pidä minua valheessa ja voi olla jos suhde olisi jatkunut, olisi valehtelua voinut esiintyä vähän joka asiassa. Ihmiseen kehen on ihastunut ei haluaisi uskoa niin kaksinaamaiseksi valehteliaksi mutta totuus on aina yleensä karvaampi niellä kuin valheet koska niillä yritetään loiventaa ja vähätellä asioita.


    • kakkonen?

      Entäs jos viestittely jatkuu samanlaisena viattomana, mutta mies ei kerro siitä... On tässä viime aikoina tullut selvästi esille että minun kanssa mies haluaa olla, en tajua miksi hän "pelkää" sanoa exästä.

    • ippili

      Riittäisikö se syyksi ettei halua niistä keskustella se, että sinä reagoit exän viesteihin ja mies ei halua aiheuttaa turhaa reaktiota omasta mielestään tyhjänpäiväisellä jutulla.

      Anna viestitelläja kysy joskus ohimennen että mitäs sille kuuluu kun on vaikka koiraa ollut tapaamassa. Siitä sitten voit jatkaa keskustelua että onko vielä tullut muuten pidettyä yhteyttä jne. Luottamusta tarvitaan...

    • kakkonen?

      Se voi olla, mutta tästä on pari riitaa käyty ja olen niissä riidoissa koittanut tehdä selväksi ettei juttelu haittaa, vaan valehtelu. Paitsi nyt on kyllä juttelukin alkanut haittaamaan, sillä sitä tapahtuu melkein joka päivä. Tunteet vaihtelee ihan laidasta laitaan, välillä olen ihan hermona ja ajattelen, että nyt sanon asiasta, mutta en tiedä miten sanoisin ilman että jään kiinni... Poikaystävä on tehnyt aika selväksi ettei tykkää kyttäävistä naisista. Nukun öisin huonosti eikä ruoka maistu ja poikaystävä on tästä huolissaan. Ihmettelee miksi näin, sanoin että on vaan fiilis, että jotain on pielessä, stressaan, sanoin vielä että ruoka alkaa maistumaan, kun on hyvä fiilis ja minusta tuntuu että minulle ei valehdella. Poikaystävä ei tähän sanonut juuri mitään. Tuntuu, että hän jo tuossa tilanteessa kertoisi totuuden.

    • selviö

      Se rakastaa eksäänsä eikä ole päässyt tästä yli . Suuttuu jotta et kyselisi.

    • epäilevä217

      Mulla samanlainen "draama" menossa... Tiedän että poikaystäväni ex haluaisi tämän takaisin, mutta viesteissä ei ole ainakaan vielä ollut vastakaikua poikaystäväni suunnalta. Tarkkailen tilannetta ja aion lukea viestejä jatkossakin.

    • trustyourinstincts

      kannattaa sanoa poikaystävälle suoraan että viestittely haittaa ja poikaystävän pitäisi pistää heidän juttunsa jäihin ainakin niin pitkäksi aikaa kun molemmat ovat oikeasti yli päässeet. Minulla oli samanlainen tilanne, annoin heidän jatkaa yhteydenpitoa koska ajattelin että ovat päässeet yli. Niinhän siinä poikaystävän tunteet lämpenivät ja alkoi viestittelemään exän kanssa muutakin kuin normaalijuttuja. Nyt katuu kovasti tätä ja haluaa jatkaa minun kanssa ja palauttaa luottamuksen keinolla millä hyvänsä, mutta itse en tiedä miten sen takaisin saa...

      • Sairas suhde teillä.

        "muutakin kuin normaalijuttuja" ?

        "annoin heidän jatkaa yhteydenpitoa" ??

        Et voi omistaa ketään muuta kuin itsesi.


      • Vaistosin minäkin

        Kiinnostavaa. Luuletteko tosiaan, että voitte vahtaamisella estää jotakuta pettämästä tai vehtaamasta?- Että hän ei poista niitä merkittäviä viestejä ja puheluhistoriaa, joka todistaa vakavammat tunteet ja jutut. -anna pas**n mennä.. Hidastaa voit, estää et.

        Ei se koira ketään sido, ei sido lapsetkaan. Kun kyllin hyä löytyy, ei ota exään mitään yhteyttä. Teot ne on totta, sanat vain helinää, ja viaton ja tyhmä uskoo... Hyvä pettäjä jättää viattomat viestit esille :D. Jos pelaatte pelejä, opetelkaa ensin säännöt..

        Ja kun ihminen vaistoaa, että suhteessa on jokin pielesä, silloin on. Niin se vain on, ei pysty sanomaan, mikä hiertää, mutta tietää, että jotakin vinossa on. Harvapa meistä turhaan "luulee"... Puheet ei auta kuin pettäjää vain selviämään tilanteesta, uhri ei hödy kuin saamansa valheellisen mielenrauhan hetkeksi..


    • vaistonimenomaan

      Ei sillä vahtaamisella varmaan yritetäkkään estää pettämistä, vaan saada selville mistä se outo olo johtuu. Yleensähän sille epävarmuudelle sitten löytyykin syy.

    • seri annika

      Älä ihmeessä kiusaa itseäsi epäilyilläsi, voihan olla että miesystäväsi salaa nauttii siitä, että saa sinut ajatuksin sitein vangiksi, jopa epävarmaksi ja ulkopuoliseksi omasta tilastasi. Rakas ihminen, jos sellainen on, hän asettaa sinut ekaksi ja exsä on menneen talven lunta! Ja jos näin ei ole, tiedät mitä tehdä!!!

    • IsoSiskon eväät

      Soitappa sille exän poikakaverilla ja kerroppa mitä peliä selkänne takana pelataan.
      Tee palvelus teille kaikille. Näin teki veljeni, eikä ollenkaan huonopi ratkaisu, vietimme velipojan häitä viikonloppuna.

    • exonex

      Riippuu nyt aika paljon niiden viestien sisällöstä että onko syytä huoleen ja siitä myös miten poikakaverisi on näihin vastannut. Olen itsekin kokenut tämän "exä helvetistä" draaman ja yhdessä ollaan edelleen, vaikka jo kolme-neljä vuotta vinkunut takaisin mitä epätoivoisimmilla keinoilla. Nyt on tosin tilanne paljon rauhallisempi kuin joskus aikoinaan mutta voi johtua myös siitä että otin heti mieheni exään yhteyttä ja kerroin että tätä peliä pelatssn muuten minun säännöilläni.
      Tsemppiä!

      • Jep,

        noinhan se on. Mies on sun kans ja kun exä kerran tietää sen ja silti jotain haaveilee, niin silloinhan se on vain hänen asiansa ja menetyksensä. Periaatteessa oon sitä mieltä, että se olis miehen tehtävä hoitaa toi asia, mutta on olemassa vähän sellasia nössömiehiä (en sano tätä pahalla), jotka haluavat olla kilttejä vähän joka suuntaan ja siksi mies ei halua kovin pahasti exällekään sanoa, vaikkei mitään tunteita siihen suuntaan olisikaan. Miehessä voi olla paljon hyviäkin puolia, ja siksi en tuota pahalla sanonutkaan, mitkä taas kompensoivat tuollaista pientä nyhjömäisyyttä. Ja jos mies ei kuitenkaan exälle ole mitään kuvitelmia antanut, toiveita yhteenpaluusta tms., niin silloinhan se on vain exän päätettävissä kuinka kauan haluaa elämästään hukata roikkumalla varatussa miehessä. Tsemppiä sulle! Musta teit hyvin tehdessäsi exälle selväksi kenen säännöillä pelataan, ettei ala ihan nenille hyppiä.


    • Epärehellinen?

      Ap aloittamassa suhteessä mättää yksi juttu. Suhde om vasta alkuvaiheessa, ja silti mies valehtelee ap:lle. Ilmiselviä valheita "hain kamat vanhemmilta. Harkitkaa vakavasti, kannattaako jatkaa suhdetta jossa kumppani valehtelee jo ensi mertkeillä. Ihan tuli omaan nilkkaan mulle, hyväksyin heti alkuun valkoiset valheet, kuvitellen kaiken olevan viatonta. Vuosikausia sain sitten pikkuhiljaa yhä pahenevaa skeidaa kuulla....epärehellisyys näkyy siinä, että valehtelee. Älkää antako valheidem, pientenkään mennä ohi ilma että avaatte silmänne katsomaan kuka on se ihminen joka seurustelee kanssanne mutta iloisesti valehtelee teille samaan aikaan.

    • pidä pintasi

      Pyydät miestä näyttämään viestit jonakin hetkenä vaikka ihan läpällä tai otat puhelimen ja alat lukea viestejä, mutta varo mies saattaa repiä puhelimen kädestäsi. Eksät on eksiä ja niistä hankkiudutaan eroon, lutkan kanssa ei kannata seukata oli mies tai nainen. Se mikä tuntuu pahalta ei voi olla oikein. Ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe