Työtön mies on hullu ja vajakki

idiootti mies.

Soskun ja työkkärin mielestä. Työtön joka ei saa työtä on mielenterveysongelmia työkkärin mielestä ja ne yritttää ainakin minua pakottaa jollekin psykologille tekemään palikkatestejä jotta näkevät olenko minä tyhmä . Onko muilla samoja kokemuksia.? Olen mä ennen tehnyt 16 vuotta kaikenlaisia hommia, remontoinut taloja ja järjestänyt isoja tapahtumia....

40

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En voi kertoa

Ei ne työkkärin tantat mitään studion kirkkaimpia lamppuja ole. Soskussa polttavat kynttiläänsä molemmista päistä. Systeemin orjia kumpaisetkin.

• töitä on tekevälle

Lähtökohtaisesti osaajalle löytyy töitä aina (työvoimapula), joten jos on työtön on mitä todennäköisemmin a) vajaakuntoinen b) työnvieroksuja c) ammattitaidoton. Choose one.

• a)b)c)

Jos on ammattitaidoton, niin miten se työvoimapula kannattaisi ratkaista?

Käytännössä asiahan on niin että yritys Y kaipaa haluaa työntekijän joka osaa tehdä X:n. Firmalla on tekijöitä jo A:lle, B:lle, C:lle jne muttei X:lle.
        Olisko helpointa kuitenkin sisäisesti kouluttaa joku, esim. A:n tekijä X:n tekijäksi.
        Kun se työpaikka vapautuu, niin otetaan uusi tekijä ulkopuolelta, koska A:n tekijöitä on pilvin pimein työttömänä.

Suomessa on tuollaisia yrityksiä satoja. Ei niitä voida asettaa samaan muottiin ja siten sanoa, että TYÖTTÖMÄT kouluttautukaa X:n tekijöiksi.

Muutos lähtee yrityksistä ja niiden työntekijöistä.

• Anonyymi

Minä en kelpaa mihinkään.
        En osaa mitään.
        Olen elämäntapatyötön.

t. yksiöjankuttaja

• Anonyymi

No mä oon noista selkeästi ammattitaidoton ja vajaakuntoinen. Mitenkä pitäisi tilanne ratkaista? Puolen vuoden sisään hakenut 10 eri työvoimakoulutukseen, että saisin uuden ammatin ja olisi edes mahdollisuus päästä töihin. Aina tulee TE-toimstosta kielteinen vastaus.

• Anonyymi

Mutta mitään työvoimapulaa ei ole olemassakaan.
        Mitä tulee ammattitaidottomuuteen, niin nykyajan työnantajat ovat kuin tinderissä pyörivät lortot, joille kelpaa vain parhaimmat supermiehet. Palkkaa tietenkin maksetaan pienin mahdollinen määrä.

Kumma juttu, kun ne "ammattitaidottomat ja vajaakuntoiset työnvieroksujat" kelpaavat ilmaistyön merkeissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mä oon noista selkeästi ammattitaidoton ja vajaakuntoinen. Mitenkä pitäisi tilanne ratkaista? Puolen vuoden sisään hakenut 10 eri työvoimakoulutukseen, että saisin uuden ammatin ja olisi edes mahdollisuus päästä töihin. Aina tulee TE-toimstosta kielteinen vastaus.

Auttaako ?

• 2-1=1

Tottakai ne työttömät miehet on hulluja, siksihän tulee niitä avioeroja.

"Työmarkkinatuen tarveharkinta johti käytännössä siihen, että pitkäaikaistyöttömillä oli suurentunut avioeroriski muuhun väestöön verrattuna."

• Anonyymi

Kukaan nainen jaksa katsella työtöntä vässykkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työtön ei ole synonyymi tekemätön ja osaamaton!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomattu on.

t. yksiöjankuttaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomattu on. Sen takia mulla on niin paljon rahaakin kun ei ole naista. Nainen saa kyllä rahat loppumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomattu on.

t. yksiöjankuttaja

Työttömät naiset taas ovat jotain mt potiliata ite yritin tutustua sellaiseen, mutta ei tullut mitään suhde meni poikki jo muutamsssa kuukaudessa.

• Anonyymi

Jos löytyy riittävän ruma ämmä, voi huolia työttömän.
        Ehkä vielä YH hyi helvetti.

• Näin on

Työssäkäynti se vasta hullua onkin. Täytyis olla kaikenlaisten vajaakuntoisten pomputeltavana. Työttömänä on ehdottomasti parempi. Mielenterveys säilyy kunnossa. Kaaleppeja riittää nykyään joka työpaikalle.

• Ahneustalkoot....

Juopot, hraajat ja ahneet siat on töissä ja syö suoraan kuormasta.
      Rahalla saa ja voi viettää saastaista elämää.

Köyhät, saastaisista ahneuspidoista syrjäytetyt, Jeesuksen tyyppiset hyvät ja kunnon ihmiset ovat työttöminä ja nytkin niitä köyhiä yritetään kivittää ja naulita ristille... mikään ei ole muuttunut.

- Ahneus vaan jylää !!!

• Anonyymi

Ainakin oman työttömyyteni syy on puhtaasti raha. Palkasta jää käteen sama summa kuin työttömänäkin niin miksi painaa hiki päässä töitä. Työn tekemisestä pitäisi tehdä kannattavampaa eikä verottaa yrityksiä ja tekijöitä niin paljon että tapetaan kaikki aktiivisuus markkinoilta.

Tottakai valtio näkee sinut vajakkina tai laiskana kun et ole työelämässä mukana valtion lypsylehmänä. Työssäkäyvien ihmisten selkänahasta täällä revitään se raha ja jaellaan sitten hyväveliverkostoille.

• Anonyymi

Hikipäässä ei töitä tarvitse tehdä ja palkka on helposti yli tuplan kuin työttömänä ollessa!
        Työtön saa 37,21€/p joka on 800,02€/kk.

Työssä 10€/t ja 80€/p saa 1720€/kk ja nykypäivänä se onkin +11€/t ja 88€ joka 1892€/kk.!
        Yli 1000€ ero ja vielä väitteenä työttömän saaden saman kuin töissä olisi?????

Päässä täytyy olla vakava vika kun laskupää vääristyy selkeässä matematiikassa noin rajusti!
        Johtuuko se pitkäaikaisesta työttömyydestä vai henkilön päästä, se on vaikea asia yhteiskunnassa kun asiat vääristyvät totena noinkin rajusti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hikipäässä ei töitä tarvitse tehdä ja palkka on helposti yli tuplan kuin työttömänä ollessa!
        Työtön saa 37,21€/p joka on 800,02€/kk.

Työssä 10€/t ja 80€/p saa 1720€/kk ja nykypäivänä se onkin 11€/t ja 88€ joka 1892€/kk.!
        Yli 1000€ ero ja vielä väitteenä työttömän saaden saman kuin töissä olisi?????

Päässä täytyy olla vakava vika kun laskupää vääristyy selkeässä matematiikassa noin rajusti!
        Johtuuko se pitkäaikaisesta työttömyydestä vai henkilön päästä, se on vaikea asia yhteiskunnassa kun asiat vääristyvät totena noinkin rajusti!

Sinun laskutoimitus ei tahdo oikein täsmätä. Vertaat bruttotuloa nettotuloon. Tuosta 1720e/kk lähtee vielä veroja, maksuja ja kuluja aika reippaasti. Itselläni tuosta summasta jäisi käteen verojen ja kulujen jälkeen noin 1200e. Täytyy ottaa huomioon myös kulkemisen ja syömisen kustannukset jotta saa reaalisen käteen jäävän rahan. Tällä hetkellä saan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa tuon saman 1200e/kk eli pitäisi löytää työ josta jäisi yli tuon summan että olisi kannattavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun laskutoimitus ei tahdo oikein täsmätä. Vertaat bruttotuloa nettotuloon. Tuosta 1720e/kk lähtee vielä veroja, maksuja ja kuluja aika reippaasti. Itselläni tuosta summasta jäisi käteen verojen ja kulujen jälkeen noin 1200e. Täytyy ottaa huomioon myös kulkemisen ja syömisen kustannukset jotta saa reaalisen käteen jäävän rahan. Tällä hetkellä saan ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa tuon saman 1200e/kk eli pitäisi löytää työ josta jäisi yli tuon summan että olisi kannattavaa.

Näinpä juuri ja tuon lisäksi myös tavallinen työtön ilman ansiosidonnaista saa tuon 800e päivärahan päälle vielä asumistuen n. 400e eli yhteensä sen 1200e/kk. Näiden matalapalkkatöiden tekeminen on ollut jo pitkään täysin kannattamatonta hommaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä juuri ja tuon lisäksi myös tavallinen työtön ilman ansiosidonnaista saa tuon 800e päivärahan päälle vielä asumistuen n. 400e eli yhteensä sen 1200e/kk. Näiden matalapalkkatöiden tekeminen on ollut jo pitkään täysin kannattamatonta hommaa.

Itse en saanut mitään lisätukia kun olin työtön. Elin alle 600 euron nettotuloilla aina kuukauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en saanut mitään lisätukia kun olin työtön. Elin alle 600 euron nettotuloilla aina kuukauden.

Ennen ei välttämättä ole saanut jos on asunut omistusasunnossa tai ollut muita tuloja mutta nykyään tukia saa yhteensä tuon 1200e/kk. Nykyään saa asumistukea myös omistusasumiseen. Kaippa se on laskettu että täällä pohjoisen perukoilla pitää lämmittää sen verran paljon että tuo summa on se vähittäinen millä pärjää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtee ne verot myös työttömyyskorvauksesta 800-25% on 600€ nettona ja siitä maksetaan elämän kulut ja erinäiset maksut....
        Eli jää saman verran elämiseen kuin 1720€ brutosta josta jää vaikka sen tuplat vain nettona? Kyllä se laskupää on todella vääristynyttä kun 600€ on täsmälleen samaa kuin 1200€??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Brutton määrästä lasketaan yksilön verotusmäärät ja siksi puhutaan aina brutosta kun palkkatieto tai mahdollinen korvaus kerrotaan. Nettopalkka vaihtelee, mutta kelan työttömyyskorvaus netto on aina sama kaikille verotuksen kiinteästä määrästä joka -25% .
        Alempien palkkojen verotus voi olla 16%. Eli 1720-16 % = 1444,8€ nettona! Ei ole mielestäni sama kuin 600€ vaikka kuinka sitä erikulmista katselen?...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen ei välttämättä ole saanut jos on asunut omistusasunnossa tai ollut muita tuloja mutta nykyään tukia saa yhteensä tuon 1200e/kk. Nykyään saa asumistukea myös omistusasumiseen. Kaippa se on laskettu että täällä pohjoisen perukoilla pitää lämmittää sen verran paljon että tuo summa on se vähittäinen millä pärjää.

Omistusasumiseen saa tukea vain rajallisen ajan ja sitten asunto myyntiin ja aletaan syömään niitä suuria voittoja siitä asuinkuutiosta.....
        Yhteislkunnan ei kuulu maksaa omistamisesta ja se onkin rajallista avustusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä työtön saa tiliä yli helposti yli 3000€/kk nettona kun laskee että saa 800 tukea ja 1500€ asumiseen sekä ruokaan 1200 ja puhelin ja autoetu jne jne jne.....
        kyllä kyllä jos uskominen näihin "työttömien" tileihin mistä tienaa kuka mitäkin....

Ovat aika hapessa ja pakasteen vanhoja sieniä nielevät nälkäänsä ja harhat vain pahenee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä työtön saa tiliä yli helposti yli 3000€/kk nettona kun laskee että saa 800 tukea ja 1500€ asumiseen sekä ruokaan 1200 ja puhelin ja autoetu jne jne jne.....
        kyllä kyllä jos uskominen näihin "työttömien" tileihin mistä tienaa kuka mitäkin....

Ovat aika hapessa ja pakasteen vanhoja sieniä nielevät nälkäänsä ja harhat vain pahenee...

Lähäri on alempana kuin työtön.
        Alkoholisti taas ylempänä kuin lähäri.

• Anonyymi

Vajukki voi asua äitinsä helmoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtee ne verot myös työttömyyskorvauksesta 800-25% on 600€ nettona ja siitä maksetaan elämän kulut ja erinäiset maksut....
        Eli jää saman verran elämiseen kuin 1720€ brutosta josta jää vaikka sen tuplat vain nettona? Kyllä se laskupää on todella vääristynyttä kun 600€ on täsmälleen samaa kuin 1200€??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Brutton määrästä lasketaan yksilön verotusmäärät ja siksi puhutaan aina brutosta kun palkkatieto tai mahdollinen korvaus kerrotaan. Nettopalkka vaihtelee, mutta kelan työttömyyskorvaus netto on aina sama kaikille verotuksen kiinteästä määrästä joka -25% .
        Alempien palkkojen verotus voi olla 16%. Eli 1720-16 % = 1444,8€ nettona! Ei ole mielestäni sama kuin 600€ vaikka kuinka sitä erikulmista katselen?...

Myös vässykät saavat aikanaan kansaneläkkeen.

• Anonyymi

Ne leimaa sinuun vaikka minkälaiset viat ja sairaudet, mutta eläkkeelle et pääse.

• Anonyymi

Siihen riittää ihan naamavärkkikin kyllä 😂🤣😅

• Anonyymi

Niin samat mietteet vähän itselläkin. Ensin olen normaali kun olen 10v töissä ja sitten irtisanotaan työttömäksi niin sitten onkin yhtäkkiä joku mielenterveysongelma tai vajakki.

Lisää työpaikkoja tänne tarvitaan ja ennekaikkia ytittäjien halua palkata iäkkäämpäkin työttömiä takaisin töihin.

• Anonyymi

Juuri näin, Suomi on kyllä surkein maa koko Pohjolassa ja väittää tätä hyvinvointivaltioksi.

• Anonyymi

firman täytyy aina tulla toimeen mahdollismman pienellä henkilöstöllä. Silloin firman on mahdollista menestyä. Saadaksensa työt tehtyä pienilukuisen työntekijäkoukon on käytettävä älyänsä, kehityttävä koko ajan ja oltava organisoituneita. Liian monta työntekijää ja hommat jää helposti tekemättä.

• Anonyymi

Mutta tuohan olisi hyvä keino päästä työkyvytttömyyseläkkeelle jos ei testejä läpäise. Itse olen jopa vaatimalla vaatinut TE-toimustossa pääsyä työkykyarviointiin mutta aina on evätty. Ihan hyvin riittäisi mulle pienin mahdollinen eläke eli kansaneläke+takuueläke. Nyt tässää vielä noin 30 vuotta joutuu kärsimään työmarkkinatuella kun mihinkään ei höihin oteta.

• Anonyymi

Lopettaisivat jo sen ikuisen paskapuheen työvoimapulasta, oikean asianlaidan tietävät kaikki.

Halpatyövoima tuhoaa koko Suomen totaalisesti. Talouskasvua ei tule koskaan enää Suomen sisämarkkinoille.

Ihan itse aiheutettu ongelma ja konkurssiaalto on ainut kasvava ilmiö.

Nuoriso jo muuttaa ennätystahtia työnperässä ulkomaille pysyvästi. Suomessa ei ole mitään tulevaisuutta.

• Anonyymi

niinpä. totta puhut, Itse aiheutettu ongelma. Koulussa pitäisi olla paljon ahkerampi niin ei tarvitse halpahommiin mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niinpä. totta puhut, Itse aiheutettu ongelma. Koulussa pitäisi olla paljon ahkerampi niin ei tarvitse halpahommiin mennä.

Ei se toikaa lausuma pidä aina paikkaansa! Jos olet ns. Ylikoulutettu hyvillä papereilla ja muutenki hyvä työntekijä, kiusijat hyökkää kimppuun, jatkunut kauan, ei auttanut paikan vaihtokaa, työttömäks jouduin loppuelämäks, eikö olis muuta vaihtoehtoa kuin⚰️!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se toikaa lausuma pidä aina paikkaansa! Jos olet ns. Ylikoulutettu hyvillä papereilla ja muutenki hyvä työntekijä, kiusijat hyökkää kimppuun, jatkunut kauan, ei auttanut paikan vaihtokaa, työttömäks jouduin loppuelämäks, eikö olis muuta vaihtoehtoa kuin⚰️!

Siks toi, ku kerroit, et kiusaaminen johtaa aina itsemurhaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siks toi, ku kerroit, et kiusaaminen johtaa aina itsemurhaan!

höpöjä puhut.

• Anonyymi

😅😂😅

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9991
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3305
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3061
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2784
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2149
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2103
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1581
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1316
    Aihe