Kukaan ei onnistu vesipaastolla

Kokeillaan paastoa

Lueskelin tätä palstaa ja musta oli huvittavaa kun täällä on sata avausta jossa kerrotaan että kirjoittaja ryhtyy vesipaastolle ja aikoo päivitellä päivittäin. Mutta kumman hiljaiselta vaikuttaa.. Vaatiiko se oikeasti niin paljon itsekuria ja ruoan himon hillintää? Aion ottaa selvää ja kokeilen itsekin muutaman viikon vesipaastoa. Haittaa siitä tuskin on koska olen vähän ylipainoinen. Oisha se kiva tehä historiaa ja olla ensimmäinen joka onnistuu :D Muutenkin haluan itse kokea millanen kokemus vesipaasto on. Oon pari päivää ollut kasvisruokavaliolla ja nyt ois tarkotus siirtyä pelkälle vedelle.

12

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaan paastoa

      Ensimmäinen päivä vesipaastolla ohi. Mun kurkku oli kipeenä niin en hirveästi kiinnittänyt mihinkään muuhun huomiota. Join vettä kaks litraa ja otin vitamiineja. Ihme ettei heikottanut yhtään.

      Paino: 75,6kg.

    • Paastohaastaja

      Heh, oon miettinyt samaa palstaa selatessani.
      Voinko tulla messiin, otettais pikku skaba kumpi päivittelee kauemmin!?

      • Kokeillaan paastoa

        Tos hyviä idea! Tsemppaa jatkamaan tosi paljon. Alotatko tänään?


      • Paastohaastaja
        Kokeillaan paastoa kirjoitti:

        Tos hyviä idea! Tsemppaa jatkamaan tosi paljon. Alotatko tänään?

        Kiva!:)

        Joo tänään alotin, mulla on muutama aikasempikin kokemus n. viikon paastosta. Hyviä kokemuksia muuten, paitsi ekat päivät tosi väsyneitä. En myöskään ennen osannut lopettaa paastoa oikein, eli siis melkein normaaliin ruokaa suoraan, eikä vatsa siitä todellakaan tykännyt.. Nyt viisastuneempana ja vielä paastokaverin kanssa, huippua!

        Lähtöpaino: 65,5 kg

        Tsemppiä!


      • Kokeillaan paastoa
        Paastohaastaja kirjoitti:

        Kiva!:)

        Joo tänään alotin, mulla on muutama aikasempikin kokemus n. viikon paastosta. Hyviä kokemuksia muuten, paitsi ekat päivät tosi väsyneitä. En myöskään ennen osannut lopettaa paastoa oikein, eli siis melkein normaaliin ruokaa suoraan, eikä vatsa siitä todellakaan tykännyt.. Nyt viisastuneempana ja vielä paastokaverin kanssa, huippua!

        Lähtöpaino: 65,5 kg

        Tsemppiä!

        Nonii, eli samassa painossa ollaan! :) Mahdollisimman kauan yritän olla. Niimpä, tsemppiä meille :P


    • kikkeliskokkelis

      Neljäs päivä paastolla ja mukava olo.

      Itsekuria vaatii tietysti mutta olo paranee ja kilot tippuu.

      Tällä palstalla on aina mielenvikaisia joiden tehtävä on v....lla, ei kannata välittää.

      Paasto kuuluu muihin kristinuskoihin paitsi luterilaiseen osana normaalia elämää.
      Ma, ke ja pe ovat paastopäiviä, jolloin syödään kevyemmin vähärasvaista ja vähäkaloritonta ruokaa. 40 päivän paasto ennen pääsiäistä on osa terveydenhoitoa kristinuskossa.

      Paastossa elimistö puhdistuu ja se auttaa ihmistä henkistymään.

      Itse olen nestepaastolla nyt niin kauan kuin tarve vaatii. Rahaa säästyy, kilot tippuu ja mieli pysyy virkeänä.

      Tsemppiä muillekin!

    • mkjyu

      pelkkä vesi ei riitä. Juokaa jotain mehukeittoja edes. Aivot tarttee jotain ravinnetta. Vedestä rupeaa pyörryttämään. Siinä ei ole mitään kaloreita.

    • ANNA-ANNA-ANNA

      Määki tuun mukaan. Ois kiva saada motivoiva ja nopea startti painonpudotukselle. Aika hauskaa että munkin paino on sama mitä teillä. Yritän olla niin kauan kun vaan kykenen. Tänään on ensimmäinen päivä. Paino 75kg.

      ANNA

    • Paastohaastaja

      Tervetuloo mukaan Anna! Meitähän on jo kokonainen paastoryhmä tsemppaamassa toisiamme.:)

      Tänään on toinen päivä paastolla ja olo on yllättävän hyvä ollut koko päivän. Voimattomuutta kyllä on aamusta asti ollu, muttei enää onneks sitä kamalaa heikotusta ja päänsärkyä, josta eilen sain melkein koko päivän kärsiä. Tosi huonolla tuulella myös eilen olin!
      Mielitekoja on tänään ollut, mutta itsekuri on kova.:)

      Paino: 64,3 kg

      Tsemppiä!

    • Paastohaastaja

      Tänään, kolmantena paastopäivänä on melkeinpä normaali olo. Tosin, aamu oli ihan kauhea. Päätä särki, heikotti, huimasi ja nälätti. Raahauduin juomaan vettä, otin teelusikallisen hunajaa, sekä kuuman suihkun. Vähitellen olo muuttui paljon paremmaksi, eikä olo poikkea normaalista muuten, kuin voimattomuuden tunteena, joka sekin on jo paljon lievempi kuin eilen.:)
      Kumpa samanlainen olo jatkuis!

      Paino: 63,5 kg

      Miten muilla sujuu, vieläkö paasto on päällä?:)

    • Paastohaastaja

      Neljäs päivä paastoa alkaa oleen pulkassa. Aamun voimattomuuden jälkeen töissä riitti energiaa vaikka muille jakaa, mutta heti kotiin päästyäni lösähdin sänkyyn ja olen oikeastaan vaan makoillut. Suoraan sanottuna v*tuttaa koko paasto, kun ei jaksa ollenkaan tehdä yhtään mitään.
      Ruuan himo on myös ollut suuri, välillä tosi vaikee vastustaa. Ai niin, söin tänään omenan. Tämän johdosta päätin, että alan loppuviikkoa kohden hölläämään vesilinjalta, siirtyen hiljalleen juomaan mehuja, ehkä syömään yhden hedelmän päivässä.
      Päivitän tänne silti edelleen painon ja fiilikset.:)

      Paino: 62,7 kg

    • vain ihminen

      Itse olen paastoillut monesti ja itsekurini on niin hyvä ettei ole mieli tehnyt syödäkään. Välillä tullut ajateltua herkkuja, mutta juon hieman light tai zero cokista. Lisäaineita toki niissä riittää, mutta vie makeanhimon.

      Ensimmäisiä paastoja aloittaessani sortumisia tuli välillä, mutta nyt ajattelen että kumpi on itselleni tärkeämpää kaikki herkut ja tuhdit ruuat vai kaunis siro vartalo. Sosiaaliset paineet ovat erittäin hyvä motivaattori.

      Paastojen jälkeen tykkään syödä paljon pussipuuroja, joissa vain 140kcal/annos ja vatsalaukku pienentynyt että tunnen itseni kylläiseksi vähästä. Sillä on väliä millä täyttää itsensä, koska verratkaapa että tuolla kalorimäärällä saisitte syödä suklaisia keksejä n.4kpl.

      Ulkonäkö on ollut aina itselleni tärkeää jo pienestä pitäen ja vanhempani ovat kiinnittäneet huomiota että oireilisin alkavaa anoreksiaa. Painoni ei kuitenkaan ole vielä hälyttävissä lukemissa, joten tilanteeseen ei ole tarvinnut puuttua. Sanon nyt että osaan lopettaa oikeaan aikaan ja toivon että osaankin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe