Mikä päivä ne Faceliftit tulee myyntiin?

Cruzea odotellen

Kuulin huoltiksen baarissa kun pukumiehet jutteli kahvilla siitä Avensiksen näköisestä uudesta Facelift-Cruzesta. Ovat kuulemma jo maahantuojan varastossa odottamassa julkaisua?

Tuota vanhanmallin traktoria ei enää viitsi edes mennä katsomaan kun uutta muotikärryä pukkaa jo ovella.

Tietääkö kukaan sisäpiirin kavereista sen julkaisupäivän?

52

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa jo
      • odotellen...

        Tämä on kyllä se vanha traktorikorinen köntys. Tarkoitin uutta hyvännäköistä mallia, Avensiksen näköinen keula.


    • odotellen...

      Odotellessa kävin kokeilemassa uutta Aurista. On iso ero Cruzeen, maantiellä ennakko-odotuksista huolimatta yllätti positiivisesti. Varmasti yhtä hiljainen tai parempi ja meni vahtimatta suoraan ihan kuin isommatkin.

      Ja on modernin ja hyvännäköinen verrattuna Cruzeen.

      • odotellen...

        Onhan se Auris parempi kuin mopoautot, mutta ei sitä tietenkään voi oikeisiin autoihin, kuten Cruze, verrata. Tojota on aina Tojota, kaikkine vikoineenkin.


      • no höh
        odotellen... kirjoitti:

        Onhan se Auris parempi kuin mopoautot, mutta ei sitä tietenkään voi oikeisiin autoihin, kuten Cruze, verrata. Tojota on aina Tojota, kaikkine vikoineenkin.

        Onhan uudet mopoautot sentään parempia jo kuin Auris.


      • odotellen..
        no höh kirjoitti:

        Onhan uudet mopoautot sentään parempia jo kuin Auris.

        Voi että ootte kateellisia Aurikselle. Tosin syystäkin...


      • no höh
        odotellen.. kirjoitti:

        Voi että ootte kateellisia Aurikselle. Tosin syystäkin...

        Aurispellet ne ovat kateellisia mopoautoilla ajaville.


      • eräs mies vaan
        no höh kirjoitti:

        Aurispellet ne ovat kateellisia mopoautoilla ajaville.

        Auriksen valinnut on samalla ostanut muutaman vuoden kuluttua realisoituvaa jälleenmyyntiarvoa toisin kuin sellaiset korealaisen vaihtoehdon valinneet...

        Se toki harmittaa heikon kortin vetänyttä.


      • 16+2
        eräs mies vaan kirjoitti:

        Auriksen valinnut on samalla ostanut muutaman vuoden kuluttua realisoituvaa jälleenmyyntiarvoa toisin kuin sellaiset korealaisen vaihtoehdon valinneet...

        Se toki harmittaa heikon kortin vetänyttä.

        Ainakin lähes yhtä paljon kuin Chevyn ostanut. Mutta suhteet muuttuvat ja Tojon jälleenmyyntiarvo sen kuin heikkenee heikkenemistään samaa vauhtia laadun kanssa.


      • 9+12
        16+2 kirjoitti:

        Ainakin lähes yhtä paljon kuin Chevyn ostanut. Mutta suhteet muuttuvat ja Tojon jälleenmyyntiarvo sen kuin heikkenee heikkenemistään samaa vauhtia laadun kanssa.

        Nää Chevroletit on vähän semmoisia pelejä, että ne ostetaan kun paukut ei riitä ihan aidon japanilaisen hankkimiseen. Chevroletin kaukoitälaatu otetaan mielellään puheeksi, kun joku kysyy kestävyydestä (Opel sukuisuudesta vaietaan mielellään).
        Tosiasia on, että viimeistely, jälleenmyyntiarvo ja arvostus on kaukana aidoista japskeista kuten Toyotasta. Aivan naurettavaa väittää muuta, sen tiedätte varmasti itsekkin. Auris/Avensis on huomattavsti kovempaa valuuttaa kun vaihdon hetki koittaa, sen tietää jokainen. Enkä tarkoita, että Chevy olisi huono auto, mutta aito japsi on aina aito japsi. Niin se vain vielä on ja tulee lähivuosina olemaan.


      • 165342
        9+12 kirjoitti:

        Nää Chevroletit on vähän semmoisia pelejä, että ne ostetaan kun paukut ei riitä ihan aidon japanilaisen hankkimiseen. Chevroletin kaukoitälaatu otetaan mielellään puheeksi, kun joku kysyy kestävyydestä (Opel sukuisuudesta vaietaan mielellään).
        Tosiasia on, että viimeistely, jälleenmyyntiarvo ja arvostus on kaukana aidoista japskeista kuten Toyotasta. Aivan naurettavaa väittää muuta, sen tiedätte varmasti itsekkin. Auris/Avensis on huomattavsti kovempaa valuuttaa kun vaihdon hetki koittaa, sen tietää jokainen. Enkä tarkoita, että Chevy olisi huono auto, mutta aito japsi on aina aito japsi. Niin se vain vielä on ja tulee lähivuosina olemaan.

        Chevyt ostetaan, kun halutaan kunnon auto eli japanilaiset "ajo-ominaisuudet" ja laatu eivät riitä. Tojotan jatkuvasti heikkenevä laatu ja jälleenmyyntiarvo eivät paljoa naurata.

        Tosin olihan Toyota JD Powerin laartuvertailussa vielä aika lähellä Chevroletia mutta suunnat olivat selviä. Chevrolet kärjessä ja Tojota laskussa.


      • totuuden aika
        9+12 kirjoitti:

        Nää Chevroletit on vähän semmoisia pelejä, että ne ostetaan kun paukut ei riitä ihan aidon japanilaisen hankkimiseen. Chevroletin kaukoitälaatu otetaan mielellään puheeksi, kun joku kysyy kestävyydestä (Opel sukuisuudesta vaietaan mielellään).
        Tosiasia on, että viimeistely, jälleenmyyntiarvo ja arvostus on kaukana aidoista japskeista kuten Toyotasta. Aivan naurettavaa väittää muuta, sen tiedätte varmasti itsekkin. Auris/Avensis on huomattavsti kovempaa valuuttaa kun vaihdon hetki koittaa, sen tietää jokainen. Enkä tarkoita, että Chevy olisi huono auto, mutta aito japsi on aina aito japsi. Niin se vain vielä on ja tulee lähivuosina olemaan.

        Sen Toyotan paremmuuden autona näkee vaikka tänään haluttavuudessa ja jälleenmyyntiarvossa. Vähän ajettu Auris ihan pikkukoneellakin lähtee hallista nopeasti uuteen kotiin kun taas korealaiset Chevyt joutuvat odottelemaan uutta kotia melko tovin vaikka olisi mikä 2,3 GTI Cruze. Kun ei kelpaa niin ei. Käytetyn Cruzen myyntiaika on piiiitkä. Miksiköhän näin on?


      • 165234
        totuuden aika kirjoitti:

        Sen Toyotan paremmuuden autona näkee vaikka tänään haluttavuudessa ja jälleenmyyntiarvossa. Vähän ajettu Auris ihan pikkukoneellakin lähtee hallista nopeasti uuteen kotiin kun taas korealaiset Chevyt joutuvat odottelemaan uutta kotia melko tovin vaikka olisi mikä 2,3 GTI Cruze. Kun ei kelpaa niin ei. Käytetyn Cruzen myyntiaika on piiiitkä. Miksiköhän näin on?

        Tojopelle se on täällä itkemässä virheostostaan jälleen. Olisit ostanut Chevyn, jota mielesi teki, niin ei harmittaisi. Chevyssä pysyy arvokin toisin kuin Tojossa, joka on ns. menneen talven lumia vanhana pappasuosikkina.


      • Ei tehnyt mieli
        165234 kirjoitti:

        Tojopelle se on täällä itkemässä virheostostaan jälleen. Olisit ostanut Chevyn, jota mielesi teki, niin ei harmittaisi. Chevyssä pysyy arvokin toisin kuin Tojossa, joka on ns. menneen talven lumia vanhana pappasuosikkina.

        "Chevyssä pysyy arvokin toisin kuin Tojossa"

        Tuota et usko kyllä itsekkään. Lisäksi samat Cruzet seisoo myytävänä myyntipalstoilla kuukaudesta toiseen, joten haluttavuuskin etenkin käytettynä ja takuuaika ehtoopuolella on aivan nollatasoa. Myös lähimain puulaakitasolla olevan myyntiorganisaation mielenkiinto asiaakasta kohtaan loppuu aivan täysin, kun autosta loppuu takuu. Toyota-huolto kerää kiitoksia ja palkintoja vuodesta toiseen ja myös ikääntyneidenkin autojen omistajat ovat erittäin tyytyväisiä.

        Eipä Chevroletiäkään minään erityisen nuorekkaana voi pitää. Aveosta, Cruzesta tai Malibusta tulee mieleen lähinnä 70 asiakkaat. Tällä palstalla suitsutettu Cruzekin on vetävyydeltään niin kuiva, että pölisee.
        Vaikkei Toyotakaan ole ikinä ollut muotoilukieleltään mikään jännittävyyden huippu, on uusi Auris ja miksei muukin Toyota-mallisto suorastaan taideteos tuon nyky-Cruzen rinnalla.
        Lisäksi Toyotaan tarjo9lla oleva varustevalikoima on aika kattava verrattuna vaikkapa Cruzen pariin kolmeen hieman tasokkaampaan mausteeseen jäävään luetteloon.
        Trax ja Spark ovat Chevyn yritys hieman nuorekkaampaan suuntaan, mutta ainakin Sparkin pyöreässä nollassa pyörineet tämän kesän myyntiluvut kertovat, että homma on aika alkutekijöissä. Chevyn Suomen myynti rakentuu täysin Cruzen varaan (eikä siinäkään ole volyymimalliski hurraamista). Jos kansa lopullisesti kyllästyy Cruzeen ja sen loputtomalta tuntuvaan malli-ikään, voi Chevroletille sanoa Suomen osalta hyvästit. Nyt olisi kiire tehdä jotain muutakin kuin kevyttä face-liftiä.


      • 156234
        Ei tehnyt mieli kirjoitti:

        "Chevyssä pysyy arvokin toisin kuin Tojossa"

        Tuota et usko kyllä itsekkään. Lisäksi samat Cruzet seisoo myytävänä myyntipalstoilla kuukaudesta toiseen, joten haluttavuuskin etenkin käytettynä ja takuuaika ehtoopuolella on aivan nollatasoa. Myös lähimain puulaakitasolla olevan myyntiorganisaation mielenkiinto asiaakasta kohtaan loppuu aivan täysin, kun autosta loppuu takuu. Toyota-huolto kerää kiitoksia ja palkintoja vuodesta toiseen ja myös ikääntyneidenkin autojen omistajat ovat erittäin tyytyväisiä.

        Eipä Chevroletiäkään minään erityisen nuorekkaana voi pitää. Aveosta, Cruzesta tai Malibusta tulee mieleen lähinnä 70 asiakkaat. Tällä palstalla suitsutettu Cruzekin on vetävyydeltään niin kuiva, että pölisee.
        Vaikkei Toyotakaan ole ikinä ollut muotoilukieleltään mikään jännittävyyden huippu, on uusi Auris ja miksei muukin Toyota-mallisto suorastaan taideteos tuon nyky-Cruzen rinnalla.
        Lisäksi Toyotaan tarjo9lla oleva varustevalikoima on aika kattava verrattuna vaikkapa Cruzen pariin kolmeen hieman tasokkaampaan mausteeseen jäävään luetteloon.
        Trax ja Spark ovat Chevyn yritys hieman nuorekkaampaan suuntaan, mutta ainakin Sparkin pyöreässä nollassa pyörineet tämän kesän myyntiluvut kertovat, että homma on aika alkutekijöissä. Chevyn Suomen myynti rakentuu täysin Cruzen varaan (eikä siinäkään ole volyymimalliski hurraamista). Jos kansa lopullisesti kyllästyy Cruzeen ja sen loputtomalta tuntuvaan malli-ikään, voi Chevroletille sanoa Suomen osalta hyvästit. Nyt olisi kiire tehdä jotain muutakin kuin kevyttä face-liftiä.

        Pakko se on uskoa kun hinnat ovat kaikkien nähtävissä.

        Chevrolet pitää arvonsa hyvin ja on kaikenikäisten suosiossa. Toyotat ovat vanhojen pappojen autoja, joilla nuorempi polvi ei kehtaa ajaa. Eipä Toyotan ajettavuus ja nykyinen laatukaan uusia ostajia pappojen tilalle kerää.

        Ilmankos Chevroletin myynti näyttääkin ensimmäistä kertaa tänä vuonna nousevan viiteen miljoonaan.


      • Ei tehnyt mieli
        156234 kirjoitti:

        Pakko se on uskoa kun hinnat ovat kaikkien nähtävissä.

        Chevrolet pitää arvonsa hyvin ja on kaikenikäisten suosiossa. Toyotat ovat vanhojen pappojen autoja, joilla nuorempi polvi ei kehtaa ajaa. Eipä Toyotan ajettavuus ja nykyinen laatukaan uusia ostajia pappojen tilalle kerää.

        Ilmankos Chevroletin myynti näyttääkin ensimmäistä kertaa tänä vuonna nousevan viiteen miljoonaan.

        Chevrolettin myynti nousee, koska autot ovat suht halpoja ja nämä hinnalla myytävät perusautot nostavat myyntiään kehitysmaissa ja autoistuvissa köyhemmissä maissa. Katsomalla listaa esim. Cruzen valmistuspaikoista, on listalla Usaa ja Koreaa lukuunottamatta lähinnä köyhiä kehitysmaita, joissa autot valmistetaan paikalliseen myyntiin, jotta esim. tullimaksuilta vältytään ja hinta saadaan entistä alemmaksi.
        Tunnetusti vaativille Eurooppalaisille autoilijoille Chevrolet ei kelpaa vaan myynti sakkaa täällä vanhalla mantereella.

        Mitä arvonpysymiseen tulee, en viitsi edes alkaa kommentoimaan tätä iänikuista aihetta. Sen verran voin kommentoida, että eri myyntisivustoilla ne samat Chevrolet yksilöt seisovat myymättä kuukaudesta toiseen. Tiedä sitten onko se hinnan pysymistä, kun autoa ei saada kuukausiin myydyksi pyydetyllä hinnalla. Näissä tavallisissa käyttöutoissa ruukkaa menemään niin, että jos malli on suosittu uutena, se on kysytty myös käytettynä, jolloin se on helppo myydä ja arvo säilyy.

        Mitä tulee Toyotan ajettavuuteen, tuo käsitys huonosta ajettavuudesta on jo vähän kulunut fraasi. Uudet ovat aivan kelvollisia ajaa - ei markkinoiden parhaita - mutta erot uusissa ovat niin pieniä, että ajettavuus ei ole mikään erityisesti esille nouseva asia esim. uusimman Auriksen kohdalla. Ihan kelpo toteutus. Muutenhan auris on Cruzea kaikinpuolin modernimpi ja hienompi toteutus perheautosta, kuten uudemman automallin kuuluukin olla. Aika moni varmasti antasi hieman Cruzea tunnottomamman ohjauksen anteeksi, jos pitäisi valita autokseen uuden Cruzen tai Auriksen väliltä. Muita hyviä ominaisuuksia ja Aurikseen puoltavia seikkoja on paljon enemmän.


      • 16+2
        Ei tehnyt mieli kirjoitti:

        Chevrolettin myynti nousee, koska autot ovat suht halpoja ja nämä hinnalla myytävät perusautot nostavat myyntiään kehitysmaissa ja autoistuvissa köyhemmissä maissa. Katsomalla listaa esim. Cruzen valmistuspaikoista, on listalla Usaa ja Koreaa lukuunottamatta lähinnä köyhiä kehitysmaita, joissa autot valmistetaan paikalliseen myyntiin, jotta esim. tullimaksuilta vältytään ja hinta saadaan entistä alemmaksi.
        Tunnetusti vaativille Eurooppalaisille autoilijoille Chevrolet ei kelpaa vaan myynti sakkaa täällä vanhalla mantereella.

        Mitä arvonpysymiseen tulee, en viitsi edes alkaa kommentoimaan tätä iänikuista aihetta. Sen verran voin kommentoida, että eri myyntisivustoilla ne samat Chevrolet yksilöt seisovat myymättä kuukaudesta toiseen. Tiedä sitten onko se hinnan pysymistä, kun autoa ei saada kuukausiin myydyksi pyydetyllä hinnalla. Näissä tavallisissa käyttöutoissa ruukkaa menemään niin, että jos malli on suosittu uutena, se on kysytty myös käytettynä, jolloin se on helppo myydä ja arvo säilyy.

        Mitä tulee Toyotan ajettavuuteen, tuo käsitys huonosta ajettavuudesta on jo vähän kulunut fraasi. Uudet ovat aivan kelvollisia ajaa - ei markkinoiden parhaita - mutta erot uusissa ovat niin pieniä, että ajettavuus ei ole mikään erityisesti esille nouseva asia esim. uusimman Auriksen kohdalla. Ihan kelpo toteutus. Muutenhan auris on Cruzea kaikinpuolin modernimpi ja hienompi toteutus perheautosta, kuten uudemman automallin kuuluukin olla. Aika moni varmasti antasi hieman Cruzea tunnottomamman ohjauksen anteeksi, jos pitäisi valita autokseen uuden Cruzen tai Auriksen väliltä. Muita hyviä ominaisuuksia ja Aurikseen puoltavia seikkoja on paljon enemmän.

        Chevroletia myydään siellä, missä on ostovoimaa ja halua ostaa kerralla kunnon autoja eikä mitään tojoja. Tojot taas ovat suosittuja Afrikassa ja muissa köyhissä maissa.

        Arvon pysyminen Chevroleteissa on vain fakta, jonka jokainen voi vaikka Autotalli.comissa tarkistaa. Tojon heikko ajettavuus taas on tosiasia, jota kukaan muitakin kuin Tojoa ajanut ei kiistä. Laadussahan Tojot eivät enää edes kilpaile Chevroletin kanssa. Chevrolet on ajanut niin lujaa jo ohi.

        Jatkakaa Tojo-uskovaiset käännytystyötänne siellä, missä on mahdollisuuksia. Chevroletista ei kukaan vaihda Tojoon.


      • Ei tehnyt mieli
        16+2 kirjoitti:

        Chevroletia myydään siellä, missä on ostovoimaa ja halua ostaa kerralla kunnon autoja eikä mitään tojoja. Tojot taas ovat suosittuja Afrikassa ja muissa köyhissä maissa.

        Arvon pysyminen Chevroleteissa on vain fakta, jonka jokainen voi vaikka Autotalli.comissa tarkistaa. Tojon heikko ajettavuus taas on tosiasia, jota kukaan muitakin kuin Tojoa ajanut ei kiistä. Laadussahan Tojot eivät enää edes kilpaile Chevroletin kanssa. Chevrolet on ajanut niin lujaa jo ohi.

        Jatkakaa Tojo-uskovaiset käännytystyötänne siellä, missä on mahdollisuuksia. Chevroletista ei kukaan vaihda Tojoon.

        Köyhään Afrikkaan Toyotia viedään lähinnä käytettyinä ja jokainen voi itse mielessään kuvitella, miksi Toyota kelpaa vielä 400 thkm ajettunakin Afrikan kuoppaisille teille ja pölyisiin vaativiin olosuhteisiin, jossa osiakaan ei noin vain saa.
        Eipä siellä noita Opel-Daewoo johdannaisia juurikaan näy, enkä kyllä yhtään ihmettele miksi...
        Jos esim. Kiinan automarkkinoita, jossa Cruzea paljon myydään ja valmistetaan, eipä voi ostajien olevan keskimäärin kovin vaativia. Ainakaan kun katsoo heidän omia kopio/lisenssi autojaan, jotka painuvat eurotesteissä takapenkkiä myöten kasaan. Sama pätee Intiaan. Siellä on helppo pärjätä edullisella maaimanautolla joka on hiukankin parempi kuin heidän omat lelunsa. Tämän ovat kyllä huomanneet monet muutkin valmistajat ja edullisia malleja valmistetaan paikallisiin olosuhteisiin paikallisissa tehtaissa. Kiinassa on toki myös niitä, joilla on ostovoimaa, mutta suurin osa kiinalaisista autonostajista ei tienaa kuin murto-osan täkäläisistä palkansaajista. Siksi halpa ja konstailematon peruskärry myy siellä hyvin. Tälläinen Cruzekin on.

        Kuten sanoin, Chevroletien pyyntihinnat ovat mitä ovat, siellä ne samat autoyksilöt näkyvät seisomassa myymättöminä kuukaudesta toiseen.
        Yhtenä esimerkkinä tämä jo legendaarinen NHT-760 saman hintaluokan kavereineen, ties monettako kuukautta??
        Jos se on sinusta arvonpysymistä, että autoon lyödään hintalappu, millä se jää myymättä, niin OK. Se on sinun näkemyksesi.

        Minusta arvonpysymistä on auton saaminen kohtuu nopeasti kaupaksi erinomaisen käypään hintaan. Hyvin pidetty Toyota on juuri tälläinen. Itselläni on muuten ollut n. 20 autoa, 3 Toyotaakin joukossa ja myös Eurooppalaisia. uusia ja vanhoja. Töissä ajan Ranskalaisilla. Toyotista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Juuri tällä hetkellä allani ei kuitenkaan ole Toyota.


      • 16+2
        Ei tehnyt mieli kirjoitti:

        Köyhään Afrikkaan Toyotia viedään lähinnä käytettyinä ja jokainen voi itse mielessään kuvitella, miksi Toyota kelpaa vielä 400 thkm ajettunakin Afrikan kuoppaisille teille ja pölyisiin vaativiin olosuhteisiin, jossa osiakaan ei noin vain saa.
        Eipä siellä noita Opel-Daewoo johdannaisia juurikaan näy, enkä kyllä yhtään ihmettele miksi...
        Jos esim. Kiinan automarkkinoita, jossa Cruzea paljon myydään ja valmistetaan, eipä voi ostajien olevan keskimäärin kovin vaativia. Ainakaan kun katsoo heidän omia kopio/lisenssi autojaan, jotka painuvat eurotesteissä takapenkkiä myöten kasaan. Sama pätee Intiaan. Siellä on helppo pärjätä edullisella maaimanautolla joka on hiukankin parempi kuin heidän omat lelunsa. Tämän ovat kyllä huomanneet monet muutkin valmistajat ja edullisia malleja valmistetaan paikallisiin olosuhteisiin paikallisissa tehtaissa. Kiinassa on toki myös niitä, joilla on ostovoimaa, mutta suurin osa kiinalaisista autonostajista ei tienaa kuin murto-osan täkäläisistä palkansaajista. Siksi halpa ja konstailematon peruskärry myy siellä hyvin. Tälläinen Cruzekin on.

        Kuten sanoin, Chevroletien pyyntihinnat ovat mitä ovat, siellä ne samat autoyksilöt näkyvät seisomassa myymättöminä kuukaudesta toiseen.
        Yhtenä esimerkkinä tämä jo legendaarinen NHT-760 saman hintaluokan kavereineen, ties monettako kuukautta??
        Jos se on sinusta arvonpysymistä, että autoon lyödään hintalappu, millä se jää myymättä, niin OK. Se on sinun näkemyksesi.

        Minusta arvonpysymistä on auton saaminen kohtuu nopeasti kaupaksi erinomaisen käypään hintaan. Hyvin pidetty Toyota on juuri tälläinen. Itselläni on muuten ollut n. 20 autoa, 3 Toyotaakin joukossa ja myös Eurooppalaisia. uusia ja vanhoja. Töissä ajan Ranskalaisilla. Toyotista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Juuri tällä hetkellä allani ei kuitenkaan ole Toyota.

        Kiinan markkinoilla Chevyt käyvät hyvin kaupaksi. Siellä ovat suurimmat markkinat myös kaikille maailman loistoautoille, koska siellä on eniten maksukykyisiä ja vaativia asiakkaita. Tosiasiahan on, että Toyotan hinnalla saa myös Cruzen, joka on autona selvästi enemmän premium niin laadultaan kuin kaikilta muiltakin osin.

        Chevroletin erinomainen jälleenmyyntiarvo on myös tosiasia, jota ei jonkun yhden auton myyntiaka miksikään muuta. Samanlaisia yksittäisiä esimerkkejä löytyy jokaiselta merkiltä.


      • Ei tehnyt mieli
        16+2 kirjoitti:

        Kiinan markkinoilla Chevyt käyvät hyvin kaupaksi. Siellä ovat suurimmat markkinat myös kaikille maailman loistoautoille, koska siellä on eniten maksukykyisiä ja vaativia asiakkaita. Tosiasiahan on, että Toyotan hinnalla saa myös Cruzen, joka on autona selvästi enemmän premium niin laadultaan kuin kaikilta muiltakin osin.

        Chevroletin erinomainen jälleenmyyntiarvo on myös tosiasia, jota ei jonkun yhden auton myyntiaka miksikään muuta. Samanlaisia yksittäisiä esimerkkejä löytyy jokaiselta merkiltä.

        Hauskinta tässä on se, että tämän "yksittäisen esimerkin" (NHT-760) annoit juurikin itse, kun keväällä puhuimme Chevroletin arvon säilymisestä ja haluttavuudesta käytettynä. Siihen vastasin, että ruvetaampa seuraamaan kyseisen auton seikkailuja ja myynnissähän se vielä on kesän kallistuessa elokuuhun. :) Keskustelu kyllä voidaan tarvittaessa kaivaa esiin.

        Toyota ei ole premium, eikä sellaista edes yritä olla, eikä myyjät kuin omistajatkaan muuta edes kuvittele. Sitä varten on konsernilla parempi brändi: Lexus, jossa mallisto, myynti/huolto-palvelut on myös sorvattu vaativien asiakkaiden mukaan, vaikka perustuvat teknisesti osin Toyotiin. Tämän näkee myös hinnastoista.

        Myös GM.llä on omat premium-merkkinsä kuten Cadillac. Chevrolet ei siihen lestiin istu millään, eikä ole koskaan istunutkaan edes emämaassaan. Merkki, jonka valikoimasta löytyy halpoja reilun kymppitonnin kinnereitä, ei koskaan voi olla premium-merkki, vaikka autot olisivat kuinka laadukkaita.
        Premium tarkoittaa jotain erityistä, jota ei siivojan palkoilla ostella.
        Premiumeissa on myös varustelussa ja tekniikassa jotain erityistä, mikä erottaa ne tavallisista käyttöautoista. Nähdäkseni Chevroletit eivät täytä näitä kriteerejä millään tavalla. Jos näin väität, voidaan yhtä hyvin Nissania, Daciaa, tai vaikkapa Pösöjä alkaa kutsumaan premiumeiksi.
        Premium-luokittelu on arvostettava ominaisuus, jota ei saada pelkästään valmistamalla kestävä perusauto lasten kuskaamiseksi aamulla tarhaan.
        Premium-merkkien pienempienkin mallien (Audi A1, Mercedes A-class, BMW 1-series ja vastaavat) autot ovat selvästi kalliimpia kuin vastaavien tavismerkkien samankokoiset autot ja tietyt varakkaat asiakkaat ovat niistä myös valmiita maksamaan. Tämä on yksi mikä myös erottaa premiumit taviksista. Mitäpä luulet, kumman joku hienostorouva kelpuuttaa kauppakassikseen, Chevrolet Aveon vai Audi A1:n vaikka autot ovat samaa kokoluokkaa?? Kummsaa on enemmän sitä "jotain"??


      • 16+2
        Ei tehnyt mieli kirjoitti:

        Hauskinta tässä on se, että tämän "yksittäisen esimerkin" (NHT-760) annoit juurikin itse, kun keväällä puhuimme Chevroletin arvon säilymisestä ja haluttavuudesta käytettynä. Siihen vastasin, että ruvetaampa seuraamaan kyseisen auton seikkailuja ja myynnissähän se vielä on kesän kallistuessa elokuuhun. :) Keskustelu kyllä voidaan tarvittaessa kaivaa esiin.

        Toyota ei ole premium, eikä sellaista edes yritä olla, eikä myyjät kuin omistajatkaan muuta edes kuvittele. Sitä varten on konsernilla parempi brändi: Lexus, jossa mallisto, myynti/huolto-palvelut on myös sorvattu vaativien asiakkaiden mukaan, vaikka perustuvat teknisesti osin Toyotiin. Tämän näkee myös hinnastoista.

        Myös GM.llä on omat premium-merkkinsä kuten Cadillac. Chevrolet ei siihen lestiin istu millään, eikä ole koskaan istunutkaan edes emämaassaan. Merkki, jonka valikoimasta löytyy halpoja reilun kymppitonnin kinnereitä, ei koskaan voi olla premium-merkki, vaikka autot olisivat kuinka laadukkaita.
        Premium tarkoittaa jotain erityistä, jota ei siivojan palkoilla ostella.
        Premiumeissa on myös varustelussa ja tekniikassa jotain erityistä, mikä erottaa ne tavallisista käyttöautoista. Nähdäkseni Chevroletit eivät täytä näitä kriteerejä millään tavalla. Jos näin väität, voidaan yhtä hyvin Nissania, Daciaa, tai vaikkapa Pösöjä alkaa kutsumaan premiumeiksi.
        Premium-luokittelu on arvostettava ominaisuus, jota ei saada pelkästään valmistamalla kestävä perusauto lasten kuskaamiseksi aamulla tarhaan.
        Premium-merkkien pienempienkin mallien (Audi A1, Mercedes A-class, BMW 1-series ja vastaavat) autot ovat selvästi kalliimpia kuin vastaavien tavismerkkien samankokoiset autot ja tietyt varakkaat asiakkaat ovat niistä myös valmiita maksamaan. Tämä on yksi mikä myös erottaa premiumit taviksista. Mitäpä luulet, kumman joku hienostorouva kelpuuttaa kauppakassikseen, Chevrolet Aveon vai Audi A1:n vaikka autot ovat samaa kokoluokkaa?? Kummsaa on enemmän sitä "jotain"??

        Premiumkäsite on sinänsä hauska. Aja peräkkäin Cruzen turbo LTZ ja BMW:n 316 tai 318. Cruze on parempi ajaa, se on hiljaisempi, laatuvaikutelma sisällä on parempi. Silti jonkun mielestä BMW on premium, Cruze ei. Moni Toyotakin on aivan yhtä premium kuin vastaavat Bemarit ja Audit.

        Vastaus, Aveossa on minusta paljon enemmän sitä jotain kuin Audi A1:ssä, vaikka hienostorouvien valinnat eivät millään tavalla minua kiinnosta. Molempia muuten myytiin viime kuussa alle 20 kpl.


      • IS tänään
        Ei tehnyt mieli kirjoitti:

        Chevrolettin myynti nousee, koska autot ovat suht halpoja ja nämä hinnalla myytävät perusautot nostavat myyntiään kehitysmaissa ja autoistuvissa köyhemmissä maissa. Katsomalla listaa esim. Cruzen valmistuspaikoista, on listalla Usaa ja Koreaa lukuunottamatta lähinnä köyhiä kehitysmaita, joissa autot valmistetaan paikalliseen myyntiin, jotta esim. tullimaksuilta vältytään ja hinta saadaan entistä alemmaksi.
        Tunnetusti vaativille Eurooppalaisille autoilijoille Chevrolet ei kelpaa vaan myynti sakkaa täällä vanhalla mantereella.

        Mitä arvonpysymiseen tulee, en viitsi edes alkaa kommentoimaan tätä iänikuista aihetta. Sen verran voin kommentoida, että eri myyntisivustoilla ne samat Chevrolet yksilöt seisovat myymättä kuukaudesta toiseen. Tiedä sitten onko se hinnan pysymistä, kun autoa ei saada kuukausiin myydyksi pyydetyllä hinnalla. Näissä tavallisissa käyttöutoissa ruukkaa menemään niin, että jos malli on suosittu uutena, se on kysytty myös käytettynä, jolloin se on helppo myydä ja arvo säilyy.

        Mitä tulee Toyotan ajettavuuteen, tuo käsitys huonosta ajettavuudesta on jo vähän kulunut fraasi. Uudet ovat aivan kelvollisia ajaa - ei markkinoiden parhaita - mutta erot uusissa ovat niin pieniä, että ajettavuus ei ole mikään erityisesti esille nouseva asia esim. uusimman Auriksen kohdalla. Ihan kelpo toteutus. Muutenhan auris on Cruzea kaikinpuolin modernimpi ja hienompi toteutus perheautosta, kuten uudemman automallin kuuluukin olla. Aika moni varmasti antasi hieman Cruzea tunnottomamman ohjauksen anteeksi, jos pitäisi valita autokseen uuden Cruzen tai Auriksen väliltä. Muita hyviä ominaisuuksia ja Aurikseen puoltavia seikkoja on paljon enemmän.

        IS arvioi uuden tulevan Corollan ohjausta: "Corollan ohjaustuntuma ei ole luokkansa huippua vaan edelleen ajoittain keinotekoinen, ja kaupunkinopeuksissa palautus jää ajoittain hieman vajaaksi." Ei siis muutosta edelliseen malliin. Kuka näitä haluaa ostaa.


      • kvalitetsbil
        16+2 kirjoitti:

        Premiumkäsite on sinänsä hauska. Aja peräkkäin Cruzen turbo LTZ ja BMW:n 316 tai 318. Cruze on parempi ajaa, se on hiljaisempi, laatuvaikutelma sisällä on parempi. Silti jonkun mielestä BMW on premium, Cruze ei. Moni Toyotakin on aivan yhtä premium kuin vastaavat Bemarit ja Audit.

        Vastaus, Aveossa on minusta paljon enemmän sitä jotain kuin Audi A1:ssä, vaikka hienostorouvien valinnat eivät millään tavalla minua kiinnosta. Molempia muuten myytiin viime kuussa alle 20 kpl.

        Kyllä hymyilyttää laatuvaikutelma-määritelmä Cruzen kohdalla. Se vanhasta kokolattiamatosta tylsällä mattoveitsellä leikattu rispaantunut pala joka on sitten liimattu kontaktiliimalla kojelautaan, sekö on laatua?

        Muistan tehneeni samoin -69 Kadettin kojelaudan peltiosia peitellessäni joskus 70-luvun alussa autonrakentelun ensiaskelillani. Siitäkin sain kommenttia kaveriltani, että olin pilannut Kadetin sisätilat karvatussulla ja että ilman oli parempi...

        Ja nyt sitä on jossakin uusissa autoissa. ;-)


      • realisti...
        IS tänään kirjoitti:

        IS arvioi uuden tulevan Corollan ohjausta: "Corollan ohjaustuntuma ei ole luokkansa huippua vaan edelleen ajoittain keinotekoinen, ja kaupunkinopeuksissa palautus jää ajoittain hieman vajaaksi." Ei siis muutosta edelliseen malliin. Kuka näitä haluaa ostaa.

        Ei tohon Cruzeenkaan kukaan ole vilpittömän tyytyväinen. Autot on nettiautoissa myynnissä valtaosa n. 20tkm ajettuina. Vuosi tuntuu riittävän ja mitta täyttyy. Pelko persiissä kai kun takuut vetää loppusuoraa.

        Myyntimääriin verrattuna Cruzea on todella paljon käytettynä liikkeellä. Nettiautoissa samat kärryt kuukaudesta toiseen rivissä. Jos niihin oltais tyytyväisiä niin ne olis kotitalleissa, ei myyntihalleissa. Siksi sellaista ei uskalla laittaa kauppa-autoksikaan vaikka sais vielä halvemmalla kuin 5v vanhemman Toyotan.


      • 156234
        kvalitetsbil kirjoitti:

        Kyllä hymyilyttää laatuvaikutelma-määritelmä Cruzen kohdalla. Se vanhasta kokolattiamatosta tylsällä mattoveitsellä leikattu rispaantunut pala joka on sitten liimattu kontaktiliimalla kojelautaan, sekö on laatua?

        Muistan tehneeni samoin -69 Kadettin kojelaudan peltiosia peitellessäni joskus 70-luvun alussa autonrakentelun ensiaskelillani. Siitäkin sain kommenttia kaveriltani, että olin pilannut Kadetin sisätilat karvatussulla ja että ilman oli parempi...

        Ja nyt sitä on jossakin uusissa autoissa. ;-)

        Sellaista en ole koskaan nähnyt, eikä omassanikaan sellaista ole. Kuvissa LTZ:n se versio, jossa on kangastyylinen pinta, on sata kertaa tyylikkäämpi kuin BMW:n 70-luvun tyyli. Onko yhtäkään tällaista autoa Suomessa? Epäilen ja olen aivan varma, ettet sinä ole sellaista koskaan nähnyt.


      • 165234
        realisti... kirjoitti:

        Ei tohon Cruzeenkaan kukaan ole vilpittömän tyytyväinen. Autot on nettiautoissa myynnissä valtaosa n. 20tkm ajettuina. Vuosi tuntuu riittävän ja mitta täyttyy. Pelko persiissä kai kun takuut vetää loppusuoraa.

        Myyntimääriin verrattuna Cruzea on todella paljon käytettynä liikkeellä. Nettiautoissa samat kärryt kuukaudesta toiseen rivissä. Jos niihin oltais tyytyväisiä niin ne olis kotitalleissa, ei myyntihalleissa. Siksi sellaista ei uskalla laittaa kauppa-autoksikaan vaikka sais vielä halvemmalla kuin 5v vanhemman Toyotan.

        Cruzen takuu on kolme vuotta. Montaakaan takuutonta autoa ei siis vielä ole. Toisaalta, koska autot ovat olleet niin laadukkaita, niitä uskaltaa pitääkin, toisin kuin Toyotaa, joiden kanssa on suuria teknisiä ongelmia.

        Chevroletia on 2012-mallisina Nettiautossa 42 kpl ja Toyotia 423 kpl. Aika monta tyytymätöntä entistä tojotistia siis. En minäkään uskaltaisi pitää Toyotaa ilman takuuta. Onhan laatu heikkoa mutta niin on vaihtohyvityskin.


      • Ei tehnyt mieli.
        165234 kirjoitti:

        Cruzen takuu on kolme vuotta. Montaakaan takuutonta autoa ei siis vielä ole. Toisaalta, koska autot ovat olleet niin laadukkaita, niitä uskaltaa pitääkin, toisin kuin Toyotaa, joiden kanssa on suuria teknisiä ongelmia.

        Chevroletia on 2012-mallisina Nettiautossa 42 kpl ja Toyotia 423 kpl. Aika monta tyytymätöntä entistä tojotistia siis. En minäkään uskaltaisi pitää Toyotaa ilman takuuta. Onhan laatu heikkoa mutta niin on vaihtohyvityskin.

        Toyotia, jotka ovat yksiä suomen myydyimpiä autoja, myydään kaikki malliversiot mukaan lukien monin verroin enemmän kuin Chevroletiä, joten kyllä niitä on käytettynäkin myynnissä aivan varmasti enemmän ja kun myydään useita tuhansia, jokunen sata autoa päätyy jo vaihtoautoksikin. Toyota on suosittu vuokra, leasing, taksi -sekä yritysmerkki, joten autoja tulee nopeasti tätäkin kautta kiertoon koska kilometrejä ajetaan eikä autoja seisoteta pihassa.
        Chevroletiä ei juuri ammatti tai vuokrakäytössä näe - muutamaa satunnaista taksia lukuunottamatta.

        Vuonna 2010 myytiin yli 600 Cruzea. Niistä kaikista loppuu takuu tämän vuoden loppuun mennessä.

        TM:stä 21/12 lainattua, jossa Chevyn ohjaus rankattiin parista plussasta huolimatta testiryhmän huonoimmaksi:

        "Vaikka Chevrolet jää tässä lajissa ryhmän viimeiseksi, onnistuu maantieajo silläkin mainiosti. Tasaisella tiellä edetään rauhallisesti, mutta tien kallistukset muuttavat selkeästi kulkusuuntaa.

        Cruzen ohjaus on joukon tunnottomin, ja keskialue on turhan kevyt. Palautus on hieman äkkinäinen, mutta keskitys on hyvä."

        Lehtiä tarpeeksi selaamalla löytyy aina jokaiselle sopiva arvosana.

        Kannattaa itse kokeilla autoja eikä aina uskoa lehtiin, varsinkaan ilta-Sanomien amatöörimäisiin testeihin. Siellä jutut ovat välillä niin tasottomia, että ne pitäisi vetää vessanpöntöstä alas.
        Cruzen ohjaus on itse ajetun lyhyen testimatkan perusteella ihan jees mutta ei niin hyvä ja napakka kuin vaikkapa Octaviassa. Vanhan Auriksen ohjaus turhan kevyt ja hakeva, mutta tämän uusimman ohjaus on jo erittäin kilpailukykyinen. Ja tämä siis itse koettuna ja arvosteltuna, ei lehtien sanomana.


      • takuumies22
        Ei tehnyt mieli. kirjoitti:

        Toyotia, jotka ovat yksiä suomen myydyimpiä autoja, myydään kaikki malliversiot mukaan lukien monin verroin enemmän kuin Chevroletiä, joten kyllä niitä on käytettynäkin myynnissä aivan varmasti enemmän ja kun myydään useita tuhansia, jokunen sata autoa päätyy jo vaihtoautoksikin. Toyota on suosittu vuokra, leasing, taksi -sekä yritysmerkki, joten autoja tulee nopeasti tätäkin kautta kiertoon koska kilometrejä ajetaan eikä autoja seisoteta pihassa.
        Chevroletiä ei juuri ammatti tai vuokrakäytössä näe - muutamaa satunnaista taksia lukuunottamatta.

        Vuonna 2010 myytiin yli 600 Cruzea. Niistä kaikista loppuu takuu tämän vuoden loppuun mennessä.

        TM:stä 21/12 lainattua, jossa Chevyn ohjaus rankattiin parista plussasta huolimatta testiryhmän huonoimmaksi:

        "Vaikka Chevrolet jää tässä lajissa ryhmän viimeiseksi, onnistuu maantieajo silläkin mainiosti. Tasaisella tiellä edetään rauhallisesti, mutta tien kallistukset muuttavat selkeästi kulkusuuntaa.

        Cruzen ohjaus on joukon tunnottomin, ja keskialue on turhan kevyt. Palautus on hieman äkkinäinen, mutta keskitys on hyvä."

        Lehtiä tarpeeksi selaamalla löytyy aina jokaiselle sopiva arvosana.

        Kannattaa itse kokeilla autoja eikä aina uskoa lehtiin, varsinkaan ilta-Sanomien amatöörimäisiin testeihin. Siellä jutut ovat välillä niin tasottomia, että ne pitäisi vetää vessanpöntöstä alas.
        Cruzen ohjaus on itse ajetun lyhyen testimatkan perusteella ihan jees mutta ei niin hyvä ja napakka kuin vaikkapa Octaviassa. Vanhan Auriksen ohjaus turhan kevyt ja hakeva, mutta tämän uusimman ohjaus on jo erittäin kilpailukykyinen. Ja tämä siis itse koettuna ja arvosteltuna, ei lehtien sanomana.

        Cruzen takuu loppuu ihan samaan aikaan kuin Toyotassakin, koska molemmissa on kolmen vuoden takuu.

        Johonkin omituiseen, esimerkiksi Kian tai Toyotan, ohjaukseen tottuneelle voi Cruzen tai Focuksen toimiva ohjaus tuntuakin oudolle. Kaikilla testaajilla on kuitenkin vapaus kertoa mielipiteensä. Minä en koskaan suostuisi Ceediä tai Aurista ajamaan koeajoa enempää.


      • 23-23=0C
        165234 kirjoitti:

        Cruzen takuu on kolme vuotta. Montaakaan takuutonta autoa ei siis vielä ole. Toisaalta, koska autot ovat olleet niin laadukkaita, niitä uskaltaa pitääkin, toisin kuin Toyotaa, joiden kanssa on suuria teknisiä ongelmia.

        Chevroletia on 2012-mallisina Nettiautossa 42 kpl ja Toyotia 423 kpl. Aika monta tyytymätöntä entistä tojotistia siis. En minäkään uskaltaisi pitää Toyotaa ilman takuuta. Onhan laatu heikkoa mutta niin on vaihtohyvityskin.

        Mainitsemanasi vuonna ensirekisteröitiin 1127 Chevroletia ja 13388 Toyotaa. Siitä kun laskee niin kyllä tyytymättömyys yleisempää Chevroletin valinneilla on. Lisäksi Nettiauton vaihdokkeja tutkimalla voi todeta, että iso osa Chevroleteista ei ole edes ollut liikkeen koeajoautoa kummemmassa käytössä.

        Miksi valtaosa Cruzeista sitten on 20tkm ajettuna 1-vuotiaana jo vaihdettu pois toisen merkkiseen jos se on niin mukava ja laadukas? MIKSI?


      • 152346
        23-23=0C kirjoitti:

        Mainitsemanasi vuonna ensirekisteröitiin 1127 Chevroletia ja 13388 Toyotaa. Siitä kun laskee niin kyllä tyytymättömyys yleisempää Chevroletin valinneilla on. Lisäksi Nettiauton vaihdokkeja tutkimalla voi todeta, että iso osa Chevroleteista ei ole edes ollut liikkeen koeajoautoa kummemmassa käytössä.

        Miksi valtaosa Cruzeista sitten on 20tkm ajettuna 1-vuotiaana jo vaihdettu pois toisen merkkiseen jos se on niin mukava ja laadukas? MIKSI?

        Ihan sama suhde näyttää olevan Chevyllä ja Toyotalla ja samoin kaikilla muillakin autoilla. Miksi näitä kaikkia autoja on ihan yhtä paljon vaihdettu pois ja monia selvästi enemmän kuin Chevyä? MIKSI? MIKSI? Miksi sinä et ollut paikalla kun järkeä jaettiin? MIKSI?


      • 642351
        152346 kirjoitti:

        Ihan sama suhde näyttää olevan Chevyllä ja Toyotalla ja samoin kaikilla muillakin autoilla. Miksi näitä kaikkia autoja on ihan yhtä paljon vaihdettu pois ja monia selvästi enemmän kuin Chevyä? MIKSI? MIKSI? Miksi sinä et ollut paikalla kun järkeä jaettiin? MIKSI?

        Eihän suhde ole lainkaan sama. Toyotan ja Chevroletin ero keskenään on noin neljännes. Miksi et ollut paikalla matikantunneilla? Lisäksi merkittävää on, että Chevroletin ilmeisesti epätyydyttävin malli on juuri Cruze. Toyotalla myynti jakautuu tasaisesemmin mallien kesken.

        Ilmeisesti Cruze ei ole lähelläkään sen ostaneiden odotuksia. Rusettikuva nokassa vei vipuun. Ei se ollutkaan Corvette Sedan...


      • katsotaanpa
        642351 kirjoitti:

        Eihän suhde ole lainkaan sama. Toyotan ja Chevroletin ero keskenään on noin neljännes. Miksi et ollut paikalla matikantunneilla? Lisäksi merkittävää on, että Chevroletin ilmeisesti epätyydyttävin malli on juuri Cruze. Toyotalla myynti jakautuu tasaisesemmin mallien kesken.

        Ilmeisesti Cruze ei ole lähelläkään sen ostaneiden odotuksia. Rusettikuva nokassa vei vipuun. Ei se ollutkaan Corvette Sedan...

        Vuoden 2011 Cruzeista on myynnissä 7.2%, Auriksista 8.6%. Vuoden 2012 Cruzeista on myynnissä 3.5%, Auriksista 4.0%.

        Melkoinen pettymys siis omistajilleen tuo Auris. Cruzeen ollaan selvästi tyytyväisiä.


      • 16+2
        katsotaanpa kirjoitti:

        Vuoden 2011 Cruzeista on myynnissä 7.2%, Auriksista 8.6%. Vuoden 2012 Cruzeista on myynnissä 3.5%, Auriksista 4.0%.

        Melkoinen pettymys siis omistajilleen tuo Auris. Cruzeen ollaan selvästi tyytyväisiä.

        Hyvä kun täältä löytyy myös laskutaitoisia. Palstan provopelleamispojan kesken jääneen amiksen hylätyllä matikalla kun ei pitkälle pötkitä. Provojen kirjoittaminen sentään sujuu ihan valehtelemalla.


      • Kuka mitä häh.
        16+2 kirjoitti:

        Hyvä kun täältä löytyy myös laskutaitoisia. Palstan provopelleamispojan kesken jääneen amiksen hylätyllä matikalla kun ei pitkälle pötkitä. Provojen kirjoittaminen sentään sujuu ihan valehtelemalla.

        Hyvä kun täältä laskutaidon lisäksi ylipäätään löytyy hieman sivistyneempään keskusteluun kykeneviä henkilöitä kuin sinä. Onkohan Chevroletistien älykkyysosamäärää ikinä kukaan tutkinut'?? Sinun iänikuisten jankutusten valossa taso ei olisi kovin korkealla. Mukaan kun lisätään sinun hullut väitteet 1,4 T:n moottoripyöriä paremmasta kiihtyvyydestä ja yhdystukiakseliston paremmuudesta parhaisiin monivarsituentoihin, ei voi kuin ihmetellä että osaat ylipäätään käynnistää tietokoneen jolla näitä pähkähulluja juttujasi kirjoittelet.


      • Katsotaan vain
        katsotaanpa kirjoitti:

        Vuoden 2011 Cruzeista on myynnissä 7.2%, Auriksista 8.6%. Vuoden 2012 Cruzeista on myynnissä 3.5%, Auriksista 4.0%.

        Melkoinen pettymys siis omistajilleen tuo Auris. Cruzeen ollaan selvästi tyytyväisiä.

        "Melkoinen pettymys siis omistajilleen tuo Auris. Cruzeen ollaan selvästi tyytyväisiä."

        Katsotaampa, ketkä ovat tyytyväisiä ja ketkä ei, kun "Merkkien Merkki" pian julkaistaan. Tämän palstan pohjalta voisi jopa kuvitella Chevroletin nousevan vihdoin ja viimein tänä vuonna tutkimuksen kärkeen. Toyotahan siellä on useana vuonna ollut kärkipaikoilla, mutta viekö tähän asti Fiatin kanssa viimeisillä sijoilla laahustanut Chevrolet lopulta Suomen parhaan merkin tittelin?? Näin luulisi olevan, kun omistajat ovat niin tyytyväisiä
        Aineisto on koottu ja tutkimus pian julkaistaan. Saapa nähdä, ketkä pääsevät nauramaan.


      • 16+2
        Katsotaan vain kirjoitti:

        "Melkoinen pettymys siis omistajilleen tuo Auris. Cruzeen ollaan selvästi tyytyväisiä."

        Katsotaampa, ketkä ovat tyytyväisiä ja ketkä ei, kun "Merkkien Merkki" pian julkaistaan. Tämän palstan pohjalta voisi jopa kuvitella Chevroletin nousevan vihdoin ja viimein tänä vuonna tutkimuksen kärkeen. Toyotahan siellä on useana vuonna ollut kärkipaikoilla, mutta viekö tähän asti Fiatin kanssa viimeisillä sijoilla laahustanut Chevrolet lopulta Suomen parhaan merkin tittelin?? Näin luulisi olevan, kun omistajat ovat niin tyytyväisiä
        Aineisto on koottu ja tutkimus pian julkaistaan. Saapa nähdä, ketkä pääsevät nauramaan.

        Kyllä tässä on jo saatu nauraa sinulle niin paljon, ettei paremmasta väliä. Tietämys autoista ja kaikki muukin sivistys on kuin metsässä ikänsä eläneellä.


      • Yhdysheiluri is best
        16+2 kirjoitti:

        Kyllä tässä on jo saatu nauraa sinulle niin paljon, ettei paremmasta väliä. Tietämys autoista ja kaikki muukin sivistys on kuin metsässä ikänsä eläneellä.

        Merkkien Merkki tulossa. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.


      • 162354
        Yhdysheiluri is best kirjoitti:

        Merkkien Merkki tulossa. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.

        Merkkien Merkkiä amerikkalaisetkin jo odottelevat, heh heh.


      • Yhdysheiluri is best
        162354 kirjoitti:

        Merkkien Merkkiä amerikkalaisetkin jo odottelevat, heh heh.

        "Amerikkalaiset odottavat".

        Voi teitä reppania. Tietääksemme olemme Suomessa, toisella puolella maapalloa. Eipä täällä meidän paikallisessa automaailmassa Jenkkien mielipiteet suuremmin paina, eivätkä ole koskaan painaneet. Aivan eri markkinat.

        Mutta lohtuna voin sanoa: että älkää nyt vielä heittäkö kirvestä kaivoon Merkkien Merkin suhteen. Chevrolet tulee olemaan kärkiauto, olettehan te tyytyväiset omistajat siihen tutkimukseen saaneet aivan itse vastata ja kyllä tämä palsta jo osaltaan juoruaa, että omistajat pitävät Chevyä maailman parhaana autona maapallon kolkasta riippumatta. Olipa kyseessä Kiinalaiset, Jenkit Venäläiset tai vaikkapa Suomalaiset. Ei mitään hätää siis.


    • 16+2

      Älä aliarvioi Merkkien Merkkiä. Kyllä koko maailma odottaa kieli pitkällä, mitä muutama suomalainen Tuulilasi-lehden lukija on vastannut.

      Chevroletin ykköspaikka JD Powerin tekemässä suuressa laatututkimuksessa 300 miljoonan ihmisen Yhdysvalloissa ei ole mitään Merkkien Merkin rinnalla. Kuitenkin iso osa Tuulilasin muutamasta tuhannesta lukijasta vastaa siihen.

      • Yhdysheiluri is best

        No miksei Chevrolet kelpaa suomalaisille jos se on jonkun suuren amerikkalaisen laatutkimuksen kärkiautoja?? Koitappa antaa joku hyvä selitys. Itse olen jo monta kertaa asiaa sivunnut. Aloitetaanko kehnosta jälleenmyynti/huolto-verkostosta ja keskivertoautoilijalle varsin ristiriitaisen tai sekavan kuvan antavasta brändistä.
        Meitä ei paljoa lohduta toisella puolella maapalloa tehdyt tutkimukset.
        Varmasti aika kymmenetmiljoonaat Intialaisautoilijat sanoisi paikallisessa tutkimuksessa Tata Nanon tai Hindustan Ambassadorin olevan erittäin hyviä ja laadukkaita autoja, mutta täällä Suomessa voimme varmasti olla yhtä mieltä siitä, etteivät ne istu millään suomalaisille käyttäjille.

        Tulee tätä asiaa vatvoessa mieleen vanha sanonta, että kyllähän paskan on oltava hyvää, kun miljoona kärpästä siitä tykkää. Ja tässä tapauksessa miljoona amerikkalais-kärpästä. Suomalaiskärpäset eivät tunnu juurikaan tykkäävän. Tai no, eihän sitä vielä tiedetä....kuukauden parin päästä ollaan viisaampia.


      • 16+2
        Yhdysheiluri is best kirjoitti:

        No miksei Chevrolet kelpaa suomalaisille jos se on jonkun suuren amerikkalaisen laatutkimuksen kärkiautoja?? Koitappa antaa joku hyvä selitys. Itse olen jo monta kertaa asiaa sivunnut. Aloitetaanko kehnosta jälleenmyynti/huolto-verkostosta ja keskivertoautoilijalle varsin ristiriitaisen tai sekavan kuvan antavasta brändistä.
        Meitä ei paljoa lohduta toisella puolella maapalloa tehdyt tutkimukset.
        Varmasti aika kymmenetmiljoonaat Intialaisautoilijat sanoisi paikallisessa tutkimuksessa Tata Nanon tai Hindustan Ambassadorin olevan erittäin hyviä ja laadukkaita autoja, mutta täällä Suomessa voimme varmasti olla yhtä mieltä siitä, etteivät ne istu millään suomalaisille käyttäjille.

        Tulee tätä asiaa vatvoessa mieleen vanha sanonta, että kyllähän paskan on oltava hyvää, kun miljoona kärpästä siitä tykkää. Ja tässä tapauksessa miljoona amerikkalais-kärpästä. Suomalaiskärpäset eivät tunnu juurikaan tykkäävän. Tai no, eihän sitä vielä tiedetä....kuukauden parin päästä ollaan viisaampia.

        Sinulla alkaa jälleen heittää siihen malliin, että valkotakkisten nouto lähenee...


      • Huuhaa111
        16+2 kirjoitti:

        Sinulla alkaa jälleen heittää siihen malliin, että valkotakkisten nouto lähenee...

        Ilmeisesti hieman monisävyisemmät ja tarkemmin perustellut kommentit menevät sinulta yli hilseen, mutta ei ihmekkään kaverilta, joka luulee 1,4 litraisen perheauton kiihtyvän paremmin kuin 600 -1000 kuutioiset sporttimoottoripyörät.


      • 165234
        Huuhaa111 kirjoitti:

        Ilmeisesti hieman monisävyisemmät ja tarkemmin perustellut kommentit menevät sinulta yli hilseen, mutta ei ihmekkään kaverilta, joka luulee 1,4 litraisen perheauton kiihtyvän paremmin kuin 600 -1000 kuutioiset sporttimoottoripyörät.

        Ei pysty enää mitään järkevää vastaamaan kun olet aivan sekaisin ja jutut ovat pudonneet normaalista amistasosta tarha-asteikäisen tasolle ulosteineen ym..


      • Yhdysheiluri is best
        165234 kirjoitti:

        Ei pysty enää mitään järkevää vastaamaan kun olet aivan sekaisin ja jutut ovat pudonneet normaalista amistasosta tarha-asteikäisen tasolle ulosteineen ym..

        Eihän tässä ole kuin hieman spekuloitu tulevan Merkkien Merkin tulosta ja ihmetelty, mitä virkaa suomalaisen näkökulmasta on jollain Amerikkalaistutkimuksella ja nyt jo Chevistit suoltavat törkeyksiään ja hyppivät seinille kuin marakatit.
        Viime vuosien Merkkien Merkki tulokset huomioiden ymmärrän kyllä palstan muutamien innokkaimpien Chevroletistien ärtymyksen, kun asian ottaa puheeksi. Mutta kuten monta kertaa sanottua, ei huolta, Chevy tulee lyömään kaikki, jos se on niin paljon parempi kaikkia kilpailijoitaan kuin annatte ymmärtää.


      • ggmm
        Yhdysheiluri is best kirjoitti:

        Eihän tässä ole kuin hieman spekuloitu tulevan Merkkien Merkin tulosta ja ihmetelty, mitä virkaa suomalaisen näkökulmasta on jollain Amerikkalaistutkimuksella ja nyt jo Chevistit suoltavat törkeyksiään ja hyppivät seinille kuin marakatit.
        Viime vuosien Merkkien Merkki tulokset huomioiden ymmärrän kyllä palstan muutamien innokkaimpien Chevroletistien ärtymyksen, kun asian ottaa puheeksi. Mutta kuten monta kertaa sanottua, ei huolta, Chevy tulee lyömään kaikki, jos se on niin paljon parempi kaikkia kilpailijoitaan kuin annatte ymmärtää.

        Et sinä mitään ymmärrä. Sinä olet vain kakkipökäle.


      • Yhdysheiluri is best
        ggmm kirjoitti:

        Et sinä mitään ymmärrä. Sinä olet vain kakkipökäle.

        Eikö Chevrolet mennyt vieläkään kaupaksi, vai mikä nyt noin risoo??


      • 16+2
        Yhdysheiluri is best kirjoitti:

        Eikö Chevrolet mennyt vieläkään kaupaksi, vai mikä nyt noin risoo??

        Ei ole vielä noutaja sinulle tullut? Aika olisi.


      • hyvät kyydit oli
        16+2 kirjoitti:

        Ei ole vielä noutaja sinulle tullut? Aika olisi.

        Tuli noutaja eikä onneksi tullut millään Cruzella. Sai matkustaa mukavasti Bemun isolla turbodieselillä. Onneksi taksissa ei ole noita käpy-Crutzeja.


      • hyvä juttu
        hyvät kyydit oli kirjoitti:

        Tuli noutaja eikä onneksi tullut millään Cruzella. Sai matkustaa mukavasti Bemun isolla turbodieselillä. Onneksi taksissa ei ole noita käpy-Crutzeja.

        Ei sillä väliä ole, millä pääsit Kellokoskelle. Kelpaa siihen bemarikin.


      • lentomatk
        hyvä juttu kirjoitti:

        Ei sillä väliä ole, millä pääsit Kellokoskelle. Kelpaa siihen bemarikin.

        Lentokentälle oli matka toisin kuin Sinulla jolle Kellokoski tuntuu olevan tuttu paikka.


      • 16+2
        lentomatk kirjoitti:

        Lentokentälle oli matka toisin kuin Sinulla jolle Kellokoski tuntuu olevan tuttu paikka.

        Minä, lääkärisi, toivotan sinut jälleen tervetulleeksi. Pääset vakiohuoneeseesi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      28366
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      204
      18217
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      357
      9531
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6395
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4233
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3813
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      36
      2244
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1245
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1197
    Aihe