Hilseilevä ja kuiva iho

Andy20v

Auttakaa minua mulla on ollut ongelma ihon kanssa jo yli 4-5 vuotta minulla on hilseilevä nenä ja iho ne ovat myös kuivia kun revin niitä niin sitten ne alkavat kirpeilemään ja posket alkaavat punottamaan kulma karvat myös hilseilee
voisitteko auttaa tähän ongelmaan että minulla olisi normaali iho

15

1234

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy20v

      Joku voisi auttaa?

      • ............

        Vaikuttaa seborrooiselta hilseilyltä, se on ihottumaa, joka johtuu rasvasta ja rasvahiivoista. Pese kunnolla ja useammin. Ihoa voit yrittää rauhoittaa hydrokortisonivoiteella. Säännöllinen pesu on A ja O. Rasva vain pahentaa, mutta kevyitä perusvoiteita voi käyttää.


      • ytölänpolle
        ............ kirjoitti:

        Vaikuttaa seborrooiselta hilseilyltä, se on ihottumaa, joka johtuu rasvasta ja rasvahiivoista. Pese kunnolla ja useammin. Ihoa voit yrittää rauhoittaa hydrokortisonivoiteella. Säännöllinen pesu on A ja O. Rasva vain pahentaa, mutta kevyitä perusvoiteita voi käyttää.

        No mulla on just samanlainen iho kuten aloittaja kertoi, ja en käytä rasvaa ollenkaan, eli en syö rasvoja tai maitoja, ja annoin ittelleni kertoa että johtuu rasvojen puuttesta :D


    • skincareexpert

      Kasvot hilseilee kuivuuttaan, päänahka rasvaisuuttaan.
      Terveemmäksi ihon saat juomalla paljonpaljon vettä kasvoille tarkoitettu kevyt perusrasva ei haju- tai väriaineita (itse oon todennut erisanin tosi hyväksi)

      Itsellä oli sama ongelma, kuiva iho, hilseilyä, ihoa rapautui irti ja aina kun laitoin meikkiä niin se vaan korosti ihoni rypyläisyyttä. Aloin juomaan kunnolla vettä (lisäksi aurinko alkoi paistamaan keväällä enemmän joten vietin paljon aikaa ulkona !!muista aurinkorasva!!) ja rasvoin ihoa säännöllisesti joka päivä. Tämä ei vielä tehnyt ihosta täydellistä, niin aloin kuorimaan ihoa. Paras koskaan löytämäni kuorinta on sitruunamehu sokeri. Ja aina kuorinnan jälkeen rasvoi iho!
      http://www.essex.fi/ihonhoito-ohjeita/ihoterapeutin-vinkit/
      http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/sensuelli/1824063/kuiva-hilseileva-iho/
      http://www.livestrong.com/article/332653-causes-of-flaking-facial-skin/

      • kuivaiho

        mullakin tosiaan auttoi ihan pelkkä ihon kosteuttaminen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.


      • .............

        Kasvot hilseilevät ihan samasta syystä kuin päänahkakin, jos kasvojen iho on rasvoittuvaa, ja kasvothan ovat päänahkaa.

        Varsinkin miehillä seborrooinen hilseily on yleistä. Se on yleisintä juuri pään alueella hiuspohja mukaan lukien. Kulmakarvat ovat tyypillisin paikka.

        Veden juominen ei auta mitään, vedellä pesu kylläkin.


    • Andy20v

      Mistä voisi saada tätä erisan perusrasvaa ja voisitko selittää sitruunamehu sokeri kuorinnasta pitääkö se vaan levittää kasvoille ja huuhdella?

      • skincareexpert

        Erisania saa ihan prismasta, perus marketeista ja suhteellisen halpaakin. Muistaakseni 2-4e väliltä.
        Ja sitruunamehu sokeri kuorinta toimii siis näin:
        Ota vanulappu, tai jos ei ole saatavilla niin talouspaperikin käy ja purista siihen sitruunamehua (potellosta saatavakin käy) teelusikallinen ( tai vajaa tl) siihen päälle. (Hox! pese kasvot ensin lämpimällä vedellä) sitten pyörittele vanulappua tms. ympäri kasvoja pyörivin, kevein liikkein noin 1-2min ajan ja huuhtele kasvot lopuksi kylmällä vedellä. Tämä siis kuorii kuolleen ihon pois, sitruunan happo tappaa bakteereja ja pienentää ihohuokosia. Ja aina minkä tahansa kuorinnan jälkeen muista kosteuttaa iho.


      • skincareexpert
        skincareexpert kirjoitti:

        Erisania saa ihan prismasta, perus marketeista ja suhteellisen halpaakin. Muistaakseni 2-4e väliltä.
        Ja sitruunamehu sokeri kuorinta toimii siis näin:
        Ota vanulappu, tai jos ei ole saatavilla niin talouspaperikin käy ja purista siihen sitruunamehua (potellosta saatavakin käy) teelusikallinen ( tai vajaa tl) siihen päälle. (Hox! pese kasvot ensin lämpimällä vedellä) sitten pyörittele vanulappua tms. ympäri kasvoja pyörivin, kevein liikkein noin 1-2min ajan ja huuhtele kasvot lopuksi kylmällä vedellä. Tämä siis kuorii kuolleen ihon pois, sitruunan happo tappaa bakteereja ja pienentää ihohuokosia. Ja aina minkä tahansa kuorinnan jälkeen muista kosteuttaa iho.

        siis teelusikallinen sokeria:)


    • yks nainen vain

      Melkein mistä kaupasta tahansa saa sopivia voiteita, enkä minä ainakaan jaksaisi ruveta sekoittelemaan mitään kuorintoja, kun niitäkin myydään ihan hyviä. Yhtä oikeata tapaa ei ole eikä mikään tuote sovi kaikille ja kaikkien ongelmiin. Jos haluat vähän panostaa, niin miehille on omat sarjansa, niitä kannattaa kokeilla. Salisyylihappo on aika kätevä ainesosa puhdistusaineissa.

    • tsirp4

      Suosittelisin sinulle Idea Toscanan neitsytoliiviöljyä sisältävää vartalovoidetta www.ideatoscana.fi/vartalovoide.htm Löysin ainakin vielä nettikaupasta: www.maisonprovence.fi/Idea-Toscana-Vartalovoide-500-ml tai apteekista (joistakin) Tosi pehmeän tuntuinen ja mieto tuoksukin miellyttävä (ovat muuttaneet tuoksua sopivaksi itselleni).

    • Ihonhoito
    • Kuivaihoapu

      Minä myös suosittelen v10Plus tuotteita! Tuntuvat markettikosmetiikka käyttäville ehkä hieman arvokkailta, mutta niistä saa hyvän avun kuivaan ja hilseilevään ihoon!!

    • Miisu2015

      Olen saanut mieheni kanssa avun hilseilevään ja kuivaan iho-ongelmaamme Quee Esther.fi sivustolla myytävästä Super Power for Night voiteesta. Ei tarvita kuin pienenpieni määrä ja se hoitaa nopeasti. Ovat luonnontuotteita ja hinta laatu suhde on kohdallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe