Onko Fiat huonoin?

ostanko dacian?

Fiatit ovat luotettavuustilastojen hännillä vuodesta toiseen. Mikä on syy?

31

486

    Vastaukset

    • Totuutta vääristelevät sakemannien omistajat

    • Hyvin pidettynä ei Fiat ole sen huonompi kuin mikään muukaan automerkki. Luotettavuustilastot voit jättää huomiotta, koska ne eivät kerro koko totuutta. Oman kokemuksen kautta esim. Peugeot on hyvin luotettava auto, mutta tilastojen mukaan se on lähellä Fiattia. En oikein voi sulattaa tilastoja.

      Peugeottiin tuli toki samoja vikoja kuin ikääntyviin autoihin keskimäärin, joka on ihan normaalia.

      Dacia on yleensä Renaultin tekniikalla tehty eli ehkä se voisi kertoa laadusta..

    • Tilastot ovat propagandaa, etteivät kaltaisesi ostaisi hienoa, kestävää Fiatia!

    • Olisikohan se, että niitä pidetään kakkosautoina ja hoidetaan huonosti kun ne mielletään huonoiksi ja halvoiksi? Oma kokemukseni Fiateista jo vuodesta 1984 ei ainakaan tätä tilastoa tue (2x127, 2x127 sport, Uno, 5xPunto) mutta huollan/huollatankin oman Fiattini siinä kun isäntä kalliimman autonsa....juu-u, osaa jokuset naisetkin tehdä autolleen muutakin kuin vaan ajaa. Sähkö- ja ruostevikaa oli Unoissa, samoin satakakslaiskoissa (joskin ne oli kaikki jo käytettyjä kun ne hankin), mutta nyt Puntoissa ei ole esiintynyt mitään erityistä. Ainoa auto joka ei mennyt katsastuksesta läpi kerrasta, oli Uno - pohjassa ruosetta liiaksi, mutta oli se jo silloin ylitse teini-iän pitkälti ja koneessa kilometrejä useampi satatuhatta ja uusi Punto jo pihassa ;)

      • Ois upeaa omistaa 27 fiattia 1
        1100 2. 2800 3. 1300 4. 124 5. 125 6. 850 7. 850 8. 127 9.850 10
        131 11. 132 12. 124 13. 850 14.125s.


      • Perheemme on ajanut historiansa halvimmat kilometrit Fiateilla, joita meillä on ollut 8 kpl.
        On totta, että auto vaatii huoltoa, niinkuin kaikki koneet ja huono maine johtuukin siitä, että kyseisen merkin huoltotoiminta on ranskalaisten tavoin ala-arvoista. Laskun kyllä osaavat kirjoittaa, vaikkei mitään olisi tehtykään.
        Fiatit ovat japanilaisten kanssa pelleiltään samankaltaisia. Jos ei heti uutena teetä TÄYDELLISTÄ ruostsuojausta ja valvo, että se on myös kunnolla tehty puhtaalle pinnalle, niin ruostuminen alkaa jo 2-3 vuotiaana.
        Vanhin 127 (vm1972) kesti 20v ilman ruostepilkkuakaan, kun ruiskutimme koteloihin ja alustaan joka syksy ja kevät teräketjuöljyn ja kotelosuoja-aineen seosta. Koteloainekäsittelyn päälle ruiskutettiin sitten lämmitetty alustamassa 2v välein.
        Kun teetätin ruostesuojauksen "ammattilaisella" ( Sarkio) v1982 Fiat Stellaan, niin polttoainesäiliö ruostui puhki 1 vuodessa, koska "sertifioitu" ammattiliike ei ollut pessyt alustaa puhtaaksi, vaan ruiskutti massat polttoainesäiliön päälle kertyneen suolakuran päälle. Siellä massauksen alla kostutettu suolakura muhi polttoainesäiliön pilalle siis 1 vuodessa lähes uudesta autosta. En siis suositele kyseistä Järvenpääläistä ruostesuojafirmaa kenellekään, sillä korvauksista puhuttaessa käytös oli törkeää, jopa väkivaltaista. Firma lienee edelleen samojen koijareitten omistuksessa!


    • Kaikki Italot ja Ranskikset on täyttä kuraa!

      • Kivoin autoni oli tavallisen halvimman Fiat 127 näköinen "kilpuri", jossa oli Aparthin tekniikka. Niitä oli tuotu Pohjoismaihin yhteensä 30 kpl ja yksi osui käytettynä meille. Siinä oli puhdas kireä käyntiääni kuin F1 formulassa ja naisväkemme nautti liikennevaloissa uhomiesten kiusaamisesta sen kanssa.
        Pikkufiiu ja akka ratissa provoisoi punaisissa liikennevaloissa kaikki miehet viereiselle kaistalle, mutta se ukkoväen ylimielinen uho loppui heti ensimmäisissä valoissa. Seuraavassa risteyksessä kaikki jäivät kiltisti perään, sillä Aparthilla sai mustaa viivaa asfalttiin vielä 3 -vaihteellakin.
        Kiihtyvyys 0-100km/h oli itse mitattuna siellä 6 -7 sekunnin paikkeilla. Mitattu huippunopeus oli 170km/h. Tehoja en tiedä, mutta 1,3l koneessa oli 2 kannen yläpuolista nokka-akselia ja venttiilien säätöpalat olivat samaa kokoa kuin 2,3 l Volvon koneessa. Pensaa ruokki 2kpl 2-kurkkuista Weberiä, Kulutus kaupungissa oli n 10-12l ja maantiellä 6-7l/100km. Auton paino taisi olla jotain 750-800kg.

        Jos osasi katsoa, niin auton erotti 900L perus 127sta n 45mm pakoputki ja leveämmät matalaprofiilirenkaat. Auto oli vuosimallia 1981 ja päätyi jäärata-autoksi tyttären hurjasteltua sen pöpelikköön heti nastarenkaitten vaihdon jälkeen, kun pito ei ollutkaan mutkatien kuivalla asfaltilla enää sama kuin matalaprofiilisilla kesäkiekoilla.
        Äiti pelkäsi vieressä ja, kun tyttö erehtyi helläämään kaasua äkisti kesken kaarretta, niin silloin lähti perä irti ja se oli sitten menoa. Se oli yhden kivan Fiatin taru. Sellaisia pitäisi kaikkien autojen olla. Se reagoi kaikkeen välittömästi ja siinä tunsi palautteena kaiken, mitä tien ja auton välillä tapahtui. Tehojakin oli enemmän kuin tarpeen.


    • Pöljät kirjoittelee et fiat ei kestä. Heillä ei metrinkään omistus suhdetta kyseiseen merkkiin. Omasta kokemuksesta voin sanoa että esim. Punto vallan mainio käyttö auto. Itsella ollut myös pari tojoa ja kumma juttu, fiatissa ollut vähiten tekniikka murheita. Nippontensolle, tojo kutsuu taas 6.4 milj. autoa pajalle turvallisuus puutteiden takia, miksi täydellisessä tojossa tuollaisia?

      • Oliko ihan ameriikassa asti nämä kutsut. Mulla Yaris ollut 2,5v. Ei kutsuja ei vikoja. Grandessa ja puntossa vikoja riitti. Puhumattakaan Unosta joko lopuksi syttyi tuleen.


      • Mulle sattunut varmaan "maanatai kappaleet" Uno Punto60 Grandepunto. Grandesta kun loppui takuu vaihdoin Yarikseen ja loppui viatkin.


      • Nyt löytyi luotettav kirjoitti:

        Mulle sattunut varmaan "maanatai kappaleet" Uno Punto60 Grandepunto. Grandesta kun loppui takuu vaihdoin Yarikseen ja loppui viatkin.

        Fiatin ja Alfan joskus omistaneena olen vakuuttunut siitä, että italialaisia autoja ei maanatainta lukuun ottamatta muina päivinä tehdäkään. Sekä minulle että kaikille muille tuntemilleni italoautoja omistaneile tai työsyhdeautoina käyttäneille on osunut kohdalle ainoastaan näitä "maanantaikappaleita".

        Reilusti toista miljoonaa kilometriä ajaneena ja toistakymmentä autoa uutena käyttööni saaneena tai omistaneena olen vakuuttunut myös siitä, että meidän oloihimme parhaiten toimivat ja luotettavimmat autot tehdään läntisessä naapurimaassamme. Siksipä ei kolmen viimeisimmän hankinnan kohdalla ole enää merkkiä tarvinnut miettiä ja sopiva mallikin on aina löytynyt kulloisenkin tarpeen mukaan.


    • Muista että pelkkä ajovalon poltin jos pimeänä niin se kirjataan hylkäykseen eli ei noissa isoja vikoja ole sen enempää kuin saksalaisissa merkeissä päinvastoin!

    • Eikös länsinaapurin parhaat yksilöt olekkin volsun koneilla

      • Eivät ole. Sorry!


    • Syy on leväperäinen merkkihuolto! Asun Virossa ja siellä on sama ongelma. Fiat- Dacia ja Renault autoja paikkakunnallani edustava merkkiliikekin (Tradilo) on täydellinen huijari, joka jättää huollot tekemättä, mutta leimaa huoltovihon ja kirjoittaa siitä suuren laskun. Minun autoni vielä rikkoivat käyttökelviottomaksi samassa liikkeessa. Siitä rikkomisesta sain käteeni yli 200 € laskun eikä mitään reklamaatioita hyväksytty. Merkkikorjaamon tekemien vikojen korjaus maksoi lähes tonnin!

      Olematon huoltotoiminta on Italialaismerkkien ja ranskalaismerkkien ongelma, ei autojen huonous.
      Kun huolsin relluni aikoinaan itse, niin se kesti ilman suurempia vikoja yli 20 v ja 280 000km sekä läpäisi katsastuksen aina ongelmitta.
      Aivan sama tilanne oli Fiatien kanssa, mutta jos erehtyi viemään auton merkkikorjaamoon, niin siitä alkoivat ongelmat! Tämä on totuus!
      Yksi dieselpösökin (305SW 1,9D) minulla on ollut, eikä siinäkään ollut mitään vikaa käyttöaikanani, kun tein huoltotyöt itse.

      • Kyllä tämä on tämän vuoden paras juttu tapahtuma

        Voi v.ittu kun tulee iloiseksi sen luettuani
        Minun VIATISTA särkeentyi nämä eikä ollut paljonajettu ,oli italialainen helle kesän kuljin ,Tässä listani: Ei koskaan Fiatia VIATTI Ransitinreuhu oli meillä kanssa,vikoja oli yötäpäivää

        804 km paripyörän takarenkas hajosi Klo.19.07.
        1150km Rumatikin 3002sytytytin ei sytytänyt.1000 e maksoi korjaus Delttalla
        1743 km hävisi Potapotin tankin korkkki ja roiskutti
        1780km etuvalosta palo lyhytlamppu ja parkkimis valaisin
        2106 km Portapotin pumppu lakkasi toimimasta Klo.13.09. Jäätyi Portapotti
        2810 km ratiosda kääntyi kanava yötäpäivää Niuvassa eri asemalle
        3275 km tv-antenninputken kiinnitys petti katosta
        3600 km likavemärin hana jäätyi umpeen Petosen ABCllä Öllölässä
        4790 km peruutuskamera pimeni, on tärkeävärkki
        5317 km tuulilasiin tuli kivi ja halkesi
        5709 km akku sökähti,uusi akku kun laitoin niin ei startannut ei mitään, eivät tienneet sitä REIJON DIESELISSÄ! Tilasin toisesta liikkeestä 2 sulaketta
        6900 km ulkooven toppari irtosi
        7121km huohotinputki jäätyi,vaikka ajo tietokone näytti lämmintä Klo.18.06.
        7222km monet laakerit meni, oli syttyä palamaan paripyörät
        7500 km pakoputken kannatinkumilenkki katkesi.makasin melkein päivän alla
        7775km ilmamäärämittari paloi 6kertaa, ei ole kuin ropottivahteisessa ja maksoi 1000e/kpl
        8000 km ei saanut ropottivaihtetta päälle Klo.09.12. sateella.eivät osanneet, Lapinautossa laittaa uutta ilmamäärämittaria päälle. rovaniemellä
        8700 km niveleitä rupesi menemään kartaanista,ostin ne Tamgearilta enkä Motonetistä kun eivät vastanneet puhelimeeni
        9100 kmRumatikin puhallin ei puhaltanut lämmintä pahviputkista. uusi pahviputki oli Kuopissa klo.16.57. Starkilla kallista
        9438km takaiskunvaimentimesta vuosi yötäpäivää öljyä Tuurin pihassa
        Oli vasta ajettu 200000tuhatta km kun oli tuotu tuo italialainen hellekesänkuljin saksasta vm 2.8 turpodiesel. Aina ajoin 25 000 vuodessa kun oli yhtenä autona yötä päivää. Autonkäyttö päästövero oli 485 e/kg minulla Joksulla
        Eivät ottaneet rintaJoupille kun oli vielä velkaa 9 vuotta Santanderille,eikä REIJON AUTOSSA tienneet
        Rumatikki sökähti


      • Lisää kokemuksiani italialaisista hellekesäkulkimista voitte lukea tuolta http://urly.fi/bKz !


    • Kyl mä fiatin voisin omistaa 1100 mallista aina 850 malliin ja 131 abarthiin

    • Vikojahan on ollut. Kestävin on tämä uusin Bravo. Ei ole juuri vikaa ollut. Itsellä ollut kaikki Fiateja ja tuskin sen enempää vikaa kuin muissakaan saman luokan merkeissä.

    • Ja paskat, fiiut on vahvoja. Ite ajoin Punto 75:lla 3 vuotta ja satatonnia, ja maantiellä monesti ns kaasu pohjassa kun piti vetää naiskaverin luota duuniin viikoksi 500 km per suunta. Kesti ja kesti, ei mitään vikaa eikä öljyä kuluttanut tippaakaan.

      Työkaverilla ollut nyt Bravo 2010, 1,4 pikkuturbo 120 heppaa, ajoi satatonnia ja 5,5 vuotta. Nyt vaihtoi uuteen Focukseen koska ei Fiiulla ollut just nyt tarjolla maassamme vastaavaa automallia. Pelasi ongelmitta myös, ei normihuoltojen lisäksi muuta.

      Kyllä ne makaroonimaassa osaa autot tehdä.

    • Ja paskat, fiiut on vahvoja. Ite ajoin Punto 75:lla 3 vuotta ja satatonnia, ja maantiellä monesti ns kaasu pohjassa kun piti vetää naiskaverin luota duuniin viikoksi 500 km per suunta. Kesti ja kesti, ei mitään vikaa eikä öljyä kuluttanut tippaakaan.

      Työkaverilla ollut nyt Bravo 2010, 1,4 pikkuturbo 120 heppaa, ajoi satatonnia ja 5,5 vuotta. Nyt vaihtoi uuteen Focukseen koska ei Fiiulla ollut just nyt tarjolla maassamme vastaavaa automallia. Pelasi ongelmitta myös, ei normihuoltojen lisäksi muuta.

      Kyllä ne makaroonimaassa osaa autot tehdä.

      • Saitko pillua? Fiat on hyvä auto, sait tai et.


    • Grande Puntolla ajoin yli 100 tkm, tod luotet, vain polttimonvaihtoja muutama. Nyt Bravo vm.12 tod luotet ja viaton.

    • Halvalla tehtyjä hentoisia autoja. Toimii parhaiten siellä Välimeren ympäristössä.

      Eipä juuri näy yli 20 vuotiaita fiiatteja liikenteessä, muita autoja kyllä.

    • Volvolla ajanut ja hairahtanut välillä saksalaisiin jotka täynnä vikoja. Taas on uusi volvo pihassa. Ei tarvii enää miettiä mitkä autot on parhaita suomeen.

      • siis kiinalaiset?


    • Osta Fiat, saat viat.

    • Mulla on 15 vuotta vanha fiiatti. Maksoin kuus vuotta sitten kolmepuol tonnia ja korjauksiin sekä huoltoihin on mennyt tänä aikana vajaa tonni. Käy ja kukkuu, ei ole muuta luksusta kuin ilmastointi ja jonkinlaiset poppivehkeet. Ehkä tuo on paska peli, mutta on mulle riittänyt. Ens kesänä lähtee sitten kiertoon tai paaliin jos kukaan ei halua ruosteetonta käyttöpeliä.

    • Fiat on oikeasti huonoin. Se on ruosteinen romu jo uutena. Italian mafia maalaa ne ja varastaa raudat.

    • Itselläni oli Fiat Marea (murea), farkku. Kilsoja tuli noin 5000km, tein siihen kaikki huollot, siitä huolimatta auto ei päässyt kertakaan katsastuksesta läpi. Jotain etunivelissä vikaa (joka kerta) , väljyyttää tms. en muista. Ihan kiva auto, mutta tuli pito vähän kalliiksi.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175 pakolaista tulossa Suomeen

      Sisäministeriö vahvisti IL:n tiedot: Suomi ottaa Välimeren pakolaisleireiltä enintään 175 alaikäistä tai yksinhuoltajaperheiden jäseniä https://www.il
      Maailman menoa
      258
      4439
    2. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

      Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      173
      3583
    3. Kesämökkien hinnat romahtaneet

      koska nuoret aikuiset eivät ole kiinnostuneita mökkeilystä. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d0e0b3ed-85bf-4388-ac02-3d6d1ef5a79b
      Maailman menoa
      104
      3415
    4. MOT mustamaalaa ja valehtelee.

      Olen hetken jo katsellut näitä YLEN MOT ohjelmia ja olen huomannut kuinka paljon he antavat väärää tietoa ihmisille. Väärän informaation antamiseen r
      Yhteiskunta
      67
      2359
    5. Taas on yksityisautoilija paha ihminen

      Taas on yksityisautoilija paha ihminen Traficomin tutkimus: ”Polttoaineen tulisi maksaa ainakin 2,26 euroa litralta, jotta autoilijat alkaisivat vähe
      Maailman menoa
      118
      1251