Onko Fiat huonoin?

ostanko dacian?

Fiatit ovat luotettavuustilastojen hännillä vuodesta toiseen. Mikä on syy?

32

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olfopf

      Totuutta vääristelevät sakemannien omistajat

    • hmmmm4

      Hyvin pidettynä ei Fiat ole sen huonompi kuin mikään muukaan automerkki. Luotettavuustilastot voit jättää huomiotta, koska ne eivät kerro koko totuutta. Oman kokemuksen kautta esim. Peugeot on hyvin luotettava auto, mutta tilastojen mukaan se on lähellä Fiattia. En oikein voi sulattaa tilastoja.

      Peugeottiin tuli toki samoja vikoja kuin ikääntyviin autoihin keskimäärin, joka on ihan normaalia.

      Dacia on yleensä Renaultin tekniikalla tehty eli ehkä se voisi kertoa laadusta..

    • hyvin kestää

      Tilastot ovat propagandaa, etteivät kaltaisesi ostaisi hienoa, kestävää Fiatia!

    • Fiatfani

      Olisikohan se, että niitä pidetään kakkosautoina ja hoidetaan huonosti kun ne mielletään huonoiksi ja halvoiksi? Oma kokemukseni Fiateista jo vuodesta 1984 ei ainakaan tätä tilastoa tue (2x127, 2x127 sport, Uno, 5xPunto) mutta huollan/huollatankin oman Fiattini siinä kun isäntä kalliimman autonsa....juu-u, osaa jokuset naisetkin tehdä autolleen muutakin kuin vaan ajaa. Sähkö- ja ruostevikaa oli Unoissa, samoin satakakslaiskoissa (joskin ne oli kaikki jo käytettyjä kun ne hankin), mutta nyt Puntoissa ei ole esiintynyt mitään erityistä. Ainoa auto joka ei mennyt katsastuksesta läpi kerrasta, oli Uno - pohjassa ruosetta liiaksi, mutta oli se jo silloin ylitse teini-iän pitkälti ja koneessa kilometrejä useampi satatuhatta ja uusi Punto jo pihassa ;)

      • 12.11

        Ois upeaa omistaa 27 fiattia 1
        1100 2. 2800 3. 1300 4. 124 5. 125 6. 850 7. 850 8. 127 9.850 10
        131 11. 132 12. 124 13. 850 14.125s.


      • 2miljkm

        Perheemme on ajanut historiansa halvimmat kilometrit Fiateilla, joita meillä on ollut 8 kpl.
        On totta, että auto vaatii huoltoa, niinkuin kaikki koneet ja huono maine johtuukin siitä, että kyseisen merkin huoltotoiminta on ranskalaisten tavoin ala-arvoista. Laskun kyllä osaavat kirjoittaa, vaikkei mitään olisi tehtykään.
        Fiatit ovat japanilaisten kanssa pelleiltään samankaltaisia. Jos ei heti uutena teetä TÄYDELLISTÄ ruostsuojausta ja valvo, että se on myös kunnolla tehty puhtaalle pinnalle, niin ruostuminen alkaa jo 2-3 vuotiaana.
        Vanhin 127 (vm1972) kesti 20v ilman ruostepilkkuakaan, kun ruiskutimme koteloihin ja alustaan joka syksy ja kevät teräketjuöljyn ja kotelosuoja-aineen seosta. Koteloainekäsittelyn päälle ruiskutettiin sitten lämmitetty alustamassa 2v välein.
        Kun teetätin ruostesuojauksen "ammattilaisella" ( Sarkio) v1982 Fiat Stellaan, niin polttoainesäiliö ruostui puhki 1 vuodessa, koska "sertifioitu" ammattiliike ei ollut pessyt alustaa puhtaaksi, vaan ruiskutti massat polttoainesäiliön päälle kertyneen suolakuran päälle. Siellä massauksen alla kostutettu suolakura muhi polttoainesäiliön pilalle siis 1 vuodessa lähes uudesta autosta. En siis suositele kyseistä Järvenpääläistä ruostesuojafirmaa kenellekään, sillä korvauksista puhuttaessa käytös oli törkeää, jopa väkivaltaista. Firma lienee edelleen samojen koijareitten omistuksessa!


    • Kaikki Italot ja Ranskikset on täyttä kuraa!

      • 2miljkm

        Kivoin autoni oli tavallisen halvimman Fiat 127 näköinen "kilpuri", jossa oli Aparthin tekniikka. Niitä oli tuotu Pohjoismaihin yhteensä 30 kpl ja yksi osui käytettynä meille. Siinä oli puhdas kireä käyntiääni kuin F1 formulassa ja naisväkemme nautti liikennevaloissa uhomiesten kiusaamisesta sen kanssa.
        Pikkufiiu ja akka ratissa provoisoi punaisissa liikennevaloissa kaikki miehet viereiselle kaistalle, mutta se ukkoväen ylimielinen uho loppui heti ensimmäisissä valoissa. Seuraavassa risteyksessä kaikki jäivät kiltisti perään, sillä Aparthilla sai mustaa viivaa asfalttiin vielä 3 -vaihteellakin.
        Kiihtyvyys 0-100km/h oli itse mitattuna siellä 6 -7 sekunnin paikkeilla. Mitattu huippunopeus oli 170km/h. Tehoja en tiedä, mutta 1,3l koneessa oli 2 kannen yläpuolista nokka-akselia ja venttiilien säätöpalat olivat samaa kokoa kuin 2,3 l Volvon koneessa. Pensaa ruokki 2kpl 2-kurkkuista Weberiä, Kulutus kaupungissa oli n 10-12l ja maantiellä 6-7l/100km. Auton paino taisi olla jotain 750-800kg.

        Jos osasi katsoa, niin auton erotti 900L perus 127sta n 45mm pakoputki ja leveämmät matalaprofiilirenkaat. Auto oli vuosimallia 1981 ja päätyi jäärata-autoksi tyttären hurjasteltua sen pöpelikköön heti nastarenkaitten vaihdon jälkeen, kun pito ei ollutkaan mutkatien kuivalla asfaltilla enää sama kuin matalaprofiilisilla kesäkiekoilla.
        Äiti pelkäsi vieressä ja, kun tyttö erehtyi helläämään kaasua äkisti kesken kaarretta, niin silloin lähti perä irti ja se oli sitten menoa. Se oli yhden kivan Fiatin taru. Sellaisia pitäisi kaikkien autojen olla. Se reagoi kaikkeen välittömästi ja siinä tunsi palautteena kaiken, mitä tien ja auton välillä tapahtui. Tehojakin oli enemmän kuin tarpeen.


    • el classico

      Pöljät kirjoittelee et fiat ei kestä. Heillä ei metrinkään omistus suhdetta kyseiseen merkkiin. Omasta kokemuksesta voin sanoa että esim. Punto vallan mainio käyttö auto. Itsella ollut myös pari tojoa ja kumma juttu, fiatissa ollut vähiten tekniikka murheita. Nippontensolle, tojo kutsuu taas 6.4 milj. autoa pajalle turvallisuus puutteiden takia, miksi täydellisessä tojossa tuollaisia?

      • ei enää Fiattia

        Oliko ihan ameriikassa asti nämä kutsut. Mulla Yaris ollut 2,5v. Ei kutsuja ei vikoja. Grandessa ja puntossa vikoja riitti. Puhumattakaan Unosta joko lopuksi syttyi tuleen.


      • Nyt löytyi luotettav

        Mulle sattunut varmaan "maanatai kappaleet" Uno Punto60 Grandepunto. Grandesta kun loppui takuu vaihdoin Yarikseen ja loppui viatkin.


      • Gothenburger
        Nyt löytyi luotettav kirjoitti:

        Mulle sattunut varmaan "maanatai kappaleet" Uno Punto60 Grandepunto. Grandesta kun loppui takuu vaihdoin Yarikseen ja loppui viatkin.

        Fiatin ja Alfan joskus omistaneena olen vakuuttunut siitä, että italialaisia autoja ei maanatainta lukuun ottamatta muina päivinä tehdäkään. Sekä minulle että kaikille muille tuntemilleni italoautoja omistaneile tai työsyhdeautoina käyttäneille on osunut kohdalle ainoastaan näitä "maanantaikappaleita".

        Reilusti toista miljoonaa kilometriä ajaneena ja toistakymmentä autoa uutena käyttööni saaneena tai omistaneena olen vakuuttunut myös siitä, että meidän oloihimme parhaiten toimivat ja luotettavimmat autot tehdään läntisessä naapurimaassamme. Siksipä ei kolmen viimeisimmän hankinnan kohdalla ole enää merkkiä tarvinnut miettiä ja sopiva mallikin on aina löytynyt kulloisenkin tarpeen mukaan.


    • at3

      Muista että pelkkä ajovalon poltin jos pimeänä niin se kirjataan hylkäykseen eli ei noissa isoja vikoja ole sen enempää kuin saksalaisissa merkeissä päinvastoin!

    • uuno90

      Eikös länsinaapurin parhaat yksilöt olekkin volsun koneilla

      • Lännenmies

        Eivät ole. Sorry!


    • 2miljkm

      Syy on leväperäinen merkkihuolto! Asun Virossa ja siellä on sama ongelma. Fiat- Dacia ja Renault autoja paikkakunnallani edustava merkkiliikekin (Tradilo) on täydellinen huijari, joka jättää huollot tekemättä, mutta leimaa huoltovihon ja kirjoittaa siitä suuren laskun. Minun autoni vielä rikkoivat käyttökelviottomaksi samassa liikkeessa. Siitä rikkomisesta sain käteeni yli 200 € laskun eikä mitään reklamaatioita hyväksytty. Merkkikorjaamon tekemien vikojen korjaus maksoi lähes tonnin!

      Olematon huoltotoiminta on Italialaismerkkien ja ranskalaismerkkien ongelma, ei autojen huonous.
      Kun huolsin relluni aikoinaan itse, niin se kesti ilman suurempia vikoja yli 20 v ja 280 000km sekä läpäisi katsastuksen aina ongelmitta.
      Aivan sama tilanne oli Fiatien kanssa, mutta jos erehtyi viemään auton merkkikorjaamoon, niin siitä alkoivat ongelmat! Tämä on totuus!
      Yksi dieselpösökin (305SW 1,9D) minulla on ollut, eikä siinäkään ollut mitään vikaa käyttöaikanani, kun tein huoltotyöt itse.

      • ReinohöpöttäjäJoksu

        Kyllä tämä on tämän vuoden paras juttu tapahtuma

        Voi v.ittu kun tulee iloiseksi sen luettuani
        Minun VIATISTA särkeentyi nämä eikä ollut paljonajettu ,oli italialainen helle kesän kuljin ,Tässä listani: Ei koskaan Fiatia VIATTI Ransitinreuhu oli meillä kanssa,vikoja oli yötäpäivää

        804 km paripyörän takarenkas hajosi Klo.19.07.
        1150km Rumatikin 3002sytytytin ei sytytänyt.1000 e maksoi korjaus Delttalla
        1743 km hävisi Potapotin tankin korkkki ja roiskutti
        1780km etuvalosta palo lyhytlamppu ja parkkimis valaisin
        2106 km Portapotin pumppu lakkasi toimimasta Klo.13.09. Jäätyi Portapotti
        2810 km ratiosda kääntyi kanava yötäpäivää Niuvassa eri asemalle
        3275 km tv-antenninputken kiinnitys petti katosta
        3600 km likavemärin hana jäätyi umpeen Petosen ABCllä Öllölässä
        4790 km peruutuskamera pimeni, on tärkeävärkki
        5317 km tuulilasiin tuli kivi ja halkesi
        5709 km akku sökähti,uusi akku kun laitoin niin ei startannut ei mitään, eivät tienneet sitä REIJON DIESELISSÄ! Tilasin toisesta liikkeestä 2 sulaketta
        6900 km ulkooven toppari irtosi
        7121km huohotinputki jäätyi,vaikka ajo tietokone näytti lämmintä Klo.18.06.
        7222km monet laakerit meni, oli syttyä palamaan paripyörät
        7500 km pakoputken kannatinkumilenkki katkesi.makasin melkein päivän alla
        7775km ilmamäärämittari paloi 6kertaa, ei ole kuin ropottivahteisessa ja maksoi 1000e/kpl
        8000 km ei saanut ropottivaihtetta päälle Klo.09.12. sateella.eivät osanneet, Lapinautossa laittaa uutta ilmamäärämittaria päälle. rovaniemellä
        8700 km niveleitä rupesi menemään kartaanista,ostin ne Tamgearilta enkä Motonetistä kun eivät vastanneet puhelimeeni
        9100 kmRumatikin puhallin ei puhaltanut lämmintä pahviputkista. uusi pahviputki oli Kuopissa klo.16.57. Starkilla kallista
        9438km takaiskunvaimentimesta vuosi yötäpäivää öljyä Tuurin pihassa
        Oli vasta ajettu 200000tuhatta km kun oli tuotu tuo italialainen hellekesänkuljin saksasta vm 2.8 turpodiesel. Aina ajoin 25 000 vuodessa kun oli yhtenä autona yötä päivää. Autonkäyttö päästövero oli 485 e/kg minulla Joksulla
        Eivät ottaneet rintaJoupille kun oli vielä velkaa 9 vuotta Santanderille,eikä REIJON AUTOSSA tienneet
        Rumatikki sökähti


      • Joksufani

        Lisää kokemuksiani italialaisista hellekesäkulkimista voitte lukea tuolta http://urly.fi/bKz !


    • abarthiin

      Kyl mä fiatin voisin omistaa 1100 mallista aina 850 malliin ja 131 abarthiin

    • Minävaatäss

      Vikojahan on ollut. Kestävin on tämä uusin Bravo. Ei ole juuri vikaa ollut. Itsellä ollut kaikki Fiateja ja tuskin sen enempää vikaa kuin muissakaan saman luokan merkeissä.

    • vahvaarautaa

      Ja paskat, fiiut on vahvoja. Ite ajoin Punto 75:lla 3 vuotta ja satatonnia, ja maantiellä monesti ns kaasu pohjassa kun piti vetää naiskaverin luota duuniin viikoksi 500 km per suunta. Kesti ja kesti, ei mitään vikaa eikä öljyä kuluttanut tippaakaan.

      Työkaverilla ollut nyt Bravo 2010, 1,4 pikkuturbo 120 heppaa, ajoi satatonnia ja 5,5 vuotta. Nyt vaihtoi uuteen Focukseen koska ei Fiiulla ollut just nyt tarjolla maassamme vastaavaa automallia. Pelasi ongelmitta myös, ei normihuoltojen lisäksi muuta.

      Kyllä ne makaroonimaassa osaa autot tehdä.

    • vahvaarautaa

      Ja paskat, fiiut on vahvoja. Ite ajoin Punto 75:lla 3 vuotta ja satatonnia, ja maantiellä monesti ns kaasu pohjassa kun piti vetää naiskaverin luota duuniin viikoksi 500 km per suunta. Kesti ja kesti, ei mitään vikaa eikä öljyä kuluttanut tippaakaan.

      Työkaverilla ollut nyt Bravo 2010, 1,4 pikkuturbo 120 heppaa, ajoi satatonnia ja 5,5 vuotta. Nyt vaihtoi uuteen Focukseen koska ei Fiiulla ollut just nyt tarjolla maassamme vastaavaa automallia. Pelasi ongelmitta myös, ei normihuoltojen lisäksi muuta.

      Kyllä ne makaroonimaassa osaa autot tehdä.

      • FiatKestoseisokki

        Saitko pillua? Fiat on hyvä auto, sait tai et.


    • bravo2012

      Grande Puntolla ajoin yli 100 tkm, tod luotet, vain polttimonvaihtoja muutama. Nyt Bravo vm.12 tod luotet ja viaton.

      • Anonyymi

        En haluaisi vaihtaa autoa noin usein. 300,000 tai 7-8 vuotta, kumpi tulee ensin. Joku laadukas saksalainen tai japanilainen. Elämä on helpompaa kun ei tarvii koko ajan olla neuvottelemassa uudesta autosta.


    • hthth

      Halvalla tehtyjä hentoisia autoja. Toimii parhaiten siellä Välimeren ympäristössä.

      Eipä juuri näy yli 20 vuotiaita fiiatteja liikenteessä, muita autoja kyllä.

    • Selllllasta

      Volvolla ajanut ja hairahtanut välillä saksalaisiin jotka täynnä vikoja. Taas on uusi volvo pihassa. Ei tarvii enää miettiä mitkä autot on parhaita suomeen.

      • kiinanvolvo

        siis kiinalaiset?


    • kusinen.merkki

      Osta Fiat, saat viat.

    • Mesinen_kurkki

      Mulla on 15 vuotta vanha fiiatti. Maksoin kuus vuotta sitten kolmepuol tonnia ja korjauksiin sekä huoltoihin on mennyt tänä aikana vajaa tonni. Käy ja kukkuu, ei ole muuta luksusta kuin ilmastointi ja jonkinlaiset poppivehkeet. Ehkä tuo on paska peli, mutta on mulle riittänyt. Ens kesänä lähtee sitten kiertoon tai paaliin jos kukaan ei halua ruosteetonta käyttöpeliä.

    • mikääneitoimi

      Fiat on oikeasti huonoin. Se on ruosteinen romu jo uutena. Italian mafia maalaa ne ja varastaa raudat.

    • kiva-mutta-kallis

      Itselläni oli Fiat Marea (murea), farkku. Kilsoja tuli noin 5000km, tein siihen kaikki huollot, siitä huolimatta auto ei päässyt kertakaan katsastuksesta läpi. Jotain etunivelissä vikaa (joka kerta) , väljyyttää tms. en muista. Ihan kiva auto, mutta tuli pito vähän kalliiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3658
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      206
      1795
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1374
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1250
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      885
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      860
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      820
    Aihe