Ritvatril 2 mg

Lääkärini määräsi minulle Rivatrilia 2 mg uneen. Yoimiiko uneen, jos uneni taipumuksena on aikainen yöllinen herääminen? Milliaisesta lääkkestä on kyse? Aiheuttaako pahoja viekkareiata sitten joskus?

19

210

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insomniaa...

      Asia selviää vain kokeilemalla.

      Miksi sinulle muuten määrättiin unettomuuteen taas uusi bentzo jos kerran aiemmat bentzot (tiedän toki niiden eron....) eivät ole sen kummosemmin auttaneet?? Miksi ei jonkun muun lääkeryhmän lääkettä?

    • kysyjä

      ei ole tarvetta tuomoseen

    • Kaikkea on kokeiltu menestyksettä. Oma-aloitteisesti kokeilin paria bentzoa yhtaikaa ja nukutti. Nykin uni Ritvatrililla oli edes jonkinlaista. Kävin kahdeksalta nukkumaan jan nousin ilman väsymystä klo 03:40. Ei siitä huonommasta päästä. Ilman bentzoja en nuku juuri lainkaan. Niin paha univaivani on!

    • en söis

      Rivaltriliin jää pahasti koukkuun ja siitä eroon pääseminen on todella vaikeaa. Myös toleranssi saattaa nousta, jos unettomuuteen käyttää.

      Oletko kokeillut melatoniinia?

      Annos on yksilöllinen eli ihan heti ei vaikutusta välttämättä huomaa.

      1-6mg per ilta

    • On kokeiltu lääkkeitä laidasta laitaan. Mikään muu kuin Fenazepam ei auta ja sitä saa vain Venäjältä. Ei sivuvaikutuksia ei mitään. Nukuttaa pienellä annoksella hyvin. Melatoniini on yhtä tyhjän juttu. Vaatii tosi voimakasta lääkettä, kunnes minulla vaikuttaa. Yhden yön Ritvatrilin 2 mg kokeilun perustella voisi jatkossa ennustaa yhtenäistä unta. Olkoonkin betzo, mutta nukkumatta en aio olla. Siinä ratkeaa sekopäissäään juomaan. Ja siinä homassa menee kaikki!

      • Täyttä lääkettä

        Rivatrilistä varoitetaan turhaa soin 10 vuotiaasta noin 30 v rivatriliä hyvin meni.


    • hamalake

      Eikö Rivatril ole niitä vahvimpia bentzoja?

    • bentsoista

      "Riippuvuus voi kehittyä pitkään bentsodiatsepiineja sairauteensa ohjeen mukaisesti käyttäneille aikuisille, jotka ovat saattaneeet käyttää niitä vuosien ajan matalina annoksina. Valtaosalle heistä tulee vieroitusoireita käytön äkillisesti loppuessa ja vieroittautuminen lääkkeestä onnistuu harvoin."(sivu 63)

      - Huume-ja lääkeriippuvuudet (kustantanut Duodecim 2012)

      • koukussa.

        On huomattu. Ainoastaan 2kk koomassa pääsis irti rivatrasta.


      • hidas lopetus

        Nimenomaan äkillinen lopettaminen aiheuttaa vieroitusoireita. Googlatkaa Rivatrilin vieroitusoireet Suomi24 tai Rivatrilin lopettaminen Suomi24, niin löydätte aiheeseen liittyviä keskusteluja tältä palstalta.

        Lopettaminen pitää tehdä hitaasti, 0,5 mg:n tableteilla, minkä osaava neurologi neuvoi minulle.


    • Miksiköhän lääkärit sitten määräävät tällaisia myrkkyjä, joista ei pääse eroon. Onko niillä jokin sopimus lääketehtaiden kanssa? Tosin mulle se on ainuita vaihtoehtoja ainakin tilapäiseen uneen. Vaikkakin edellinen yö ei ollut häävi.

      • oöwrhgbd

        18 vuotta alpratsolaamia, neljäsosamilligrammasta kahdeksaan milligrammaan ja vieroitus viidessä viikossa?!? AUTS! Tässä tulee taas kerran hyvin esiin sairaanhoidon osaamattomuus mielialalääkkeiden vieroituksen suhteen.

        Ohessa vastaava tarina valtameren takaa. Henkilö on muuten itse entinen lääke-esittelijä, jonka muutkin kertomuksen ovat ehdottomasti kuuntelemisen arvoisia. http://www.youtube.com/watch?v=FEIg1as2ppc


    • myrkkybisnes.
    • Ei melatoniinin ole mikään vaihtoehto todelliselle univaivalle. Ne jotka eivät ole myrkyttäneet itseään lääkkeillä, saattaa tepsiä. Muille yhtä tyhjän kanssa. On kokeiltu.

      • myrkkybisnes.

        Melatoniini auttaa, jos siitä on puutetta. Rauhoittaa mieltäkin.

        Mutta tietenkään se ei toimi kaikille.

        Jotkut vaan tarvii kovia mömmöjä nukkuakseen, kun syytä ei selvitetä.

        Onhan meillä uniklinikka, mutta se on kallis.


    • edelleen uneton

      Aloittaja on käynyt unitutkimuksessa.

      Itsekin olen, ei se ole mikään autuaaksi tekevä ja kaiken selvittävä.

      Uniklinikka ei ole kallis ellei sitä joudu maksamaan itse, itse maksoin itse kaiken, tuttavani maksoi vain muutaman kympin tutkimuksesta (toki eri paikassa).

    • suomen hyv hoito

      Unitutkimuksesta selviää vain unen rakenne, EI unettomuuden syy.

      Kaveri oli siinö tutkimuksessa ja titenkään ei nukkunut edes sitä vähää mitä kotona, kun oli vieras paikka.

      Syö lopun ikäänsä lääkkeitä.

      Mitään ravitsmusta ja lisöravinteita ei tietenkään kukaan selvittänyt, vaikka ravinnolla on keskeinen merkitys koko kroppaan ja näinollen myös uneen, monen muun asian rinnalla.

    • jännittäjä26

      Hei aloittaja! Olisiko sulla mahdollista luopua mulle muutamasta rivatrilistä,kun on viikonloppuna parit sukujuhlat ja ahdistaa/pelottaa/jännittää ihan sairaasti..mulla jonkunlainen paniikkihäiriö ja sos.tilanteiden pelko,olisin todella kiitollinen jos voisit auttaa:) En siis käytä noita kuin juuri jossain juhlissa,mutta nyt en saa mistään ja ahdistus kasvaa koko ajan:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      61
      2722
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2005
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1462
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      312
      1420
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1209
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1129
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      44
      1058
    10. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      18
      1036
    Aihe