Liian kaunis lähestyttäväksi

Leanatta

Hei, haluaisin etsiä kohtalotovereitani. Olen todella kaunis, hyväkroppainen ja hyvin toimeentuleva 25-vuotias naishenkilö. Ongelmani on ulkonäköni, josta tietysti pidän enkä ole koskaan saanut negatiivista palautetta. Päinvastoin. Olen sinkku, koska miehet eivät uskalla lähestyä minua tai jos uskaltavat: ovat todella kännissä ja ainoastaan yksi asia mielessä. Olen kohdannut myös ongelmaan että en ole saanut tiettyjä töitä, koska olen liian viehättävä enkä muka siitä johtuen uskottava.
Olen kunnianhimoinen ja tahtoisin tehdä tärkeää työtä ihmisten hyväksi, mutta esim. vanhainkotiin minulla ei ole mahdollisuuksia päästä työhaastattelun jälkeen vaikka työhistoriani olisi todella vakuuttava..
Suututtaa että ihmiset näkevät minussa ainoastaan sen kauniin nätin tytön vaikka minulla olisi paljon enemmän annettavaa.

Välillä mietin kuinka paljon helpompi olisi jos kasvoni olisi viillelty pilalle. Saisinpa ainakin erilaisia tuntemuksia ihmisissä aikaan kuin pelkkää vihellystä ohi kulkiessani.

35

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+11

Mikset iske itse miestä, joka itseäsi miellyttää, jos kerta olet niin kaunis, että varaa valita melkeen kuka tahansa?

• lottamari<3

Varmasti olet joku tumma latinokaunotar, koska me suomalaiset maatuskat emme ole vihellettävän kauniita, ainoastaan veturikuski hätäpäissään kauhistuneena meitä katsoessaan huudattaa pilliä niin että rompoolit soi. Silloin tietävät kaikki miehet painua visusti sisätiloihin tai metsään puskiin piiloon, että ei vaan tarvitse kohdata kaameaa suominaista.

• kiikuikhgjh

Mä näen lottamari melkein aina vähintään 3 hyvännäköstä naista ku käyn
        esim kaupassa :)
        t.mies30

• Täsmennellään

Miten sinä olet onnistunut hankkimaan todella vakuuttavan työhistorian, kun sinua ei huolita töihin? Ja mitä ne "tietyt" tehtävät olisivat olleet? Ja ihan suoraanko sinulle on sanottu, että ei oteta sinua, liian viehättävä olet?

• Leanatta

Olen saanut töitäni suhteilla. Minulle on sanottu suoraan, että ulkoinen olemukseni ei mahdollista minua tiettyihin töitä. Työt ovat olleet mm. juuri se vanhustenkoti, perhekoti ja muut missä ollaan ihmisten kanssa todella paljon tekemisissä. Se on harmi, koska tahtoisin oikeasti auttaa ja unelma-ammattini olisikin olla saada mm. perheväkivaltaa tai lapseen kohdituneen seksuaalisen väkivallan kärsineiden parissa. Paperit tähän ammattiin kun minulta löytyisi.

• Täsmennellään

Siis kuka on sanonut sinulle suoraan, että olet liian viehättävä tai että ulkoinen olemuksesi on haitaksi? Vanhusten- tai perhekodin rekrytoijako? Kunnan rekrytoija? Vai sittenkin joku oma kaverisi?

Jos sinulle on työpaikkahaastattelun yhteydessä sanottu noin, sinun pitäisi jo olla (liiton) lakimiehen pakeilla tai ainakin soittamassa jollekulle toimittajalle.

• realistisuutta

paperit ei auta. Olet liian naiivin oloinen, liian kaunis ja pää täynnä pelastan maailman- ajatuksia. Oikeasti tuollainen työ on raskasta ja rankkaa ja kaikkea muuta kuin kiitollista, välillä täysin toivotontakin. Siihen ei oteta nuoria kokemattomia nättejä lapsenkasvoja töihin, joilla on uskomukset pelastaa toisia. Pikemminkin jos sanoisit työhaastattelussa, että tuollaisiin töihin et alkaisi helposti, koska ovat haastavia ja oikeasti rankkoja, mahdollisuudet olisivat paremmat, koska joku voisi tajuta, että osaat ajatella realistisesti myös omia rajojasi. Tietynlainen sieväpäisyys on huono juttu. Jos sinusta tulee mieleen, että et ole tottunut elämän karuihin puoliin ja vielä osaa sopeutua niihin ja pysty auttamaan muitakin, ei sinua valita. Samoin vanhainkodissa on aivan tarpeeksi vaikeanluonteisi vanhojakin miehiä, joilla saattaa estot olla olemattomat. Suoraan sanottuna kourimista, käpälöimistä ja härskejä ehdotuksia et jaksaisi kovin pitkään.

• vahva ja itsenäinen

Eiköhän nyt kuule ap katsota totuutta silmiin?Sinä itse olet täynnä itseäsi ja tuijotat omaa napaasi.Ole realistinen.Olet aivan tavallinen tallaaja ja taitosi eivät ole olleet riittävät hakemaasi työhön.Saatika älysi.Joten otahan ittees niskasta kiinni ja ole realisti.Tpahda sieltä pilvilinnoistas.

• .........
        realistisuutta kirjoitti:

paperit ei auta. Olet liian naiivin oloinen, liian kaunis ja pää täynnä pelastan maailman- ajatuksia. Oikeasti tuollainen työ on raskasta ja rankkaa ja kaikkea muuta kuin kiitollista, välillä täysin toivotontakin. Siihen ei oteta nuoria kokemattomia nättejä lapsenkasvoja töihin, joilla on uskomukset pelastaa toisia. Pikemminkin jos sanoisit työhaastattelussa, että tuollaisiin töihin et alkaisi helposti, koska ovat haastavia ja oikeasti rankkoja, mahdollisuudet olisivat paremmat, koska joku voisi tajuta, että osaat ajatella realistisesti myös omia rajojasi. Tietynlainen sieväpäisyys on huono juttu. Jos sinusta tulee mieleen, että et ole tottunut elämän karuihin puoliin ja vielä osaa sopeutua niihin ja pysty auttamaan muitakin, ei sinua valita. Samoin vanhainkodissa on aivan tarpeeksi vaikeanluonteisi vanhojakin miehiä, joilla saattaa estot olla olemattomat. Suoraan sanottuna kourimista, käpälöimistä ja härskejä ehdotuksia et jaksaisi kovin pitkään.

Saanko sanoa tähän väliin että kuka edellyttää että vanhusten hoitajien pitää olla rumia?
        Kun olen itse ollut sellaisessa työssä, todella oli muutamia hyvän näköisiä naishenkilöitä, ennemmin katson että mikä on kaiken ydin, joku vain pitää sitä työtä epämukavana ja raskaana, jopa hiukan likaisena.
        Miksi joku sitten mieltää että on liian hieno siihen, ap ei liene tarkoittanut niin.
        On oltava joku motiivi, ehkäpä idealismiakin. Monet puhuivat liikaa odottamisesta ja sitten pettyy.
        Jälkikäteen pohdin, en minä ainakaan odottanut mitään mitä en olisi saanutkin.
        Todella vähän oli mitään rivouksia, ehkä välillä rasittuu ja siksi puhutaan tietystä huumorista alalla, jota muut eivät ymmärrä.
        Miksei ole mahdollista että ulkonäkö on ongelma? Outoa kiertelyä, kuin aihe olisi tabu. Jos suoraan kysyy ja pilkataan, vastaaja on kieroutunut.
        Paljon oli näitä puheita kun oli nuori, et sinä jaksa raskasta työtä. Kun olet heiveröinen.

• Yitä uudelleen
        ......... kirjoitti:

Saanko sanoa tähän väliin että kuka edellyttää että vanhusten hoitajien pitää olla rumia?
        Kun olen itse ollut sellaisessa työssä, todella oli muutamia hyvän näköisiä naishenkilöitä, ennemmin katson että mikä on kaiken ydin, joku vain pitää sitä työtä epämukavana ja raskaana, jopa hiukan likaisena.
        Miksi joku sitten mieltää että on liian hieno siihen, ap ei liene tarkoittanut niin.
        On oltava joku motiivi, ehkäpä idealismiakin. Monet puhuivat liikaa odottamisesta ja sitten pettyy.
        Jälkikäteen pohdin, en minä ainakaan odottanut mitään mitä en olisi saanutkin.
        Todella vähän oli mitään rivouksia, ehkä välillä rasittuu ja siksi puhutaan tietystä huumorista alalla, jota muut eivät ymmärrä.
        Miksei ole mahdollista että ulkonäkö on ongelma? Outoa kiertelyä, kuin aihe olisi tabu. Jos suoraan kysyy ja pilkataan, vastaaja on kieroutunut.
        Paljon oli näitä puheita kun oli nuori, et sinä jaksa raskasta työtä. Kun olet heiveröinen.

Mitä sinä yrität sanoa?

• ........
        Yitä uudelleen kirjoitti:

Mitä sinä yrität sanoa?

Sitä vain että mistä tiedätte vaikka ap olisi vilpitön, asia on hänelle todellinen ongelma?
        Miksi pitää heti ajatella, hän on itserakas tai muuten untuvikko?
        Liikaa ulkonäköön tuijottaminen on väärin.
        Vaikka mitä kokemusta alan ihmisistä, eräs tyttö pakotettiin leikkaamaan hiukset lyhyiksi sitten vasta pääsi.

• Maisterismies

Tuota noin, en ole tavannut koskaan liian kaunista naista, liian kaunista yhtään mihinkään. Onkohan nyt niin, että kauneutesi on jotakin "liikaa"?

Ihannealasi ammattilaisena ja vastaavana voin todeta, ettei kukaan ole liian kaunis tälle alalle mutta on tiettyjä ominaisuuksia kuten vetyblondatut hiukset yhdistettynä esim. tuksumaiseen meikkaamiseen tai muutoin törkeään pukeutumiseen, jotka eivät sovi alalle ja tekevät, ihmisestä kuin ihmisestä, luonnottoman näköisen.

Alallasi perusedellytys on hyvä ja terve itsetuntemus, jossakin taitaa nyt mennä pieleen tässä asiassa sinun kohdallasi.

Yksi mahdollisuus on, ettet ole ollut sopiva työpaikkoihin, joihin haet ja on keksitty joku tekosyy.

• "Olen sinkku, koska miehet eivät uskalla lähestyä minua tai jos uskaltavat: ovat todella kännissä ja ainoastaan yksi asia mielessä. "

-Etkä ole vieläkään ymmärtänyt, että baarit eivät ole se järkevin paikka seuran hakuun jos etsii muutakin kuin känniääliöitä yhdeksi yöksi.

"vaikka työhistoriani olisi todella vakuuttava.."

-Noin nuorella iällä ei se työhistoria nyt mitenkään niin vaikuttava voi olla. Ellet aloittanut työuraasi jo 10 vuotiaana. X)

"Välillä mietin kuinka paljon helpompi olisi jos kasvoni olisi viillelty pilalle."

-Juupa juu...no toihan on ihan vaan järjestelykysymys.

• Miehenkörilläs

Höpööpö, kukaan, edes kaunein näkemäni nainen ei ole niin kaunis näky, että ei esim työpaikkaa saisi. Kuules jos vaikka vanhuksia haluat mennä hoitamaan niin laitat haastatteluun päällesi asialliset ns huomaamattomat vaatteet, tukka kiinni ja ei meikkiä. Kukaan nainen ei ole jumalaisen uskomattoman super kaunis ilman meikkiä, koska meikki tekee todellakin ihmeita ja tuo sellaisen hehkun kasvoille. Meikitön nainen voi olla kaunis, mutta ihan eri tavoin kuin meikattu. Luulen että ongelma on enemmänkin sun päässäsi.

• n34+

Mene isoon firmaan töihin. Siellä on miehiä paljon. Helpompi lähestyä firman juhlissa. Vanhainkodissa ei taida olla miehiä paljoa töissä.

Baari, messut, seminaarit, luennot, laiva kenties, matka ja kesätapahtumat. Tee itse aloitteita esim. hymy ja katsetta. Juttele jollekin mieleisellesi, kysy ja kuuntele. Selvitä onko vapaa.

Harrasta jotain, missä on hakemiasi miehiä. Tai harrastuksen kautta kavereita joiden kautta pääset soluttautumaan piireihin.

30-vuotiaana kukaan ei vihellä ja ongelma on ohi. Voit kokeilla myös keski-eurooppalaisia miehiä kunhan olet varovainen. Suomessa on liian vähän komeita ja ne ovat varattuja. Eivät uskalla olla sinkkuna...

Voit myös kokeilla sattumaan. Se oikea etsii sinut. Yritä olla itse se oikea niin voi tärpätä. Tee itselle mieleisiä juttuja. Lempiharrastustasi voi myös joku mies harrastaa.

Mene suosituille paikoille. Ne ovat linkkikeskuksia ihmisille. Kuntosali, suosittu baari, koulu, iso työpaikka, juhla tms. Tai sitten vedät nunnankaavun päälle (muista paloturvallisuus) ja mene vappuna baariin. Hauskuus auttaa vappuna. Muulloin ei välttämättä. Vaikka huumori onkin hyvä.

Joskus Hollywood on romantisoinut miehet ja heidän lukumääränsä, eikä todellisuus vastaa unelmaa. Elämme vanhoina piikoina ja käymme yksin ulos.

• ai niin

Voit myös hankkia komean ja kivan naapurin, mutta yleensä heilläkin on joku. Jonotusnumero on 525. :(

• jkbguigu

OOt väärässä nainen 34 ne muutamaa vuotta
        nuoremmat miehet katselee sua
        ihaillen sun kauniita muotojas ja olemustasi :)
        T.mies30w

• Old and beautiful

Ihan pakko kommentoida, että kyllä ne kollit viheltää vielä viiskymppisellekin. Näköjään.

• 67khhh

Hieman laitospotilaan merkkejä tuossa tekstissä.

Jos on kaunis niin luulisihan noita mallin töitä pelkästään tulevan joka tuutista.

Olet varmaan olemukseltasi sellainen että vaikutat oudolta. Käytöksestäsi varmaan huokuu "tuokin kattoo kun oon niin taivaallisen kaunis" tyyppinen pinnallinen maailma.

Jos vanhemmat ja sisko kehuu kauniiksi niin kannattaa suhtautua ihan varauksella.

Niinkuin sanotaan: Miehet haukkuu toisiaan tarkoittamatta sitä. Naiset kehuu toisiaan tarkoittamatta sitä.

• ldkfgjdlfg

Olet siis hyvin toimeentuleva, mutta harmittelet, kun et pääse vanhainkotiin töihin? Vanhainkodin johdossahan voi olla vain yksi kerrallaan, jos haluat säilyttää sen hyvän tulotason.

Muuten, näitä on nähty näitä liian hyvännäköisiä...ainakin mun alalla mallin näköiset naiset saavat töitä ihan hyvin, jos muuten vaikuttavat vakuuttavilta. Myynnin kanssa tosin ollaankin tekemisissä.

• mies38.

Ei kauneus ole mikään ongelma. Ne on vaan kateellisia koska näytät hyvältä ja sun pitää vaan tottua siihen. Minua ei koskaan kukaan lähesty ja jos itse lähestyn niin karkuun lähtevät joten en voi edes tutustua naisiin. Eli aika yksinäinen on elämäni ollut. En ole mikään unelma mies ulkonäötäni naisille ja siksi ei naisia kiinnosta tutustua. Töitäkään ei saa vaikka olis kuinka hyvät paperit ja työ todistukset. Ulkonäköni vaikuttaa kaikkeen mun elämässä.

• Vaikka että

>

Onko sinulla ne?

• kauneus vai muu asia

Minulla on kollega, jolla on ongelmia ulkonäkönsä kanssa. Hän itse ihmettelee, mikä olemuksessa muka on vikana ja arvelee olevansa liian kaunis ja liian naisellinen (tietysti uhka muille naisille).

Totuus on se, että hän näyttää huoralta. Töihin ei tulla tiukoissa nahkahousuissa ja reisiin ulottuvissa saappaissa, tiukassa rinnat paljastavassa topissa ja suu maalattuna räikeimmällä löytämällään huulipunalla.

Meidän alalla ei kuitenkaan sovi näyttäytyä huoran näköisenä, joten ongelmia on. On aika vaikea sanoa ihmiselle, että tota, sun ulkoasu... että sä et ole vakavasti otettava ja tuo voi loukata asiakkaita.

Minä en usko, että sinun ongelmasi on pelkkä "kauneus". Tuskinpa se se on asia, joka työnantajiasi on häirinnyt.

• liian kaunis muka

Ymmärrän sua. Baaris miehet kyllä lähestyy mua muutenkin kuin vain kännissä, mut ne miehet on ne jolla on kusi päässä. Sit kaverit on harmissaan kun mä "vien miesten huomion". Mulle muutamat todella hyvät kaverit on sanonu, että heillä on aina ruma olo mun vieressä.

• Naiselta

Kaunista naista lähestytään aina jos vain ulosanti on mukava ja iloinen, ei itseriittoinen tai liian ylpeä tai sulkeutunut. Lähtökohtaisesti jos ajattelee olevansa liian kaunis niin ei välttämättä näytä ulospäin kauhean kiinnostavalta, vaan pelkästään kauniilta katsoa.

• Pakko nauraa

Enpä nyt alkuunkaan usko, että aloittaja on joku sika-kaunis, jota pelätään lähestyä. Joku voikin arastella, mutta hyvännäköiset ja itsevarmat miehet ainakin uskaltavat tulla taatusti juttusille, jos näytät positiiviselta ihmiseltä. Mitään ahditelevaa huomiota Suomessa ei saa edes kuuluisat missit tai mallit, joten enpä usko aloittajallekaan liikaa huomoita satelevan.

Ja tuo, ettei pääse johonkin työhön kauneuden vuoksi ei voi kuin naurattaa. Onpas aloittajalla tosiaan pokkaa!!! Itselleni tuli mieleeni, että jos ovat sanoneet työhaastattelussa sinun olevan sopimaton heille ulkonäkösi puolesta, niin tarkoittvatko esim pukeutumistasi? Pukeudutko esim liian paljastavasti tms?

• Ei nainen voi olla liian kaunis, mutta liian meikattu ja ylihuoliteltu olemus viestii turhamaisuudesta. Vaikutelma tietysti korostuu, jos nainen on luonnostaankin kaunis ja vielä osoittaa tietoisuutensa kauneudestaan. Sellaista miehet ja työnantajat karttavat.

• pieni ihme

Hakeutuu pr-hommiin niin ulkonäöstäsi on vaan hyötyä.Helposti lähestyttäville on varmasti työtä.

• rumamies.

Kukaan ei ole liian kaunis. Olet vain yhtä nirso kuin muutkin naiset, oli nainen sitten ruma tai kaunis niin naiset aina yhtä nirsoja. Jos tavis tulisi sua iskemään niin tuskin edes puhuisit sille mitään vaan kävelisit pois.

• kaunotar

Ehkä sinulla on ns Prinsessa syndroomi? Kerran tunsin itseni niin kaunis etten enää hymyilyt kenelle ja arvaa mita? Ketkä ei kiinnostunut minuun. Vinkki: meikkaa todella vähän vain ripset ja huulikiilto ja hiukset kiinni ponnariin, laita rennot ei - läpinäkyvät ja ei lijan lyhyt vaatteet ja hymyilee...

• En usko, että kysymys olisi ulkonäöstäsi suoraan, vaan tyylistä. Meikit pois, tukka maantien väriseksi tai ei ainakaan räikeän valkoiseksi/mustaksi/punaiseksi, kaikki irto-osat (tekokynnet, -hiukset, -ripset) vekka. Vaatteet neutraaliksi (esim. paitapusero ja polvipituinen hame).Matalat ballerinat. Max yksi koru. Jos sulla on silmälasit, laita ne. Puhetyyli asialliseksi, ei s-voittoiseksi, kirosanat pois. Flirtti pois jne. En usko että tulee ongelmia, vaikka kuinka kaunis olisit. Näin siis töissä. Kokeile joskus tota tyyliä myös yöelämään, voit yllättyä. Siis ihan positiivisesti.

• Sininen kravatti 16

Mitenkähän sinä olet sen todella vakuuttavan työhistoriasi onnistunut hankkimaan?

Luulenpa melkein, että et ole erityisen kaunis, vaan lähinnä erityisen itserakas. Ja sen lisäksi luultavasti tälläät itseäsi turhan paljon? Ei sellaisesta kukaan tykkää, ei miehet eikä naiset. Ne jatkuvat (?) viheltelyt saattavat olla vaikka pilkkaamista, kun luulet itsestäsi vähän liikaa ja olet lähinnä koominen. Ainakin minä joskus huvittelen viheltämällä sellaisten perään - nolottaa myöntää.

Sinulla olisi paljon enemmän annettavaa? Mitähän?

• freya2

Voin täysin samaistua aloittajaan, tässähän edellä onkin joukko näitä kateellisia jotka ovat tavallisen näköisiä, joita ottaa aivoon kun joku on kaunis ja fiksu. Itse kun ei sellaista saa. Koittakaa kestää!

Minulle on monesti sanottu että olen liian kaunis päiväkotiin työskentelemään, onneksi silloin kun hain en ollut vielä näin hyvännäköinen joten sain paikan. Niin ja mistä tiedän olevani hyvännäköinen - ei ole kovin vaikeaa rakentaa hyvää itsetuntoa eikä myöskään kovin vaikeaa huomata ihmisten töllöttämistä, tai vastaanottaa kehuja. Tässä maailmassa jotkut vaan ovat kauniimpi kuin toiset...

• Jarnamir

Itse tajusin vasta noin -30 v, että olen todella kaunis. Aikaisemmin en koskaan tajunnut tai tuntenut sitä niin. Mieheni iski minut -20 v, eikä koskaan minua mitenkään kehunut, eipä siinä mitään. Miespuolinen työkaveri kerran kehui ulkonäköäni vaikka en ollut edes meikannut ja silloin vähän ajattelin, että ehkäpä. Itse olen aina päässyt hyvin töihin, olen iloinen ja reipas, joten kai se on mennyt ohi sen, että olen kaunis ja silloin olisin tyhmä, mutta en ole ja siten työsuhteeni ovat jatkuneet ja olen ylentynyt. Pari kertaa olen itse lähtenyt, mutta niihin on ollut syyt. Ei kauneus estä mitään. Eteenpäin ja iloisuus esiin.

• Ovetandout

Kylläpä on kateellisia porukkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3042
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2911
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1762
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1671
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1630
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe