Perheellisen parisuhdeongelmat

sarahill

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen! Minulla on 2 lasta 3 ja 4vuotiaat, olen ollut naimisissa mieheni kanssa 6v, yhdessä olemme olleet 10v!
Olemme mieheni kanssa erkaantuneet lasten syntymän jälkeen todella paljon, mikään ei ole enään niinkuin ennen, riitelemme ihan jatkuvasti, ja tunteet ovat kylmentyneet tai oikeestaan tuntuu että olen tullut koko ajan välinpitämättömäksi riitojen takia, ei enään kiinnosta miehen seura, ei kiinnosta suunnitella yhteisiä lomia yms! Ei vaan enään kiinnosta jatkuvat riitelyn takia! Riitoja syntyy millon mistäkin, seksi on yksi mistä on monet riidat tulleet, miehen mielestä minua ei enään kiinnosta, ja onhan se tottakin jossain määrin että ei kiinnosta seksi jos se on vaan sitä että tiedän että mies tulee siitä sitten paremmalle päälle, ja yleensä se meneekin niin että ensin mies "mököttää" muutaman päivän, tiedän syyn, tarvii seksiä, no sitten kun annan niin on taas muutaman päivän paremmalla tuulella, onko siinä mitään järkeä???Ei sen tarvisi mun mielestä olla mikään suoritus että saa toisen taas paremmalle tuulelle! Juteltu on asiasta, olen sanonut miehelle oman mielipiteeni asiasta että haluan seksiä jos on jotain muutakin läheisyyttä yms yms, mutta eipä se oo paljoa auttanut! ): Riitoja tulee myös monesti lasten kasvatuksesta, ja ihan päivittäisistä asioista, mies huomauttelee monesti pienistä asioista, ja olenkin sanonut ettei joka asiasta tarvi sanoo, en minäkään viitsi ihan pienistä asioista huomautella!!
Niin paljon ollaaan erkaannuttu että jos kaksin satutaan jäämään kotio, lapset ovat vaikka hoidossa, niin eipä me toisillemme mitään edes puhuta, ei vaan ole mitään juteltavaa, tai on sillon kun mies on saanut seksiä, niin sit saattaa jotain juttukaveria saada, mutta muuten on aika apaattinen eikä innostu mistään! Minua harmittaa se että olen jotenkin itsekkin alkanut muuttumaan samanlaiseksi kun mieheni, olin ennen kovin iloinen,energinen,nauravainen ja keksin aina kaikkea mukavaa yhteistä tekemistä, nyt vaan ei enään kiinnosta mikään!

Kuitenkin haluisin että päästäisin jotenkin samalle taajuudelle takaisin, enkä haluaisi erota, vaikka sekin on käynyt mielessä! Auttakaahan, kaipaisin muilta samantyylisiä kokemuksia, oletteke selvinneet niistä, vai onko ero ollut parempi ratkaisu!

23

1604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tai näin

Ero ei aina ole onnen tae.Teidän tilanteessa perheneuvola voisi olla oikea paikka missä kumpikin saa tuoda näkemyksensä neutraalilla maaperällä esiin.Jos ei auta niin sitten harkinta erosta.-siihenkin saa perheneuvolasta apua. Kenenkään pienten lasten perheissä ei jatkuvasti ole sutinaa-sekin aika kuuluu elämään.Sitten kun lapset kasvavat -monilla alkaa taas seksikin maistua..

• Dinkanen

no kyllä mullakin oli semmoinen vaihe aikanaan että ei vaan tehnyt mieli seksiä ja miestä otti päähän se...ja meillä ei ole edes lapsia vain kissa ja koira.
      usein tuli riitaa pikkuasioista ja eläinten hoidosta ja milloin mistäkin.
      nyt olemme päässeet enempi yhteisymmärrykseen asioista ja itsekin teen jopa aloitteita seksin suhteen.

se miten päästiin taas samalle taajuudelle oli puhuminen asioista niiden ns."oikeilla nimillä".
      toki aika äänekkäästikin riideltiin mutta jossain vaiheessa opittiin kertomaan toisillemme mikä oikeasti vaivaa, ei me terapeutteja tarvittu asioitamme setvimään.

on meillä edelleen riitoja, mutta harvemmin. useimmiten osasyy riitelyyn löytyy myös nälkäisyydestä(olen huomannut että ollaan molemmat nälkäisinä ärhäköitä ja suututaan pienistä ja tyhmistä asioista).

eli mitä nyt itse suosittelisin että otatte omaa aikaa, teette hyvää ruokaa ja keskustelette.
      tehkää vaikka alkuun "tikusta asiaa" kunhan puhutte.

kyllä minuakin aikanaan ärsytti se miehen jatkuva hipelöinti vaikka itseä ei haluttanut. mutta toisaalta, onko se nyt niin hirveä asia opetella nauttimaan seksistä kumppanin kanssa. eikä seksin tarvitse olla suoritus, senkun ottaa ja nauttii ja opettelee ehkä jotain uutta.
      vaikuttaa siltä että sinä olet tehnyt seksistä sen ison "mörön" suhteessanne..tavallaan että miehen pitäisi ansaita se seksi sinulta(?) vaikka oikeastihan se on yhteistä intiimiä laatuaikaa.
      tehkää seksistä jälleen nautinto.
      anna miehesi hyväillä sinua ja rakastella kanssasi.
      varmasti miestäsi harmittaa tuo haluttomuutesi ja mietityttää että miksi et halua häntä jne..

jotta saisi haluja takaisin niin kannattaa panostaa myös ruokavalion terveellisyyteen jokapäiväiseen liikuntaan.

• mnipuu

Ymmärrän ettei tee mieli seksiä, jos ei ole muuta läheisyyttä. Ja kahdenkeskistä läheisyyttä ei hirveästi voi olla, kun on tuon ikäiset lapset... Perheneuvola voisi olla hyvä aloitus, heillä on kokemusta kuinka lähteä liikkeelle, kun läheisyys on kadotettu.. tai esim väestöliiton yksityiset terapeutit, maksavat melkein 100€ tunti, mutta on mun mielestä sen arvoista jos saa parisuhteen kuntoon, kuin että muutatte erillenne omiin asuntoihin ja maksatte niistä.. ja vielä lopuksi, puhukaa puhukaa ja puhukaa. Jos toinen ei suostu pitkänkään maanittelun jälkeen, tai edes suostu perheneuvolaan tms, niin silloin vasta alkaisin harkita eroa..

• Marjatta makija

Aatteles, jos antaisit kahden päivän välein, niin olis AINA hyvällä päällä. Ja avioliittonne kukoistaisi.

Miksi et hakua seksiä?

• Munalukko4u

Minusta on outoa, että avaaja kirjoittaa "antamisesta". Minusta miehen kannattaisi erota, jos nainen käsittää seksin antamiseksi.

• isuliini

Toi tarina on ihan ku ite juttelis meidän tilanteesta :/

• En haluaisi erota

Meillä riitoja oli ainakin ekan vuoden aikana paljon, isompia ja pienempiä riitoja ja tiuskimista ja huomauttelua molemmin puolin ja meni huonosti. Nyt ei riidellä kovin usein, mutta yhteistä aikaa ei juuri ole ja ollaan erkaannuttu toisistamme. Joskus tuntuu, että mies ei niin kaipaakaan yhteistä aikaa. Minä kaipaisin sekä omaa, että yhteistä aikaa. Jos olisi mahdollisuus mennä vaikka elokuviin tms. ja saatas lapsenvahti (harvinaista) niin sanoo, että ei nyt jaksa/huvita. Kerran mies sopi samaksi päiväksi terassille menon kaverinsa kanssa ja vilkuili kelloa kun olimme yhdessä ja hoputti!

Illalla mua väsyttää, lapsi edelleen välillä yöllä herättää (mies vaan kääntää kylkeä) tai muuten valvon. Väsymys ainakin on ehdottomasti aiheuttanut eniten sitä, että tulee riitoja ja ei huvita seksi tai mennään aikaisin nukkumaan. Illat melkein olis ne ainoat yhteiset hetket (kaksin). Miehellä myös jatkuvasti jotain projektia menossa (omakotitalo).

Lisäksi mua vaivaa muutama aiempi riita joita ei selvitetty sovittu kunnolla. Riideltiin me ennen lapsenkin tuloa, mutta niitä ei enää niin muista. Mies on loukannut mua pahasti riidan aikana ja uhannut avioerolla ym. Välillä on tuntunut jopa, että mies jopa inhoaa/vihaa mua sen perusteella mitä riidan aikana suustansa päästänyt. Tunnen itseni huonoksi äidiksi ja aviovaimoksi. Olen ajoittain masentunutkin. Haluaisin kuitenkin pelastaa avioliittomme jotenkin.

• erotilasto kertoo

Vääränlaiset ihmiset keskenään pariutuneet ja hankkineet lapsen/lapsia.

• turhaa ruikutusta!

Täällä taas yks lapseton, ONNELLINEN nainen ihmettelee.. Minkä ihmeen takia niitä kersoja on pakko tehtailla, ku lähes poikkeutta kaikilla lähtee parisuhde menemään päin peetä heti kersojen jälkeen..

Tekin olette olleet yhdessä jo kymmenen vuotta. Kerkesitte olemaan yhdessä kuus vuotta ennen ekaa kersaa. Eli tod.näk. teillä OLI hyvä parisuhde ennen mukuloiden tuloo. Ette te muuten olis noin kauaa yhdessä olleet. Mut sit piti ruveta tehtaileen kersoja, ja lopputulos on se mikä on. En nyt haluais alottajaa moittia, mut sä selkeesti oot niitä naisia jotka sulkee jalkansa heti ku mukulat on tehty. Mutta miehellä on yhä omat tarpeensa. Ja sitten sä ihmettelet ku et anna toosaa ja mies on pahalla päällä.. Turhaan sä täällä ruikutat, kato ämmä peiliin ja mieti miltä miehestäs tuntuu! Typerää antaa täällä se kuva että sä olet tän stoorin uhri. Muista se, että niin metsä vastaa ku sinne huutaa!

• ....................

Onnistuit sitten sarahill kirjoittamaan avaukseesi viisi kertaa ENÄÄ -sanan väärin. Melkoinen suoritus. :D

Ei kannata erota tuossa vaiheessa, kun lapset ovat vielä noin nuoria. Katselkaapa alkaisiko muutaman vuoden kuluttua elämä rullata paremmin?

Vaihtamalla miestä menee alussa ihanasti ja pian ollaan samassa jamassa kun 1. liitossa.

• Kohtalotoveri

Mitä jos se "huomauttelu" onkin kömpelö keskustelun avaus ??

Jos edes joskus muistettaisiin tulla puoliväliin vastaan. Tai edes kääntyisi toisen suuntaan, sekin olisi aika paljon.

Parisuhteessa ei pitäisi olla tärkeintä, se että kuka on oikeassa, vaan että onko kumpikaan oikeassa :D

• ....................

Kohtalotoveri kirjoitit lyhyesti, ytimekkäästi ja viisaasti. Tosiaan tärkeää ei ole olla oikeassa. Huomauttelu voi tuntua ikävältä, mutta niistäkin voi halutessaan ottaa opiksi. Harvoin ne huomauttelut täysin asiattomia ovat ja ehkä se nyt vain on miehen tapa kertoa, mikä pieneltäkin tuntuva asia häntä tällähetkellä hiertää.

Kun mies huomaa, että korjaat "virheesi", hän alkeellisesti ajattelee sinun vielä välittävän. Ripaskaa ei silti tarvitse alkaa hyppimään eli jos miehesi käskee sinua hyppäämään, sinun ei tarvitse kysyä "kuinka korkealle?" :D

• Hormoniehkäsystä...

Luulin jotenkin fyysisesti muuttuneeni kun lasten syntymän jälkeen seksi ei juurikaan kiinnostanu. Kun sitten ehkäsyä vaihtaessa (pillereistä ehkäsyrenkaaseen) tilanne vaan paheni, aloin epäillä hormonitoimintaa haluttomuuden syyksi. Monissa pillereissähän ym. mainitaan "libidon alentuminen" yleisissä haittavaikutuksissa. Kun sit lopetin kokonaan hormoniehkäsyn, muutuin ihan kokonaan! Tajusin et koskaan meidän avioliiton aikana ei oo tehny mieli niin paljon - edes ennen lapsia. Paitsi ehkä sillon kun yritettiin hankkia ensimmäistä.

Oon itekseni miettiny, et voisko jopa raskaus ja imetys muuttaa hormonitoimintaa niin, et halut vähenee. Ne on nimittäin ainoot ajat meidän suhteessa, kun en oo käyttäny hormoniehkäsyä.

On oltu naimisissa 11,5 vuotta ja hormonit lopetin 2 vuotta sitten. Enää en uskalla niitä hankkia. Elämä on ihan erilaista ilman. Tosi paljon kyllä mieli vaihtelee kuukauden aikana. Varsinkin ovulaatioviikko on miehelle aika kiva - ja tietysti itellekin - sillon oon ihan malttamaton! Toisaalta ne 3 hiljasempaa viikkoo menee ihan kivasti kun tietää et uus OV tulee taas seuraavassa kuussa :)

• Vinkkejä
      • onnea

Outoa tuo suomalaisen naisen haluttomuus seksiin. Kun seksi loppuu silloin loppuu parisuhteessa kaikki muukin. Itse 25v naimisissa, lapset aikuisia ja seksiä mieheni kanssa lähes päivittäin ja siinä on onnemme salaisuus;)

• Ei huvita
        onnea kirjoitti:

Outoa tuo suomalaisen naisen haluttomuus seksiin. Kun seksi loppuu silloin loppuu parisuhteessa kaikki muukin. Itse 25v naimisissa, lapset aikuisia ja seksiä mieheni kanssa lähes päivittäin ja siinä on onnemme salaisuus;)

Itse olen väsynyt, kun olen koko päivän ollut töissä, hakenut lapsen päiväkodista ja ollut lapsen kanssa koko päivän. Miehellä pitkät työpäivät. Lapsi saattaa valvottaa vielä välillä yöllä. Lisäksi nukutan lapsen ja nukahdan helposti sitten itsekin. Ehkä siitä pitäis yrittää luopua.

Mutta yksi suuri syy on, että mies on usein juovuksissa. Ja ei tee mieli seksiä humalaisen kanssa, kun itse on selvinpäin. Tai sitten kun meillä on aikaa toisillemme, toinen on jo sammut siinä vaiheessa. Tai sitten menen tarkoituksella nukkumaan silloin kun lapsikin, kun tiedän miehen olevan humalassa. Onhan viikossa tietysti muutama päivä kun mies ei ole humalassa.

Ja sitten vaan ei tee mieli, en tiedä miksi ei.

Voihan se olal niinkin päin, että kun parisuhteesta on loppu kaikki muukin niin seksikin loppuu?

• Kyllä huvittaa
        Ei huvita kirjoitti:

Itse olen väsynyt, kun olen koko päivän ollut töissä, hakenut lapsen päiväkodista ja ollut lapsen kanssa koko päivän. Miehellä pitkät työpäivät. Lapsi saattaa valvottaa vielä välillä yöllä. Lisäksi nukutan lapsen ja nukahdan helposti sitten itsekin. Ehkä siitä pitäis yrittää luopua.

Mutta yksi suuri syy on, että mies on usein juovuksissa. Ja ei tee mieli seksiä humalaisen kanssa, kun itse on selvinpäin. Tai sitten kun meillä on aikaa toisillemme, toinen on jo sammut siinä vaiheessa. Tai sitten menen tarkoituksella nukkumaan silloin kun lapsikin, kun tiedän miehen olevan humalassa. Onhan viikossa tietysti muutama päivä kun mies ei ole humalassa.

Ja sitten vaan ei tee mieli, en tiedä miksi ei.

Voihan se olal niinkin päin, että kun parisuhteesta on loppu kaikki muukin niin seksikin loppuu?

Tuollaisesta alkoholistista kannattaa ottaa ero. Sinulla ja lapsellasi on elämä elettävänä.

• Ei huvita
        Kyllä huvittaa kirjoitti:

Tuollaisesta alkoholistista kannattaa ottaa ero. Sinulla ja lapsellasi on elämä elettävänä.

Niin missä vaiheessa on alkoholisti. Kun tein audit testin mieheni puolesta niin, siinä ei oltu juuri huolissaan, jos juo esim. 2-3 krt vko. Meillä kyllä mies saattaa juoda ehkä 4 krt viikko. En ole pitänyt tarkkaa kirjaa, useampi krt/vko kuitenkin. 0,5 l olut tosin on jo 1,24 annosta eikä 1 sekä myös pieni nelos olut? Riskikulutus on 7 annosta. Mielestäni raja on aika korkea? Viikkotasolla riskiraja on 24.

Mutta jokatapauksessa selvästi humaltunut mies usein on. Erään tuttuni mies juo joka päivä, sellaista tissuttelua viikonloppuisin aamusta iltaan, viikolla jokapäivä töistä tultuaan. Mutta ei ole välttämättä niin humalassa kuin "vain" tissuttelee. Meillä mies vetää annoksensa lyhyemmässä ajassa.

• 3 raitista päivää/vk
        Ei huvita kirjoitti:

Niin missä vaiheessa on alkoholisti. Kun tein audit testin mieheni puolesta niin, siinä ei oltu juuri huolissaan, jos juo esim. 2-3 krt vko. Meillä kyllä mies saattaa juoda ehkä 4 krt viikko. En ole pitänyt tarkkaa kirjaa, useampi krt/vko kuitenkin. 0,5 l olut tosin on jo 1,24 annosta eikä 1 sekä myös pieni nelos olut? Riskikulutus on 7 annosta. Mielestäni raja on aika korkea? Viikkotasolla riskiraja on 24.

Mutta jokatapauksessa selvästi humaltunut mies usein on. Erään tuttuni mies juo joka päivä, sellaista tissuttelua viikonloppuisin aamusta iltaan, viikolla jokapäivä töistä tultuaan. Mutta ei ole välttämättä niin humalassa kuin "vain" tissuttelee. Meillä mies vetää annoksensa lyhyemmässä ajassa.

Olette ongelman kieltämisvaiheessa. Kun pääset pidemmälle, voit mennä Al-Anon-ryhmiin. Taidat olla alkoholisti-isän lapsi tai muuten alkkissuvusta kun noin puolustelet viikolla ryyppäävää miestä. Kunnon mies, hyvä rakastaja lähtee lenkille tai salille jos on iltaisin joutoaikaa.

• enneku vihile

vnahemmista tämäkin parisuhteen kylmyys ja tunnepuoli kumpuaa. tyttö tulee äitiinsa aina enempi kui isäänsä ja taas toisinpäin. tutki appes ja anoppis!

• celibath

1 - 3 krt / kk. Siinä on meidän lemmenleikit. Vaimo pärjäisi ehkä 1 - 3 krt / vuosi. 15 v naimisissa. Lapset jo saatu. Kun nuorin lähtee kotoa, tämänpoika lähtee myös. Kyllästynyt jo tuohon vieressä korsaavaan pihtariin. Ei muuta syytä tulevaan eroon. Miksi jäädä kitumaan ja elämää hukkaan heittämään ilman seksiä.

• Amssio

Minulla on mies, jota ei seksi paljoa kiinnosta. Voi se olla näinkin päin. Yhteistä aikaa ei organisoi, mutta kovasti oma aikaa vievä harrastus syksylle taas tulossa. Lapsi on ja toinen tulossa.

• 6912

Te huonossa/hiljaisessa liitossa eläjät:
      Jos lapsia, ota yhteys perheneuvolaan tai perhetyöhön ja laittakaa liittonne järjestykseen. Antakaa yhteistä aikaa, kehuja kerran päivässä, lämmin kosketus, kerro mikä seksissä kiinnostaa ja mistä tykkäät. Kaalimato.com petipuuhiin ihanaa sävyä. Parisuhde terapeutti ym muita.
      Älä täältä kysele, kun saat vaan pahaa mieltä tuollaisilta "turhaa ruikutusta" omaavilta nimimerkeiltä, joitten elämä ei missään kohdin ole niin rikas, eikä missään kohdin yltä ikimaailmassa niin rikkaaksi, kuin sinulla! Onhan sinulla ihanat rikkaudet jotka olet pienestä siemenestä kasvattanut. Kuinka ihmeellistä ja ihanaa.
      Ole rakastava, empaattinen, lämmin äiti, sekä yritä joka päivä olla parempi vaimo, sillä kaikki alkaa muuttumaan vasta sitten, kun itse siihen antaa tilaa. Kokeile päivä toisensa jälkeen jatkaa kauniilla sanalla ja kosketuksella. Vaikka ei tee mielikään, niin pinnistä ja tuut huomaamaan sen kuinka miehesi alkaa tekemään samoja asioita sinulle. Pikkuhiljaa huomaatte, että elämä on aivan loistavaa. Lapsi parisuhde perhe= paljon työtä! Onnea liitollenne! Toivottavasti joku edes saa pientä vinkkiä, sillä aloittajan viesti on jo aika vanha, harmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe