Onko liian aikaista muuttaa yhteen?

maija_2

Haluaisin tähän vastauksia lähinnä miehiltä, mutta naisetkin saa toki komentoida ;) Meillä on ollut seksisuhde jo 5 vuotta. Asumme eri paikkakunnilla joten olemme nähneet silloin tälloin, mutta aina kun olemme nähneet olemme olleet yhdessä 24/7 4-5 vrk.
Minusta tunnemme toisemme jo hyvin, koska olemme viettäneet niin paljon aikaa yhdessä ja puhuneet paljon. On ollut myös riitoja mutta aina kuitenkin ollaan taas sovittu.

Noin vuosi sitten sanoin hänelle että en voi enää jatkaa koska mulla on liikaa tunteita mukana ja jos hän ei ole valmis vakavaan suhteeseen niin turha ottaa muhun enää yhteyttä. Joten sovimme että emme enää näe. Nyt kuitenkin vuosi tapahtuman jälkeen hän otti yhteyttä ja olin hyvin epäilevin mielin liikkeellä koska oli kesän alku ja silloin halut aina taas nousevat esiin ;)

Sanoinkin hänelle että ei oo mun luo tulemista jos on vaan piparin perään, vain jos hän on valmis sitoutumaan vakavampaan suhteeseen. No hän sanoi että nyt olivat hänen omatkin asiat järjestyksessä, joten olisi valmis yrittämään. Nyt olemme olleet seurustelusuhteessa 2kk.
Hän on ottanut jo esiin jo yhteen muuttamisen, mä olen ollut hieman varovaisempi.

Tällä hetkellä asumme n. 270km päässä toisistamme. Kuulin juuri että minulta loppuu työt syyskuun loppuun mennessä (firma lopettaa). Ehdotin että mitä hän tykkäisi jos muuttaisin samalle paikkakunnalle, koska muutenkin olin päättänyt jo muuttaa pois täältä kun opiskeluni päättyisivät. Valmistuin viime keväänä. Hän oli mielissään mutta kun varovasti kysyin että miten olisi muutettaisiinko yhteen ja katottais miten meiltä sujuu se yhteiselo. Niin sain vastaukseksi jyrkän EI. HUOM! Ikää meillä jo 34 ja 36. Tosin hän haluaa että muuttaisin sinne omaan asuntoon. (kun olisi aika muuttaa yhteen olisimme olleet jo
seurustelusuhteessa 4kk).

Ongelma tässä on se että ennen kuin hän otti yhteyttä olin ajatellut muuttaa takaisin kotikaupunkiini etelään. Sitten meillä olisi välimatkaa n.500km .Minusta se olisi jo liikaa, se olisi varmasti suhteemme loppu.

Eli miehet koska muuttaa yhteen, onko liian aikaista muuttaa noinkin nopeasti, kun toinen vaihtoehto on 500km välimatka ?? Mitä mun pitäis ajatelle tosta ja hänen valmiudesta sitoutua vakavaan suhteeseen??

5

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+1

Tapaamiset 4-5 vrk kerrallaan eivät kerro yhtään mitään siitä, millaista elämä olisi yhdessä. Arki on ihan eri asia kuin "quality time", jolloin molemmat tai ainakin toinen on lomalla ja on muutenkin valmistauduttu nimenomaan nauttimaan yhdessäolosta.

Nyt olette seurustelleet 2 kk - siis miten se eroaa aikaisemmasta? Muuta kuin puheiden tasolla? Oletteko nähneet useammin, viettäneet tämän 2 kk yhdessä...?

En itse muuttaisi yhteen vielä 4 kk seurustelun jälkeen, vaikka olisi tavattu päivittäin ja jos mieskin on sanonut heti "ei" niin eiköhän se ajatus ole loppuunkäsitelty. Se, että kannattaako sinun muuttaa hänen paikkakunnalleen omaan asuntoon riippuu siitä, saisitko sieltä töitä ja uskotko, että viihtyisit siellä ja onnistuisit rakentamaan sinne uudet ystäväverkostot. Miehen varaan ei kannata laskea yhtään mitään. Jos muutat niin muuta sillä periaatteella, että tekisit sen vaikka koko miestä ei olisi olemassakaan.

• Erittäinkin hyvin ja fiksusti kirjoitettu! Olen samaa mieltä miehenä edellisen kirjoittajan kommentista..

• maija_2

Kiitos asiallisista ja hyvistä viesteistä ;)

Enhän mä sinne väkisin ookaan menossa, tuli vaan jotenkin niin hämmentynyt olo koska hän on se joka aloitti puheet yhteen muuttamisesta. Ja kyllä töitä aina tekevälle löytyy, ei ainakaan ennen oo ollut pulaa, kunhan on vaan avoimin mielin ;) Ystävät on se mikä mua eniten huolestuttaa, koska musta ne oon tärkeimmät. Näin vanhempana on vaikeampi tehdä ystävyyksiä.

No täytyypä miettiä asiaa oikeen kunnolla, mulla on vielä muutama kk aikaa ennen kuin työt loppuu täällä. ;) Se on varmaa että täältä mä ainakin lähden, oon niin kyllästynyt tähän kaupunkiin, mutta saa nähdä minne sitten suuntaan ;)

• 550km

Meillä on vain yksi elämä elettävänä, joten ei elämää ohi kannata päästää. Selvitä ensin miks mies nyt muutti mielensä yhteenmuuttamisen suhteen. Tähän jos ei vastaus selviää, muuttaisin kotikonnuille. Suhde kestää 500 km jos molemmat niin haluaa. Kaukosuhde ei ole todellakaan helppoa, enkä usko että kaukosuhde voi olla ikuisesti kestävä ratkaisu, ainakaan kovin monella. Kaukosuhde hyvin tuttu niin sen hyvissä kuinhuonoissa puolissakin.

• etuovi taka

Mieti onko miehen kotikaupunki sellainen, johon haluaisit sitoutua. Oliko teillä tarkoituksena tehdä myös lapsia? Entä miten hoitaisit ihmissuhteesi, kun etäisyyttä tulisi lisää?

Kannattaa myös miettiä suhdettasi mieheen kriittisesti. Toimiiko teillä muuten kommunikointi ja onko suhteessa hyviä edellytyksiä sille, että se on jatkossakin hyvä? Jos arvomaailmanne, ajankäyttönne, huumorinne jne on samantyyppistä, teillä on mahdollisuus luoda hyvä suhde, joka kestää. Jos taas kyse on sinun puolelta enemmänkin suuresta halusta tulla rakastetuksi, niin rakkaus voikin olla kuviteltua eikä todellista rakkautta miehen puolelta.

Puhu ja kysele reilusti mieheltä, äläkä oleta asioita. Itse en kyllä muuttaisi miehen perässä noin kauas ihan jo ikääntyvien vanhempieni takia sekä siksi, että nykyisessä kotipaikkakunnassani on parempi työtilanne kuin muualla Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe