Raamattu ei ole ensisijaisesti historian kirja ollenkaan, puhumattakaan että Raamatun avulla voisi selittää koko maailman historiaa. Raamattu kertoo vain lyhyesti ja yksinkertaisesti että alussa Jumala loi taivaan ja maan, kukaan ei ole tätä kyennyt pois selittämään, meille se riittää. Maailman luomista ei kukaan meistä ollut katsomassa, vaikka ihmiset lähinnä ns. "tiedemiehet" keksivät erilaisia selityksiä, ne ovat kaikki vain pelkkää satua.
Tärkeintä on tunnistaa oma elinikänsä, ja sinä aikana tulla tuntemaan sovitettu ja lepytetty Jumala, Jeesuksessa Kristuksessa.
Raamattu kertoo pääosin juutalaisen kansan historista
11
67
Vastaukset
- Valvokaa kristityt
Vanha testamentti kertoo hyvin monipuolisesti Messiasta edeltävien sukujen historian.
Luvattu Messias syntyi juuri tiettyyn (Daavidin) sukuun, jos yksikin palanen 4000 vuoden mittaisen ajanjakson kuluessa ei olisi mennyt nappiin, ei ennustettu Messiaan tulo olisi toteutunut. Koko ajan piru kiersi saadakseen tuhota juutalaisen kansan ja jonkun lenkin ( yksittäisen henkilön) joka kuului tulevan Messiaan ennustuksiin.
Maailman loppuun saakka paholaisella on sama päämäärä, nimittäin ettei kukaan uskoisi Kristukseen ja tulisi HÄNESSÄ autuaaksi.
Kaikkialla maailmassa rakennetaan erilaisia tikapuita taivaaseen, konstit eivät lopu.
Kaikki on kuitenkin turhaa työtä, vain Jeesuksessa Kristuksessa voi pelastua kadotuksesta. Vihollinen saa suurimman osan ihmiskunnasta saaliikseen.- teu.
""yksi vain on täekeää""
Että ! Raamattu kertoo Juutalaisten Historiasta..
Kun kirjoitit että kysymyksessä on Messiaan syntyminen
tähän maahan näiden ihmisten tähden esimerkiksi juuri Israelilaisten .
olet unhottanut seikan 1. HERRA oli synnyttänyt Poikansa ennen kuin
oli tehnyt pätkääkään mitään Jumalan töitä tellekksen eteen , sillä on
kirjoitettu ETTÄ JUMALA SYNNYTTI ,itse Poikansa ,,ei luotu tämä oli
n. 6000 vuotta ennen , Mitään luomisia .
Jos olemme saaneet tietoomme , että Luominen tapahtui 5642 eKr.
niin pitää muistaa . Että Pyhä Henki ja Jeesus , on ollut kaikki näkemässä
siis ne asiat joista joku epäili , yhtään asiaa ei ole pois jätetty Raamatusta
sen pitää olla jhokaiselle perille viety, ja tiedoksi annettu . eli kaikki on
tiedoksi annettu .
Mitä tulee tiedemiehiin, ei he mitään uskokkaan, sen jo minäkin selvitin
monta vuotta sitten , tiedemisten sana että heillä on joku kummallinen aika
jossakin ,että siellä voisi jotakin kehittää ,on satua , koska kun JUMALA alkoi
Luomisen , hän antoi /loi Aurinkon 4:päivänä , ja sitä ennen oli kaikki jä'ässä
eikä mikään kasvanut (Aurinko on elämän ehto ) Kaikki on Pyhäön Hengen
ja Jumalan Pojan muistissa ,sekä Jumalan ,tottakai kun Hän on Kaikki tehnyt .
Joa siis puhutaan Masotreettisen Raamatun virheellisestä ajoituksesta n.4000
vuotta vanhassa testamentissa sekin on 4120. koska se oli voimassa Kristuksen
ristillä kuloon asti , Tämä raamattu joka sinun mielessä on , on niin paljon monessa puuttuvainen , että toivon kaikkien lukevan Septuagintaa,, Jossa niitä
vikoja on korjasttu niin paljonkuin mahdollista.
Ei kenenkään pidä uskoa että ,kaikki on siinä mitä Messias teki ja oli ,vaan
kaikki on siinä Mitä Jumala teki /LOI . Sinähän tiedät , että taivaassa oli sota
jo ennen kuin mitään oli luotu ,,Tämä selviää jo ajoituksen kautta Luomiskertomuksessa ja syntiin Langeemuksessa , Siis Messiaan 2. syntymä
Mariasta oli se mitä sinä puhut , vaikka niitä asioita jotka siihen johti on monia
niin aika on yksi , se on niin paljon ennen (1.syntymä ) että Jeesus kasvoi jo
aikuiseksi ennen LUOMISTA.
Maailman loppuun asti on saa ta na lla , on sama päämäärä eli saada niin monta
viekoiteltua kuin mahdollista , ja saavuttaa niin monta voitto kuin voi sillä
hän luulee, että on jollakin tavalla vahvoilla .
Jospa kaikkialla rakennetaan tikapuita taivaaseen ,ihmisen tekemänä ne ei ylety
kovinkaan korkealle, sillä ei Jaakobinkaan tikkaat oli kovin korkealle ylettyneet
jos JUMALA ei olisi laskenut taivasta, sillä Jumalan taivas on ylenpänä kuin
100'000 m, sen tähden kun ihmisen avaruus vierailut on sinne ja vähän yli..
"Raamattu ei ole ensisijaisesti historian kirja ollenkaan, puhumattakaan että Raamatun avulla voisi selittää koko maailman historiaa."
Juuri näin.
"Maailman luomista ei kukaan meistä ollut katsomassa, vaikka ihmiset lähinnä ns. "tiedemiehet" keksivät erilaisia selityksiä, ne ovat kaikki vain pelkkää satua."
Sitten Jumala haluaa johtaa ihmisiä harhaan kylvämällä ympäriinsä todisteita joiden mukaan maailma olisi miljardeja vuosia vanha ja elämä olisi kehittynyt alkukantaisista muodoista monimutkaisempaan suuntaan. Tällaisia todisteita on miljoonittain.
Oletko lukenut Jes. 38:8?
"Katso, minä annan aurinkokellon varjon siirtyä takaisin kymmenen astetta, jotka se jo on auringon mukana laskeutunut Aahaan aurinkokellossa.'" Ja aurinko siirtyi aurinkokellossa takaisin kymmenen astetta, jotka se jo oli laskeutunut."
Tiedätkö, mitä tämä merkitsisi fyysisessä maailmassa? Maailmassa, jossa aurinko ei ole litteän maan päällä olevan juustokuvun täplä vaan kohde jonka ympäri maailma pyörii?- apukin on olemassa
Horatio, taivaas ja maas on paljon sellasta josta sun järkioppis ei voi uneksiakaan.
Eihän ihmisen järki mitään käsitä. Ei maailman luomisesta, eikä mistään muustakaan.
Vain 10% ihmisistä käsittää senkin mikä on tärkeätä.
Kun tämä totuus avautuu sinulle että järkesi on vain pieni kasa multaa lapion kärjellä, niin voit joskus Jumalan armosta selvitä vielä helvetistä. Ellei totuus kirkastu sinulle niin se on menoa!
Minulle oli hyvää opetusta jo rippikoulussa 15 vuoden ikäisenä kun ruokatunnilla katselin avattujen hautojen vieressä olevilla multakasoilla lepääviä pääkalloja.
Vain YKSI asia on tässä maailmassa tärkeä. Se kirkastuu sitten kun käsittää sen ettei ihminen mitään käsitä. - täsä se on
apukin on olemassa kirjoitti:
Horatio, taivaas ja maas on paljon sellasta josta sun järkioppis ei voi uneksiakaan.
Eihän ihmisen järki mitään käsitä. Ei maailman luomisesta, eikä mistään muustakaan.
Vain 10% ihmisistä käsittää senkin mikä on tärkeätä.
Kun tämä totuus avautuu sinulle että järkesi on vain pieni kasa multaa lapion kärjellä, niin voit joskus Jumalan armosta selvitä vielä helvetistä. Ellei totuus kirkastu sinulle niin se on menoa!
Minulle oli hyvää opetusta jo rippikoulussa 15 vuoden ikäisenä kun ruokatunnilla katselin avattujen hautojen vieressä olevilla multakasoilla lepääviä pääkalloja.
Vain YKSI asia on tässä maailmassa tärkeä. Se kirkastuu sitten kun käsittää sen ettei ihminen mitään käsitä.2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
- TEU.
""Exhellar86""
Kerrottiin .. Hiskian sairaus , ja parantuminen , ja Ylistys virsi ..
Niihin aikoihin oli Hiskia Sairastunut ja oli kuolemaisillaan ;ja Profeetta Jesaja Aamoksen poika , TULI HÄNEN TYKÖNSÄ. JA SANOI:"NÄIN SANOO HERRA : TOIMITA TALOSI ;SILLÄ SINÄ KUOLET EWTKÄ ENÄÄ PARANE". nIIN HISKIA KÄÄNSI KASVONSA SEINÄÄN PÄIN JA RUKOILI HERRAA .NÄIN SANOEN .
"OI HERRA , MUISTA , MUISTA KUINKA MINÄ OLEN VAELTANUT SINUN EDESSÄSI USKOLLISESTI JA EHYJÄLLÄ SYDÄMELLÄ JA TEHNYT SITÄ ,
MIKÄ ON HYVÄÄ SINUN SILMISSÄSI !", jA HISKIA ITKI KATKERASTI .
MUTTA JESAJALLE TULI TÄM HERRAN SANA:
MENE JA SANO HISKIALLE : NÄIN SANOO HERRA , SINUN ISÄSI DAAVIDIN JUMALA : MINÄ OLEN KUULLUT SINUN RUKOUKSESI , OLEN NÄHNYT
SINUN KYYNELEESI . KATSO MINÄ LISÄÄN SINULLE IKÄÄ 15 VUOTTA.
JA MINÄ PELASTAN SINUT JA TÄMÄN KAUPUNKIN ASSYYRIALAISTA
KÄSISTÄ' ,JA VARJELEN TÄTÄ KAUPUNKIA.
JA TÄMÄ ON OLEVA SINULLE MERKKINÄ HERRALTA SIITÄ ,ETTÄ HERRA TEKEE, MITÄ ON SANONUT..
KATSO MINÄ ANNAN AURINKO KELLON VARJON SIIRTYÄ TAKAISIN KUMMENEN ASTETTA JOTKA SE JO ON AURINKON MUKANA LASKEU-
TUINUT AAHAANAURINKOKELLOSSA `." JA AURINKO SIIRTYI AURINKO -
KELLOSSA TAKAISIN KYMMENEN ASTETTA , JOTKA SE JO OLI LASKEUTUNUT .# TÄSSÄ KOETETAAN ESITTÄÄ SITÄ ASIAA KUINKA
HELPPO ON HERRALLE MUUTTAA IHMISEN IKÄÄ KALLISTAA VAIN KYMMENEN ASTETTA KELLOANSA SE ON SIINÄ # AAHAAN SE ON KAIKKI NE KIRJAIMET
JOTKA HÄN TIETÄÄ JA TAITAA...
HISKIAAN , JUUDAAN KUNINKAAN , KIRJOITTAMA LAULU , KUN HÄN OLI
OLLUT SAIRAANA JA TOIPUNUT TAUDISTAAN "MINÄ SANOIN :KESKEN RAUHALLISTEN PÄIVIENI , MINUN ON MENTÄVÄ TUONELAN PORTEISTÄ ;JÄLJELTÄ OLEVAT VUOTENI ON MINULTA RIISTETTY POIS. - teu.
täsä se on kirjoitti:
2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
""tÄSSÄ SEON ""
Tämä korintton saurakunta /ssa oli niitä jotka välttivät PAAVALIN "VAELTAVAN
LIHAN MUKAAN " se on , toimivan "vanha aatamilaisten " vaikuttimien ja tavoitteiden mukaan . Todellisuudessa . todellisuudessa tätä väittävät toimivat lihan mikaan .
Paavalia vastassa oli opillisten HAREHOJEN JA LIHALLISTEN "PYYTEIDEN VARUSTUKSIA". Jotka vastustivat ja estivät Jumalan tuntemista eli uskoa ja kuu-
liaisuutta . Apostoli hajotti niitä maahan HENGELISILLÄ SOTA ASEILLA , ennen muuta "Hengen Miekalla ", Jumalan sanalla :Ef.6:17. Jokainen ajatuskin on alistettava kuuliaiseksi .Kristukselle ja kaikkea tottelemattomuutta on nuhdeltava
ja rangaistava..
- su***
Ihmisten pitäisi tietää mikä on hyvä ja paha. Tehdä sen mukaan elämänsä Jumalalle kelpaavaksi. Uskonlahkot ja yleensä kristillisyys ovat todella ovat pieni nokare hiekkalapion kärjessä. Nokare voi vioittaa koko lapioimisen tarkoituksen.
Ihmisen järki ei todellakaan käsitä maailman kaikkeutta, ja raamatun lukuja, vaikka kuinka taivaalle katsoisi ja raamatun läpi lukisi joka päivä.
Ihminen käsittää vain sen, mitä lähimmäinen sanoo tai tekee hänelle hyvästi tai pahasti. Hän silloin tuntee, joko hyvää tai pahaa. Ne tuntee myös Jumala.
Jumala, "lapiomies" näkymätön pyhähenki, joka valvoo, vartioi, suojelee meitä hiekkakasassamme, ettei paha pääse meitä saamaan ahdinkoon.
Kaivaa meidät pois ahdingostamme, jos vain sitä häneltä pyydämme. Ja taitaa kaivaa ilman pyytämättäkin. - Tee parannus
Savon ukko laskeudu jo polvillesi Herran eteen. Savinokare on sinun oman pääkallosi luiden sisällä.
Jos oikein olet ikäsi ilmoittanut, niin tämä asia pitäisi olla sinulle selvä. Lähdön hetki on hyvin lähellä. - su***
Nyt sinä olet sen pahan hengen vallassa kun rupeat isottelemaan. Tuo ei tuntunut minusta sinun lähimmäisestäsi hyvältä. Koeta nyt irrottautua siitä lähimmäisesi noitumisesta, se on pahanhengen töitä. Olet torajyvä herramme viljalaarissa.
Minä olen saanut elää tässä matosessa maailmassa yli kahdeksankymmentävuotta.
Toivon sinullekin vapaampaa ja armollisempaa elämää lähimmäiselle ja itsellesi irroitusta elämisen tuskasta, niin voit saavuttaa jopa tämän saman vuosikymmenen.
Olen Jumalan kiitos vielä vetreä, omilla aivoilla ajatteleva ja omilla jaloillani liikkuva ilman apuvälineitä. Ja toivon näitä "hyviä päiviä" Herraltamme joka päivä. vaikka sinä et sitä usko ja pilkkaat, uhkaat ja tuomitset. Olenkin kääntänyt lehden, ja aijon rukoilla puolestasi, että huomaisit oman mitättömyytesi Herramme vainioilla.- teu,
No nyt sinä olet oikealla tiellä , tästä voi syntyä jotakin .
Olen samaa mieltä niin se kannattaa tehdä .
Lähtö on Jumalan ilmoituken kautta n.70 - 80 , Joskus harvoin 90 kummentä
ja ANIHARVOIN 100. VUOTTA. ,JA SUOMEN VANHIN TAITAA OOLA N.107 .
Paikkeilla , kaikkiaan erittäin hyvää syksyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762145
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo381503Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321184Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56942Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol254883- 55866
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20812Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18745Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58733Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis209707