Kuoleman pilleri

kuoleman partailla

Pääsin juuri sairaalasta, jonne jouduin, kun otin ripuliini Tasectan nimisen "ripulilääkkeen". Yleiskuntoni romahti tuon pillerin ottamisen jälkeen ja ripuli paheni entisestään. Terveyskeskuksesta minut lähetettiin suoraan sairaalaan tiputukseen. Ihoni punoitti ja lopulta olin hengityskoneessa, kun nielu meinasi tukkeutua. Viikko teholla ja kaksi vielä kortisoni yms. lääkityksessä. Mitään bakteeritulehdusta tai vastaava syytä ei voitu osoittaa.
Lopulta sain kuulla, että kyseistä Tasectan nimistä tuotetta ei ole rekisteröity edes lääkkeeksi vaan kyseessä on jokin huu-haa -pilleri, jota apteekit myyvät lääkkeenä. Järkyttävää mitä kaikkea markkinoilla onkin. Tästä lähtien en enää ikinä hoida itse itseäni vaan luotan lääkäreiden määräämään lääkityksen. Nyt meni kesä pieleen.

40

4655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 64165416541654
    • hgfndgx

      Kyseistä tuotetta ei myydä lääkkeenä apteekeissa.

      • as|ak

        Myydään selä apteekeissa että nettiapteekeissa. Jos osaat vähänkin ottaa asioista selvää.


      • hgbljhgk
        as|ak kirjoitti:

        Myydään selä apteekeissa että nettiapteekeissa. Jos osaat vähänkin ottaa asioista selvää.

        Nyt käsitit väärin, tuotetta ei myydä lääkkeen statuksella, se on tarkalleen ottaen CE- merkitty terveydenhuollon laite ja tarvike. Kaikki pillerit mitä apteekissa on myynnissä eivät välttämättä ole lääkkeitä.


      • kuoleman partailla
        hgbljhgk kirjoitti:

        Nyt käsitit väärin, tuotetta ei myydä lääkkeen statuksella, se on tarkalleen ottaen CE- merkitty terveydenhuollon laite ja tarvike. Kaikki pillerit mitä apteekissa on myynnissä eivät välttämättä ole lääkkeitä.

        Miten jokin lääkemuotoinen tabletti voi ollakin laite tai tarvike? en ymmärrä. Kuluttajien hämäystä ja heidän saattamista terveysriskiin raha mielessä.


      • as|ak
        hgbljhgk kirjoitti:

        Nyt käsitit väärin, tuotetta ei myydä lääkkeen statuksella, se on tarkalleen ottaen CE- merkitty terveydenhuollon laite ja tarvike. Kaikki pillerit mitä apteekissa on myynnissä eivät välttämättä ole lääkkeitä.

        En ole väittänytkään että kyseessä olisi varsinainen lääke. Kyse on suolen limakalvolle suojan muodostava aine.

        Tuon kutsuminen "Kuoleman pilleriksi" kertoo enemmän kirjoittajasta kuin tuotteesta.

        Linkistä: Tasectan sisältää gelatiini-tanniinihappokompleksia. Tasectan vaikuttaa suolessa vähentäen ulostamiskertoja ja lyhentäen ripulin kestoa, ja muodostaa suolen limakalvolle proteiinipitoisen kalvon, joka suojaa tulehtunutta suolen limakalvoa.


      • `just
        as|ak kirjoitti:

        En ole väittänytkään että kyseessä olisi varsinainen lääke. Kyse on suolen limakalvolle suojan muodostava aine.

        Tuon kutsuminen "Kuoleman pilleriksi" kertoo enemmän kirjoittajasta kuin tuotteesta.

        Linkistä: Tasectan sisältää gelatiini-tanniinihappokompleksia. Tasectan vaikuttaa suolessa vähentäen ulostamiskertoja ja lyhentäen ripulin kestoa, ja muodostaa suolen limakalvolle proteiinipitoisen kalvon, joka suojaa tulehtunutta suolen limakalvoa.

        hyvä tuotteen valmistaja! ole itse letkuissa tajuttomana lähes viikko, niin alkaa kenen tahansa kirjoittajan elämä kiinnostamaan enemmän kuin jokin terveydenhuollon syötävä laite ?


      • tasectan

        kylläpäs myydään ei ole huuhaa lääke


      • Anonyymi
        as|ak kirjoitti:

        En ole väittänytkään että kyseessä olisi varsinainen lääke. Kyse on suolen limakalvolle suojan muodostava aine.

        Tuon kutsuminen "Kuoleman pilleriksi" kertoo enemmän kirjoittajasta kuin tuotteesta.

        Linkistä: Tasectan sisältää gelatiini-tanniinihappokompleksia. Tasectan vaikuttaa suolessa vähentäen ulostamiskertoja ja lyhentäen ripulin kestoa, ja muodostaa suolen limakalvolle proteiinipitoisen kalvon, joka suojaa tulehtunutta suolen limakalvoa.

        Tuo yritys, joka markkinoi, onko kokemusta, no minulla on, kannatta välttää tuotteita ja yritystä.


    • kuoleman partailla

      Mistä maallikkona voi tietää, mitä myrkkyä kauppaavat. Apteekista oman pakkaukseni ainakin ostin. Vaikea syyttää itseään kun ei ole mikään allergikko ja ikinä vastaavaa nähnyt saati sitten itse kokenut. Kuka oikein valvoo, mitä apteekit saavat myydä ja mitä eivät? Lukkojen taakse tuollaiset tuotteet.

      • LKT41

        Jos sinä olet saanut allergisen reaktion niin ei se tarkoita sitä että kaikki saavat sellaisen! Ihan turhaan syytät valmistetta.

        Apteekissa myydään paljonkin tuotteita jotka eivät ole lääkkeitä. Ja se kyllä selviää siitä pakkauksestakin...


      • Ei ehkä allergiaa
        LKT41 kirjoitti:

        Jos sinä olet saanut allergisen reaktion niin ei se tarkoita sitä että kaikki saavat sellaisen! Ihan turhaan syytät valmistetta.

        Apteekissa myydään paljonkin tuotteita jotka eivät ole lääkkeitä. Ja se kyllä selviää siitä pakkauksestakin...

        Samoin jokaisesta pakkauksesta löytyy ohjeet ja yleensä myös varoitukset yhteisvaikutuksista ja mahdollisista yliherkkyyksistä (jollainen oli kyseessä aloittajan tapauksessa).


      • Anonyymi

        Lääke ripuliin, koko yritys on suuri ripuli.


    • kuoleman pilleri

      löytyy varmaan... "kysy lääkäriltä jos olet allerginen glutamaatille" -tyyliin. Peräänkuulutan kokemusteni jälkeen vain sitä, kenellä näissä tapauksissa on vastuu. Lääkevahinkovakuutusbooliin olen ollut yhteydessä, mutta eihän kyseessä olekaan lääke. Sama kun olisi rotanmyrkkyä syötetty

      • xghfx

        Samanlaisen allergisen reaktion voi saa myös ns. "oikeista" apteekissa myytävistä lääkkeistä, se on yksilöllistä kuka saa ja kuka ei ja milloin.


      • A-VAV
        xghfx kirjoitti:

        Samanlaisen allergisen reaktion voi saa myös ns. "oikeista" apteekissa myytävistä lääkkeistä, se on yksilöllistä kuka saa ja kuka ei ja milloin.

        Eräs tuttuni otti Imodium-ripulilääkettä mutta tämä vain pahensi ripulia. Muita oireita ei tullut paitsi vessassa juoksua. Kaikki lääkkeet eivät todellakaan sovi kaikille.

        Järjetöntä poistaa jotain lääkettä markkinoilta siksi että 0,001% käyttäjistä eivät siedä sitä.


      • kuoleman pilleri
        A-VAV kirjoitti:

        Eräs tuttuni otti Imodium-ripulilääkettä mutta tämä vain pahensi ripulia. Muita oireita ei tullut paitsi vessassa juoksua. Kaikki lääkkeet eivät todellakaan sovi kaikille.

        Järjetöntä poistaa jotain lääkettä markkinoilta siksi että 0,001% käyttäjistä eivät siedä sitä.

        Lääkkeitä ja niiden turvallisuutta sentäs valvoo viranomainen. Tällaisia luontaistuotteita ja varsinkaan "syötäviä laitteita" ei kukaan. Itse en laita suuhuni enää yhtään tuotetta, jonka kyljessä lukee CE. Tuo merkki löytyy ikeassa myytävästä lasten puuhevosestakin. Varmaankin taas jokin tuotteen takana oleva henkilö täällä puolustaa omaansa kuten niin monesti. Rahat pois ja terveys on toissijaista.


    • Vaara vaanii
      • Kumma aloitus

        Niinpä ja tässä on kyse nimenomaan valvotuista lääkkeistä. Moniko tulee tänne sauhuamaan "kuolemanpilleristä" kun Burana on aiheuttanut mahahaavan.


    • ...voi hyvänen aika

      Minulle on ainakin selvinnyt että tässä keskustelussa käytyjä suuhun laitettavia pillereitä valvotaan aivan eri tavalla:
      Tasectan on jokin outo lääkinnällinen laite, mitä en ymmärrä ollenkaan, että laitteita syödään. Burana taas lääke, jonka turvallisuutta valvoo lääkelaitos.
      Viranomainen tässä saisi puuttua asiaan, jos tämä pillerinä kuin pillerinä myytävien tuotteiden kirjo apteekissa on todella tällainen. Miten potilas voi saada lääkevahinkovakuutuksesta rahansa jos on syönyt, kuten tässä, ripulitautiin siis sairauden hoitoon tarkoitettua valmistetta / laitetta... voi hyvänen aika

      • Voi taivas näitä

        MIksi tartut tuohon laitetta -sanaan kun samassa lauseessa on myös vaihtoehto valmiste. Selvää hölmöyttä jolla osoitat vain tyhmyytesi.


      • rahat miellessä

        Ei onnistu,et pääse tienastiin.


    • Voi taivas näitä..
    • kohtalontoveri.

      Minulla vastaavanlainen kokemus luontaistuotteena myydystä pilleristä, josta sain anafylaktisen reaktion ja minulle puhkesi astma. En enää laita mitään luontaistuotteita tai muutenkaan turvallisuuden suhten tutkimattomia ravintolisä tuotteita suuhuni. Kokemus johti myös valitettavasti osaltani lääkevastaisuuteenkin mutta astmapiippuja ilman en pärjää vaikka haluaisinkin.

    • Tasectan

      Tasectan meinas viedä minunkin henkeni. Aivan samanlainen reaktio. Henki salpaantui ja jättiannos kortisonia pelasti. Missä on markkinoijan ja viranomaisten vastuu???

      • Tosi on

        Poikani on allerginen,mutta Tasectan ei aiheuttanut hänelle mitään oireita.En ymmärrä näitä juttuja.Otitkohan liikaa niitä pillereitä,eli yliannoksen?Apteekit eivät myy ihmisille vaarallisia lääkkeitä.Vastuu on lääkkeen ottajalla!Kysy ensikerralla apteekista niin asiat selviävät on turhaa tulla palstalle haukkumaan.


    • xdtbr
    • Varmasti pelotti

      Tässä menee nyt jatkuvasti sekaisin lääke ja käsikauppavalmiste. Viranomaisteitse ei tuosta aloittajan käyttämästä valmisteesta voi saada korvauksia, kun ei ole lääkärin määräämä reseptilääke. Kyseessä ei siis ole lääkevahinko.

      Tosiaan Valviraan voi ihan hyvää hyvyyttään laittaa kertomuksen tapahtuneesta ja suosittelen asiallista tekstiä, kaikki tunteenpurkaukset välttäen, jos mielii saada vastauksenkin. Kuolemanpilleristä ei sentään ollut kyse, vaan yliherkkyysreaktiosta.

    • Tasectan je muut??

      Lääkelaitos eli Vlalvira ei maksa mitään korvauksia. Se voi ottaa vain tuotteen pois myynnistä, mikä varmaan olisi tietyksi tutkimusajaksi tässä tapauksessa hyvä. Lääkevahinkovakuutusboolista voi hakea korvausta, jos kyse olisi lääkkeestä, mutta tässä markkinoija sen statuksen näköjään kieltänyt ovelasti ja saanut vietyä tablettinsa lääkinnälliseksi laitteeksi tai tarvikkeeksi. (Luvan haltija on Oy Verman Ab niminen yritys, ja Valviran sivuilta ei löydy mitttään kuin parista "lääkkeestä?" Heinix ja Obsidan heistä?!

    • mitä opimmekaan

      Eipä tähän juttuun voi muuta todeta kun että varovaisuutta on noudatettava kun suuhunsa laittaa jotain muuta kuin ruokaa.

    • voi v...

      kaikkea paskaa sitä apteekissakin myydään

      • Haukut turhaan

        Ihan asiallinen tuote ja siksi myydään apteekissa. Ei vain sopinut aloittajalle. Sen vuoksi pitää lukea käyttöohjeet tarkasti ennen ensimmäisenkään pillerin ottamista. Monista lääkkeistä on ohjeet luettavissa netistäkin josta ne voi lukea ettei osta itselle sopimattomia lääkkeitä.


      • Anonyymi

        Verman myy pa..aa jne


    • ripuliläjä

      Imodium paras

      • Anonyymi

        Näin on, Imodium paras


    • ei varmasti tapa

      Ehdoton I:nen on omatekoinen sokeri-suolaliuos.

      • 40-1

        Varmaan hyvä. Tavallisen mustan teenkin olen todennut hyväksi. Itselläni ainakin auttaa todella nopeasti. En ole sen takia koskaan ostanut ripulilääkettä,kun on teetä kaapissa,niin hyvin pärjää.


      • Anonyymi
        40-1 kirjoitti:

        Varmaan hyvä. Tavallisen mustan teenkin olen todennut hyväksi. Itselläni ainakin auttaa todella nopeasti. En ole sen takia koskaan ostanut ripulilääkettä,kun on teetä kaapissa,niin hyvin pärjää.

        Hienoa, jos teellä pärjäät. Minä juon teetä joka päivä eikä se ole ripuliani parantanut. Ripulikin on melkein joka päivä. Mutta Tasectan on ollut nyt ensimmäinen lääke, joka ripuliini auttaa - lisäksi tietenkin imodium. Ikävää, jos jollekin tulee allerginen kohtaus jostakin, olkoon sitten mikä pähkinä tahansa. Tasectan auttaa minulla pitempään, kuin imodium. Otan Tasectanin n. joka 3. päivä, niin IBS pysyy kohtuullisena. Lisäksi imodium, jos en voi jäädä kotiin päivystämään vessaa.


    • Anonyymi

      Oho, taisit olla allerginen lääkkeelle. Minulla se on auttanut. Vähentänyt ja lyhentänyt ripulijaksoja. Otan tabletin n 3 pv välein.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe