ketipinor ja venlafaxin

Mulla on ollut pari vuotta lääkityksenä tuo ketipinor 50mg unilääkkeeksi ja venlafaxin 75mg masennukseen yms.. Olen miettinyt niiden lopetusta mutta vierotusoireet pelottaa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia nuiden lääkkeiden lopetuksesta? Olin ite 4 päivää syömättä venlafaksinia ja olo oli ihan hirveä! Kävelin ihmisiä päin kun en tajunnut mistään mitään meni pää ihan sekasin!
15265
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Itsellä oli 20 mg lääkitys cipralexia, ssri:tä sekin. Olen hiljalleen vähentänyt lääkkeen (usean kuukauden aikana) 7,5 mg:n, kohta otan enää 5.

Aiemmin oli myös Ketipinor 25mg-50mg. Sitä söin puoli vuotta. Pää oli kipeä jatkuvasti ja en meinannut saada unta varmaan viikkoon kunnolla, kun säännöllisen käytön jälkeen lopetin hiljalleen kokonaan. Ja söin tuota vaan reilut puoli vuotta!

Älä lopeta lääkkeitä kuin seinään. Tiedän kerran ssrilääkkeet seinään lopettaneena, mitä se meinaa.(enkä tietenkään lääkärin valvonnassa, vaan omasta ideasta) Päässä tuntui kummallista kihelmöintiä ja "sähköiskuja", oli vaikea nähdä eteensä, pöhnäinen poissaoleva olo, huimasi, painajaisia, semmonen ahdistunut olo.. Kauheaa..Masennuin kaikenpäälle tämän äkkilopetuksen jälkeen, nyt hiljalleen vähentäneenä ei masisoireita tai ahdistusta tunnu. Sen verran voimakkaita lääkkeitä ovat, että on hyvä alkaa kropalle hiljalleen tottua vähentämiseen äkkilopetuksen sijaan. Odotan, että minulla on lopetusoireita ja ne vähän huolettaakin, vaikka lopetan hiljalleenkin, sen verran kauan olen nyt tuota cipraa syönyt. Oikean elämäntilanteenkin olen valinnut tähän lopettamiseen, koska tiedän, ettei tämä helppoa ole. Enää en koske näihin lääkkeisiin, tuli mitä tuli eteen.

Mut hei tsemppiä sulle! : )

Äänestä

Kommentoi aloitusta


minä kirjoitti:

Mulla on ollut pari vuotta lääkityksenä tuo ketipinor 50mg unilääkkeeksi ja venlafaxin 75mg masennukseen yms.. Olen miettinyt niiden lopetusta mutta vierotusoireet pelottaa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia nuiden lääkkeiden lopetuksesta? Olin ite 4 päivää syömättä venlafaksinia ja olo oli ihan hirveä! Kävelin ihmisiä päin kun en tajunnut mistään mitään meni pää ihan sekasin!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu