rahaongelmat

lol8

Tilanne on tämä, eli asutaan ukon kanssa vuokrakämpässä. Maksan puolet vuokrasta, ruuasta ja muista yhteisistä menoista. En ole mikään miehen hyväksikäyttäjä rahallisesti. Ongelmia kuitenkin tulee rahan suhteen, kun pitäisi tulla toimeen kersan hankkimisen jälkeen päivärahoilla. Sossusta ei rahaa saa, kun mies käy duunissa. Mä oon se joka jää kotiin. Mistä rahat elämiseen? Ei kai ukkoa voi laittaa maksamaan kuluja, pitäisikö tässä alkaa h****ksi O:

13

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säälittää

      ÄLÄ tee lapsia, kun tilanteenne on mikä on!

    • kiltti mies.

      Tos tilantees ei kannata lapsia hankkia. Ja jos hankit niin jos ukkos tienaa hyvin niin se maksaa lapsen kulut. Eli ukkos ei voi enää ryypätä kavereiden kanssa ja harrastuksista täytyy tinkiä jos lapselle pitää vaippoja ostaa. Jos sinä hoidat vauvaa kotona niin ukkos tianaa rahaa töistä ja niistä rahoista pitää maksaa teidän asuminen ja vauvan kulut. Yksinkertaista.

      • yyhthth

        höpö höpö yhtälailla ne lapsen kulut kuuluu sille kotiin jäävällekkin osapuolelle, koska hänelle maksetaan siitä äitiys- ja vanhempainrahaa! Tuon etuuden määrä on aika suuri jos on ollut töissä. Eli töihin siitä! Sitten vasta lapsia hankkimaan kun on varaa.


    • mani5

      Teet vaan extrahyvää tiliä nyt ottamalla lisätöitä niin paljon kuin suinkin. Päivärahat on siten riittoisat, ei tarvi valittaa.

    • kuurankukkaa

      No jos yhdessä ne lapset meinaatte tehdä, ja sinä joudut jättämään omat tulosi äitiysloman vuoksi, niin tottakai menoista tulee yhteisiä ja suurin osa maksetaan miehen tuloista. Sinä tulet saamaan äitiyspäivärahaa ja lapsilisää, jotka menevät perheen menoihin myös Näin ainakin useimmissa perheissä toimitaan. Mutta älkää tehkö lapsia, jos jomman kumman mielestä tuo tuntuu hyväksikäytöltä, ette todellakaan ole silloin valmiita vanhemmiksi.

      Jos mun mies haluaisi lapsia, ja minä joutuisin tämän vuoksi jäämään palkkatyöstä pois, ja hän ehdottaisi että silti edelleen maksettaisiin kaikki puoliksi, niin jäisi lapset kyllä tekemättä. Tai sitten ukkoni saisi jäädä hoitavaksi osapuoleksi kotiin, ja minä jäisin työelämään. Ihan hyvä ratkaisu sekin olisi, tosin minä kyllä siinä tapauksessa maksaisin kaikki lasten menot mitä vaan mieleen tulisi. Sillä lasten tulotason tulee olla aina vanhempien yhteisten tosiasiallisten tulojen mukainen - ei sen pienempituloisen, siinä kun isompituloinen porskuttaa menemään edelleen käyttäen rahansa vain itseensä.

    • lol8

      Turha teidän on esittää niin fiksuja, ja heittää niitä v****maisia kommenttejanne! Kukaan ei todella näytä tietävän miten "hyvät" päivärahat opiskelijoille tai pienituloisille maksetaan.Haluun tietty maksaa puolet perheen menoista, mutta päiväraha ei riitä tai menee kokonaan. En mä mikään "sossupummi" ole.! Voin olla huono mutsi, menen melko heti duuniin kun kykenen. Miehen pitää lasta hoitaa välillä illat/yöt/viikonloput, mukavaa perheelämää?! Parisuhdekkin menee päin.., kun ei ole yhteistä aikaa. Tiedoksi et en ole laiska ämmä!

      • Järki hoi!

        Onko ihan pakko hankkia lapsia, jos ei ole varaa niitä elättää?


      • ...............

        no kerro paljonko rahaa sitten tulee, nimittäin on todella vaikea antaa neuvoja sulle kun ei tiedetä edes tuloja ja menoja. mut kuule olen itekin elänyt pienillä tuilla ja kyllä kaikki rahat riitti tosi hyvin. lapsen kuluihin menee korkeintaan lapsilisän verran, mutta ainakin itelläni riitti lapselle(ruoka, vaatteet, vaipat ym) hyvin n. 50e/kk. yhden henkilön, eli sinun, ruokamenoihin riittää kuukaudessa 60e. loput rahat laskuhin ym. jos on paljon laskuja ni ala karsimaan niistä mitkä ei ole pakollisia. ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla hieman lisää raha-asioistasi, koska olen itse aina saanut pienimmätkin tuet riittämään elämiseen. ihmiset valittaa usein ihan turhaan, heidän pitäs ymmärtää et jos on pienet tulot niin sitten ei osteta mitään ihmeellistä vaan eletään niukasti kunnes pääsee töihin.


      • kuurankukkaa
        Järki hoi! kirjoitti:

        Onko ihan pakko hankkia lapsia, jos ei ole varaa niitä elättää?

        Minä en ainakaan ole niinkään huolissani ap:n taloudellisesta tilanteesta mitä tulee lapsiin, vaan enemmänkin tuosta henkisestä vajavaisuudesta. Kyllä niitä lapsia voi tehdä vaikka esimerkiksi opiskeleekin, jos toinen osapuoli on jo työelämässä. Yliopistolla näkee tällaisia äitejä päivittäin. Se voi oikeastaan olla hyväkin ratkaisu jos preferoi sitä että on enemmän vapaa-aikaa lapsen kanssa. Mutta eihän sellainen järjestely mitenkään onnistu puolet-puolet menetelmällä, tottakai siinä joutuu työssäkäyvä elättäjäksi ja sen pitää sopia kaikille. Ap:lle sanoisin kyllä että kasva muutama vuosi ennen kuin niitä lapsia teet, ei kukaan täysikasvuinen ja -päinen kirjoita tuolla tavalla. Lueppa nuo tekstisi uudestaan, ja mieti että voiko kukaan täysijärkinen ihminen oikeastaan täällä kannustaa sinua lastentekoon?


    • lol8

      En ole henkisesti vajaa, kyllästyttää ihmisten asenne mua kohtaan! Taloudellinen tilanne on nyt tämä, kun opiskeluissa kestää varmaan noin 5 vuotta mun elämästä. Opiskeluiden jälkeen pitäs olla hyvä koulutus pohjana kunnon työelämään. Ehkä jonkun mielestä on virhe hommata lapsia epävarmaan tilanteeseen. Varmaan jollain muullakin on samanlainen tilanne?

      • kyllä kannustan

        Ei kai sun päätöksesi ole jonkun palstan vastauksista kiinni. Siitä vaan lapsen tekoon, opiskeluaikana tulee olemaan tiukkaa mutta taatusti palkitsevaa lapsen kanssa. Luvassa on 5 vuoden päästä ammattipätevyys hyvät tulot, vaikka yksinhuoltajaksi sitten, jos ukko häippäsee tai tulee avoero muuten vaan.


      • kuurankukkaa

        No tämä oli ainoa viesti missä et kiroillut, ja ylipäätään kirjoitit selvästi, niin että joku edes ymmärsi mitä viestilläsi haet. Ehkä niitä erilaisia vastauksia olisi tullut jos olisit heti alussa selittänyt asiallisesti tilanteesi?

        Minun mielestä on aivan ok hankkia lapsia pienituloisena kesken opiskeluiden, ja se on jokaisen ihan oma päätös missä vaiheessa niitä lapsia hankkii. Minä ainakin kirjoitin jo kahteen otteeseen että mielestäni opinnot tai pienet tulot yleensä ottaen ei ole mikään este. Mutta kai sinä nyt sen miehesi kanssa nämä talousasiat käy läpi ihan puhumalla, etkä vain palstalla mieti millä elätät lapsesi? Se lapsihan olisi sekä sinun että miehen, joten kyllä ne talousasiat pitäisi pystyä ihan yhdessän suunnittelemaan jo ennen lapsen tekoa. Totta kai mies joutuu maksamaan enemmän lapsen menoja, jos sinä olet pienemmällä tulolla lasta hoitamassa kotona, ja jos miehellesikin lapsi on toivottu, niin eiköhän se oman lapsen elättäminen kuitenkin tunnu ihan kohtuulliselta. Jos miehestä tuntuu kohtuuttomalta elättää sitä omaa lastaan, silloin kun sinulla on pienemmät tulot, niin hän ei todellakaan ole valmis isäksi, ja sitä myöten ne lapsenteot kannattaa jättää kyllä myöhemmälle.


      • lol8
        kyllä kannustan kirjoitti:

        Ei kai sun päätöksesi ole jonkun palstan vastauksista kiinni. Siitä vaan lapsen tekoon, opiskeluaikana tulee olemaan tiukkaa mutta taatusti palkitsevaa lapsen kanssa. Luvassa on 5 vuoden päästä ammattipätevyys hyvät tulot, vaikka yksinhuoltajaksi sitten, jos ukko häippäsee tai tulee avoero muuten vaan.

        Saan tosiaan tuet minimi määrissä, eli vähän päälle 500 euroa äitiyspäivärahaa jää käteen sekä lapsilisä yhdestä lapsesta. Asumiseen menee noin 420 euroa kuussa, eli 80 euroa taitaa jäädä puoliin ruokamenoista ja muihin pakollisiin juttuihin. Lapsilisän käytän lapsen tarpeisiin, jos ei riitä niin miehen on pakko tulla vastaan. Kyllä näillä päivärahoilla elää, mutta todella tiukasti.
        Pahoittelen epäselkeitä ja epäasiallisia kirjoituksiani!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe