Raittiita naisia ei enää ole

Ikisinkku M

Ihan tutkijankin mukaan naistavarassa ei ole enää raittiita puhtoisia naisia vaan kaikki on marinoineet itsensä alkoholilla:

http://www.suomenmaa.fi/etusivu/tutkija_ylelle_raittiit_naiset_mennyttä_tavaraa_6476050.html

Pitäisi valtion toimesta julistaa hätätila ja tuottaa jostain maailmankolkasta kiireesti tänne raitista naistavaraa kun tämä täälläoleva erä on jo ihan pilalla. Jatkossa kun otetaan mamuja kaikkien pitäisi olla nuoria naimakelpoisia raittiita naisia. Miehiähän tänne on tuotu urakalla viimeiset 20v niin nyt pitäisi kyllä jo vaihtaa sukupuolta kun ei nämä meidän marinoidut naiset ole niitä kerran saaneet oikein työelämäänkään kunnolla houkuteltua, nyt on miesten vuoro saada rusinat pullaan.

61

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaanvuohi62

Alkoholi on hyvä desinfiointiaine, puhtoisemmaksi ei voi tästä tulla!

• ssici

Liha säilyy marinadissa paremmin.

• puoli lasillista

Onhan niitä raittiitakin naisia, mutta se on totta, että viimeisestä täysraittiista naissukupolvesta on jo joitakin vuosikymmeniä.

Toisaalta kannattaa miettiä, että onko totaalikieltäytyminen alkoholissa välttämätöntä. Toki jos on taipumusta alkoholismiin, niin täysraittius on varmasti hyvä vaihtoehto. Usein kuitenkin on tilanteita, joissa on helpointa ottaa se tarjottu kuohuviinilasi tai ruoan kanssa lasillinen viiniä sen sijaan, että "heittäytyy hankalaksi". Ainakin itse olen joutunut useasti selittelemään, jos en halua juoda. Tosin autolla liikkuminen on aina hyvä syy raittiuteen, jonka jokainen hyväksyy.

Minulle kelpaisi täysraitis, mutta tuntuu jotenkin, että he ovat yleensä uskovaisia tai sitten tiukkapipoisia kiihkoilijoita. Ehkä sitten kuitenkin paras vaihtoehto olisi itseni kaltainen ihminen, joka voi ottaa seuran vuoksi yhdet, mutta että osaisi pitää hauskaa ihan selvinpäinkin.

• Aina selvä

Täysraittiita naisia on,mutta onko täysraittiita miehiä?
      En koske alkoholiin,mutta en katso,että vähäinen määrä alkoholia pahaa tekisi kenellekään.Uskoakseni 1 kalja tai viinilasillinen ei nouse niin kovasti päähän,että siitä humalaan tulisi.
      Raittiuteeni on pätevä "syy",traumaperäinen.

Ai ei vai.. No onpa kumma juttu.. Itse ainakin käytän tosi harvoin alkoholia ja silloinkin vain sen yhden siiderin.. Lähinnä kun ollaan viihteellä. Mitään olutta tai viiniä en edes suostuisi maistelemaan.. Ei ole oikein minun juttu. Ylipäätään koko alkoholista välitä sillä tavalla. Parempi ilman..
      Mutta.. Meitä on moneksi..

• Ei absolutismille!

Mitä hyvää raittiudessa on? Oman kokemuksen perusteella absolutistit on keskimäärin (siis eivät kaikki!) aika rasittavaa, omahyväistä ja ahdasmielistä porukkaa. En ikinä edes lähestyisi naista jonka tiedän olevan raivoraitis! Ja usein raittiuden taustalla on jokin mielen sairaus kuten uskonto.

Raittius on monilla myös tie elämään josta parisuhteet ja seksi puuttuvat kokonaan. Kyllä alkoholia käyttävä saa paremmin seuraa kun absolutisti.

Alkoholi on kohtuudella nautittuna vain hyvä asia. Lisäksi usein pienessä nousuhumalassa jutut ja keskustelutkin on mukavampia. Ihmiset rentoutuu kivasti parin lasillisen jälkeen. Naistenkin kanssa sujuu paremmin kun kumpikin on vähän huppelissa. On aina mukava ottaa itse lasillinen tai pari ja tarjota samalla naisellekin. Alkoholi tekee aina illasta mielenkiintoisemman. Ja tosissaan olen huomannut myös sen että alkoholi parantaa seksielämää ihmeesti! Jos olette joku puutteessa, niin korkki vaan auki ja menoksi!

Onhan toki harmi että niin monilla alkoholin nauttiminen menee liiallisuuksiin. Mutta sellaiset ihmiset usein tunnistaa huonon käytöksen ja sikailun perusteella ja tajuaa ettei kannata lähestyä.

• Hämärän rajoilta

Aika jännä muuten, että jos absolutistina kirjoittaisin alkoholin käyttäjien olevan "rasittavaa, omahyväistä ja ahdasmielistä porukkaa" ja viittaisin todisteina sinun kirjoitukseesi tai tuohon toiseen, jossa viinistä kieltäytymistä nimitetään "hankalaksi heittäytymiseksi", tämä argumenttini ei kuitenkaan kelpaisi muuhun kuin todistamaan oman rasittavan omahyväisen ahdasmielisyyteni.

Miksi absolutisti on aina se, jonka täytyy puolustautua? Miksi meillä ei ole oikeutta ottaa omaa asemaamme lähtöoletukseksi ja kysyä teiltä "Miksi ette voi olla juomatta?"

Ehkä todistin jo tällä tekstilläni, että olet oikeassa, mutta ainakin nämä kirjoitukset saivat aikaan sen, että olen jatkossa omahyväinen, ahdasmielinen ja hankalaksi heittäytyvä entistä suuremmalla ylpeydellä. Jos niin pieni asia kuin raittius kerran voi joitakuita häiritä noin kovasti, niin pakkohan sitä on jatkaa ihan periaatteellisistakin syistä.

• taivaanvuohi62
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

Aika jännä muuten, että jos absolutistina kirjoittaisin alkoholin käyttäjien olevan "rasittavaa, omahyväistä ja ahdasmielistä porukkaa" ja viittaisin todisteina sinun kirjoitukseesi tai tuohon toiseen, jossa viinistä kieltäytymistä nimitetään "hankalaksi heittäytymiseksi", tämä argumenttini ei kuitenkaan kelpaisi muuhun kuin todistamaan oman rasittavan omahyväisen ahdasmielisyyteni.

Miksi absolutisti on aina se, jonka täytyy puolustautua? Miksi meillä ei ole oikeutta ottaa omaa asemaamme lähtöoletukseksi ja kysyä teiltä "Miksi ette voi olla juomatta?"

Ehkä todistin jo tällä tekstilläni, että olet oikeassa, mutta ainakin nämä kirjoitukset saivat aikaan sen, että olen jatkossa omahyväinen, ahdasmielinen ja hankalaksi heittäytyvä entistä suuremmalla ylpeydellä. Jos niin pieni asia kuin raittius kerran voi joitakuita häiritä noin kovasti, niin pakkohan sitä on jatkaa ihan periaatteellisistakin syistä.

Olet oikeassa, miksi ihmeessä juomattoman pitää selitellä, miksei juo? Ottaa hätävaleeksi auto tai lääkekuuri. Omituista.

Mutta on toinenkin kirjoittaja oikeassa, monet absolutistit ja vegetaristit ovat ylemmyydentuntoisia ja rasittavia saarnaajia.

Miksi ihmeessä ei toinen voi puputtaa maissintähkäänsä ja toinen possunkyljystään ilman, että siitä on jatkuvasti kettuiltava?

• Ei absolutismille!

Raittius ei ole pieni asia. Juominen on keskeinen ja tärkeä osa suomalaista kulttuuria. Jos et osallistu siihen, et voi koskaan olla samalla tavalla mukana kuin muut. Ja oikeastaan ainoat ketkä vapaaehtoisesti viettää aikaa absolutistien kanssa, on uskovat ja muut absolutistit. Sen vuoksi absolutistit jää usein yksin.

Kokeilin joskus itse olla raittiina jokusen kuukauden. Aika helvetillistä se oli. Seuraa ei löytynyt, ihmiset suhtautui muhun kun mielisairaaseen ja olin onneton. Heti kun korkkasin oluen, asiat muuttui paremmaksi. Oli taas kiva olla pikku kännissä keskellä päivää ja sosiaaliset suhteetkin parani. Nyt juon lähes joka päivä. Eikä mulla ole mitään ongelmaa, voin kyllä lopettaa koska vaan, mutten lopeta koska alkoholin kanssa menee vaan paremmin!

Kannattaisi sunkin vaan avata pullo, takuuvarmasti elämänlaatusi paranisi ja pääsisit eroon tiukkapipoisuudessa hetkessä. Ei se vaadi kun yhdet kännit ja elämä hymyilee!

• Hämärän rajoilta
        Ei absolutismille! kirjoitti:

Raittius ei ole pieni asia. Juominen on keskeinen ja tärkeä osa suomalaista kulttuuria. Jos et osallistu siihen, et voi koskaan olla samalla tavalla mukana kuin muut. Ja oikeastaan ainoat ketkä vapaaehtoisesti viettää aikaa absolutistien kanssa, on uskovat ja muut absolutistit. Sen vuoksi absolutistit jää usein yksin.

Kokeilin joskus itse olla raittiina jokusen kuukauden. Aika helvetillistä se oli. Seuraa ei löytynyt, ihmiset suhtautui muhun kun mielisairaaseen ja olin onneton. Heti kun korkkasin oluen, asiat muuttui paremmaksi. Oli taas kiva olla pikku kännissä keskellä päivää ja sosiaaliset suhteetkin parani. Nyt juon lähes joka päivä. Eikä mulla ole mitään ongelmaa, voin kyllä lopettaa koska vaan, mutten lopeta koska alkoholin kanssa menee vaan paremmin!

Kannattaisi sunkin vaan avata pullo, takuuvarmasti elämänlaatusi paranisi ja pääsisit eroon tiukkapipoisuudessa hetkessä. Ei se vaadi kun yhdet kännit ja elämä hymyilee!

Tiukkapipoisuus tarkoittaa kohdallani edes jonkinlaista kontrollia elämästä. On erittäin suuri todennäköisyys, että jos ottaisin alkoholin osaksi sisällötöntä ja turhaa elämääni, siitä tulisi nopeasti elämäni ainoa sisältö. Olen alkoholisti, joka ei ole koskaan ottanut ensimmäistäänkään.

Toiseksi en yhtään tiedä, millainen olisin humalassa. Selvin päin olen ulospäin maailman rauhallisin ihminen ja pystyn kontrolloimaan sisäistä pimeää puoltani, kanavoimaan sen purkauksia, jos nyt en niin järkevästi niin täysin harmittomasti ainakin. Päihtyneenä... ei aavistustakaan. En aio ottaa riskiä.

• Kossua koneeseen!

Tiukkapipoisuus tarkoittaa kohdallani edes jonkinlaista kontrollia elämästä. On erittäin suuri todennäköisyys, että jos ottaisin alkoholin osaksi sisällötöntä ja turhaa elämääni, siitä tulisi nopeasti elämäni ainoa sisältö. Olen alkoholisti, joka ei ole koskaan ottanut ensimmäistäänkään.

Toiseksi en yhtään tiedä, millainen olisin humalassa. Selvin päin olen ulospäin maailman rauhallisin ihminen ja pystyn kontrolloimaan sisäistä pimeää puoltani, kanavoimaan sen purkauksia, jos nyt en niin järkevästi niin täysin harmittomasti ainakin. Päihtyneenä... ei aavistustakaan. En aio ottaa riskiä.

No ota se ensimmäinen ja tule siksi mikä olet. Päästä pimeä puoli valloilleen ja pillua alkaa tulla ovista ja ikkunoista. Ei selvä mies pukille pääse, sanoi jo mummovainaa.

• Ei absolutismille!

Miten voit tietää mitään jos et kokeile? Riskien ottaminen kannattaa, ei koskaan saavuta oikeen mitään jos ei vähän riskeeraa. Jos oon jotain milloinkaan oppinut, niin se on juuri tuo asia. Mutta toki jokaisen oma päätös. Itse jos en olisi ottanut välillä riskejä, niin varmaan vaan istuisin neljän seinän sisällä päivät pitkät. Enkä halua sitä.

Jos jompikumpi/kummatkin vanhemmistasi on alkoholisteja tai sitä on suvussasi paljon, niin sitten ymmärtäisin ton asenteen. Silloin itsekin olisin aika varovainen. Mutta todennäköisesti et ole alkoholisti.

Ja ihan yhtä hyvin voi alkoholin nauttiminen aiheuttaa sussa sen että susta tulee vaan rennompi ja nauravaisempi. Aina puhutaan siitä "rähinäviinasta" ja kuinka ihmiset rupeavat väkivaltaisiksi kännissä, mutta itse en tunne sellaisia henkilöitä kuin ehkä yhden. Ja meillä kaikilla on pimeät puolemme, mutta eivät ne välttämättä liity mitenkään viinaan. Ei ihmiset yleensä kyllä muutu kovin radikaalisti vaikka ovatkin kännissä, sen oon huomannut.

• mies32

Kaikki sellainen ärsyttää, mikä voidaan kokea itseä moraalisesti ylempiarvoiseksi: vegaanius, absolutismi, kierrättäminen, autottomuus, uskovaisuus.. Moni niistä, jotka eivät itse noihin pysty, kuitenkin tajuavat jossain sisimmässään, että nuo ovat hyviä juttuja (en nyt kaipaa esim. uskonsotaa tähän, ymmärrän kyllä vastalauseet), minkä takia heille tulee syyllisyydentunnetta, miltä suojautuakseen hyökkäävät raivoisasti niitä pahan olonsa aiheuttajia eli itseään parempia vastaan.

Eihän tuo käytös loogista tarkastelua kestä, mutta sellainen nyt vaan on ihmisluonto.

Ja itse en ole mitään noista "paremmiksi" listaamistani. Syön lihaa, juon, omistan auton, uskokin jäänyt jo lapsuudessa, kierrätän korkeintaan keskinkertaisesti..

Itse aloituksesta: en näe kovin pahana sitä, että joskus ottaa vähän alkoa. Naisystäväksikin melkeinpä mieluiten ottaisin sellaisen, joka osaa nauttia saunaoluesta tai yhteisestä viinipullollisesta silloin tällöin eli korkeintaan kerran viikossa. Törkykännejä naisen ei tarvitse pystyä vetämään, mutta ihan hauskoja nekin voivat olla kerran vuoteen. Joka viikonloppuista ördäystä en enää tässä iässä jaksaisi katsoa. Joka viikonloppuinen maistelu ja pikkuhiprakka ok.

• mies32

Absolutismin ymmärrän paremmin kuin tuon, ettei uskalla edes maistaa.

Toisaalta tuo voi hyvinkin olla se järkivalinta, mikä meidän kaikkien olisi pitänyt tehdä. Kuitenkin tässä kulttuurissa, kun yli 90% juo, niin tuntuu erityisen pelkurimaiselta / uteliaisuuden puutteiselta jättää kertakokeilukin väliin. Jos elämänkumppanista kyse, niin tuon verran vaadin tutkimusmatkailijan rohkeutta rinnallani kulkevalta.

• taivaanvuohi62
        mies32 kirjoitti:

Kaikki sellainen ärsyttää, mikä voidaan kokea itseä moraalisesti ylempiarvoiseksi: vegaanius, absolutismi, kierrättäminen, autottomuus, uskovaisuus.. Moni niistä, jotka eivät itse noihin pysty, kuitenkin tajuavat jossain sisimmässään, että nuo ovat hyviä juttuja (en nyt kaipaa esim. uskonsotaa tähän, ymmärrän kyllä vastalauseet), minkä takia heille tulee syyllisyydentunnetta, miltä suojautuakseen hyökkäävät raivoisasti niitä pahan olonsa aiheuttajia eli itseään parempia vastaan.

Eihän tuo käytös loogista tarkastelua kestä, mutta sellainen nyt vaan on ihmisluonto.

Ja itse en ole mitään noista "paremmiksi" listaamistani. Syön lihaa, juon, omistan auton, uskokin jäänyt jo lapsuudessa, kierrätän korkeintaan keskinkertaisesti..

Itse aloituksesta: en näe kovin pahana sitä, että joskus ottaa vähän alkoa. Naisystäväksikin melkeinpä mieluiten ottaisin sellaisen, joka osaa nauttia saunaoluesta tai yhteisestä viinipullollisesta silloin tällöin eli korkeintaan kerran viikossa. Törkykännejä naisen ei tarvitse pystyä vetämään, mutta ihan hauskoja nekin voivat olla kerran vuoteen. Joka viikonloppuista ördäystä en enää tässä iässä jaksaisi katsoa. Joka viikonloppuinen maistelu ja pikkuhiprakka ok.

Eikös hyökkäys tapahdu toiseen suuntaan...

• mies32
        taivaanvuohi62 kirjoitti:

Olet oikeassa, miksi ihmeessä juomattoman pitää selitellä, miksei juo? Ottaa hätävaleeksi auto tai lääkekuuri. Omituista.

Mutta on toinenkin kirjoittaja oikeassa, monet absolutistit ja vegetaristit ovat ylemmyydentuntoisia ja rasittavia saarnaajia.

Miksi ihmeessä ei toinen voi puputtaa maissintähkäänsä ja toinen possunkyljystään ilman, että siitä on jatkuvasti kettuiltava?

Varmaan jotkut absot ja veget ovatkin ylemmyydentuntoisia, mutta väitän, että heidät vielä useammin nähdään sellaisina, koska lihansyöjäjuoppo tuntee piston rinnassaan heidän seurassaan.
        Itse en muista koskaan tavanneeni rasittavan ylemmyydentuntoista vegeä tai absoa. Jos aiheesta heidän kanssaan keskustelee, tokihan he antavat perustelunsa valinnalleen ja sehän usein perustuu moraaliin. Mutta kukaan ei ole alkanut oma-aloitteisesti saarnaamaan minulle paheksuvaan tyyliin juomisestani tai lihansyönnistä.

• mies32

Eikös hyökkäys tapahdu toiseen suuntaan...

Ei.

Esimerkiksi Suomi24:n palstoilta löydät rajattomasti todistusaineistoa tästä: eniten hyökätään niitä "ituhippejä" ja "viherpiipertäjiä" vastaan ja raivoisimmat kommentoijat itse pitävät pyhänä oikeutenaan ajaa jenkkilotjollaan yksin Suomea päästä päähän ja jättää roskat miten sattuu, "koska Kiinassa on miljardi ihmistä likaamassa".

Hyvin harvoin näkee varsinaista hyökkäystä toiseen suuntaan. Niin täällä netissä kuin livenäkään. Mutta tuon moraalittoman porukan omatunto tietysti saa asian näyttäytymään hyökkäyksenä, kun kukaan mitenkään tuo silmiensä eteen tiedon siitä, että jotkut tekemänsä valinnat ovat moraalittomia.

• mies32
        mies32 kirjoitti:

Ei.

Esimerkiksi Suomi24:n palstoilta löydät rajattomasti todistusaineistoa tästä: eniten hyökätään niitä "ituhippejä" ja "viherpiipertäjiä" vastaan ja raivoisimmat kommentoijat itse pitävät pyhänä oikeutenaan ajaa jenkkilotjollaan yksin Suomea päästä päähän ja jättää roskat miten sattuu, "koska Kiinassa on miljardi ihmistä likaamassa".

Hyvin harvoin näkee varsinaista hyökkäystä toiseen suuntaan. Niin täällä netissä kuin livenäkään. Mutta tuon moraalittoman porukan omatunto tietysti saa asian näyttäytymään hyökkäyksenä, kun kukaan mitenkään tuo silmiensä eteen tiedon siitä, että jotkut tekemänsä valinnat ovat moraalittomia.

No hyvä on, myönnän: olen itse "hyökännyt" parin lähipiirin alkoholistin juomista vastaan. Sanonut suoraan, että ovat idiootteja viinan kanssa. Mutta näissä on kyse tapauksista, jotka ovat juoneet itsensä aivan rappiolle, työttömiksi ja sitä rataa.

• Juodaan viinaa
        mies32 kirjoitti:

Ei.

Mikä vitun "moraali"! Se on pelkkää omahyväistä teatteria ja tyhjää sanahelinää. Mikään vitun puunhalaajavegaanijeesusituhippi ei tee yhtään sen enemmän "oikein" kuin minäkään. Ja nyt lähden ajamaan pillurallia jenkkiromulla ja painan kaasua niin että oikein savu tupruaa pakoputkesta. Ja mennessä kippaan kaikki roskat samaan harmaaseen pönttöön, lajitelkoot ekovihreät hipit ne, jos se niin kovasti ahdistaa.

• nbhgredfhjuhb

Raittius ja absolutismi eivät ole sama asia.

• mies32
        Juodaan viinaa kirjoitti:

Mikä vitun "moraali"! Se on pelkkää omahyväistä teatteria ja tyhjää sanahelinää. Mikään vitun puunhalaajavegaanijeesusituhippi ei tee yhtään sen enemmän "oikein" kuin minäkään. Ja nyt lähden ajamaan pillurallia jenkkiromulla ja painan kaasua niin että oikein savu tupruaa pakoputkesta. Ja mennessä kippaan kaikki roskat samaan harmaaseen pönttöön, lajitelkoot ekovihreät hipit ne, jos se niin kovasti ahdistaa.

I rest my case.

• Hämärän rajoilta
        Kossua koneeseen! kirjoitti:

No ota se ensimmäinen ja tule siksi mikä olet. Päästä pimeä puoli valloilleen ja pillua alkaa tulla ovista ja ikkunoista. Ei selvä mies pukille pääse, sanoi jo mummovainaa.

Tiedän isästäni – olemme erilaisia siksi että en HALUA olla kuten hän, en siksi että olisin sitä luonnostani – mitä hyvin pienikin määrä alkoholia tekee hänelle. Mielialansa ei nouse, mutta katkeruutensa sitäkin enemmän, ja sen jälkeen joutuukin kuuntelemaan parin tunnin monologin aiheista "miksi kaikki ihmiset ovat perseestä, mutta erityisesti lastensa äidin puolen suku" ja "kuinka jouduin hankkimaan leivän taloon jo kymmenvuotiaana".

Myös minussa on paljon sisäistä katkeruutta. Parhaassa tapauksessa se manifestoituisi humalan seurauksena saman sortin jaarituksena, josta siitäkään ei seuraisi mitään hyvää, pahimmassa jopa väkivaltana (ei välttämättä muihin ihmisiin kohdistuen, mutta itseeni ja elottomiin objekteihin).

Tällaiseksi ihmiseksi muuttuminen ei edesauttaisi saamisiani mitenkään. Tiedän etten muuttuisi humalassa yhtään sosiaalisemmaksi tai iloisemmaksi, koska minussa ei ole sosiaalisuutta tai iloa: alkoholi poistaa estoja luonteenpiirteiden tieltä, mutta ei se tyhjästä pysty niitä luomaan. Pidän siis mieluummin absolutismilla negatiiviset puolet kurissa kuin lähden kaivelemaan juomalla esiin jotakin sellaista positiivista, jota ei ole olemassakaan.

• mies32

Tiedän isästäni – olemme erilaisia siksi että en HALUA olla kuten hän, en siksi että olisin sitä luonnostani – mitä hyvin pienikin määrä alkoholia tekee hänelle. Mielialansa ei nouse, mutta katkeruutensa sitäkin enemmän, ja sen jälkeen joutuukin kuuntelemaan parin tunnin monologin aiheista "miksi kaikki ihmiset ovat perseestä, mutta erityisesti lastensa äidin puolen suku" ja "kuinka jouduin hankkimaan leivän taloon jo kymmenvuotiaana".

Myös minussa on paljon sisäistä katkeruutta. Parhaassa tapauksessa se manifestoituisi humalan seurauksena saman sortin jaarituksena, josta siitäkään ei seuraisi mitään hyvää, pahimmassa jopa väkivaltana (ei välttämättä muihin ihmisiin kohdistuen, mutta itseeni ja elottomiin objekteihin).

Tällaiseksi ihmiseksi muuttuminen ei edesauttaisi saamisiani mitenkään. Tiedän etten muuttuisi humalassa yhtään sosiaalisemmaksi tai iloisemmaksi, koska minussa ei ole sosiaalisuutta tai iloa: alkoholi poistaa estoja luonteenpiirteiden tieltä, mutta ei se tyhjästä pysty niitä luomaan. Pidän siis mieluummin absolutismilla negatiiviset puolet kurissa kuin lähden kaivelemaan juomalla esiin jotakin sellaista positiivista, jota ei ole olemassakaan.

Etkö usko, että ensihumalan huonosta kokemuksesta oppineena malttaisit sitten olla lopun ikääsi ilman? Sillä kertaa TIETÄEN, ettei alko sovi sinulle, et arvuutellen, kuten nyt.

Toki, jotkuthan jäävät koukkuun kerrasta, onhan siinä riski. Mutta mielestäni sinä et vaikuta siltä ihmistyypiltä.
        Itse kyllä irtisanouden kaikesta vastuusta jos alkoholisoidut rohkaisemanani.

• taivaanvuohi62
        mies32 kirjoitti:

Ei.

Absoluteista en tiedä, mutta uskovaiset ja vegaanit saattavat olla hyvinkin rasittavia. Itse olen tuntenut vihernatsin, mielenkiintoinen kokemus.

Autostani todellakin tunsin lievää huonoa omaatuntoa, en kuitenkaan kieriskellyt synnintunnossa. Nyt luovuttuani siitä en tunne itseäni yhtään paremmaksi ihmiseksi, vain paljon surullisemmaksi.

Roskien kierrätys on kiintoisaa, tuntee joka kerran olevansa askeleen lähempänä Mensan jäsenyyttä jaettuaan saaliin kuuteen eri luukkuun onnistuneesti...

• näin meillä

Itse en allergioideni takia saisi edes juoda alkoholi juomia, kun on tuo gluteeniton ruokavalio. Välillä juonkin kyllä alkoholijuomia ja olen kerran juottanutkin itseni kunnon känniinkin, mutta yleensä tyydyn siihen yhteen, koska en halua joutua ensiapuun jonkun alkoholin aiheuttaman allergiareaktion takia...

Sitä on tietenkin joutunut selittelemään ihmisille, että miksi en yleensä juo juuri ollenkaan ja se onkin erityisen ärsyttävää, jos joku ei ymmärrä asian vakavuutta.

Ymmärrän myös sen, että absolutisteja pidetään vähän tylsinä, mutta ei kyllä koske kaikkia! Itseäni ärsyttää enemmän ihmiset, jotka noudattavat jotain erikoisruokavalioita, vaikka heillä ei mitään allergioita olekaan... itse kun olen viimeisen 20-vuoden ajan toivonut, että pääsisin eroon näistä allergioista, että voisin syödä kaikkea ja eläminen helpottuisi siinä muutenkin.

• rohkeasti pullo kaks
        mies32 kirjoitti:

Absolutismin ymmärrän paremmin kuin tuon, ettei uskalla edes maistaa.

Toisaalta tuo voi hyvinkin olla se järkivalinta, mikä meidän kaikkien olisi pitänyt tehdä. Kuitenkin tässä kulttuurissa, kun yli 90% juo, niin tuntuu erityisen pelkurimaiselta / uteliaisuuden puutteiselta jättää kertakokeilukin väliin. Jos elämänkumppanista kyse, niin tuon verran vaadin tutkimusmatkailijan rohkeutta rinnallani kulkevalta.

Niin siis tästä olen kanssasi samaa mieltä, että maistan aina kerran vuodessa viskipullosta siivun ja 24 vuotta se on maistunut paskalta. Joten jatkan samaa rataa, mutta ei nyt voi homoseksiäkään esim tuomita jos ei edes kokeile..Absolutismi oli alkuun traumaperäistä, sitten järkiperäistä.
        Maksoin taloni/latoni 10 vuodessa yksin, kun kaverit eivät ole maksaneet niitä vieläkään. Meitä ei erota muuta kun viina. Hienoja varmaan ne etelän
        reissut kun muistata sen kun otit ekan Seutulassa ja sen kun viikon
        päästä oksennat Seutulassa =D

Mutta kuten sanottu tämä oli aluksi trauma..Josta tuli järki..myöhemmin tapa.
        Voisin hyvin ottaa mutta tiedän jo miltä maistuu, ja saa jäädä hyllyyn =D

• Ei absolutismille! kirjoitti:

"Juominen on keskeinen ja tärkeä osa suomalaista kulttuuria."

*REPS* XD

-Sitten kannattaa valita ne sosiaaliset ja kulttuuriympyrät pirun paljon tarkemmin. ;)

• Harlekiini1
        Ei absolutismille! kirjoitti:

Miten voit tietää mitään jos et kokeile? Riskien ottaminen kannattaa, ei koskaan saavuta oikeen mitään jos ei vähän riskeeraa. Jos oon jotain milloinkaan oppinut, niin se on juuri tuo asia. Mutta toki jokaisen oma päätös. Itse jos en olisi ottanut välillä riskejä, niin varmaan vaan istuisin neljän seinän sisällä päivät pitkät. Enkä halua sitä.

Jos jompikumpi/kummatkin vanhemmistasi on alkoholisteja tai sitä on suvussasi paljon, niin sitten ymmärtäisin ton asenteen. Silloin itsekin olisin aika varovainen. Mutta todennäköisesti et ole alkoholisti.

Ja ihan yhtä hyvin voi alkoholin nauttiminen aiheuttaa sussa sen että susta tulee vaan rennompi ja nauravaisempi. Aina puhutaan siitä "rähinäviinasta" ja kuinka ihmiset rupeavat väkivaltaisiksi kännissä, mutta itse en tunne sellaisia henkilöitä kuin ehkä yhden. Ja meillä kaikilla on pimeät puolemme, mutta eivät ne välttämättä liity mitenkään viinaan. Ei ihmiset yleensä kyllä muutu kovin radikaalisti vaikka ovatkin kännissä, sen oon huomannut.

Oletko itse koskaan koittanut porata porakoneella päähäsi. Ehkä sinun kannattaisi ottaa sellainen riski, ja lakata olemasta tollainen vässykkä.

• Anonyymi

Ei ole noin

• Anonyymi

ei ole hyvä asia

• Ikisinkku M

Jatkan tähän vastaamalla itselleni että tottapuhuen en itsekään ihan täysabsolutistia naista ehkä haluiaisi kun niin minun kuin monen muunkin kokemus ketjussa tuntuu olevan että absolutistit on aika tiukkapipoista ja tuomitsevaa porukkaa ja näinhän se lienee usein onkin. Valitettavaa on kyllä myös tuo absolutistien kokemus tuputtamisesta, pitäisi se ihmisten yhdestä sanomisesta ymmärtää että jos ei maistu niin sitten ei maistu ja sama koskee myös veganismia ym. yleisestä virrasta "poikkeavaa", jos joku on linjansa valinnut niin kunnioitetaan sitä ja annetaan hänen pitää se kun tuskin kenenkään viisastelulla lähtee sitä muuttamaankaan.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni on se hieman huolestuttavaa tuo naisten alkoholinkäytön reilu lisääntyminen, minusta on ihan sopivaa naisenkin sillointällöin ottaa vaikka se vinkkulasillinen tai kaksikin mutta jos sitä tapahtuu usein ja työaamua edeltävänä iltana reippaasti niin kyllähän se jonkinlaisesta ongelmasta kielii sekä miehillä että naisilla.

• olen saanut

atm saa helposti känniseltä naiselta pil.lua kun selvinpäin ei mitään jakoa.

• mies joka juo

Minä seurustelen naisen kanssa joka ei juo. Tai juo se viiniä illallisilla ja silleen nut ei juo olutta eikä siideriä eikä humallu koskaan juhlissa tai bileissä Minä olen juonut 14 kesäisetä lähtien mut en juo silleen usein joka viikonloppu mut kun juon niin kyllä olen kännissä ja 20 kaljaa menee illan aikana. Väkeviä viinoja en juo kun kerran vuodessa. Minun vaimoa ei haittaa jos juon ja on sanonut että saan juoda jos vaikka kaverit pyytää tai jotain.En olisi parempaa naista voinut naida. 10 vuotta naimisissa olen ollut. Mut kai se riippuu miten käyyttäytyy kun juo alkoholia. itsellä se ei aiheuta mitään kummempia juttuja eikä käytökseni muutu-

• iiutt3eeerrtuui

Melkeinpä kaikki tuntemani naiset ottavat kuppilassa tappiin asti, tai siihen että kunto loppuu. Mutta esim. brasilialainen exäni otti vain joskus lonkeron tai pari, ja hoiti itsensä siististi kotiin pari tuntia ennen pilkkua.

• kolmas.linja

Ei kai sitten lievä ruohon polttelukaan miestä tapa. Toimii paremmin.

Mielestäni kovan kännin juova nainen on turn-off minulle, eipä tosin suomalainen osaa kuin kitata viinaa ja räyhätä kännissä. Sitten selvinpäin kyräillään ja ollaan ujoja.

• S.D.

Täällä yksi raitis. Itse en pysty herkän makuaistin takia alkoholia juomaan. Alkoholi on pahanmakuista, eikä minulle ole tullut tähän päivään saakka yhtäkään alkoholipitoista juomaa, jota pystyisin juomaan. Ei mene siiderit ja oluet alas, ei myöskään viinit ja samppanjat. Kahvia juon harvoin ja silloinkin maidon ja sokerin kera. Kun menen kavereiden kanssa viihtelle, juon yleensä (jos baarissa myydään) mehua, vettä tai limsaa. Ihmettelen miksi pitää selittää juomattomuttaan, en minäkään kysy ihmisiltä miksi he juovat.

Perheessäni on esiintynyt alkoholismia ja esiintyy edelleen, mikä saattaa osittain miksi en myöskään halua juoda.

• Eipä ole mitenkään johdonmukaisuudella pilattu taas tämäkään keskustelu.

Aloituksessa haikaillaan raittiiden naisten perään, mutta hetikohta keskustelu kääntyykin siihen, että se on nimenomaan se naisen raittius, mikä estää miehen saannin.

Siis nämä jälkimmäisen mielipiteen kannattajat baarissakin mielenkiintoisen naisen nähdessään varmaankin ensin selvittävät, mitä naisella on lasissa, ja vasta sitten päättävät, että vaivautuvatko edes tutustumaan.

Minullekin syy juomattomuuteen on se, että sitä sai kotona katsella aivan riittävästi. Kokeiltu kyllä on ja todettu että ei ole kivaa. Juhlissa semmoisen vajaa 1/2 lasia voin illan aikana viiniä juoda, mutta vähänkin isommasta määrästä tulee seuraavaksi päiväksi mahdottoman saamaton ja vetelä olo. En halua tuhlata vapaapäiviäni krapulan potemiseen.

Onneksi minun kaveripiirissäni ei tunnut kaiheasti olevan noita alko-snobeja, vaan juttu yleensä luistaa kaikkien kesken oikein hyvin, vaikka osa juo ja osa ei.

• Ryhdikäs mies 77

Hyvä stellaria81! Kyseessä nyt on ihan selvästi noiden miesten heikko itsetunto, mikä paistaa läpi kaikesta mitä he kirjoittavat. Selvinpäin oleviin naisiin kun heillä ei ole mitään mahiksia, että ainoa toivo on että ne naiset ovat menettäneet harkintakykynsä, ja että toiset miehet ovat vielä enemmän kännissä. Ja seuraavana aamuna niitäkin naisia kaduttaa.

• Vaarallinen nainen

Taas tehdään tikusta asiaa. Olen lopettanut alkoholin käytön kokonaan ja kun tarjotaan, sanon yleensä vain ei kiitos tai että ei maistu. En välttele asiasta puhumista jos joku kysyy, mutta en myöskään nosta itse asiaa esille. Kavereille minun alkoholin poisjättö ei ole millään lailla ongelma, enkä ole oikeastaan tavannut ihmistä, jolle olisi.

Voin hyvin juoda pullollisen olutta, jos siitä tulee jollekin parempi mieli. Joskus on helpompi ottaa pirskeissä se skumppa käteen ja kilistellä, sen jälkeen voi "unohtaa" lasin pöydälle.

Nuorena on mennyt viinat ja kaljat alas kurkusta, enemmän kuin olisi ollut väliksi. Se oli kyllä hauskaa aikaa se, ei voi kieltää. Kuitenkin - känni, "väärät valinnat" tai krapula ei enää kiinnosta. Ja nyt voi tietenkin kysyä, että eikö sitten voi ottaa vain muutamaa? No kai voisi, mutta miksi pitäisi? Yhtä hyvin sitä voi valita alkoholittoman oluen ja välttää haittavaikutukset ml. terveydelliset. Minulle alkoholi on nykyään enemmänkin myrkkyä kuin nautintoaine. Tämä juomattomuus on siis paljolti seurausta omaksumistani terveemmistä elintavoista ja elämäntavasta yleensä. Mieluummin sitä käy sunnuntaina treeneissä kun makaa krapulassa.

• Vaarallinen nainen

Niin juu, ja itsekin ottaisin mieluiten maltillisesti juovan miehen, kuin juomattoman. Joka viikonloppuiset nasset ei vetele, mutta miesten saunaillat silloin tällöin ihan ok. Sehän se koomista on, että vaikka itse en halua alkoholia käyttää, niin pidän hieman outona miehiä, jotka ei juo. Paradoksia kerrakseen.

• ex-raitis3
        Vaarallinen nainen kirjoitti:

Niin juu, ja itsekin ottaisin mieluiten maltillisesti juovan miehen, kuin juomattoman. Joka viikonloppuiset nasset ei vetele, mutta miesten saunaillat silloin tällöin ihan ok. Sehän se koomista on, että vaikka itse en halua alkoholia käyttää, niin pidän hieman outona miehiä, jotka ei juo. Paradoksia kerrakseen.

Tuo on ihan ymmärrettävää. Raittius on naiselle ihan hyväksytty vaihtoehto. Miehelle sensijaan ei näin ole, vaan miehen pitää osoittaa sosiaalinen kelpoisuutensa juomalla.

Miksi näin sitten on? Miehen tehtävä on kuitenkin huolehtia perheestään. Tämä huolehtiminen vaatii työpaikkaa ja työpaikan saamisessa ja sen pitämisessä on tärkeää miesten väliset sosiaaliset suhteet. Näitä taas kulttuurissamme hoidetaan kosteiden saunailtojen ja muun juomisen merkeissä. Raitis mies helposti syrjäytyy miesten välisistä suhteista ja työpaikan löytyminen ilman näitä tärkeitä suhteita on vaikeaa. Naiset eivät suotta baareissa ja muualla ole kiinostuneita miehen kaverien määrästä. Kaveritonta miestä harva nainen haluaa.

• 123-456

Juopoista naiset tykkää. Tällänen joka juo harvoin niin on tylsä joten naiset ei halua tutustua. Baareissakaan en notku kun ehkä kerran vuodes joten naisiin on vaikea tutustua.

• Niinpä niin

Niin no itse ei ole huvittanut ottaa pisaraakaan 10 vuoteen, mutta
      ei kait se toisen juomista estä..Tosin eipä nuo naisetkaan pahemmin
      ole maistelleet, en voisi viinin / oluen päivittäis kittaajaa katsella.
      Jos ihminen ei pysty vuotta tai pari olemaan ilman niin se on alkoholisti
      ja sitten puhutaan enää asteeroista. Mutta enpä tunne raittiita miehiäkään kovin montaa, joten aika hyvin menee 1:1:teen.

Joku selittää, ettei tupakoi kun kännissää...Se on tupakointia..Joku taas,
      ettei ole alkoholisti mutta juo kuitenkin viikottain.. Se on alkoholismia. Kyse ei niinkään ole semetiikasta kuin factasta..Jos joku kykenee olemaan alkotta/tupakatta/karkitta mitä tahansa addiktiota vaille, olkoon nyt sitten vaikka Facebookkia niin hän ei ole riippuvainen..

Noin muuten minulle on se ja sama mikä se addiktoiva aine on
      niin kauan kun ei ole yhteistalous, mutta enpä viitsi sellaista dorkaa
      katsoa joka vetää oman ja tai yhteitaloutemme roskiin viinan tai muun muodossa.Ei viinassa vikaa ole jos osaa ottaa kerran kaksi vuodessa,
      mutta en kyllä diggais imeä naista mistä tulee mieleen viinasammio.

• mies32

Kykeneminen on eri asia kuin syy olla ilman. Varmasti kykenisin olemaan ilman alkoholia vuoden tai vaikka loppuelämäni. Mutta miksi? Ihan vaan sinulle asian todistaakseniko? Samoin voisin olla vaikka ilman liikuntaa, leipää, seksiä, tietokonetta tai tukanpesua vuoden. En vaan näe suurempaa hyötyä tuosta pidättäytymisestä. No tästä palstasta olisi kyllä syytä vierottautua ja sen todennäköisesti vielä tänä vuonna teenkin.

• Joyaux
        mies32 kirjoitti:

Kykeneminen on eri asia kuin syy olla ilman. Varmasti kykenisin olemaan ilman alkoholia vuoden tai vaikka loppuelämäni. Mutta miksi? Ihan vaan sinulle asian todistaakseniko? Samoin voisin olla vaikka ilman liikuntaa, leipää, seksiä, tietokonetta tai tukanpesua vuoden. En vaan näe suurempaa hyötyä tuosta pidättäytymisestä. No tästä palstasta olisi kyllä syytä vierottautua ja sen todennäköisesti vielä tänä vuonna teenkin.

Tuskin. Niin nen kaikki sanoo, mutta ei oikeasti pysty.

• 7+8

Keskustelun otsikko on aika provosoiva ja yleistävä;-) Ja kun ketjun kommentteja lukee, saa käsityksen, että raitis ja absolutisti ova yksi ja sama asia.

• akateeminen M

Taas menee aiheen viereen, mutta mistähän se johtuu että jotkut juovat rähinäviinaa ja jotkut eivät? Asuin aikanaan yhdessä erään naisen kanssa, ja tämä joi tosi harvoin (siis mitään alkoholia vaan muutaman eri kerran vuodessa), mutta kun joi vaikka 3 siideriä niin alkoi aina haastamaan riitaa. Siis joillekin se rähinä tulee vasta hirveässä kännissä, mutta tälle ihmiselle se tuli siinä kohtaa missä muille tulee iloinen nousuhumala.

Kävi muutaman niin, että minä huomattavasti raskasrakenteisempana olin vielä selvä tai korkeintaa nippa nappa hiprakassa, niin tämä alkoi vääntämään mitä ihmeellisimmistä asioista. Ja jos mainitsin asiasta - että mikä sinulle nyt tuli - niin siitähän se vasta ilo irtosi.

• ei_niin_tavallinen

Toivottavasti uudessa suhteessasi ei tule ilmi tuollaista, känkkäränkkäviina tuhonnut niin monta hyvää suhdetta:)

• Itse jo yli 3v ollut täysin tipattomalla linjalla. Eikä sitäkään ennen se kuppi kallistunut kuin 0-3x/vuosi.

En ole absolutisti, mutta en vain näe juomisessa pienintäkään järkeä vaan ainoastaan haittapuolia. Joten miksi ihmeessä joisin..?!

Ja samanhenkistä suhtautumista edellytän kyllä kumppaniltanikin. Jos kuppi kallistuu useammin kuin kerran 1-2kuukaudessa, ni se on totaalinen turn-off!

Alkaa kyllä kieltämättä oleen ne tervehenkiset naiset melko kiven alla...

• TheTruth00

Mistä mahtaa johtua, että alkoholia 0-3 kertaa vuodessa nauttiva nainen leimataan tiukkapipoiseksi ja niuhottavaksi. En sinänsä toisten avosteluista välitä, mutta ihmetellyt joskus olen kuinka vähäisen alkoholin käytön perusteella voidaan toisesta ihmisestä luoda mielikuva...joka menee täysin ojasta allikkoon:-)
        Tuttavapiirissäni on ollut miehiä, jotka tutustuttaessa ovat maininneet käyttävänsä alkoholia "joskus". Okay, näin on ollut, mutta valitettavasti se määrä noilla "joskus-kerroilla" onkin sitten ollut sitä luokkaa, että heistä on tullut ex-tuttavia.

• TheTruth00 kirjoitti:

Mistä mahtaa johtua, että alkoholia 0-3 kertaa vuodessa nauttiva nainen leimataan tiukkapipoiseksi ja niuhottavaksi. En sinänsä toisten avosteluista välitä, mutta ihmetellyt joskus olen kuinka vähäisen alkoholin käytön perusteella voidaan toisesta ihmisestä luoda mielikuva...joka menee täysin ojasta allikkoon:-)
        Tuttavapiirissäni on ollut miehiä, jotka tutustuttaessa ovat maininneet käyttävänsä alkoholia "joskus". Okay, näin on ollut, mutta valitettavasti se määrä noilla "joskus-kerroilla" onkin sitten ollut sitä luokkaa, että heistä on tullut ex-tuttavia.

"Tuttavapiirissäni on ollut miehiä, jotka tutustuttaessa ovat maininneet käyttävänsä alkoholia "joskus". Okay, näin on ollut, mutta valitettavasti se määrä noilla "joskus-kerroilla" onkin sitten ollut sitä luokkaa, että heistä on tullut ex-tuttavia."

-Aikuinen ihminen tietää rajansa eikä vedä övereitä. Piste.

• mies32
        TheTruth00 kirjoitti:

Siis ovatko käyneet päällesi vai miksi ex-tuttavia? Vai etkö vain pysty antamaan anteeksi sitä, että joku on kännissä?

• mies32
        TheOne kirjoitti:

"Tuttavapiirissäni on ollut miehiä, jotka tutustuttaessa ovat maininneet käyttävänsä alkoholia "joskus". Okay, näin on ollut, mutta valitettavasti se määrä noilla "joskus-kerroilla" onkin sitten ollut sitä luokkaa, että heistä on tullut ex-tuttavia."

-Aikuinen ihminen tietää rajansa eikä vedä övereitä. Piste.

Voihan aikuinenkin ihminen joskus haluta vetää överit..

• TheTruth00
        mies32 kirjoitti:

Siis ovatko käyneet päällesi vai miksi ex-tuttavia? Vai etkö vain pysty antamaan anteeksi sitä, että joku on kännissä?

Jokainen saa puolestani kännätä ihan niin paljon kuin haluaa, jokainen vastaa itse omasta elämästään. Jos nyt vastaan näin "diplomaattisesti", että meillä on ollut hieman erilainen käsitys tuosta joskus-sanasta;-)

• mies32
        TheTruth00 kirjoitti:

Jokainen saa puolestani kännätä ihan niin paljon kuin haluaa, jokainen vastaa itse omasta elämästään. Jos nyt vastaan näin "diplomaattisesti", että meillä on ollut hieman erilainen käsitys tuosta joskus-sanasta;-)

On minulla tuttavina ja jonkun sortin kavereinakin ihan umpijuoppojakin. Tai ainakin yksi sellainen. Miksi minä välit laittaisin poikki sen takia, että hän itseään marinoi alkoholilla ennenaikaiseen hautaan?
        En jaksa tosissaan hermostua, vaikka kännissä välillä lähettelee minulle jopa täysin asiattomia viestejäkin. Mitä niitä niin tosissaan ottamaan? Hullu ja idiootti, mutta ei tuossa mitään syytä laittaa välejä poikki minun mielestäni.

Tietty jos tarkoitit "tutuilla" jotain vispilänkauppaa, niin en minä tuollaista puolisoehdokkaaltani hyväksyisi tietenkään.

• TheTruth00
        mies32 kirjoitti:

On minulla tuttavina ja jonkun sortin kavereinakin ihan umpijuoppojakin. Tai ainakin yksi sellainen. Miksi minä välit laittaisin poikki sen takia, että hän itseään marinoi alkoholilla ennenaikaiseen hautaan?
        En jaksa tosissaan hermostua, vaikka kännissä välillä lähettelee minulle jopa täysin asiattomia viestejäkin. Mitä niitä niin tosissaan ottamaan? Hullu ja idiootti, mutta ei tuossa mitään syytä laittaa välejä poikki minun mielestäni.

Tietty jos tarkoitit "tutuilla" jotain vispilänkauppaa, niin en minä tuollaista puolisoehdokkaaltani hyväksyisi tietenkään.

Sitäpä sitä juuri tarkoitin:)

• mies32 kirjoitti:

Voihan aikuinenkin ihminen joskus haluta vetää överit..

Silloin kyseessä oleva hlö on henkiseltä tasoltaan jotain muuta kuin aikuinen.

• raitis nainen

Eivätkös ne ryypäävät naiset sovi ihan hyvin ryyppäävien miesten kanssa yhteen? Suomalaisten miesten kannattaisi ihan ensin katsoa omaa alkoholinkäyttöään. Arvaapa kuinka vaikea naisen on löytää raitista miestä?

Jos et halua olla ikisinkku niin ainakin kannattaisi lopettaa tuo naisten kutsuminen tavaraksi. Kun kielenkäyttö on tuota luokkaa niin tuskin muualta seuraa saatkaan kuin räkäläkapakasta.

Terveisin lähes absolutisti nainen

• tietystikin

Raitis mies haluaisi raittiin naisen.

• zeebra1981

Varmaan yhtä vaikee ku raitista naista.

• Turhaa puhetta

Puppua. Minä ainakin löysin heti yhden syntyperäisen suomalaisen eikä tarvinnut tinkiä sen paremmin ulkonäöstä, seksuaalisesta vetovoimasta kuin iloisesta luonteestakaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      8763
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6720
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      65
      6490
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5281
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      63
      4467
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3501
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3355
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3082
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2912
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2896
    Aihe