Napakoru ja cheerleading?

typy_98

Aloitan tässä syksyllä cheerleadingin, mutta aikeinani on myös ottaa syksyllä napakoru.

Vaikuttaako koru jotenkin harrastukseeni? Ja jos vaikuttaa, voiko sitä jotenkin suojata lävistyslaastarilla tms?

12

2067

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lävistäjä

      Lävistyksen ottamisen jälkeen kannattaisi välttää cheerleadingia yms liikuntaa (jotka mahdollisesti rasittavat lävistystä) ainakin kuukausi. Kannattaa suojata sillä tavalla että pistää jotain steriiliä, nukkaamatonta sideharsoa jonka päälle laitat jonkun laastarin tms että pysyis siinä lävistyksen kohdalla.
      Parhaimman vastauksen saat kun soitat liikkeeseen/käyt kysymässä.

      • lävistäjä

        Siis napalävistyksen ottamisen jälkeen :D


    • Ei ehkä hyvä idea

      Ensinkin lävistys voi olla arka kuukausia ja kestää 6-12kk että se parantuu kokonaan. Itse en nukkunut mahallani varmaan puoleen vuoteen vaikka parantuminen sujui ongelmitta.
      Napalävistys kasvaa muutenkin aika herkästi ulos ja tuollaisessa lajissa sanoisin että riski on vielä isompi. Jos lävistys saa iskuja se voi ärtyä ja kasvaa ulos. Hiki virtaa varmasti, se ei tee avohaavalle hyvää. Vatsan seutu myös varmasti liikkuu ko. lajissa paljon joten tuore lävistys joutuu kestämään turhan paljon.
      Jatkuva laastareilla hautominen ei myöskään tee hyvää lävistykselle.
      Kannattaa ehkä harkita muuta ajankohtaa tai toista lävistystä.

    • cheerlover

      Kerkeääkö napakoru parantua 2viikossa tarpeeksi että voi treenata ja haittaako napakoru esim. Flikin tai voltin tekemistä??

      • cheerleader

        Mulla ei oo haitannu mitää 👍🏻


    • Ei ehkä hyvä idea

      Kuten sanottu, paranemiseen menee 6-12kk joten parissa viikossa ei ihmeitä kerkeä tapahtumaan. Haava on avoin aika pitkään ja kaikenlainen liikkuminen rasittaa sitä. Hikoilu ei ole hyvä juttu.
      En tiedä mikä on flikki mutta riippuu ihan ihmisestä mitä pystyy tekemään. Kuten sanottu, itse en nukkunut mahallani kuukausiin ja kyllähän se kapistus otti iskua normielämässä muutenkin. Monesti tuli esim. nostettua joku painava laatikko mahaa vastan ja sitten jos se vähän lipsahti niin auts.

    • nocheer

      No en ainakaan itse suosittelisi ottamaan jos cheerleadingia harrastat. Tempuissa ja hypyissä voi saada jotain osumaa, ja napakoru voi pahimmassa tilanteessa vaikka revetä..

    • Anonyymi

      Jos ottaa nenäkorun nii voiko silti treenata normisti cheerissä.(stuntit,akro yms)

      • Anonyymi

        Jep


      • Anonyymi

        Kyllä voi, joukkueessamme ainakin monella nenäkoru on. Kisoissa ei yhtäkään lävistystä!!! Ne tarkastetaan ja jos ei saa pois, tulee hirveästi virhepisteitä. Sekin on koettu


    • Anonyymi

      Saako pitää korva koruja chrissä

      • Anonyymi

        Ei mielellään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe