Maahanmuuttajille ilmaiset omakotitalot

Suomi on rikas

Kirjoitin tästä aiheesta myös "Maailman menoa" -palstalle koska aihe on tärkeä. Vaadin että pakolaisille ja kaikille köyhille maahanmuuttajille annetaan ilmaiset omakotitalot Helsingistä ja muista pääkaupunkiseudun suurista kunnista. Esimerkiksi Hakunimaa, Tapanila ja Pakila ovat alueita missä on paljon vanhoja omakotitaloja. Omakotitaloissa asuu pääsääntöisesti vanhempia pariskuntia yksikseen isoissa taloissa missä neliöitä on yleensä ainakin 80 neliömetristä ylöspäin.

Tämmöinen tuhlaus on pois kaikilta yhteiskunnassa ja varsinkin köyhiltä Suomeen tulevilta pakolaisilta. Joidenkin mielestä tämä kuulostaa siltä että minulta olisi jäänyt mielenterveyslääkkeet ottamatta tai olen muuten hullu, mutta olen vakavasti sitä mieltä että pk-seudulla ja varsinkin Helsingissä on aika aloittaa omakotitalojen pakkolunastukset ja omaisuuden siirto pakolaisille ja köyhille maahanmuuttajille.

Köyhillä maahanmuuttajilla on usein suuret perheet, en mainitse nyt mitään tarkemmin, mutta yleisesti ottaen varsinkin afrikkalaisilla Suomeen tulijoilla on tarve tilavaan asuntoon. Suomeen tulevia maahanmuuttajia ei ole järkevä sijoittaa autioituvalle maaseudullekaan vaikka siellä olisi asuntoja tyhjillään, vaan integroitumisen edistämiseksi heitä varten pitää kaupungin pakkolunastaa suomalaisilta omakotitaloja ja sitten luovuttaa nämä asunnot pakolaisille.

Mielestäni pakolaisille pitää myös antaa ilmaiseksi tila-autot että voivat sitten kuljettaa perheitään harrastuksiin, koska bussilla liikkuminen on hankalaa jos on monta lasta. Pakolaiset ja muualta tulleet ovat Suomen tulevaisuus, joten heidän sulauttamiseksi yhteiskuntaan pitää meidän tehdä kaikkemme ja yksi hyvä keino olisi juuri pakkolunastaa omakotitalot alkuun helsinkiläisiltä. Kaikkia ei tarvitse ottaa pois suomalaisilta alkuun, mutta pidemmällä tähtäimellä pyrin siihen että 75 prosenttia omakotitaloista olisi pakolaisten ja ulkomaalaisten omistuksessa.

Olen laittanut tästä aiheesta myös viestejä Helsingin virkamiehille ja vaikka kaikki eivät ole innostuneet ehdotuksesta, on päättäjistä löytynyt ihmisiä jotka ovat valmiita ajamaan tätä pakkolunastusasiaa. Sanaa tästä aiheesta kannattaa levittää FB:ssä ja muussa sosiaalisessa mediassa jotta saadaan tälle mahdollisimman suuri kannatus.

13

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi on rikas

Tarkennan vielä tässä minkä takia vaadin omakotitalojen pakkolunastuksia suomalaisilta. Ennen vanhaan suomalaisille oli isot perheet ja tarve tilavalle asunnolle. Sodan jälkeen ei edes ympäristöasioita paljon mietitty ja nykyään on ympäristölle turmiollista kun omakotitalossa asuu vain ehkä 2-4 henkeä vaikka normaaliin omakotitaloon pystyy yleensä majoittamaan ainakin 10 henkeä ihan hyvin. Omakotitaloissa on myös pienet pihat ja varsinkin pakolaiset jotka tulevat maista missä joutuvat kasvattamaan omat ruokansa, voisivat hyödyntää tätä pientä piha-aluetta pienviljelyssä varsinkin kesäaikaan. Suomalaisille omakotiasuminen on lähinnä pröystäilyä ja huvittelua ilman mitään pakottavaa tarvetta. Siksi on parempi että asunnot menevät niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat ja loppupeleissä me kaikki hyödymme siitä.

• mette södermanni

Minä Mette Södermanni ole tämän ehdotuksen takana 100%

• Hmmmmmm

Mette, ota sinä ne 40-50 somalimiestä sinun kotiisi niin ei tarvitse suomalaisilta riistää niin paljon...

"loppupeleissä me kaikki hyödymme siitä."
        Kerrotko vielä miten me hyötyisimme tästä?

• No jopas nyt

Noniin herätys todellisuuten! Ensinnäkin näissä omakotitaloissa asuvat maksavat/ ovat maksaneet siitä, joten eiköhän heillä oikeus asua niin suurissa asunnoissa, kuin huvittaa.

Suomessakin paljon asunnottomia ja apua tarvitsevia, miksi näitä omakotitaloja ei annettaisiin heille, vaan annettaisiin maahanmuuttajille?

Kukaan tuskin heitä pakottaa hankkimaan niin monta lasta, että se hankaloittaisi noin paljon elämää, ettei voisi edes busseilla kulkea. En minä/muutkaan ole saaneet autoja ilmaiseksi.

• Suomi on rikas

Omakotitaloissa asuvat ovat saaneet ansiotonta arvonnousua niin paljon että pakkolunastushinta vastaisi omakotitalon oikeaa hintaa vaikka se olisi vain puolet markkinahinnasta. Joten kyllä se on täysin oikeutettua että asunnot annetaan niitä tarvitseville. Tämä asia tulee vielä jokin päivä eduskunnan käsittelyyn ja sitten saavat asuntoa tarvitsevat ulkomaalaiset kunnon asunnot perheilleensä kun pakkolunastukset alkavat.

• En ymmärrä
        Suomi on rikas kirjoitti:

Omakotitaloissa asuvat ovat saaneet ansiotonta arvonnousua niin paljon että pakkolunastushinta vastaisi omakotitalon oikeaa hintaa vaikka se olisi vain puolet markkinahinnasta. Joten kyllä se on täysin oikeutettua että asunnot annetaan niitä tarvitseville. Tämä asia tulee vielä jokin päivä eduskunnan käsittelyyn ja sitten saavat asuntoa tarvitsevat ulkomaalaiset kunnon asunnot perheilleensä kun pakkolunastukset alkavat.

"Omakotitaloissa asuvat ovat saaneet ansiotonta arvonnousua niin paljon että pakkolunastushinta vastaisi omakotitalon oikeaa hintaa vaikka se olisi vain puolet markkinahinnasta. Joten kyllä se on täysin oikeutettua että asunnot annetaan niitä tarvitseville. Tämä asia tulee vielä jokin päivä eduskunnan käsittelyyn ja sitten saavat asuntoa tarvitsevat ulkomaalaiset kunnon asunnot perheilleensä kun pakkolunastukset alkavat."

Mutta miksi ulkomaalaisille, kun suomalaisiakin asunnottomia?

• syrjäytetty

Suomessa on vain 300 000 työtöntä.
      Antakaa työpaikat maahanmuuttajille.
      Vuodesta 1995 olen etsinyt vakinaista työpaikkaa,
      nyt olen 50-vuotias ja edelleen etsin.

positiivinen syrjintä on ihan OK, minun ei tarvitse jakaa
      älykkyyttäni.
      ikäpohjainen syrjintä on ihan OK, minun ei tarvitse jakaa
      työkokemustani ja elämänviisauttani ja
      sukupuolinen syrjintä on ihan OK, naisena olen varmasti
      miestä tyhmempi (vain 9,8 keskiarvo päästötodistuksessa ja
      tuplamaisteri) ja
      sosiaalinen syrjintä on ihan OK, sillä naimaton sinkku ei ole
      uskottava kasvattajaksi
      eli summa summaarum koko yhteiskunta on minua vastaan

sosiaa

• 300 000 paikalleen

"Suomessa on vain 300 000 työtöntä.
        Antakaa työpaikat maahanmuuttajille."

Jos Suomessa on 300 000 työtöntä ja heille jossain piilossa 300 000 työpaikkaa, ja nämä työpaikat olisi tulleet täytetyiksi kutsumalla 300 000 maahanmuuttajaa niitä täyttämään, niin tottahan tämä olisi jo tehty.

Ainakin olisi kansantaloutta ajatellen kannattanut tehdä.

Silloin edes nämä 300 000 maahanmuuttajaa olisi tehneet sen työn, jota suomalaiset eivät osanneet tai suostuneet tekemään, ja maksaneet verot suomalaisten oloneuvosten puolesta.

Pyörisi se yhteiskunta näinkin...

• Käteinen J.

Ostin maahanmuuttajalle ferrarin. On tota ylimäärästä meinaan.

• Fefe!!

Ostatko mullekkin?

• Tupa ja perunamaa

Voit antaa oman talosi kelaturisteille. Se siitä.

• spörnåjeg

Finnene er stokk dumme folkeslag hva mer skal innvandrere ha gratis bil inntekter uten jobb hva med finnene som ikke har verken hus eller bil eller noe som helst skal de står utenfor og at jnnvandrere over tar hele landet.

• OmShantiÄrSiwa-akti

ska han knulla dig i Åland

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe