Miehen kulttuuri

tsenna

Olen laittanut merkille, että hyvin usein näissä suominainen-ulkkismies -suhteissa nainen ikäänkuin unohtaa oman kulttuurinsa ja rupee elämään kuin miehen kulttuurissa eletään. Etenkin nämä parit missä mies on jostain muslimimaasta. Ruoka täytyy olla jotain etnoruokaa, vaatetus muuttuu, parhaassa tapauksessa myös uskonto. Onhan Suomessa aika köyhähkö kulttuuri, mutta miksei voisi elää maassa maan tavalla? Kai ne miehet ovat ihastuneet teihin sellaisina kuin olette, suomalaisina naisina. Miksi jäljitellä miehen kulttuurista tulevaa naista? En ole huomannut tätä suomalaisten miesten keskuudessa joilla olisi ulkomaalainen vaimo.

Sanottakoon että itsellänikin on ulkomaalainen puoliso. Viihdymme hyvin kesämökillä, luonnon äärellä, en kokkaa hänen kotimaansa perinneruokia, olen tutustuttanut häntä suomalaisiin ystäviini, vietämme suomalaisia pyhiä jne. Tottakai joudun elämään osana hänenkin kulttuuria, mutta minä olen suomalainen ja asun Suomessa. Haluaisin kuulla miten muilla.

36

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Muslimimiehet ja hänen tiivis perheyhteisönsä alkavat joko suoraan tai vaivihkaa välillisesti painostamaan vaimoa noissa mainitsemissasi asioissa. Miehet menevät naimisiin käännyttääkseen kristittyjä muslimeiksi ja / tai oleskeluluvan saamiseksi ja myös suomen kielen oppimiseksi. Avioliito on pelkkä muodollisuus. Vaimon kanssa ei vietetä aikaa, vaan vaimo on pelkkä kodin- ja lastenhoitaja, ja muu aika miehellä menee kavereiden kanssa kahvilassa hengatessa.

• tsenna

En sietäisi manipulointia tai huonoa käytöstä suomalaiseltakaan mieheltä, miksi monet naiset jaksavat elää tälläisten miesten kanssa? Ei paskamaista käytöstä voi kulttuurieroilla selittää.

Uskonto on jokaisen henkilökohtainen asia, mutta ihan oikeasti en ymmärrä näitä käännynnäisnaisia. Monet alkaisivat uskoa vaikka kiviin, jos miehen kulttuurissa tämä olisi normaalia.

• lkdflkn
        tsenna kirjoitti:

En sietäisi manipulointia tai huonoa käytöstä suomalaiseltakaan mieheltä, miksi monet naiset jaksavat elää tälläisten miesten kanssa? Ei paskamaista käytöstä voi kulttuurieroilla selittää.

Uskonto on jokaisen henkilökohtainen asia, mutta ihan oikeasti en ymmärrä näitä käännynnäisnaisia. Monet alkaisivat uskoa vaikka kiviin, jos miehen kulttuurissa tämä olisi normaalia.

"Ei paskamaista käytöstä voi kulttuurieroilla selittää."

Tottakai voi. Ainoastaan täysi palikka kuvittelee muuta. Toki ihminen voi muuttua ja useimmiten muuttuukin, mutta ei kukaan tee täyskäännöstä pois omasta kulttuuristaan ja ajattelutavastaan, vaan se kasvatus ja kulttuuri on aina siellä taustalla. Eikä oman kulttuurin hylkäämistä pitäisi vaatiakaan. Jokaisen on päätettävä jaksaako itse elää tietyllä tavalla ja jos ei jaksa, niin jättää sitten elämättä. Ei toista ihmistä voi muuttaa omien mielipiteiden mukaiseksi.

• k7k6
        lkdflkn kirjoitti:

Tottakai voi. Ainoastaan täysi palikka kuvittelee muuta. Toki ihminen voi muuttua ja useimmiten muuttuukin, mutta ei kukaan tee täyskäännöstä pois omasta kulttuuristaan ja ajattelutavastaan, vaan se kasvatus ja kulttuuri on aina siellä taustalla. Eikä oman kulttuurin hylkäämistä pitäisi vaatiakaan. Jokaisen on päätettävä jaksaako itse elää tietyllä tavalla ja jos ei jaksa, niin jättää sitten elämättä. Ei toista ihmistä voi muuttaa omien mielipiteiden mukaiseksi.

"Mun mies hakkaa mua, mutta ei se voi sille mitään, se on se etelän temperamentti".

• Anonyymi
        k7k6 kirjoitti:

"Mun mies hakkaa mua, mutta ei se voi sille mitään, se on se etelän temperamentti".

Yleensä suomalainen nainen on pirun ruma kun islampaskan nai. Kun ei kelpaa suomalaiselle musta ottaa kenet vaan saa voi voi. Niin ja nainen on yleensä lihava lässykkä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä suomalainen nainen on pirun ruma kun islampaskan nai. Kun ei kelpaa suomalaiselle musta ottaa kenet vaan saa voi voi. Niin ja nainen on yleensä lihava lässykkä

Minunkin naapurin nainen on pirun ruma ja pirun musta mies kun muuta ei saanut pitää tyytyä jätteisiin. Suomessa on paljon yh äitejä joilla on mustia lapsia. Siinäpähän kärsivät

• Anonyymi

Huijaus liittoja hyväsiikäyttöä kyllä nainen maksaa laskut asumisen.Tätä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo Suomi mies voisi naida Suomi naiset ettei ne jää yksin huijattaviksi.

• Anonyymi

Ihan sama mitä syö se ulostuu mutta sairaita elukoita ei saa laittaa ruokiin.

• Anonyymi
        lkdflkn kirjoitti:

Joku rabbi tai proffan joskus Egyptissä kirjoitellut sääntöjä aikana ennen tätä lääketiedettä jne niin on kyllä paska juttuja. Joka uskonnon vanhoissa osissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet naiset vedättää rahaa vaan ne muusta välitä.

• n.24.hki

Mieheni on lähi-idästä. Me syödään niin hänen maalaista ruokaa kuin perus suomalaista makaronilaatikkoa. Itse pidän tulisesta ruoasta, humuksesta jne kuten myös pidän sushista, meksikolaisesta ruoasta ja monesta muusta vieraskulttuuriperäisestä ruoasta. Olemme siis kaikkiruokaisia molemmat.

Vaatetukseni ei ole muuttunut millään lailla eikä uskontoni. Mieheni viihtyi tänä kesänä kesämökillä ja minä viihdyin keväällä hänen kotimaassaan viettämässä hänen uskontonsa juhlapyhiä. Juhlimme niin joulua kuin hänen uskontonsa tärkeimpiä juhlia. Miehelläni ja minulla on vähän kaikenmaalaisia ystäviä. Itse en koe joutuvani elämään osana hänen kulttuuria se on rikkaus eikä rasite.

• kokemusta on

Juu, alkuvaiheessa, n. 2 ensimmäistä vuotta voivat mennä tuota rataa. Kunnes yks kaks huomaatkin mitä kaikkea vaivihkaa ujuttamista on mieleesi manipuloitu. Olet kovin nuori, eli helposti alistettavissa ja manipuloitavissa. Muslimit ovat kuin narsisteja, jotka tekevät myyräntyötään uhrin sitä ymmärtämättä. Ja monet heistä narsisteja ovatkin.

Tämä vaan sillä, että osaisit olla tarkkana, kun sinua aletaan painostamaan.

• .....
        kokemusta on kirjoitti:

Juu, alkuvaiheessa, n. 2 ensimmäistä vuotta voivat mennä tuota rataa. Kunnes yks kaks huomaatkin mitä kaikkea vaivihkaa ujuttamista on mieleesi manipuloitu. Olet kovin nuori, eli helposti alistettavissa ja manipuloitavissa. Muslimit ovat kuin narsisteja, jotka tekevät myyräntyötään uhrin sitä ymmärtämättä. Ja monet heistä narsisteja ovatkin.

Tämä vaan sillä, että osaisit olla tarkkana, kun sinua aletaan painostamaan.

Mieheni ei ole muslimi vaikka hän on lähi-idästä eikä hän ole uskonnollinen vaikka hän juhlapyhiä viettää.

• Anonyymi

Miten lähi idässä voi lomailla kun ovat tulleet suomeen pakolaisina selviä huijareita islampaskat.

• kale12

Dominoivampi osapuoli määrää aina suunnan. Ja näissä suomalaisnainen, muslimimies suhteissa se on aina muslimimies.
      Johtuen siitä, että muslimit eivät tee myönnytyksiä, mutta me kristityt sitäkin useimmin.

• Näin meillä

Pitkä liitto takana ( ja edessä) muslimimiehen vaimona.
      Kyllä mä olen opetellut auttavasti kieltä ja anopin avittamana miehelleni tuttua kotiruokaa tekemään, mutta ei meillä arkena syödä sen kummemmin kuin muissakaan suomalaisissa perheissä.
      Joskus on kiva kokata oikein pitkän kaavan mukaan, ja yllättää töistä kotiutuva väsynyt mies oman kotimaan herkuilla :)
      Mieheni ei harjoita uskontoaan millään lailla näkyvästi, enkä minäkään iltarukousta lukuunottamatta omaani.
      Lapsilla on vapaus valita omat tiensä, ja esikoinen onkin pääsemässä pian ripille.
      Mieheni on minuun tällaisenaan rakastunut, ja tällaisena toivoo minun pysyvän. Sama pätee toisin päin.

• Ei meillä ainakaan

Oikeastaan itse voisin vähän enemmänkin kiinnostua egyptiläisen mieheni kulttuurista, maan tapahtumia seuraan uutisista, mutta siihen se jääkin. Asumme lisäksi ulkomailla, joten kummankaan kulttuuri ei jyrää toisen ylitse. Paikallisesta kulttuurista ja kielestä on tullut nimenomaan se meidän yhteinen juttumme. Itselleni riittää, että yhteen kulttuuriin pitää sopeutua, siksi kai toinen ei kauheasti jaksa kiinnostaa.

En nyt suomalaisuuttakaan kauheasti korosta, viikolla tein kyllä lihapullia, mutta tänään oli sitten vaihteeksi vienamilaisen herkun vuoro. Toisaalta miehen suku elää suurkaupungissa myös niin "länsimaalaisesti", että en edes tietäisi miten tässä alkaisi viilata elämäntapaansa johonkin suuntaan "miehen mieliksi".

Yksi suuri kulttuuriero on nukkumaanmenoaika. Uskomatonta miten porukat Egyptissä valvovat yömyöhään, lapsetkin. Tosin näillä helteillä olen alkanut ymmärtää sen, miksi Välimeren maissa elämä painottuu iltaan ja yöhön kun aurinko ei enää paahda.

• Mikä on ongelma?

Ranskalainen mieheni ainakin hurahti heti ihan täysillä suomalaisuuteen. Ranskan kotimme on suomalaisittain sisustettu, kaikki astiatkin piti hankkia Iittalaa ja Pentikiä. Lomilla hän ostelee räsymattoja, pellavapyyhkeitä ja lamppuja Kodin Anttilasta. Huoh, itse en välittäisi. Hänen lapsuudenkotinsa on hyvin raskaasti sisutettu antiikilla, painavilla verhoilla ja tummilla sävyillä, hänestä oli ihanaa saada suomalaisittain raikas ja vaalea koti, missä on räsymattoja, valkoiset puuvillaverhot ja koivuhuonekaluja.

Hän otti myös heti selvää Suomi-Ranska ystävyysseurasta ja vaalii aktiivisesti ystävyyssuhteita muihin Ranskan suomalaisiin. Autoonkin piti liimata Suomen lipputarra. Hän tietysti rakastaa ranskalaista ruokaa yli kaiken, mutta pyytää minua usein laittamaan perunamuusia, porkkanalaatikkoa, tillilohta, karjalanpaistia... Hän on myös opetellut omin päin suomea vaikka en ole opettanut.

Minusta on ihan kiva, että ulkomaalainen aviopuoliso on niin täysillä mukana, on paljon kotoisampi olo. Mies halusi kanssani naimisiin ja oli järkevintä, että muutan hänen kotimaahansa. Ei minun sen vuoksi tarvitse ihan kokonaan ranskalaistua, riittää hyvin että kotiuduin ja sopeuduin. Minusta olisi vähän ankeaa, jos puoliso ei omahyväisen itsekkäästi olisi sen kummemmin kiinnostunut taustastani, olen sentää uhrannut paljon luopuessani kotimaastani hänen vuokseen.

• salccihia

Mitä taas minä olen nähnyt ja kuullut ovat suomalaiset miehet vallan unohtaneet oman kulttuurinsa kun ovat hankkineet ulkomaalaisen naisen, varsinkin nämä palstan aasinloverit. Oli puhe mistä tahansa, on kaikki paremmin Aasian suunnalla.

• Anonyymi

Vähän outoja budhan kanssa keltainen vaara alkaa Manala meditointia.

• independent4

Onko miehen kotimaan ruokien kokkaaminen muuttumista miehen mukaan? Minä tykkään hyvästä ruuasta, ja jos opin kokkaamaan jotain uutta miehen vuoksi niin tarkoittaako se heti että olen kuin koiranpentu juoksemassa isännän perässä? Monet oppivat kokkaamaan uusia ruokia lukemalla Kotiliettä.

Monikulttuurisessa liitossa molemmat oppivat toistensa kulttuurista. Meillä niistä pyritään poimimaan parhaat asiat ja rakentamaan ihan meidän oman näköinen elämä.

Suomalaista meillä on ruoka (useimmiten), arvot, kieli ja asuinmaa, sekä asiat joita teemme (kesällä mökillä saunoen), uskonnon vähäisempi merkitys.

Miehen puolelta meillä on perhekeskeisyys, lasten ottaminen mukaan kaikenlaisiin tapahtumiin (myös tuttavien luokse mennessä), ruokailu yhdessä vähintään kerran päivässä lapset opetettu osallistumaan meillä ei suvaita tietokoneen pelaamista ruoka-aikaan, alkoholittomuus, tiiviimpi yhteydenpito ystäviin/sukulaisiin, jotkut ruuat, lasten kaksikielisyys, teen juonti illalla ystävien kanssa.

• tsenna

Ei sitä makaronilaatikkoa tarvitse joka päivä syödä. Teen minäkin esimerkiksi pastaa, wokkia jne. Puhun niistä miehistä kenelle ei voi tehdä kun niitä kotimaan pöperöitä (kun muu ei kelpaa) ja vaimot kehuu kuinka taas oli pöytä koreana miehen kotimaan antimista. Ruokakulttuuriin mukautuminen ei ole alistumista, siihen vaikuttaa muutkin tekijät.

Osallistun myös mieheni kulttuurin juhliin sen mukaan jos niissä ei ole uskontoa sotkettu mukaan. Meilläkin vietetään joulua ja pääsiäistä, mutta ilman että kristinusko on läsnä näissä kemuissa.

• Baby....

No meillä mies on juuri "sellainen muslimi". Olemme pitäneet yhtä nyt seitsemän vuotta, kaksi lasta. Perheemme systeemit poikkeavat suomalaisesta ehkä niin, että alkoa ei olla lasten jälkeen käytetty lähes lainkaan (parit kirrit äitienpäivinä) ja formuloita ei seurata. Joo, ja sikaa ei syödä, mutta en syönyt sitä aiemminkaan.
      Syödään mitä milloinkin, linssit, munakoisot ja kikherneet ovat löytäneet ruokapöytäämme uusina aineksina miehen puolelta. Ruoka riippuu vahvasti tekijästä, mies tekee useimmiten jotain pastapohjaisia liharuokia ja minä sitten yritän vähän kasvispitoisempaa. Viimevuosien villityksieni on ollut puhdas luomuruoka ja superfoodit/raw/herbalismi. Mies vetelee vegaaniprotskua salitreenin jälkeen ja mulla porisee iltaisin käävät ja nokkoset teekannussa.

Käydään vapputorilla, etsitään pääsiäismunia, nyt kesällä on oltu mökillä (myös talvella) ja toreilla. Tuossa lapset syö juuri herneitä suoraan paloista. Pidetään joulunaikaa ja vietetään synttärit.

Minä olen aina pukeutunut aika "siveästi", en ole kokenut tarvetta näyttää reittä tai rintavakoa aiemminkaan. Näiltä osin pukeutumiseni ei ole kovinkaan paljoa muuttunut. Ehkä työelämään siirtyminen on muuttanut lookkia eniten.

Varmaan alkuvuosina rämpytin kurdi/turkki yms musiikkia enemmän, nykyisin stereoissa pauhaa enimmäkseen latinorytmit ja hip hop/vanha rap ja r´n´b (palasin ns. kotiini).

Tällaista täällä.

• .....

Ei kaikki suomalaisetkaan tykkää mökkeillä, syö makkaraa tai käytä alkoholoia. Antaa kaikkien elää niinkuin he itse parhaaksi katsovat. Kyllä täysjärkiset yleensä lopulta tajuavat erota jos he kokevat olevan alistettuja.

• Puolisokeakin

Aloittajan omassa asenteessa on jotain mätää, kun sanoo, että suomalainen kulttuuri köyhähkö. On paljon hienojakin asioita, mutta esim. alkoholikultuuria ei voi sanoa köyhäksi. Se on hyvin näkyvää sekä kaduilla, että kaikissa sosiaaliluokissa.

• tsenna

No voitko kertoa useita esimerkkejä mitkä tekevät kulttuuristamme ns. rikkaan? Minä en keksi hirveän montaa, siksi kutsuin suomalaista kulttuuria köyhähköksi.

• gulo gulo
        tsenna kirjoitti:

No voitko kertoa useita esimerkkejä mitkä tekevät kulttuuristamme ns. rikkaan? Minä en keksi hirveän montaa, siksi kutsuin suomalaista kulttuuria köyhähköksi.

Turvallisuus, elintaso...joko riittää...jos meidän kulttuurimme on sinusta köyhää, niin ole hyvä ja muuta miehesi maahan..bye, bye

• tsenna
        gulo gulo kirjoitti:

Turvallisuus, elintaso...joko riittää...jos meidän kulttuurimme on sinusta köyhää, niin ole hyvä ja muuta miehesi maahan..bye, bye

Mieheni kotimaassa on myös turvallista, siellä tosin spurgut ja narkkarit eivät näy katukuvassa. Yleinen elintasokin on hyvä. Mies ei ole mikään savimaja-afrikkalainen. Minut ja useampi muu on irtisanottu eräästä suomalaisesta suuresta yrityksestä. Tällähetkellä opiskelen muuta alaa joten muutto ei ole ajankohtainen. Viihdymme myös hyvin Suomessa, tosin haluaisin asua hieman lähempänä luontoa. Harmittaako :)

• 14+12

Ap:n huomio johtuu ihan siitä, että suurin osa näistä ulkkissuhteista perustuu pohjimmiltaan siihen, että suomalainen osapuoli alkaa hakeutua kohti sellaista suhdetta. Hän on siis osittain jo irtautunut ajatuksen tasolla suomalaisuudesta ja todennäköisesti kokee suomalaisuuden jotenkin tunkkaisena ja ahdistavana ja rasistisena jne. Ratkaisu tähän löytyy ihanasta ulkomaalaisesta kulttuurista, joka on niin valloittavan eksoottinen ja jännittävä ja ihan muuta kuin suomalainen kulttuuri. Tämähän on ihan peruskauraa varsinkin nuorempien naisten parissa. Ennen vanhaan se oli Tukholma, joka oli siis niiin paljon kansainvälisempi ja avarakatseisempi jne. kuin joku Helsinki tai Tampere, ja nykyään se vihreämpi ruoho löytyy sitten vielä kauempaa.

• 2323234

Et selvästikään ole ajatellut asiaa kovin analyyttisesti, vaan pikemminkin tunteella. On aika tyypillistä, että oman kulttuurin "rikkautta" ei nähdä, mutta vieraita kulttuureita pidetään kovastikin rikkaina. Tämä on tietenkin perspektiiviharha. Omaa kulttuuria ei nähdä, koska se on liian lähellä, liian itsestäänselvää. Kaikki kulttuurit ovat kuitenkin rikkaita kielineen, tapoineen , uskomuksineen, asenteineen, tarinoineen, historioineen, artefakteineen jne. On täysin mieletöntä / lapsellista väittää, että yksi kulttuuri olisi kokonaisuutena ja jotenkin olemuksellisesti "rikkaampi" kuin toinen.

• n.24.hki

Jotkut vanhat kulttuurit ovat ehtineet kehittyä tuhansia vuosia esim. Kreikkalaisilla on upea historiallinen kulttuuri Ja kiinalaisilla on niin pitkään muodostunut heidän kulttuuri, että vaikka pitäisit enemmän suomalaisesta kulttuurista kyllä heidän kulttuuri on huomattavasti rikkaampi tieteen taiteen ruoan jne osalta.

Suomi tai suomalaisuus taas ei ole pitkään ole ollut olemassa. Ruokakulttuurimmekin on aika köyhää, kun monet raaka-aineet ovat niin vaikeasti saatavilla. Suomalaiset harvoiin ovat todella ylpeitä suomalaisuudestaan ja sen voi melkein ottaa loukkauksena jos jotakuta kutsutaan tyypilliseksi suomalaiseksi koska siitä tulee usein mieleen paljon negatiivisia assosiaatioita kuten hiljainen tuppisuu, juntti juoppo jne.
        Esim. Ranskassa ja italiassa ollaan hyvin ylpeitä kulttuuristaan. He kyllä näkevät sen maailman parhaimpana kulttuurina.

• 8+11
        n.24.hki kirjoitti:

Jotkut vanhat kulttuurit ovat ehtineet kehittyä tuhansia vuosia esim. Kreikkalaisilla on upea historiallinen kulttuuri Ja kiinalaisilla on niin pitkään muodostunut heidän kulttuuri, että vaikka pitäisit enemmän suomalaisesta kulttuurista kyllä heidän kulttuuri on huomattavasti rikkaampi tieteen taiteen ruoan jne osalta.

Suomi tai suomalaisuus taas ei ole pitkään ole ollut olemassa. Ruokakulttuurimmekin on aika köyhää, kun monet raaka-aineet ovat niin vaikeasti saatavilla. Suomalaiset harvoiin ovat todella ylpeitä suomalaisuudestaan ja sen voi melkein ottaa loukkauksena jos jotakuta kutsutaan tyypilliseksi suomalaiseksi koska siitä tulee usein mieleen paljon negatiivisia assosiaatioita kuten hiljainen tuppisuu, juntti juoppo jne.
        Esim. Ranskassa ja italiassa ollaan hyvin ylpeitä kulttuuristaan. He kyllä näkevät sen maailman parhaimpana kulttuurina.

Suomi ja suomalaisuus on kyllä ollut olemassa vähintään 10 000 vuotta. Se, että meillä ei olla asuttu kaupungeissa yhtä pitkään kuin monessa muussa paikassa ei vähennä sen kulttuurin merkitystä yhtään. Vai onko kreikkalainen kulttuuri olemassa vain Ateenassa? Eikö Kiinan maaseudulla ole kulttuuria?

• 23231231
        n.24.hki kirjoitti:

Mitä tarkoitat "rikkaudella"?

• 434465
        n.24.hki kirjoitti:

Mitäs tuolla meinaat? Kreikalla ollut kulttuuria huomattavasti pidempään, mutta bruttokansantuote asukasta kohti paljon pienempi...mentiin ohi jo alussa?

• Anonyymi
        8+11 kirjoitti:

Suomi ja suomalaisuus on kyllä ollut olemassa vähintään 10 000 vuotta. Se, että meillä ei olla asuttu kaupungeissa yhtä pitkään kuin monessa muussa paikassa ei vähennä sen kulttuurin merkitystä yhtään. Vai onko kreikkalainen kulttuuri olemassa vain Ateenassa? Eikö Kiinan maaseudulla ole kulttuuria?

Kreikan kulttuuria oli aleksandriassa Egyptissä. Myös koko alue on ollut yhtä italiaa Rooman valtakuntaa. Palestiinaa Egyptiä pidetään sen väkivallan tähden Sodoman alueena.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe