Me emme ole käyttäneet sitä "isoonhätään" koskaan.
Ketä tekee tarpeensa oman vaunun wc.hen.
66
3366
Vastaukset
- ruuuuumatikki
Voihan paskahuusin rumastikilla tuulettaa
- Late Lapista
Naisilla tulee tavaraa paljon ja paineella,käytiin kansakouluaikana kurkkimassa ulkohuusin tyhjennysluukusta.
Oikea otsikko olisi ollut: Kuka tekee.....
Kuka on paskonut portaalle? Kuka lähtee kauppaan? Kuka siivoaa olohuoneen? jne.
Ketä pidetään syyllisenä? tai monikossa Keitä pidetään syyllisinä? Keitä on lähdössä mukaan huomenna? Mutta Kuka lähtee mukaan huomenna?
Opetelkaa kirjakielen kuka - ketä - keitä oikeaa käyttöä! (ei sentään kuita)
Mutta asiaan, niiden noin15 vuoden aikana kun olen karavaanarina kierrellyt kotimaata ja muuta Eurooppaa noin 350 tuhannen kilometrin verran on muutaman kerran tullut hätätila joka on pitänyt hoitaa oman auton veskissä sekä muutamassa etelän leirinnässä jossa ei sivistynyt pehva oikein sopinut kuvaan. Pääosin käytän muita veskejä, leirintäalueilla, huoltoasemilla, kauppakeskuksissa, jne.- opettajaooo9
Idiootti kielioppi on ihan se ja sama näillä foorumeilla,kun ei täällä asiastakaan jutella.
- Ketä sinä äänestit
Et kai ole tosissasi.
KUKA ASIA KOSKEE.
KUKA SINÄ RAKASTAT.
Laitetaan sittenkin eteen ketä-sana. Eiks nii.Ketä/keitä asia koskee, kuka hoitaa asiaa. Ketä sinä rakastat mutta kuka rakastaa sinua.
Et siis ole vielä opetellut suomen kieltä, mamuille sallittu ei koske meitä suomalaisia vaan meidän tulee paremmin hallita vaikka juuri kuka/ketä ja keitä sanojen käyttö oikeissa paikoissa.
Myös näin, että ketä äänestit viime vaaleissa mutta kuka äänesti sinua viime vaaleissa.
Jos et huomaa eroa niin kannattaa mennä suomenkielen kursseille mamujen kanssa, arvelen sen siellä sinuunkin tarttuvan. Naapurissa asuu yksi mamuista ja hän puhuu suomea vähintään sinun laillasi vaikka on jo aikuisiästään huolimatta ollut täällä vasta 4 vuotta kieltä opettelemassa. Hänellä tosin on aika mukavan tapainen motiivi.
- ruuuumatik
Kuka käyttää rumatikkia?
- Ilimalla
Minä.
Ja myös auton vessaa käytän. Siellä tapaan kirjoitella tälle palstalle ilmalämmitysasioista.
- Tapola itte
Myö murjasen byyttonin aina portapottaan solikan komerossa.
- Hörppijä
Ei sitä byyttonia eikä ripulia viitsi vaunun vessaan ryllätä ainoastaan kuset. Juonnin jälkitautina on yleensä ripuli. Nestekeskuslämmityksellä mennään kun on käyttöä muulloinkin kuin kesällä.
- Laten sukua
Minä keitän kiljua pöntössä. Vanha paska käy hyvin kusen, hiivan ja sokerin kanssa.
- ne nuoret ne nuoret
Otsikon oikea laita: Kuka tekee tarpeensa oman vaunun wc:iin (water closet) tai wc:aan (vessa)
- paskahuussi.
Nämä normaali vessat on sen verto surkeita matkailuautossa ettei siihen pas-koja vo tehdä.Saa nähdä milloin tulee kunnollisia vessoja että kunnolla imasee tuotteen.
- Työeläkeläinen 69
Olen myös käynyt kurkkimassa huusin alla ketä se kiusaa?
- Ketä pani.sit 69
Työeläkeläinen 69 kirjoitti:
Olen myös käynyt kurkkimassa huusin alla ketä se kiusaa?
Tietäätääkö työeläkeläinen mitä tarkoittaa
- Kuka kuksi ketä
Ketä pani.sit 69 kirjoitti:
Tietäätääkö työeläkeläinen mitä tarkoittaa
edit: tietääkö.
- Jenkkierteellä 3.0
Kuka kuksi ketä kirjoitti:
edit: tietääkö.
Ryynäsenä käytän käräjäsalien odotustilojen vessoja ! Turvallista Noropaskoa kun vartija ottaa kellosta aikaa.... kun perä lettaa voi rumatikillä tuulettaa, hyvä peli!
- Työeläkkeellä
Jenkkierteellä 3.0 kirjoitti:
Ryynäsenä käytän käräjäsalien odotustilojen vessoja ! Turvallista Noropaskoa kun vartija ottaa kellosta aikaa.... kun perä lettaa voi rumatikillä tuulettaa, hyvä peli!
Väänsin tortun messuilla kerran esittelyauton pyttyyn.ketä ja ketkä havaitsivat.
- ennewwanhaan
Työeläkkeellä kirjoitti:
Väänsin tortun messuilla kerran esittelyauton pyttyyn.ketä ja ketkä havaitsivat.
Oli huvipuistojen liepeillä vankkureissa ukkeleita kekkä kauppas nsyklopedioita.
Niissä oli hyvä käydä kahveella ja sitte murjaseen baashkat keitten wc:sen.
Kahvi on kekä pistää kakkattaan. - Tertun tarvike
ennewwanhaan kirjoitti:
Oli huvipuistojen liepeillä vankkureissa ukkeleita kekkä kauppas nsyklopedioita.
Niissä oli hyvä käydä kahveella ja sitte murjaseen baashkat keitten wc:sen.
Kahvi on kekä pistää kakkattaan.Mitä toi nysääsklopediroit ? Jotain hanskaamista vai? Sirkus ämmä peiliin liimattuna?
- eksää ymmärrä?
Tertun tarvike kirjoitti:
Mitä toi nysääsklopediroit ? Jotain hanskaamista vai? Sirkus ämmä peiliin liimattuna?
No ensyklopedioita tarkotin.
- Helppoa!
Ei sekoreinokaan ole tarvinnut vessaa enään vuosiin, kaikki tarpeensa reino kun tekee sujuvasti housuihinsa. Ja sen huomaa!
- On se Tahvo
On sinulla Tahvo monipuolinen morsian ,kuin Reinosi.
Kuis siellä Niuvassa paskotaan ,onko siellä sinkkiämpärit ja oikein posliinipytyt?
Onko WC tiloissa rumatikki tuulettamassa?- Niuvassa
Eiköhän osa Niuvankin hoidokeista käytä samaa tyyliä paskotessa kuin sinäkin reino, eli housuun vaan!
- Reinosi
Niuvassa kirjoitti:
Eiköhän osa Niuvankin hoidokeista käytä samaa tyyliä paskotessa kuin sinäkin reino, eli housuun vaan!
Sinähän se Tahvo tiedät ,kun olet ollut siellä toivottomien osastolla jo pitkään asiakkaana.
Onko muuten lääkärisi antanut mitään toivoa , tuskimpa. Onko he luvannut jo sinulle oman lumilapion ensitalveksi käyttöösi Talvikin tulee taas pian. On kuulemme hyvää terapiaa sinulle Tahvoni.
Löysitko jo niitä kuvia hääautostamme yöpöydänlaatikostasi ? Eikai naapuri potilas ole vaan vienyt kuvaa ?
Rakkain terveisin sinulle mussukkani Tahvo
- Jaakkima.
Hupimökin hupivessa. Siinä se on jääkaapin ja hellan vieressä. Murjaise nyt aamutorttusi siihen. Taitaa olla puskaparkissakin kyykkytöräys suositimpaa.
- riippuvainen.
Sekö on sitä vapautta, riippumattomuutta ja ihanaa ylevyyttä, että paskallakin on käytävä jonkun toisen tontilla.
- Se täytyy polttaa
No onpas täällä porukalla ongelmallinen suhde omiin ulosteisiinsa. Kemssaan voi aivan hyvin töräyttää tortut silloin kun tarve vaatii, eikä ole muuta vessaa saatavilla. Oikein käytettynä kemssa ei anna epämiellyttävää hajua, ei edes tyhjennettäessä. Oikea käyttö tarkoittaa mm. sitä, että tyhjään kemssaan annostellaan sopiva määrä vettä ja kemssa-ainetta valmiiksi, ei vasta sitten kun sitä on jo käytetty. Aineissa on eroja, mutta Thetfordin sinisen litkun voittanutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Kaikista parhaiten tuosta toimii se pussitettu geeliversio, joka on myös vaivattomin annostella silloin kun tavoitteena on täysi tonkka. Uusin Caravan-lehti tiesi kertoa, että ruotsalaiset ovat kehittäneet kaasulla toimivan polttavan pytyn, joka tekee tortustakin tuhkaa. Asentavat sitä jo vaunuihin. Tahtoo sellaisen!
- Isällä on Jorma
Yksi sadasta kakkaa oman vaunun kempsaan.
2kun peräsuoli aukeeaa ja virtaa lämmin paska"- Tyäeläkeläinen
Meillä ollaan erimieltä asioista,minulla on Rumatikki ja poika pelaa keskuslämmöllä.
- Tuoeläkeläinen
Mun poika pelaa hinttikyykkää ja mun muijalla on takapesä.
- Rauhaton Kääkkä
Sukututkimus tehty. Nyt tiedän: " miksi kuljen multa kysytään".
- Kommoroodi Kotka
Minä en koskaan tyhjennä pyttyä. Käytän kesät talvet. Vuokrayksiöstä käyn *askalla autossa joka-aamu.
- Late Lapista.
Feikit fittaan! Yleisön pyynnöstä!
Ja luonnevikaiset kapiaiset eivät käytä vessaa, he ovat tottuneet paskomaan metsään riuku huussiin !
Late Lapista. SSSS Ry!- Tyäeläkeläine
Taas Late päässyt salaa koneelle,olikin jo hiljaista.Vahtikaa sitä tai ketä paremmin.
- niuvunen
Tyäeläkeläine kirjoitti:
Taas Late päässyt salaa koneelle,olikin jo hiljaista.Vahtikaa sitä tai ketä paremmin.
Jaa kekääkö?
- vuokravaunussa
alkuperäiseen kysymykseen vastaten,en minäkään OMAN vaunun vessassa käy.....mutta vuokra- tai naapuri vaunun vessassa on hyvä käydä murjasemassa kunnon käsivarren paksusen jööti...tai vatsan tilasta riippuen kunnolla lehahtava parvi..
- hohhoijaa
Ketä tekee? Ei ole aloittajalla kaikki muumit laaksossa. Typerys...
- Säälin sinua...pelle
Aloittaja tässä hei !
Joskus sitä on pakko käyttää. Ei voida sanoa essiiviä sanasta kuka, vaan se täytyy kääntää kenestä (kuina,keinä).
Turha agastaa kun joku ei MUKA OSAA kirjoittaa. Mun mielestä ei ole vitunkaan väliä jos arvostelee, mutta arvostelijalla pitää itsellään olla edes perusasiat kunnossa.
Arvostele vaikka kuinka, ei se minun persettä kutita.Typerys olet itse, siksi laitan sinulle- Säälin sinua......
- eikuulumulle.
Et sinä ole tuo fiksusti pelin avannut aloittaja. Turha huolehtia kenenkään perusasioista, jos ei itse pysty näin julkisella palstalla normaalin sivistyneeseen kieliasuun.
- Matkailuajoneuvossa
Eiks sellainen junan vessa olisi hyvä.
- Tyäeläkeläine
Kyllä näin ikämiehen on paras tehdä tekee ketä hyvänsä ja kumman asian hyvänsä, paras tehdä istualtaan.Ketä niitä Rumatikilläkään kuivaamaan
- Suunnaksi Visulahti
Ketä varten vaunuun on kyseinen koppi tehty, jos tarpeet tehdään kuitenkin ABC.llä.
Ymmärrän työeläkeläistä , ketä tekee tarpeensa istualtaan,myös huoltsikalla.- pissapoika.
No se on yöpissapotta. Kaikkihan sen tietää.
- Kankivaari
pissapoika. kirjoitti:
Meillä myös!
Vaimo ostanut sairaalaan tarkoitetun muovisen " ankan" minulle, kun minun pitää 4 - 5 kertaa yöpissalla käydä. Se eturauhanen nääs.
Ankka on helppo huoltaa, joutuisa käyttää eikä se tarvitse luontoa pilaavia kemikaaleja. - Gyrvän Njuuri
pissapoika. kirjoitti:
Nimimerkki " pissapoika" puhuu asiaa.
Kukaan, ei kukaan , ainakaan minun tutuistani ole vääntänyt torttua oman kapensa pascahuusiin.
- Kankimies
Nyt Late kirjoitit Feikkinimimerkillä, noista eturauhasvaivoistasi.
- Lasikuitukopissa.
Matkaavilla on erikoisia ongelmia...Kannattaisi kuitenkin keskittyä liikenteen sujuvuuteen ja siirtyä pois keskiviivan päältä , hieman oikealle ajelemaan. Siellä karavaanialueella voi grillimakkarat töräyttää ulos läheiseen lepikkoon ja illalla ryystetyt oluet, voi ruiskutella naapurin lasikuitukopin seinään.
- dimma1
Miksi et kirjoittanut KUKA. Ketkä pitäisi ymmärtää tuollaista suomenkieltä?
- Timmi 1
Perusasiat: Kuina, Keinä, Keiden. Ketä,
- Ketä keksi rakkauden
dimma 1
KETÄ tahansa voi moittia nimimerkin suojassa. - Harmaahapsi2
Tykkään tehdä muilta kausipaikkalaisilta salaa, tortut housuihin.
- qqqqqqqqqqqqqqqwwwe
KETÄ TEKEE.....voi v...u tätä suomenkieltä.
- Ketä näitte Purhossa
KUKA asia koskee.
KUKA sinä rakastat.
V1tt* ,jokaisella sanalla on tarkoitusperänsä.
- Koita edes
On sinullakin murheet. Auttaisko, jos alat vaikka juopottelemaan uudestaan ?
- Purho 2013
6 viikkoa meni hyvin , mutta maksa ei kestänyt antabusta. Joten aloitettu on.
- Late Lapista
Meillä on riuku kodan takana.Late Lapista Sssss PA.
- Epätietoinen myös
Onko mahdollista rumatikillä imasta paskat pois pytystä ,ja puhalttaa sitten vaikka naapurivaunun kylkeen. ?
- Joppe.
Kyllä se mahdollista on, ainakin pienessä kännissä.
- Kiva olla kännissä
No kuka se karavaanareista selvinpäin on koskaan.
- Siellä lepää!
ABC-huoltamoiden kemssantyhjennyspaikkojen siivosta päätellen suurin osa niissä käyvistä tekee omiinsa.
- gdudu
Ne tekee ketä kiinnostaa tehdä.
- Kankikaikko
Rummatikkllä vaikka kuinka nsuratte.
- Valtava Jorma
Vaimoni ns. karaokekaravaanarikaunotar. Hän kakkaa oman vaunun "ketä -tekee"-vessaan. Mutta hän laittaa aina esim riisin sekaan pari tippaa Coco Chanelia, kakuloinnin jälkeen vessassa ja itseasiassa koko vaunussa on mieto hajuveden tuoksu,jonka läpi ei juuri nimeksikään tule kakan hajua.
Voimme olla vaunussa ja vaikkaa laulaa lirauttaa muutaman tangon.
Mutta huomautamme, että "Hopeinen kuu " ei ole tango.- Teuvo Turusta
Onko teillä Rumatikki vai keskuslämpö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792