Minkä verran osasitte kieltä sinne mennessä?
Itse olen tällä hetkellä englannissa aupairina, mutta keväällä aion lähteä Ranskaan. Vielä en osaa yhtään, mutta nopeana kielten oppijana aion 2 kurssia käydä ranskaa opiskelemassa ennen lähtöä.
Onko täällä ketään joka on ollut, on tai on lähdössä Ranskaan niin, että ei ole osannut sanaakaan tai hyvin vähän? Kuinka selvisitte?
Ranskassa au pairina olleet!
2
120
Vastaukset
- mieseoon1
Voin kertoa, että olin opiskellut ranskaa koko pienen ikäni ja kirjoittanut E:n kun lähdin aupairiksi. Itku tuli kun ei tajunnut mitään mistään, mitä ihmiset puhuivat. Tiedäthän.. Suomalainen kirjakieli ja puhekieli.. kaksi aivan eri asiaa. Siellä homma toimii samalla tavalla. Parhaiten oppii asumalla kohdemaassa ja katsomalla oppikirjaa/sanakirjaa kun on hukassa. Teoriassahan ummikkokin oppii noin kahdessa kuukaudessa kommunikoimaan jos muuttaa ulkomaille vieraaseen maahan. Ranskalaiset on ihania, kunhan osaa aloittaa lauseet Bonjourilla, salut:lla yms
- paupairi
Itse puhuin ja ymmärsin ranskaa sujuvasti, joten kieli ei tuottanut ongelmia missään vaiheessa, mutta monet aupair-kaverini olivat täysin tai lähes kielitaidottomia ranskaan tullessaan, ja hienosti pärjäsivät :) Toki aina välillä tuli mokattua ja päädyttyä hankaliin tai kiusallisiin tilanteisiin, mutta rohkeasti vain kieltä käyttämään, niin sillähän sen oppii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5026527Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2982431Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241169
- 301112
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51094- 77912
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel94892- 39774