Olen kolmekymppinen mies. En ole aikaisemmin seurustellut.
Saan yhteydenottoja naisilta. Mutta jostain syystä naiset katoavat kun kerron seurusteluhistoriani. Ihmettelen tätä suuresti.
Voisiko joku nainen valaista, miksi näin tapahtuu?
Voisin ihan hyvin valehdella kun asiasta kysytään. Mutta en itse näe mitään syytä valahdella.
Haluaisin vain löytää mukavan naisen, jonka kanssa alkaa seurusteleminen.
Ihmetyttää?
35
464
Vastaukset
- NikoS
Älä puhu entisistä suhteista, ellei erikseen kysytä. Silloinkin kannattaa kertoa vain pintapuolisesti.
- NikoS
Sanoitkin ettet ole aiemmin ollut suhteessa. Mitä olet sanonut naisille syyksi tähän? Ehkä kannttaisi kiinnittää siihen huomiota ja miettiä mitä kannattaa kertoa ja miten asian esittää. Yleisestikin sun varmasti kannattaa miettiä mitä viestit naisille ja millaisen kuvan heille annat. Huono itsetunto myös vaikuttaa negatiivisesti ehdokkaisiin.
- ManWithoutWoman
NikoS kirjoitti:
Sanoitkin ettet ole aiemmin ollut suhteessa. Mitä olet sanonut naisille syyksi tähän? Ehkä kannttaisi kiinnittää siihen huomiota ja miettiä mitä kannattaa kertoa ja miten asian esittää. Yleisestikin sun varmasti kannattaa miettiä mitä viestit naisille ja millaisen kuvan heille annat. Huono itsetunto myös vaikuttaa negatiivisesti ehdokkaisiin.
Olen todennut asian vain, että ei ole tullut vastaan sopivaa ehdokasta jonka kanssa olisi voinut alkaa seurustelmaan. Koulu ja työt ovat aina ajaneet edelle. Nyt vasta vanhemmalla iällä olen alkanut enemmän kiinnostumaan seurustelusta.
Ei minun itsetunnossa ole mitään vikaa.
Ihmettelen vain tämän asian tärkeyttä joillekin naisille. Etenkin samanikäiset naiset tuntuvat olevan hirveän nuukia jos ei ole mittavaa seurusteluhistoriaa takana.
- ()()()
Monet naiset saattavat ajatella, että miehessä on jokin perustavanlaatuinen vika, jos mies on jo niinkin ”vanha” kuin kolmekymmentä, eikä ole koskaan seurustellut. Ajatellaan myös, että miehellä ei ole tärkeitä parisuhdetaitoja, koska kokemus näistä suhteista puuttuu. Tälläkin palstalla on näistä asioista puhuttu useaan otteeseen.
Itse olen vähän ihmetellyt monien naisten ehdottomuutta ja ennakkoluuloisuutta näissä asioissa. Olen itse jo 40 ja kokemusta on useastakin parisuhteesta. Vaikka parisuhde onkin omanlaisensa juttu, niin periaatteessa ne taidot, joita siihen tarvitaan ovat pitkälti niitä samoja, joita tarvitaan mihin tahansa läheiseen ihmissuhteeseen, on sitten kyse läheisestä ystävyydestä, perhesuhteista tai jopa työkaveruudesta. Eli puhutaan toisen ihmisen huomioonottamisesta, empatiasta, luottamuksesta, vastavuoroisuudesta, keskustelu- ja kuuntelutaidoista, läsnäolosta, kyvystä tehdä kompromisseja jne. jne. Nämä taidot eivät välttämättä korreloi ollenkaan sen kanssa, montako parisuhdetta ihmisellä on takana. Ja kuten kaikki tietävät, tangoon tarvitaan aina kaksi. :)
Tietysti itsellenikin herää kysymys, että mistä se johtuu, jos joku ihminen on ehtinyt tiettyyn ikään ilman sellaisia kokemuksia, joita useimmilla jo siinä iässä on. Mutta syitä voi tietysti olla monia ja ne voivat olla ihan ”hyviä”. En muutenkaan ole koskaan lähtenyt siitä ajatuksesta, että ihmisessä pitää olla jotain erityistä vikaa, jos hän ei sovi kaikkiin yleisiin normeihin. Jokainen ihminen ja elämä on omanlaisensa.
Onnea kumppanin hakuun. :) - tälläistä
Noh, minä treffasin 53v miehen ja hän kertoi, ettei ollut asunut yhdessä
kenenkään kanssa ja ihan pinta raapaisu suhteita muutenkin..Voi ei ei ja ei.
Minä en ala opettamaan ketään tässä iässä (52v) että mitä yhteis elämään
kuuluu joten kiitin ja se jäi siihen. Jos keskiän yli ei ole ollut kunnon suhdetta,
niin kyllä silloin kannattaa miettiä syitä itsestään.
Aloittajan ei kannata mainostaa kokemattomuuttaan, sillä tuossa iässä se ei nyt
vielä ole maailmaa mullistava asia. Tosin kun ikää karttuu, niin se syö tietysti
itsevarmuutta, jos ei etene mihinkään päin.- ManWithoutWoman
En todellakaan ole mikään uusavuton. Ruokaa osaan laittaa, pyykit pesen, siivoan. Keskustelu ja kuuntelutaidot löytyvät. Ei ole tuppisuun vikaa.
Tulee jotenkin sellainen kuva. Ihmiset luulevat, että jos et ole seurustellut niin et osaa mitään. WTF sanon minä. Kirja arvostellaan pelkän kannen perusteella.
Taidan ottaa jatkossa valehtelulinjan tässä asiassa. - tälläistä
ManWithoutWoman kirjoitti:
En todellakaan ole mikään uusavuton. Ruokaa osaan laittaa, pyykit pesen, siivoan. Keskustelu ja kuuntelutaidot löytyvät. Ei ole tuppisuun vikaa.
Tulee jotenkin sellainen kuva. Ihmiset luulevat, että jos et ole seurustellut niin et osaa mitään. WTF sanon minä. Kirja arvostellaan pelkän kannen perusteella.
Taidan ottaa jatkossa valehtelulinjan tässä asiassa.Jaa, minä nyt tarkoitinkin yli 50 kymppisiä, joilla ei ole mitään kokemusta
yhdessä asumisesta, niin heidän tavat on jo niin pinttyneitä ja kaavoihin
kangistuneita, etten usko asioden jakamisesta toisen kanssa tulevan mitään.
Kyllä he pyykkinsä osaa pestä ja ruokansa laittaa (luulisin) ei siitä
ollut kysymys, vaan kun siinä saman katon alla on muutakin, kuin
pyykit ja sapuska.
Jos haluat olla tuossa asiassa rehellinen, niin eihän siinä sitten mitään,
mutta kun kaikesta ei tarvitse tehdä pilkulleen selon tekoa, se on
minun mielipiteeni ja muut voi olla muuta mieltä. tälläistä kirjoitti:
Jaa, minä nyt tarkoitinkin yli 50 kymppisiä, joilla ei ole mitään kokemusta
yhdessä asumisesta, niin heidän tavat on jo niin pinttyneitä ja kaavoihin
kangistuneita, etten usko asioden jakamisesta toisen kanssa tulevan mitään.
Kyllä he pyykkinsä osaa pestä ja ruokansa laittaa (luulisin) ei siitä
ollut kysymys, vaan kun siinä saman katon alla on muutakin, kuin
pyykit ja sapuska.
Jos haluat olla tuossa asiassa rehellinen, niin eihän siinä sitten mitään,
mutta kun kaikesta ei tarvitse tehdä pilkulleen selon tekoa, se on
minun mielipiteeni ja muut voi olla muuta mieltä.Nyt kun kerrankin joku nainen avoimesti tunnustaa, ettei kelpuuta p/s -kokematonta miestä, niin voisitko ystävällisesti hieman valaista meitä muita siitä, että mitkä tarkkaan ottaen ovat ne vaadittavat taidot, joita ei voi keneltäkään kokemattomalta löytyä.Ruuanlaitosta tai pyykinpesusta ei tietenkään voi olla kyse, sillä nehän sinkkuna eläneen on pakko osata.
Mitä helvatan avaruustiedettä se yhdessä asuminen sinun mielestäsi on, jos se ei keneltäkään sitä aiemmin kokemattomalta voi mitenkään onnistua? Pelkäätkö että ikänsä yksin asunut kumppani törmäilee sinuun asunnossa liikkuessaan? Tai ettei hän osaa odottaa vessavuoroaan? Entä kelpaako, jos on asunut soluasunnossa?
Nyt pliis jotain järkiperustelua sille, että miksi juuri se KOKEMATTOMUUS on sinulle se turn-off numero yksi.- ManWithoutWoman
stellaria81 kirjoitti:
Nyt kun kerrankin joku nainen avoimesti tunnustaa, ettei kelpuuta p/s -kokematonta miestä, niin voisitko ystävällisesti hieman valaista meitä muita siitä, että mitkä tarkkaan ottaen ovat ne vaadittavat taidot, joita ei voi keneltäkään kokemattomalta löytyä.Ruuanlaitosta tai pyykinpesusta ei tietenkään voi olla kyse, sillä nehän sinkkuna eläneen on pakko osata.
Mitä helvatan avaruustiedettä se yhdessä asuminen sinun mielestäsi on, jos se ei keneltäkään sitä aiemmin kokemattomalta voi mitenkään onnistua? Pelkäätkö että ikänsä yksin asunut kumppani törmäilee sinuun asunnossa liikkuessaan? Tai ettei hän osaa odottaa vessavuoroaan? Entä kelpaako, jos on asunut soluasunnossa?
Nyt pliis jotain järkiperustelua sille, että miksi juuri se KOKEMATTOMUUS on sinulle se turn-off numero yksi.Erittäin hyvin kirjoitettu!
Täytyy lisätä profiiliin: Jos pidämme toisistamme ja muutamme saman katon alle. Saattaa olla, että törmäilen sinuun asunnossa. Enkä osaa odottaa vessavuoroani. Tämä kaikki johtuu siitä, etten ole koskaan seurustellut ja asunut kenenkään kanssa. LOL :D - tälläistä
stellaria81 kirjoitti:
Nyt kun kerrankin joku nainen avoimesti tunnustaa, ettei kelpuuta p/s -kokematonta miestä, niin voisitko ystävällisesti hieman valaista meitä muita siitä, että mitkä tarkkaan ottaen ovat ne vaadittavat taidot, joita ei voi keneltäkään kokemattomalta löytyä.Ruuanlaitosta tai pyykinpesusta ei tietenkään voi olla kyse, sillä nehän sinkkuna eläneen on pakko osata.
Nyt pliis jotain järkiperustelua sille, että miksi juuri se KOKEMATTOMUUS on sinulle se turn-off numero yksi.On se vaan sellaista rakettitiedettä, että kun ei ole kokemusta yhdessä
asumisesta, niin se on vaikeaa muuttaa tapojaan. Eli ottaa huomioon
se toinenkin, eikä tuijottaa omaan napaan. Pitää tehdä päätöksiä yhdessä.
Tietysti jos toinen hiirulainen, joka tekee mitä käsketään, niin sittenhän
pelin säännöt on selvät.
Olen nähnyt näitä pitkään yksin asuneita ns. vanhoja poikia ja voi elämän
kevät, kun ovat muuttanut yhteen naisen kanssa, jolla on kokemusta yhdessä asumisesta, niin ihan toivotonta vääntöä. Kuten totesin, voitte olla ihan mitä
mieltä tahansa ja valita kenet tahansa kumppaniksi. Ei ole minulta pois.
Tässä perusteluni ja vielä totean, että on kyse yli 50v. mun kohdallani,
eriasia nämä nuoremmat. No lisätään tähän, että on myös lyhyt omakin
kokemus vanhasta pojasta. Ensimmäinen yhteinen viikonloppu todisti ,
ettei onnistu. JOKO RIITTÄÄ.. - tääläistä
Erittäin hyvin kirjoitettu!
Täytyy lisätä profiiliin: Jos pidämme toisistamme ja muutamme saman katon alle. Saattaa olla, että törmäilen sinuun asunnossa. Enkä osaa odottaa vessavuoroani. Tämä kaikki johtuu siitä, etten ole koskaan seurustellut ja asunut kenenkään kanssa. LOL :DJa sinulle totean, että huoh. Mitäpä kyselet mielipiteitä jos heti otat tuon
kannan.
Tämä tästä, ei huvita veivata tyhjää. - tsib
Taidan ottaa jatkossa valehtelulinjan tässä asiassa.Usein sanotaan että kannattaa nuorena seurustella useamman ihmisen kanssa jotta oppii minkätyyppisen ihmisen haluaa ja millaisten ihmisten kanssa synkkaa.
Harvoin ensimmäinen seurustelusuhde kestää loppuelämää.
Itse haluaisin että miehellä on tarpeeksi seurusteluhistoriaa ennen kuin sitoutuu minuun. Tietää ja ymmärtää sitten mihin soppaan lusikkansa sotki :) Rakastuneena on kurja sitten kuulla jos en olekaan "se mitä mies naisessa hakee".
Voisivatko nämä olla syitä miksi naiset eivät ole olleet kiinnostuneita sinusta?
Lisään, että poikkeuksiaha kyllä on, eivät kaikki ole samanlaisia. - eujejyneyjrjyrynyrny
tälläistä kirjoitti:
On se vaan sellaista rakettitiedettä, että kun ei ole kokemusta yhdessä
asumisesta, niin se on vaikeaa muuttaa tapojaan. Eli ottaa huomioon
se toinenkin, eikä tuijottaa omaan napaan. Pitää tehdä päätöksiä yhdessä.
Tietysti jos toinen hiirulainen, joka tekee mitä käsketään, niin sittenhän
pelin säännöt on selvät.
Olen nähnyt näitä pitkään yksin asuneita ns. vanhoja poikia ja voi elämän
kevät, kun ovat muuttanut yhteen naisen kanssa, jolla on kokemusta yhdessä asumisesta, niin ihan toivotonta vääntöä. Kuten totesin, voitte olla ihan mitä
mieltä tahansa ja valita kenet tahansa kumppaniksi. Ei ole minulta pois.
Tässä perusteluni ja vielä totean, että on kyse yli 50v. mun kohdallani,
eriasia nämä nuoremmat. No lisätään tähän, että on myös lyhyt omakin
kokemus vanhasta pojasta. Ensimmäinen yhteinen viikonloppu todisti ,
ettei onnistu. JOKO RIITTÄÄ..Voi myös olla, että kokematon mies oikeasti tekisi töitä suhteen onnistumiseksi. Itse olen nähnyt yhdessä asumisen varjopuolet ja sen seurauksena minusta on tullut vähemmän joustava, jopa itsekäs. Hankalat kumppanit ja huono kohtelu tekivät tehtävänsä. Olin parasta suhdemateriaalia asuessani ensimmäistä kertaa naisen kanssa.
- Hessu A
Ei kannata harmistua. Ihmisillä voi olla hyvinkin toisistaan poikkeavia näkemyksiä sen suhteen mitä parisuhteessa eläminen edellyttää. Yhtä ääripäätä edustavat ne joille jokainen uusi parisuhde sujuu kuin kasetin vaihto - vanha pois ja uusi tilalle. Näiden mielestä parisuhde on tekniikkalaji, joka ei vaadi mielikuvitusta vaan tekniikka hioutuu riittävällä määrällä toistoja. Toista ääripäätä puolestaan edustavat ne jotka aloittavat parisuhteen ennakkoluulottomasti puhtaalta pöydältä ja suuntaavat tuorein ja avoimin mielin kohti tulevaa.
Toivottavasti löydät itsellesi sopivan kumppanin joka osaa asettua sinun asemaasi ja päinvastoin. Minä olen myös naisena kovasti ihmetellyt tuota joidenkin naisten taipumusta hylätä mies ilmeisesti pelkästään p/s -kokemuksen puuttumisen takia. Eipä tosin koskaan ole tullut vastaan miestä joka olisi tuota asiaa ainakaan tunnustanut, mutta en voi käsittää, mitä vaikutusta moisella olisi mihinkään suuntaan.
Olisi hyvä, jos ne naiset, joille tuo miehen kokeneisuus on aivan ehdoton vaatimus, laittaisivat asiasta maininnan profiilitekstiinsä. Näin säästyisi kaikkien aikaa.- miees kaks-kasi
Niin,oikeastaan se miksi ei ole parisuhdetta takana,voi olla monenlaisia tarinoita eikä se tarkoita välttämättä että on vetäytyvä yms.Itseni kohdalla tarina on monimutkainen enkä ala siis sitä selittelemään.Mutta,jos katson viimeisen 3 vuoden aikaista elämää,niin syitä on kolme,lihavuus,en käy baareissa yms.sosiallisissa tilanteissa ja parisuhdeajattelun syventyminen.
Lihoin siis kolmisen vuotta sitten vanhojen läskien päälle samanmoisen määrän.Nettideitti ainut mitä harrastin/harrastan parisuhde etsinässä eikä siellä siis kauheasti onni suosi tuollaisia palloja ;DNo,nyt olen laihtunut vuoden aikana tuon ja enemmänkin,urakka silti jatkuu mutta hyvässä vauhissa mennään.
Mutta,sitten tullaan parisuhdeajattelluun,joka on syventynyt varsinkin viimeisen vuoden aikana.Olen käsittänyt mitenkä ihmiset taistelevat ja riitelevät typeristä asioista.Mitenkä pinnallisilla kriteereilllä kumppania etsitään eikä haluta tutustua aidosti siihen kuka toinen on.Taii mitä odotan parisuhteelta ja mitä en kelpuuta missään nimessä.Nämä ovat lähinnä otsikkotasolla,voisin kirjoittaa noista jokaisen oman tekstin mutta sitä en kuitenkaan tee ;D
Anyway,nyt,jos minun kohdallani,joku nainen sanoisi että minulla ei ole parisisuhde kokemusta niin kyllä,ei ole,se on totta.Mutta,se mikä on itsestäni tärkeämpää,on se että minä tiedän varmasti,mitä haluan elämältä ja parisuhteelta.Ketä ja mitä etsin.
Se että on parisuhdekokemusta,ei tarkoita että ihmiset oikeasti ajattelisivat miksi homma päättyi,mitä tuli tehtyä väärin itsensä tai toisen kohdalla.Monelle,parisuhde on vain kumppani,jonka kanssa on kiva jakaa arkinen elämä,saaden kaikenlaista pikkukivaa ja hyötyä siitä irti,ilman että ajattelisi asioita sen enempää.Aluksi voidaan rakastaakin mutta lopulta tyydytään siihen kivaan mitä saa ja kunhan on joku.
Näin ollen,itse ainakin arvostaisin huimasti enemmän,neitokaista jolla ei olisi minkäänlaista parisuhdetta takana,jos se vain tietää mitä ja ketä haluaa elämäänsä.Neiti,jolla on ollut 4 parisuhdetta ja kenties avioliittokin,saisi enemmin itseni miettimään,että onko hän todella pysähtynyt miettimään asioita vaiko vain mennyt eteenpäin pysähtymättä.Tämä,voisi olla sellainen turn off itselleni,että kiinnostus lopahtaisi.- sus ja hampi
Niin, olen samaa mieltä "kierrätyssuhteisesta". Olen törmännyt kummiin tapauksiin, jotka ovat aluksi vaikuttaneet ihan mukavilta tyypeiltä. Tutustumisvaiheessa saankin kuulla tarinoita eksistä, jotka jätettiin mitä kummallisimmista syistä. Joku jopa sen takia, ettei osannut olla riittävästi mieliksi, hah!
Tunnen deittailun ulkopuolelta tosi kivoja aikuisia poikamiehiä, jotka ovat jääneet yksin. Joku maajussina perintötilalle, joku työhönsä uppoutumisen takia (tutkija), joku ujoutensa ja toinen vaikka ylipainon. Nämä ovat ihania ihmisiä kaikki! Itsekin kriittisenä tajuan hyvin toiveesi. - 1+7
Vieno toive: laita välilyönti välimerkkien jälkeen niin lukeminen helpottuu.
Kirjoituksesi osoittaa loistavasti juuri sen, miksi parisuhdekokematon mies on riski. Täysin ilman parisuhdekokemusta asetut muiden yläpuolelle ja kerrot tietäväsi heitä paremmin, mitä parisuhteessa eläminen tarkoittaa ja miten erinomaisesti tiedät, ketä ja mitä etsit. Siis täh? Et ole koskaan ollut parisuhteessa mutta tulet julistamaan tietäväsi meitä muita paremmin, millainen parisuhde on oikea ja millainen väärä.
Juuri TUO tekee kokemattomasta miehestä huonon valinnan.
Aloittajalle kysymys: Miten tuo seurusteluhistoria(ttomuutesi) tulee ilmi? Kysyvätkö naiset, kuinka monta kertaa olet seurustellut tms? Miksi et voi vastata siihen vain, että "ei ole mitään _merkittäviä_ kokemuksia" (tarkoittaen sellaisia, joihin olisi liittynyt yhdessäasumista, kihlautuminen tms)? - miees kaks-kasi
1+7 kirjoitti:
Kirjoituksesi osoittaa loistavasti juuri sen, miksi parisuhdekokematon mies on riski. Täysin ilman parisuhdekokemusta asetut muiden yläpuolelle ja kerrot tietäväsi heitä paremmin, mitä parisuhteessa eläminen tarkoittaa ja miten erinomaisesti tiedät, ketä ja mitä etsit. Siis täh? Et ole koskaan ollut parisuhteessa mutta tulet julistamaan tietäväsi meitä muita paremmin, millainen parisuhde on oikea ja millainen väärä.
Aloittajalle kysymys: Miten tuo seurusteluhistoria(ttomuutesi) tulee ilmi? Kysyvätkö naiset, kuinka monta kertaa olet seurustellut tms? Miksi et voi vastata siihen vain, että "ei ole mitään _merkittäviä_ kokemuksia" (tarkoittaen sellaisia, joihin olisi liittynyt yhdessäasumista, kihlautuminen tms)?"Et ole koskaan ollut parisuhteessa mutta tulet julistamaan tietäväsi meitä muita paremmin, millainen parisuhde on oikea ja millainen väärä."
Niin, no,en minä nyt aivan säkki päässä ole elänyt ;D Se että itselläni ei ole parisuhde kokemusta, ei sinällään tee mielipidettäni vähä pätöisemmäksi kuin seurustelluunkaan.Minä olen sentään pohtinut ajan kanssa mihin kaiken tulee perustua taas kun monet syöksyy jo seuraavaan suhteeseen vaikka edellinen on vasta loppunut. Onko tämmöinen ihminen sitten sinusta, hyvä kertomaan mistä hyvä parisuhde on tehty?? - n 30 ja risat
miees kaks-kasi kirjoitti:
"Et ole koskaan ollut parisuhteessa mutta tulet julistamaan tietäväsi meitä muita paremmin, millainen parisuhde on oikea ja millainen väärä."
Niin, no,en minä nyt aivan säkki päässä ole elänyt ;D Se että itselläni ei ole parisuhde kokemusta, ei sinällään tee mielipidettäni vähä pätöisemmäksi kuin seurustelluunkaan.Minä olen sentään pohtinut ajan kanssa mihin kaiken tulee perustua taas kun monet syöksyy jo seuraavaan suhteeseen vaikka edellinen on vasta loppunut. Onko tämmöinen ihminen sitten sinusta, hyvä kertomaan mistä hyvä parisuhde on tehty??saakko nauraa, sillä nyt on pakko.
- 1+7
n 30 ja risat kirjoitti:
saakko nauraa, sillä nyt on pakko.
Saa, minuakin hymyilyttää aika lailla.
- ManWithoutWoman
1+7 kirjoitti:
Aloittajalle kysymys: Miten tuo seurusteluhistoria(ttomuutesi) tulee ilmi? Kysyvätkö naiset, kuinka monta kertaa olet seurustellut tms? Miksi et voi vastata siihen vain, että "ei ole mitään _merkittäviä_ kokemuksia" (tarkoittaen sellaisia, joihin olisi liittynyt yhdessäasumista, kihlautuminen tms)?Aloittaja vastaa.
Yleensä vaihtelemme useamman viestin. Itse vältän tuota kysymystä. Mutta jossain vaiheessa se tulee naisen suunnalta. Voinhan tietenkin vastata, että ei ole mitään merkittäviä kokemuksia. Mutta jatkokysymyksien tullessa. Joko vastaan suoraan tai väritän totuutta. - Naisia naurattamaan!
miees kaks-kasi kirjoitti:
"Et ole koskaan ollut parisuhteessa mutta tulet julistamaan tietäväsi meitä muita paremmin, millainen parisuhde on oikea ja millainen väärä."
Niin, no,en minä nyt aivan säkki päässä ole elänyt ;D Se että itselläni ei ole parisuhde kokemusta, ei sinällään tee mielipidettäni vähä pätöisemmäksi kuin seurustelluunkaan.Minä olen sentään pohtinut ajan kanssa mihin kaiken tulee perustua taas kun monet syöksyy jo seuraavaan suhteeseen vaikka edellinen on vasta loppunut. Onko tämmöinen ihminen sitten sinusta, hyvä kertomaan mistä hyvä parisuhde on tehty??Miksei sinun mielestäsi voi aloittaa uutta suhdetta edellisen päätyttyä? Harmittaako, kun joiltakin se sujuu kätevästi, kun sinulta ei se ensimmäinenkään?
Olet todellakin jäävi puhumaan parisuhteista yhtään mitään. Teoria ei anna valmiuksia puhua asiasta, johon tarvitaan ihan oikeasti käytännön kokemusta.
Aloittajalle:
Parisuhde ei ole välttämättä yhdessä asumista, eikä ainakaan alkuun sitä olekaan. Pyykinpesulla, ruuanlaitolla ja muilla kotihommilla ei ole MITÄÄN tekemistä parisuhteen kanssa. Puhuminen ja kuunteleminkaan eivät ole välttämättömiä parisuhteelle. Mutta rakkaus ja seksuaalinen vetovoima on! Jos et osaa rakastaa, antaa hellyyttä, läheisyyttä ja kosketuksia, ja ulkonäkösikin on enemmän luontaantyöntävä kuin vetovoimainen, niin sori vaan, sinkkuna tulet pysymään!
Tiedätkö mitä rakkaus on ja miltä se tuntuu? Osaatko lähestyä naista fyysisesti, siis niin, että menet hyvältä tuoksuvana ja miehekkäänä silmiin katsoen sopivalle lähietäisyydelle, ja annat kehuja ja flirttailet naiselle? Osaatko iskeä naisia? Kai sinulla sentään on seksikokemuksia kertynyt? - miees kaks-kasi
Naisia naurattamaan! kirjoitti:
Miksei sinun mielestäsi voi aloittaa uutta suhdetta edellisen päätyttyä? Harmittaako, kun joiltakin se sujuu kätevästi, kun sinulta ei se ensimmäinenkään?
Olet todellakin jäävi puhumaan parisuhteista yhtään mitään. Teoria ei anna valmiuksia puhua asiasta, johon tarvitaan ihan oikeasti käytännön kokemusta.
Aloittajalle:
Parisuhde ei ole välttämättä yhdessä asumista, eikä ainakaan alkuun sitä olekaan. Pyykinpesulla, ruuanlaitolla ja muilla kotihommilla ei ole MITÄÄN tekemistä parisuhteen kanssa. Puhuminen ja kuunteleminkaan eivät ole välttämättömiä parisuhteelle. Mutta rakkaus ja seksuaalinen vetovoima on! Jos et osaa rakastaa, antaa hellyyttä, läheisyyttä ja kosketuksia, ja ulkonäkösikin on enemmän luontaantyöntävä kuin vetovoimainen, niin sori vaan, sinkkuna tulet pysymään!
Tiedätkö mitä rakkaus on ja miltä se tuntuu? Osaatko lähestyä naista fyysisesti, siis niin, että menet hyvältä tuoksuvana ja miehekkäänä silmiin katsoen sopivalle lähietäisyydelle, ja annat kehuja ja flirttailet naiselle? Osaatko iskeä naisia? Kai sinulla sentään on seksikokemuksia kertynyt?"Miksei sinun mielestäsi voi aloittaa uutta suhdetta edellisen päätyttyä? Harmittaako, kun joiltakin se sujuu kätevästi, kun sinulta ei se ensimmäinenkään?"
Niiin,tietysti tulee seuraava suhde ja tottakaii voi aloittaa,en sitä tarkoittanutkaan.
Tarkoitin ihmistä,jolla päättyy suhde ja sitten se ei mieti perinpohjin miksi näin kävi.Se että vaikka toinen olisi ollut alkoholisti narkkari ja suhde päättyy siihen,pitäisi ihmisen miettiä miksi päätyi kyseiseen suhteeseen ja mitä siitä voi oppia.
Jostain kumman syystä ihmisillä on vain taipumusta pokata seuraava miettimättä itseään taikka mennyttä suhdetta.Tai jos niin maksimissaan toinen oli vain kusipää.
Monesti,törmätään samoihin ongelmiin uudessa suhteessa,näkemättä itse juuri syytä joko toisessa tai itsessään.
Ja itseasiassa,rehellisesti,ainut syy miksi minua harmittaa parisuhdettomuuteni,on se ihmisen perustarpeet kuten hellyys ja rakkaus jäävät täyttymättä tuolla saralla.
Ja joskus toivoisin saavani perheen
Ja toisilta sujuu kätevästi....niiimpä niin...kyllähän se nyt oikeastikkin sujuu kätevästi keneltä vain, jos ottaa liki kenet vain joka suostuu parisuhteeseen kanssasi.
Itselleni parisuhde,ei ole määrite joka vain pakko olla,kenen kanssa vain,millä hinnalla hyvänsä.Kuten,sinulla ilmeisesti on.
- ilivemylifenow
Vastailen tähän, vaikkei ehkä pitäisi. Itsestäni tuntuu oudolta, että parempi seurustelukumppani olisi sellainen, joka esim. kolkyt-vuotiaana on kokenut neljä parisuhdetta siis opetellut jo neljä kertaa, eikä vieläkään ole oppinut parisuhteessa elämään. Miten todennäköistä on viidennen kerran onnistuminen?
Mutta jos sieltä löytyy yksi se tarkoittanee 5-10 vuotta pitkää suhdetta, silloin en pitäisi riskiä yhtä isona. Samaten kokematon tällä alalla lienee ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto tuskin sen kanssa yhtään huonommin menee kuin sarjaseurustelijan.- eräs kokemus
Mulla on yksi pitkä parisuhde takana ja nyt viime vuosina olen keskustellut paljon ihmisten kanssa näistä suhteista. Arvostan enemmän sitä että on pystynyt pitkään suhteeseen kuin että niitä olisi useita lyhyitä takana. Pitkässä suhteessa on joutunut joustamaan ja on oppinut itsestään ja toisesta paljon asioita vaikka suhde olis päättynytkin.
Itse aikoinaan "uskalsin" aloittaa suhteen 27- vuotiaan miehen kanssa, joka ei ollut seurustellut, ei ollut edes mitään lyhyitä suhteita ollut. Hän kertoi sen minulle vasta, kun olin jo häneen rakastunut ja aletiin luottamaan toisiimme ja kertomaan "salaisuuksia" : ) En olisi hänen käytöksestä tätä pystynyt päättelemään, hän oli aivan kuin kuka muu nuori mies tahansa, ainakin minun mielestä.
Itsellä ei siis ollut ennakkoluuloja aikoinaan, nyt kuitenkin mietin näiden yli 5-kymppisten miesten kohdalla, että vieläkö heistä olisi seurustelusuhteeseen, jos ei ole aiempaa kokemusta...eli on eroa siinä, oletko 3- vai 5- kymppinen.
Jos olisin nuori nainen, arvostaisin kovasti miestä, joka ei ole seurustellut ja haluaisin häneen tutustua jos vain muuten henkilö miellyttää. Pitäisin jopa itseäni etuoikeutettuna, jos mies haluaisi juuri minun kanssa alkaa tapaileen ja sitten seurustelemaan : ) Niin silloin aikoinaan asian koin.
En siis pysty vastaamaan aloittajan kysymykseen, miksi nainen häipyy kun kuulee tilanteen. Luulen, että et ole vielä tavannut sitä oikeaa, ja se kyllä tulee vastaan kun jaksat yrittää etkä heti luovuta.
- ElämänMeno
Kuule tuossa on kyse siitä, että ei ne muutkaan sitä seurustelukumppania niin äkkiä löydä, silloin kun yhtäkkiä rupeskin huvittamaan, niin sitten sitä aletaankin jo etsiä syitä jolla voidaa syy vierittää vastakkaisen sukupuolen vastuulle. Eikä se ole sitä.
Itsetunnossasi vain alkaa olemaan reikä.
Sitten kun sen oikean löydät (jos löydät, minä en ole löytänyt ja olen 48v) niin huomaat kyllä että kokemuksellasi tai kokemattomuudellasi ei ole mitään väliä.
(luulin löytäneeni sen oikean, sain kolme lasta, ja hän ilmoittikin minulle etten ollut se oikea)- eräs kokemus
Eikö tuntunut oikealta vaikka lapsia saitte, vai olivatko vahinkoja? Tuli vaan mieleen, että ehkä syy eroon on jokin muu kuin se ettei ole "oikea"....
Ymmärrän tuon sanan "oikea" tarkoittavan sitä että hänen kanssa haluaa sitoutua ja perustaa perheen. Toisaalta, on kai niitä sellaisia naisia, jotka käyttää miestä vain lasten tekoon...sattuiko tällainen kohdallesi?
Jos taas olitte pitkään yhdessä ja lapset saitte yhteisellä päätöksellä ja sitten tulee ongelmia ja ero, niin ei se mielestäni tarkoita, että kumppani olis ollut "väärä". Eihän elämää voi koskaan varmuudella tietää eteenpäin, kyllä perisuhteeseen lähteminen on "hyppy tuntemattomaan" ja sitä vain toivoo että suhde kantaa loppuelämän, mutta toisesta ihmisestä ei voi koskaan olla 100% varma...aina kun ei ymmärrä edes itseään : )
- oimnjyughtbrvfecd
Onko sinulla ollut satunnaisia suhteita?
Aikoinaan, kun etsin seuraa netistä, törmäsin jossain määrin samaan asiaan, en ehkä kuitenkaan niin laajassa mittakaavassa kuin sinä. Mielestäni mahdollisia selityksiä ovat ainakin nämä:
- naiset ajattelevat, että olet jotenkin sitoutumiskammoinen
- naiset ajattelevat, että olet huono seksissä, kun sinulla ei ole kokemusta pitkäaikaisesta seurustelusta
- naiset ajattelevat, että et osaa elää yhdessä naisen kanssa, kun sinulla ei ole kokemusta saman katon alla asumisesta (kolmikymppisillä naisilla on usein tarve löytää jo pitkäaikainen kumppani, eikä vaan hengailla miehen kanssa)
sanoisin, että toi viimeisin on todennäköisin selitys, mutta noiden lisäksi on varmasti vielä paljon muitakin syitä...
kyl se nainen viel löytyy, tsemppiä!- ManWithoutWoman
Aloittaja vastaa.
Ei ole takana satunnaisia suhteita.
Kahdesta ensimmäisestä ei ole kyse. Tuota kolmatta epäilen kanssa.
En siltikään ymmärrä. Miten kukaan voi löytää pitempiaikaisen kumppanin, jos heittää pyyhkeen kehään suorilta pelkän kirjoittelun perusteella. Melko pinnallista sanoisin.
Tsempataan! - Naisia naurattamaan!
Aloittaja vastaa.
Ei ole takana satunnaisia suhteita.
Kahdesta ensimmäisestä ei ole kyse. Tuota kolmatta epäilen kanssa.
En siltikään ymmärrä. Miten kukaan voi löytää pitempiaikaisen kumppanin, jos heittää pyyhkeen kehään suorilta pelkän kirjoittelun perusteella. Melko pinnallista sanoisin.
Tsempataan!No onko sinulla kokemusta seksistä? Oletko kuitenkin ns. tapaillut naisia, siis muutamia treffejä vaikka kahvilassa tai leffassa, vaikkei seurusteluksi asti ole mennyt?
Siis ihan oikeasti, jos et ole koskaan edes halannut ja suudellut naista, niin sitten homma on jo melkein menetetty..
- ihmettelerauhassa
Katoavat, no eipä ihmekkään, kun oot joku nyhverö peräkylältä.
- ManWithoutWoman
Niinpä! Pääkaupunkiseutu on peräkylä josta olen kotoisin. Ihmetellään;)
- niinmiks
Niinpä! Pääkaupunkiseutu on peräkylä josta olen kotoisin. Ihmetellään;)
No miten olet noin saamaton, kun naisia on pilvin pimein vapailla markkinoilla.
- 00000000000000000000
000000000000000000000
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666034Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per543020- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463