Onko sallittua pomon rakkaus alaiseensa

gallupia

ja sallia hänelle hieman paremman viran kuin muille

19

3814

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tietenkään.......

      .......varmaan se itsekin tajuat! Se ei ole sallittavaa! Mitähän sanoo pomojen työehtosopimus tiedätkö sitä...tuskinpa tuo on sopimukseen kirjattu. Mutta kuormasta ei syödä!!! Mutta jos kysymyksessä on suhde josta syntyy parisuhde, avioliitto?!

    • Näin periaatteessa

      Esimiehen pitää tehdä valinta:
      1. joko hautaa tunteensa ja kohtelee kaikkia tarkan yhdenvertaisesti (yksilöllisten ansioiden mukaan)
      2. tai jäävää itsensä päätöksistä ja mahdollisuuksien mukaan siirtää alaisen toiselle esimiehelle.
      Jos esimies ei halua kertoa tunteistaan, hänelle jää vain ensimmäinen vaihtoehto.

    • näin käynyt

      Tunteet on sallittuja enkä näkisi pahana parisuhdettakaan mutta esimies ei saa suosia alaistaan eikä nostaa häntä muiden yläpuolelle pelkän suhteen takia. Perusteiden pitää olla päivänvalon kestäviä.
      Fiksu alainen taas ei käytä suhdetta hyväksi, koska se tuhoaa automaattisesti esimiehen maineen hyvänä johtajana ja voi vaikuttaa urakehitykseen.

    • Varma tapa johtajalle tuhota alaisen maine ja arvostus työpaikalla on antaa hänen kiivetä reittä pitkin korkeammalle kuin ansiot riittävät. Epävirallisessa organisaatiossa on äkkiä pahnanpohjimmainen, vaikka muodollisesti olisikin mitä.

      • tttttttkkkkk

        Työskentelin organisaatiossa jossa on esimies-alainen -suhde. Ei sitä kovin hyvällä katsota, vaikka kukaan ei koskaan mitään sanokaan. Lomauttausitko oman puolisosi??


      • lomautusesimerkkisi
        tttttttkkkkk kirjoitti:

        Työskentelin organisaatiossa jossa on esimies-alainen -suhde. Ei sitä kovin hyvällä katsota, vaikka kukaan ei koskaan mitään sanokaan. Lomauttausitko oman puolisosi??

        Jollei tuossa tilanteessa pysty olemaan objektiivinen, ei varmasti muulloinkaan. Eli on huono esimies.


    • -kiperä juttu-

      Minulla ja esimiehelläni (nainen) on suhde. Hänellä ei ole muita alaisia joten en syö kenenkään leipää. Eipä silti, en saa mitään etuja työaikana suhteemme suhteen. Joku hipaisu tai hellyttelysana silloin tällöin.
      Kumpikin olemme sinkkuja ettei senkään suhteen ole sanomista mutta komentoketjun ja muiden asioitten takia firmassamme ei saa olla tämänkaltaisia suhteita. Eikä varmasti muuallakaan mikäli ei omista firmaa.
      Hankalaa siten että jos julkistamme suhteemme antaa hallitus viimekädessä monoa jommalle kummalle, tai tulee ainakin jääviysongelmia. Kumpikin rakastaa työtään eikä vastaavia työpaikkoja ole.

      • hyljätty

        Minä taas huomasin, että esimiehelläni oli tunteita minua kohtaan ja seuraus oli se, että jäin kaikessa huonommalle kohtelulle kai hän pelkäsi, että siitä syntyy sanomista, vaikkei välillämme koskaan mitään ollutkaan. Lopulta olin niin ulkopuolinen kaikesta, että enemmän tunsin itseni työpaikkakiusauksen uhriksi enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin lähteä.


      • Sixtylady13
        hyljätty kirjoitti:

        Minä taas huomasin, että esimiehelläni oli tunteita minua kohtaan ja seuraus oli se, että jäin kaikessa huonommalle kohtelulle kai hän pelkäsi, että siitä syntyy sanomista, vaikkei välillämme koskaan mitään ollutkaan. Lopulta olin niin ulkopuolinen kaikesta, että enemmän tunsin itseni työpaikkakiusauksen uhriksi enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin lähteä.

        Olenm itse ns. Kakkosnainen ja koen, että pomo kohtelee minua huonommin kuin muita. Hän ei juttele koskaan töissä. Ei tule edes kahvilla koskaan viereeni istumaan. Kahvilla hän voi jäädä muiden naisten kanssa kahdestaankin juttelemaan, mutta jos jää minun kanssa, hän lähtee heti pois. Ei edes katso minuun. Koen olevani syrjäytetty. Tapaamisetkin sovitaan salassa, ei uskalla tulla edes huoneeseeni juttelemaan. Todella alentavaa.


      • Koska...
        Sixtylady13 kirjoitti:

        Olenm itse ns. Kakkosnainen ja koen, että pomo kohtelee minua huonommin kuin muita. Hän ei juttele koskaan töissä. Ei tule edes kahvilla koskaan viereeni istumaan. Kahvilla hän voi jäädä muiden naisten kanssa kahdestaankin juttelemaan, mutta jos jää minun kanssa, hän lähtee heti pois. Ei edes katso minuun. Koen olevani syrjäytetty. Tapaamisetkin sovitaan salassa, ei uskalla tulla edes huoneeseeni juttelemaan. Todella alentavaa.

        Sinua kohdellaan huonommin kuin muita, koska pomosi on ovela pelaaja. Hän petaa omaa asemaansa etukäteen. Hän petaa jo etukäteen sitä, että kun teidän salasuhde loppuu, alaiset luottavat häneen, eivät sinuun. Silloin sä lähdet, pomo jää. Et vain koe olevasi syrjäytetty, sinä olet sellainen jo. Tulet saamaan potkut tai lähdet itse, häpeä mukanasi. Ymmärrä se, kuinka kaksinaamainen tämmönen tyyppi on. Ei ole vakavissaan sun kanssa, en usko. Jos olisi, hän tekisi yhdessä kanssasi suunnitelmai siitä, miten suhteenne jatkuisi parhaalla tavalla loukkaamatta työyhteisöä, mutta ei loukkaisi sinua! Jos oot ite naimissisa, no can do. Pelaavat pomot iskevät varattuja alaisiaan, koska ne ei voi käräyttää, niistä ei tule jälkiseurauksia, kun salasuhde päättyy, ei töissä eikä kotona.

        Jos sisuunnut nyt, kuten sun pitäisi, aloitat keräämään todisteita salasuhteeesta, ota vaikka salavalokuvia. Laitat ne sitten, kun saat potkut, tiedoksi vaimolle ja exduunikavereillesi.


      • naiiville naiselle
        Sixtylady13 kirjoitti:

        Olenm itse ns. Kakkosnainen ja koen, että pomo kohtelee minua huonommin kuin muita. Hän ei juttele koskaan töissä. Ei tule edes kahvilla koskaan viereeni istumaan. Kahvilla hän voi jäädä muiden naisten kanssa kahdestaankin juttelemaan, mutta jos jää minun kanssa, hän lähtee heti pois. Ei edes katso minuun. Koen olevani syrjäytetty. Tapaamisetkin sovitaan salassa, ei uskalla tulla edes huoneeseeni juttelemaan. Todella alentavaa.

        Siinä mitään juttelua tarvitakaan, luuletko että se susta juttukaveria haluaa. MELAAAA MEKONGIIIIIIN, KUTEN VIETNAMISSA SANOTAAN.


      • Näin on
        naiiville naiselle kirjoitti:

        Siinä mitään juttelua tarvitakaan, luuletko että se susta juttukaveria haluaa. MELAAAA MEKONGIIIIIIN, KUTEN VIETNAMISSA SANOTAAN.

        No ei tosiaankaan haluakaan se on tullut jo hänen puhdistaminen esille., mutta ongelma on se, että olen talon korkeimmin koulutettu ja ammatiillisestikin osaavin henkilö. Kaipaan siis myös jutteluseuraa :)


    • 9+0

      turmion tie, ei kannata alkaa.

      • Järki voitti

        Ei kannata! Lähtee duunarilta työpaikka!


      • Katsoa saa, ei muuta
        Järki voitti kirjoitti:

        Ei kannata! Lähtee duunarilta työpaikka!

        Tuo on kyllä aivan totta, varsinkin, jos alaisensa kanssa suhteessa ollut pomo on sinkku ja toiset alaiset tietävät suhteesta. Irtisanomisjärjestystä miettiessään pomo joutuu ajattelemaan omaa uskottavuuttaan toisten alaisten silmissä, jos alkaa suosimaan sellaista, jonka kanssa on/ ollut jotain...

        Kiemuraisempi kuvio on sellainen, jossa pomo on "onnellisesti" aviossa tms. Työsuhteen katkaisu kun ei katkaise viestintävälineiden toimivuutta. Ainahan on sellainenkin mahdollisuus, että ex-alainen pettyneenä voi saada päähänsä rimpauttaa pikku puhelun pomon onnelliselle siipalle.

        Eli siis todellakin kannattaa ajatella kaksikin kertaa, ennenkuin alkaa pomonsa, tai edes työkaverinsa kanssa syventämään "ammatillista osaamista".


      • PikkuVinnkki:
        Katsoa saa, ei muuta kirjoitti:

        Tuo on kyllä aivan totta, varsinkin, jos alaisensa kanssa suhteessa ollut pomo on sinkku ja toiset alaiset tietävät suhteesta. Irtisanomisjärjestystä miettiessään pomo joutuu ajattelemaan omaa uskottavuuttaan toisten alaisten silmissä, jos alkaa suosimaan sellaista, jonka kanssa on/ ollut jotain...

        Kiemuraisempi kuvio on sellainen, jossa pomo on "onnellisesti" aviossa tms. Työsuhteen katkaisu kun ei katkaise viestintävälineiden toimivuutta. Ainahan on sellainenkin mahdollisuus, että ex-alainen pettyneenä voi saada päähänsä rimpauttaa pikku puhelun pomon onnelliselle siipalle.

        Eli siis todellakin kannattaa ajatella kaksikin kertaa, ennenkuin alkaa pomonsa, tai edes työkaverinsa kanssa syventämään "ammatillista osaamista".

        irtisanomisjärjestystä????!!!!!!!!!
        töihin sinne mennään eikä potkui ottaamaa


    • valvon ja kytään

      ei misään tapauksesa ,minä pidän siitä huolta

    • Totta kai

      on sallittua jos alainen on pätevä ja sovelias tehtävään. Tyhmähä pomo sellainen, joka alapäällä ajatellen ketään ylentää. Ja fiksu taas pitää mahdolliset tunteet ja nimitys asiat erillään. Sellainenkin on mahdollsta.

      Olisi aikas väärin, jossei saisi antaa hyviä virkoja vaan siksi että rakastaa. Kateellisille ihmisille ei voi mitää.

      • alapääksi meni

        Kyllä se vaan sillai on että siinä alapäällä ajateltii ja alapääksihän se sittemmin päättyikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1795
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1232
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1048
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      933
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      191
      783
    Aihe