Eroaminen on paras ratkaisu?

numero333

Olen isäni kanssa riidellyt vuosi millon mistäkin ja me molemmat emme puhu toisillemme ja olemme viikkoja ellei jopa kuukauden mykkäkoulua. Yleisimmät riidan aiheet ovat äitini, minä. Haukku äitiäni valehteliaksi ja haukkuu tätä minun kuullen vaikka ovat olleet erossa 10v ja molemmilla uusi kumppani, äitini ei edes ole valehtelia vaan tosiasia on se että hän on erittäin katkera hänelle, siitä että minulla ja äidilläni on hyvä suhde, pyysi jopa minua olematta yhteyttä äitiini ettei hänen tarvisi maksaa puhelinlaskuja kun ole ollut yhteydessä häneen. Kesän alussa päätin katkaista mykkäkoulua ja tekstasin hänelle ja vastauksena tuli että mitä ''Leena ( nimi muutettu ) tekee, tekeekö töitä vain makaako?'' Ihmettelen että miten hän jaksaa haikailla exänsä perään ja kysyy minulta hänen asioita, vaikka äitinikään ei kiinnosta hänen jutut pätkääkään, eikö hänen olisi pitänyt kysyä minun kuulumiset sen sijaan kun kysyä minulta hänen exänsä tekemiset? p.s hän on petti äitiäni nykyisen puolisonsa kanssa.

Hänen mielestä valvominen ja makeisten syöminen on SAIRASTA JA EPÄNORMAALIA, en edes syö makeisia kun pari kertaa viikossa noin 400g verran en tiedä onko se edes paljon . Valvon viikonloppuisin johonki 2 ja hänen mielestä nukkuminen klo 12 on SAIRASTA JA EPÄNORMAALIA. RAVINTOLAT JA PIENI ALKOHOLINKÄYTTÖ ON SAIRASTA JA EPÄNORMAALIA.

Pitäiskö minun katkaista meidän suhteemme ja erota? Niin se olisi varmaan helppoa, me olemme aina riidelleet ja vähän sovittu ja tultu samaan pisteeseen.
Onneksi asun äitini kanssa. Olen jokakerta sanonut että älä hauku äitiäni, mutta päätyy samaan pisteeseen, miten hänen nykyinen puolisokaan jaksaa elää siinä että koko ajan haukutaan, mietitään exää, vaikka nykyinen puoliso on aloittanut tämän vihaamisen exään. Äitini on sanonut että ''isäsi pitäisi olla enemmän isä sinulle''.

12

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • numero333

      Voitteko kertoa että minkälainen isäni on luonteeltaan?

    • whatisthiss

      Anteeksi, mutta en ota selkoa tuosta tekstistäsi... siitä saa kuvan että asut isäsi luona, vai äitiskö luona... sitten toinen vaatii että pitää katkaista välit toiseen ja sinä mietit pitäisikö katkaista isään välit... ööööh... Eli isäsi on jotenkin mustasukkainen siitä että olet äitisi kanssa hyvissä väleissä... ei isäsi kuulosta kovin tervejärkiseltä. Itse ottaisin etäisyyttä ja olisin yhteyksissä vaan sen mitä on pakko, koska itse en kestäisi. Ikäsi myös vaikuttaa paljon, eli minkä ikäinen olet? Kyllähän sinä itse näet paremmin isäi luonteen kuin me täällä netissä. Aika itsekkäältä pahanilmanlinnulta kuitenkin näin äkkiseltään kuulostaa.

      • numero333

        asun äitini kanssa, olen 15v


      • numero333 kirjoitti:

        asun äitini kanssa, olen 15v

        Juot liikaa alkoholia- ikäisesi ei pitäisi käyttää sitä ollenkaan ja syöt liikaa karkkeja. Kumpikaan ei ole sairasta eikä epänormaalia, vaan epäterveellistä. Pistä molemmat kuriin, niin kauan, kuin se on vielä helppoa.
        Yritä pitää rauhalliset välit molempiin vanhempiisi. Tsemppiä.


      • Numero333
        boxi kirjoitti:

        Juot liikaa alkoholia- ikäisesi ei pitäisi käyttää sitä ollenkaan ja syöt liikaa karkkeja. Kumpikaan ei ole sairasta eikä epänormaalia, vaan epäterveellistä. Pistä molemmat kuriin, niin kauan, kuin se on vielä helppoa.
        Yritä pitää rauhalliset välit molempiin vanhempiisi. Tsemppiä.

        1. En käytä alkoholia
        2. En syö liikaa karkkeja.


    • Numero333

      Teen elämäni päätöksen ja aijon erota isästäni, vaikka saatan menettää paljon niin se on meille kahelle kaikista parasta =(

    • 12+16

      Voithan sä jättää vastaamatta äitiäsi koskeviin kysymyksiin ja vähentää omaa yhteydenpitoasi, jos et oikeasti halua puhua isällesi muutoin, kun keskustelun sisältö on asiallinen/mieleinen? Vanhemmistaan ei voi varsinaisesti erota (parisuhteesta/aviosta erotaan) mutta voit kyllä itse säädellä yhteydenpitoa isäsi kanssa.

    • Minä myös

      Jos et halua puhua isäsi kanssa, et varmasti ole ainut ihminen maailmassa. Jos hän ei ole ystävällinen sinulle (ja äidillesi), ei se ole sinun vikasi. Älä haasta riitaa tietenkään. Ehkä hän tajuaa tehneensä väärin sinua kohtaan, jos annat hänelle vähän aikaa miettiä. Mutta jos minulta kysytään, ei sinun tarvitse kestää hänen lapsellista kiukkuiluaan vain sen takia että satut olemaan hänen tyttärensä. Mukavaa syksyn alkua, toivottavasti kaikki järjestyy!

      • vai niin?

        Niin ja jos te k*sipäät ette tajua lopettaa keksittyjen tarinoiden kirjoittamista ja väärien tietojen levittelyä tänne tässä Suomi24-palstoilla, toivotan teille - mitä lienettekin ja minä en tiedä- vähemmän mukavaa syksyn alkua, koska kukaan ei kertoisi omista vanhemmistaan ja suhteistaan heihin näillä tällä Suomi24-keskustelupalstoilla ja sen verran jokainen itseään ja läheisiään suojelee.


      • Numero333
        vai niin? kirjoitti:

        Niin ja jos te k*sipäät ette tajua lopettaa keksittyjen tarinoiden kirjoittamista ja väärien tietojen levittelyä tänne tässä Suomi24-palstoilla, toivotan teille - mitä lienettekin ja minä en tiedä- vähemmän mukavaa syksyn alkua, koska kukaan ei kertoisi omista vanhemmistaan ja suhteistaan heihin näillä tällä Suomi24-keskustelupalstoilla ja sen verran jokainen itseään ja läheisiään suojelee.

        Dafack?


      • Numero333

        Poikansa..


    • Numero333

      Tää mun tila on siinä mieleensä erikoinen mutta isäni teki sopimuksen jossa sanottiin että isäni maksaa puhelinlaskun ja kuukausirahan ja lapsi asuu äidillänsä ja lapsi tulee tapaamaan isäänsä sillon kun haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      200
      2214
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1731
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      85
      1287
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1136
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1062
    8. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      31
      1059
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1019
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe