Inman Aligner-hoidon hinta Turussa

loggi

Turussa on pikaisen googlailun perusteella kaksi paikkaa mitkä tarjoavat Inman Aligner- oikomishoitoa: Hammaskulma ja Aboadent. Jos joku on jommassa kummassa käynyt, niin voitteko laittaa hintatietoja? Niitä ei löydy sivuilta, vaikkakin useimpien viestiketjujen mukaan yleiset IA -hinnat pyörivät siinä 2000€:ssa.

Riippuuko hinta jollain lailla hampaiden vääntyneisyysasteesta tai hoidon kestosta (ilmeisesti kun hoitokäynnit maksetaan samassa könttäsatsissa kuin oikomishoito)?

16

3363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loggi

...ja vielä lisäyksenä kysymys, täytyykö Hammaskulmassa maksaa jotain konsultaatiosta? Valitettavasti tällaisiakaan perustietoja ei ole sivuilla mainittu, eli suhtaudun vähän epäilevämmin kyseiseen palveluntarjoajaan...

Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita!

• _pettynyt

Varoituksen sana ainakin Aboadentistä, menee vähän aiheen vierestä mutta pakko silti kertoa. Paikan hammaslääkäri ei osaa ottaa vastaan asiakaspalautetta. Soitti ja haukkui minut, kun lähetin s-postin, jossa kerroin olevani perustellusti tyytymätön saamaani palveluun (paikka irtosi lähes heti laiton jälkeen hampaasta) ja pyysin huomioimaan tämän laskussa. Ja olin sentään ollut vuosia uskollinen asiakas... no onneksi voi aina äänestää jaloillaan.

• hammaslääkäri vastaa

Hei _pettynyt,

Googlasin että mitä netistä löytyy hakusanalla Aboadent ja löysin kirjoituksesi.
        Vaikka en tiedä ollenkaan mistä tässä on kysymys, enkä muista tällaista tapausta ainakaan itselleni tapahtuneen, ajattelin silti vastata kirjoitukseesi.
        Olen pahoillani, jos olet kokenut tulleesi väärin kohdelluksi sillä minulle ja yritykselleni on potilastyytyväisyys ensiarvoisen tärkeä seikka. Siksi meillä on mm. tyytyväisyystakuu töillemme.
        Esim. paikkausten kohdalla tämä tarkoittaa sitä, että jos jostain ihmeen syystä tekemämme paikka irtoaisi (lohkeaminen esim. traumaattisesti on eri asia) vuoden sisällä sen laittamisesta, teemme uuden veloituksetta. Samoin, jos esim. etuhammaspaikan ulkonäkö ei miellyttäisi, korjaamme sen veloituksetta.
        Se, että olisimme soittaneet ja haukkuneet, ei millään voi pitää paikkaansa, koska me emme yksinkertaisesti toimi koskaan siten. Saatamme kyllä ystävällisessä hengessä soittaa asiakkaalle, jotta asiat saadaan selvitettyä ja ettei jää mitään epäselvyyksiä.
        Kerroit olleesi vuosia uskollinen asiakas, joka ilmeisesti tarkoittaa sitä, että myös sinä olet aiemmin ollut tyytyväinen saamaasi hoitoon ja kohteluun. Ehkä ei siis kannattaisi yhden paikan takia kuitenkaan lopettaa hyvin toiminutta hoitosuhdetta ja siksi toivotankin sinut tervetulleeksi taksisin milloin vaan ja lupaan, että saat jatkossakin hyvää hoitoa kohtuullisin hinnoin.
        Ystävällisin terveisin,

Pauli Kossila, hml, tj
        Aboadent

• huono

En ole itsekkään kuullut Aboadentista mitään hyvää, ainakin kyseinen hammaslääkäri joka toimii siellä pääsääntöisesti- niin tuntuu, että se ajattelee enemmän vain asiakkaan rahoja kuin työn jälkeä/kestävyyttä

• Pauli Kossila, hlääk

Hei vaan kaikki Inman Aligner hoidosta kiinostuneet,

Olen hammaslääkäri Pauli Kossila Aboadentista :)
        Olen aloittanut Inman hoitojen tekemisen Suomessa ensimmäisten joukossa ja olen yksi eniten Inman hoitoja tehnyt hammaslääkäri Suomessa. Olen myös yksi harvoja Advanced tason Inman hammaslääkäreitä. Olen hoitanut pitkälti toista sataa potilasta Inmanilla erinomaisin tuloksin ja asiakastyytyväisyyteni on huippuluokkaa. Minulla käykin potilaita jopa pohjanmaalta saakka Inman hoidossa.

Aboadentissa Inman hoito maksaa leukaa kohden yleensä 2000 euroa sisältäen myös retentiolangan laiton. Hintahaarukka on 1900-2300 euroa riippuen siitä, kuinka pitkä hoitojakso on ja tarvitaanko jotain erityiskojetta. Hoidon alussa laskutetaan puolet tuosta summasta ja toinen puolisko hoidon valmistuttua.

Koska puhelimitse on mahdoton kertoa, onko hoito mahdollista tehdä, vaiko ei, meillä on mahdollisuus tulla maksuttomaan 15 min. Inman hoidon konsultaatioon, joka ei velvoita sinua mihinkään. Voit siis huoletta tulla kysymään ja tutustumaan minuun ennen päätöstäsi hoidon aloittamisesta.

Olen ollut yksityspraktikkona 18 vuotta ja tehnyt paljon hyvinkin vaativia töitä. Aboadentin sivuilta www.aboadent.fi löytyy kuvamateriaalia tekemistäni töistä. Koko tänä aikana ei ole ollut esim. ainuttakaan potilasvahinkotapausta tai muita oikeudellisia prosesseja.
        Tämä johtuu siitä, että minulle on kunnia-asia tehdä hoidot mahdollisimman hyvin ja nimenomaan potilaan parasta ajatellen.
        Mottoni onkin alusta alkaen ollut: "Hoidan potilaitani, kuten toivoisin itseäni hoidettavan". Uskallan myös väittää, että hoidon hinta/laatusuhde hoidoille on Aboadentissa aivan huippuluokkaa.
        Voit siis tulla täysin turvallisin mielin Aboadentiin hyvään ja huolelliseen hoitoon :) Se on lupaukseni.

t: Pauli Kossila, hml, tj
        Aboadent oy, Turku

• rgertgq34

Taitaa olla rahan tarpeessa.

• tuli vaan mieleen

Montako kiinalaista kruunua on suussasi?

• kohtapepsodent

Itse kävin noin vuosi sitten aboadentillä ilmaisessa konsultaatiossa ja jäin miettimään inman oikomishoido aloittamista. Nelisen kuukautta sitten aloitettiin oikominen. Nyt ylähampaat melkein valmiit ja tyytyväinen olen ollut. Hinta sovittiin heti alkuun eli 2000€/ leuka ja ainoa huono kokemus oli kun en tajunnut ettei alussa otettava röntgenkuva kuulunutkaan hintaan. Röntgenellä siis ensin tarkastettiin etteivät hampaiden juuret ole sikin sokin ja että oikominen onnistuu. Olisin toivonut hammaslääkärin mainitsevan erillisestä maksusta. Sen jälkeen kaikki on sujunut hyvin. Noin kerran kahdessa viikossa olen käynyt näyttäytymässä ja hinta on pysynyt samana vaikka hoito on kestänyt kauemmin kuin alkuun luultiin. Palvelu on ollut ystävällistä ja asiallista, en voi valittaa! :-)

• ei_koskaan-

Hoito on siis kesken ja loppulasku puuttuu.
        Maksoitko siis etukäteen hoidon?
        Aika erikoista.

• kohtapepsodent

Yleensä maksetaan kahdessa osassa, mutta halusin maksaa kaiken kerralla.

• mirmen

Mikä oli tuon röntgen-kuvauksen hinta?

• Veskoosi

Ei ainakaan omassa hoidossani tullut mitään yllätyskuluja Aboadentilta. Hinta oli mitä sovittiin.

• Veskoosi

Omasta inman hoidostani on nyt kulunut pari vuotta. Ainut asia mikä on jäänyt harmittamaan on se, että en ryhtynyt toimenpiteeseen aiemmin. Suhteessa todella nopea ja tehokas hampaiden oikomishoito, jota ei mainosteta jostakin syystä juuri ollenkaan. Suussani oleva retentiolanka on lukinnut hampaat siihen, johon ne hoidon lopussa oiottiin. Nykyään en muista aina edes arvostaa kaunista hymyä, koska pidän sitä jo itsestäänselvyytenä, vaikka alkutilanteessa etuhampaiden välissä oli iso rako ja ne olivat vinossa. Aboadentissa siis kävin ja palvelu oli asiallista ja luontevaa. Hinta oli noin 2000€ mutta kyllä suorat hampaat ovat sen arvoisia :)
      Suosittelen!

• Muumipapparainen

Löysin tämän vanhan ketjun ja päätin jatkaa vähän omasta kokemuksestani. En ole täysin tyytyväinen IA-hoitoon, tavoitteena oli täysin suora hammasrivistö ja vaihtoehtoina oli kuoret tai tämä oikominen, kuoret olisi tullut hieman halvemmaksi, mutta kun hammaslääkäri vakuutti, että saan hampaani täysin suoraksi rivistöksi IA:lla.

Mutta eipä ne hampaat täysin suorat ole, ja tuntuvat langan laiton jälkeen jopa vähän palautuneen vanhaan malliin. Miten toimisitte tilanteessa?

• Problema

Hei!
        Samassa paikassa tehty ja samaa mietin nyt koska minustakin palautumassa.
        Mennäkö sinne vai jollekin toiselle.

• IA-oikoja
        Problema kirjoitti:

Hei!
        Samassa paikassa tehty ja samaa mietin nyt koska minustakin palautumassa.
        Mennäkö sinne vai jollekin toiselle.

Hei, jos oikomistuloksesi on palautumassa niin kannattaa ihmeessä tulla hoidon tekijälle näyttämään. Jos retentiolanka esim. katkeaa, voi palautumista tapahtua. Myös purennalliset syyt saattavat joissain tapauksissa aiheuttaa palautumista. Ei kannata viivytellä ettei ehdi paljoa palautumaan. Ota varalta koje mukaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe