Tilapäisduunit ansiosidonnaisten aikana...?

Jos tarjotaan työtä ansiosidonnaisten aikana, kun on työtön, se pitäis merkitä sinne hakemuykseen jotenkin. Mutta jos työ on sellaista, että siitä ei voi seLkeästi määritellä sen paremmin tuntipalkkaa kuin työtuntejakaan vaan sen palkka maksetaan sovittuna kokonaispalkkiona, miten tämä pitäisi ilmoittaa, että osaavat kohtuullistaa korvauksen? Vaikuttaako palkkiosumman määrä tapaan, miten se olisi järkevä ilmoittaa? Kysymys on kuitenkin varsin pienistä summista. Vaikuttaa oudommalle niin sekavalta, että mieluumin tekisi jättää koko homma ottamatta, mutta kun niin kovasti pyytäisivät, että ihan ns. terapiamielessä ja yleisestä mielenkiinnosta tekisin hommia, ja ko. työnantajan pitää kuitenkin maksaa hommasta joku, lähinnnä muodollinen palkkio. Pitäisikö siihen yrittää laskea joku tietty muodollinen tuntimäärä, että palkkion voisi ilmoittaa kassalle kassan ehdoilla?

-Pena

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Byro B

      Pistätte tuntimäärät/työpäivien lukumäärän työsopimukseen ja täytät hakemuksen sitä mukaa kuin paperille on merkitty. Noi päivät voit ilmoittaa työkkärin systeemiin pankkitunnuksillasi ja sitt kassalle hakemukseen samalla tavalla.
      Kai nyt ymmärräät, ett työkkäritädeille pitää olla papereita/sähköisiä juttuja pyöritettäväks?

    • 757575

      Jaa sopimukseen voi kirjoittaa tahallaan ummet ja lammet kunhan palkka on se mitä sopimuksessa lukee. Ja siis ihan siksi, että ei tule ansiosidonnaisen kanssa sitten ongelmia. Ja sitten palkkanauhaan voi myös kirjoitta ummet ja lammet kunhan palkka on sama kuin mitä pankkitilille tuli. Eli siis tarkoitaan siis, että sekä sopimukukseen ja palkkanauhaan voi pistää muutellun totuuden käytetyistä työtunneista.

    • Juu, kiitti vastauksista. Mitä kautta kassalle mahdollinen palkkiosumma ilmoitetaan? Omasta tai työnanatajan toimesta? Joku dokumentti pitäisi olla? Ei kait sinne lähetetä kopiota oman pankkitilin tiliotteesta? Eikö parempi olisi lähettää ote ko. palkkionmaksusta omelle tilille? Tai esim. veroviranomaistenko kautta? Sorry, kun on niin vierasta tämä homma ja valmiiksi peloteltu niin, että jotenkin tuntuu, että olisi parempi olla ihan hissukseen tekemättä mitään kuin että loppupeleissä vielä sen lisäksi, että nämä tällaiset nimelliset pikku hommat teettäisivät ylimääräistä työtä, joutuisi enemmän maksu-, kuin saamamieheksi...?

      -Pena

    • ....

      Ota nyt huomioon, että Kela/kassa ottaa siitä palkasta omin liiveihinsä 50% sen lisäksi, että eivät luonnollisesti maksa niiltä työpäiviltä päivärahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe