9-11 vuotiaiden meikkaus...!

siniset conssit-02

Juu eli oon -02 tyttö tuolta jostai päi suomee:D jaa asiani koskee 9-11vuotiaiden meikkausta. Mitä mieltä olette siitä? Meikkaatteko itse? Minkä ikäisenä aloititte meikkauksen? Mitä meikkejä suosittelisitte? Itse aloitan varmaan nyt kun koulut alkaa, olen testannut ja ostanut vähän meikkejä jo. Omistan kaksi ripsiväriä, merkkejä ja näitä en muista :D toinen on tuuheuttava ja toisesta en tiedä... Häiritsee kyl meikkaukses nää silmälasit:/ ja sitten mulla on lumenen peitepuikko,huulikiilto/rasva pennygirlistä ja sitten uusin tulokas musta eyeliner (: oon harjoitellut eyelinerin laittoa jo. Olen välillä testaillut mitä porukat ja muut sanoo meikkauksesta, äiti ei oo sanonu mitään paitsi pari päivää sitten sanoi että näytän ihan tyhmältä meikillä... Se horjutti itsetuntoa ja siitä seuras pitkä mykkäkoulu... Sitten kun rahaa on taas, niin ajattelin ostaa meikkisiveltimiä ja jotain vaaleanruskeita/vaaleita/ruskeita luomivärejä, ehkä sen The Rocket Mascaran ja jonkun puuterin... Nomutjoo eli mitä mieltä ootte 9-11 vuotiaiden meikkauksesta, tai jopa nuorempien? meikkaatteko itse? Minkä ikäisenä aloititte meikkauksen? Millainen meikki olisi sopiva minun ikäiselleni? Ja näin,kertokaa omii kokemuksii:-)!

21

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl-15w

      Joo luulempa että on vähän turhan aikasta alkaa meikkaan sun ikäsenä ainakaan noin ömm..paljon??Itse en aio ikinä aloittaa jokapäiväistä meikkausta joskus joihinkin isompiin tilaisuuksiin(enkä tarkoita synttäreitä)ja olen jo 15w ja ainut tyttö meidän luokalla joka ei meikkaa.En käytä meikkiä myöskään siksi että kasvot eivät jotenkin tunnu omilta jos on vähääkään meikkiä naamassa..

      • jokusuperjätkätyttö11v

        Antaa meidän meikata :) Oon menossa 6 luokalle ja mulle riittää vaalea vihreä/violetti luomiväri, ripsiväri ja ruskea/ihonvärinen huulipuna tai ihan vaan huulikiilto. Vihreät silmät siis. Luomiväri levitetään näin: vaalea väri lähtee silmäkulmasta. Tummempi väri lähtee keskeltä luomea. Vedä sormea silmäkulmasta eteenpäin niin väri häivettyy. Ripsiväri vain ripsien latvoihin, paitsi jos vaaleat ripset. Huulipuna/kiilto levitetään ensin huulten reunoille symmetrisesti ja sitten koko huulet. Paina ylimääräinen huulipuna paperiin. Poskeni ei tarvitse punaa, sillä vain korostetaan poskipäitä.


      • ...

        Mitä vittuu sä valitat eiks se oo jokaisen oma asia miten meikkaa


      • aikuinen jo
        jokusuperjätkätyttö11v kirjoitti:

        Antaa meidän meikata :) Oon menossa 6 luokalle ja mulle riittää vaalea vihreä/violetti luomiväri, ripsiväri ja ruskea/ihonvärinen huulipuna tai ihan vaan huulikiilto. Vihreät silmät siis. Luomiväri levitetään näin: vaalea väri lähtee silmäkulmasta. Tummempi väri lähtee keskeltä luomea. Vedä sormea silmäkulmasta eteenpäin niin väri häivettyy. Ripsiväri vain ripsien latvoihin, paitsi jos vaaleat ripset. Huulipuna/kiilto levitetään ensin huulten reunoille symmetrisesti ja sitten koko huulet. Paina ylimääräinen huulipuna paperiin. Poskeni ei tarvitse punaa, sillä vain korostetaan poskipäitä.

        Hienot ohjeet luomivärille... Se näyttää kyllä aina typerältä, kun pikkutyttö meikkaa.


      • defrgthyjukilokjhgfx
        jokusuperjätkätyttö11v kirjoitti:

        Antaa meidän meikata :) Oon menossa 6 luokalle ja mulle riittää vaalea vihreä/violetti luomiväri, ripsiväri ja ruskea/ihonvärinen huulipuna tai ihan vaan huulikiilto. Vihreät silmät siis. Luomiväri levitetään näin: vaalea väri lähtee silmäkulmasta. Tummempi väri lähtee keskeltä luomea. Vedä sormea silmäkulmasta eteenpäin niin väri häivettyy. Ripsiväri vain ripsien latvoihin, paitsi jos vaaleat ripset. Huulipuna/kiilto levitetään ensin huulten reunoille symmetrisesti ja sitten koko huulet. Paina ylimääräinen huulipuna paperiin. Poskeni ei tarvitse punaa, sillä vain korostetaan poskipäitä.

        eiiieieieieiiii, kamala, sun luomet on niin surkian näköset tuon jälkeen, älä vaan noudata omia ohjeitas.
        Tehdään näin, Vaalea väri levitetään sisäkulmiin, keskelle luomea ja kulmaluuhun. Vaalea väri on alkuun hyvä keskittää lähelle ripsirajaa ja liikkuvaanluomeen, eikä vedä koko silmää sillä värillä. Sen jälkeen tummempaa väriä voi lisätä siihen kohti missä tunnet silmämunan reunan (mihin liikkuvaluomi "uppoaa"). Taputa väriä siihen kohti (älä levitä vielä), ota toinen pensseli, ja levitä sillä, niin kauan aikaa, että saat aikaan utuisen lopputuloksen. Lopuksi tumminta väriä silmän uloimpaan-V:hen. Ja taas, levitä.
        Tämä oli siis smokyeye, jota en itse viitsisi arkena laittaa edes kouluun, terveisin 17-vuotias.
        Miten minä laitan luomiväriä kouluun:
        1-2 sävyä omaa ihon väriä tummempaa matta luomiväriä liikkuvalle luomelle, omaa ihoa vaaleampaa helmiäisluomiväriä kulmaluulle ja sisäsilmäkulmaan. Se siinä.
        Niin ja tosiaan, ripsiväriä mielummin ripsienjuuriin, kuin latvoihin. Näin saat näyttämään ripsesi tuuheammilta.
        Nuo huulipuna/-kiilto-ohjeet, on kuin ohjeet huulikynälle, eli taas, eiei ei ei ei ja ei. Huulipunan alle huulikynä tai peiteväri, ettei huulipuna leviä. Aluksi taputtele huulipunaa, tee muutama keveä veto, ja sormia käyttäen levitä huulipuna myös huulien nurkkiin. Huulikiiltoa ei missään nimessä koko huuliin, vaan pelkästään huulten keskiosaan.
        Aivan älyttömästi meikki mokia.


      • kyllä minä tiedän!
        jokusuperjätkätyttö11v kirjoitti:

        Antaa meidän meikata :) Oon menossa 6 luokalle ja mulle riittää vaalea vihreä/violetti luomiväri, ripsiväri ja ruskea/ihonvärinen huulipuna tai ihan vaan huulikiilto. Vihreät silmät siis. Luomiväri levitetään näin: vaalea väri lähtee silmäkulmasta. Tummempi väri lähtee keskeltä luomea. Vedä sormea silmäkulmasta eteenpäin niin väri häivettyy. Ripsiväri vain ripsien latvoihin, paitsi jos vaaleat ripset. Huulipuna/kiilto levitetään ensin huulten reunoille symmetrisesti ja sitten koko huulet. Paina ylimääräinen huulipuna paperiin. Poskeni ei tarvitse punaa, sillä vain korostetaan poskipäitä.

        Hmmm... voi kuule, ripsiväriä laitetaan ripsien juuresta asti aina latvoihin saakka jotta niihin saadaan pituutta ja tuuheutta :) pikku vinkki Ja joo, ei ala-asteella tarvii meikata (ellette halua näyttää naurettavilta ja saada ihonne huonoon kuntoon)


    • 17v.tyttö

      Vähän liian aikanen ikä alkaa meikkaamaan. Rehellisesti sanottuna, se näyttää helevetin tyhmälle kun jollain sun ikäsellä on naama täynnä meikkejä. Ensinnäkään, sun ikäsillä ei oo finnejä joita peittää, iho on tasanen ja oot lapsen näkönen eikä tiiä yhtä ainutta lasta joka näyttäis nätiltä katuhuoran meikit päällä.
      Jos kuitenki rajottaisit huulikiiltoon. Ja äitis oli vaan rehellinen, ei siitä pitäs suuttua.

      • Daesung

        Ite olen kans 02 ja meikkaan vähän kouluun . Itselläni on jo kauheasti finnejä joten aina peitän finnit ja laitan ripsaria. Jos on enemmänkin aikaa laitan vaaleaa luomiväriä siaäkulmiin ja kajaalia alas. Ja vielä ennen meikkausta piilolinssit vaihtamaan silmien väriä ruskeaksi koska siniset silmät. Ja joskus lisään kulmakarvoihin väriä. Itse en meikkaa kuin joku humaltunut murmeli. Olen harjoitellut meikkaamista jo viisi vuotta, olen parempi kuin äitini. Itse käytän meikkiä kun cossaan (cosplaying, costume = asu play = leikki) eli pukeudun anime ja manga hahmoiksi.


      • Blue eyes
        Daesung kirjoitti:

        Ite olen kans 02 ja meikkaan vähän kouluun . Itselläni on jo kauheasti finnejä joten aina peitän finnit ja laitan ripsaria. Jos on enemmänkin aikaa laitan vaaleaa luomiväriä siaäkulmiin ja kajaalia alas. Ja vielä ennen meikkausta piilolinssit vaihtamaan silmien väriä ruskeaksi koska siniset silmät. Ja joskus lisään kulmakarvoihin väriä. Itse en meikkaa kuin joku humaltunut murmeli. Olen harjoitellut meikkaamista jo viisi vuotta, olen parempi kuin äitini. Itse käytän meikkiä kun cossaan (cosplaying, costume = asu play = leikki) eli pukeudun anime ja manga hahmoiksi.

        Itse olen 01 syntynyt ja käytän ripsiväriä ja todella harvoin kajaalia( juhlissa) mun mielest oot aika nuori meikkaaja koska ite alotin ihan äskettäin ei tuu eees mieleen laittaa luomiväriä.luonnon kauneus on kaikkein paras!


      • kyllä minä tiedän!
        Daesung kirjoitti:

        Ite olen kans 02 ja meikkaan vähän kouluun . Itselläni on jo kauheasti finnejä joten aina peitän finnit ja laitan ripsaria. Jos on enemmänkin aikaa laitan vaaleaa luomiväriä siaäkulmiin ja kajaalia alas. Ja vielä ennen meikkausta piilolinssit vaihtamaan silmien väriä ruskeaksi koska siniset silmät. Ja joskus lisään kulmakarvoihin väriä. Itse en meikkaa kuin joku humaltunut murmeli. Olen harjoitellut meikkaamista jo viisi vuotta, olen parempi kuin äitini. Itse käytän meikkiä kun cossaan (cosplaying, costume = asu play = leikki) eli pukeudun anime ja manga hahmoiksi.

        Mitä enemmän koitat peittää finnejä, sitä enemmän niitä tulee. Suosittelisin sinua katsomaan elintapoja esim. rasvainen ruoka lisää finnejä.


      • niimpänäytättietävän
        kyllä minä tiedän! kirjoitti:

        Mitä enemmän koitat peittää finnejä, sitä enemmän niitä tulee. Suosittelisin sinua katsomaan elintapoja esim. rasvainen ruoka lisää finnejä.

        ellei sitä meikkiä pese sitten pois täydellisesti:) Sulla on mennyt tuossa vikaan, koska itsellä ei ainakaan meikki ärsytä finnejä sen enempää kuin että niihin ei koskisi ollenkaan. Ensin pyyhin meikin pois siihen tarkoitetuilla lapuilla, sitten kasvojen puhdistukseen tarkoitettu geeli omalle ihotyypille ja lopuksi kasvovesi. :)

        Ja tosiaan rasvainen ruoka lisää finnejä, mutta meikki ei.


      • Anonyymi

        Jep ja 13v nä on yleensä hyvä aika meikkaa


      • Anonyymi
        niimpänäytättietävän kirjoitti:

        ellei sitä meikkiä pese sitten pois täydellisesti:) Sulla on mennyt tuossa vikaan, koska itsellä ei ainakaan meikki ärsytä finnejä sen enempää kuin että niihin ei koskisi ollenkaan. Ensin pyyhin meikin pois siihen tarkoitetuilla lapuilla, sitten kasvojen puhdistukseen tarkoitettu geeli omalle ihotyypille ja lopuksi kasvovesi. :)

        Ja tosiaan rasvainen ruoka lisää finnejä, mutta meikki ei.

        Jep mekistä ei tule välttämättä epäpuhtauksia jos peset aina meikin pois. Ja kuule kannattaa pestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja 13v nä on yleensä hyvä aika meikkaa

        Voi reppana, opettelisit ensin kirjoittamaan!


    • Älä alota vielä!:/

      Miten silmälasit muka häiritsevät meikkaamista? On minullakin eivätkä ne mitään häiritse, ne otetaan tietty pois siksi aikaa kun meikkaa.
      Älä hemmetissä ala meikkaamaan tuon ikäisenä! Alakoululaisten meikkaaminen on säälittävää ja typerää esittämistä.
      Itse aloitin juuri kun olin siirtynyt yläkouluun (13v 7lk) ja mielestäni se on juuri sopiva ikä. Käytin seitsemännen luokan ajan pelkkää ripsiväriä, kahdeksannella otin mukaan myös luomivärin.

      • Anonyymi

        Jep


    • -02 tyttö

      joo mäkin oon -02 syntynny tyttö ja mä peitän vaa finnit (mul on jo vähä niitä) sitte huulikiiltoa laitan ja ripsaria ei mitään ihmeellistä meikkiä

    • Pysy vaa huulikiillo

      Äitisi on niiiiin oikeassa!!!

      02,03,04,05,06,07 vuótiaat ei _voi_ näyttää hyvältä meikissä koska ei osaa ja sust on jo 02 tulos joku meikki pelle jos näkisin sut kaupungilla jossain hemmetin meikeis ajattelisin *facebalm*

      odota ihosi on nyt hyvä ja terve älä pilaa sitä
      olet varmasti hyvin kaunis ilman meikkiäkin
      tuon ikäisenä mäki halusin niiiin kovasti alkaa meikata mutten alkanu(mm.erilaiset kommentit niin pienien meikkauksesta)olen niiin kiitollinen niille kommentoijlle jotka estivät minua tekemästä sitä virhettä.


      jos oikeen paljon haluut kumminki meikata niin älä kouluun ja ripsari menee juhlissa;)

    • Anonyymi

      Sun ikäisen ei tarvii viel meikata. Oot kumminki aika nuori

    • Anonyymi

      9-11-vuotiaiden ei ole tarpeen meikata missään tilanteessa.

    • Anonyymi

      Hei! Oon 10v ja en käytä missään nimessä meikkiä. Juhliin laitan just ja just ripsarii mut ei muuta. Luonnollisuus on kaunista. Kouluun laitan vaan huulirasvaa ja taivutan ripset mut ei mitään meikkiä. En halua ikinä käyttää arjessa meikkiä, koska se on liian vaivanloista ja ei mun ikänen tarvitse meikkiä. Ja se näyttää typerältä mun ikäsellä. Oon siis genderqueer (en luokittele itseäni mihinkään sukupuoleen) niin myös siksi ja myös siksi että en halua. ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ MEIKKIÄ MUIDEN TAKIA. Ps. Oon meikki Taiteilija niin silloin käytän enemmän mutta en lähde ulos sellaisessa meikissä muulloin kuin Halloweenina ja Pääsiäisenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe