mistä tietää että puoliso pettää?

qwz

parisuhteeni ollut hiipumassa jo vuoden verran. minä rakastan häntä mutta hän on etäinen ja kylmä. seksiä ei ole ollut enää vuoteen. kun jotain yritän työntää vaan pois.nyt epäilen että on jotain sutinaa exän kanssa kun tulee välillä yhtäkkisiä lähtöjä ja jotain viestejäkin olen bongaillut yhteydenpidosta. raastaa tämä epätietoisuus. itsellä itsetunto nolla.

51

2957

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfdfh

Aika selvät merkithän nuo. Nyt vaan tarvitset pitäviä todisteita.

• mies.

Miksi olla väkisin miehen kanssa joka ei sinua enään rakasta. Eroa ja aloita uusi elämä.

• ei naisen

Eikös ukon pitäisi itse olla rehellinen.

• heikkoja ne on
        ei naisen kirjoitti:

Eikös ukon pitäisi itse olla rehellinen.

Luuletko, että kukaan mies tulee myöntämään pettämisensä!

• Epis2

Kumpi epäilee kumpaa? Vai epäileekö?

Lauantaina oli "sessiopäivämme". Huomenna vien vaimon rautatieasemalle klo 8.12 lähtevään junaan hänen lähtiessään muutaman vuorokauden "omalle matkalleen".

Tänään oli vaimon aloitteesta "tyhjennysharjoitus". Tapahtuma oli vaimon taholta hieman tavanomaista aktiivisempi.

Onkohan kyse siitä, että hän epäilisi minun uskollisuuttani ja, että hän haluaa varmistaa muistikuvan omasta erinomaisuudestaan?

• qwz

niinpäniin. kun saisi itseään niskasta kiinni ja aloittaa uusi elämä ja onnellisuus jota ei enää ole pitkään aikaan ollut... muutto vaan ei ole ihan helppo karvaisen kakaralauman kanssa muuten olisin jo pakannut aikapäiviä sitten.

• muuttomies.

Mitä vaikeeta siinä nyt on. Hommaat uuden asunnon, tilaat muuttoautton ja muutto miehet jotka kantaa tavarat autoon ja uuteen asuntoon ja sitten vaan menet perässä. Muutaman tunnin homma, saat varmasti apua ja tukea jostain työttömien yhdistykseltä ja sieltä siis muuttoapua kans

• Öööööööö?

Miksi teidän kakarat on karvaisia? Onko mies turkkilainen.

• no öö öö
        Öööööööö? kirjoitti:

Miksi teidän kakarat on karvaisia? Onko mies turkkilainen.

Karvanen kakaralauma viittaa usein koiriin ja/tai kissoihin. Jos et siis tiennyt..

• Mitä kumman
        no öö öö kirjoitti:

Karvanen kakaralauma viittaa usein koiriin ja/tai kissoihin. Jos et siis tiennyt..

ongelmaa on muuttaa elukoiden kanssa?
        Ei tarvi miettiä päiväkoti tai koulujuttuja...

• Sen tietää vaikkapa siitä, että toinen tuntuu juurikin etäiseltä. Pitää puhelinta äänettömällä ja/tai jatkuvasti mukanaan, vaikka ei ennen olisi pitänyt. Kääntää selän, jos yrittää osoittaa hellyyttä. Keksii tekosyitä, miksi ei juuri nyt kykene antamaan aikaansa yhteisiin juttuihin. Saa toisen tuntemaan itsensä riittämättömäksi. Kehittää riitoja pienistä asioista. Tekee selväksi, ettei toinen täytä hyvän kumppanin kriteereitä. Syyttää toista perusteitta pettämisestä tai vähintäänkin sopimattomasta käytöksestä muita miehiä kohtaan. Hermostuu herkästi, jos yrittää tiedustella mikä mieltä painaa.

Kyllä sen vain tietää. Viimeistään sitten, kun mies on naputellut koko illan sohvalla maaten puhelintaan, itse on varovasti kysynyt saisiko tulla kainaloon, mies kieltäytyy vedoten väsymykseen ja menee nukkumaan sanomatta mitään vetäen oven kiinni perässään ja sitä löytää itsensä hetken päästä hysteerisesti itkemässä kodinhoitohuoneessa, ettei herättäisi muita. Viimeistään silloin on tunnustettava tosiasiat, niin kipeää kuin se tekeekin.

• Elämä jatkuu

Jos teillä ei ole ollut seksiä enää vuoteen ja seksielämänne on ollut sitä ennen suht normaalia, niin haloo? Johonkinhan hän siemenet käy kylvämässä. Jos hän jatkuvasti kyttäilee omaa puhelintaan ja ei kerro minne häviää, niin en ihmettelekään, miksi et luota enää häneen.Mieti, että kannattako sinun enää olla tuollaisessa suhteessa, joka ei anna sulle muuta kuin epäluottamusta/epäilyä toista ihmistä kohtaan. Kerro puolisollesi rehellisesti tuntemuksistasi ja sinuna pistäisin suhteen kyllä poikki. Itselläni oli aivan samat kuviot edellisen miehen kanssa ja hän kertoi erotilanteessamme, että hänen tunteensa minua kohtaan olivat kuolleet. Itse ihmettelin sitä jälkeenpäin, että miksi mies itse ei saanut sanotuksi, että haluaa erota, vaan minun piti tehdä se loppu. Toimi sinäkin hyvissä ajoin oman mielenterveytesi ja hyvinvointisi vuoksi, äläkä jää roikkumaan, jos suhde ei anna sulle enää mitään.

• Jadette

Tuohan on selvääkin selvempää pässinlihaa, että suhteenne on loppu, slut ja the end.
      Mitä enää roikut, otat karvalapset mukaasi ja etsit uuden kämpän!

Ei elämä yhdestä ukkelista voi olla kiinni. Ei hän mikään Jumala ole.

• nyt rohkeutta!

Voin sanoa vain sen, että useamman "käräytyksen" jälkeen voit olla varma, että miehesi jatkaa suhdetta. Mitä pitemmälle se jatkuu... sitä varmemmin se suhde ei lopu ikinä. Nyt päätöksiä! Jätä se!

• qwz

kyllä teidän tarinoissa oli niin samaa että kuin olisi itse kirjoittanut. tässä on vaan niin paljon pelissä työpaikka ja kaikkea. joskus hyviäkin hetkiä on mutta aika harvoin. ehkä sitä näillä eväillä on tuudittautunut uskoon että hyväkin aika koittaa. taitaa vaan olla itsensä pettämistä.

• jomppe2

Kaikki naiset pettävät itseään. Kyllä niille miehen menoille tulisi olla jotain konkreettisia syitä. Ei kavereidenkaan kanssa voi olla 24/7, eikä pitäisi kun nainen odottaa kotona.

• qwz

joo.sitä vaan yrittää katsoa kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi.. 20 hyvää vuotta on kumminkin pitkä aika... senpä takia tää on järkytys eikä osaa enää toimia.

• qwz
        qwz kirjoitti:

joo.sitä vaan yrittää katsoa kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi.. 20 hyvää vuotta on kumminkin pitkä aika... senpä takia tää on järkytys eikä osaa enää toimia.

ja sit kun täältä lähden ei kukaan nykyisestä elämästä saa tietoa missä olen... kaikki alkaa puhtaalta pöydältä anonyyminä. vinkkejä?

• TerapeuttiOmastaTahd
        qwz kirjoitti:

Niiden, jotka eivät ole eronneet on helppo sanoa, että lähde. Kun muistelen omaa eroani, niin tiedän etten pahimmalle vihollisellenikaan sitä toivo. Kesti kaksi vuotta toipua siitä. Eniten tuskaa teki peiliin katsominen: itseään ei tunne koskaan ja näissä kriiseissä oppia tulee oikein olan takaa. On helppo syyttää toista kaikesta huonosta liitossa, mutta siinä on aina kaksi ihmistä. Naiselle parisuhteen loppu on kuin kuolema: satu ikuisesta rakkaudesta loppuu. Miehelle ero ei ole sama asia. Hänelle työ on usein tärkeämpi kuin parisuhde. Sitä kautta hän rakentaa identiteettiään. Naiselle koti, lapset ja parisuhde ovat ykkössijalla: niiden kautta hän määrittää oman arvonsa yhteiskunnassa. Onko onnistuja vai luuseri. Mutta: elämä ei ole onnellisuuden tavoittelua vaan matka, ylös alas liiketta, monenlaisia tapahtumia. Parisuhde ei saa olla työmaa, mutta pitää olla jollain tasolla kiinnostunut oman puolison tarpeista. Vanhoissa suhteissa rehottaa itsekkyys ja jonkin sortin asemasota: mitään hyvää ei toiselle suoda, kun se on itseltä pois.

Erota voi huomenna, mutta ero on tehnyt tuloaan jo pitkään. Ero on aina vuosia kestävä prosessi - se vaatii aikaa... rohkeutta, toisesta ja avioliitosta luopumista, uuden minän löytämistä, ymmärrystä siitä että oman rakkauden voi antaa kenelle tahansa uudelle ihmiselle ja sinunkin elämässäsi on paljon sellaisia jotka sinua rakastavat - miehesi rakkaus ei siis määrittele sinua: olet sinä ilman häntäkin. Mikäli päädyt eroon (parisuhdeterapeutillakin kannattaa jossain vaiheessa yrittää käydä), niin tässä kokemuksesta vinkkejä: jos suret niin, ettet muista nukkua, syödä tai pitää yhteyttä läheisiisi niin pyydä ammattiapua. Pyri olemaan itsenäinen: älä jää roikkumaan vanhaa suhdetta kaivaten, sillä olet lähtenyt siitä oma-aloitteisesti, kohti parempaa eli siinä ei ole enää mitään sinua varten. Älä ahdistele entistä puolisoasi, vaan pyri itse kantamaan tuskaisetkin tunteesi. Käsittele niitä pieninä palasina ettet tuuperru tuskan alle. Pidä huoli itsestäsi, ulkoile, tapaa ystäviä, hanki laastarisuhteita - ethän ole pahvia. Lopuksi: avioliitto, jossa ei ole seksiä ei ole avioliitto. Mieti myös nyt omaa rooliasi: onko seksi suorittamista miehellesi vai vapaaehtoinen toimitus? Mikäli elämä on pelkkää suorittamista, kiinnostus ennen pitkää lakkaa ja mies ryhtyy hoitamaan tarpeensa omin käsin tai vieraissa käymisellä. Mies ei ole mies, ellei häntä seksi kiinnosta.

• Nainen -49vee
        TerapeuttiOmastaTahd kirjoitti:

Niiden, jotka eivät ole eronneet on helppo sanoa, että lähde. Kun muistelen omaa eroani, niin tiedän etten pahimmalle vihollisellenikaan sitä toivo. Kesti kaksi vuotta toipua siitä. Eniten tuskaa teki peiliin katsominen: itseään ei tunne koskaan ja näissä kriiseissä oppia tulee oikein olan takaa. On helppo syyttää toista kaikesta huonosta liitossa, mutta siinä on aina kaksi ihmistä. Naiselle parisuhteen loppu on kuin kuolema: satu ikuisesta rakkaudesta loppuu. Miehelle ero ei ole sama asia. Hänelle työ on usein tärkeämpi kuin parisuhde. Sitä kautta hän rakentaa identiteettiään. Naiselle koti, lapset ja parisuhde ovat ykkössijalla: niiden kautta hän määrittää oman arvonsa yhteiskunnassa. Onko onnistuja vai luuseri. Mutta: elämä ei ole onnellisuuden tavoittelua vaan matka, ylös alas liiketta, monenlaisia tapahtumia. Parisuhde ei saa olla työmaa, mutta pitää olla jollain tasolla kiinnostunut oman puolison tarpeista. Vanhoissa suhteissa rehottaa itsekkyys ja jonkin sortin asemasota: mitään hyvää ei toiselle suoda, kun se on itseltä pois.

Erota voi huomenna, mutta ero on tehnyt tuloaan jo pitkään. Ero on aina vuosia kestävä prosessi - se vaatii aikaa... rohkeutta, toisesta ja avioliitosta luopumista, uuden minän löytämistä, ymmärrystä siitä että oman rakkauden voi antaa kenelle tahansa uudelle ihmiselle ja sinunkin elämässäsi on paljon sellaisia jotka sinua rakastavat - miehesi rakkaus ei siis määrittele sinua: olet sinä ilman häntäkin. Mikäli päädyt eroon (parisuhdeterapeutillakin kannattaa jossain vaiheessa yrittää käydä), niin tässä kokemuksesta vinkkejä: jos suret niin, ettet muista nukkua, syödä tai pitää yhteyttä läheisiisi niin pyydä ammattiapua. Pyri olemaan itsenäinen: älä jää roikkumaan vanhaa suhdetta kaivaten, sillä olet lähtenyt siitä oma-aloitteisesti, kohti parempaa eli siinä ei ole enää mitään sinua varten. Älä ahdistele entistä puolisoasi, vaan pyri itse kantamaan tuskaisetkin tunteesi. Käsittele niitä pieninä palasina ettet tuuperru tuskan alle. Pidä huoli itsestäsi, ulkoile, tapaa ystäviä, hanki laastarisuhteita - ethän ole pahvia. Lopuksi: avioliitto, jossa ei ole seksiä ei ole avioliitto. Mieti myös nyt omaa rooliasi: onko seksi suorittamista miehellesi vai vapaaehtoinen toimitus? Mikäli elämä on pelkkää suorittamista, kiinnostus ennen pitkää lakkaa ja mies ryhtyy hoitamaan tarpeensa omin käsin tai vieraissa käymisellä. Mies ei ole mies, ellei häntä seksi kiinnosta.

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä siitä että avioliitossa pitää olla seksiä. Olen itse ollut avioliitossa hiukan yli 5 vuotta ja alan tässä vaihessa tunnustamaan itselleni, että tämä aikanaan hyvältä tuntunut ratkaisu mennä naimisiin ei sitten kuitenkaan ollut niin hyvä asia. Päällisin puolin on elämämme aivan täydellistä ja ystäväni, joille ongelmistamme avaudun, ovat lähes poikkeuksetta hyvin yllättyneitä. Olen huomannut miettiväni avioeroa viimeisen kuukauden aikana lähes päivittäin. Huomaan myös hakeutuvani pois mieheni läheisyydestä omiin harrastuksiin yms. Pettymykseni avioliittoomme ja ylipäätänsä liittoomme johtuu monesta syystä. En ole koskaan yhteisen suhteemme aikana saanut mieheltäni riittävästi läheisyyttä ja intohimoa. Mieheni on panomies, mutta rakastelusta hänellä ei ole mitään käsitystä. Alkuaikoina olin hyvin aktiivinen ja hyväilin ja kiihotin häntä kaikin mahdollisin tavoin, mutta kun huomasin kyseessä olevan hyvin yksisuuntaisen tien, lopetin. Kerroin tästä hänelle, ja olen asiasta puhunut usein myöhemminkin. Vaikka hän useimmiten väittää ymmärtävänsä, niin koskaan sitä kertaa että hän osoittaisi mielenkiintoa minua kohtaa aikuisella, intohimoisella ja uteliaalla sekä täyttymystä tavoittelevalla tavalla ei tule. Olen siten menettänyt uskoni itseeni, viehätysvoimaani ja lopulta seksihaluihin. Asia johti lopulta sairastumiseen ja jouduin sairaslomalle masentuneisuuden vuoksi. Toki sairastumiseen on ollut muitakin syitä, mutta uskon, että tällä suhteemme olemattomuudella on suuri merkitys asiassa. Tällä hetkellä ja pari viimeistä vuotta olemme olleet yhdynnässä noin 4-5 kertaa ja nekin ovat olleet pikaisia apinaseksi sessioita, joissa mieheni on noin 30 sekunnin esileikillä (Sormi pilluun tai rintojen puristus) osoittanut olevansa halukas. Koska ollaan naimisissa olen ajatellut että pitäähän tässä nämä aviovelvoitteet hoitaa, mutta enää en ryhdy siihen. Siihen en osaa ottaa kantaa onko hänellä muita naisia. Jos hän harrastaa muita naisia työajallaan, se on mahdollista, sillä muutoin hän käytännössä on kotona ja vahtii menemisiäni ja tulemisiani. Olenkin asiasta huomauttanut ja sanonut, että meillä ei ole normi aikuisten avioliitto, vaan elämämme muistuttaa enemmän isä-tytär suhdetta. Olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea avioeroa. Ajatus siitä, että löydän taas oman iloisen itseni ja että minulla on mahdollisuus eloisaan ja tyydyttävään suhteeseen, antaa minulle voimia. Kun satuin lukemaan kirjoituksesi, sain siitä lisää voimia viedä asiaa eteenpäin. Kiitokset sinulle siitä.

• kauhee mues
        Nainen -49vee kirjoitti:

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä siitä että avioliitossa pitää olla seksiä. Olen itse ollut avioliitossa hiukan yli 5 vuotta ja alan tässä vaihessa tunnustamaan itselleni, että tämä aikanaan hyvältä tuntunut ratkaisu mennä naimisiin ei sitten kuitenkaan ollut niin hyvä asia. Päällisin puolin on elämämme aivan täydellistä ja ystäväni, joille ongelmistamme avaudun, ovat lähes poikkeuksetta hyvin yllättyneitä. Olen huomannut miettiväni avioeroa viimeisen kuukauden aikana lähes päivittäin. Huomaan myös hakeutuvani pois mieheni läheisyydestä omiin harrastuksiin yms. Pettymykseni avioliittoomme ja ylipäätänsä liittoomme johtuu monesta syystä. En ole koskaan yhteisen suhteemme aikana saanut mieheltäni riittävästi läheisyyttä ja intohimoa. Mieheni on panomies, mutta rakastelusta hänellä ei ole mitään käsitystä. Alkuaikoina olin hyvin aktiivinen ja hyväilin ja kiihotin häntä kaikin mahdollisin tavoin, mutta kun huomasin kyseessä olevan hyvin yksisuuntaisen tien, lopetin. Kerroin tästä hänelle, ja olen asiasta puhunut usein myöhemminkin. Vaikka hän useimmiten väittää ymmärtävänsä, niin koskaan sitä kertaa että hän osoittaisi mielenkiintoa minua kohtaa aikuisella, intohimoisella ja uteliaalla sekä täyttymystä tavoittelevalla tavalla ei tule. Olen siten menettänyt uskoni itseeni, viehätysvoimaani ja lopulta seksihaluihin. Asia johti lopulta sairastumiseen ja jouduin sairaslomalle masentuneisuuden vuoksi. Toki sairastumiseen on ollut muitakin syitä, mutta uskon, että tällä suhteemme olemattomuudella on suuri merkitys asiassa. Tällä hetkellä ja pari viimeistä vuotta olemme olleet yhdynnässä noin 4-5 kertaa ja nekin ovat olleet pikaisia apinaseksi sessioita, joissa mieheni on noin 30 sekunnin esileikillä (Sormi pilluun tai rintojen puristus) osoittanut olevansa halukas. Koska ollaan naimisissa olen ajatellut että pitäähän tässä nämä aviovelvoitteet hoitaa, mutta enää en ryhdy siihen. Siihen en osaa ottaa kantaa onko hänellä muita naisia. Jos hän harrastaa muita naisia työajallaan, se on mahdollista, sillä muutoin hän käytännössä on kotona ja vahtii menemisiäni ja tulemisiani. Olenkin asiasta huomauttanut ja sanonut, että meillä ei ole normi aikuisten avioliitto, vaan elämämme muistuttaa enemmän isä-tytär suhdetta. Olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea avioeroa. Ajatus siitä, että löydän taas oman iloisen itseni ja että minulla on mahdollisuus eloisaan ja tyydyttävään suhteeseen, antaa minulle voimia. Kun satuin lukemaan kirjoituksesi, sain siitä lisää voimia viedä asiaa eteenpäin. Kiitokset sinulle siitä.

Huhhuh, etkö saa sitä puhumaan,annat luikerrella vaan...

• heikkoja ne on

Ihanasti sanottu, Jomppe!

• virheistäoppinut

Pettäjän tunnistaa yhdestä vakituisesta riidanaiheesta. Vakituinen riidanaihe meillä oli minun "pettäminen", minua huo*iteltiin. Riidat olivat usein aggressiivisia. Minä, tyhmä, nuori, naiivi nainen luulin, että se oli palavan rakkauden kääntöpuoli. Intohimoa. Rajua riitaa ja palavaa rakkautta. Onneksi kasvoin aikuiseksi ja heitin miehen ulos.

• näinsemeneei

Jos oot sitä mieltä että et voi kerran muuttaa pois taikka erota, niin sun on keksittävä jokin keino elää sen asian kanssa että _jos_ mies pettää.

Jos aattelet että mies kuitenkin siis pettää, niin mikä on pahinta mitä voi tapahtua?
      Mitä siis sitten?
      Jos saat selville pettämisen, niin joudutko muuttaan silti, koska mies petti?
      Vai aijotko silti jäädä miehen luo vaikka hän on pettänyt?

Ota kuitenkin huomioon, että myös mies voi haluta erota.
      Ei aina ole niin, että toinen pettää ja silti haluaa pitää entisen suhteensa.
      Mitäpä jos hän jättää teidät? sitten sun ei tarvitse muuttaa..

Aina huono juttu parisuhteelle jos on taloudellisesti kiinni toisessa /olosuhteissa liikaa..se aiheuttaa sen ettei toinenkaan kehtaa erota koska luulee ettei se ole mahdollista, tämä aiheuttaa että erohalut vain vahvistuu sentakia koska ne ei ole "mahdollisia" eli on siis "pakko" olla toisen kanssa..

Pettämis halutkin monesti liikkuu sen perässä, onko pakko vai ei.
      Jotenkin sun olisi tehtävä itsellesi ja miehellesi selväksi että onko pakko olla yhdessä.
      Jos päätät että silti on pakko, niin mitä edes välität pettääkö mies, toivo vaan ettet saa selville niin on helpompi olla kerran et silti muutakaan voi tehdä vaikka saisitkin selville.

Hyvässä lykyssä mies ei petä vielä, vaan hakee vasta oikeutusta pettää..
      kireys ja tiukka ilmapiiri ei kieli välttämättä pettämsiesta, vaan vasta ihastumisesta..siinä vaiheessa haetaan oikeutusta pettämiselle, koska on "huono parisuhde" ettei väliä vaikka se menisi.
      Sitten kun mies ON pettänyt, hänelle tulee huono omatunto ja sitten vasta joko tunnustaa tai alkaa kusettaa lisää olemalla mairea ja paikkkaamalla tilannetta yrittämällä olla "hyvä puoliso" yhtäkkiä..

Noniin, sitten jos kerran pettämistä ei vielä ole tapahtunut , niin pystyt sen vielä estämään sillä ettävedät miehen huomion toisista naisista itseesi..
      alat irtaantumaan suhteesta ja miettimään onko teidän pakko olla, miehellekin sanot että jos ei rakasta ei ole pakko..
      yleensä kun suhteeseen tulee ilmaa, sitten vasta pystyy rehellisesti päättämään mitä HALUAA, koska ei ole pakko.

• niinse,enee

siihen muunmuassa perustuu, miksi pettäjät aina ensin pettää mutta sitten kuitenkin itkevät takaisin..
        Pääset helpommalla jos et mieti sitä pettämistä nyt, vaan suhdetta yleensäkin..
        tottakai pettäjä ensin sanoo ettei halua erota jne..mut uskoo vain mitä itse haluaa eikä yritä kokoajan selvittää toisen ajatuksia tai tekemisiä.

• naida pitää.

Siitä sen tietää ettei se nus.si sinua enään.

• öhöm!

mutta se ei välttämättä kerro yhtään mitään. Joissakin suhteissa seksin määrä kasvaa, kun toisella on salasuhde.

• TerapeuttiEI
        öhöm! kirjoitti:

mutta se ei välttämättä kerro yhtään mitään. Joissakin suhteissa seksin määrä kasvaa, kun toisella on salasuhde.

Komppaan täysin. Moni käykin vieraissa siksi, ettei saa omassa avioliitossaan esim. kun lapset ovat pieniä ja vaimo aina uupunut. Kun on tämä kolmas pyörä mukana, niin silloin avioseksikin saa kimmokkeen ja kukoistaa. Tämä on kummallista käänteislogiikkaa ja varmasti pitkällä tähtäimellä tuhoisaa kyseiselle parisuhteelle. Itse olen miettinyt miksi mieheni vetäytyy jatkuvasti omiin ajatuksiinsa ja omiin oloihinsa. Epäilen yhtä sun toista, mutta onko epäilyni turhaa kun meillä seksi on koko kuusivuotisen avioliiton ajan sujunut hyvin. Viime aikoina alkoholin käyttö on venynyt viikonlopuista viikollekin. Olen sanonut miehelleni, että en rakastele alkoholin hajuisen miehen kanssa. En ikäänkuin kohtaa häntä aidosti...hän tuolloin haluaa intohimoisesti..estottomasti, mutta seksistä tulee ikäänkuin näytös: mieheni tekee kaikenlaista ylimääräistä...antaa minulle, mutta häneltä ei koskaan silloin tule. Hän haluaa pitää minut tyytyväisenä ja mietin, onko se vain sen vuoksi että hän saa olla rauhassa ja juoda oluensa tai viininsä viikollakin. Miksei hän halua tulla? Vai onko hänellä tullut jo jonkun toisen kanssa. Näitä kun pähkäilee niin järki meinaa lähteä. Alkuaikoina hän sammui sohvalle jo ennen klo 21 ja tuolloin pidin hänelle puhutteluja, ettei tällainen vetele. Hänellä oli paljon angsteja edellisestä liitostaan eli oli aika rikki ihmisenä. Vieläkään välit omaan lapseen eivät ole kunnossa, kun ex on vieraannuttaja joka manipuloi lastaan. Olen miettinyt juoko hän suruunsa. Tätä kirjoittaessa hän on yksin mökillä ja minä kotona. Lähdin mökiltä, kun hän otti liikaa enkä jaksanut katsoa enää. Riitelimme ja hän sanoi liittomme olevan finaalissa: hän ei halua kuulla olevansa alkoholisti. Rakastan häntä, mutta en uhraa elämääni olemalla terapeutti. Aiemminkin on ollut yhteenottoja, mutta erolla hän ei ole uhannut. Miten tällainen pitäisi ottaa?

• roosa791
        TerapeuttiEI kirjoitti:

Komppaan täysin. Moni käykin vieraissa siksi, ettei saa omassa avioliitossaan esim. kun lapset ovat pieniä ja vaimo aina uupunut. Kun on tämä kolmas pyörä mukana, niin silloin avioseksikin saa kimmokkeen ja kukoistaa. Tämä on kummallista käänteislogiikkaa ja varmasti pitkällä tähtäimellä tuhoisaa kyseiselle parisuhteelle. Itse olen miettinyt miksi mieheni vetäytyy jatkuvasti omiin ajatuksiinsa ja omiin oloihinsa. Epäilen yhtä sun toista, mutta onko epäilyni turhaa kun meillä seksi on koko kuusivuotisen avioliiton ajan sujunut hyvin. Viime aikoina alkoholin käyttö on venynyt viikonlopuista viikollekin. Olen sanonut miehelleni, että en rakastele alkoholin hajuisen miehen kanssa. En ikäänkuin kohtaa häntä aidosti...hän tuolloin haluaa intohimoisesti..estottomasti, mutta seksistä tulee ikäänkuin näytös: mieheni tekee kaikenlaista ylimääräistä...antaa minulle, mutta häneltä ei koskaan silloin tule. Hän haluaa pitää minut tyytyväisenä ja mietin, onko se vain sen vuoksi että hän saa olla rauhassa ja juoda oluensa tai viininsä viikollakin. Miksei hän halua tulla? Vai onko hänellä tullut jo jonkun toisen kanssa. Näitä kun pähkäilee niin järki meinaa lähteä. Alkuaikoina hän sammui sohvalle jo ennen klo 21 ja tuolloin pidin hänelle puhutteluja, ettei tällainen vetele. Hänellä oli paljon angsteja edellisestä liitostaan eli oli aika rikki ihmisenä. Vieläkään välit omaan lapseen eivät ole kunnossa, kun ex on vieraannuttaja joka manipuloi lastaan. Olen miettinyt juoko hän suruunsa. Tätä kirjoittaessa hän on yksin mökillä ja minä kotona. Lähdin mökiltä, kun hän otti liikaa enkä jaksanut katsoa enää. Riitelimme ja hän sanoi liittomme olevan finaalissa: hän ei halua kuulla olevansa alkoholisti. Rakastan häntä, mutta en uhraa elämääni olemalla terapeutti. Aiemminkin on ollut yhteenottoja, mutta erolla hän ei ole uhannut. Miten tällainen pitäisi ottaa?

Edellinen mieheni oli kuvailemasi kaltainen mies, mitä tulee tuohon seksin harrastamiseen humalassa. Toki harrastimme sitä joskus selvinpäin, mutta usein alkoholi oli mukana kuvioissa. Hänen mukaansa se on kivaa olla pienessä hiprakassa, mutta minulle tuli sellainen olo, että enkö kelpaa muulloin kuin hän on sekaisin. Se on mielestäni jonkinlaista pakenemista siitä todellisesta tilanteesta. Mutta minun tapauksessani mies halusi vain tyydyttää minut, että en lähde vieraisiin. Näin uskoisin. Ja piti ne "kassit tyhjentää". En ole vielä tänä päivänäkään saanut selville, miksi hän käyttäytyi, kuten käyttäytyi.

Voi olla myös, että hän ei kykene tulemaan, koska on niin humalassa. Ei hän välttämättä sinua petä. Ja kuulostaa siltä, että hän juo pahaan oloonsa. Onko hän ottanut alkoholia jo suhteen alkuajoista asti aina humalahakuisesti? Oletko yrittänyt keskustella hänen kanssaan syyllistämättä häntä? Että miksi hän juo?

• miesvm1967
        TerapeuttiEI kirjoitti:

"Miksei hän halua tulla?"

Ei se välttämättä halusta kiinni ole, mullakin oli tuommoista ongelmaa yhteenaikaan, yli 2 lasillista punaviiniä jo vei sen verran tuntoa ettei aina tullut. Ei se seksi silti pahalta tai turhalta tuntunut. Meni itsekseen ohi. Veikkaisin että alko aiheuttaa miehellesi saman.

"Miten tällainen pitäisi ottaa?"

Hänellä on paha alkoholiongelma joka tuhoaa liittonne ellei hän suostu hoitoon/raitistumaan, valitettavasti. Jos siellä mökillä vielä sooloilee viskipäissään liikaa niin voi tapahtua joku tapaturmakin, jopa lopullinen sellainen :( Sun tarttis jotenkin saada mies tajuamaan että se on alkkis ja tarvii apua kun ei itse kykene lopettamaan.

• se äsken
        roosa791 kirjoitti:

Edellinen mieheni oli kuvailemasi kaltainen mies, mitä tulee tuohon seksin harrastamiseen humalassa. Toki harrastimme sitä joskus selvinpäin, mutta usein alkoholi oli mukana kuvioissa. Hänen mukaansa se on kivaa olla pienessä hiprakassa, mutta minulle tuli sellainen olo, että enkö kelpaa muulloin kuin hän on sekaisin. Se on mielestäni jonkinlaista pakenemista siitä todellisesta tilanteesta. Mutta minun tapauksessani mies halusi vain tyydyttää minut, että en lähde vieraisiin. Näin uskoisin. Ja piti ne "kassit tyhjentää". En ole vielä tänä päivänäkään saanut selville, miksi hän käyttäytyi, kuten käyttäytyi.

Voi olla myös, että hän ei kykene tulemaan, koska on niin humalassa. Ei hän välttämättä sinua petä. Ja kuulostaa siltä, että hän juo pahaan oloonsa. Onko hän ottanut alkoholia jo suhteen alkuajoista asti aina humalahakuisesti? Oletko yrittänyt keskustella hänen kanssaan syyllistämättä häntä? Että miksi hän juo?

Olen melkoisen varma, että hän on vuosien varrella alkoholisoitunut. Hän ei enää osaa olla juomatta eli asia on ryöstäytynyt käsistä. Hän käy töissä..vielä, mutta entäpä jos kohta ei enää kykenekään..? Edellinen liitto kariutui kun hän joi. Hän itse selitti, että vaimo kävi vieraissa. Kuka jaksaa kotona katsoa ihmistä, joka on aivan eri ihminen kuin selvin päin? En rakasta sitä tyyppiä enkä halua häntä lomalle, mökille, hotellihuoneeseen ulkomaille. En kuitenkaan voi mitenkään estää sen tyypin saapumista pullonkaulasta vapaa-aikanamme. Nyt lomajuominen on venynyt arkipäiville. Kun luin alkoholismista, huomasin että hän on oireiden pohjalta keskivaiheessa eli mikäli pyydän häntä lopettamaan juomisen niin hän lupaa sen, mutta ratkeaa kohta koska kaikkihan nykyään juovat. Hän ei käy baareissa ja seksimme on upeaa selvinpäin. Rakastelemme useimmiten selvinpäin juuri siksi, koska olen hänelle sanonut etten halua rakastella alkoholin hajuisen miehen kanssa. Hän ei kyennyt enää tänä vuonna pitämään alkotonta tammikuuta. Toukokuussa hän antoi vieraalle naiselle avaimen loma-asuntoomme ja tämä nainen kävi kimppuuni kun pyysin häntä poistumaan. Poliisi puuttui asiaan eli minusta tämä on mennyt liian pitkälle. Olen antanut anteeksi lukuisia kertoja. Miten tässä enää mihinkään uskoo? En jaksa hänen päätään silittää. En ole kenenkään pelastaja. Seuraavaksi ajattelin ehdottaa AA-kerhoa, mutta tiedän hänen suhtautuvan asiaan siten että 'enhän minä alkoholisti ole kun töissä käyn'.

• se äsken
        miesvm1967 kirjoitti:

"Miksei hän halua tulla?"

Ei se välttämättä halusta kiinni ole, mullakin oli tuommoista ongelmaa yhteenaikaan, yli 2 lasillista punaviiniä jo vei sen verran tuntoa ettei aina tullut. Ei se seksi silti pahalta tai turhalta tuntunut. Meni itsekseen ohi. Veikkaisin että alko aiheuttaa miehellesi saman.

"Miten tällainen pitäisi ottaa?"

Hänellä on paha alkoholiongelma joka tuhoaa liittonne ellei hän suostu hoitoon/raitistumaan, valitettavasti. Jos siellä mökillä vielä sooloilee viskipäissään liikaa niin voi tapahtua joku tapaturmakin, jopa lopullinen sellainen :( Sun tarttis jotenkin saada mies tajuamaan että se on alkkis ja tarvii apua kun ei itse kykene lopettamaan.

Kiitos viestistäsi. Samaa mieltä olen. Kirveen ja moottorisahan kanssa puita kaataa. Lähetti aamulla tekstiviestin ja pyysi anteeksi, että on tuommoinen..siis millainen. Jäi kuitenkin sinne: arvattavasti ehtii vielä ottaa kaljaa ja lähtee ajamaan kotia kohden vasta, kun on kypsä kohtaamaan minut. Pelottaa ajatella miten pystyn olemaan räjähtämästä. Ei jaksa samaa laulua kerta toisensa jälkeen.

• qwz

Kiitos kokemuksienne kertomisesta ja neuvoista! Haluan vielä yrittää korjata suhdettamme. Olen aina ajatellut että elämä on ylä-ja alamäkiä eikä ongelmiin ratkaisuna ole miehen vaihtaminen. en varmaan pystyisi pitkiin aikoihin edes ajattelemaan uutta suhdetta. Mutta katsellaan nyt ja mennään päivää kerrallaan...

• Missä lapset?

20 vuotta yhdessä eikä vielä lapsia tehty?
      Vauvakuumeista miestä ei pidättele mikään jos ei oma kumppani halua lisääntyä.

• qwz

lasten tuloa ei ole estetty. kaikki vaan niitä ei saa eikä kaikki edes halua. tulee jos on tullakseen enkä mitään hedelmöityshoitoja halua.

• Jos ei tule
        qwz kirjoitti:

lasten tuloa ei ole estetty. kaikki vaan niitä ei saa eikä kaikki edes halua. tulee jos on tullakseen enkä mitään hedelmöityshoitoja halua.

Niin kai sitä nyt jossain tutkimuksissa ainakin on käytävä jos löytyy syy mistä kiikastaa,voi se vika olla yhtä hyvin miehessäkin.

• -Kumina-

Sen tietää siitä, että kun hän tulee kotiin, hänen peenis haisee joko vaginalle tai kumiselle ehkäisyvälineelle.

Ja on ärtynyt jos joutuu kommunikoimaan sinun kanssasi.

• petetyksi tullut

Ei tuo tuoksu kerro mistään mitään. Pahimmat pettäjät tulevat suihkun kautta kotiin.
        Jotkut pettäjät ovat erittäin rakastavaisia tai riidanahaluisia tullessaan kotiin, välimuotoa ei ole.

• Kumin haju
        petetyksi tullut kirjoitti:

Ei tuo tuoksu kerro mistään mitään. Pahimmat pettäjät tulevat suihkun kautta kotiin.
        Jotkut pettäjät ovat erittäin rakastavaisia tai riidanahaluisia tullessaan kotiin, välimuotoa ei ole.

Ei pesemällä lähde.

• petetyksi tullut
        Kumin haju kirjoitti:

Ei pesemällä lähde.

Siksipä pettäjät kompensoivat tämän omallla käytöksellään.

• tästä tietää

Mies kiukuttelee.

• entinen on entinen

Tunnistan entisen mieheni tästä. Hän käyttäytyi asenteella: "Jos ei tehdä asioita minun pääni mukaan niin petän". Oli kuin pikkulapsi. Minäpäs olinkin vahva nainen, joka tarvitsee vahvan miehen, joten laitoin miehen ulkoruokintaan.

• nyt päässyt eroon
        entinen on entinen kirjoitti:

Tunnistan entisen mieheni tästä. Hän käyttäytyi asenteella: "Jos ei tehdä asioita minun pääni mukaan niin petän". Oli kuin pikkulapsi. Minäpäs olinkin vahva nainen, joka tarvitsee vahvan miehen, joten laitoin miehen ulkoruokintaan.

Asiat tehdään juuri miehen mukaan, tunteet heittelevät -välillä paholainen, välillä julistaa rakkauttaan ääneen. Osaa laittaa kaiken minun syyksi, vaikka joskus pyytääkin anteeksi.
        Itse olin jatkuvasti väsynyt ollessani hänen kanssaan.

• myrskyn silmässä
        nyt päässyt eroon kirjoitti:

Asiat tehdään juuri miehen mukaan, tunteet heittelevät -välillä paholainen, välillä julistaa rakkauttaan ääneen. Osaa laittaa kaiken minun syyksi, vaikka joskus pyytääkin anteeksi.
        Itse olin jatkuvasti väsynyt ollessani hänen kanssaan.

Vikojen luetteleminen vaimostaan, vaimon syyttely kaikesta, itse ei ole tehnyt mitään pahaa! Avioliiton surkuttelu, syyttäminen puolisoa, että on tämän kanssa naimisissa, ja että on ollut onneton koko liiton ajan, vaikka välillä sanoo ihan toista! Epävakaa, välillä sanoo yhtä, kohta taas toista, ei tiedä itsekään. Raivostuu, jos kysyy uskollisuudesta. Vaatii luottamista, mutta pettää luottamuksen vilpeistä kiinni jäämällä ja suoranaisilla pikku valheilla. Selittelyt, työpaineiden valittelut, pitkät työpäivät, varsinkin, kun työ vapaata ja itse järjestelee päivänsä. Kerää kännykkäänsä muiden naisten numeroita ja kun kysyt (huomattuasi sivusta jonkun), kieltää, ettei hänellä ole sen numeroa! Siis suoraan valehtelee ja kun itse sitten epäilee toisen tietävän, raivoaa ja syyttää vaimoa. Kuskaa salaa naistyökavereitaan ja jos jää kiinni, raivoaa mielipuolisesti vaimolle. Lupaa milloin mitäkin ja usein pettää lupauksiaan. Moni asia menee vaimon edelle, esim työ ja tietyt omat harrastukset. Kaverien kassa menemisiä kaipaa ja sanoo, että kaikki muut pääsevät menemään, hän ei, kun "joka sekunnin vahdit", vaikka itse on töissään todella vapaasti, menee ja tulee ja tapaa paljon ihmisiä ja tilaisuuksia tulee varmasti muuhunkin. Seurallinen, naisten seurassa viihtyvä, ja jos joku ulkopuolinen nainen paikalla, omaa tuskin huomaakaan, oma on silloin hankalasti tiellä. Uhkailut, pikaiset lähtemiset järjestämällä ensin riita. Vaimon halveksiminen. Jonkinlaiset hyvittelyhetket. Oman ulkonäön liippaus, kuntoilu, peilin edessä itsensä ihailua. Autostaan huolehtiminen. Tavaroidensa salailu ja piilottelu. Raivoaminen vähäisistäkin asioista. Vaimon syyttely ja haukkuminen. Kostoasenne. "Tosimies"-asenne. Ihailee ääneen miehiä, jotka eivät välitä vaimostaan, vaan menevät, kuten itse tahtovat.
        Mitä näistä voisi päätellä? Heräisikö kenellekään mitään epäilyksiä?

• Tämä tuli mieleen
        myrskyn silmässä kirjoitti:

Vikojen luetteleminen vaimostaan, vaimon syyttely kaikesta, itse ei ole tehnyt mitään pahaa! Avioliiton surkuttelu, syyttäminen puolisoa, että on tämän kanssa naimisissa, ja että on ollut onneton koko liiton ajan, vaikka välillä sanoo ihan toista! Epävakaa, välillä sanoo yhtä, kohta taas toista, ei tiedä itsekään. Raivostuu, jos kysyy uskollisuudesta. Vaatii luottamista, mutta pettää luottamuksen vilpeistä kiinni jäämällä ja suoranaisilla pikku valheilla. Selittelyt, työpaineiden valittelut, pitkät työpäivät, varsinkin, kun työ vapaata ja itse järjestelee päivänsä. Kerää kännykkäänsä muiden naisten numeroita ja kun kysyt (huomattuasi sivusta jonkun), kieltää, ettei hänellä ole sen numeroa! Siis suoraan valehtelee ja kun itse sitten epäilee toisen tietävän, raivoaa ja syyttää vaimoa. Kuskaa salaa naistyökavereitaan ja jos jää kiinni, raivoaa mielipuolisesti vaimolle. Lupaa milloin mitäkin ja usein pettää lupauksiaan. Moni asia menee vaimon edelle, esim työ ja tietyt omat harrastukset. Kaverien kassa menemisiä kaipaa ja sanoo, että kaikki muut pääsevät menemään, hän ei, kun "joka sekunnin vahdit", vaikka itse on töissään todella vapaasti, menee ja tulee ja tapaa paljon ihmisiä ja tilaisuuksia tulee varmasti muuhunkin. Seurallinen, naisten seurassa viihtyvä, ja jos joku ulkopuolinen nainen paikalla, omaa tuskin huomaakaan, oma on silloin hankalasti tiellä. Uhkailut, pikaiset lähtemiset järjestämällä ensin riita. Vaimon halveksiminen. Jonkinlaiset hyvittelyhetket. Oman ulkonäön liippaus, kuntoilu, peilin edessä itsensä ihailua. Autostaan huolehtiminen. Tavaroidensa salailu ja piilottelu. Raivoaminen vähäisistäkin asioista. Vaimon syyttely ja haukkuminen. Kostoasenne. "Tosimies"-asenne. Ihailee ääneen miehiä, jotka eivät välitä vaimostaan, vaan menevät, kuten itse tahtovat.

Pettää.

• samma här
        Tämä tuli mieleen kirjoitti:

Pettää.

Niin tekee.

• Kuulostaa tutulta
        myrskyn silmässä kirjoitti:

Kuulostaa ikävän tutulta...

• ihminen86

Ei kyse ole välttämättä pettämisestä,tunnen olevani kohtalotoverisi,meidän suhde on kulkenut syklettäin on/off yleensä tilanne on korjaantunut ja toisen mielenkiinto on kasvanut,kun olen vastannut samalla mitalla takaisin välinpitämättömyyteen,ei ole helppoa eikä toimi pitemmän päälle,nyt meillä on taas menossa off päälle,mutta oletko koskaan kokeillut olla samanlainen hänelle? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan,laittaa se ainakin hetkeksi miettimään.

• naisday

Nimenomaan. Osuit asian ytimeen. Olen huomannut tehokkaaksi keinoksi välinpitämätöntä kohtelua vastaan juuri saman. Toinen voi muuttua niin vakiokalustoon kuuluvaksi, että heti häntä iloisesti heilahtaa kun ulkopuolinen naaras osoittaa vähänkään huomiota. Muuten ollaan kuin maansa myynyt ja naama rutussa.
        Eli itsekin siskot sama asenne päälle eikä mitään paijailua ja loputonta hyvittelyä. Periaatteella: sitä saa mitä tilaa!

• HUONO NEUVO!
        naisday kirjoitti:

Nimenomaan. Osuit asian ytimeen. Olen huomannut tehokkaaksi keinoksi välinpitämätöntä kohtelua vastaan juuri saman. Toinen voi muuttua niin vakiokalustoon kuuluvaksi, että heti häntä iloisesti heilahtaa kun ulkopuolinen naaras osoittaa vähänkään huomiota. Muuten ollaan kuin maansa myynyt ja naama rutussa.
        Eli itsekin siskot sama asenne päälle eikä mitään paijailua ja loputonta hyvittelyä. Periaatteella: sitä saa mitä tilaa!

Tuolla asenteella kostonkierre on taattu ja suhde on 100%:sesti matkalla tuhoon. Älkää vastatko toisen uhoon uhoamalla!

• ilona562

Hei.Itsellä sama tunne kun ei tiedä pettääkö mieheni vai ei . Olen asiaa häneltä kysynyt ja vastaukseksi saan " sinä aina vaan huudat ". Puhelin on aina mukana ja tietokoneen sivuhistoria on poistettu koneella käynnin jälkeen . Tuntuu ettei jaksa tätä epätietoisuutta enää kauaa , meinaa välistä oma pää seota. Parasta varmaan olisi kysyä asiaa häneltä uudestaan ja pakottaa puhumaan totta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      98
      1211
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      87
      834
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      764
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      683
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      616
    6. 31
      593
    7. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      548
    8. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      15
      541
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43
      513
    10. Rakennus myynnissä

Joko se loppuu mehtä hallitus sumilta?
      Suomussalmi
      10