Festina kellon päivä merkintä ??

"epätoivo"

Millä hiton veivauksella saan viikonpäivä(nimen)mukaan vaihtumaan keskiyöllä.
Päivämääränumeroa kyllä onnistuu kieputtaa ja viisareita. Nyt kuitenkin päivä vaihtuu klo 2 yöllä. Nuppia voi nostaa vaan 2 eri pykälää. Vai pitääkö viisareita pyöritellä "50" kertaa ympäri ja toivoo et osuis joskus kohalleen:(

10

837

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue nämä ensin

Lueppas kuule kellon omat ohjeet.

• "epätoivo"

Kuuleppa ite! Jos kellon mukana olisi tullut ohjeet(ostettu lentokentältä), niin olisin ne myös lukenut. Olen myös mallinumerolla koittanut etsiä juuri kyseisen kellon ohjetta, mutta en löytänyt. En siis täällä ilokseni näitä kysele, varsinkin kun vastaukset on noinkin nerokasta luokkaa. Jos ei tiedä tai halua kertoa, niin voi olla kommentoimatta.
      Toivottavasti et tarvitse itse kokaan apua mihinkään tai ehkä sulla on ohjekirja tilanteeseen kun tilanteeseen.

• isällinen opastus

Kovasti ihmettelen jos lentokentällä ostetussa kellossa ei tule mukana ohjekirjaa, ostitko ihan myymälästä??
        Luulisin tun olevan ihan normaalia, ainakin mekaanisissa kelloissa päivät ja päivämäärät vaihtuvat kellosta riippuen klo 24-02 välissä ja usein päivänmäärän siirto alkaa jo noin 23. Ohjekirja olisi ihan hyvä, sillä mekaanisen kellon voi saada rikki jos sitä veivailee väärin, esim. päivämäärän vaihdon kohdilla edestakas. Päivämäärämn siirto tapahtuu monessa kellossa klo 22-02 välisenä aikana ja silloin pitää tietää kuinka oma kello toimii ja kuinka sitä kuuluu säätää.
        Käy paikallisesta kelloliikkeestä jossa on kyseisen merkin kelloja kysymässä neuvoa.

• "epätoivo"

Liikkeestä ostettu, mutta mukana tuli minivihkonen,missä mainittu huoltopaikat ainoastaan. Pitääpä kysellä liikkeestä, missä olisi vastaavia myynnissä. Ihmettelin vaan kun netistäkään en löytänyt. Tai siis löysin, mutta en ko merkille sarjanumeron perusteella. Tuossa ohjeessa minkä löysin, nuppia saa nostettua muistaakseni kolmeen eri tasoon. No pitää kysellä muualta.

• neuvoja jaossa

etsi valmistajan tai maahantuojan sivuilta mkallon mallin mukaan, ei sarjanumeron.
        Festinaa myydään yleisesti Suomessa.

• huonoksi.mennyt
        neuvoja jaossa kirjoitti:

etsi valmistajan tai maahantuojan sivuilta mkallon mallin mukaan, ei sarjanumeron.
        Festinaa myydään yleisesti Suomessa.

Myydään mutta manuaalia, eli ohjeita ei viitsitä antaa matkaan, eikä nettisivuiltakaan näytä ainakaan helposti löytyvän, joitain löytyy, toisia ei.

Heikkotasoista palvelua, liikkeet eivät edes viitsi hommata ja tulostaa manuaaleja.

• uskomatontaTArinaa

Mistä tanan kioskista olet kellosi ostanut jos et ole saanut koko pakkauksen sisältöä mukaan. Väitätkö, että ne tyhjentää ja heittää paperit ja kirjat pois? Ja vielä 2013 ketjuun kommetoit moista??

• "epätoivo"

Kyllä mä mallin olen löytäny numeron perusteella, mutta en siihen malliin käyttöohjetta tai sitten ei vaan ole kielitaito riittäny. Kyllä mä tän selvitän vielä

• Osoitin

Et mitenkään. Kellot vaihtavat yleensä ensin päivämäärän keskiyöllä ja vasta sitten viikopäivän kahen kolmen aikaan. Koska jos ne vaihtuisivat yhtäaikaa ei koneistolla riittäisi vääntö, ja kello pysähtuosi. Molempia siirtoja saa kyllä aikaistettua, kohdistamalla osoittimet uudelleen. Se on taas kellosepän heiniä.

• "epätoivo"

Tämä asia on selvitetty ja kello toimii nyt juuri niinkun pitääkin ja kaikki on kohdallaan.
      Sain myös infoa muutenkin ko kello osalta.
      Asia osaltani loppuun käsitelty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7372
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2314
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37