105B?

Henkilöön

Oikeasti olen kai nykyään kokoa 105B. Eihän sellaisia rintsikoita edes myydä! Kuitenkin ilman rintaliivejä rinnat riippuvat pitkin vatsaa, eli siis tarvi
N sellaiset.

Kaupassa suosittelivat minulle rintaliivejä 95B tai 95C. Sanoivat, että ne venyvät käytössä ja että rintaliivien tulee ollakin tukevat. Turha ostos (40€).

Mistä siis saisin rintsikat, jotka eivät kipeästi porautuisi läskeihini? Olen ostanut rintaliivejä niin kirpparilta, kuin postimyynnistäkiN ja aina odottanut, että nyt onnisti... Vaan ei! Pelkään saavani syövän liian kireistä rintaliiveistä.

Käytättekö te muut lihavat pahantuntuisia rintsikoita, jotka porautuvat läskeihinne?

9

6003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mathilde-

      No vaikea sanoa mikä on paras koko ennen kuin kokeilee.

      Mutta mun mielestä ihan edullisia kohtuullisen näköisiä liivejä kossa 105B on Elloksella. Nuo Miss Mary liivit eivät ole mitenkään muodikkaita mutta näyttävät kohtuullisen hyvin tehdyiltä.

      Sulle voisi käydä myös jotkut liivit merkeistä Abecita, Antia Comfort tai ehkä Elomi. Abecitaa myydän nettikaupassa, Anitaa ja Elomia voi olla rintaliiviliikkeissä.

      Liian kireitä ei kannata todellakaan käyttää, mutta liivein kannattaa olla napakat - varsinkin jos on "pehmikettä" vartalon ympärillä. Silloin liiven nauhaosan pitää olla tarpeeksi leveä ja napakkaa ainetta. Lian löysä materiaali ja liian kapea anuha menee ryttyyn.

      Täysikuppi olisi varmasti paras ja pitäisi "tytöt" kurissa. Olkaimia kannattaa katsoa myös, että ovat tarpeeksi leveät ja kenties pehmeät ihoa vasten eivätkä hankaa.

      Ja tärkein neuvo: älä osta liivejä, jotka tuntuvat päällä epämukavilta vaikka myyjä yllyttäis.

      Ja lopuksi: jos ostit muuten hyvät liivit, mutta ovat liian pienet ympäryksestä, hanki liiveille jatkopala, niin voi käyttää liivejä eivät mene rahasi hukkaan!

    • .......

      Vaikea uskoa, että B-kokoiset rinnat roikkuvat pitkin vatsaa, eli kuppikoko on varmasti sitä suurempi.

      Sovita aina liivit, älä osta sokkona kirpparilta. Valitse malli, jossa on korkea takaosa eli hakasia vähintään kolmet päällekkäin. Vinkki lisäpalasta kireisiin liiveihin oli hyvä, itsekin olen siihen joskus turvautunut, kun koko on ollut vähän siltä väliltä ettei liivien omilla hakasilla saa ympärysmittaa jämptisti kohdalleen ja mukavaksi. Säädä myös olkaimet sopiviksi, ei ole tarkoitus että ne porautuvat olkapäiden ihoon.

      • Oikea mittaus

        Alkoi myös epäilyttää että onko kuppikoko mitattu oikein. Kuppikoko saadaan mittaamalla ympärysmitta rintojen korkeimmalta kohdalta RINTALIIVIT PÄÄLLÄ. Jos ympärysmitta on mitattu rinnat paljaana (varsinkin kun rinnat ovat riippuvat) saadaan virheellisesti liian pieni kuppikoko. Varmimmin kuppikoko löytyy sovittamalla, silloin koko on oikea kun kuppiin ei jää tyhjää eikä rinta pursu yli. Samassakin ympärysmitassa näin sovittamalla tulee helposti ainakin yhden kirjaimen hajonta puoleen ja toiseen eri valmistajien ja eri liivimallien kesken.

        Oma mittaamalla saatu ympärysmittani olisi 105 cm, mutta käytän kokoa 95 koska se tuntuu riittävän tukevalta.


    • -mathilde-

      Nyt on pakko heristää virtuaalisesti sormea! Edelleen jotkut jauhavat sitä että B-kuppi tai joku muu kuppi olisi pieni koko.

      Se ei mene niin. Kupin koko on aina suhteessa ympärykseen. Eli koossa 105B kuppi on yhtä iso kuin liivissä 75H.

      Eli aloittajalla on kohtuullisen kookkaat rinnat ja ymmärrän täysin että tarvitsee hyvät liivit. Jos rinnoissa on paljon pehmeää kudosta (kuten kuvauksesta voi päätellä) ja jos on pehmeää kudosta kainaloissa ja seleässä, kyllä sitä tarvitsee mukavasti istuvat liivit.

      Tosin tässä on vaikea löytää tasapaino tarpeeksi mukavan/pehmeän liivin ja tarpeeksi tukea-antavan liivin välillä.

      Muut ehdottivat pienempää ympärystä - tässä on tietty logiikka: nykyisin materiaalit ovat niin joustavia että mittanauhalla otetusta selän ympäryksestä joutuu usein vähentämään edelliseen liivikokoon (eli ympärysmittä 87, liivikoko 80 jne.). Mitä isompi rinta on sitä napakamman ympäryksen tarvitsee myös.

      Mutta aloittajan kokemuksesta näkee että 95 on liian epämukava, joten tuskin kannattaa itseään kiduttaa alle 100 liivillä. Jos ostaa jatkopalan, voisiko koon 105B puutteessa kokeilla ehkä kokoa 100C? Se antaisi vähän enemmän valinnanvaraa liiveissä...

      Tässä varmaan se paras arkiliivi olisi sarjassa mukava mutta laadukas - laadukas tässä tarkoittaisi että nauha todellakin tukee kehoa ja on tarpeeksi leveä siinä kainalon alla.

      Klingelin verkkokaupassa on ollut esim. sellaista Playtexin Susa-liiviä, joka oli aika ok nättikin. Kannattaa kysellä onko sun kokoa ja minkälaisia koot ovat.

    • liiviongelma

      Minua on operoitu rintojen alalpuolelta ja riittävän, puristamattoman ympärysmitan mukaiset liivit B-kupilla - ovat todella hakusassa. Vaikka nettimyynnin ns. saumattomista kevytliiveistä kerrotaan koosta luokkaa 100 tai XXXL - niin ympärysmitta on niin kireä, että niitä on mahdoton pitää vaikka kuppikoko jotenkin sopisinkin. Mistähän nuo painonpudottajat hankkivat liivitopit ja liivit - jos tiedät, kerro, toivoo liivittön jo pidemmän aikaa

    • -mathilde-

      Okei, Amoena-niminen kauppa tarjoaa liivejä lähinnä rintasyöpäpotilaille, mutta sieltä voisi kysyä omien tarpeiden mukaan osaisivatko neuvoa sopivat liivit. Ova takuulla tavisliiviliikkeitä parempia neuvomaan mikä käy aralle iholle yms.

      Liike on Helsingissä Bulevardilla, mutta myyvät myös netissä.

      Esim. tämä Hannah-liivi voisi olla mahdollinen:

      www.amoena.fi/epages/amoena.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20130213-11092-190807-1/Categories/Alusvaatteet/Postoperatiiviset_tuotteet

      • liivitön

        Tosi paljon kiitoksia Mathilde, menenpäs liikkeeseen tutustumaan tuotteisiin.
        Uskon, että meitä pienirintaisia 95 - 105 kokosia on aika joukko, joilla sama ongelma hyvien liivien / liivitoppien löytämiseksi.


    • Anonyymi

      Ei tänne palautettua ainakaan saa. Olen yrittänyt jo monta viikkoa ja aina vain valokuvia halutaan tikatusta tuotteesta.... Ihan paskaa...

    • Anonyymi

      Mä olen käyttäny monet vuodet kiristäviä ja läskiin painuvia rautalankaliivejä.
      Viime syksynä päätin matkustaa 40km lähimpään liivikauppaan.
      Siellä myyjä otti mitat - olinkin 105/B!
      Ekat liivit kokeilin ja kyllä oli hyväntuntuiset.
      Täällä käpykylässä vain Tokmanni....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe