millaiseksi yhteydenpito muuttuu etäsuhteen aikana?

ikävöivä

Hei,

Mitä sanoo pitempään kaukosuhteessa olleet, miten yhteydenpito muuttuu etäsuhteen jatkuessa pitempään. Olemme olleet nyt etäsuhteessa 5kk. Viimeisen kuukauden aikana puolisoni(nainen) on vähentänyt yhteydenpitoa aika rajusti. Olemme toki päivittäin yhteydessä, mutta sisältö yhteydenpidossa on muuttunut. Ei enää jutella tuntitolkulla päivittäin ja monesti puhelut menevät kaavalla puolisoni katsoo telkkaria eikä keskity piheluin nimeksikään. Ei ole enää kultimussuikäväpanettaa yhteydenpitoa.. Myös viesteihin vastaaminen on luokkaa juuu,juups,ok, en tiiä. Toki ei saisi spekuloida liikaa kun aina nähdessä on ihanaa, mutta itsellä ahdistaa välillä kun ikävä on kova ja tulee tubne ettei toisella ole samalla tavalla ikävä. Ennen oli myös kiire soittaa heti herättyä ja töiden jälkeen, mutta ei enää.. Yhteydenpito myös luonnollosesti on enemmän minun kontolla.. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onneksi tämä loppuu viikon päästä, mutta ahdistanut on välillä. Ehkä tämä kirjoittaminen on itselle jotenkin terapeuttista. Ja niin asiasta on kyllä keskusteltu, mutta muutost ei ole tapahtunut..

12

7002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävöivä

      Hei,

      Vastaan omaan viestiini.
      Juttelimme asiasta ja puolisoni sanoi, että olen (viimeaikoina) tukahduttanut hänet ja hän on osittain ahdistunut siitä. Hänellä ei ole ollut ns. aikaa hengittää itsekseen ollenkaan. Olen siis ollut liian läheisyysriippuvainen ja näin ollen ärsyttävä takertuja ja saanut suhteemme osittain tukahtumaan.
      Jäin viestittelymme jälkeen miettimään asiaa ja aluksi en osannut samaistua hänen tuntemuksiinsa ollenkaan. Katsoin tilannetta sekä kokonaiskuvaa liian suppeasti. Mietin vain, että eihän se alku kaukosuhteessa ollut tällaista sekä jollain tapaa yritin mielessäni selitellä omaa pahanolontunnettani toisen käytöksellä jne.. Kuitenkin useamman tunnin pohdiskelun jälkeen tulin tulokseen, että olen itse ollut todella ääliö käytökseltäni. Ja tämä käytös ei johdu pelkästään aikaan meidän kaukosuhteemme osalta vaan jo pitemmälle meidän seurusteluaikana. Olen jollain tapaa takertunut liiaksi toiseen ja roikkunut vain hänessä. Näin olen vahingossa ilman omaa tarkoitusta rajoittanut liiaksi hänen tekemisiään, menojaan sekä omaa persoonallisuuttaan. Oli oikein terveellistä saada kuulla tuo ja miettiä yksinään ajan kanssa omaa käytöstään. Vaikka se jotenkin niin ylimieliseltä kuulostaa niin en aikaisemmin ajattellut, että juuri minä ja minun käytös on aiheuttanut tämän tilanteen.. Ylimielinen en ole, mutta en ole vain osannut ajatella näin syvällisesti aikaisemmin.
      Illalla soitin ja pyysin anteeksi käytöstäni. Toivoa sopii, että kaikki menee loppujen lopuksi vielä hyvin, ainakin itse usko niin. En usko, että muuten vakaa suhde tähän kaatuu varsinkin kun nyt itsetiedostan asian ja sen olen ilmaissut ja pyytänyt anteeksi. Muttta mikä parasta koko asiassa, niin muistan taas, että toisen käyttäytyminen mitä useimmin johtuu omasta käytöksestä, tehdyistä tai tekemättömistä asioista ja tiedostan itse tilanteeseen johtaneet asiat sekä sain taas mielenrauhan.

      Täytyy vielä loppuun sanoa, että en ole aikaisemmin kirjoittanut oikeastaan millekään foorumille. Omia tuntemuksiani kirjoitan monesti paperille ihan itseä varten tai sitten puolisolleni, koska kirjoittamalla on helppo ilmaista asioita, joita nopeassa tilanteessa ei välttämättä osaa suustaan sanoa oikein tai ollenkaan.. Kirjoittaminen joko paperille tai foorumille on terapeuttista, jos teitä ihmiset vaivaa asiat kokeilkaa kirjoittaa niistä johonkin. Näin ollen saattee konkreettisesti purkaa tuntonne johonkin ja myös käsitätte tilanteen koko kuvan paremmin. :)

      • TiiaJoki1

        Hienoa että asiasi edistyy. Tuli iloinen olo puolestasi! Pohdit asioita hienolla tavalla ja tsemppaat ja annat ohjeita vielä muillekin. Tunnut mukavalta ja tasapainoiselta ihmiseltä! Kaikkea hyvää sinulle!!


    • WeekendLovers42+44

      Olemme olleet kaukosuhteessa (tapaamme vain viikonloppuisin) jo melkein 2 vuotta. Kirjoittelemme tekstareita päivittäin ja yleensä minä olen se, joka soitan hänelle ehkä kerran viikossa.
      Joskus se on vaivannut mua, että miksei mies koskaan soita... tai soittaa, mut tosi harvoin. Hän tykkää mieluummin kirjoitella tekstareita kuin jutella puhelimessa. Olen jo tottunut siihen.
      Muuten meillä menee hyvin ja viikonloppuisin puhutaan kyllä tuntikausia ja kaikenlaisista asioista - mikä on mun mielestä ihanaa :)

    • Eiiiiiiiiiiii

      Kyllä joka päivä yhteydenpito on liika ahdistavaa kenelle tahansa.

    • Näin

      Riitaisaksi naisesta tuli välinpitämätön kaiken suhteen.

    • Hyvää jatkoa

      Olen ollut yli kaksi vuotta etäsuhteessa ja yhteydenpito tällä hetkellä muutama tekstari ja nähdään ehkä kerran kuussa. Jos meinaat pidempään olla etäsuhteessa ja muutto yhteen ei ole mahdollinen, niin pidä huolta säännöllisestä yhteydenpidosta, jotta ette vieraannu toisistanne. Omalla kohdallani yhteydenpito alkoi tökkimään, kun mies jätti vastaamatta viesteihini ja teki ohareita sovituista tapaamisista muutaman kerran.Petyin ja suutuin, mutta kokosin jälleen itseni ja yritän luottaa.Emme oikein tohdi keskustella kumpikaan suhteestamme.Suhteemme ei ole myöskään edennyt,vaan jäänyt junnaamaan paikoilleen tapailun asteelle. Ei puhuta enää yhteisestä tulevaisuudesta niin kuin alussa ajatuksia siihen suuntaan oli. Nyt pohdin, että tyydynkö tähän tilanteeseen tapailuun harvoin vai menetänkö päättämällä suhteen koko miehen:(

    • reissu hommissa

      ei naisesi tv:tä katso kun ei keskity juttelemaan. siellä on toinen mies nuolemassa naisesi värkkiä ja sen takia se ei keskity sinuun. luuletko että se sinuun keskittyy jos naaman edessä heiluu iso kikkeli. ai että nämä etä suhteet on ihania

    • niiniin

      Vuosi etä(kauko)suhteessa ja meillä ainakin pidetään yhteyttä txtarein monta viestii päivässä, vaikka vaan olet rakas viesti. Joka ilta puhelu ja joka viikonloppu yhdessä oloa. En mä ainakaan pystyisi olemaan suhteessa johonkin joka ei haluaisi päivittäin vaihtaa ajatuksia. Niinhän yhdessä asuessakin tehdään, kerrotaan päivän tapahtumat ja tehdään jotain yhdessä.
      Kaukosuhde vaatii oikeasti panostamista siihen että pysytään läheisinä.

      • totta, meidän etsuhteessa skypetämme joka päivä ja joskus parikin kertaa päivässä, viikonloppuisin koitamme nähdä, aina ei tietenkään onnistu, itsellä nyt ollut lomia ja lomautuksia jolloin olen pystynyt olemaan hänen luonaan. Väliähän meillä' ei ole kuin tunti ja linja-autolla kumpikin joudume kulkemaan kun kummallakaan ole autoa joka on hieman rajoittava tekijä. Mutta päivittäinen yhteyden pito on minunkin milestäni tärkeää ettei vierauduta toisistamme. pari kuukautta vasta takana :) Hänen aloitteita skypeenkin suurin osa, soittaa usein ja sitten pidetään skype auki tunti tolkulla vaikkei keskustellakaan, näemme kuitenkin kumpikin mitä touhuamme ja minulle se riittää kun kuitenkin pääsemme tapaamaankin melkein viikonloppuisin, ja nytkin menossa viikoksi taas hänen luokseen :)


    • fizz

      Puoltoista vuotta etäsuhteessa ja joka päivä soitellaan kuulumisia. Lähetellään pieniä lahjoja toisille ja muutenkin yritetään ilahduttaa toista "etänä". Nähdään noin kerran kuukaudessa pitkän viikonlopun merkeissä.

      Rakastan häntä enemmän kuin ketään koskaan, mutta silti tuntuu että joka päivä etäännytään ja ollaan enemmän vain pelkkiä kavereita.

      En haluaisi menettää häntä, mutta tuntuu että ero on väistämättä edessä, koska samalla paikkakunnalla ei ole mahdollista asua. Kerään rohkeutta ottaa asia puheeksi ja itse asiassa itkettää jo nyt... :(

      Surkeita nämä etäsuhteet. Tsemppiä kohtalotovereille!

    • noeasye

      Minä myös pitkäaikaisen aviomieheni kanssa ajautunut aikamoiseen muutokseen, ja toisen kokoaikainen vierellä olo vaihtunut kaukosuhteeksi, mieheni kun meistä riippumattomista syistä joutunut neljäksi kuukaudeksi muuttamaan toiselle puolelle eurooppaa. Harmi kyllä normaalielämäm on jatkuttava, työy tehtävä ja arki hoidettava, ja joinain päivinä ei keretä juttelemaan edes puhelimessa, joskus puhutaan maratoonipuhelut, mutta normaaliin soittoon sisältyy kuulumisten vaihtamiset ja ikävän kertomiset. Itse en edes haluaisi päivittäin puhua enempää, ikävä niin helposti siinä kasvaa. Muostan ja käyttäydyn parisuhdettani arvostaen, mutta mieheni paluuseen asti aion sen pitää taka-alalla!

    • kukka1

      Olen ollut ulkomaalasen poikaystäväni kanssa reilu 2v etäsuhteessa. Tosin olemme olleet kesät tiiviisti yhdessä ja muulloin nähdään noin jokatoinen kuukausi, 1-2vk kerrallaan. Meillä taas on yhteydenpito lisääntynyt! Eka puol vuotta juteltiin kyllä mesessä joka päivä ja skypessä nähtiin yleensä viikonloppusin. Myöhemmin alettiin sitten nähd skypessä päivittäin ja se pätee viel tänään :) Meidän kohdalla ainakin sopii mainiosti enkä tässä tarkoita, että nämä olisi jotain maratonpuheluita, joskus nähdää ihan vain pari minuuttia :) Ihan riippuen miten sopii molempien aikataluihin. Aina välillä juttelemme suhteestamme, tulevaisuudesta, mutta yleensä kyselemme vain toistemme kuulumisa; miten päivä mennyt jne. Tämä on minusta todella tärkeetä. Tietenkin tämä on ihan parista kiinni kuinka usein näkevät skypessä ja kuinka usein tekstailevat.

      Fizz sinun kannattaisi puhua tunteistasi miehesi kanssa, ei siinä muu auta. Voin sanoa, että itsekin kamppailen samanlaisten tunteiden kanssa. Poikaystäväni asenteeni on selvästi "positiivisempi" ja niinpä yritän myös itse, ikävöinnin ja murehtemisen sijaan, miettiä niitä positiivisiä asioita mitä suhteessamme on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe