http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24880/djqkg/Fender-Squier-Bullet-Strat-sahkokitara-Black
Voiko alle satasen kitara olla hyvä?
Fender Squier Bullet Strat 99,90 €
13
1699
Vastaukset
- Kitara soi..
Ostin helmikuussa ja tyytyväinen olen. Sain enemmän kuin odotin, koska kuvittelin itsekin ettei huntilla saa soitettavaa peliä. Mutta kyllä tämä hinta-laatu suhteeltaan on erinomainen.
Moni sanoo ettei kitara ei pidä virettä, minkä itsekin olen huomannut. Mulla ei itsellä ole kokemusta aidosta Fenderistä, joten en osaa sanoa kuinka eroaa tässä asiassa aidosta. Nupit kääntyy helposti kun kitaran laskee vaikka sängylle. Virittelen kitaran vireeseen muutama päivän välein virittimen avulla.
Vinkkinä vois sanoo sen, että tämän hintaluokan kitaroissa varmasti on laadussa eroja yksilöiden välillä, joten tarkasta kitara kaupassa ennen kuin ostat sen. Itse ostin esittelykitaran. Esille on valittu todennäköisesti laadukkain kitara varastosta. Ostin pari vuotta sitten Squierin Affinity Telen. Maksoin muistaakseni noin 150 € ja toimii , sekä pitää vireensä todella hyvin. Kitarana on huomattavan hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Muutaman kuluvan osan olen joutunut päivittämään kotikonstein.
Vireen vaihtelu kitarassa saatta johtua monista jutuista, yksi syy on kaulan eläminen kuivuessaan. Toinen voi olla kaulan ja rungon kelvoton liitos. Elektroniikkaa ollen pitänyt pystyssä CRC- tyypppisen oljyn suihkaisemisesa ajoittain avaamani pleksin alle.Jos kitaran kaula alkaa oieilla kiertymisellä, kauloja saa kaupasta uusia.
Kun halpiskitarat tulivat narkkinoille, niitä dissattiin aika lailla. Kuitenkin pikku hiljaa ne yleistyivät ammattimuusikoiden keikkakäytössä. Kuten Hasse Walli kaverilleni totesi: "ei v****ta niin paljon, jos Squieri pöllitään tai hajoaa".- kierteet
Jossain sanottiin että kalliimmissa viritysnupeissa olisi hitaampi välitys ja siksi niillä saisi viritettyä tarkemmin? Miksi näin sitten olisi, ei kai välitystä nopeuttamalla saa valmistettua ko. osaa halvemmalla.
- menejatiedä
kierteet kirjoitti:
Jossain sanottiin että kalliimmissa viritysnupeissa olisi hitaampi välitys ja siksi niillä saisi viritettyä tarkemmin? Miksi näin sitten olisi, ei kai välitystä nopeuttamalla saa valmistettua ko. osaa halvemmalla.
Kyllä se voi olla että harvemman välityksen hammastus on nopeampi valmistaa, tiuhemmassa oleva hammastus vaatii myös tarkkuutta työstössä.
- asd1
bullet strat on aloittelijoille ihan passeli mutta paska se on loppu peleissä
- kitaroita
Tuo Squir Strat riittää hyvin soiton perusopetteluun, mutta säädöt niissä on usein tehtaan jäljiltä pielessä. Olisi hyvä jos joku osaava laittaisi kuntoon. Mikit ei ole yleensä kummoiset, mutta eihän aloittelija niiden eroa tajua. Hyvä vaan ettei eka kitara ole liian kallis, koska jos harrastus loppuu on järjetöntä tuhlata heti alkuun suuria summia.
Jos edullista mutta silti laadukasta stratoa etsiin niin voin suositella vaikka tätä:
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30720
Wilkinsonin laadukkaat osat ja mikit, runkokin on itseasiassa lehmusta vaikka tuossa Musiikkiliikkeen sivuilla virheellisesti väitetään poppeliksi. Ja tuo kestää vireessä erittäin hyvin. - Lehmus runko
Kurkkasin Indonesia bulletin sisuksiin ja runko näyttäis olevan kokopuuta. Voiko pitää paikkaansa vai onko vanerikerrokset saatu piilotettua jotenkin? Kevyt se on ainakin.
- ...
Kitaransoiton opetteluun aivan mainio peli.
- mohamediniphone
Ei pidä virettä lainkaan, saa päivittäin virittää. Saman hintainen akustinen jammun c40 taas pitää vireen hyvin.
- Oolofi-69
Ei mun Yammu c-40 kyllä pidä virettä. Sitäkin saa jatkuvasti olla virittämässä.
- huomannut
Itselläni seuraavaksi kalliimpi halpa-Squier Affinity Strat vuodelta 2004 jossa lukee Made in Indonesia. Siinä on ainakin samettinen kaula verrattuna Verkkokauppa.comissa näkemiini Bullet Strattien karkean tuntuisiin ja näköisiin kauloihin.
- Aibaneetsi
Vireen pitää riittävän hyvin myös mun Ibanez joka tehty Indonesiassa, maksaa tosin jo 315e uutena. Helppoja noihin vaihtaa uusi ja laadukkaampi virityskoneisto.
- vinkkinävaan
Aloittelijankin kannattaa ostaa kitara käytettynä. Muusikoiden netissä esim. meksikon stratoja saa jo reilulla kolmellasadalla ja ovat varmasti parempia kuin halpiskitarat uutena. Kun kitaraa kohtelee hyvin, voi sen halutessaan joskus myydä samoilla hinnoilla eteenpäin. Tollaista halpismallia voi olla hankala saada myytyä eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984