Tossun alla on hyvä olla!

mies28v.

Erosin tuossa hiljattain muijastani. Syynä tähän oli, että toivoin saavani jälleen elää sitä villiä nuoruus aikaa mitä luulin kaipaavani. Parisuhteessa ollessani kuulin usein kavereiltani perus tossun alla vitsejä. Erottuani rakkaastani aloin kuitenkin pikkuhiljaa katua päätöstäni. Tajusin että nuo villit nuoruusajat on jo eletty, ei minun kohdallani niin täysiä, mutta eletty kumminkin. Aloin ikävöidä naistani aivan HELVETISTI! itkin enkä saanut syödyksi enkä nukutuksi. Lähettelin exälleni viestejä, että ottaisi takaisin ja antaisi uuden mahdollisuuden. Minä jopa rukoilin! Tajusin ehkä olevani jo siinä vaiheessa, että pitäisi asettua aloille ja perustaa perhe. NOH, exäni päätti antaa minulle anteeksi ja olemme päättäneet ottaa päivän kerrallaan. Naiseni on hieman pomotteleva kyllä, mutta tavallaan nautin siitä. Kaverini eivät tätä päätöstä tule ymmärtämään, mutta se ei minua haittaa.

24

508

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea teille!

Kun löytää sen oikean, niin on valmis menemään sen naisen tahtiin ;)

• Taivasalla tanssija

Nii-in, parempi tossun alla kuin taivasalla. Mutta sitä en ukso ihan heti, että alistettuna on hyvä olla - hmmm - tai ehkä sitten, jos on tossu ...

• muijajaäijä

Onnea teille uuteen yritykseen. Saa nähdä iskeekö naisellesi jossain vaiheessa samanlainen hinku alkaa elää sinkkuelämää, joku kolmenkympin kriisi.

En vihaa melkein mitään muuta sanaa niin paljoin kuin tuo "muija", menee kategoriaan ämmän ja akan kanssa =kuulostaa halventavalta nimitykseltä.

• Entäs,

, , emäntä?

• Etuliitteittä paras
        Entäs, kirjoitti:

, , emäntä?

Ihan yhtä paha. Itse en tykkää edes rouvittelusta.

• sutturainens

Herää vain epäilys, että kumpi on tärkeämpää: kaverit vai tyttöystäväsi... Vaikka seurustelisit kenen tahansa kanssa, niin se pitäisi olla sinun tehtävänäsi päättää, kenen kanssa olet. Joskus kaverit saattavat kadehtia hyvää parisuhdetta ja ovat tyytyväisiä, kun saavat miehen takaisin sinkkukavereiden joukkoon bilettämään.

Sinun kannattaa puhua tyttöystäväsi kanssa siitä, että mitä parisuhteelta haluatte. Jos hänen nalkutuksensa on sinulle ja parisuhteelle hyväksi, niin silloin se lienee aiheellista (esim. jos sinun vuoro tiskata etkä tee mitään, vaan tiskivuori kasvaa), jolloin voit itse miettiä, että voisitko pitää kiinni teidän säännöistä eikä aina venyttää rajoja. Jos taas nalkutus on aiheetonta esim. et saa tavata tarpeeksi usein vanhempiasi ja muuta sukuasi, niin silloin sinun täytyy sopia tyttöystävän kanssa rajat, että mikä on liian vähän/sopivasti/liikaa.

Ylipäätään hyvässä parisuhteessa kyse on kompromisseista. Kummankin pitää tehdä joskus "ei-niin-mukavia" asioita, jotta yhteiselo sujuu ja voitte asua kumpikin yhdessä siistissä kivassa kodissa.

Samalla kun luotte suhdetta uudelleen, niin kannattaa olla kiinnostunut toisen ajatusmaailmasta. Mitä kumpikin haluaa elämältä? Haluatteko naimisiin? Lapsia? Reissata? Millaisia toiveita unelmakodista? Mitä haluatte tehdä työksenne ja missä päin Suomea?

• Kumpa huomaisitte

Niin kyllähän se kaveripiiri pitäisi jäädä jos lähtee yhteisen katon alle kumppanin kanssa, siitä nääs ei tule mitään, että yrittää elää kahta elämää samaan aikaan.

On parasta jättää silloin ne sinkkukaverit omaksi ryhmäkseen ja tavata heitä vain siten, että kutsuu joskus käymään kahvilla omassa kodissaan.
      Ja kuittailut sinkkuelämästä pitää laske atoisesta korvasta ulos, sillä ovat tavallaan kateuttakin.

Nyt sitten ne yhteiset päätökset pitää tehdä kumppanin kanssa ja niiden myös täytyy pitää, ne ovat teidän yhteinen salaisuus, jotka eivät kuulu edes parhaimmille kavereille.

Jos mennään tuon kaveriporukan kuittailujen mukaisesti, on onohdettava parisuhteet kokonaan, sillä se on toisen loukkaamista elää kavereiden mukaisesti parisuhteessa.

• onhan näitä

Tarjosin yhdelle miehelle parisuhdetta, jossa hän saa vapaasti päättää miten elää, koska minäkin elän miten minua huvittaa. Siis elämää yhdessä, mutta toisiaan vahtimatta ja käskemättä. Miehelle ei käynyt. Hän halusi, että nainen käskee, määrää ja ohjaa, ja hän tekisi kiltisti kaiken. Mikä MIES tuommoinen edes on?! Varmaan sellainen, joka ei osaa ottaa vastuuta omasta elämästään.

Mies elää nyt suhteessa, jossa nainen alistaa häntä. Mies kyllä kärsii, mutta koska ei osaa elää itsenäisestikään, on alistunut kohtaloonsa. Viisikymppinen reppana kyseessä..

• Dino Rex

Pitäis vetää turpaan tuollaista "miestä"

• n30+

No ei kukaan alisteisessa asemassa voi elää. Tasa-arvoinen parisuhde on ok.

• miesvm1967
        Dino Rex kirjoitti:

Pitäis vetää turpaan tuollaista "miestä"

sir Dino, tuskin se luuseri siitä muuttuu, alkaa vaan itkemään kun tuli pipi :D Jotkut vaan on..

• Oldis

Perusvirhe! TARJOSIT MAHDOLLISUUTTA PÄÄTTÄÄ OMASTA ELÄMÄSTÄÄN?!?!

Tarjotessasi otit päällepäsmärin roolin. Itsenäinen mies ei kuuntelisi yhtään enempää.
        Hiirulainen ei sinulle sovi.

Valtaa ei anneta, se otetaan!

Loppujen lopuksihan on kuitenkin kyse molemminpuolisesta hyvinvoinnista jollakin vastuujaolla.
        Perheessä ei ole olemassa äänestysdemokratiaa. On vastuun ottamista ja sen mukaan toimimista sekä konsensusta!

• Oldis
        n30+ kirjoitti:

No ei kukaan alisteisessa asemassa voi elää. Tasa-arvoinen parisuhde on ok.

Määrittele parisuhteen tasa-arvo! Käsitykset vaihtelevat henkilöittäin.

• Mutta etkö

ajatellut, että ehkä se mies ei vain halunnut sinua? Tarjosit vapaata suhdetta, koska tiesit, ettei mies haluaisi sitoutua yksin sinuun. Sitä naista hän ehkä rakastaa, jonka valitsi. Ei siinä ole millään tarjouksilla mitään merkitystä. Tuskin itsekään alkaisit suhteeseen kenen tahansa kanssa vaikka hän tarjoaisi mitä.

• Yes Ma'am
        miesvm1967 kirjoitti:

sir Dino, tuskin se luuseri siitä muuttuu, alkaa vaan itkemään kun tuli pipi :D Jotkut vaan on..

Kyllä meillä se olen minä, joka miehenä sanon ne viimeiset sanat! Ja ne ovat: "Kyllä rakas"

• Dino Rex
        miesvm1967 kirjoitti:

Todennäköisesti joo, mut ehkä joku fiksumpi siitä heräis ja miettis "jos joku on valmis vetämään mua turpaan tän takia, niin ehkä tässä oikeesti on jotain pielessä."

• Yes Ma'am
        Dino Rex kirjoitti:

Todennäköisesti joo, mut ehkä joku fiksumpi siitä heräis ja miettis "jos joku on valmis vetämään mua turpaan tän takia, niin ehkä tässä oikeesti on jotain pielessä."

Mitäs minä muista välitän, onhan mulla vaimo käsilaukkuineen mua puolustamassa.

• n30+

No onpas käynyt hyvä säkä kun otti takaisin, aina ei niin käy. Ei kannata mokata enää. :)

• Kassu

No, ei sulla kyllä kovin hyvin mene!
      "Minä jopa rukoilin!"

Ei sillä, että sitä villiä nuoruutta pitäisi jatkua loppuikää, mutta tuollaiset pomottelevat päällepäsmäri naiset on kyllä syytä kiertää kaukaa. Jääköön vanhoiksi piioiksi sellaiset, jos eivät osaa käyttäytyä kuten kuuluu!

• Miten kuuluu

Kassule terveisiä, että sama se on teidän miestenkin suuntaan, kyllä tuollaiset pomottavat päällepäsmärit jääköt vanhoiksi pojiksi.

Kerroit juuri oman mielipiteesi, että et keskustele vaimosi kanssa, vaan toimit itseoikoisesti.
      Kyllä sen parisuhteen ja perheen pitää olla ykkösenä elämän arvoissa, jotta se voi hyvin. Pitää osata joustaa kummankin joskus ja menot enemmän yhteisiä kuin yksin kavereiden kanssa hillumisia.

Jos se sinkkuelämä tuntuu vetävän, silloin on turha kenenkään kanssa yhteen muuttaa, elää yksin ja sinkkuilee niin paljon kuin kerkiää, mutta ei sotke perheellisten elämää. Älä houkuttele perheen äitejä tai isejä viihteelle kanssasi.

• miesvm1967

Hieno homma ja ymmärrän kantasi täysin. Kun välittää riittävästi niin ei noilla pienillä sivuseikoilla ole merkitystä ja kevyen tossun allakin voi elää hyvää elämää :) Kaikkea hyvää teille.

• kateutta vaan vvvv

Miehet kai usein parisuhteessa kuvittelevat, että muilla sinkkumiehillä olisi hemmentinmoista vipinää ja hurjaa seksielämää. Tosiasiassahan moni sinkku saa kerran, ehkä kaksi vuodessa. Sitten nuo miespolot eroavat tyttöystävästään, mutta kokeiltuaan sinkkuelämän todellisuutta jonkin aikaa toteavat tehneensä ison virheen erotessaan. No, ap:lla kävi tuuri, kun exä otti takaisin. Ehkä hyvä että tuli kokeiltua nyt, eikä myöhemmin. Ja ne nauravat kaverit ovat luultavasti kateellisia, kun ajattelevat ap:n saavan seksiä milloin haluaa, ja itse joutuvat hirveällä vaivalla iskemään baarista vaihtelevalla menestyksellä.

• miesvm1967

Olipas muuten osuva tulkinta tilanteesta :)

• 69 / 65

Poikamiesvuodet opettivat realismia. 60-luvun Tukholman talousalueella oli suomalaista pikkukauppalaa paremmat mahdollisuudet irtosuhteisiin ja tietenkin 20:n pinnassa oleva mies eli sen mukaan.

Käytännössä oli kolme vaihtoehtoa.
        JOSKUS mukaan suostui mukava, nuori nainen jota saattoi tavata muutaman kerran.
        Usein, aamulla herätessä, katsoessani todellisuutta, tulin katumapäälle.
        Inhottavan usein tuli hukkareisu. Tiheys riippui, paitsi vaihtoehdoista, niin myöskin päihtymisen asteesta.

Minä kerta kaikkiaan kyllästyin sen sortin elämään. Noiden "seurustelutarpeiden" lisäksi täytyi hoitaa kaikki arkisen elämän ulottuvuudet eikä elämässä ollut mitään tavoitteita eikä suunnitelmallisuutta.

Avioituessani minulle ei ollut tippaakaan huuhaa henkeä vaan, fyysisen vetovoiman lisäksi, yhdessä viihtyminen ja yhteiset kiinnostuksen kohteet olivat perustekijöitä joiden kanssa olemme nyt eläneet pian 44-vuotta ilman rettelöitä tai eroajatuksia.

Useissa viikon internaattikoulutuksissa olen ihmetellyt eri-ikäisten, varsinkin 40 ukkomiesten singahtelua vieraan tavaran perässä ja suurimmalta osin turhaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2895
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      238
      1538
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      91
      1396
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1312
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1236
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      147
      1172
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1128
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      950
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      882
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      43
      763
    Aihe