Onko kukaan myynyt autoaan netin kautta?

huijaustako netti?

Onko kukaan saanut netti ilmoituksella autoaan myytyä. itse kokeilin kerran vähän ajettua autoa myydä, hintakin kohdallaan, kysyjiä pyöreä nolla.

46

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy autoliikkeeseen

Auton myynti yksityiselle on rankkaa ja aikaavievää puuhaa. Usein ei tule yhtään vastausta. Tai sitten saat vaivoiksesi vain renkaanpotkijoita, osamaksua ehdottavia ja ylihintaisten vaihdokkien tarjoajia.

Jos otat esimerkiksi vaihdossa kärryn josta autostasi kiinnostunut pyytää omassa ilmoituksessaan 5000 euroa, saatat huomata sitä eteenpäin myydessäsi, että sen arvo onkin oikeasti vain murto-osa siitä. Joudut siis ojasta allikkoon.

Monesti käy myös niin, että koeajolla autoa kolaroidaan tai muuten rikotaan. Jos annat mennä yksin koeajolle, niin saattavat vaihtaa osia autostasi omaansa tai varastaa koko auton.

• Pllööö

Myin vuosi sitten tonnilla auton josta pyydetään netissä 3 tonnia alkaen kyllä voi myydä, joo

• fdbwbtu

Onko joku myynyt netissä autton, asunnon, mopon, sohvan, eukon tai jotain?

Ei, ei varmasti. Kaikki ne myyntipalstat ja imoitukset on siellä vaan huvin vuoksi

• tg rg rgr

"Jos annat mennä yksin koeajolle, niin saattavat vaihtaa osia autostasi omaansa tai varastaa koko auton."

Siis jos annat mennä yksin koeajolle, saatetaan kaupat tehdäkin..

Jos menet mukaan, on usein ostajaehdokkaan vastaus tämän jälkeen "kattellaan vielä muutamaa mallia, ja palaillaan sitten asiaan" eli kauppoja ei tule

• Taneli Issakainen

En periaatteesta myy liikkeelle koska ne tekee voittoa, annan mieluummin vaikka puoleen hintaan yksityiselle.

• ---

olen myynyt useita autoja netti ilmoituksilla.hintakin oli kohdallaan,ainakin sinun mielestä.jos hinta on ostajasta sopiva,saa myytyä tavaran kun tavaran.

• ..................

Hinnalla voi totta kai myydä mitä tahansa. Mutta turpaansa ottaminen arvonalennuksen muodossa ei ehkä ole se homman juju.

Sama on urakoinnissakin. Totta kai voin laskea asiakkaalle tarjouksen joka on muita kymmeniä prosentteja halvempi, mutta ei sellainen toiminta ole kannattavaa.

• Ontuva selitys_
        .................. kirjoitti:

Hinnalla voi totta kai myydä mitä tahansa. Mutta turpaansa ottaminen arvonalennuksen muodossa ei ehkä ole se homman juju.

Sama on urakoinnissakin. Totta kai voin laskea asiakkaalle tarjouksen joka on muita kymmeniä prosentteja halvempi, mutta ei sellainen toiminta ole kannattavaa.

Silloin kun yksityinen myy käytössään ollutta autoaan (kulutushyödyke), niin ei kait lähtökohtaisesti voi ajatellakkaan saavansa myyntivoittoa. Eli aivan turha verrata mihinkään urakointi hommiin.

Toiseksi se että vertaat hintoja myynnissä olevien autojen hintoihin (=myymättömien) niin on selvää, että jos meinaat omasi saada nopeasti myytyä niin hinta pitää olla halvempi kuin muut vastaavat. Se että jätät omasi myymättä, niin tilannehan ei sitten osaltasi muutu miksikään ja auton arvo senkun jatkaa laskuaan.

• ---
        .................. kirjoitti:

jos ilmoituksen myötä ei ole tullut yhtään kyselyä,niin silloin kyseistä autoa ei kukaan halua,ainakaan siihen pyydettyyn hintaan.sama pätee myös urakoinnissa,ei auta vaikka hinta on omasta mielestäsi halpa jos et kyseisellä hinnalla saa kauppaa syntymään.useimmiten käytetyn auton hinta tason määrää ostajat.

• 143

Minulla meni yli vuosi myydessä, tosin kysymyksessä oli yli 30.000,- hintainen auto enkä halunnut ottaa ylihintaisia vaihtoautoja välirahaksi.
      Autokauppiaat soittelivat kyllä, mutta eivät ymmärtäneet, ettei minulla ollut pikkurahan tarve - ei siis mitään pakkoa myydä.
      He halusivat vain itse tehdä sen tilin.

• Tili_

Niin tili ja tili. Vuosi meni myydessä sulla, mutta kauppias ei lähtökohtaisesti ala sellaisille kaupoille, missä tulisi menemään vuosi. Ymmärrät varmaan jos olet ne rahasi itse tehnyt bisneksillä... ja jos oot tehny bisneksillä rahaa, niin tyhmä et voi olla että moittisit siitä muita, jotka haluaa bisneksillä tehdä rahaa... ;)

• vaihtokauppaa

Muistaakseni meni 2 kuukautta, ensimmäinen soittaja osti mutta halusi sen 300 halvemmalla kuin mitä minä pyysin. Motskarissa sama juttu, eli tarjoukset olivat 300-500 euroa alle hintapyynnön ja aikaa meni yli kuukauden.

Itse totesin että auton ostaminen yksityiseltä myyjältä on vaikeahkoa, lainan saanti oli hidasta ja kallista. Autoliikkeestä sai lainan heti ja kohtuullisemmalla hinnalla.

Yksityisen myyjän auton pitää siis olla virheetön kun ei niissä ole takuuta ja halvempi, ellei joku käteisostaja (rahat on säästössä jo) satu paikalle.

• Oppi opettaa

Olen myynyt yhden auton, skootterin, mönkijän, kevarin ja mopon Nettiauton/moton kautta.

Autossa meni neljä kuukautta, ja hintaa piti laskea 5000e:sta, joka oli oma kuvitelma, 3000 euroon, ennenkuin kaupat tuli.

Muut nuorisovehkeet meni nopeasti, kun opin, että hinta pitää olla halpa, jos peleistä eroon haluaa.

Melkoisen paljon on liikkeellä niitä, jotka "kokeilee" löytyisikö romuille ostajia, ja sitten porataan kun sontakasat jää käsiin.

• Plööö

Hinta aluksi 10% halvempi kuin muualla netissä. Näin se menee .

• Hinta kohdalleen

Viiden tonnin pyyntihinta. Alle viikossa ilmestyi tosiostaja 400 kilometrin päästä ja kaupat tehtiin 4400 eurolla. Kun hinta on järkevä, ei myymisessä mitään vaikeaa ole.

Vähän ajetut ja kalliit autot voivat olla yksityiselle hankalia myydä, kun useimmat ostajat tarvitsevat rahoitusta.

• omia kokemuksia

Itse olen myynyt autoja netissä muutamia. Hinnat välillä 250-13,000€. Yleensä viimeistään toinen ostaja on auton vienyt. Aina ostaja on ollut se joka on soittanut ja tullut paikanpäälle katsomaan. Esim. Nettiautoon/markkinaan/varaosaan kysymyksen lähettäneet eivät ole koskaan ostaneet mitään. Tuon 13000€ autonkin osti ensimmäinen ostaja ehdokas lyhyen koeajon jälkeen, eikä edes tinkinyt. Nyt kaksi viimeisintä ei ole edes nettiin ehtinyt. Toinen ei ollut edes myynnissä, mutta yksi kaveri kysyi paljollako lähtee ja osti pois. Toinen oli tarkoitus laittaa nettiautoon, mutta sekin meni jo kun sana oli kiertänyt että aion auton myydä kun on tarpeettomana. Olen myös ostanut autoja nettiauton kautta. Soitan aina heti jos ilmoituksessa kaikki natsaa ja auto kiinnostaa. Jos myyjä ei vastaa tai ei soita takaisin en yleensä soita toista kertaa. Lähes joka kerta olen auton ostanut jos sitä olen mennyt katsomaan.

• .................
        omia kokemuksia kirjoitti:

Itse olen myynyt autoja netissä muutamia. Hinnat välillä 250-13,000€. Yleensä viimeistään toinen ostaja on auton vienyt. Aina ostaja on ollut se joka on soittanut ja tullut paikanpäälle katsomaan. Esim. Nettiautoon/markkinaan/varaosaan kysymyksen lähettäneet eivät ole koskaan ostaneet mitään. Tuon 13000€ autonkin osti ensimmäinen ostaja ehdokas lyhyen koeajon jälkeen, eikä edes tinkinyt. Nyt kaksi viimeisintä ei ole edes nettiin ehtinyt. Toinen ei ollut edes myynnissä, mutta yksi kaveri kysyi paljollako lähtee ja osti pois. Toinen oli tarkoitus laittaa nettiautoon, mutta sekin meni jo kun sana oli kiertänyt että aion auton myydä kun on tarpeettomana. Olen myös ostanut autoja nettiauton kautta. Soitan aina heti jos ilmoituksessa kaikki natsaa ja auto kiinnostaa. Jos myyjä ei vastaa tai ei soita takaisin en yleensä soita toista kertaa. Lähes joka kerta olen auton ostanut jos sitä olen mennyt katsomaan.

"Esim. Nettiautoon/markkinaan/varaosaan kysymyksen lähettäneet eivät ole koskaan ostaneet mitään."

Tähän voisi piirtää kaksisuuntaisen nuolen. Ehkäpä kysymyksen lähettäneitä ei kiinnosta edetä lähetettyä kysymystä pitemmälle, kun myyjien vastaukset ovat kovin salamyhkäisiä tai ympäripyöreitä. Esim. ne autot joissa mittarilukemaa ei ole ilmoitettu. Ja sitten kun useampi kysyy että paljonkos on ajettu, vastaus "@" kun ei voi koko kansalle kuuluttaa mittarilukemaa.

Tai on "pientä laittoo". No mitäs laittoa siinä autossa on, kysytäänpä jos vastaisi jotain. Vastaus "@". Ei voida sitäkään julkisesti sanoa.

Itse olen kysynyt sähköpostilla lisätietoja ja ostanutkin. Jos taas ei myyjää huvita vastailla, niin ei varmasti huvita myydäkään.

• lisää kokemuksia
        ................. kirjoitti:

"Esim. Nettiautoon/markkinaan/varaosaan kysymyksen lähettäneet eivät ole koskaan ostaneet mitään."

Tähän voisi piirtää kaksisuuntaisen nuolen. Ehkäpä kysymyksen lähettäneitä ei kiinnosta edetä lähetettyä kysymystä pitemmälle, kun myyjien vastaukset ovat kovin salamyhkäisiä tai ympäripyöreitä. Esim. ne autot joissa mittarilukemaa ei ole ilmoitettu. Ja sitten kun useampi kysyy että paljonkos on ajettu, vastaus "@" kun ei voi koko kansalle kuuluttaa mittarilukemaa.

Tai on "pientä laittoo". No mitäs laittoa siinä autossa on, kysytäänpä jos vastaisi jotain. Vastaus "@". Ei voida sitäkään julkisesti sanoa.

Itse olen kysynyt sähköpostilla lisätietoja ja ostanutkin. Jos taas ei myyjää huvita vastailla, niin ei varmasti huvita myydäkään.

Usein on kysytty asioita jotka lukee jo ilmoituksessa tai vaihtoa ylihintaiseen romuun, vaikka ilmoituksessa lukee, EI VAIHTOA. Niin ja tietysti se tiukka hinta pitää kysyä vaikka on ihan PA, eikä ole aikomustakaan mitään ostaa.

Veljellä kävi motskaria kerran 300km päästä kloppi katsomassa ja totesi että "hieno on, mutta kun ei oo rahaa".

Itse ostin auton hiljattain. Soitin heti aamusta ja iltapäivällä kävin katsomassa. Kysyin myyjältä muista ostajista kun huomasin että nettiautossa näkyi kolme kysymystä. Kehui ettei ollut jaksanut vielä edes katsoa. Ostin auton lähes puolella pyyntihinnasta. Kyllä soittaja on voittaja ja nopeat syö hitaat. Luki ilmoituksessa mitä tahansa. Usein se hifistely kuvien ja ilmoituksen kanssa näkyy myös hinnassa. Jykä-Anneli tuskin kyselee tiukkaa hintaa nettiautossa. Kyllä se seuraa tarkasti myytäviä autoja ja rimpauttaa heti sopiva napsahtaa kohdalle. Taitavat jobbarit vie kaikki parhaat herkut haavelijoiden nenänedestä ja tekevät vielä hyvän tilin. Tarkka, nopea ja rohkea tekee parhaat kaupat. Nettiauton parhaat on mennyt jo ennenkuin se "tiukkahinta" kysymys ehtii myyjälle.

• reekeni
        lisää kokemuksia kirjoitti:

Usein on kysytty asioita jotka lukee jo ilmoituksessa tai vaihtoa ylihintaiseen romuun, vaikka ilmoituksessa lukee, EI VAIHTOA. Niin ja tietysti se tiukka hinta pitää kysyä vaikka on ihan PA, eikä ole aikomustakaan mitään ostaa.

Veljellä kävi motskaria kerran 300km päästä kloppi katsomassa ja totesi että "hieno on, mutta kun ei oo rahaa".

Itse ostin auton hiljattain. Soitin heti aamusta ja iltapäivällä kävin katsomassa. Kysyin myyjältä muista ostajista kun huomasin että nettiautossa näkyi kolme kysymystä. Kehui ettei ollut jaksanut vielä edes katsoa. Ostin auton lähes puolella pyyntihinnasta. Kyllä soittaja on voittaja ja nopeat syö hitaat. Luki ilmoituksessa mitä tahansa. Usein se hifistely kuvien ja ilmoituksen kanssa näkyy myös hinnassa. Jykä-Anneli tuskin kyselee tiukkaa hintaa nettiautossa. Kyllä se seuraa tarkasti myytäviä autoja ja rimpauttaa heti sopiva napsahtaa kohdalle. Taitavat jobbarit vie kaikki parhaat herkut haavelijoiden nenänedestä ja tekevät vielä hyvän tilin. Tarkka, nopea ja rohkea tekee parhaat kaupat. Nettiauton parhaat on mennyt jo ennenkuin se "tiukkahinta" kysymys ehtii myyjälle.

Kaikki olen myynyt. Pointti lienee myös se että olen kaikki myös ostanut edullisesti - usein yksityiseltä. Jos ostat ylihintaisen auton liikkeestä ja yrität myydä sen niin tottakai se on vaikeaa.

• Ei se niin vaikeeta
        reekeni kirjoitti:

Kaikki olen myynyt. Pointti lienee myös se että olen kaikki myös ostanut edullisesti - usein yksityiseltä. Jos ostat ylihintaisen auton liikkeestä ja yrität myydä sen niin tottakai se on vaikeaa.

Sama se mistä on kikkareen ostanu, sitten kun olet myymässä niin silloin on vaan katottava totuutta silmiin ja elettävä sen hetken mukaan. Autot on vaan kulutushyödykkeitä ja niissä arvo laskee aina.

• ...............
        lisää kokemuksia kirjoitti:

Tämä on kyllä valitettavan totta, että sitä kysymysruutua käytetään näihin joutavanpäiväisiin vaihtoehdotuksiin. Se ylihintaisen vaihdokin tarjoaminen kun on jonkinlaista lottoamista, missä kysyjä tietää ettei voita mutta kokeilee silti.

Mutta silloin kun kohtaatte asiallisen kysyjän, joka kysyy jotain mitä ei ilmoituksesta selviä, kokeilkaapa vastata asiallisesti. Saatatte yllättyä. Itse saatan joskus kysyä myyjiä ärsyttävän kysymyksen: "Kauanko auto on sinulla ollut?". Tuntuu erityisesti ärsyttävän niitä joilla auto on ollut muutaman viikon.

• sikasäkissä
        ................. kirjoitti:

Yleensä ilmoituksen tiedot on yleensä puutteelliset. Sitten kun kysyy projektista onko vikoja, ruostetta tms niin vastauksena odotetaan niitä vikoja ja ruostepaikkoja. Parhaassa tapauksessa kuvia. Vastaus on kuitenkin kunnon amis-tyyliin ruostetta on ja aina näissä on vikoja. Arvaapa soitanko autosta? Odottaako joku todella että p#¤%n viat tullaan toteamaan paikan päälle ja auto siitä huolimatta ostetaan toivotaantoivotaan hinnalla. Sitten toisaalta jos niitä ongelmia myytävässä kohteessa ei ole niin siitäkin voisi kertoa.

• ....................
        sikasäkissä kirjoitti:

Yleensä ilmoituksen tiedot on yleensä puutteelliset. Sitten kun kysyy projektista onko vikoja, ruostetta tms niin vastauksena odotetaan niitä vikoja ja ruostepaikkoja. Parhaassa tapauksessa kuvia. Vastaus on kuitenkin kunnon amis-tyyliin ruostetta on ja aina näissä on vikoja. Arvaapa soitanko autosta? Odottaako joku todella että p#¤%n viat tullaan toteamaan paikan päälle ja auto siitä huolimatta ostetaan toivotaantoivotaan hinnalla. Sitten toisaalta jos niitä ongelmia myytävässä kohteessa ei ole niin siitäkin voisi kertoa.

Juu, tähän yritin aikaisemmassa viestissäni vedota. Suurin vika hommassa on ne jotka väittävät auton olevan priima/siisti/hyväkuntoinen tai sitten jos ei, antavat mahdollisimman ympäripyöreitä vastauksia tai marttyyrimaisia "uusia saa kaupasta" heittoja vain siksi että saavat ostajan tontille.

Itse olen esim. harrasteautoa hankkiessani pyytänyt kuvia tietyistä paikoista. Joillekin homma on vain ollut liian vaikeaa, paikan päälle vain yritetään painostaa. Homma nyt vain on niin, etten välttämättä tee erillistä katselureissua jos etäisyyttä on pari sataa kilometriä tai enemmän.

• autoautoautoliike
        .................... kirjoitti:

Juu, tähän yritin aikaisemmassa viestissäni vedota. Suurin vika hommassa on ne jotka väittävät auton olevan priima/siisti/hyväkuntoinen tai sitten jos ei, antavat mahdollisimman ympäripyöreitä vastauksia tai marttyyrimaisia "uusia saa kaupasta" heittoja vain siksi että saavat ostajan tontille.

Itse olen esim. harrasteautoa hankkiessani pyytänyt kuvia tietyistä paikoista. Joillekin homma on vain ollut liian vaikeaa, paikan päälle vain yritetään painostaa. Homma nyt vain on niin, etten välttämättä tee erillistä katselureissua jos etäisyyttä on pari sataa kilometriä tai enemmän.

"Suurin vika hommassa on..."

NOOOOT!

Suurin vika käytetyn auton kauppatapahtumissa on ostajien puupäinen luulo siitä, että 3-10-vuotiaassa autossa ei käytönjälkiä saisi olla nimeksikään.

On 100% varmaa priimaa ei käytettynä saa mistään.

Kokemuksesta voin kertoa, että tasan samoilla ennakkoesitelmillä puhelimitse tai s.postitse tasan samasta autosta kerrottu "On siisti ja asiallinen, kaikki toimii, ei kolaroitu eikä ruosteinen." on ihan arpapeliä miten sen ostaja käsittää.

Olen kuunnellut aamupäivällä haukut että olenkin pskanpuhuja ja huijari ja ajattanut ihan turhaan 200km autoa katsomaan.
        Sama auto samana päivänä, samoilla ennakkopuheilla menee iltapäivällä kaupaksi ja asiakas ylistää että on tosiaan hieno ja jopa parempi kuin kuvissa ja puhelimitse olin kertonutkaan ja suosittelee kyllä tuttavilleenkin auton ostoa tästä liikkeestä.

Että miellytä siinä nyt kaikkia.

"...paikan päälle vain yritetään painostaa."

Ei se ole painostusta vaan kuten yllä kertomanikin osoittaa, ei millään voi ennustaa millainen hyönteistutkija (=tutkii mikroskoopilla kaiken autossa) vastapuolena on vai onko normaaliälynomaava tavallinen ihminen, joka ymmärtää ostavansa käytettyä autoa.

Siksi paikanpäälle mars, jos auto ostonkohteena olisi vaihtoehto.

• näin se menee
        autoautoautoliike kirjoitti:

"Suurin vika hommassa on..."

NOOOOT!

Suurin vika käytetyn auton kauppatapahtumissa on ostajien puupäinen luulo siitä, että 3-10-vuotiaassa autossa ei käytönjälkiä saisi olla nimeksikään.

On 100% varmaa priimaa ei käytettynä saa mistään.

Kokemuksesta voin kertoa, että tasan samoilla ennakkoesitelmillä puhelimitse tai s.postitse tasan samasta autosta kerrottu "On siisti ja asiallinen, kaikki toimii, ei kolaroitu eikä ruosteinen." on ihan arpapeliä miten sen ostaja käsittää.

Olen kuunnellut aamupäivällä haukut että olenkin pskanpuhuja ja huijari ja ajattanut ihan turhaan 200km autoa katsomaan.
        Sama auto samana päivänä, samoilla ennakkopuheilla menee iltapäivällä kaupaksi ja asiakas ylistää että on tosiaan hieno ja jopa parempi kuin kuvissa ja puhelimitse olin kertonutkaan ja suosittelee kyllä tuttavilleenkin auton ostoa tästä liikkeestä.

Että miellytä siinä nyt kaikkia.

"...paikan päälle vain yritetään painostaa."

Ei se ole painostusta vaan kuten yllä kertomanikin osoittaa, ei millään voi ennustaa millainen hyönteistutkija (=tutkii mikroskoopilla kaiken autossa) vastapuolena on vai onko normaaliälynomaava tavallinen ihminen, joka ymmärtää ostavansa käytettyä autoa.

Siksi paikanpäälle mars, jos auto ostonkohteena olisi vaihtoehto.

Nyt ymmärsit, ehkä tahallaan, vääärin. En odota että käytetty on uusi. Annetaan nyt käytännön esimerkki. Soittelin autosta josta oli vain kaksi onnettoman pientä kuvaa. Kysyin miten autoa on huollettu. Myyjä sanoi ympäripyöreästi "mulla ei ole tarkkoja tietoja huolloista". Kysyin mitä tämä tarkoittaa. Pitkä vaivaantunut hetki toisessa päässä kunnes tajusin ja kysyin kauanko auto on ollut myyjällä. Taas pitkä tauko ja myyjäkin taisi äänensävystä päätellen tuntea piston rinnassaan ja alkoi vetoamaan että paikan päälle, nyt on kiire ja vieraita tulossa. Arvaapa huvittiko mennä paikan päälle katselemaan?

• autoautoautoliike
        näin se menee kirjoitti:

Nyt ymmärsit, ehkä tahallaan, vääärin. En odota että käytetty on uusi. Annetaan nyt käytännön esimerkki. Soittelin autosta josta oli vain kaksi onnettoman pientä kuvaa. Kysyin miten autoa on huollettu. Myyjä sanoi ympäripyöreästi "mulla ei ole tarkkoja tietoja huolloista". Kysyin mitä tämä tarkoittaa. Pitkä vaivaantunut hetki toisessa päässä kunnes tajusin ja kysyin kauanko auto on ollut myyjällä. Taas pitkä tauko ja myyjäkin taisi äänensävystä päätellen tuntea piston rinnassaan ja alkoi vetoamaan että paikan päälle, nyt on kiire ja vieraita tulossa. Arvaapa huvittiko mennä paikan päälle katselemaan?

Olit siis ostamassa rikolliselta autojobbarilta?
        No en ihmettele, jos on huonoja kokemuksia autokaupoista.

Ne kuvat oli huonot ja pieniä siksi, kun se jobbarinketale ei niitä ole itse ottanut vaan kopioinut entisen myyjän ilmoituksesta.
        Ei tietenkään tiedä autosta hölkäsen pöläystä, jobbaririkollinen kun on.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten kukaan koskaan missään erehtyykin näiltä rikollisilta luukuttajilta ostamaan mitään?
        Tai noh... taisi sinuakin kiinnostaa se, kun jobbari on hinnoitellut auton niin halvaksi, että sinäkin kiinnostuit.
        Halpaan hintapyyntiin on toki selityksenä auton piilotellut viat joista ei mainitse, ehkäpä muutoinkin vääristelty myynti-ilmoitus ja kas; nihilistit kiinnostuu, joku erehtyy ostamaankin ja taas on edistetty harmaata taloutta!

Onneksi olkoon ja PYH!

Eli en ymmärtänyt väärin, en tahallaan enkä vahingossa, puhuin vain autonostajien mielipidevaihteluista autoliikkeen kannalta.
        Aina on varminta pyytää asiakas paikanpäälle myyntikohde koeajamaan ja tarkastamaan sen ominaisuudet ja myös asiapaperit.
        Suosittelen tosiostajaa käyttämään missä tahansa tarkastuksessa haluaakin, vaikkapa autotohtorilla, jos auton kunto jännittää.
        Minä maksan.

• hyreue56u
        autoautoautoliike kirjoitti:

Olit siis ostamassa rikolliselta autojobbarilta?
        No en ihmettele, jos on huonoja kokemuksia autokaupoista.

Ne kuvat oli huonot ja pieniä siksi, kun se jobbarinketale ei niitä ole itse ottanut vaan kopioinut entisen myyjän ilmoituksesta.
        Ei tietenkään tiedä autosta hölkäsen pöläystä, jobbaririkollinen kun on.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten kukaan koskaan missään erehtyykin näiltä rikollisilta luukuttajilta ostamaan mitään?
        Tai noh... taisi sinuakin kiinnostaa se, kun jobbari on hinnoitellut auton niin halvaksi, että sinäkin kiinnostuit.
        Halpaan hintapyyntiin on toki selityksenä auton piilotellut viat joista ei mainitse, ehkäpä muutoinkin vääristelty myynti-ilmoitus ja kas; nihilistit kiinnostuu, joku erehtyy ostamaankin ja taas on edistetty harmaata taloutta!

Onneksi olkoon ja PYH!

Eli en ymmärtänyt väärin, en tahallaan enkä vahingossa, puhuin vain autonostajien mielipidevaihteluista autoliikkeen kannalta.
        Aina on varminta pyytää asiakas paikanpäälle myyntikohde koeajamaan ja tarkastamaan sen ominaisuudet ja myös asiapaperit.
        Suosittelen tosiostajaa käyttämään missä tahansa tarkastuksessa haluaakin, vaikkapa autotohtorilla, jos auton kunto jännittää.
        Minä maksan.

"Tai noh... taisi sinuakin kiinnostaa se, kun jobbari on hinnoitellut auton niin halvaksi, että sinäkin kiinnostuit."

Ei vaan käyvän tavaran hintaa näemmä tavoitteli. Sama auto pomppasi soittoni jälkeenkin useamman kerran myyntiin, mutta aina statukseksi vaihtui "ei myynnissä".

• autoautoautoliike
        hyreue56u kirjoitti:

"Tai noh... taisi sinuakin kiinnostaa se, kun jobbari on hinnoitellut auton niin halvaksi, että sinäkin kiinnostuit."

Ei vaan käyvän tavaran hintaa näemmä tavoitteli. Sama auto pomppasi soittoni jälkeenkin useamman kerran myyntiin, mutta aina statukseksi vaihtui "ei myynnissä".

"Ei myynnissä" pompsahtelun syy oli se, että nettiauto yritti kaikin käytettävissä olevin keinoin pitää jobbari-paskiaisen hevon witussa romuaan kaupittelemasta!

Käytetyn auton ainoa vähänkään turvallinen ostopaikka on autoliike. Pieni tai iso, mutta virhevastuut saa kaupanpäälle.

• ei turhia kuvitelmia

Jos hinta kohdallaan, kaupat syntyy. Jos esim. näet auton, jonka ikä ja kilometrit ym. ovat samat ja jonka hinta keskimäärin 15 000 euroa, niin laittamalla hinnaksi 12 500-13 000 auto voi käydä kaupaksi.

• Autoliike kysyy?

Kysyisin vastakysymyksen, ihan mielenkiinnosta.

Onko kukaan myynyt autoa jollain muulla tavalla, kuin netissä ilmoitellen?
      Vieläkö ostaja löytyy paikallislehden rivi-ilmoituksella "Myydään Lada Samara -99 kats.voim. 2xrenk vetok. hinta 690euroa vaihdet.mopoonkin"

Etsiikö ostaja autoa jostain muualta kuin netistä?
      Tietenkin auton tosiostaja kiertelee ainakin lähiseuden liikkeissä, mutta kauemmas ei kannata lähteä ilman ennakkotietoja ja netti-ilmoitus on helppo tapa "kierrellä liikkeissä" koko Suomessa. Toki yksityisetkin myynti-ilmoitukset siinä samassa selaten.

Kyllä se niin taitaa olla, että autot myydään netti-ilmoituksilla ja tällä hetkellä nettiauto on se paras paikka ilmoitella suurimman levikin/tunnettuuden vuoksi.

Olen kokeillut myös muut suurimmat automyyntisivustot ja se toiseksi laajimmin tunnettu autotalli ei yllä kuin raapaisuksi nettiauton yhteydenottoihin ja kauppatapahtumiin verrattuna.
      Uskon tosin että autotalli on oikea kanava uusien ja lähes uusien (1-2-vuotiaat) autojen kaupittelupaikaksi, mutta vanhempien käytettyjen autojen ostajat eivät siellä viihdy.

Muut automyyntisivustot on myyntipaikkoina arvoltaan käytännössä tasan nolla, eli muutamia yhteydenottoja ja toteutuneita kauppoja niitten kautta ei yhtäkään.
      KeltainenPörssi lopetti paperiversion ja nettimyyntipaikkana sekava, ei markkina-arvoa autoliikkeelle.
      Tori.fi on nimensä mukaisesti tori. En myisi autoa torilla, enkä ostaisi autoa torilta.

Onko (muka) muita tehokkaita myyntikanavia kanavia kuin netti-ilmoittelu, kysyn vaan?

• hjrydjtydj

Minusta puhut ihan asiaa.

"Vieläkö ostaja löytyy paikallislehden rivi-ilmoituksella?"

Riippuu varmasti autosta, mutta hyvin epätodennäköistä. Paikallislehtien lukijakunta on kovin rajattu ja painottuu iäkkäisiin ihmisiin. Nuorten autolijoiden suosimia malleja tuskin paikallislehden ilmoituksella myydään.

"Etsiikö ostaja autoa jostain muualta kuin netistä?"

En ole vuosikausiin lähtenyt "vain kiertelemään". Netistä etukäteen katsomalla on jonkinlainen käsitys aiheesta ja lisäksi itse ilmoituksesta voi päätellä paljon.

Autotalli on alta 3-vuotiaiden autojen katselupaikka. Netcar lopetti, koskaan en netcarin kautta myynyt mitään, KePö, kuten sanoit on sekava. Ja torilta en minäkään autoa lähtisi hakemaan.

• soitajavoita

Nettiauton kautta myin edellisen automme. Hinta kun oli kohdallaan niin ensimmäinen soittaja sen sitten vei pois käytyään ensin koeajolla. Mutta hinnan on siis todellakin oltava kohdallaan, varsinkin jos samanmallisia on myynnissä useita.

• autoton nyt

Juurikin näin ja tee valmis kuvasetti/kansio näille "kuvienkeräilijöille" ja sellaisia että auto tulee nähdyksi mutta yksittäisillä kuvilla ei ole edes taiteellista-arvoa.

Ne kuvat tulevat muuten vastaan jossain jos ovat liian hyviä eli ilmoitukseen muutama kuva ja loput pyynnöstä ja silloin tämä kuvakansio jakoon:)

Myyty ja ostettu tänään lähti 6v palvellut yksilö ja toinen kysyjä ja ensimmäinen katsoja vei mennessään että tällä lailla.

• mersupersu

On noita myyty nettiauton välityksellä ja selvää on, että hinta pitää olla kohdallaan. Minulta on yleensä ensimmäinen katsoja auton vienyt - vain yhden kerran näin ei käynyt.

Sitten on sellaisia autoja, joita on vaikeaa saada myytyä, eivätkä ne netissäkään mene.

• soitajavoita

Kaikki menee kun hinta on kohdallaan. Meidänkin asuinalueella kiersi kauppias, jolla oli peräkäryssä säkitettyä hevosenp*skaa ja sitäkin näytti moni ostavan puutarhakasveille.

Mutta siis autoaiheeseen palatakseni jopa se surullisenkuuluisa Rellu Laguna II meni ensimmäiselle ostajalle kun hinta oli kohdallaan.

• Autoliike jatkaa...

Tottakai hinnalla saa myytyä (vaikka sitä hevonpskaa).

Sama autoissa; "Suomen halvin" hinta, niin jobbarit innostuu tarjoamaan siitäkin pikkuisen vähemmän ja joku jobbari ostaa pois.
        (Jobbari siis ei ole autoliike, vaan pimeää rahaa autokaupoilla tahkoava rikollinen.)

Silti normaali autonostaja kiinnittää huomionsa autonostossa moneen muuhunkin asiaan, kuin vain pelkkään halpaan hintaan. Tottakai hinnan pitää olla linjassaan, mutta auton rehellinen kunto, tehdyt huollot huoltokirjalla, auton kosmeettiset virheet tai peräti virheettömyys, renkaat ja niiden kunto ym. ovat oleellisia oikeasti itselleen autoa ostavalle.

Oikeasti itselleen autoa ostava tulee nimenomaan netin kautta auton löytäneenä vaikka toiseen päähän Suomea ostoksille vaikka hinta ei ihan "Suomen halvin" olisikaan, kun auto on muutoin edullinen kokonaisuus huomioiden; 2xhyvät renkaat, seuraavaan katsastukseen reippaasti matkaa, huollot tehtynä, auto puhdas ja siisti, tuulilasi ehjä, ei ruosteita tai isompia kolhuja jne.

Autohan tulee ehkäpä 2-5-vuodeksi ajettavaksi ja koiranpskalle haiseva, valmiiksi kolhuinen heti katsastukseen vietävä ropponen yksillä silestone -renkailla ja puutteellisella huoltohistorialla ei käy edes halvalla hinnalla.
        Siis normaalikuluttajalle.
        Jobbarille käy kaikki, kun halvalla vaan saa.
        Viat piilotellen jobbari saa myytyä joskus järjettömälläkin voitolla jollekin, joka "ihan periaatteesta ostaa vain yksityiseltä kun autoliike kuitenkin vetää välistä".
        Jobbarin myymällä autolla ei mitään takuita tai virhevastuita ja todennäköisesti tällainen myyntiin viritelty romu laukeaa viikossa totaalisesti paalikuntoon.

Siinäpä se on halvalla hinnalla myynnin ja oston autuus ihanuus kaikessa karuudessaan.

Itse aihetta jatkaen toteaisin, että netti (tällä hetkellä nettiauto) on todellakin ainoa paikka mistä autoja myydään. Suurinosa asiakkaista kun tulee kymmenien, jopa satojen kilometrien päästä autokaupoille ja tasan ainoa vaihtoehto juuri tämän myynnissä olevan yksilön löytämiseen on nettiauto.
        Tottakai myytävän auton pitää olla ehjä ja siisti, katsastettu ja toimiva ja sen hinnankin kohtuullinen, että se netistä auton löytänyt lähtee sen 500km autonostomatkan tekemään.

• antituuninkitero
        Autoliike jatkaa... kirjoitti:

Sama autoissa; "Suomen halvin" hinta, niin jobbarit innostuu tarjoamaan siitäkin pikkuisen vähemmän ja joku jobbari ostaa pois.
        (Jobbari siis ei ole autoliike, vaan pimeää rahaa autokaupoilla tahkoava rikollinen.)

Silti normaali autonostaja kiinnittää huomionsa autonostossa moneen muuhunkin asiaan, kuin vain pelkkään halpaan hintaan. Tottakai hinnan pitää olla linjassaan, mutta auton rehellinen kunto, tehdyt huollot huoltokirjalla, auton kosmeettiset virheet tai peräti virheettömyys, renkaat ja niiden kunto ym. ovat oleellisia oikeasti itselleen autoa ostavalle.

Oikeasti itselleen autoa ostava tulee nimenomaan netin kautta auton löytäneenä vaikka toiseen päähän Suomea ostoksille vaikka hinta ei ihan "Suomen halvin" olisikaan, kun auto on muutoin edullinen kokonaisuus huomioiden; 2xhyvät renkaat, seuraavaan katsastukseen reippaasti matkaa, huollot tehtynä, auto puhdas ja siisti, tuulilasi ehjä, ei ruosteita tai isompia kolhuja jne.

Autohan tulee ehkäpä 2-5-vuodeksi ajettavaksi ja koiranpskalle haiseva, valmiiksi kolhuinen heti katsastukseen vietävä ropponen yksillä silestone -renkailla ja puutteellisella huoltohistorialla ei käy edes halvalla hinnalla.
        Viat piilotellen jobbari saa myytyä joskus järjettömälläkin voitolla jollekin, joka "ihan periaatteesta ostaa vain yksityiseltä kun autoliike kuitenkin vetää välistä".
        Jobbarin myymällä autolla ei mitään takuita tai virhevastuita ja todennäköisesti tällainen myyntiin viritelty romu laukeaa viikossa totaalisesti paalikuntoon.

Siinäpä se on halvalla hinnalla myynnin ja oston autuus ihanuus kaikessa karuudessaan.

Itse aihetta jatkaen toteaisin, että netti (tällä hetkellä nettiauto) on todellakin ainoa paikka mistä autoja myydään. Suurinosa asiakkaista kun tulee kymmenien, jopa satojen kilometrien päästä autokaupoille ja tasan ainoa vaihtoehto juuri tämän myynnissä olevan yksilön löytämiseen on nettiauto.
        Tottakai myytävän auton pitää olla ehjä ja siisti, katsastettu ja toimiva ja sen hinnankin kohtuullinen, että se netistä auton löytänyt lähtee sen 500km autonostomatkan tekemään.

Jos ostan vaikkapa 5 v. vanhaa käytettyä niin en kyllä oleta sen olevan esim. pelleiltään täysin virheetön. Ja 10-vuotta vanhassa kolhuttomuus tarkoittaa yleensä sitä että pakkelia on käytetty runsaasti.

Isot huollot, tuore leima ja kunnolliset renkaat sen sijaan ovat plussaa, vaikka ei niitä renkaitakaan kannata niin kauheasti hehkuttaa kun uudet saa asennettuna 400 €:lla. Teinituuninki-Terot on toki asia erikseen, mutta itse ainakin leveät, matalaprofiiliset renkaat on pakettia huonontava seikka. Kalliit rengaskulut, vetely urissa, kaikkien tien epätasaisuuksien tarkka tunteminen jne. eivät todellakaan ole sen väärti että "näyttää hienolle parkkipaikalla".

• Autoliike kommentoi.
        antituuninkitero kirjoitti:

Jos ostan vaikkapa 5 v. vanhaa käytettyä niin en kyllä oleta sen olevan esim. pelleiltään täysin virheetön. Ja 10-vuotta vanhassa kolhuttomuus tarkoittaa yleensä sitä että pakkelia on käytetty runsaasti.

Isot huollot, tuore leima ja kunnolliset renkaat sen sijaan ovat plussaa, vaikka ei niitä renkaitakaan kannata niin kauheasti hehkuttaa kun uudet saa asennettuna 400 €:lla. Teinituuninki-Terot on toki asia erikseen, mutta itse ainakin leveät, matalaprofiiliset renkaat on pakettia huonontava seikka. Kalliit rengaskulut, vetely urissa, kaikkien tien epätasaisuuksien tarkka tunteminen jne. eivät todellakaan ole sen väärti että "näyttää hienolle parkkipaikalla".

"Jos ostan vaikkapa 5 v. vanhaa käytettyä niin en kyllä oleta sen olevan esim. pelleiltään täysin virheetön."

->Noh, ihan kiva että olet järjissäsi, voin tosin kertoa kokemuksesta, että valtaosa tuollaisen ostajista olettaa auton olevan lähes uudenveroinen. Valitettavasti.

"Ja 10-vuotta vanhassa kolhuttomuus tarkoittaa yleensä sitä että pakkelia on käytetty runsaasti."

->Höpöhöpö. Kyllä 10-15-vuotiaitakin autoja on, joita ei ole koskaan pakkeloitu.

Rengaskustannuksiin ja muihin "pikkujuttuihin" puuttuminen on varmasti oleellista.
        Siinäpä sitä eroa "Suomen halvin" vs. "ei ihan halvin" alkaa tulla, kun on vaikkapa 2xuudenveroiset renkaat (halvimmassa 1xloppuun ajetut), tuulilasikin juuri vaihdettu (halvimmassa korjauskehoitus viime vuodelta ja edelleen halki), juuri huollettu (halvimmassa vaikkapa jakopäänhuolto tehtävä heti) jne. "pikkujuttuja" joilla se ero "Suomen halvimpaan" kasvaa helpostikin tuhansiin euroihin jo halvassakin autossa.

"jne. eivät todellakaan ole sen väärti että "näyttää hienolle parkkipaikalla". "

->Mieluummin kai kuitenkin käyttöauto saisi kulkea, kuin näyttää huonolta korjaamolla?

• 43yfw45u
        Autoliike jatkaa... kirjoitti:

Näyttää vähän siltä, että jos joku auto on oikeasti edulliseen hintaan myynnissä, se ei päädy sellaiselle joka sen oikeasti haluaa pitää vaan se on viikon päästä (usein edellisen myyjän kuvillakin) jonkun veronkiertäjä-jobbarin listaamana.

• yks myyjä

Onhan se hinta vaikea. Sitten kun se virheetön auto on nettiauton halvin niin edes paikalle tullut ostaja ei tunnut uskovan että eikö autossa todella ole jotakin vikaa (muuta kuin hinta)...

• järki kädessä

Joidenkin vaan on vaikea päättää ankea lapsuus ja vanhemmat / tyttö tai poikaystävä / vaimo / avio tai avomies ei uskalla kun ei tiedä mitä muut ajattelevat.

Rahattomuuskin on yksi syy vaikka tykätään katella.

Autotohtorikin on keksitty jos kovasti epäilee hankintaa ja se katsastuskin jos on tehty melko lähellä niin silläkin on jokin ennakotieto mitä on tapahtunut , huollotkin näihin perusautoihin melko yksinkertaista tehdä eli ei kannata kaikkia teeseitse miesten autoja laistella kun huonoja huoltoja on tullut ihan liikkeidenkin tekeminä vastaan.

Virheetön on kyllä käsite monien joukossa tupakanpolttamatpenkit ja koirankarvahattuhyllykin voi olla myyjän mielestä virheetön mutta antakaa se virheettömyyden arvioiminen sille ostajalle ja kyllä ne näkevät jos ovat osanneet katsomaankin tulleet.

• ööh

"Virheetön on kyllä käsite "

Siis kyse oli autosta, jossa on tehdas takuu ja huoltokirja. Siis viaton, ei virheetön. Jokin "naarmu" löytynee jokaisesta autosta jolla on ajettu muutamia metrejä. Eka katsastuskin siis vasta edessä ..

• Nettiauto toimii

Kaksi vaihtoehtoa: Joko automerkki/malli on sellainen että se ei kelpaa kenellekään, tai sitten se hinta ei olekaan kohdallaan. 5v vanha auto on aina 5v vanha, vaikka olisikin "vähän ajettu".

Sitä minä en tiedä että missä muualla niitä autoja nykyään myydään kuin netissä?

• apuaaaaaaaaaa

Herätys 2000 luku on jo pitkällä...

• Ari JOb

Itse myyn facebookissa nykyään.

• wey4reujreje5

Kyllä on myynyt ja tullaan jatkossakin myymään.

Vinkki: Vastatkaa niihin sähköpostitiedusteluihin asiallisesti. Tietenkin kannattaa varauksella suhtautua näihin [email protected] -osoitteista tuleviin, mutta omalla nimellään esiintyviin ja tekstin muotoilut hallitseviin kannattaa suhtautua vakavasti.

Monille se maili tuntuu olevan iso kynnys. Ei jakseta lukea saati sitten vastailla.

Samoin, laittakaa hinta näkyviin. Salainen hintanne on A.I.N.A enemmän kuin hintaa kysyvä on valmis autostanne maksamaan. A.I.N.A.

Jos kilometrejä on paljon, ilmoittamatta jättäminen ei auta mitään. Joudutte joka tapauksessa vastaamaan kilometrejä koskeviin tiedusteluihin, eikä siinä auta "no joo 428 tuhatta mut ei tunnu missää". Harva kun erikseen hakee noin isoilla kilometreillä olevaa tai jos hakee, keskittyy niihin ilmoituksiin missä se on mainittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13