Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko kevyehköstä karvotuksesta haittaa?

karvaturriko?

Olen aina ollut se karvasempi nainen. Kevyehköä, mutta tummaa (ts. näkyvää) karvaa kasvaa lähes kaikkialla. Itse olen nyppinyt sääristä ja reisistä, ja tietty kainaloista ja privaatista veke, mutta muihin en sitten joko uskalla tai ylety kajota. Erityisesti häiritsee, kun käsivarsissa on sellasent pitkät tummat karvat ja mahassa tasainen karvapeite rintoihin asti. Sitten ylähuulen yläpuolella on sellaset läheltä katsoettaessa selvät, pehmeät "viikset". Jättäsin noi mieluusti rauhaan, vaikka eritoten noi kasvokarvat häiritsee, mutten viitti ottaa riskiä, että kasvu kiihtyy/tulee sisään kasvaneita/laserista punanen iho.... Haittaako tällanen karvasuus miehiä erityisesti? Kun kuitenkin ne "peruskarvat" hoitaa pois. (tuskin kovin hauskaa et rinnoissa on tummia 3-4 mm karvoi, tai et näkyy viikset, saako tässä olla sitten yksin koko ikänsä.. nuori olen vielä)

30

2992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrelle

      Mulla vaikuttaisi olevan vielä vähän pahempi tilanne kuin sulla näiden karvojen suhteen, vaikka en mistään hirsuitismista kärsikkään. Silti olen naimisissa ja mies ei ole kyllä koskaan ole mitään maininnut mun karvoista. Toisaalta, hän on kyllä ulkomaalainen ja hänen kotimaassaan naiset tuppaavat olemaan ainakin suomalaisia naisia karvaisempia. Ehkä hän ei pidä naisten karvoitusta niin "epätavallisena" kuin suomalaiset miehet?

      • ap.

        En kyllä varmaan ulkomaalasta miestä haluu...


      • mrelle
        ap. kirjoitti:

        En kyllä varmaan ulkomaalasta miestä haluu...

        En minäkään erityisemmin halunnut ulkomaalaista, mutta niin mä vaan rakastuin sellaiseen ;)


    • Vaaleaa untuvaa

      Jaaha. Ilmankos minunkin mieheni on ylistänyt vaaleita ihokarvojani! En ollut aikaisemmin kiinnittänyt niihin edes mitään huomiota. Nyt en "saa" värjätä kulmakarvojani enkä tukkaani :)

      En ikinä olisi ajatellut että vaalea karvoitus on joku erikoinen juttu ;-)

    • 098ls s

      Oleellista kai se, että et häpeile itseäsi karvoituksen takia. Ei kaikkia miehiä häiritse ne karvat tippaakaan, mutta on tietysti niitäkin miehiä, joiden mielestä naisen pitäisi kotonakin olla varustautuneena täyteen tällinkiin (meikit, korkokengät, seksikkäät vaatteet), jotta tuntisi himoa naista kohtaan.

      Minulla lienee samanlainen karvoitus kuin sinulla, mutta koska olen asiakaspalvelutyössä, niin ajelen näkyvät karvat (nypin karvat kasvoista eli viikset ja parran ja loput sheivaan höylällä pois). Sääret ja reidet sekä bikinirajat vahaan itse.

    • Hehee.

      Minua kyllä häiritsisi, jos puolisolla parta kasvaisi. Mutta ehkä joku tykkää naisista joille voimakas parran kasvu on normaalia ja olemus on muutenkin miesmäinen ja alapään karvoitus roikkuu polvitaipeissa.

    • Urtsi C

      Minusta tuo yletön karvojen raapiminen on turhaa. Ei kevyt karvoitus tosiaankaan haittaa, moni mies (minäkin) jopa saattaa pitää siitä, ainakin tummilla naisilla, joilla ne karvat enemmän kasvavatkin.

    • teddyturkki

      En siis olekaan yksin!
      Mulla on jo elämää suuremmaks muodostunu koko karvotusasia...ei yhtäkään päivää ilman sen miettimistä.
      Kaupungillakin katselen muiden naisten sääriä ja huoletonta olemusta...itse en voi varoituksetta lähteä edes uimaan tai muualle, jossa vähäpukeisena pitäis yllättäen esiintyä. Nilkasta reiteen on mun peittoni. Ihan turhaa vetästä Venuksella tai muulla "jopa 8 vkon" sileät turhat lupaukset !!!! Oli vaha tai mikä vaan...
      Osanottoni oikeasti ja todella, jos karvaturri vielä ylemmäs kasvaa.
      Käsivarsikarvoitukseen en itse ole puuttunut, kerran koitin vaalentaa. En huomannut mitään eroa. Leuasta joudun hajapiikit nyppäseen pari kertaa viikossa.
      "Partaan" tai pulisonkeihin en ole kajonnut. Menin tekemään viiksien osalta tyhmyyden ja nyppäsin sellasella vieterillä viimetalvena ja nyt sitte tosiaan yksittäisiä paksuja jouhia nypin.

      Inhottavaa on! Itsetunto on nollissa ja masentaa tää karvaturrin elämä...yksin elän... en jaksa selitellä kellekään enää...ja läheisyyden ajatteleminenkin miehen kanssa pelottaa..ei kukaan halua koskea DDR:läiseen kuulantyöntäjään, jolla on hirveä sänki jo puolen vuorokauden päästä ajelusta.
      Älä välitä- sanotaan...vähän lohduttaa, että en ole siis pahimmasta päästä ja se, että kohtalotovereita on. Voimia kaikille karvaturreille

      • 7+6

        Kyllä meitä karvaisia naisiakin on!
        Mun mies ei välitä karvoista, mutta ihan itseni takia vahaan viikset pois ja ajelen sääri/ reisi- karvat. Alapäätä vähän trimmaan, usein sen tekee oma mies, kun hän tykkää siitä.
        Kaikkea hyvää kaikille karvaisille naisille!
        (ja myös miehille, mielestäni karvaiset miehet ovat erittäin seksikkäitä!)


      • karvaturriko?

        Kuvasit juuri minut! (Paitsi, että mulla se karvapeitto ylettyy ylemmä.. tosin oikeestaan kun tullaan säärestä reiteen ja reidest mahaan (miinus intiimialue) niin karvojen paksuus, pituus, tummuus pienenee asteen jonka huomaa. En tosin itekään koe olevani ns. pahimmasta päästä) Nykyään mietin karvoja lähes päivittäin ja tuntuu aina muuttuvan varmemmaksi, etten ystäviä saa just tän takii. Mut kun tääl puhutaan "parrakkaista" ja "viiksekkäistä", niin tarkotetaaks oikeest sellasii joilla kasvaa niiku miesmäinen amisparta jne. vai onks noi lainausmerkit suuremmas roolis? Ei mulla _oikeita_ viiksiä kasva, kauempaa ei erota ollenkaan mut lähempänä kattoessa (metri/puolmertrii?) näkyy sellanen raja sieliden poskien ja ylähuulen välillä, ts. ne viikset. Mietin ain, et joku kaveri tulee jutteleen jos kaukaa on ihan ok, ja sit ku on tarpeeks lähellä niin ajattelee et "äkkiä pois, toi on joku transu yms.".. Tekeeks joku tätä? Tai vaik jos on ihan suhteessa ja mies tajuu vast "liian myöhään" et nainen on karvaturri?

        Kiitos voimista


      • ............
        karvaturriko? kirjoitti:

        Kuvasit juuri minut! (Paitsi, että mulla se karvapeitto ylettyy ylemmä.. tosin oikeestaan kun tullaan säärestä reiteen ja reidest mahaan (miinus intiimialue) niin karvojen paksuus, pituus, tummuus pienenee asteen jonka huomaa. En tosin itekään koe olevani ns. pahimmasta päästä) Nykyään mietin karvoja lähes päivittäin ja tuntuu aina muuttuvan varmemmaksi, etten ystäviä saa just tän takii. Mut kun tääl puhutaan "parrakkaista" ja "viiksekkäistä", niin tarkotetaaks oikeest sellasii joilla kasvaa niiku miesmäinen amisparta jne. vai onks noi lainausmerkit suuremmas roolis? Ei mulla _oikeita_ viiksiä kasva, kauempaa ei erota ollenkaan mut lähempänä kattoessa (metri/puolmertrii?) näkyy sellanen raja sieliden poskien ja ylähuulen välillä, ts. ne viikset. Mietin ain, et joku kaveri tulee jutteleen jos kaukaa on ihan ok, ja sit ku on tarpeeks lähellä niin ajattelee et "äkkiä pois, toi on joku transu yms.".. Tekeeks joku tätä? Tai vaik jos on ihan suhteessa ja mies tajuu vast "liian myöhään" et nainen on karvaturri?

        Kiitos voimista

        Kun puhutaan parrakkaista ja viiksekkäistä naisista, niin kyse on sellaisista parroist aja viiksistä, että jotkut miehet voisivat olla jopa kateellisia. Haituvat on eri asia.


      • karvaturriko?
        ............ kirjoitti:

        Kun puhutaan parrakkaista ja viiksekkäistä naisista, niin kyse on sellaisista parroist aja viiksistä, että jotkut miehet voisivat olla jopa kateellisia. Haituvat on eri asia.

        Oikeesti? Mun "viiksistä" tuskin kukaan mies on kateellinen, vaikka uskoakseni on joitain joilla kasvu voi olla yhtä vähäistä /vähäisempää (tai sit sheivaavat kaiken pois kun ei kunnol kasva?). Onks mul sit haituvat? Kaveri kyl sanoo aina viikiveikoks, ku läheltä kattoessa on aika karseen näkönen kyl.. Mut kai se sit johtuus siitä et nää haituvat/viikset on niin tummia..?


      • pörröinen1231
        7+6 kirjoitti:

        Kyllä meitä karvaisia naisiakin on!
        Mun mies ei välitä karvoista, mutta ihan itseni takia vahaan viikset pois ja ajelen sääri/ reisi- karvat. Alapäätä vähän trimmaan, usein sen tekee oma mies, kun hän tykkää siitä.
        Kaikkea hyvää kaikille karvaisille naisille!
        (ja myös miehille, mielestäni karvaiset miehet ovat erittäin seksikkäitä!)

        Oi kiitos sinulle kuka lienetkään :) Itselläni on lähes mustat hiukset luonnostaan ja kaikki muukin karvoitus on sitten erittäin tummaa ja koska geenit niin myös olen sitten vähän karvasempi.


    • anna olla

      Tuota karvoituksen poistosta on enemmän haittaa kuin siitä että sitä karvoitusta on. Karvoitus suojaa ihmisen ihoa ja limakalvoja bakteereilta ja tulehduksilta.

      • linkkejä, kiitos

        "Karvoitus suojaa ihmisen ihoa ja limakalvoja bakteereilta ja tulehduksilta."

        Oho, mistäs sinä tuollaista tietoa olet saanut, kun ei sitä tieteentekijätkään tiedä:O
        Karvat ovat ihmisellä niin harvassa, ettei niillä ihoa suojata (ihan kuin bakteerit eivät pääsisi karvapeitteen läpi:DD), eikä varsinkaan limakalvoija, kun niillä ei karvoja kasva ollenkaan (naisilla alapään karvoitus saattaa suojata limakalvoja housujen hankaukselta).

        Mikäli olen väärässä, ja uusimmissa tutkimuksissa on ilmennut moisia vaikutuksia, niin laitapa jotain linkkiä väitteesi tueksi.


    • kökkök

      Joo jos ahasmieliset munakarva puskaset miehet ei niitä halua.

    • Kyllä se kuulkaas niin on että naamasta karvat pois, yks selitteisesti.
      Tissit karvattomiks ja intiimialueet mieluimmin ihan posliiniks, tosin saa siinä olla siisti kolmio, mut tussusta karvat pois, ja kikkelin ympäriltä kans, ja iho sileeks.
      Uskomattoman söpöjä jokuset :), kun on karvat pois, vielä täs yli 60 ikäryhmissä.

    • Ujot nännit

      Et ole yksin. Mulla on mustia karvoja nännien ympärillä noin 1,5 cm alueella. Nypin niitä ja saan sisään kasvaneita karvoja. Jej. Kun olin viimeksi miehen kanssa, karvoja ei ollut. Nyt en kehtaisi näyttää rintojani miehelle. Kiitos e-pillerit.

      Leuassa kasvaa parisenkymmentä mustaa karvaa, joita metsästän joka aamu suurennuspeilin ja pinsettien kanssa. Käsikarvatkin piteni e-pillereillä ja jäi pitkiksi, vaikka lopetin pillereiden käytön jo pari vuotta sitten.

    • Jaa'a

      Jos nännitkin ovat kuin karvalakit,
      niin nainen saa minulta pakit.

      • karvaturriko?

        ei nänneissä kenelläkään karvoja voi kaiketi kasvaa kun se iho on sellanen, mut sen ympärillä kyllä.. En siis kuitenkaan ole ainut. Ei mulla montaa tummaa karvaa kasva, joten nypin ne aina irti, mut niihin vähä kauempana oleviin "haituviin" (näkyviä kuitenkin) en viittii koskee ku en just haluu noit sisäänkasvaneita. Tekis varmaan kauheen kipeetä niitä alkaa rinnoist kaivelee ulos..

        "Ujot nännit", siis oikeesti pahentaaks e-pillerit karvankasvuu? Mä aina luulin et se vähentäis jos siin on jotain estrogeenii tai jotain... Empä taida niitä mieluusti käyttää sit ikin.. tosin tuskimpa tarvetta tulee olemaan. :(


    • vastakohta1

      Täällä vastapuolen edustaja, jo nuorena mietin että miksi minulle ei kasva karvat niinkuin muille, vielä nykyäänkään (olen siis kolmekymppinen) karvoitus on todella harvaa kainaloissa ja alapäässä. Ihokarvat ihan vaaleita mutta normaaleita mielestäni. Hiukset on suuri poikkeus tästä, minulla on aivan mielettömän paksu ja luonnonkiharainen tukka kyllä.

    • keeni

      voi hyvät hyssykät....uskaltaako mennä karvaisen miehen kanssa naimisiin jos vaikka tytär perii isältään karvat..

    • SINULLE RAKASTETTAVA "KARVATURRIKO" SANON REHELLISESTI : NAISEN KARVOITUS EI AINAKAAN MINUA HÄIRITSE MITENKÄÄN !!
      Päinvastoin kun on karvoja, kyseessä on aikuinen NAINEN eikä mikään teinityttö.
      Karvaista naisen vartaloa on ihana suudella ja kielellä hyväillä kaikkialle joten ole iloissasi että SINULLA on aikuisuuden tuntomerkit.
      SUUKKOTERVEISIN
      Salmonman

      • hmm....

        Tämäkö nyt on sitä ironiaa? Vai sarkasmia?


      • vertaistukea vailla
        hmm.... kirjoitti:

        Tämäkö nyt on sitä ironiaa? Vai sarkasmia?

        Osa miehistä ei siedä naisellaan karvan karvaa, osa pitää karvaisemmista naisista. Osa jää näiden kahden ryhmän välimaastoon.
        Eli eiköhän sinullekin löydy kaveri joka sinut hyväksyy.
        Yritä keskittyä muuhunkin esim. opiskeluun tai työntekoon.
        Käy kosmetologin juttusilla ja kysy mielipidettä sieltä karvojen poistosta. Jo puhelimessakin saatat saaada infoa eri poistotavoista ja -hinnoista.
        Itsekin olen karvojen kanssa naimisissa mutta kotikonstein yritän pärjätä kun ei varaa mihinkään. Harmittaa etten aikanani opiskellut ja hankkinut parempaa tulotasoa, ei nyt tarvisisi miettiä näitä karvaturriasioitakaan, rahalla kun niistäkin pääsisi helpommin eroon.
        Tsemiä sinulle !


    • Aika iso osa miehistä pitää luonnollisesta karvoituksesta.kainalot,privattialue,käsivarret..se on ihan OK! Ei naisen kuulu näyttää broilerilta.

    • ei broilereita olla

      eikä miehenkään, minusta karvaton mies on kauhistus...

    • sgfgfgfghth

      Itse oon 29 ja mustia karvoja alkaa tulla yhä tympeimpiin paikkoihin. Mies huomasi ensimmäistä kertaa tässä joku aika sitten cm pituisen karvan leukani alla siis melkein kaulassa. Onneksi mieheni ei ole niin nuuka. meikata ei tarvitse kun on tummat siistit kulmat joten sen ajan voi käyttää karvojen ajeluun. Muistan oman äitini karvoituksen ja hänellä lähempänä viittäkymppiä alkoi jaloista poistua karvat mutta sitten niitä alkoi olla kasvoissa ym. Samaan tahtiin alkoi hiukset olla jo harmaat. Mulla vasta muutama harmaa hius.
      Eli ei kannata liikaa niitä karvoja stressata! Ajaminen vain kiihdyttää karvan kasvua ja sitä kautta stressiä. Jos käytät jotain e-pilleriä niin se ehkä kannattaa lopettaa jos ne vaikuttaa asiaan. Miehen mielipiteitä ei kannata liikaa kuunnella ainakaan nuorella iällä. Paremman miehen saa semmosesta joka susta aidosti välittää semmosena kuin olet.

    • Miniviikset

      Kyllähän se niin on että itte tulee vaan niitä omia karvoja tuijoteltua ja kauhisteltua. Muut tuskin edes huomaa tai ei ainakaan välitä. Ihmiset on usein liian itsekriittisiä.

    • juhan av krann

      Nännikarvat ovat seksikkäät naisilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe