Jos joku kokee, että olen laittanut kysymykseni aivan väärään paikkaan, pahoittelen - en keksinyt muutakaan ja eikös karppaajat proteiinia suosi?
Niin siis proteiinipatukoista; syöttekö niitä ja jos syötte, niin korvaatteko kokonaisia aterioita niillä? Itselläni alkaa ensi viikolla lukion viimeinen vuosi ja laihdutuksen/treenaamisen kannalta lounas osoittautuu ongelmaksi - tarvitsisin helposti laukussa kulkevan, nopeasti syötävän "lounaan" mukaan kouluun (& ei, kouluruoka ei ole vaihtoehto, siihen höttöön en enää koske) ja viime vuoden pohjalta olen todennut proteiinipatukat ihan käyväksi vaihtoehdoksi.
Kuitenkin, sen sijaan että ostaisin patukat kaupasta, niin kuin viime lukuvuonna tein, haluaisin tehdä ne itse, koska kaupan patukat tuppaavat olemaan aina suklaalla tai vastaavalla päällystettyjä & muistuttavat muutenkin epämääräisesti suklaapatukkaa...
Siis onko teillä omia suosikkeja proteiinipatukka reseptien joukossa? Muutamaa olen jo kokeillut mutta ainahan sitä haluaa löytää parhaan ;) jos joku osaisi kertoa, miksei proteiinipatukoita paisteta? Itse en ainakaan ole vielä tällaiseen reseptiin törmännyt.
Kiitokset vastanneille! :)
Proteiinipatukka reseptejä?
3
519
Vastaukset
- VHH-liikkuja
Kouluruuasta kannattaa ainakin syödä kasviksia ja salaatteja niin paljon kuin vaan mahdollista, maitoa ja näkkileipää / ruisleipää myös. Muuten se einessotku on useimmiten hiukan epäilyttävää. Voihan sieltä ronkkia kastikkeet ja ylimääräiset hiilarit pois, niin ruuasta tulee ihan syötävää.
Olen tehnyt hyviä proteiinipatukoita Kunto Plus -lehden ohjeilla. Löytyy varmasti vieläkin netistä lehden sivuilta. Etenkin palautumispatukka toimii hyvänä välipalana, jos on pahassa paikassa eikä voi syödä normia välipalaa. Makeutta voi säädellä sisuskaluja vaihtamalla. Ja noi kyllä uunitetaan.
Mutta proteiinipatukka ei korvaa asiallista lounasta, ei sitten millään. Eikä niitä muutenkaan kannata vedellä kuin ihan hätätapauksissa. Liian yksipuolista. - protprotprotskua
No eihän ne kyllä kieltämättä kunnon ateriaa korvaa, mutta parempi sekin kuin 8 tunnin paasto, varsinkin kun laittaa kylkeen vaikkapa hedelmän. :)
Siltä varalta että joku muukin eksyi tänne reseptien toivossa, tässä on muutama, mitkä itse löysin internetin syövereistä:
Little Miss blogista 2 lupaavaa ehdokasta
http://maximumcolor.blogspot.fi/2012/03/testissa-itsetehdyt-proteiinipatukat-3.html
http://maximumcolor.blogspot.fi/search/label/proteiini
& Quiche-a-Week:istä 1, tai siis 2 :)
http://quicheaweek.wordpress.com/2012/10/07/protein-bars-no-bake-and-baked-versions/
Resepteissä tuntuu olevan aika samanlainen kaava joten voisihan tuonne keittiöön mennä ihan improvisointi mielessäkin... - -pepe-
3,5 dl maustamatonta heraa
2-2,5dl kaurahiutaleita
2-4 rkl hunajaa tai tummaa siirappia
200 g maapähkinävoita, esim. Urtekramin maustamaton tai kaakaoversio
2-4 rkl vettä
Jos kaipaa lisää energiaa ja makua, niin voi heittää rusinoita tai muita kuivattuja hedelmiä sekaan... tai kookoshiutaleita... tai....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733