Niin eli onko?
Onko 2009 vuoden auto vanha jo?
66
938
Vastaukset
- erwf erwf
On, jos auton malli on vaihtunut tuon jälkeen, jos tehdään sielä samaa mallia, on se uusi.
Helppoa, eikö?
esim vuoden 2007 MB Sprinter menee uudesta mutta 2006 on jo ikivanha ;) - Metallinhohto
Muutaman vuoden vanha vain.....
- vanhaa
Esim. Vm2009 Volvo S60 on ainakin "vanha". Uusi korimallihan tuli vuonna 2010. Näköjään facelift tuli tuohon uuteenkin korimalliin jo.
- kysyjä
mun mielipide on,että ei mikään vanha ole.Mutta esim 1996 vuoden auto on jo vanha.Meillä on 2008 vuoden volvo ja ei tunnu vanhalta vielä.
- vanha ja vanha
Minulle se on lähes uusi. Sen ikäisenä autoni olen yleensä hankkinut. Itselläni on neljä vuotta ollut 2005 vuoden Xsara, eikä sekään vielä ole vanha.
- ei tunnu..
Rupee olee sisäänajettu.. Parempi, kuin uutena.
- upeita, upeaa, upein
mielenkiintoista, sisäänajo tapahtuu ajan puitteissa ei siis kilometrien?!?!?
- joo jis
upeita, upeaa, upein kirjoitti:
mielenkiintoista, sisäänajo tapahtuu ajan puitteissa ei siis kilometrien?!?!?
Kilsoja vähän vuodessa.. Vielä alle 60th.
- fy fan yök
ON, vanha pa5ka.
En tiedä.
Minulle 1980-luvun auto on nykyaikaa.- Liian tuore
2009 auto on liian uusi. Siinä ei ole kuitenkaan käynnistyskampea, veivattavia ikkunoita, kolmiolasituuletusikkunoita, ryyppyä eikä sytytystulpan puhdistusvälineitä.
Ei ne vuodet vaan ne kilometrit. Ja nekin tietysti autosta riippuen...
- ei siis kysytty
Siis rotta ja nolo sika, eihän teillä uupeloilta kysytty taaskaan mitään, joten pitäkää harhaoppinne omina tietoinanne.
- Ketjumies
komppaan! Perheeseen kuuluu vuoden 1989 corolla, ajettu vähän yli 100000-km. Tekniikka pelaa hienosti, eikä korikaan ole laho. Kaupan päälle elektroniikkaa löytyy lähinnä kuljettajan kännykästä, joten mystisiä sähkövikoja ei tarvitse setviä, tosin kyllähän ne yleensä testerillä löytyy. Käynnistyskampea ei valitettavasti ole, mutta kyllä tuo on vielä kolmenkympin pakkasista tarvittaessa herännyt, joten eipä tuota ole kaipaillut.
- ei kilometrit
vaan ne pellit.
ei kilometrit kirjoitti:
vaan ne pellit.
No joo, jos ikää alkaa olemaan luokkaa 30 vuotta, niin pellit voivat olla entiset autossa. Vaikka sillä ei ajettaisi.
Toisaalta, siinä vaiheessa alkaa puuttumaan niin paljon perustekniikkaa, että voidaan puhua vanhasta autosta. Ei silti välttämättä huonosta.- Perstekniikka
The_Rat kirjoitti:
No joo, jos ikää alkaa olemaan luokkaa 30 vuotta, niin pellit voivat olla entiset autossa. Vaikka sillä ei ajettaisi.
Toisaalta, siinä vaiheessa alkaa puuttumaan niin paljon perustekniikkaa, että voidaan puhua vanhasta autosta. Ei silti välttämättä huonosta.Puuttumaan perustekniikkaa? PERUS? Auton PERUStekniikkaan kuuluu se, että se kulkee eteenpäin ja taaksepäin valaistuna. Myös lämmityslaitetta voitanee hätäisesti pitää perustekniikkana näillä leveysasteilla. Helpottaa huomattavasti näkemistä talvella. Nykyautot ovat täynnä aivan turhaa ja vikaherkkää tekniikkaa. Voitaisiin jopa puhua tietokoneista, eikä autoista. Ennen korjaamolla otettiin käteen jakoavain, nykyään läppäri.
Kaikki nämä sähköiset hilavitkuttimet ja ajoavustimet on tehty mukavuudenhaluisille tolloille, ketkä eivät osaa ajaa. Ne eivät kyllä mielestäni ole mitään auton PERUStekniikkaa. Jos autoissa olisi vain liikkumiseen vaadittava perustekniikka, niistä jäisi pois varmaan 90% vioista?
Mutta mielipiteethän ovat kun persreikiä, jokaisella on omansa. Nykyajan hienoudet autoissa eivät aiheuta juuri muuta, kun pakonomaista tarvetta kaahailla ja olla välittämättä säännöistä tai varovaisuudesta. Lisääntyneet turvalaitteet "nollataan" kovemmalla vauhdilla ja reikäpäisellä ajamisella. Keliolosuhteistakaan ei tartte kuskin välittää, koska kyllähän se auto osaa ajaa itseään missä kelissä tahansa? Mitäs sitten, vaikka onkin vähän liukasta, kaasu pohjaan vaan, onhan tässä luistonesto... Oho! Perstekniikka kirjoitti:
Puuttumaan perustekniikkaa? PERUS? Auton PERUStekniikkaan kuuluu se, että se kulkee eteenpäin ja taaksepäin valaistuna. Myös lämmityslaitetta voitanee hätäisesti pitää perustekniikkana näillä leveysasteilla. Helpottaa huomattavasti näkemistä talvella. Nykyautot ovat täynnä aivan turhaa ja vikaherkkää tekniikkaa. Voitaisiin jopa puhua tietokoneista, eikä autoista. Ennen korjaamolla otettiin käteen jakoavain, nykyään läppäri.
Kaikki nämä sähköiset hilavitkuttimet ja ajoavustimet on tehty mukavuudenhaluisille tolloille, ketkä eivät osaa ajaa. Ne eivät kyllä mielestäni ole mitään auton PERUStekniikkaa. Jos autoissa olisi vain liikkumiseen vaadittava perustekniikka, niistä jäisi pois varmaan 90% vioista?
Mutta mielipiteethän ovat kun persreikiä, jokaisella on omansa. Nykyajan hienoudet autoissa eivät aiheuta juuri muuta, kun pakonomaista tarvetta kaahailla ja olla välittämättä säännöistä tai varovaisuudesta. Lisääntyneet turvalaitteet "nollataan" kovemmalla vauhdilla ja reikäpäisellä ajamisella. Keliolosuhteistakaan ei tartte kuskin välittää, koska kyllähän se auto osaa ajaa itseään missä kelissä tahansa? Mitäs sitten, vaikka onkin vähän liukasta, kaasu pohjaan vaan, onhan tässä luistonesto... Oho!Hmm... Perustekniikka huono termi. Normaalitekniikka, tai muu termi, jolla kuvastaa tekniikkaa, joka löytyy lähes kaikista uudemmista autoista oli hakusessa.
Esimerkki tällaisesta tekniikasta olisi ABS-jarrut. Ei löydy vielä 30 vuotta vanhoista kuin tuurilla, mutta olleet pakolliset jo kauan (ja vaikka mitä väität, tietyissä tilanteissa niistä on huomattavaa hyötyä. Ja toisinaan haittaa).
Mutta eihän kukaan osta nykyään autoa esimerkiksi ilman ilmastointia, mikäli talous antaa myöten. Tai keskuslukitusta. Tai...
Vanhassa autossa on todellakin käytännössä vain se perustekniikka. Eikä välttämättä siihen kasettisoittimen sopivaa tavaraakaan ihan joka marketista enää löydä.
- jassut
Auto on 4 vuotta "vanha".
- romutusikä 18 v.
Joissakin autoissa tehdastakuu päättyy neljään vuoteen, joissakin se jatkuu.
Ei se minkään mittapuun mukaan vanha ole, mutta jotkut uusimmat varusteet saattaa puuttua. - rffs
Opel Insigniahan tuo taisi olla...
- Vänkä kysymys
Se ei ole uusi eikä vanha vaan se on juuri tismalleen sen ikäinen kun se on.
Yleensähän ikä lasketaan käyttöönottohetkestä. Näin ollen jos auto on rekisteröity 1.1.2009, sillä on ikää 4 vuotta 8 kk ja 11 pv.
Jos vanhuutta lasketaan auton hinnan perusteella, se on ikäänkuin elinkaarensa loppuosuudella.
Tuollaisen perusauton kun ostat ja sitä pidät n. 5 vuotta, jäljellä ei käytännössä ole kuin käyttöarvo. Siitä saat myydessä muutaman tonnin, jonka olet käytännössä kuluttanut jo etukäteen auton remontointiin.- Vänkä kysymys
Vielä tuli mieleen.
Auton aktiivinen toimintajakso on varmaan keskimäärin 10 vuotta. Sitä voitaisin verrata esim. ihmisen aktiiviseen työntekojaksoon, joka on noin 40 vuotta, 20 v - 60 v. Näin ollen 4-5 v auto vastaa noin 40 v ihmistä. Usein tuossa iässä alkaa enenevässä määrin ilmetä ikääntymiseen liitettyjä kremppoja. - vain niitä
Vänkä kysymys kirjoitti:
Vielä tuli mieleen.
Auton aktiivinen toimintajakso on varmaan keskimäärin 10 vuotta. Sitä voitaisin verrata esim. ihmisen aktiiviseen työntekojaksoon, joka on noin 40 vuotta, 20 v - 60 v. Näin ollen 4-5 v auto vastaa noin 40 v ihmistä. Usein tuossa iässä alkaa enenevässä määrin ilmetä ikääntymiseen liitettyjä kremppoja.Ranskisromuissa..
- Eihän se ihan noin mene
Vänkä kysymys kirjoitti:
Vielä tuli mieleen.
Auton aktiivinen toimintajakso on varmaan keskimäärin 10 vuotta. Sitä voitaisin verrata esim. ihmisen aktiiviseen työntekojaksoon, joka on noin 40 vuotta, 20 v - 60 v. Näin ollen 4-5 v auto vastaa noin 40 v ihmistä. Usein tuossa iässä alkaa enenevässä määrin ilmetä ikääntymiseen liitettyjä kremppoja.15 vuotias auto vastaa sitten 150 vuotiasta ihmistä :D eihän se ihan noin mene.
- Vänkä laskuoppi ;)
Eihän se ihan noin mene kirjoitti:
15 vuotias auto vastaa sitten 150 vuotiasta ihmistä :D eihän se ihan noin mene.
itse määritin sen näin:
Auto noin 0 v eli uusi/uudehko = noin 20 v duunari.
Auto noin 5 v = noin 40 v duunari.
----- ja näin se logiikan mukaan jatkuu ----
Auto noin 10 v = noin 60 v duunari.
Auto noin 15 v = noin 80 v eläkeläinen.
Auto noin 20 v = noin 100 v eläkeläinen.
..................
10 v auto alkaa oleen aktiivipalveluksensa päässä ja 15 v on selkeesti eläkelläinen. Vänkä laskuoppi ;) kirjoitti:
itse määritin sen näin:
Auto noin 0 v eli uusi/uudehko = noin 20 v duunari.
Auto noin 5 v = noin 40 v duunari.
----- ja näin se logiikan mukaan jatkuu ----
Auto noin 10 v = noin 60 v duunari.
Auto noin 15 v = noin 80 v eläkeläinen.
Auto noin 20 v = noin 100 v eläkeläinen.
..................
10 v auto alkaa oleen aktiivipalveluksensa päässä ja 15 v on selkeesti eläkelläinen.200-vuotiasta ihmistä ei kukaan ole nähnyt, 40-vuotiailla autoilla sensijaan ajetaan vielä kummasti.
- Vänkä laskuoppi ;)
M1978 kirjoitti:
200-vuotiasta ihmistä ei kukaan ole nähnyt, 40-vuotiailla autoilla sensijaan ajetaan vielä kummasti.
Se on totta, mutta 40-v käytössä olevalla autolla ei ole käytännössä mitään korrelaatiota oikeestaan mihinkään.
Niillä 40-v autoilla joista 99% kulkee vain muistoissa, onkin jo aika hyvä korrelaatio 200-v ihmiseen ja tuohon tekemääni vertailuun.
- Teini-ikä
5 vuotias ei ole uusi, ehkä voisi luonehtia tuoreeksi, jos kunto on hyvä.
- 350 tkm mondeo
-99 uutena ostettu voortin romu liikkuu edelleen.
Maksoi uutena 150.000 mk. Ei enää liikkune montaa vuotta, mutta Kuusakoskelle lähtee seuraavaksi. - lapsia kiusataan
Aika häpeällistä ajaa 4 vuotta vanhalla romulla.
- vaihda uuteen
Jos auto tarvii katsastaa on se vanha.
- auto huono sijoitus
Vaihdatko sitten vuoden välein autoa,niin että sun kaikki rahas menee siihen .Jotkuthan sanovat,että auto on maailman huonoin sijoituskohde.Vai ajatko sitten yli 20 vuotta vanhalla autolla ja kateuttasko huutelet tänne.
- kateus pahin
auto huono sijoitus kirjoitti:
Vaihdatko sitten vuoden välein autoa,niin että sun kaikki rahas menee siihen .Jotkuthan sanovat,että auto on maailman huonoin sijoituskohde.Vai ajatko sitten yli 20 vuotta vanhalla autolla ja kateuttasko huutelet tänne.
Ei kannata olla vihainen jos joku pystyy vaihtamaan autoa joka vuosi, toisilla on sitä mitä toisilla ei.Ethän sinä kuitenkaan joudu maksamaan naapurin autoa.
- uusi vaan
auto huono sijoitus kirjoitti:
Vaihdatko sitten vuoden välein autoa,niin että sun kaikki rahas menee siihen .Jotkuthan sanovat,että auto on maailman huonoin sijoituskohde.Vai ajatko sitten yli 20 vuotta vanhalla autolla ja kateuttasko huutelet tänne.
UUTTA AUTOA ei tarvitse katsastaa vuoden välein, eikä kahden...
- mustakin..
Kuten sinun nelivuotias ranskanromu, paalausiässä.. Mutta autot vasta tulee sisään ajettua..
- revi siitä
uusi vaan kirjoitti:
UUTTA AUTOA ei tarvitse katsastaa vuoden välein, eikä kahden...
Esim. taksit katsastetaan vuosittain.
- jokumuu.
Jos auton käyttötarkoitus on kuljettaa ihmisiä ja tavaraa paikasta toiseen niin vuoden 2009 auto alkaa olla vanha ehkä kymmenen-viidentoista vuoden päästä.
Jos taas on tarkoitus menestyä "Kenellä on konttorin parkkipaikan uusin Audi" -kisassa niin 2009 on ollut vanha jo vuosia. - "vuoden" auto....
Jos kyseessä on Volkkari, Joka lähes aina äänestetään VUODEN autoksi, Niin ikäloppuhan tuo vuosimalli siinä tapauksessa on..........
- eracq
vuoden auto, hyvässä lykyssä jopa kahden
- analyytikkomaisteri
Auto on neljä vuotta vanha.
Filosofinen kysymys lienee onko neljä vuotta paljon. Joillekin se on, erityisesti jos joutu lukemaan tiilenpäivä :) - tiilenpäivä...
Missäpäin ilmestyy tuolla nimellä oleva lehti? "Tiilenpäivä"....
Villi veikkaus: Hämeenlinnassa, Ja tarkoitettu naisvankilan asukeille/vartijoille......right?....... - on vanha
Kyllä se on jo vanha auto. Itsellä on 2009 vuoden auto ja kilometrejä yli 130.000 mittarissa ja kyllä sen huomaa että korjaustave alkaa pikkuhiljaa lisääntyä.
- Autokuumeeton
vm. 2003 ja 160 tonnia ajettu. Kori ja sisusta edelleen moitteettomat, mutta kohta saa olla lompsa levällään kulutusosia uusiessa. Tähän mennessä kaikki katsastukset huomautuksitta.
- Lievää a-kuumetta
Autokuumeeton kirjoitti:
vm. 2003 ja 160 tonnia ajettu. Kori ja sisusta edelleen moitteettomat, mutta kohta saa olla lompsa levällään kulutusosia uusiessa. Tähän mennessä kaikki katsastukset huomautuksitta.
Itsellä vastaavan ikäinen, hieman vähemmän ajettu. A-kuumeesta huolimatta teetin noin 500 e huoltoa ja pikkukorjauksia sekä käytin katsastuksessa.
Vielä jos investois 500 - 1000 e, auto olis kaikin puolin lähes uutta vastaava mm. talvikummit pitäis ostaa ym. pientä fiksausta.
Tuo olis kaikkein järkevin liike. Auton arvo alkaa olla lähellä stabiilia ja autolla ajelis näillä pienillä kilsoilla huoletta vähintään 5 v, mutta kun iskee väkisinkin autokuume ja siihen ei taida olla kuin 1 lääke.
- järkeväautoilija
2009 on turhan uusi, arvo tiippuu vielä niin jyrkästi ettei kannata ostaa. Itse ostin juri uudenveroisen ja vähänajetun 2003 vuosimallin auton. Maksoi vain kolmasosan uudesta vastaavasta eikä arvo enää tipu niin nopeasti.
- Voi tippua jyrkemmin
>> 2009 on turhan uusi, arvo tiippuu vielä niin jyrkästi ettei kannata ostaa.
10 vuotta vanha auto luultavasti tiputtaa hintaa suhteessa jyrkemmin kuin uudehko auto. Jos nyt maksoit 2003:sta vaikkapa 5 000 e, käytät ja huollat sitä normaalisti ja kilometrejä kertyy keskiarvon mukaan, hyvä on jos saat siitä 5 v päästä 1500 e edellyttäen, että auto on täysin ajokuntoinen ja ikäistään vastaavassa kunnossa. - jokumuu.
Voi tippua jyrkemmin kirjoitti:
>> 2009 on turhan uusi, arvo tiippuu vielä niin jyrkästi ettei kannata ostaa.
10 vuotta vanha auto luultavasti tiputtaa hintaa suhteessa jyrkemmin kuin uudehko auto. Jos nyt maksoit 2003:sta vaikkapa 5 000 e, käytät ja huollat sitä normaalisti ja kilometrejä kertyy keskiarvon mukaan, hyvä on jos saat siitä 5 v päästä 1500 e edellyttäen, että auto on täysin ajokuntoinen ja ikäistään vastaavassa kunnossa.Vaan liekö sillä suhteellisella arvonalenemalla mitään merkitystä. Euro se on joka puhuu, ja tuon arvioidun viiden vuoden arvonaleneman 3500€ moni auto pudottaa vuodessa.
Minusta kolmasosa uuden arvosta on kymmenvuotiaalle autolle melkoisen kova hinta. Tämänhetkinen käyttörassini maksoi neljä- ja puolivuotiaana kolmanneksen siitä mitä se oli uutena maksanut, ajettu oli karvan yli sata tuhatta. Eräs autoni maksoi viisivuotiaana yhdeksäsosan uuden hinnasta mutta se olikin kaiken kaikkiaan melkoinen rajatapaus. Onhan noissa suurta vaihtelua mallin, ajomäärän ja kunnon mukaan. - järkeväautoilija
jokumuu. kirjoitti:
Vaan liekö sillä suhteellisella arvonalenemalla mitään merkitystä. Euro se on joka puhuu, ja tuon arvioidun viiden vuoden arvonaleneman 3500€ moni auto pudottaa vuodessa.
Minusta kolmasosa uuden arvosta on kymmenvuotiaalle autolle melkoisen kova hinta. Tämänhetkinen käyttörassini maksoi neljä- ja puolivuotiaana kolmanneksen siitä mitä se oli uutena maksanut, ajettu oli karvan yli sata tuhatta. Eräs autoni maksoi viisivuotiaana yhdeksäsosan uuden hinnasta mutta se olikin kaiken kaikkiaan melkoinen rajatapaus. Onhan noissa suurta vaihtelua mallin, ajomäärän ja kunnon mukaan.Eurot tosiaan merkitsevät eniten, kyllä esim 1000 euron auton arvo voi suhteellisesti tippua paljon mutta siinä puhutaan vain muutamasta satasesta.
Kolmasosa on ihan kohtuuhinta kun huomioi että 2003 autoni on täysin uudenveroinen (ei naarmuakaan), huippuvarusteltu, täydellisesti huollettu ja ajettu vain 70tkm. Ei paljon eroa uudesta. Toki tällaisia ei kovin usein löydä. - uuttakehiin.
järkeväautoilija kirjoitti:
Eurot tosiaan merkitsevät eniten, kyllä esim 1000 euron auton arvo voi suhteellisesti tippua paljon mutta siinä puhutaan vain muutamasta satasesta.
Kolmasosa on ihan kohtuuhinta kun huomioi että 2003 autoni on täysin uudenveroinen (ei naarmuakaan), huippuvarusteltu, täydellisesti huollettu ja ajettu vain 70tkm. Ei paljon eroa uudesta. Toki tällaisia ei kovin usein löydä.Mutta, se on auttamattoman vanha.
- Voi tippua jyrkemmi
järkeväautoilija kirjoitti:
Eurot tosiaan merkitsevät eniten, kyllä esim 1000 euron auton arvo voi suhteellisesti tippua paljon mutta siinä puhutaan vain muutamasta satasesta.
Kolmasosa on ihan kohtuuhinta kun huomioi että 2003 autoni on täysin uudenveroinen (ei naarmuakaan), huippuvarusteltu, täydellisesti huollettu ja ajettu vain 70tkm. Ei paljon eroa uudesta. Toki tällaisia ei kovin usein löydä.Jos olisit ostanut hyvässä peruskunnossa olevan, vähän reilummin ajetun, perusvarusteilla, olisit saanut sen puoleen hintaan (esim. 10 000 vs. 5000 e) mitä nyt maksoit. 5 v päästä saat siitä 3000 - 4000 e, jos ajat edelleen vähän ja pidät sen edelleen uuden veroisessa kunnossa.
5000 e menopelistä saa vähintään sen 1000 e vaikka ajelis vähän reilummin ja rouheemminkin (sopivalla myyntifiksillä 1500-1800 e). Pääomakustannusten ero on noin 6000-7000 e - 3500-4000 e = 2000 - 3500 e. Tuon verran maksat enemmän 5 v pääomakuluja. - järkeväautoilija
uuttakehiin. kirjoitti:
Mutta, se on auttamattoman vanha.
Jos olisin ostanut 2-3v ikäisen auton samalla rahalla, olisin joutunut tyytymään pienempään, huonommin varusteltuun ja todennäköisesti enemmän ajettuun autoon. Mitä järkeä siinä olisi ollut?
Itselläni on paljon muitakin kohteita johon mielummin käytän rahani kuin autoon, sen takia teenkin järkeviä auto-ostoksia ja säästän rahaa mutta silti voin nauttia autoilusta isolla, hyvin varustetulla ja huippukuntoisella autolla. - Nro
uuttakehiin. kirjoitti:
Mutta, se on auttamattoman vanha.
Ikä on vain numero.
- hullukysymys
Eikai kukaan aja noin vanhalla? Paaliin vaan ja skodakauppaan.
- Ei ole aina vanhaa
Uusi auto ei ole aina vanhaa parempi.
- kevyt olo
Autoilussa kun malttaa hieman säästää, jää rahaa jopa säästöön.
Omat osamaksuerät 350 € kuussa autosta ovat olleet historiaa jo pari vuotta.
Hyvää maksettua autoa ei kannata laittaa kiertoon turhamaisuuttaan.- wv2
Samaa mieltä. Oma caravellini on vuodelta 1991 ja hyvin ja edullisesti kulkee.
- ei ymmärrä
Mitä, voiko autoja ostaa muutoinkin kuin käteisellä?
- ikävä totuus
Auto on vanha kun se ajetaan ulos liikkeestä.
- vanhahko heti
Näin on...
- t043j
90-luvun auto alkaa olla jo pikkuisen vanha, 2009 vuosimalli on uusi!
- ugle
Itse en niin uutta huolisi. Ei tule kyllä yhtään noin uutta autoa mieleen, mikä herättäisi ostohaluja.
- W 124
Ajakaa pojat vaan niillä uudemmilla autoillanne mutta älkää sitten tulko valittamaan jos jäätte tien päälle,Olen monesti nähnyt omaa autoani ( -90 diesel-Mersu ) uudempia autoja tien laidassa hätävilkut päällä ja konepelti pystyssä.
- mesemies
Antaa muitten ajella uusilla, ajetaan me vanhoilla mersuilla. Kaverilla oli pari vuotta vanhan Skoda Octavia, pääsi sitten ajamaan 2003 vuoden w211 korin E mersulla, lähti skoda kiertoon. Nykyään ajelee E mersulla, sai hienomman, paremmin varustellun ja hiljaisemman auton jäi vielä rahaa taskuun.
- a.u.toilija2
Vanha tai vanha...
Mutta tärkeintä kait on ne kilometrit (kunto).
Jos kilometrejä (paljon) yli 100.000km niin auto on vanha.
Ja viisikin vuotta vanha auto jossa kilometrejä 88tkm mittarissa, niin ei oo vanha (jos pidetty/huollettu hyvin).
Ja se että auto on "vanha" ei tosiaan ole aina negatiivinen asia.
Nää uudet kun tuppaa olemaan huonompia kuin ne aikaisemmat mallit jotka vielä lämpenevät ja pellit ruostesuojattu hyvin (=ei ekoloogisilla mitälie maaleilla).
Ihan vaan näin filosoofisesti pohdiskellen.- kovat on hinat
Pari/kolmevuotta vanhoilla parisataatuhatta ajetuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841