Ammattitaidottomuutta

http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288588685302.html

Eivät näköjään julkaiseet kommenttiani, eivätkä myöskään korjanneet artikkeliaan.

Kyseessä ei tietenkään ole fresko, vaan friisi, mikä myös sanotaan alkuperäisellä videolla.

Toimittajien ammattitaito on entistä heikompi.

7

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikisinkku M

      Minusta tuo näyttää reliefiltä.


      • Ikisinkku M
        buddy-love kirjoitti:

        Relieffi voi olla myös friisi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Friisi_(arkkitehtuuri)

        Mutta mikä tuossa kirjoituksessa menee pieleen, on se että fresko maalataan märälle rappaukselle, eikä tuo ole ollenkaan sitä.

        No joo, näinpä. Tuo toimittajien ammattitaidottomuus sinällään ei kyllä yhtään yllätä kun se puolueeton tiedonvälitys ja tutkiva journalismi ovat päässeet aikapäiviä sitten unohtumaan, useimmat uutiset kopioidaan jostain stt:n tiedonannoista tai toisilta. Toisaalta ehkä paremmin säilyy työpaikka kun ei tee oikeaa journalismia toimittajana ollessaan.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        No joo, näinpä. Tuo toimittajien ammattitaidottomuus sinällään ei kyllä yhtään yllätä kun se puolueeton tiedonvälitys ja tutkiva journalismi ovat päässeet aikapäiviä sitten unohtumaan, useimmat uutiset kopioidaan jostain stt:n tiedonannoista tai toisilta. Toisaalta ehkä paremmin säilyy työpaikka kun ei tee oikeaa journalismia toimittajana ollessaan.

        Jos ne edes opettelisivat käyttämään nettisanakirjaa kun ihan itse kääntävät.
        Olen yleisesti pettynyt myös nykyisen tiedonvälityksen aihevalintoihin, enkä pidä suurinta osaa lainkaan tärkeinä. Hesari on muuttanut perinteisen linjattomuuslinjanssa jo pari päätoimittajaa sitten, ja tekee nykyään politiikkaa omaan suuntaansa.
        Ärsyttävää.


      • Ikisinkku M
        buddy-love kirjoitti:

        Jos ne edes opettelisivat käyttämään nettisanakirjaa kun ihan itse kääntävät.
        Olen yleisesti pettynyt myös nykyisen tiedonvälityksen aihevalintoihin, enkä pidä suurinta osaa lainkaan tärkeinä. Hesari on muuttanut perinteisen linjattomuuslinjanssa jo pari päätoimittajaa sitten, ja tekee nykyään politiikkaa omaan suuntaansa.
        Ärsyttävää.

        No niinpä, itseasiassa aika pitkään on ollut mm. hesarilla poliitikko-ohjaus linjassaan ja mm. mamutuksen ja pakkoruotsittamisen jäljet näkyvät tai siis eivät näy kun ne ovat kiellettyjä aiheita jos on jotain negatiivista uutisoitavaa. Aihevalinnat yleensä seuraa linjaa turvallista sirkushuvia kansalla paitsi silloin kun halutaan lobata jotain rahan ja vallan mieleistä lävitse. En ole luottanut painettuun sanaan enää vuosiin enkä paljon muuhunkaan.


    • Niinnittelijä

      "8 meters long" = "8 metrin korkuinen"

      Niin?

      • Korkuinen olisi "tall".
        Tosin "wide" olisi parempaa englantia, mutta toimittajien ammattitaito on heikkoa myös Usassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe