Mitä veroja joutuu maksamaan jos toisi vaunun saksasta.
Ja mitä saattaisi maksaa kaasujärjestelmän muuttaminen suomalaiseksi.
vaunu saksasta?
12
9802
Vastaukset
- hobby
Vaunusta ei tarvitse maksaa mitään veroa, kunhan se on yli puolivuotta vanha. Kaasut ovat nykyisin
30 mbar uudemmissa vaunuissa Saksassa, pitää vaihtaa vaan kaasupulloon kiinni tuleva paineen-
tasain (nähtävästi eri kierre). Vaihdon saa tehdä
valtuutettu kaasuasentaja, muttei luulisi sen paljoa maksavan.
Saksalaisissa vaunuissa ei yleensä ole akkua, mutta sisävalot ovat uudemissa 12 V. Jännite tehdään muuntajalla.- Vaunun tuonut
Ensinnäkin uudestakaan vaunusta ei tarvitse maksaa veroa, on tavara.
Toiseksi Saksassa on samanlainen liitin kaasupullossa kuin suomessa, eli paineentasainta ei tarvitse vaihtaa. Sen liitosletkun paineentasaajan ja kiinteän kaasuputken välillä todennäköisesti joutuu vaihtamaan, koska Suomen määräysten mukaan pitää kestää -30 astetta, ja saksassa ei tarvitse. - jaska
Vaunun tuonut kirjoitti:
Ensinnäkin uudestakaan vaunusta ei tarvitse maksaa veroa, on tavara.
Toiseksi Saksassa on samanlainen liitin kaasupullossa kuin suomessa, eli paineentasainta ei tarvitse vaihtaa. Sen liitosletkun paineentasaajan ja kiinteän kaasuputken välillä todennäköisesti joutuu vaihtamaan, koska Suomen määräysten mukaan pitää kestää -30 astetta, ja saksassa ei tarvitse.kyllä niissä on akku ihan samalla lailla kun muissakin vaunuissa....
- dieselkuski
jaska kirjoitti:
kyllä niissä on akku ihan samalla lailla kun muissakin vaunuissa....
Ystäväni toi uuden Hobby 650 Ukfe:n kesällä -04, Saksan perusvarustuksella. Hinta Saksassa n. 15500 eskoa, Suomessa suomivarustein 23 k€.
Suurimmat erot "suomivaunun" ja ko. styroksimajan välillä ovat:
-ei 12v järjestelmää
-ei akkua
-ei kitkavetopäätä (ws3000)
-ei mikroaaltouunia
-ei isoa kattoikkunaa
-ei aldea, trumatic
-ei lämmintä vettä
-ei sähkön/tv:n ulosottoa
-ei liesituuletinta
Nuo mainitut varusteet löytyvät ns. vakiona suomalaisten maahantuojien vaunuista.
Takuu Euroopanlaajuinen, tosin kun jokainen vaunua "virallisesti" myyvä kauppias on samalla maahantuoja, saattaa edessä olla yskintää...:(
Tämä siis tämän vaunun osalta, sitä saa mitä tilaa.
Jos katse kohdistuu käytettyyn vaunuun Saksassa, on muistettava että 30 mBar kaasujärjestelmä tuli Saksaan vasta -96-97, ollen sitä ennen 50 mBar. Mikäli haluat tuoda käytetyn vaunun Saksasta, etsi ihmeessä ns. Skandinavian varusteilla oleva vaunu, esim. Etelä-Saksassa, Baijerin Alpeilla vaunuilevat sakut nautiskelevat mielellään nestekeskuslämmityksestä.
Ja tuonnista ei synny kuluja, kuten todettua, vaunu on tavara. Vasta rekisteröinti maksaa...
-dieselkuski-
*ei, en ole tekemisissä vaunuilun kanssa muuten kuin harrastemielessä* - Tuonut
dieselkuski kirjoitti:
Ystäväni toi uuden Hobby 650 Ukfe:n kesällä -04, Saksan perusvarustuksella. Hinta Saksassa n. 15500 eskoa, Suomessa suomivarustein 23 k€.
Suurimmat erot "suomivaunun" ja ko. styroksimajan välillä ovat:
-ei 12v järjestelmää
-ei akkua
-ei kitkavetopäätä (ws3000)
-ei mikroaaltouunia
-ei isoa kattoikkunaa
-ei aldea, trumatic
-ei lämmintä vettä
-ei sähkön/tv:n ulosottoa
-ei liesituuletinta
Nuo mainitut varusteet löytyvät ns. vakiona suomalaisten maahantuojien vaunuista.
Takuu Euroopanlaajuinen, tosin kun jokainen vaunua "virallisesti" myyvä kauppias on samalla maahantuoja, saattaa edessä olla yskintää...:(
Tämä siis tämän vaunun osalta, sitä saa mitä tilaa.
Jos katse kohdistuu käytettyyn vaunuun Saksassa, on muistettava että 30 mBar kaasujärjestelmä tuli Saksaan vasta -96-97, ollen sitä ennen 50 mBar. Mikäli haluat tuoda käytetyn vaunun Saksasta, etsi ihmeessä ns. Skandinavian varusteilla oleva vaunu, esim. Etelä-Saksassa, Baijerin Alpeilla vaunuilevat sakut nautiskelevat mielellään nestekeskuslämmityksestä.
Ja tuonnista ei synny kuluja, kuten todettua, vaunu on tavara. Vasta rekisteröinti maksaa...
-dieselkuski-
*ei, en ole tekemisissä vaunuilun kanssa muuten kuin harrastemielessä*Toin heinäkuussa Fendtin ja siinä on seuraavat erot Suomessa myytävään:
- ei akkua (12V järjestelmä on)
- ei sähkövastusta (ultraheat) trumatic:ssa
- ei sähköistä lattialämmitystä (175W)
Muuten aivan samat varusteet kuin Suomessa myytävissä:lämminvesi, mikro,isokattoikkuna, kitkavetopää, 12V järjestelmä, trumatic, ei liesituuletinta. - dieselkuski
Tuonut kirjoitti:
Toin heinäkuussa Fendtin ja siinä on seuraavat erot Suomessa myytävään:
- ei akkua (12V järjestelmä on)
- ei sähkövastusta (ultraheat) trumatic:ssa
- ei sähköistä lattialämmitystä (175W)
Muuten aivan samat varusteet kuin Suomessa myytävissä:lämminvesi, mikro,isokattoikkuna, kitkavetopää, 12V järjestelmä, trumatic, ei liesituuletinta....kuten kirjoitin aiemmin
"Tämä siis tämän vaunun osalta, sitä saa mitä tilaa. "
Varusteet vaihtelevat. Tuon tuodun Hobbyn osalta lisänä muuten varustelueroihin lattialämmitys, 350W.
Mutta eroja on, nyrkkisääntönä lienee mitä halvempi uusi vaunu, sen vähemmän varusteita.
Muuten, ihan uteliasuuttani, paljonko oli vaunuoston nettosäästö?
*dieselkuski*
-perusautoni 50 k€, varusteet 12 k€- - epätietävä
Vaunun tuonut kirjoitti:
Ensinnäkin uudestakaan vaunusta ei tarvitse maksaa veroa, on tavara.
Toiseksi Saksassa on samanlainen liitin kaasupullossa kuin suomessa, eli paineentasainta ei tarvitse vaihtaa. Sen liitosletkun paineentasaajan ja kiinteän kaasuputken välillä todennäköisesti joutuu vaihtamaan, koska Suomen määräysten mukaan pitää kestää -30 astetta, ja saksassa ei tarvitse.tarviiko vaihtaa mitä systeemejä 50 milli bar 30 milli bar.suuttimia yms.
- pave-x
Siis onko esim. saksasta tuodussa vaunussa mitään "maksuja" valtiolle.
- Caravan
Normaalit rekisteröintikatsastus- ja rekisteröintimaksu. Nämä siis valtiolle.
Sitten tarvitset vielä Suomesta ainankin paperin että kaasulaitteet on SFS-standardin mukaiset (saksalainen paperi ei kelpaa), ja siitä joudut ehkä jotakin maksamaan. - pave-x
Caravan kirjoitti:
Normaalit rekisteröintikatsastus- ja rekisteröintimaksu. Nämä siis valtiolle.
Sitten tarvitset vielä Suomesta ainankin paperin että kaasulaitteet on SFS-standardin mukaiset (saksalainen paperi ei kelpaa), ja siitä joudut ehkä jotakin maksamaan.kiitos
- kiinnostunut
pave-x kirjoitti:
kiitos
miten Ruotsista onko eroja ja mikä siellä on hinta taso ois vaan nätti käydä hakeen tosta naapurista.
- paslip
Caravan kirjoitti:
Normaalit rekisteröintikatsastus- ja rekisteröintimaksu. Nämä siis valtiolle.
Sitten tarvitset vielä Suomesta ainankin paperin että kaasulaitteet on SFS-standardin mukaiset (saksalainen paperi ei kelpaa), ja siitä joudut ehkä jotakin maksamaan.olen kuullut, että jos myyt saksasta tuodun vaunun eteenpäin suomeen , niin joutuu maksamaan arvonlisäveron. pitääkö väite paikkansa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1056358
- 2223575
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183405Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663328Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po332721Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162555Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242524Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282373- 2742181
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441786