... Niin miten toimitaan? Jos löydän sopivan perheen esim. aupairworldista ja sovitaan au pairin työstä, niin miten toimin esim työkkärin kanssa? Ilmoitan vain lähteväni töihin ulkomaille?
Olen siis EurAupairin listoilla hakemassa au pairiksi Amerikkaan, mutta siellä on lama eikä perhettä tunnu löytyvän, niin haluaisin lähteä esim. Irlantiin tai Hollantiin. Mitä muita käytännön järjestelyjä kannattaa ottaa huomioon tässä tapauksessa?
Anteeksi, typerä kysymys, mutta mietityttää..
Apua! Jos lähtee au pairiksi Eurooppaan ilman järjestöä..
2
288
Vastaukset
- Aupair91
Itse lähdin englantiin. Löysin au pair worldista perheen, täytin kelan nettisivuilla ilmoituksen väliaikaisesta ulkomailla oleskelusta ja siellä on ihan kohta mihin laitetaan, että on au pairina. Tietty voit käydä kelalla myös henk.koht. Koska sieltä täytyy kuitenkin, tai ainakin kannattaa, hakea eurooppalainen sairausvakuutus kortti (ehic). Työkkärissä kävin ottamassa työnhaun pois voimasta ja ilmoitin heille myös lähteväni au pairiksi. Suomen laki myös velvoittaa ilmoittamaan maistraatille yli 3kk kestävästä ulkomailla asumisesta, lisätietoa heidän sivuilla. Mutta tuo ehic-kortti yms on siis ilmaista. :) ja saat kaikki asiat hoidettua netissäkin ihan hetkessä.
- thescull
Kiitos, valaisit minua paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5446786Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202530Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271206
- 301138
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41118- 83956
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97929Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 41802