Cimson?

hakusessa....

Kokemusta firmasta? Onko kurssit hyödyllisiä vai höpöhommaa?

34

7659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3+3

höpöä

• palkaton harjoittelu

aitoa höpöä - verovaroin........

• hakusss

Onko se höpöä harjoittelun takia vai onko kurssin muu sisältö höpöä?

• Olipas.....

.... hienot perustelut.

• Olipas......
        Olipas..... kirjoitti:

.... hienot perustelut.

oli tarkoitettu "palkattomalle harjoittelulle"

• Millamagia56

Olen 60 ja työtön. Sain kokemuksen.että minulla on menneisyys ei tulevaisuutta.Masentava kokemus. Nuoret reippaat opettajat potkii nilkoille.Se on yhteiskunnan varojen väärinkäyttöä. Toivon-että tällaiset systeemit lopetetaan ja keskitytään olellisiin asioihin. Minä olin siellä pelkkä väline, että Cimsoni saa rahaa. Olen aika haavoilla koko Cimsonista.

• Anonyymi
        Millamagia56 kirjoitti:

Olen 60 ja työtön. Sain kokemuksen.että minulla on menneisyys ei tulevaisuutta.Masentava kokemus. Nuoret reippaat opettajat potkii nilkoille.Se on yhteiskunnan varojen väärinkäyttöä. Toivon-että tällaiset systeemit lopetetaan ja keskitytään olellisiin asioihin. Minä olin siellä pelkkä väline, että Cimsoni saa rahaa. Olen aika haavoilla koko Cimsonista.

Hei,

hekin ovat vain ihmisiä siellä Cimsinissä, ehkä arvomaailmanne eivät kohdanneet?
        Suomalainen yhteiskunta toimii suhteilla ja ne vaan eivät ole toimineet sinun eduksesi.
        Kaikessa ei kannatakaan olla mukana, ja ehkäpä olet tänä päivänä onnellisesti eläkkeellä ja teet osa-aikaisia hommia ja elät täyttä elämää! Kaikkea hyvää sinulle!

Terveisin ihminen, joka ei ikinä osallistu Cimsonin kursseille, koska tietää liikaa!

• örrimör

Itse ainakin koin hyödylliseksi, kävin siis myynnin ammattitutkinnon kyseisessä lafkassa ja tiedän, että hyvin moni on tuon koulutuksen jälkeen myös työllistynyt. Ja kyllä, opiskeluun kuului myös harjoittelua mutta niinhän kaikkiin opintoihin kuuluu. Mielestäni aikalailla sama nykypäivänä ollaanko sitä harjoittelussa ensin mitä kautta vaan (työkkäri,opiskelut) jos sen jälkeen on edes vähän paremmat mahdollisuudet työllistyä. (Tai sitten ei saa töitä ollenkaan vaikka kävisi mitä kouluja,arpapeliä :D) Kyllä tuolta ihan pätevät todistukset saa, riippuu ny tietysti siitä mitä lähtee opiskelemaan. Opettajat ainakin omasta mielestäni päteviä hommaansa ja asiat hoidetaan mielestäni paremmin kuin monessa muussa konsernissa. Mutta tämä on tiestysti vaan mun oma mielipide, lytätkää jos haluatte :D

• 9 Euroa päivä

Itse olen tällähetkellä koulutuksessa, ihan täyttä paskaa. Plussaa tässä on se että oppii täyttämään oiken Cv:n...

• Isokari 3 pohjoinen4

"oiken Cv:n" "tällähetkellä".
        Jotenkin uskon sinua, kun kerrot kurssin hyödyllisyydestä itsellesi.

• peräsuoli

paskaa oli meni 4-5 tuntia tehdä toi työnhakukurssi vaikka oli 2 viikkoa varattu mut hei 9e päivä lisää 4-5h näppäilystä ;D

• cimson...pettynyt

toi on ihan perseestä, kävin 2 viikon kurssin ja en saanut mitään korvausta siitä, kurssin vetäjä ei tiennyt mistään mitään, ehdotti minulle että perusta autokorjaamo siihen ei tarvi kuin pari sataa euroa kun työkalut ostaa, sanoin että saako parilla sadalla autonosturin, hallitilan, työkalut jne... oli kyllä naurettavaa touhua toi

• AALTO16

TAAS NÄYTTÄVÄT TAMPEREELLA ALOITTANEEN 11.4. LUULTAVASTI SAMAN 5 PÄIVÄN KOULUTUKSEN JONKA ITSEKIN PAKOSTA KÄVIN. HYVIN FIRMALLA MENEE KUN ASIAKKAANA ON SYYNTAKEETON SUOMEN VALTIO JOKA JATKUVASTI TILAA TÄMÄN KOULUTUKSEN. PERKELE!

TERVEISIN MIKA AALTO

• Kahden viikon yrittäjyyskurssi oli ihan ok.

• VastaaHeti

Minkä yrityksen aloitit, vai jatkatko pummaamista?

• En mitään. Kurssi omalta osaltaan vahvisti käsitystä, että yritystä ei kannata lähteä perustamaan. Se siis ajoi asiansa, sillä aikaa ja rahaakin säästyi.

• LopetaVikinä
      • cimson-hahahahhahaha

cimsonista minulla pelkkää negatiivista kokemusta, kurssin vetäjä ihmetteli kun minulla ei ollut heti rahaa perustaa omaa yritystä, se kouluttaja oli oulusta sellainen blondi bimbo joka ei ymmärrä elämästä mitään, oli sillä sellainen pappa betalar meininki sillä, se ressukka luulee että yrityksen perustamiseen tarvitaan vain pari euroa rahaa jne.. :D no työvoimatoimistossaki nauroivat tuolle akalle kun oli laittanut minun tietoihin että pitäisi minun laajeentaa työllistymistä jne..

• Tavisjantteri

Henkilökohtaisesti pelkkää positiivista sanottavaa. Eiköhän se jonkin verran ole myös kiinni omasta asenteesta, että haluaako koko kurssilla olla, työllistyä, käydä työharjoittelussa, tehdä CV:tä tms. Suosittelen vilpittömästäi.

• Anonyymi

Sieltähän se cimsonin edustaja halusi alko valkopesee kusetusfirman mainetta.

• crimson123

Edellinen kommentoija varmaan cimsonin työntekijä.. onko muita tuoreempia kokemuksia?

• 123kivi

Vuosia sitten olin Cimsonin kurssilla. Ainoastaan tietotekniikan opetus oli asiallista ja osaltani aiheellista. Muu olikin ihan lapsellista hömppää. Kierrettiin esim. ympyrää,pieni piiri pyörii,ja laitettiin toistemme selkään keltasia liimalappuja,joihin piti kirjottaa jotain positiivistä kyseisestä henkilöstä. Siellä tunsi olevansa kertakaikkinen ääliö. Mielestäni kukaan ei tarvitse kyseisenlaista naurettavaa 'koulutusta'. Voiko turhempaan enää verovaroja käyttää.

• Anonyymi

"Ööö mikä se sinun nimi olikaan?"
        "Marko"
        "Marko on ÖÖöö tosi öööö minun mielestä positiivinen ja kiva"

• Anonyymi

Henkilöstövuokrausfirman sivuhaara koulutus, lisä keino varastaa verovaroja paskanjauhajien taskuun.
      Jotka ymmärtää käytännön asioista yhtä paljon kuin " tavan blondi" yleensäkään mistään.

• Anonyymi

Mulle ei ollut hyötyä tuota kautta saadusta henk.koht.työnhakuvalmennuksesta. Enempi lisäsi ahdistusta, kun tuputti hoitoalaa, kun olin ollut vuosia omaishoitajana. Cv:n teko oli myös turhauttavaa, olin tehnyt niinkuin aiemmin oli opetettu ja se malli ei tuolle kouluttajalle kelvannut. Teetätti jotain netistä löytyneitä psykologisia luonnetestejä, ihan huuhaajuttuja. Tuputti vuokratyöfirmoja, mulla ollut huono kokemus siitä hommasta ja nähnyt miten piittaamattomia nuo firmat olivat heidän kautta palkatuista työntekijöistä, ei ole varmuutta tuossa hommassa, työ voi loppua ennenkuin on alkanut jne... Kun sitten itse hain te-keskuksen sivulta löytyneeseen koulutukseen, tuo cimsonin kouluttaja oli ihmeissään ja sitten kun vielä satuin pääsemään koulutukseen, oli hämmästynyt, kyseli, ett miten sä pääsit jne..., tuli sellanen olo ettei oikein uskonut olleeni tarpeeksi pätevä kurssille. Päällimmäiseksi tunteeksi tuosta valmennuksesta jäi se, ettei valmentaja kuunnellut mua, ei ollut oikeasti kiinnostunut mihin tarvin ohjausta, enempi ahdisti nurkkaan kuin olisi oikeasti ollut avuksi. Ehkä joku ryhmävalmennus olisi ollut parempi mun kohdalla, olisi saanut vaihtaa ajatuksia muidenkin kanssa, ehkä tullut lisävarmuutta itselle jne..

• Anonyymi

Cimsonin 4,5 kuukauden työttömyyskurssilla vuonna 2006 Pulkkilassa.Aivan humpuukitouhua.2kpl.palkattomia harjoittelujaksoja 4vk.ja 5vk.!8€ kulukorvauksella kuljin ensin Pulkkilaan ja sitten ne harjoittelujaksot.Anorakki-kanakori,lapanen-n.n.pelaa sanaleikit.Viiksivallu Heli.Huonoitsetuntoisten ylimielistä kyykyttämistä kuten Seutukehitys Avartum touhutkin.

• Anonyymi

Täysin höpöhöpö hommaa. Yhteiskunta kylvää verovaroja tuloksettomaan toimintaan. TE-toimisto, Kela, Avi:t ym. toimijat eivät osaa järjestää asianmukaisia palveluja. "Valvonta" niiltä kyllä onnistuu ja ihmisten kyykyttäminen. Nämä laukkufirmat; Cimson ym. ovat haistaneet luonnollisesti haaskan ja rikastuvat. Laukkufirmojen työntekijät tekevät työtänsä nälkäpalkalla, ja firmojen omistajat vain rikastuvat. EOA ei sekään näytä ymmärtävän. Kirveelle olisi töitä.

• Anonyymi

uLLATUS!!

• Anonyymi

Täyttä verovarojen väärin käyttöä ja kusetusta

• Anonyymi

Hyvä koulutus itselleni. 14 vuotta olen ollut uusilla urilla Cimsonin koulutuksen saatuani.

• Anonyymi

Ei ole kokemusta kyseisestä firmasta mutta yleensä noi on ihan puppua. Laitetaan työttömiä noihin niin kunta säästää sakko maksut työttömästä valtiolle. Kurssista voi olla 90% työharjoittelua missä yritys saa ilmaisen työntekijän mille voi antaa kaikki raskaat omia työntekijöitä rasittavat raskaammat hommat. Itse en ole enää ikinä noihin mennyt vaan olen kieltäytynyt eikä onneksi ole vastaan laitettu. Ainut millä menen johonkin on palkkatuki mistä on saa mielestäni ihan siedettävästi rahaa. Ei noita hiemankaan hyödyllisiä juttuja ole työkkärillä antaa.

• Anonyymi

Näihin sisältyy aina palkatonta työharjoittelua 1-2kk ja jos keskeyttää nion tulee karenssia

• Anonyymi

Ei pidä vääristellä ja keksiä asioita jossa pakotetaan ilmaiseen työhön 1-2kk!
        Cimsonilla ei ole valtuuksia määrätä ketään 9€ työhön, ei edes työhön josta maksetaan oikeaa palkkaa!
        Työnhaku on määritetty siten, että työnhakija hakee itseä kiinnostavan työn mihin edellytyksiä.
        Cimson ohjeistaa työnhakua ja auttaa esim. CV:n teossa ja tietysti tarjoaa vaihtoehtoja työharjoitteluunkin jos asia kiinnostaa! Auttaa myös erinäisten työkorttien tarpeessa.

Kyllä on kokemusta kyseisestä koulutuksesta jossa kävin 2 kertaa/kk 3kk:n ajan max 1 tunti kerralla. Ei ollut mikään paharasti työttömän arkeen ja mitään todellista tyrkyttämistä ja pakkoa ilmaiseen työhön ei ollut. Olin vain harjoittelemassa "miten haen työtä"!
        Annettiin kyllä numeroita ja firmojen tietoja jos kiinnostaa asenteella, mutta velvoitetta ei ollut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä vääristellä ja keksiä asioita jossa pakotetaan ilmaiseen työhön 1-2kk!
        Cimsonilla ei ole valtuuksia määrätä ketään 9€ työhön, ei edes työhön josta maksetaan oikeaa palkkaa!
        Työnhaku on määritetty siten, että työnhakija hakee itseä kiinnostavan työn mihin edellytyksiä.
        Cimson ohjeistaa työnhakua ja auttaa esim. CV:n teossa ja tietysti tarjoaa vaihtoehtoja työharjoitteluunkin jos asia kiinnostaa! Auttaa myös erinäisten työkorttien tarpeessa.

Kyllä on kokemusta kyseisestä koulutuksesta jossa kävin 2 kertaa/kk 3kk:n ajan max 1 tunti kerralla. Ei ollut mikään paharasti työttömän arkeen ja mitään todellista tyrkyttämistä ja pakkoa ilmaiseen työhön ei ollut. Olin vain harjoittelemassa "miten haen työtä"!
        Annettiin kyllä numeroita ja firmojen tietoja jos kiinnostaa asenteella, mutta velvoitetta ei ollut!

Eiköhän noita firmojen yhteistietoja osaa kuka tahansa etsiä ilman kyseistä koulutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe