Colonsteril ja siitä valmistettu juoma

karliina75

Olen menossa ensi viikolla paksusuolen tähystykseen ja olen lueskellut netistä pelkästään sellaisia kommentteja, että Colonsteril-liuos on pelkästään pahaa ja kaikki oksentaa sitä.

Onko kellään päinvastaista kokemusta? Tai ainakin sellaista, että liuos oli siedettävää juotavaa?

Olen itse oksennuskammoinen, enkä tiedä, miten pystyn edes alkaa juomaan ko. liuosta, jos tuloksena on oksennus. Huh huh! Jeesatkaa nyt vähän!

23

22461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellipsinen

      Ei mitään hätää! Mä luin vastaavia kauhutarinoita täältä muutama kuukausi sitten, kun olin menossa samaan operaatioon. Juoman juominen ei tuottanut mitään ongelmia, eikä maku ollut yhtään paha. Se on tietysti makuasia, mutta mulla juominen ja tyhjennys meni tosi helposti. Hyvin se menee!

      • karliina75

        Ja kiitos, "Ellipsinen", rohkaisevasta kommentoinnista! Juuri tätä hain :)


    • Sama laulu

      Mä litkin tuota juomaa ennen kolonoskopiaa ja kaikkihan me ollaan erilaisia, mutta mulla se sotku tosiaan tuli puolessa tunnissa ylös. Mut mulla nyt menee maha sekaisin melkeen kaikesta paitsi kaurapuurosta, jotta ei sitä tiedä ennenkuin kokeilee.

      Onko muuten tuon tilalla mahkuja saada jotain muuta? Mulle sanottiin sieltä osastolta, jotta kyllä se jonkun verran aina ehtii imeytyä, mutta eikö tosiaan ole muuta vaihtoehtoa. Viikon päästä pitäs taas ruveta tyhjentelemään ja sama velli pitäs taas saada alas. Joka ei siis pysy alhaalla, aika hölmöä koittaa kun tietää kuin käy.

    • karliina75

      No höh, "Sama laulu"! Ikävää kuulla. Kysele ihmeessä vaihtoehtoista tuotetta sieltä, mistä olet saanut lähetteen ja ohjeet.

      Musta taas tuntuu, että jos juoma kerran on sitrukseen vivahtava, niin pystyn itse kyllä juomaan sitä. Määrä on vaan karmean iso... 5 litraa viidessä tunnissa! Auts. Sairaanhoitaja sanoi, että voin vaikka puristaa siihen sitruunasta mehua, joka sitten vielä voimistaa sitruunan makua. Eniten tosiaan hirvittää se, jos tulen kovin huonovointiseksi... Mutta eihän tässä muukaan auta kuin antaa mennä. Pakkohan siellä tutkimuksessa on nyt lopulta käydä.

    • Makuasioita

      Minustakin se oli pahan makuista mutta pysyi kyllä sisällä ja tuli ulos ihan oikeasta päästä.

      • Hunter1

        vistaprop on ihan hyvä vatsantyjennyksen. 3 litraa illalla litra tunnin välein ja aamulla vielä litra niin sillä hyvä.


    • kylläonnistuu

      Colonsterilin voi vaihtaa esim moviprepiiin jota juotavaa on vain 2l. Helpottaa kummasti. Mulle on tehty kahdesti. Ensimmäinen colonsterilillä 4l piti juoda, 3l jälkeen tuli oksennus. Moviprepillä viime vuonna ja join 2l ongelmitta. Siinäkin sitrusmainen maku. Kannattaa pistää kylmään kunnolla ennenkuin juo. Alas saamiseen auttoi hyvin pillillä juonti. (ei ehdi maistaa sitä makua kunnolla)

      (ennenkuin vaihdat lääkkeen, kysy lupaa lähettävältä taholta, esim sairaanhoitajalta)

      • täällä kans yksi yökkiä

        Mulle annettiin lupa pitää sokeriton myntton pastillia aina sen hetken kun join sitä liukua alas mulla oli omenan nakuinen se myntton pastilli ja niitä kului ~3kpl koko illan aikana kun säästeliäästi käytin ja tähän sain ihan erikns lääkärin luvan ! sitten on joku semmoinen tyhjennys liuos jota tarvii juoda vain 2lasia tunnin välen riippuen tilanteesta mulla oli tilanne että suolessa oli vähän tavaraa :( vaikean ripulin takia tämä oli todella ätyä tavaraa ! Mutta siinä helpotti sen vähäinen määrä ! Kun mulla on todella vaikeaa juoda tuo 5litraa onneksi mulla riitti 3litraa olin valmiiksi sairaalassa ja sitä pystyttiin seurata tarkkaan ! toimia teille tulevaan tukimukseen .


      • täällä kans yksi yökkiä
        täällä kans yksi yökkiä kirjoitti:

        Mulle annettiin lupa pitää sokeriton myntton pastillia aina sen hetken kun join sitä liukua alas mulla oli omenan nakuinen se myntton pastilli ja niitä kului ~3kpl koko illan aikana kun säästeliäästi käytin ja tähän sain ihan erikns lääkärin luvan ! sitten on joku semmoinen tyhjennys liuos jota tarvii juoda vain 2lasia tunnin välen riippuen tilanteesta mulla oli tilanne että suolessa oli vähän tavaraa :( vaikean ripulin takia tämä oli todella ätyä tavaraa ! Mutta siinä helpotti sen vähäinen määrä ! Kun mulla on todella vaikeaa juoda tuo 5litraa onneksi mulla riitti 3litraa olin valmiiksi sairaalassa ja sitä pystyttiin seurata tarkkaan ! toimia teille tulevaan tukimukseen .

        siis koskaan tekstiä vähän mulle tukimus tehty monesti :( siksi tuossa oon mota selostusta .


    • karliina75

      Ei laiteta tähän ketjuun enää ollenkaan mitään yökkimisjuttuja liittyen Colonsteriliin, sillä tarkoituksena on hakea positiivista nostetta niitä ihmisiä varten, joilla se on vielä edessäpäin :)

      Juttelin asiasta ystäväni kanssa, joka on käynyt saman homman läpi ja hänen neuvonsa oli, että asenteella se litku juodaan ja varataan vessaan hyvää lukemista.

      Laitan tänne sitten oman Colonsteril-kokemukseni jälkeen vielä omat kommenttini :) Olen ainakin etukäteen miettinyt, että juon nestettä vähän hitaampaa, jos se meinaa tulla yläkautta ylös. Ja tosiaan asennetta kehiin; ei se ainakaan tapa! Tämä tutkimus on minulle vain hyväksi, sillä sillä voidaan ehkäistä tappavakin tauti.

    • Sattuu se

      Ei se juominen tapa mut se itse toimenpide saattaa koskea rankasti.

    • Suopursu3

      Minä olen ollut tammikuussa mainitussa tähystyksessä enkä edes muista minkä makuista se oli joten ei se kamalan pahaa voinut olla.
      Myöskin siitä tähystyksestä luin kauhujuttuja ennen siellä käyntiä ja myös ne eivät pitäneet paikkaansa tai sitten eri ihmiset kokevat sen eri tavalla.
      Tähystystä en myöskään pitänyt hankalana välillä lääkäri sanoi nyt voi sattua hiukan kun tulee mutka hoitaja painoi vatsaani joten se sattui melkein enemmän kuin tähystys, joten ihan kaikkia juttuja ei kannata uskoa.
      Oikeinhyvää ja rauhallista tähystys matkaa.

    • karliina75

      Kirjaan tänne vielä omat kokemukseni:

      Työterveyslääkäri siis määräsi minut paksusuolen tähystykseen jo pitkään jatkuneiden vatsaoireiden takia. Mulla oli ummetusta, ilmavaivoja ja epämääräisiä kipuja tuolla vasemmalla puolen vatsaa eli siis paksusuolen kohdalla. Tähystysaika oli klo 12 päivällä, joten ohjeet kuuluivat, että kiinteän ruoan syöminen piti lopettaa edellisenä päivänä klo 15 ja klo 17 piti alkaa juoda Colonsteril-liosta (tätä ennen olin ollut jo viikon kevennetyllä ruokavaliolla ja varsinkin kaksi tähystystä edeltävää päivää en syönyt juuri muuta kuin sosekeittoa, vaaleaa leipää ja vaniljajugurttia). Olin suoraan sanottuna aivan kauhuissani, kun kohotin ensimmäisen lasin huulilleni, sillä olen oksennuskammoinen ja näistä netistä luetuista jutuista ei voinut päätellä muuta kuin että nesteestä tulee huonovointiseksi. Mulle oli määrätty 5l juotavaksi viidessä tunnissa.

      Kaikki sujui kuitenkin todella hyvin: sekoitin jokaiseen lasilliseen liuosta vähän sitruuna-lime -mehutiivistettä ja juoma maistui ihan hyvältä. Sen tekstuuri on kyllä tosi ällöä, sitä on hankala edes kuvailla mitenkään. Se on kuin liukuvoidetta, mutta ei niin tönkköä :) Eka litra meni tunnissa kuten pitikin, jonka jälkeen vatsa alkoi toimia. Sitten vatsa oli niin täynnä, etten saanut enää samaa tahtia juotua, joten lopputulema oli, että join 3l nestettä 4,5 tunnissa. Aika hitaasti siis. Koska vatsani oli päivällä jo toiminut tosi hyvin, ulos tuleva kama muuttui jo kahden litran jälkeen kirkkaaksi. Kevy ruokavalio ennen tähystystä kannattaa! Se helpottaa suolen tyhjentymistä.

      Join kuitenkin seuraavana aamuna vielä 1 litran Colonsteril-nestettä lisää, koska aamulla uloste ei ollutkaan enää kirkasta. Tällä yhdellä litralla se sitten kyllä kirkastui nopeasti.

      Minut tähystettiin yksityisellä lääkäriasemalla. Sain suonensisäisesti rauhoittavaa ja särkylääkettä. Hoitaja ja lääkäri olivat ihan rentoina siellä ja hyvin ystävällisiä. Toimenpide oli puolessa tunnissa ohi. Suoleni on kuulema pitkä ja mutkikas, joten lääkitys oli ihan paikallaan, sillä kyllä se teki kipeää. Ei kuitenkaan mitenkään liian kipeää, vaikka vähän huusinkin. Se oli kuitenkin nopeasti ohi, jonka jälkeen pääsin lepohuoneeseen nukkumaan.

      Vaikka en olekaan vielä saanut tuloksia näytepaloista, niin suoli näytti ominkin silmin terveeltä ja siellä ei ollut mitään ylimääräistä. Lääkäri suositteli viljojen vähentämistä ruokavaliosta, mutta tästä jatkan keskustelua vielä ravitsemusterapeutin kanssa.

      Kaikenkaikkiaan toimenpide valmistautumisineen meni todella hyvin. Ei tarvitse jännittää eikä pelätä.

    • juonjuin

      Minä nyt täällä istun pöntöllä ja olen helpottunut siitä, miten helposti kaikki on mennyt tähän asti!

      Siis juomahan itsessään ei ole hyvää, mut toisaalta ei mitään ihan järkyttävän makuistakaan. Odotin paljon pahempaa lukemani perusteella. Maistuu jollain tapaa Samarin-valmisteelle (kaupan närästysjauhe), eli suht neutraalia. Pillillä juodessa sitä lievästi geelimäistä ominaisuutta ei huomaa, suosittelen itsekin sitä keinoa. Isompienkin määrien juominen on helppoa, ryystää vaan nopeammin.

      Itselläni on refluksioireita yleensä ja pelkäsin, että mitenköhän se aiheuttaa rytmihäiriön tapaisia tuntemuksia, laatta lentää ja huono olo tulee, mut mulla ei ole ollut mitään sellaisia oireita. Aloitin juomaan nestettä todella verkkaisesti, totuttelin makuun ja välillä hörpin pieniä määriä, sit taas isompia kulauksia. Odotin aina, että toisinaan tullut täyden vatsan fiilis oli ohi, en juonut kun kuvotti tai oli turvonnut olo.

      Nyt on jäljellä alle puolet siitä neljästä litralta, jotka pitäisi tänään juoda. Fiilis on hyvä ja uskon, että kyllä tämä tästä. :D

    • Piliih

      Maistuu sitruunamehulta, eli melko ok. Kannattaa ottaa pieni hörppy omenamehua päälle, poistaa täysin juoman maun suusta. Myös väritön ja sokeriton pastilli on mainio maunpoistaja.
      Kohta kaksi litraa juotu ja toistaiseksi kaikki ok.

    • Tyhjennyshelvetti

      Alotin tänään kello 12.00 juomaan tuota litkua, tarkoitus oli juoda yksi litra tunnissa, mutta nyt kello on seitsemän illalla ja en ole edes kahta litraa saanut juotua ja aikaa on 00.00 asti juoda.. Olen turhautunut ja voimaton, koska litku on niin pahaa että ei meinaa mennä limsojenkanssakaan alas..

    • Annkast

      Olen ripuloinu 5 vkoa veristä vesiripulia ja kärsinyt mahakivuista. Kotoa ei ole voinut lähteä muualle kuin labraan ja lääkärille😕. Sain sitten peruutusajan tähystykseen, ja se tehtiin eilen. Kipeäähän se teki mutkissa, mutta olen 4 lasta synnyttänyt, joten asenteella menin☺. Mut se tyhjennysaine colon steril oli kyllä jotain hirveän makuista, pikkusen vajaan litran join, enempään en kyennyt. Laitoin miehen hakemaan apteekista picoprep- nimistä jauhetta. Maksoi 28e, kun 4l colon steriliä maksoi 23e. Mut kyllä alkoi elämä hymyillä, kun sain tuon picoprepin! Join sitä lasillisen 16h ennen tähystystä ja toisen lasillisen 6h ennen tähystystä. Lisäksi join n.3l kirkkaita nesteitä (vettä, mehuja, teetä). Suoli tyhjeni näillä hyvin! En ymmärrä, miksi ihmisiä kidutetaan tuolla colon sterilillä! Älkää hyvät ihmiset ostako sitä sontaa, niin sen valmistus joudutaan lopettamaan. Säälittää ne ihmiset, jotka tottelevat kiltisti ohjeistuksia/lääkäreitä/hoitajia, eivätkä uskalla tehdä toisin. Mnäki sain ohjeistuksen tuohon colon steriliin, mut voihan sitä omaa järkeäkin käyttää. Aloin googlettaa muita tyhjennysaineita, ja löysin tuon picoprepin. Miksi kiduttaa itseään paskan makuisilla litkuilla? Ei mulla muuta 😁

    • SairasSuolisto

      Yksi tapa kokeilla juoda tyhjennysaine on, että laittaa sen litran limpsapulloon ja pakastimeen hieman ennen juomista, niin että tulee todella kylmäksi. Juo suoraan pullosta pitäen nenästä kiinni. Rentoutuu samalla kun juo. Juomisen jälkeen juo kirkasta marjamehua ja xylitol-purkka vie sen jälkeen loput tyhjennysaineen jälkimausta pois.

      Tyhjennyksen onnistuminen eri aineilla vaihtelee, riippuen suolistosta, ihmisen iästä ja lääkityksestä.

      Jos on pysyvä suolistosairaus niin joutuu myöhemmin joka vuosi tekemään suolistotyhjennykset tähystystä varten. Se ei luonnollisestikaan aina onnistu. Jos ei tyhjene kunnolla, niin soitto sairaalaan ja kertoo tilanteen. Sitten uusi aika tähystykseen ja uudestaan harjoittelemaan tyhjennystä.

      Toivottavasti tulevaisuudessa lääketiede kehittyy niin, että löytyy helpompia tyhjennystapoja, tai uusia tutkimusmenetelmiä. Krooniset suolistotulehdukset yleistyvät rajusti. Ehkä syynä on suomalainen teollinen "markettiruoka".

    • Pulloharja

      Tässä on nyt 4 litraa juotu ja ei ole tehnyt tiukkaa. Samarinille tms maistuu, tilkka sitruunamehutiivistettä mukaan, pahempiakin asioita on juotu. Pönttöön tulee niinku vettä hanasta, muutaman kerran tuntiin saa käydä. Kirjottelin ihan siks et täältä saa kuvan että tämä on jotain ihan hirveää, mut hyvinkin siedettävää.

    • kokemuksesta

      Minun juomani oli lievästi suolaista, valkoista jauhetta sekoitettiin veteen. Sitä piti juoda 4 l kuudessa tunnissa, eli noin juomalasillinen 15 minuutin välein. Loppuajalla luonto ei enää ottanut vastaan. Jätin vajaan litran aamulla otettavaksi, mutta vähän meni lopulta viemäriinkin.

      Yö oli aika kauhea. Kävin koko ajan vessassa. Kaikki tuli vetenä ulos. Olin nukahtanut hetkeksi, koska lakanoihin oli ilmestynyt lätäkkö.

      Yksityisellä puolella käytettiin Pinkopril - tai jotain sinne päin - nimistä jauhetta, jota ostetaan itse apteekista. Sitä juodaan lasillinen illalla ja aamulla. Muut juotavat litrat saavat olla vettä, mehua, lihalientä, teetä, kahvia. Niiden nauttiminen kävi helposti. Tyhjennyskin oli lempeämpi.

      Nyt sote-taistelun ja -keskustelun aikaan olisi kiinnostavaa verrata julkisen ja yksityisen hoidon hintoja. Esim. verikokeen hinta julkisella ja yksityisellä puolella, siis järjeställe.

      Minulta meni leikkaukseen HUS:ssa noin 200 euroa, josta leikkaus n. 100 e ja kaksi poliklinikkamaksua lähes à 40 e. Jälkimmäinen poliklinikkakäynti tuntui turhalta. Tapasin anestesialääkärin ja leikkaavan lääkärin, joka tuli uupuneena leikkaussalista. Oli myös talon ulkopuolelta tullut hoitaja, avanteisiin erikoistunut. Avannetta en sitten tarvinnutkaan. Tämä hoitaja passitti minut verikokeeseen eikä tiennyt, että talon labra oli jo kiinni. Olin edellisenä päivänä käynyt HUS:n toisessa labrassa ohjeiden mukaan.

      Siispä toivomus: mitä maksaa yhteiskunnalle tutkimus, leikkaus ym. yksityisellä puolella ja mitä julkisella.

    • Anonyymi

      Kävin kolonoskopiassa tänään tiistaiaamuna (5.9.2023). Kaikki oli onneksi hyvin. Gastroenterologi näki kolonoskoopilla umpilisäkkeen aukon ja pääsi sillä jopa ohutsuolen loppuosaan asti 10 sentin matkan, mikä oli kuulemma harvinaista. Ohutsuolen loppuosakin oli nähtävästi kunnossa eli hyvin nukkapitoisena näytti olleen. Ei siis onneksi ollut pelkoa keliakiasta.

      Annan todella hyvän vinkin Colonsteril-puhdistusliuoksen juomisohjeeksi, jos kolonoskopia-aikanne on aamulla. Tehkää seos valmiiksi tunteja ennen sen ensimmäistä nauttimista. Laittakaa valmis seos jääkaappiin vähintään 6 tunniksi kylmenemään ennen kuin aloitatte sen juomisen. Valmis seos säilyy jääkaapissa hyvänä 24 tuntia. Vesihanakylmän puhdistusliuoksen juominen aiheutti minulle lieviä oksennusrefleksejä, joten otin Lakrisal-pastillin aina suuhuni, kun kulautin puhdistusliuosta pieninä annoksina kurkkuuni. Tästä viisastuneena tein yhden valmiin juoma-annoksen kerralla ja annoin sen olla kylmenemässä jääkaapissa. Kun seos oli jääkaappikylmää, se oli ihan kohtuullisen makuista ja pystyin juomaan sen nopeasti esimerkiksi 0,5 litran olutlasin avulla. Sain juotua 2,5 litraa maanantai-iltapäivästä puoleen yöhön asti ja herättyäni join heti 1,0 litraa kerralla tiistaiaamuna ennen vessanpöntölle istumista. Jääkaapissa yön yli kylmennyt puhdistusliuos oli nimittäin huomattavasti miellyttävämmän makuista kuin tunnin verran jääkaapissa kylmennyt. Tiistaiaamuna juotu puhdistusliuos tuli tyhjän vatsan läpi kirkkaankeltaisena vesiripulina 15 minuutissa. Suolen puhdistus oli onnistunut.

      Terveyskeskuksessa ystävällinen hoitaja tuli kysymään ennen operaatiota, haluanko esilääkityksen. Vastasin, että olin ensikertalaisena eli haluan. Hoitaja sanoi, että autolla ei saa ajaa koko päivänä ja kysyi, oliko minulla saattajaa mukana vai asuinko yksin. Olin onneksi kävellen matkassa ja asuin lähellä terveyskeskusta. Lääkkeenoton jälkeen piti odotella useita kymmeniä minuutteja ennen kuin minut kutsuttiin operointihuoneen pukuhuoneeseen. Kävelin huojuen ja pienessä lääketokkurassa pukuhuoneeseen, jossa piti vaihtaa housut, joissa oli pieni reikä takapuolen kohdalla. Ei siis tarvinnut ollenkaan pelätä intiimialueen paljastumista vastakkaisen sukupuolen edustajalle.

      Nousin vasemmalle kyljelleni operointisängylle ja taivutin jalkani rintakehääni kohti. Hoitaja nosti sängyn sopivalle operointikorkeudelle, että olin vatsa jonkinlaista tutkaa vasten. Gastroenterologi varmisti minulta ja hoitajalta, että olin saanut esilääkityksen ja kertoi, että sivelee ensin puuduttavaa voidetta peräaukkooni. Tämän jälkeen hän sanoi työntävänsä kolonoskoopin peräaukosta sisääni ja pyysi olemaan jännittämättä ja hengittää ihan rauhassa. Hän kertoi, mikäli joutui puhaltamaan enemmän ilmaa, jos suolen sisäseinää piti saada paremmin näkyviin.

      Ystävällinen hoitaja kysyi välillä vointiani ja siinä operointipöydällä pystyi hyvin keskustella sillä välin, kun gastroenterologi työnsi kolonoskooppia syvemmälle suolistooni. Ainoa kipu, jota tunsin, oli ilman puhaltaminen suolistooni, mitä lähemmäs kolonoskooppi oli edennyt ohutsuolta. Se ilman puhaltaminen oli ainoa, joka aiheutti vihlomisen tunnetta vatsani alueella. Välillä minun piti kääntyä selälleen, jos hoitaja joutui painamaan vatsaani, että sai kolonoskoopin pään ohittamaan suolen jyrkimmänkin mutkan. Vatsani painelu hiukan myös helpotti sitä vihlomisen tunnetta.

      Päästyään perille, gastroenterologi kertoi, milloin lähti peruuttamaan kolonoskoopilla, ja että se peruuttaminen oli kivuttomampaa. Peruuttaessaan hän imi samalla enimmät ilmat pois paksusuolestani. Vatsani vihlominen alkoi samalla hiukan helpottaa. Aika kului todella nopeasti siinä sängyllä maaten. Operaation jälkeen gastroenterologi sanoi, että suolistoni näytti terveeltä, se oli hyvässä kunnossa, eikä havainnut siellä mitään ylimääräistä.

      Hoitaja kysyi vointiani, jonka totesin olevan vähitellen selviämään päin ja uskoin pystyväni kävellä huojumatta. Pääsin vaihtamaan vaatteeni pukuhuoneeseen ja vessakäynnin jälkeen lähtemään kotimatkalle. Kotimatkalla sain monta kertaa pysähtyä piereskelemään, koska en uskaltanut kulkea taksilla tai bussilla juuri noiden useiden kiusallisten piereskelyjen vuoksi. Piereskely vähitellen helpottivat vatsani vihlomista.

      Toivotan onnea kaikille, jotka kolonoskopiaan ovat menossa! Ei se tuntunut niin pahalta, mitä aluksi luulin ja olin täältä lukenut kauhutarinoita jopa 10 vuoden ajalta. Gastroenterologit ovat ammattilaisia eli he ovat tehneet kolonoskopiaa monta kertaa ja useita vuosia. Olette hyvässä ja ammattitaitoisessa hoidossa!

    • Anonyymi

      Aloitin Colonsterilin juomisen klo 10 paikkeilla.
      Juon pikku hörpyn ja sitten vettä päälle niin paha maku ei tunnu enää.
      Eka purkki klo 12 mennessä.

    • Anonyymi

      Sekoitin litkuun pienen tilkan nestemäistä Apteekin salmiakkia ja johan alkoi maistua. 😅

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe