Itsemurha

nkkliem

Moniko teistä sinkuista myöntää miettineensä itsemurhaa jossain vaiheessa elämäänsä? Tai mietitkö jopa nyt? Miksi?

55

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -n20-

Nuorempana, 10-16v, mietin aika paljon, siihen oli useita syitä, koulukiusaaminen antoi ehkä sen ensimmäisen potkun. Kiusaaminen kesti vain pari vuotta, mutta olin sen jälkeen vielä pitkään aika masentunut. No nyt myöhemmin olen jotenkin aika turtunut ja yritän elää ja ajatella hieman välinpitämättömästi kaikesta ettei tarvitsisi taas palata ikäviin tunteisiin. Ja onhan elämässä jotain mukaviakin hetkiä, sekä olen onnistunut luomaan itselleni jotain tavotteita joita kohti mennä.

No kieltämättä yksinäisyys on tunne jota on joskus tosi vaikea sivuuttaa, ja välillä sen takia tuntuu että haluaisi olla vaan poissa..mutta koska olen omasta halustani yksin niin pakkohan mun kai on kestää sen seurauksetkin. On tämä varmasti parempi kuin kärsiä jos joku toinen tekis sulle pahaa.

• -OTK-

Kyllä tässä tulee kyynel isollakin miehellä kun lukee näitä :( En tiedä miten voisin auttaa, mutta jos on jotain miten voisin auttaa, niin kerro ihmeessä?! Ei tässä voi kun lähettää virtuaalisia halauksia ja jaksamisia!

• yksinäinen.

Joka päivä melkein viimeisen 10 vuoden aikana. Ei huvita elää yksin tätä elämää. Ei ole kavereita, ei sukulaisia, ei perhettä, ei vanhempia enkä varmasti sa tyttöystävää koskaan. Pokka ei riitä hyppäämään junan alle, joten pakko on kärsiä vaika tää on ihan turha elämä. Ei kukaan ole minuun halunnut tutustua joten väkisinkin sitä miettii että kuolema olis paras vaihtoehto.

• .....

Aiotko ruikuttaa sitten toisetkin 10 vuotta sitä samaa naisettomuutta vai tehdä elämästäsi edes jollain tapaa mielekkään? Ainakin olet vapaa tekemään mitä itse haluat. Sitten kun serustelet, se on turha toivo...

• Sinun elämä
        ..... kirjoitti:

Aiotko ruikuttaa sitten toisetkin 10 vuotta sitä samaa naisettomuutta vai tehdä elämästäsi edes jollain tapaa mielekkään? Ainakin olet vapaa tekemään mitä itse haluat. Sitten kun serustelet, se on turha toivo...

Näe mahdollisuudet eikä vain sitä mitä ei ole.

Voit harrastaa, liikkua, maalata, piirtää, ommella, kuokkia,istuttaa, laulaa, soittaa, siivota, kokata, pestä pyykkiä, tiskata, kirjoittaa kirjan, hakeutua elokuva ohjaajaksi, mennä tutkijaksi.....mitä sä haluat?

Etsi se missä olet hyvä ja mikä kiinnostaa.
        Ilo....harjoita iloa. Aloita pienestä jos et vielä osaa. Hymyile ja mieti mikä on hyvää elämässäsi? Siitä se lähtee.

Arvosta itseäsi ja elämääsi. Sinä voit tehdä siitä paremman.
        Hymyile ja hengitä. Mieti iloisia asioita ja tee uusia muistoja.

http://www.reikisivut.com/viesti/random/

• perus atm

En varsinaisesti itsemurhaa, mutta kyllä välillä toivonut, että kuolis jo pois. Varsinkin, kun viime suhde meni karikolle niin tuntunut ettei oikein enää mitään "syytä" olemassa ololle ole jäljellä.

• -m24-

Miehet tekevät paljon enemmän itsemurhia kuin naiset varmaan juuri siitä syystä että kumppanin löytäminen on monille miehille ainakin 10 kertaa vaikeampaa kuin naisille.

• luuseri aina.

Miksi elää jos ei saa naista eikä edes nais ystäviä. Sitä vaan on sitten niin huono ihminen että ei kelpaa. Töitäkin on vaikea saada vaikka kävin yliopiston. Olen ihmisena huono ja kummajainen muiden mielestä vaikka omasta mielesäni olen ihan tavis.

• naiset, naiset

Miksi annat naisten määritellä oman arvosi? Eikö sulla ole yhtään itsekunnioitusta?

• .....

Mulle tuli tässä eilen mieleen, että kuinka moni historian suurmies on edes ollut naimisissa? Leonardo da Vincillä ei koskaan ollut mitään suhteita naisiin eikä hänellä ollut lapsia. Monet kuvittelevat että hän oli homo, mutta saattoi hän olla aikansa ätmikin.

Pienellä googlettamisella sai muitakin esimerkkejä, joista jätän suosiolla pois ne joilla kuitenkin oli naissuhteita:
        - Wrightin veljekset
        - Isaac Newton

Enempää en jaksa hakea, mutta taatusti löytyy muitakin.

• Mitä mietit
        ..... kirjoitti:

Mulle tuli tässä eilen mieleen, että kuinka moni historian suurmies on edes ollut naimisissa? Leonardo da Vincillä ei koskaan ollut mitään suhteita naisiin eikä hänellä ollut lapsia. Monet kuvittelevat että hän oli homo, mutta saattoi hän olla aikansa ätmikin.

Pienellä googlettamisella sai muitakin esimerkkejä, joista jätän suosiolla pois ne joilla kuitenkin oli naissuhteita:
        - Wrightin veljekset
        - Isaac Newton

Enempää en jaksa hakea, mutta taatusti löytyy muitakin.

Noilla tyypeillä oli muutakin mielessä kuin se, että kelpaako jollekin reikähaaralle.

• Never

En todellakaan ymmärrä mite joku voi kokea tämän ainutkertaisen elämänsä niin onnettomaksi, että haluaa päättää päivänsä.

• .....

Mitä ymmärtämistä siinä on, jos joka aamu joutuu heräämään arvottomuuden ja kelpaamattomuuden tunteeseen?

• Sulla on itsetunto-
        ..... kirjoitti:

Mitä ymmärtämistä siinä on, jos joka aamu joutuu heräämään arvottomuuden ja kelpaamattomuuden tunteeseen?

ongelma. Hae siihen apua ammattiauttajalta.

• .....
        Sulla on itsetunto- kirjoitti:

ongelma. Hae siihen apua ammattiauttajalta.

Ei ammattiauttajat mitään auta, ne vaan kuuntelevat, ja veloittavat joka kerrasta. Itse se on itsetunto nostettava, siihen saattaa auttaa että puhuu ammattilaiselle, tai sitten ei.

Mutta ei ne ammattilaiset ole mitään ihmisyyden remonttimiehiä jotka laittaa epäkunnossa olevan ihmisen kuntoon. Itsetunto ei synny ammattiauttajalle puhumisesta vaan arkielämän positiivisista kokemuksista. Jos ei ole ystäviä, ei saa henkistä täyttymystä työelämässä (eli on työtön tai paskaduunissa) eikä pärjää parisuhdemarkkinoilla, on aika vaikeaa löytää elämästä onnea.

• Luultavasti olisin
        ..... kirjoitti:

Ei ammattiauttajat mitään auta, ne vaan kuuntelevat, ja veloittavat joka kerrasta. Itse se on itsetunto nostettava, siihen saattaa auttaa että puhuu ammattilaiselle, tai sitten ei.

Mutta ei ne ammattilaiset ole mitään ihmisyyden remonttimiehiä jotka laittaa epäkunnossa olevan ihmisen kuntoon. Itsetunto ei synny ammattiauttajalle puhumisesta vaan arkielämän positiivisista kokemuksista. Jos ei ole ystäviä, ei saa henkistä täyttymystä työelämässä (eli on työtön tai paskaduunissa) eikä pärjää parisuhdemarkkinoilla, on aika vaikeaa löytää elämästä onnea.

masentunut minäkin, jos en osaisi nauttia kulttuurituotteista. Kirjojen, elokuvien ja musiikin maailmaan uppoutumalla rämä ympäröivä paska maailma unohtuu.

• Apu on lähellä
        ..... kirjoitti:

Kyllä ne auttaa. Parilla sadalla saat sellaiset terapiat, että kävelet hymyssä suin pitkän aikaa. Parhaat terapeutit tulee itäeuroopasta, kunhan et sotkeennu paritettuihin.

• mies 34

kyllä yleensä joka päivä. joskus oma valta tuntuu hyvältä. Voi katsella muita ihmisiä välinpitämättömämmin eikä tarvitse hermoilla mistään, kun tietää voivansa lopettaa omalta osalta kaiken minä hetkenä hyvänsä.

• Reipas Mies

Kyllä tässä moni on hukassa juuri itsensä kanssa. Ei se nosta itsetuntoa jos vertailee omaa surkeutta menestyjiin ja summaa mikä kaikki on itsessä pielessä.

Suomi on armoton maa elää jos et toimi sen tutun made-in-finland platformin sisällä.

Jatkuva alemmuuden tunteminen saa kenet vain masentumaan.

Jos tästä maasta ei mitään hyvää saa itselleen, kannattaa pyrkiä jotakin turvallista reittiä ulkomaille vaikka vapaaehtoistyöhön. Jos ei arvosta itseään, on todennäköistä että muutkaan eivät arvosta tuollaista ihmistä.

• Näe mahdollisuudet

Kun viettää muutaman kuukauden vaikka Afrikassa ja näkee sen pohjattoman kurjuuden niin, oppii ehkä näkemään Suomen tyylin pohjattomana mahdollsisuuksien paikkana.

Täällä on oltava sikäli vahva, että on käveltävä omin jaloin. Ja mitäpä pahaa siinä on? Ei itsetuntoa voi rakentaa sille, miten muut näkevät sinut, koska et voi mitenkään miellyttää ihan kaikkia.

Mikä on hyvän ihmisen määritelmä?
        Mikä on hyvän elämän määritelmä?
        Mistä se lähtee?

Iloa on harjoiteltava, jos synkkyys on jäänyt päälle kuin rikkinäinen levysoitin.

• Ulkomaille on mahdotonta mennä. Maksaa liikaa. Kauhea byrokratia. Impossible.

• no thanks

Vaikka olenkin totaalikokematon 27v mies niin en koskaan mieti itsemurhaa, oikeastaan en haluaisi kuolla koskaan, koska tiedostomattomuus on ajatuksena aika epämiellyttävä. Koko ajan mietimme jotain, kun kuolee niin mitä sitten, ei ikinä yhtäkään ajatusta. Vaikea ymmärtää, että ei olisi enää olemassa, mitä sitten tapahtuu kun ei ole enää olemassa?

• 4+10

Tuskin sitä siinä vaiheessa tulee ajatelleeksi että kuoleman jälkeen ei ole mitään jos tosissaan on tekemässä itsemurhan. Sitä luultavasti ajattelee vain kuinka suuri helpotus se on kun pelkkää kärsimystä tuottanut elämä vihdoin päättyy ja pääsee ikuiseen lepoon.

• naimisen riemua

Hommasin maskullisen naisen ja itsetunto parani heti kättelyssä. Nainen oli 19 v nätti hoikka ja pienirintainen blondi. Olin sen naisen kanssa 12 eri kertaa ja rahaa paloi yli 5 tonnia. Kannattaa kokeilla, ei menetä mitään muuta kuin rahaa ja rahaa menee nyt muutenkin turhuuksiin joten miksi ei kuluttaisi rahaa maksulliseen naiseen.

• Hutsukkaa

Aika kallis hutsu, mutta ehkä oli sen arvoista sitten. Parempi tuokin kuin itsari.

• N84_N84

Olen miettinyt itsemurhaa viimeisen vuoden verran. Olen nainen, korkeasti koulutettu, töissä, on ystäviä ja omat vanhemmat elossa.

Koska minulla ei ole "syitä" harkita itsemurhaa, en ole puhunut siitä kenellekkään.

Ai niin, olen elänyt yksin 9 vuotta enkä tunnu kelpaavan miehille tai löytävän ketään sopivaa. Yksinäisyys kalvaa siis täälläkin.

• Haudot itsemurhaa

kun et löydä YT-miestä? KT- ja AT- miehiä olisi tarjolla pilvin pimein, mutta eivät kelpaa.

• Idioottikerho
        Haudot itsemurhaa kirjoitti:

kun et löydä YT-miestä? KT- ja AT- miehiä olisi tarjolla pilvin pimein, mutta eivät kelpaa.

Itsemurhahalut nousee teidän palstamiesten tunneälöttömyydestä.

Selitäpä tyhjentävästi että mitä eroa näillä on:

mies haluaa naisen, ihan minkälaisen naisen, kunhan saa naisen --> mies ei saa mitään naista --> mies ei saa haluamaansa --> mies on onneton

nainen hauaa miehen, jonka kanssa hänen on hyvä olla --> nainen ei löydä miestä, jonka kanssa on hyvä olla --> nainen ei saa haluamaansa --> nainen on onneton

Jutun juju on se, että niin mies kuin nainen ei saa sitä minkä luulee tekevän hänet onnelliseksi. Ongelmat on samanlaiset. Asetelmaa ei muuta se, että nainen saisi jonkun miehen. Naisen ongelma on, ettei hän saa tietynlaista miestä.

Teidän esittämien miesten ongelma on, ettei seksiä saa mutta seksin laadulla ei ole ilmeisesti ole väliä.

Toistan, pohjimmiltaa on kyse samasta saamattomuuden ongelmasta. Samasta yksinäisyyden ja riittämättömyyden syystä. Ihan lapsellista vetää esiin "Naiset haluaa vain YT-miestä aika tavallinen mies kelpaa". Tietenkin voitta loputtomiin saiverrella siitä, että "yksinäisyys kun KUKAAN ei halua sinua" on pahempaa kuin "yksinäisyys kun kukaan jos SINÄ PIDÄT ei sinua halua, mutta ihmiset joista et pidä, haluavat sinua".

• 7+12

Minäkin olen nainen, ylempi korkeakoulututkinto on suoritettuna ja ihan hyvä työpaikka. On muutama hyvä ystävä, vanhemmat kuolleet ja sisaruksiin en pidä yhteyttä. Yksin olen elänyt varmaankin koko aikuiselämäni, mikä ei ole ihan vähän.

Silti ei tulisi mieleenkään tehdä itsemurhaa pelkästään sen takia, etten sovi standardimuottiin.

En koe elämääni arvottomaksi vaikka en elä sillä tavoin kuin mitä tässä yhteiskunnassa pidetään "normaalina".

Elämä itsessään on mielenkiintoista, on kaikenlaista mielenkiintoista tehtävää, tutkittavaa ja koettavaa.

Ilmeisesti ihmiset ovat siinä mielessä erilaisia, että jotkut saavat elämälleen merkitystä vain toisten ihmisten kautta, joitakin liika sosiaalisuus rasittaa. Itse taidan kuulua jälkimmäiseen kastiin.

• ällöt lilluttimet
        Idioottikerho kirjoitti:

mies haluaa naisen, ihan minkälaisen naisen, kunhan saa naisen --> mies ei saa mitään naista --> mies ei saa haluamaansa --> mies on onneton

nainen hauaa miehen, jonka kanssa hänen on hyvä olla --> nainen ei löydä miestä, jonka kanssa on hyvä olla --> nainen ei saa haluamaansa --> nainen on onneton

Jutun juju on se, että niin mies kuin nainen ei saa sitä minkä luulee tekevän hänet onnelliseksi. Ongelmat on samanlaiset. Asetelmaa ei muuta se, että nainen saisi jonkun miehen. Naisen ongelma on, ettei hän saa tietynlaista miestä.

Teidän esittämien miesten ongelma on, ettei seksiä saa mutta seksin laadulla ei ole ilmeisesti ole väliä.

Toistan, pohjimmiltaa on kyse samasta saamattomuuden ongelmasta. Samasta yksinäisyyden ja riittämättömyyden syystä. Ihan lapsellista vetää esiin "Naiset haluaa vain YT-miestä aika tavallinen mies kelpaa". Tietenkin voitta loputtomiin saiverrella siitä, että "yksinäisyys kun KUKAAN ei halua sinua" on pahempaa kuin "yksinäisyys kun kukaan jos SINÄ PIDÄT ei sinua halua, mutta ihmiset joista et pidä, haluavat sinua".

Kyllähän palstaällötkin haluaa tietynlaisen naisen, eli teinineitsyen. Ihan samoilla linjoilla siis olet heidän kanssaan.

• .....
        Idioottikerho kirjoitti:

Ero on tässä:

Jos nainen haluaa miehen jonka kanssa on hyvä olla, mutta ei sellaista saa, pitää naisen vaan tinkiä vaatimuksistaan, ja miettiä ollako sitten mielummin sellaisen miehen kanssa jonka kanssa ei ole aina niin mukavaa vaiko olla yksin. Naisella on vaihtoehto, ja se on hänestä itsestään kiinni kumman valitsee.

Jos mies haluaa ylipäätään naisen eikä saa mitään naista, niin hänellä ei ole mitään vaihtoehtoa. Hän on pakotettu yksinäiseen elämään eikä hänelle anneta mitään vaihtoehtoja mistä valita.

Aika harva suhde on sellainen joka olisi aina auvoista, joten paraskin mies tai nainen on sellainen jonka kanssa ei ole aina kiva olla. Suhteesta on kiinni, missä suhteessa on kiva olla ja ei niin kiva olla: onko se 90% kivaa ja 10% epäkivaa, toisin päin, fifty-fifty vai jotain siltä väliltä.

Nainen, joka ei löydä mukavaa miestä, odottanee sitten sitä 100% mukavuutta tai lähes sitä, mies joka ei löydä naista, olisi tyytyväinen varmaan 50-50 suhteeseenkin, jos ei muusta niin siitä syystä että tulisipahan kokeiltua.

Joten on siinä nyt hiukkasen eroa, onko yksin vasten tahtoaan vai omasta valinnasta.

• .....
        7+12 kirjoitti:

Minäkin olen nainen, ylempi korkeakoulututkinto on suoritettuna ja ihan hyvä työpaikka. On muutama hyvä ystävä, vanhemmat kuolleet ja sisaruksiin en pidä yhteyttä. Yksin olen elänyt varmaankin koko aikuiselämäni, mikä ei ole ihan vähän.

Silti ei tulisi mieleenkään tehdä itsemurhaa pelkästään sen takia, etten sovi standardimuottiin.

En koe elämääni arvottomaksi vaikka en elä sillä tavoin kuin mitä tässä yhteiskunnassa pidetään "normaalina".

Elämä itsessään on mielenkiintoista, on kaikenlaista mielenkiintoista tehtävää, tutkittavaa ja koettavaa.

Ilmeisesti ihmiset ovat siinä mielessä erilaisia, että jotkut saavat elämälleen merkitystä vain toisten ihmisten kautta, joitakin liika sosiaalisuus rasittaa. Itse taidan kuulua jälkimmäiseen kastiin.

Miksi naisten täytyy aina tuoda se ylempi korkeakoulututkintonsa ilmi? Tekeekö se teistä jotenkin parempia ihmisiä kuten esim. ammattikoulun käyneistä palomiehistä?

• 11+2

Juu mietin.
      On jotenkin helpottavaa kun tietää miten helpolla ja kivuttomasti täältä pääsee pois. Ellei ihmettä tapahdu jätän tämän pahan maailman piankin taakseni.

En jaksa ihmisten pahuutta enää. Turha luulla, että kaunilla käytöksellä ja ystävällisyydellä saisi sitä samaa takaisin. Tiedän ettei kaikkia voi miellyttää. Ihan sama mitä teen saan aina jonkun vihat niskaani. Se on hyvin raskasta ihmiselle joka tahtoo muille hyvää. Ihmiset on esim. kateellisia siitä, että joku meni lomamatkalle, vaikka itse ovat tehneet sen valinnan, että ryyppäsivät baareissa lomarahansa ja enemmänkin... sairasta...

Tämä palstakin kuvastaa suurelta osin ihmisten pahuutta. Mies- ja naishirviöt täällä kilvan haukkuvat toisiaan. Se pahuus tarttuu...

• Tämä palsta nyt on

pelkkää provoilua, ei tästä kannata mitään päätellä. Oikeasti ihmiset ovat ihan mukavia.

• fdsgfgfs
        Tämä palsta nyt on kirjoitti:

pelkkää provoilua, ei tästä kannata mitään päätellä. Oikeasti ihmiset ovat ihan mukavia.

Toihan on vähän niinkun haukkuis kookasta ihmistä läskiksi. Sitten kun se siitä suuttuis ja tappais ittensä taustalla olevien muidenkin ongelmien takia tokaistas vaan, että kuis se nyt tollain sehän oli pelkkä vitsi.

Turha verhota mitään ilkeilyä vitsiksi tai provoiluksi. Ne korreloivat suoraan pahuutta. Pahuudelta saa suojautua olematta paha, mutta sen viljely on pahuutta ja saatanasta. Se pitäisi kitkeä maailmasta pois.
        Mutta suuri osa ihmisistä nyt vaan on niin mieltynyt näihin pahoihin pikkuhitlereihin, että ne saa "leikin" varjolla mellastaa.
        Ilmiötä on tutkittu psykiatriassa. Hyvä ihminen, joka haluaa poistaa pahuuden, kuvainnollisesti lynkataan joukossa jossa pahuutta varjellaan koska siihen on totuttu ja pelätään oman aseman menetystä.

• Jeesuksen valo
        fdsgfgfs kirjoitti:

Toihan on vähän niinkun haukkuis kookasta ihmistä läskiksi. Sitten kun se siitä suuttuis ja tappais ittensä taustalla olevien muidenkin ongelmien takia tokaistas vaan, että kuis se nyt tollain sehän oli pelkkä vitsi.

Turha verhota mitään ilkeilyä vitsiksi tai provoiluksi. Ne korreloivat suoraan pahuutta. Pahuudelta saa suojautua olematta paha, mutta sen viljely on pahuutta ja saatanasta. Se pitäisi kitkeä maailmasta pois.
        Mutta suuri osa ihmisistä nyt vaan on niin mieltynyt näihin pahoihin pikkuhitlereihin, että ne saa "leikin" varjolla mellastaa.
        Ilmiötä on tutkittu psykiatriassa. Hyvä ihminen, joka haluaa poistaa pahuuden, kuvainnollisesti lynkataan joukossa jossa pahuutta varjellaan koska siihen on totuttu ja pelätään oman aseman menetystä.

Sielunvihollinen on ottanut otteen sinustakin. Itsarin tekemällä yrität vain paeta Saatanaa sisälläsi. Ota Kristus sydämeesi.

• fhudashldsf
        Jeesuksen valo kirjoitti:

Sielunvihollinen on ottanut otteen sinustakin. Itsarin tekemällä yrität vain paeta Saatanaa sisälläsi. Ota Kristus sydämeesi.

Kristuskin oli aikansa ihmisten uhri....
        Ihmiset lynkkas sen, koska ei ne kestäneet hyvyyttä.
        Niinhän se on edelleen. Pitää olla ede jollain tasolla vittumainen pärjätäkseen, tai hyeenat käy akilleenkantapäätä raatelemaan.

• knu6uh

Itsari on luusereitten hommaa.

• Miten sinkkuus ja itsemurha edes liittyvät toisiinsa?

• .....

Eron jälkeinen sinkkuus, varsinkin osapuolelle jonka päätös ero ei ollut, tai jolle se tuli peräti yllätyksenä liittyy hyvinkin itsemurhiin. Turha sitä on kiistää, vaikka itse et niin tuntisikaan.

• aparaatti
        ..... kirjoitti:

Eron jälkeinen sinkkuus, varsinkin osapuolelle jonka päätös ero ei ollut, tai jolle se tuli peräti yllätyksenä liittyy hyvinkin itsemurhiin. Turha sitä on kiistää, vaikka itse et niin tuntisikaan.

Niin saattaa hyvinkin liittyä, varsinkin jos jotkut ovat tulleet osalliseksi ihmiskunnan typeryydestä. Kuka ne itsetuhoiset ajatukset alun pitäenkään keksi kehittää päässään eron tultua? Antavatko ihmiset muka tänä päivänä eroille oikeasti niin suurta merkitystä, että heidän maailmansa murenee tuolla tavalla?

• .....
        aparaatti kirjoitti:

Niin saattaa hyvinkin liittyä, varsinkin jos jotkut ovat tulleet osalliseksi ihmiskunnan typeryydestä. Kuka ne itsetuhoiset ajatukset alun pitäenkään keksi kehittää päässään eron tultua? Antavatko ihmiset muka tänä päivänä eroille oikeasti niin suurta merkitystä, että heidän maailmansa murenee tuolla tavalla?

Edelleen, sulla voi olla vahvempi identiteetti kun monella muulla, joten ei pitäisi ihmetellä, jos jollakulla muulla se ei ole niin vahva.

On ihan tyypillistä, että pariutumisen jälkeen miehen kaveripiiri vähä vähältä pienenee, ja nimenomaan naisen ystävistä tulee perheen ystäviä. Eron tullessa nämä ystävät tietenkin jäävät naisen ystäviksi, ja mies jää usein tyhjän päälle.

Tässä vain yksi tilanne joka tuli mieleen edes miettimättä. Voisit sinäkin yrittää olla vähän empaattisempi, ja miettiä ihan itse niitä tilanteita mitkä siihen ajaa. Jos et niin sitten pyörittelet vain päätä muiden henkiselle heikkoudelle kun itse olet niin erinomaisen sinut itsesi kanssa.

• Ätmi

Haudon kostoa, tai en tiedä.

• -Atm-

"En todellakaan ymmärrä mite joku voi kokea tämän ainutkertaisen elämänsä niin onnettomaksi, että haluaa päättää päivänsä."

Siinähän et ymmärrä mutta jos koko elämä on pelkkää arvotonta paskaa vuodesta toiseen niin minä todellakin ymmärrän.

• mies..

Oletko koskaan kokenut läheisesti poismenoa itsemurhan takia?

Äitini liotti pillereitä salaattikulhoon ja joi myrkkyvettä, oli välillä oksentanut kylpyammeeseen kuollessa.

Kun tulin äitini kotiini, aina tip-tip ollut koti oli tunkkainen ja kaikki kukat kuolleita!

ARVAA! Oliko AHISTAVA KOKEMUS Tyhjentää äitini tavarat roskiin ja kierrätykseen!

SE OLI YHTÄ HELVETTIÄ!

• Loppusuoralla jo

Viime vuosina yhä enemmän. Kun ikää on jo vähän päälle 30v ja edelleen on aina vaan yksin, niin tajusi sen etten tule koskaan ketään löytämään ja elämä on tähänkin asti ollut raastavan yksinäistä. Ei ole enää ystäviä joiden kanssa voisi viettää aikaa. Minulle ei soita kuin puhelinmyyjät ja joku työasioissa.

Ei vaan jaksa enää. Ei tällainen ole mitään elämää. Juu juu, on harrastuksia, tutkinnot hankittuna ja hyvä työpaikka, mutta silti elämä on tyhjää ja sisällötöntä. Miksi ihmeessä jatkaisin tätä? Seuraavat 50v samaa harmaata **skaa ei todellakaan houkuttele. Ihmisten suhtautuminen yksinäiseen mieheen kun vielä pahenee iän myötä. Naapurit pitävät outona ja naiset pelkkänä nolona luuserina.

Keväällä suunnittelin, että muutaman vuoden vielä sinnittelen. Jos tilanne on sama 5v (tai siis 4,5v) kuluttua, niin se siitä. Haen vaikka kasan unilääkkeitä ja nukun pois. Sitä ennen yritän järkätä asiat niin, että lähtöni on kaikille mahdollisimman helppoa. Maksan kaikki velkani, pakkaan kamat valmiiksi jne jne. En usko että kukaan jää kovin pitkäksi aikaa minua suremaan. Eihän edes omat veljeni pidä minuun enää yhteyttä tai kysele kuulumisia.

• 20+10

Minkä ikäinen olet?
        Oletko koittanut onnea nettideitissä?

• 14+15
        20+10 kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?
        Oletko koittanut onnea nettideitissä?

Itse olen 24-vuotias ja olen ajatellut että jos elämä ei muutu merkittävästi paremmaksi 30 ikävuoteen mennessä niin silloin tapan itseni välittämättä läheisistä ja kavereista.

• 14+15
        14+15 kirjoitti:

Itse olen 24-vuotias ja olen ajatellut että jos elämä ei muutu merkittävästi paremmaksi 30 ikävuoteen mennessä niin silloin tapan itseni välittämättä läheisistä ja kavereista.

Pidän tuota 30 ikävuotta melko kriittisenä ikänä koko loppuelämän kannalta. Meinaan jos ei siihen ikään mennessä ala edes elämän perusasiat olla kunnossa niin koko loppuelämä alkaa olla menetetty.

• -n20-
        14+15 kirjoitti:

Pidän tuota 30 ikävuotta melko kriittisenä ikänä koko loppuelämän kannalta. Meinaan jos ei siihen ikään mennessä ala edes elämän perusasiat olla kunnossa niin koko loppuelämä alkaa olla menetetty.

Höh, mitäs perusasioita oikein tarkoitat? Koska kyllä kai nyt aina voi asioitaan ja elämäänsä muuttaa haluamallaan tavalla oli yli 30v tai sen alle, jos ei nyt ihan utopistisia toiveita elättele.

• lottovoittajan hymy
        14+15 kirjoitti:

Ei se elämä muuksi muutu jos ei sitä itse muuta.

• FartBeer
        -n20- kirjoitti:

Höh, mitäs perusasioita oikein tarkoitat? Koska kyllä kai nyt aina voi asioitaan ja elämäänsä muuttaa haluamallaan tavalla oli yli 30v tai sen alle, jos ei nyt ihan utopistisia toiveita elättele.

Kolmikymppisenähän sitä vasta alkaa olemaan paras nuoruus edessä!

• 14+15

Aina ei kykene tekemään tarvittavia uhrauksia saadakseen muutoksen aikaan. Joiltakin ihmisiltä se vain on liikaa vaadittu koska ongelmia on liikaa ja ne on liian vaikeita voitettaviksi.

• En ole koskaan harkinnutkaan itsaria - tottakai leikitellyt ajatuksella, että "mitä jos hyppään tästä jyrkänteeltä alas, miltä se tuntuisi?" -tyylisesti, mutta nopasti tullut siihen johtopäätökseen että parempi olla hyppäämättä.

Tähän on kaksi syytä:

1) Kuolema tulee kuitenkin ennemmin kuin myöhemmin, ehtiihän sitä maata mullan alla sitten ihan tarpeeksi

2) Kiinnostaa tietää enemmän kaikesta ja katsoa mihin suuntaan ihmiskunta kehittyy; kaikki onni ei vaan tule siitä että mun oman elämän ympärillä tapahtuu vaan oikeasti kiinnostaa muukin elämä - eli en tekisi itsaria vaikka itsellä menisi huonostikin, koska voi jäädä jostain hyvästä leffasta tai maata mullistavasta tapahtumasta paitsi (tyyliin mitä jos avaruusoliot laskeutuvat maahan päivä itsarini jälkeen - harmittaisi, koska olisihan se hienoa nähdä, että "ahaa - wau, emme ole yksin!")

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      45
      3907
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      22
      2965
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      32
      2530
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      27
      1831
    5. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      52
      1454
    6. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      1411
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      43
      1383
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      37
      1260
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      52
      1166
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      16
      1145
    Aihe