Moi! Eli olen 16 vuotias tyttö ja oon nyt viimeaikoina huomannut inhottavia päänsärkyjä jotka on tuntunut todella voimakkaasti ja kestää aika pitkaan eikä särkylääkkeet ole auttaneet lisäksi oon huomannut etten näe silmilläni enään niin hyvin jos täytyy katsoa vähän kauemmaksi niin en näe kunnolla. Muuten voin ihan hyvin lenkkeilen paljon ja muutenkin urheilen nyt vaan tää särky ja näköongelmat on hieman häirinnyt normijuttuja. Tietääkö kukaan mitä tämä on? Onko tämä ohimenevää vai pitäiskö ottaa lääkärin kanssa puheeksi? Kiitos kaikille jotka vastaavat :)
Päänsärky ja näön huonontuminen!
10
2319
Vastaukset
- hortonsti
Horton?
Migreeni?
Käyhän lekurilla.
Migreeniyhdistyksen sivut ovat hyvät - Pektsek
Minulla migreenissä nuorena säryt olivat kovahkoja ja tuli pahoinvointia. Alussa oli näköhäiriöitä, joissa oli vasemmalla puolella näkökenttääni ns.joulukuusenkoristeita, "sahalaitaisia kirkkaita serpentiinejä". Ne vähitellen siirtyivät pois ja tilalle tuli sitten kovempi särky. Kovimmillaan näköhäirioissa en nähnyt kunnolla eteeni.
Mene lääkäriin, ehkä sieltä saat avun! Paraneppa ja voi hyvin! - Listoja
http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843
Tuossa lista osaavista migreenineurologeista, mutta omasta kokemuksestani en suosittele Turun Hirvosta enkä Satakunnan neurologeja. Listan ulkopuolelta osaan suositella Kuopion Mehiläisen Siveniusta.
Hortonistin tapaan minäkin suosittelen Migreeniyhdistyksen sivuja. Samoin aivolisäkkeen kasvain tai aivokasvain on mahdollinen. Aivojen laaja MRI olisi hyvä kuvaus.- hortonsti
Mikä vika Turun Hirvosessa?
- kaksikin
hortonsti kirjoitti:
Mikä vika Turun Hirvosessa?
Hän ei ratkaissut migreeniä eikä osaa vaitiolovelvollisuutta.
- hortonsti
kaksikin kirjoitti:
Hän ei ratkaissut migreeniä eikä osaa vaitiolovelvollisuutta.
Ooho.
Hänen takiaan minulla on fibromyalgia.
Mutta ei siitä sen enempää.
Saisin romaanin (erittäin masentavan) terveydestäni, jos olisin kirjoittanut päiväkirjaa viimeiset 10 vuotta.
- Tytteli16
Kasvainta mä pelkään kans tosi paljon kun jotenkin tuntuu et sanat menee sekaisin ja sanon jotain tyhmää tai sekoitan sanojen paikkoja. Onneksi mulla on lääkäri tulossa vähänajan päästä mutta kumminkin pelottaa jos sieltä sit jotain löytyykin.
- silmälasit.
Kasvaimen oireet ovat jotain ihan muuta kuin sinun oireesi.
Lääkäri tarkastaa näkösi. Jo pelkkä huono näkö aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia.
- ei hätää
Siis päänsärky ja näön heikkeneminen ja teille tulee ekana mieleen migreeni ja aivokasvain! Ja sitten täytyy pelotella nuorta ihmistä kaiken maailman epätodennäkösillä kauhuskenaarioilla. Oletteko koskaan kuullut ilmiöstä nimeltä likinäköisyys? Likinäköisyydessä henkilö ei näe kunnolla kauas, jolloin hän yrittää silmiään siristelemällä tarkentaa katsettaan. Siristely tapahtuu usein huomaamatta ja aiheuttaa pitkään jatkuneena päänsärkyä, joskus kovaakin. Vaiva korjaantuu silmälaseilla ilman kalliita spesialisteja ja MRI-kuvauksia.
- Potsi
Sitä ajattelin minäkin, aivan turhaa pelottelua.
Syy voi aivan hyvin olla siinä että on liian paljon konella ja silmän pinta kuivuu kun ei räpyttele terpeeksi usein että silmä pysyisi kosteana. Ja se aiheuttaa sumeutta silmissä ja huonontunutta näkökykyä joksikin aikaa.
Ja päänsärky myös edellisestä syystä, kenen tahansa pää alkaa särkemään jos tuntitolkulla ruutua tuijottaa huonossa asennossa niska jäykkänä.
Lääkkeeksi muuta tekemistä, ulkoilua ja liikkumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781