Kuinka paljon tienaa kuvataiteen opettaja?

7zbixdulv

Eli siis haluaisin tietää paljonko tienaa kuvataiteenopettaja kun tunnit ovat niin kalliita?

5

4596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkä tunnit?

      Yksityistunnit?
      Kansalais- tai työväenopiston tunnit?
      Mitkä tunnit?

      Kurssimaksu julkisen valvonnan alaisessa oppilaitoksessa ei kerro sitä, mitä opettaja tienaa. Palkat maksetaan oppilaitoksessa noudatettavan työehtosopimuksen mukaisesti, eivätkä ne ole päätä huimaavia vaan painvastoin.

      • aloitinketjun

        Ok. Kitoksia selvennyksestä. Tyttäreni on nimittäin itse kuvataidekoulun tunneills eikä ole kovin halpa harrastus.


    • oooopoooo

      Itse opetan yksityisessä taidealan koulussa. Lukukausimaksut on niin huimat että jos minulla olisi lapsia niin ei olisi varaa laittaa. Ylipäänsä minulla ei ole varaa lapsia tehdä edes, en tule itsekään toimeen.

      Tuntipalkkani on 25 euroa. Opetustyötä on 4 h ilta(eli palkka 4x25e/ilta). lisäksi pari tuntia valmistelua ennen opetuksia. Tuon lisäksi annan yksityistunteja(oma yritys) ja teen erilasia hanttihommia kuten istun kaupankassalla viikonloppuisin ja lomilla.

      Lukukausimaksusta 24 % on alv. Siitä lopusta osa tulee minulle ja osa koululle.

      Kesäisin on taukoa opetustyöstä,3,5 kk jolloin tulot pitää rääpiä muualta, en saa mitään lomailu/tyhjänpanttinamakaamispalkkaa tai lomaltapaluurahoja vai mitä ne ovat. Myöskin sairaslomaraha vai mikä se on on minulle vieras käsite, jos joutuu olemaan joskus poissa, tunnit pitää pitää joskus myöhemmin. Eli senkään puolesta en voisi pitää lapsia kun ei voi olla töistä pois lapsen sairastumisten vuoksi. Itselleni en salli sellaisia hömpötyksiä kuin sairastelua, ne on ylhäisön höpöhöpöhommaa. Yksi flunssapäivä maksaa minulle 120 euroa eli on pois kkpalkastani.

      Ikinä en ole tienannut yli 20000 vuodessa, vaikka olen jo 4kymppinen. Nuorempana tuloni saattoi olla 11 000 vuodessa.

      Tulin tänne palstalle kun pohdin että pitäisikö kouluttautua jollekin toiselle alalle, tuntuu että raha ei riitä elämiseen.

      • oooooooppppp

        Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.


      • Anonyymi
        oooooooppppp kirjoitti:

        Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.

        No puhut kyllä täyttä paskaa. Tai sitten et ole millään tapaa pätevä opettamaan, kyllä yliopiston käynyt opettaja tienaa 2000 ja yli kuukaudessa. Ja ne kesälomarahat tulee siksi, kun työmäärä on suuri ja sitä suunnittelua pitää tehdä aika paljon koulun ulkopuolella. Jos kesälomarahay ei maksettaisi, kuukausipalkkaa pitäisi nostaa joku 1000 euroa lisää, koska opettajilla on yliopistokoulutus, maisteri tai tohtori.

        Aineopettaja työ ei ole yhtään huono, eikä kyllä palkkakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe