Kuinka paljon tienaa kuvataiteen opettaja?

7zbixdulv

Eli siis haluaisin tietää paljonko tienaa kuvataiteenopettaja kun tunnit ovat niin kalliita?

5

4825

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkä tunnit?

Yksityistunnit?
      Kansalais- tai työväenopiston tunnit?
      Mitkä tunnit?

Kurssimaksu julkisen valvonnan alaisessa oppilaitoksessa ei kerro sitä, mitä opettaja tienaa. Palkat maksetaan oppilaitoksessa noudatettavan työehtosopimuksen mukaisesti, eivätkä ne ole päätä huimaavia vaan painvastoin.

• aloitinketjun

Ok. Kitoksia selvennyksestä. Tyttäreni on nimittäin itse kuvataidekoulun tunneills eikä ole kovin halpa harrastus.

• oooopoooo

Itse opetan yksityisessä taidealan koulussa. Lukukausimaksut on niin huimat että jos minulla olisi lapsia niin ei olisi varaa laittaa. Ylipäänsä minulla ei ole varaa lapsia tehdä edes, en tule itsekään toimeen.

Tuntipalkkani on 25 euroa. Opetustyötä on 4 h ilta(eli palkka 4x25e/ilta). lisäksi pari tuntia valmistelua ennen opetuksia. Tuon lisäksi annan yksityistunteja(oma yritys) ja teen erilasia hanttihommia kuten istun kaupankassalla viikonloppuisin ja lomilla.

Lukukausimaksusta 24 % on alv. Siitä lopusta osa tulee minulle ja osa koululle.

Kesäisin on taukoa opetustyöstä,3,5 kk jolloin tulot pitää rääpiä muualta, en saa mitään lomailu/tyhjänpanttinamakaamispalkkaa tai lomaltapaluurahoja vai mitä ne ovat. Myöskin sairaslomaraha vai mikä se on on minulle vieras käsite, jos joutuu olemaan joskus poissa, tunnit pitää pitää joskus myöhemmin. Eli senkään puolesta en voisi pitää lapsia kun ei voi olla töistä pois lapsen sairastumisten vuoksi. Itselleni en salli sellaisia hömpötyksiä kuin sairastelua, ne on ylhäisön höpöhöpöhommaa. Yksi flunssapäivä maksaa minulle 120 euroa eli on pois kkpalkastani.

Ikinä en ole tienannut yli 20000 vuodessa, vaikka olen jo 4kymppinen. Nuorempana tuloni saattoi olla 11 000 vuodessa.

Tulin tänne palstalle kun pohdin että pitäisikö kouluttautua jollekin toiselle alalle, tuntuu että raha ei riitä elämiseen.

• oooooooppppp

Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.

• Anonyymi
        oooooooppppp kirjoitti:

Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.

No puhut kyllä täyttä paskaa. Tai sitten et ole millään tapaa pätevä opettamaan, kyllä yliopiston käynyt opettaja tienaa 2000 ja yli kuukaudessa. Ja ne kesälomarahat tulee siksi, kun työmäärä on suuri ja sitä suunnittelua pitää tehdä aika paljon koulun ulkopuolella. Jos kesälomarahay ei maksettaisi, kuukausipalkkaa pitäisi nostaa joku 1000 euroa lisää, koska opettajilla on yliopistokoulutus, maisteri tai tohtori.

Aineopettaja työ ei ole yhtään huono, eikä kyllä palkkakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      115
      2608
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2251
    3. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      65
      1770
    4. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1757
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      165
      1680
    6. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      158
      1546
    7. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1536
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      121
      1319
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      28
      1239
    10. Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea

Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m
      NATO
      357
      1234
    Aihe