Kuinka paljon tienaa kuvataiteen opettaja?

7zbixdulv

Eli siis haluaisin tietää paljonko tienaa kuvataiteenopettaja kun tunnit ovat niin kalliita?

5

4730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkä tunnit?

Yksityistunnit?
      Kansalais- tai työväenopiston tunnit?
      Mitkä tunnit?

Kurssimaksu julkisen valvonnan alaisessa oppilaitoksessa ei kerro sitä, mitä opettaja tienaa. Palkat maksetaan oppilaitoksessa noudatettavan työehtosopimuksen mukaisesti, eivätkä ne ole päätä huimaavia vaan painvastoin.

• aloitinketjun

Ok. Kitoksia selvennyksestä. Tyttäreni on nimittäin itse kuvataidekoulun tunneills eikä ole kovin halpa harrastus.

• oooopoooo

Itse opetan yksityisessä taidealan koulussa. Lukukausimaksut on niin huimat että jos minulla olisi lapsia niin ei olisi varaa laittaa. Ylipäänsä minulla ei ole varaa lapsia tehdä edes, en tule itsekään toimeen.

Tuntipalkkani on 25 euroa. Opetustyötä on 4 h ilta(eli palkka 4x25e/ilta). lisäksi pari tuntia valmistelua ennen opetuksia. Tuon lisäksi annan yksityistunteja(oma yritys) ja teen erilasia hanttihommia kuten istun kaupankassalla viikonloppuisin ja lomilla.

Lukukausimaksusta 24 % on alv. Siitä lopusta osa tulee minulle ja osa koululle.

Kesäisin on taukoa opetustyöstä,3,5 kk jolloin tulot pitää rääpiä muualta, en saa mitään lomailu/tyhjänpanttinamakaamispalkkaa tai lomaltapaluurahoja vai mitä ne ovat. Myöskin sairaslomaraha vai mikä se on on minulle vieras käsite, jos joutuu olemaan joskus poissa, tunnit pitää pitää joskus myöhemmin. Eli senkään puolesta en voisi pitää lapsia kun ei voi olla töistä pois lapsen sairastumisten vuoksi. Itselleni en salli sellaisia hömpötyksiä kuin sairastelua, ne on ylhäisön höpöhöpöhommaa. Yksi flunssapäivä maksaa minulle 120 euroa eli on pois kkpalkastani.

Ikinä en ole tienannut yli 20000 vuodessa, vaikka olen jo 4kymppinen. Nuorempana tuloni saattoi olla 11 000 vuodessa.

Tulin tänne palstalle kun pohdin että pitäisikö kouluttautua jollekin toiselle alalle, tuntuu että raha ei riitä elämiseen.

• oooooooppppp

Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.

• Anonyymi
        oooooooppppp kirjoitti:

Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.

No puhut kyllä täyttä paskaa. Tai sitten et ole millään tapaa pätevä opettamaan, kyllä yliopiston käynyt opettaja tienaa 2000 ja yli kuukaudessa. Ja ne kesälomarahat tulee siksi, kun työmäärä on suuri ja sitä suunnittelua pitää tehdä aika paljon koulun ulkopuolella. Jos kesälomarahay ei maksettaisi, kuukausipalkkaa pitäisi nostaa joku 1000 euroa lisää, koska opettajilla on yliopistokoulutus, maisteri tai tohtori.

Aineopettaja työ ei ole yhtään huono, eikä kyllä palkkakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe