Eli siis haluaisin tietää paljonko tienaa kuvataiteenopettaja kun tunnit ovat niin kalliita?
Kuinka paljon tienaa kuvataiteen opettaja?
5
4730
Vastaukset
- mitkä tunnit?
Yksityistunnit?
Kansalais- tai työväenopiston tunnit?
Mitkä tunnit?
Kurssimaksu julkisen valvonnan alaisessa oppilaitoksessa ei kerro sitä, mitä opettaja tienaa. Palkat maksetaan oppilaitoksessa noudatettavan työehtosopimuksen mukaisesti, eivätkä ne ole päätä huimaavia vaan painvastoin.- aloitinketjun
Ok. Kitoksia selvennyksestä. Tyttäreni on nimittäin itse kuvataidekoulun tunneills eikä ole kovin halpa harrastus.
- oooopoooo
Itse opetan yksityisessä taidealan koulussa. Lukukausimaksut on niin huimat että jos minulla olisi lapsia niin ei olisi varaa laittaa. Ylipäänsä minulla ei ole varaa lapsia tehdä edes, en tule itsekään toimeen.
Tuntipalkkani on 25 euroa. Opetustyötä on 4 h ilta(eli palkka 4x25e/ilta). lisäksi pari tuntia valmistelua ennen opetuksia. Tuon lisäksi annan yksityistunteja(oma yritys) ja teen erilasia hanttihommia kuten istun kaupankassalla viikonloppuisin ja lomilla.
Lukukausimaksusta 24 % on alv. Siitä lopusta osa tulee minulle ja osa koululle.
Kesäisin on taukoa opetustyöstä,3,5 kk jolloin tulot pitää rääpiä muualta, en saa mitään lomailu/tyhjänpanttinamakaamispalkkaa tai lomaltapaluurahoja vai mitä ne ovat. Myöskin sairaslomaraha vai mikä se on on minulle vieras käsite, jos joutuu olemaan joskus poissa, tunnit pitää pitää joskus myöhemmin. Eli senkään puolesta en voisi pitää lapsia kun ei voi olla töistä pois lapsen sairastumisten vuoksi. Itselleni en salli sellaisia hömpötyksiä kuin sairastelua, ne on ylhäisön höpöhöpöhommaa. Yksi flunssapäivä maksaa minulle 120 euroa eli on pois kkpalkastani.
Ikinä en ole tienannut yli 20000 vuodessa, vaikka olen jo 4kymppinen. Nuorempana tuloni saattoi olla 11 000 vuodessa.
Tulin tänne palstalle kun pohdin että pitäisikö kouluttautua jollekin toiselle alalle, tuntuu että raha ei riitä elämiseen.- oooooooppppp
Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.
- Anonyymi
oooooooppppp kirjoitti:
Niin, ja lisäksi olen kouluttaunut alalle 6-vuotiaasta lähtien.
No puhut kyllä täyttä paskaa. Tai sitten et ole millään tapaa pätevä opettamaan, kyllä yliopiston käynyt opettaja tienaa 2000 ja yli kuukaudessa. Ja ne kesälomarahat tulee siksi, kun työmäärä on suuri ja sitä suunnittelua pitää tehdä aika paljon koulun ulkopuolella. Jos kesälomarahay ei maksettaisi, kuukausipalkkaa pitäisi nostaa joku 1000 euroa lisää, koska opettajilla on yliopistokoulutus, maisteri tai tohtori.
Aineopettaja työ ei ole yhtään huono, eikä kyllä palkkakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100