Täällä kirjoittelee 26 vuotias mies joka on ollut kerran parisuhteessa elämänsä aikana. No se kaatui sitten tiettyihin asioihin. Se ei nyt ollut viestin idea. Idea on se ettei mulla ole ikimain varaa parisuhteeseen. Mulla on vakituinen työ, josta varmaan useampien mielestä saan ihan kohtuullista palkkaa. Mutta mitä mulle jää kuun lopussa käteen, ei yhtään mitään. Nyt mulla on joku reilu 250e tilillä. Tuosta pitäis vielä raapaista auton tankki täyteen, 85e. No asuntolainaan yhtiövastikkeeseen autoon menee käteen jäävistä tuloista n. 50%, eli n. 50%. jää myöskin elämiseen josta tietysti kaikki muut laskut jne. Säästöön ei ole viimeisen 12kk aikana jäänyt kovin montaa euroa. En keksi mitään suurempaa mistä voisin vähentää menojani.
No kuitenkin. Onko tilanne nyt se että mulla ei ole varaa naiseen. Siis vaikka puhutaan ihan perinteisestä parisuhteesta. Ei todellakaan mistään maksullisesta. Mutta parisuhteessahan on yleinen oletus se että mies maksaa "kaiken" eli ulkona pitäis käydä syömässä joka viikonloppu ja vähintään kerran vuoteen naiset odottavat jotakin ylläri etelän matkaa. En ole small talk miehiä, ja oon kyl varmaan aika tylsää seuraakin loppupeleissä. Tuntuu et kaikki naiset etsivät jotakin vitsiveikkoa, huikean tilanneälyn omaavaa miestä, jonka kanssa pystyy keskustelemaan jne. Ei riitä että on vain kumppani rinnalla, jonka kanssa tehdään asioita ja jutellaan silloin tällöin pitkin päivää, eikä jatkuvasti höpötetä kaikkea "turhaa".
Tuntuu että ainut jolla tälläinen mies voi saada naisen on raha, ja sitä mulla ei nyt aivan tolkuttomasti ole jaossa, niin pakostihan tässä alkaa pikkuhiljaa katkeroitumaan. Oon kaikkea sitä mitä naiset ainakin teoriassa haluavat, eli kiltti, vastuullinen, rauhallinen, ihan ok kroppainen (185cm/84kg), harrastan liikuntaa, väkivallaton, omia lapsia tulevaisuudessa haluava, huomaavainen. En juo alkoholia nimeksikään, en juurikaan polta paitsi baarissa ehkä satunnaisesti ja baarissa käynnit voi laskea helposti yhden käden sormilla vuodessa. Olen suvaitsevainen, jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, kunhan ei tee toiselle pahaa.
Ok. No sitten ne mun heikkoudet naismarkkinoilla. Olen hiljainen, introvertti, kotona viihtyvä ja kaverit eivät ole mulle kovin tärkeitä, eli pärjään loistavasti yksin. En päästä ketään kovin lähelle itseäni kovin helposti. Usko on mennyt ihmisiin monen koulukiusaamisvuoden jälkeen. Ehkä tästä johtuen vaikutan alkuun etäiseltä ja kenties ylimieliseltä, jota en todellakaan ole jos muhun viitsii paremmin tutustua. Itsetunto voisi myöskin olla parempi, mutta menneet vuodet koulussa ovat jättäneet arpensa.
Mutta kun tuntuu ettei naisille enää riitä mies joka ei ikipäivänä löisi naistaan, ottaisi naisensa tunteet huomioon, antaisi parisuhteeseen pieniä romanttisia asioita ja hetkiä, ei pettäisi ja olisi muutenkin luottamuksen arvoinen. Empä tiedä. Tuntuu et mut on tuomittu ikisinkuksi. Mutta ei musta kyllä luovuttajaa saa, se on varma, sanon oman mielipiteeni ja pidän yhteisistä sovituista asioista kiinni.
Ei varaa parisuhteeseen t. Mies vm86-
30
340
Vastaukset
- mies vm.86
Ja siis onhan mulla toki säästötilillä sopiva backup jos satun jäämään työttömäksi niin ei ole hätää hetkeen, mutta siihen en koske niin pitkään aikaan kun ole vakiduunissa.
- masasa2
Ei kovin etäisesti tuttu tunne.
- Voimahaleja
hmmm....voisiko asian nähdä näin, että jos on liian asiallinen olemus, niin se on pelottavaa. Nuorempana uskalsi lähestyä sellaisia, jotka olivat jotenkin rikkinäisen tai erilaisen näköisiä.
Kiltin pojan särmikäs ja suittu olemus huokui isällistä käskytystä.
Sitten kun ikää tulee lisää, oppii suhtautumaan ja ENSiN tutustumaan.
Uskoisin, että kyllä naiset haluavat (luonteeltaan) kiltin miehen, mutta ehkä ulkonäkö pelottaa.
Kuulostat asialliselta ja mukavalta. Ei suhde voi olla rahasta kiinni.
Kyllä se siitä, kaikkea hyvää matkaasi
Myönnän, etten itsekkään edelleenkään halua lähestyä 100:lla suittua pukumiestä. Varsinkin jos ilmekkin on maailman ylimielisin. Ensimmäinen ajatus on "etten kelpaa, en edes yritä, se halveksii mua kuitenkin"..
Kyllä, odotan mieheltä käytötapoja ja aivoja, mutta sallin myös erilaisen näkökulman. Siksi kai ajaudun edempi luovien ihmisten pariin. He eivät ole pukupykälässä vaan voivat olla pukeutuvat aika rentusti. Ja sallivampia.
Mietippä nuoria naisia ja miehiä. Hehän usein etsivät vähemmän vakavasti otettavaa....mistä rima on alimmillaan....jota on helppo lähestyä?
Toiset vakiintuvat aiemmin toiset myöhemmin.- Aina oppii uutta
Tää olikin ihan uutta. Kiltin miehen huoliteltu ulkonäkö pelottaa, mutta kaljun tatskatun jännäbodarin ulkonäkö vetää vain puoleensa.
- öääösdlfösdflsädöfl
Aina oppii uutta kirjoitti:
Tää olikin ihan uutta. Kiltin miehen huoliteltu ulkonäkö pelottaa, mutta kaljun tatskatun jännäbodarin ulkonäkö vetää vain puoleensa.
Jos sä todella luulet että se on ulkonäöstä kiinni niin melko helpostihan voit muuttaa itsesi kaljuksi, bodariksi ja tatuoiduksi.
- Älä liiottele
Aina oppii uutta kirjoitti:
No rajansa kaikella, ei mennä äärimmäisyyksiin.
Ymmärrät varmaan kohtuuden?
Linnakundin lookki on linnakundin. Eikä todellakaan houkuttele. Tarkoitin että liika täydellisyys on karkottavaa. Makunsa kullakin.
En esim ymmärrä miksi Cheek on valinnut sellaisen lookin. Se look ja hänen musiikki eivät kuulu yhteen.
Musiikki on kapinaa ja ulkoasu on vanhempien unelma/ kroisos rikkaan harjalla suitut peruspertti hiukset ja leuhkaakin leuhkempi ilme. Kaikki osaset riitelee ulkoapäin katsottuna. Otetaan esimerkki, kerran kapinoit niin provoilevasti
1) rento kiva tavis, jota uskaltaa lähestyä. Ei edes taidehemmo
http://modera.co/blog/wp-content/uploads/2013/04/jeans-for-men.jpg
2) rento esimerkki, mutta en lähesty flirttaillen edes tällaista pukumiestä.
http://3.bp.blogspot.com/-iOvDBOVDWFM/USMTI54hUtI/AAAAAAAACn0/3wGAODqVGQM/s1600/mens-fashion-trends-1.jpg
Mutta mä olenkin luova ihminen ja jokainen katsoo miestä eri tavalla.
ja lopussa näet loput söpöliinit
http://www.google.fi/search?gs_rn=25&gs_ri=psy-ab&cp=5&gs_id=1m&xhr=t&q=renttu&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.50768961,d.bGE&biw=1075&bih=624&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=QMEQUtTKLPD14QT52IDYAQ#bav=on.2,or.r_qf.&fp=50f7af2505356e3b&hl=fi&q=mens look&sa=1&tbm=isch&um=1&imgdii=_ - Taas opin uutta
Älä liiottele kirjoitti:
No rajansa kaikella, ei mennä äärimmäisyyksiin.
Ymmärrät varmaan kohtuuden?
Linnakundin lookki on linnakundin. Eikä todellakaan houkuttele. Tarkoitin että liika täydellisyys on karkottavaa. Makunsa kullakin.
En esim ymmärrä miksi Cheek on valinnut sellaisen lookin. Se look ja hänen musiikki eivät kuulu yhteen.
Musiikki on kapinaa ja ulkoasu on vanhempien unelma/ kroisos rikkaan harjalla suitut peruspertti hiukset ja leuhkaakin leuhkempi ilme. Kaikki osaset riitelee ulkoapäin katsottuna. Otetaan esimerkki, kerran kapinoit niin provoilevasti
1) rento kiva tavis, jota uskaltaa lähestyä. Ei edes taidehemmo
http://modera.co/blog/wp-content/uploads/2013/04/jeans-for-men.jpg
2) rento esimerkki, mutta en lähesty flirttaillen edes tällaista pukumiestä.
http://3.bp.blogspot.com/-iOvDBOVDWFM/USMTI54hUtI/AAAAAAAACn0/3wGAODqVGQM/s1600/mens-fashion-trends-1.jpg
Mutta mä olenkin luova ihminen ja jokainen katsoo miestä eri tavalla.
ja lopussa näet loput söpöliinit
http://www.google.fi/search?gs_rn=25&gs_ri=psy-ab&cp=5&gs_id=1m&xhr=t&q=renttu&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.50768961,d.bGE&biw=1075&bih=624&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=QMEQUtTKLPD14QT52IDYAQ#bav=on.2,or.r_qf.&fp=50f7af2505356e3b&hl=fi&q=mens look&sa=1&tbm=isch&um=1&imgdii=_Eli sä lähestyt vain miesmalleja, joiden varallisuuden uskot olevan lähellä omaasi. Enemmän henkkamaukkaa, vähemmän Armania. Ok. Nyt selkis.
- Musta/valkoinen maa
Taas opin uutta kirjoitti:
Eli sä lähestyt vain miesmalleja, joiden varallisuuden uskot olevan lähellä omaasi. Enemmän henkkamaukkaa, vähemmän Armania. Ok. Nyt selkis.
Teinillä on näköjään kaksi vaihtoehtoa.
Äärilaidat kummallakin reunalla ja keskellä ei ole värejä ollenkaan.
Tai on, mutta se on pelkkää vittuilua. Muuta et taida osata?
Miljonäärien kakarat on jo nähty.
ps. varallisuus ei välttämättä näy ulospäin. Sekin on kasvatuskysymys.
Ja valitettavasti huumeiden käyttö ei näy aina ulospäin.
Mentaaliongelmat eivät välttämättä näy ulospäin.
Typeryys ei välttämättä näy ulospäin (ellei se ole lippis ja bmw).
- ei vaaraa
Ei se rahasta kiinni ole.
- bleeding heart
Ei mullakaan varaa ja oon sua vanhempi nainen, jolla on lisäks vain velkaa!
- mies 86
Kyllä meitä riittää...
- lifemocker
"Mutta parisuhteessahan on yleinen oletus se että mies maksaa "kaiken" eli ulkona pitäis käydä syömässä joka viikonloppu ja vähintään kerran vuoteen naiset odottavat jotakin ylläri etelän matkaa."
paskapuhetta.
luovu tuollaisesta ummehtuneesta ajatusmallista joka on ihan päin persettä.
kyllä mun suhteissa kuin tapaillessakin molemmat maksaa omat osuutensa. eihän siinä ole mitään järkeä alkaa täysin vierasta ihmistä kestitsemään, tällöinhän on miltei 100-varmaa, että sinua tullaan käyttämään hyväksi!- iiiics
Älä hyvä mies ole täysin vieraiden kanssa parisuhteessa.
- Menoarvio2
Tee budjetti ja tarjoa sen mukaan. Sun ikäisissä naisissa on paljon opiskelijoita ja vakituista työpaikkaa etsiviä, joille 100-200 euroa kuussa olisi iso summa vapaa-aikaan. Toisaalta naisetkin ostavat töihin mentyään asuntoja. Vain aktiivista ravintolaelämää ja kallista matkailua harrastavat ovat poissa ulottuvistasi. Tarjoa teekuppi ja voileipiä kotisohvalla, osta punkkupullo viikonlopuksi ja vie kahville kerran kuussa. Kun kuukausibujetti on käytetty, totea se faktana ja ehdota halvempia huveja. Jos joudut maksamaan kahdesta, raflaan, konsetteihin jne. on varaa puolet harvemmin kuin yksin mennessä, mutta ilo moninkertainen. Aika moni nainen tykkää järkevästä miehestä, jolla on raha-asiat jämptisti hallussa ilman suurempaa puhumista.
- lifemocker
älä ikinä tarjoa tuntemattomalle/vieraalle ihmiselle!
- o8o811
Se nyt riippuu miten raha asioita hoitaa. mä olen säästänyt 84 tonnia viimeisen 4 vuoden aikana. Eiole lainaa, ei velkaa ja vuokra-asunto.
- teemu.milto4
Miten sä noin vähän olet onnistunut 4 vuoden aikana säästämään!?
- o8o811
teemu.milto4 kirjoitti:
Miten sä noin vähän olet onnistunut 4 vuoden aikana säästämään!?
Mielestäni tuo on paljon tai kohtalaisesti. Tienaan kyllä ihan hyvin. En käy baareissa eikä ole autoa joten ei rahaa kulu bensaan eikä autoveroon. Oon mä matkustellut jonkin verran ja ostin veneen jokas makso 20 tonnia.
- Tasot ja syvyys
Mä en ymmärrä miten ei ole varaa?
Olin itse pitkään köyhä opiskelija ja odotan löytäväni jonkun joka löytää maksutonta/ edullista tekemistä eikä maksata minulla juomiaan/ ruokiaan.
Miten joku nainen voi vaatia sinua kustantamaan teidän treffit?
Jos tulee puheeksi, sano että sinulla on toistaiseksi pieni budjetti. Olisin itse helpottunut sellaisesta rehellisyydestä. Etsi joku joka ymmärtää sen....tai joku joka on samankaltaisessa tilanteessa.
Ymmärrän pointin sikäli, että minua lähestyy varakkaat miehet jotka olettavat että minä olen valmis matkustamaan heidän kanssaan vaikka etelään tuosta noin vain (että minulla olisi muka varaa siihen) , kaikki treffipaikat on kalliita ruokapaikkoja ja en halua että mies maksaa....itselläni ei ole rahaa. Koko ajan pitäis olla menossa leffaan tms. Ahistaa...
Tuntemattoman miehen kotiin en tahtoisi mennä "saunomaan ja tekemään ruokaa".
Mikä se sellainen deitti sitten on? Lenkille ja kavelylle vai? Salille? - nainen jostakin 34v
En tiedä minkä ikäisenä ap on parisuhteessa ollut, mutta epäilen että nainen on ainakin ollut hyvin nuori jos olettamus on ollut tuon kaltainen. No tottakai ne ulkomaanmatkat on kivoja, aivan varmasti ne myös ap :n kaltaisesta miehestä on kivoja, vai mitä? Mutta yhtä lailla aikuinen nainen kuin aikuinen mieskin ymmärtää ne realiteetit. Jos ei oo rahaa niin eipä siinä paljoa mennä. Tosta sun kirjoituksesta kyllä huomaa senkin ettei sinulla ole hirmuisesti kokemusta teinivaiheen ylittäneistä naisista. Toki on niitäkin naisia jotka kulkevat rahan perässä, mutta ehdoton vähemmistö ne ovat. Kyllä valtaosa naisista valitsee kumppanin tunteen mukaan ja useimmiten juuri "nuorena" lainaa ottaneena sitä rahaa onkin jaossa kaikista vähiten. Mutta kun sitä ikää tulee lisää ja lainat on maksettu niin kyllä se rahallinenkin kiitos sitten tulee ja sitten sitä rahaa onkin enemmän matkusteluun joka varmasti kummankin sukupuolen mielestä on mukavaa. Mutta siis yhtälailla naisetkin tajuavat maailman realiteetit kuin sinäkin. Ei se raha ole mikään valintakriteeri tavalliselle suominaiselle.
- toinen köyhä
Samahan se on naisella jolla on pieni palkka. Ei ole varaa käydä treffeillä ja ainakin hävettää kun joutuu sanomaan ettei pysty viikoittain käymään ravintoloissa. Kahvilla käydessäkin palaa kymppi jos ottaa kahvin kanssa pikkusuolaisen tai leivoksen. Suomi on kallis maa.
Miehillä on usein sen verran hyvä palkka että heillä on varaa käydä naisia metsästämässä yöelämässä. Köyhällä naisella ei ole tätä mahdollisuutta. Kun ajattelee pelkästään ravintoloiden sisäänpääsyjä ja taksikuluja(kuka nainen nyt julkisilla uskaltautuu yöaikaan kotiinsa menemään) ja jotakin täytyisi ehkä nauttiakin, alkoholittomatkin hinnoissaan, alkaa yökerhoreissut olla parissa-kolmessa kertaa vuoteen.
Ja täytyyhän yöelämään pukeutuakin, ei voi oikein vanhoissa kuteissa naisena näyttäytyä, varmat pakit jos ei laittaudu nätiksi ja se maksaa ihan hirvittävästi. Miehillä ei mene ulkoiseen olemukseen läheskään niin paljon rahaa kuin naisilla. Ihan turha mennä laittautuneiden, viimeisen päälle pukeutuneiden kaunotarten sekaan tavistyllerönä pyörimään. Tyhjän saa pyytämättäkin ja lähtemättä baariin säästää ne vähät rahansa.
Niillä joilla on rahaa on helpommat mahdollisuudet löytää joku ja deittailla.
Sympatiani ovat puolellasi.- lifemocker
"Samahan se on naisella jolla on pieni palkka."
teillä naisilla sentään on töitä. jos et ole tiennyt niin naisilla on korkeampi työllisyysaste kuin miehillä - toinen köyhä
lifemocker kirjoitti:
"Samahan se on naisella jolla on pieni palkka."
teillä naisilla sentään on töitä. jos et ole tiennyt niin naisilla on korkeampi työllisyysaste kuin miehilläJoo kyllä sitä deittailematta ihan hyvin pärjää.
Koko palkka (netto 1300e)menee asumiseen, laskuihin ja ruokaan. - toinen köyhä
toinen köyhä kirjoitti:
Joo kyllä sitä deittailematta ihan hyvin pärjää.
Koko palkka (netto 1300e)menee asumiseen, laskuihin ja ruokaan.ja täytyyhän sitä säästää pahan päivän varalle esim.lääkärikuluihin hammaslääkärikuluihin
- jennie.87
Taidat kiinnittää huomiosi vaan tietyn tyyppisiin naisiin, jotka haluaa matkustella, käydä aina viikonloppuisin ulkona ja olettaa miehen maksavan kaiken. Ja sitten luulet kaikkien naisten olevan samanlaisia.
Minä ainakin olen sitä mieltä, että sitten matkustellaan kun siihen on varaa. Joka vuosi ei ole pakko päästä jollekkin matkalle. Eikä reissun maksaminen ole miehen tehtävä, vaan molempien pitää osallistua kustannuksiin.
Eikä joka viikonloppu tarvi käydä ulkona syömässä, itselläni ei ainakaan ole siihen varaa. Yhdessä kokkailu ja vaikka joku hyvä leffa kotisohvalla olis ihan hyvä vaihtoehto viikonlopulle.
Olen kiinnostunut siitä millainen mies on luonteeltaan, enkä hänen palkkapussinsa paksuudesta. Etsin sellaista miestä, jonka kanssa voin olla onnellinen. Ja rahaalla ei voi ostaa onnea.
Haluan löytää miehen, joka on kiltti, vastuullinen, rauhallinen, huomaavainen... Mielellään edes jossain määrin liikuntaa harrastava. Ja tulevaisuuden haaveena sais olla perheen perustaminen.
Etsimääni miestä vaan ei tunnu löytyvän? - 780ph
Mistä tuollaisia miehiä löytyy, jotka maksaisivat naisensa etelänmatkat??? En tunne yhtään tapausta.
- iiiics
Oulussa asuu yksi, Helsingissä toinen ja Pirkkalassa kolmas.
- liina_89
kuulostat aivann unelma mieheltä.
Minua ei haittaa vaikka miehellä ei olisi varaa viedä ulosyömään eikä ostella lahjoja. Se on vain hyvä jos mies ei viihdy baareissa tykkään miehistä jotka viihtyät kotona.
raha ei ratkaise! - ...
Itseasiassa parisuhteessa ollessa kulu vähemmän rahaa kuin yksin, eli rahasta parisuhteen muodostaminen ei ole kiinni.
Kuulostat oikein mukavalta nuorelta mieheltä, joten pää pystyyn vaan. - kyllä voi
seurustelen vaikka olen työtön. Asumme eri asunnoissa mut hyvin menee siltin. Tuun hyvin toimeen työttömänä kun ei käy baareissa juopottelees kaikkia rahoja enkä osta mitään turhaa. Pari tonnia olen säästänyt jo pahan päivän varallekkin ja lomalle lähdetään tos syksyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667