Töihin Yhdysvaltoihin

Avun tarpeessa

Heippa kaikille!

"Ongelmani" on seuraavanlainen:

Avopuolisoni on kotoisin Yhdysvalloista ja haluaa muuttaa kotimaahansa parin vuoden päästä takaisin. Tottakai se tarkoittaa minun kohdallani sitä, että lähden hänen mukaansa. Tiedän, että jotta sinne asti pääsen "täytyy" meidän mennä naimisiin. Se ei kuitenkaan ole ongelmani, koska rakastan tätä miestä ja haluan viettää hänen kanssaan loppuelämäni. Miten kuitenkin nämä työkuviot tulisi hoitaa. Oma unelmani olisi päästä jonnekkin suomalaiseen firmaan töihin esim au pair toimisto, ja toimisto sijaitsisi sitten Yhdysvalloissa, mutta jotenkin en edes tiedä miten lähteä mitään selvittämään. Googleen olen kyllä heitellyt jos jonkinmoista hakusanaa, mutta kyllähän te varmaan tiedätte sen syöttävän monta eri sivua jos ei tarkalleen tiedä mitä etsiä. Olisko jollain siis antaa minulle fiksuja neuvoja, tai esim jos sinä olet lähtenyt aviopuolison mukana yhdysvaltoihin, miten aloitit työnhakemisen tai oliko sinulla jo jotain mahdollisesti tiedossa?

6

535

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+4

Millainen koulutus ja työkokemus sinulla on?

Suomalaiset firmat voi olla aika vaikea. Yleensä niissä on suomalaisia vain esimies-ja asiantuntijatehtävissä, eli ekonomi/DI-pohjalta ja lisäksi vielä muutama vuosi talossa kotimaassa. Toimistoväji jne ovat paikallisia.

Au pairtoimistot ovat kansainvälisiä, siellä tuskin suomalaisia on.

Jos kielitaitosi ei ole ihan terässä niin käytä Suomessa oloaika englannin opiskeluun ja riippuen siitä minnepäin olette muuttamassa niin espanjaa voisi myös miettiä.

• voitamatka

Kuten edellä sanottu, suomalaiset toimistot on aika vähissä ja niissä suomalainen väki on yleensä päällikkötasoa ja/tai lähetettynä työntekijänä määräaikaissopimuksilla. Miksi haluat ylipäätään suomalaiseen toimistoon töihin? Yhdysvalloissa ei kannata alkaa jumittumaan siihen, että etsii suomalaista työpaikkaa vaan asennoidu siihen, että joudut etsimään kaikenlaista mahdollista työtä kaikenlaisista firmoista ja jos sitä ei löydy, niin mitä voisit tehdä yrittäjänä.

• kyntäjän poikax

melkein kannattaa mennä naimisiin jo täällä jos se kaiffari yleensä sitä haluaa, voi olla että kun pääsee kotimaahan niin oma akkka unohtuu kun voi käydä motellissa työkaverin kanssa "palaverissa" kesken päivän ja sitten tulee kassit tyhjinä korvat luimussa kotio. oma eukko ei innosta eikäö jaksa työkiireisiin vedoten,,,eli suomeksi unohda se jätkä ja etsi suomalaine mies jolle menet ajoon

• Avun tarpeessa

tyhmä olet kyntäjän poikax, muuta ei voi sanoa!

• curious George

Missa osavaltiossa taman suomalaisen unelmatoimiston pitaisi sijaita?

• Avun tarpeessa

Baltimoressa tai Dc:ssä. Ja en siis ole koulutukseltani merkonomi. Olen kyllä työskennellyt toimistossa täällä suomessa. Ja aikaisempiin kysymyksiin vastaten. Ei sen pakko ole suomalainen firma olla.. Jotenkin vain itse ajattelin kun kyseessä on näin iso elämän muutos, voisi se olla helpompaa työskennellä suomalaisessa firmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      171
      1492
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      687
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      526
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      125
      518
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      490
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    10. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      49
      479
    Aihe