Töihin Yhdysvaltoihin

Avun tarpeessa

Heippa kaikille!

"Ongelmani" on seuraavanlainen:

Avopuolisoni on kotoisin Yhdysvalloista ja haluaa muuttaa kotimaahansa parin vuoden päästä takaisin. Tottakai se tarkoittaa minun kohdallani sitä, että lähden hänen mukaansa. Tiedän, että jotta sinne asti pääsen "täytyy" meidän mennä naimisiin. Se ei kuitenkaan ole ongelmani, koska rakastan tätä miestä ja haluan viettää hänen kanssaan loppuelämäni. Miten kuitenkin nämä työkuviot tulisi hoitaa. Oma unelmani olisi päästä jonnekkin suomalaiseen firmaan töihin esim au pair toimisto, ja toimisto sijaitsisi sitten Yhdysvalloissa, mutta jotenkin en edes tiedä miten lähteä mitään selvittämään. Googleen olen kyllä heitellyt jos jonkinmoista hakusanaa, mutta kyllähän te varmaan tiedätte sen syöttävän monta eri sivua jos ei tarkalleen tiedä mitä etsiä. Olisko jollain siis antaa minulle fiksuja neuvoja, tai esim jos sinä olet lähtenyt aviopuolison mukana yhdysvaltoihin, miten aloitit työnhakemisen tai oliko sinulla jo jotain mahdollisesti tiedossa?

6

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+4

      Millainen koulutus ja työkokemus sinulla on?

      Suomalaiset firmat voi olla aika vaikea. Yleensä niissä on suomalaisia vain esimies-ja asiantuntijatehtävissä, eli ekonomi/DI-pohjalta ja lisäksi vielä muutama vuosi talossa kotimaassa. Toimistoväji jne ovat paikallisia.

      Au pairtoimistot ovat kansainvälisiä, siellä tuskin suomalaisia on.

      Jos kielitaitosi ei ole ihan terässä niin käytä Suomessa oloaika englannin opiskeluun ja riippuen siitä minnepäin olette muuttamassa niin espanjaa voisi myös miettiä.

    • voitamatka

      Kuten edellä sanottu, suomalaiset toimistot on aika vähissä ja niissä suomalainen väki on yleensä päällikkötasoa ja/tai lähetettynä työntekijänä määräaikaissopimuksilla. Miksi haluat ylipäätään suomalaiseen toimistoon töihin? Yhdysvalloissa ei kannata alkaa jumittumaan siihen, että etsii suomalaista työpaikkaa vaan asennoidu siihen, että joudut etsimään kaikenlaista mahdollista työtä kaikenlaisista firmoista ja jos sitä ei löydy, niin mitä voisit tehdä yrittäjänä.

    • kyntäjän poikax

      melkein kannattaa mennä naimisiin jo täällä jos se kaiffari yleensä sitä haluaa, voi olla että kun pääsee kotimaahan niin oma akkka unohtuu kun voi käydä motellissa työkaverin kanssa "palaverissa" kesken päivän ja sitten tulee kassit tyhjinä korvat luimussa kotio. oma eukko ei innosta eikäö jaksa työkiireisiin vedoten,,,eli suomeksi unohda se jätkä ja etsi suomalaine mies jolle menet ajoon

    • Avun tarpeessa

      tyhmä olet kyntäjän poikax, muuta ei voi sanoa!

    • curious George

      Missa osavaltiossa taman suomalaisen unelmatoimiston pitaisi sijaita?

    • Avun tarpeessa

      Baltimoressa tai Dc:ssä. Ja en siis ole koulutukseltani merkonomi. Olen kyllä työskennellyt toimistossa täällä suomessa. Ja aikaisempiin kysymyksiin vastaten. Ei sen pakko ole suomalainen firma olla.. Jotenkin vain itse ajattelin kun kyseessä on näin iso elämän muutos, voisi se olla helpompaa työskennellä suomalaisessa firmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe