Ahola transport

Rehellisiä uskovia

Juuri Ajankohtaisessa kakkosessa kerrottiin että Ahola transport maksaa Suomessa ajavalle virolaiselle kuskille alle 500€/kk palkkaa.
Hän kielsi ensin tienneen tällaisesta palkasta, mutta kun hänelle näytettiin sähköpostia joka oli Aholan sähköposti hän joutui kiemurellen tunnustamaan asian.
Työtuomioistuimen kanta on että jokaisessa EU maassa maksetaan ko. maan työehdonmukaista palkkaa.

71

5597

Vastaukset

  • Tollasiahan ne lessuton on nimittäin kokemusta oli kaveri useamman vuoden samois hommissa tosi umpikieroa porukkaa

  • Eestissä se on hyvä palkka ja päivärahat päälle ja Urpilainen itse sanoi että ne jotka tienaavat alle 3000 kk ovat matalapalkkaisia köyhiä joten miten tämän nyt pitäsis tulkita ?

  • Kyse ei ollutkaan Eestissä ajossa olevasta henkilöstä, vaan Suomessa ajavasta. Laki sanoo että Suomessa noudatetaan suomalaista työehtoa, mutta ei Ahola ilmeisesti välitä siitä mitä laki sanoo.

  • Roistoja ovat ilmankos vievät meidän ajot polkevat hinnat päin vittua suomeks sanottuna ite joudun kuskeille maksamaan tessin palkan ja maksan mielelläni jos homma hoituu mutta hinnat on mennyt perseellleen juuri tämmöisten roistojen takia minulla on tällä hetkellä ainut vaihtoehto eli konkurssi

  • On niitä muitakin Kokkolassa jotka maksavat tosi huonoa palkkaa, eräs iso kauppa ja olen kuullut että yksi pieni yleishyödyllinen kauppa, niissä taitaa palkka olla noin 1000 luokkaa / kk.

    • Kaupan työntekijöillä on usein vähän tunteja, eli silloin on myös pienempi kk ansio. Tuntipalkan on kuitenkin oltava työehdon mukainen


  • Poihjoismaisten kuljetusten parissa toimiville tuo Ahola transportin toimintatapa on ollut tuttu jo pitkään. Sekä Aholan omat että suomen kilvissä olevat Aholan alihankkijoiden autot ovat vähentyneet ja tilalle on otettu virolaisia.

    Sääli sinänsä että nykyaikaisessa kvartaalitaloudessa laatu on unohtunut kuljetusten ostajien parissa ja pelkkä hinta ratkaisee, oli se erotus halvimman ja rehellisimmän välillä miten pieni vain. Virosta löytyy varmaan hyviäkin kuskeja jos maksaa tarpeeksi mutta kielet kuten ruotsi tai englanti joita tarvitaan muissa pohjoismaissa ovat harvoin edes auttavastii hallinnassa. Kuljettajan ja lastaus-/purkuhenkilökunnan on hyvä ymmärtää toisiaan, jos ei muuten niin edes työ- ja liikenneturvallisuussyistä.

    Tuossa ohjelmassa keskityttiin lähinnä Ahola transportin, Alonewolf Oü:n ja yhden kuljettajan asiaan ja se oli lähinnä pintaraapaisu alan orjakauppaan. Katsokaa valtionyhtiö Itellan pohjoismaiden liikenteen autoja, ei siinä porukassa ole suomalaisia eikä edes niin paljon virolaisia, ne tulevat vielä kauempaa ja ajavat vielä halvemmalla. Minusta on aivan päätön asetelma että valtio kilpailee suomalaisia kuljetusliikkeitä hengiltä romanialaisilla verot romaniaan maksavilla rattiorjilla.

    Tasaisin väliajoin mediassa puhutaan kiinalaisten hikipajojen työoloista. Inhimilliset oltavat ovat toki tärkeitä sekä lähellä että kaukana mutta minusta meidän pitäisi aloittaa asioiden oikaisu maamme rajojen sisältä.

  • Kokkolassa tehdään 8 h päiviä 1000 e kk palkalla, ylityöstä ei makseta mitään !

    • Eli jos viikko ja kk tunnit ovat ns. normaalit niin silloin heidän tuntipalkkansa on noin 5,55€. En oikein usko, mutta jos näin on niin kerro ihmeessä missä näin huonosti maksetaan.


  • Joku väittää viestiketjussa, että Aholat olis muka lestadiolaisia. Mutta eihän se siihen kahto, olkoot vaikka juutalaisia, palkat pitää kuitenkin maksaa TES muodossa. Vai mitä ?

    • Ei vääräuskoisten pettäminen ole minkään uskonnon silmissä syntiä. Toisin ajattelevia saa kohdella niin huonosti kuin uskonnon sisältö lupaa ja vielä vähän sen allekin.

      Näinhän se on joka uskonnossa,:eivät lestadiolaiset ole sen pahempia kuin muutkaan. Turha on aloittajan syyllistää lestadiolaisia.


    • Kunhan saadaan teille köyhille köysi tarpeeksi tiukalle kaulan ympäri, niin teette työtä ruokapalkalla ja asutte vuokralle siinä asunnossa jonka nyt luulette omistavanne. Unohtakaa tessinne ja eläkkeenne, työ on elämän suola. Suomalinen palkansaaja on niin typerä, ettei se edes huomaa köyden kiristyvän ennenkuin tukehtuu.


    • velkaluoköyhyyttä kirjoitti:

      Kunhan saadaan teille köyhille köysi tarpeeksi tiukalle kaulan ympäri, niin teette työtä ruokapalkalla ja asutte vuokralle siinä asunnossa jonka nyt luulette omistavanne. Unohtakaa tessinne ja eläkkeenne, työ on elämän suola. Suomalinen palkansaaja on niin typerä, ettei se edes huomaa köyden kiristyvän ennenkuin tukehtuu.

      saat itte tehdä hommat,mut et tule voittaa kun et osaa ja pysty!


    • Jaa,että sellaisia uskovaisia pyh onneksi tuttavapiirissä ei yhtään lestaa eikä tule.


  • Voisin lyödä vetoa, että tälläkin palstalla ruikuttavista osa on ehkä tietämättäänkin asemassa jossa voi vaikuttaa juuri tällaisiin juttuihin.
    Jokuhan tältäkin yritykseltä palveluita ostaa, muuten ei olisi ajoja. Ja oikeen kun tilaajavastuulakia yms tarkastellaan niin oman käsitykseni mukaan jo tällaisen yleissitovuutta rikkovan yrityksen palveluiden käyttäminen on samallailla laitonta niin palvelun ostajalle kuin tarjoajalle, siittä tää laki onkin jännä...harmi vaan että suurin osa yrityksistä ja ihmisistä ei ota tosissaan näitäkään lakeja sekä tessiä jonka pitäis olla kuljetusalalla päivänselvyys.Laajemmin tarkasteltuna sama koskee lähes kaikkea kulutusta. Suomi ja suomalaiseen habitukseen nyt vaan kuuluu nykypäivänä se että ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan niin palvelut kuin tavarat. Itse ajan myös kuorma-autoa työkseni ja palkka maksetaan pilkullen tessin mukaan enkä ikimaailmassa suostuisi palkanalennuksilla töihin, se on sama kuin omasta pussista laittais omistajan taskuun joka kk rahaa. Talkoot on sitten asia erikseen.

  • voisiko joku Ahola-konsernin johtohenkilöistä vastata tähän kritiikkiin, esim. toimitusjohtaja.

    • hans aholalla on tärkeämpääkin tekemistä kuin seurata teidän urpojen itkemistä täällä.


    • tommy4 kirjoitti:

      hans aholalla on tärkeämpääkin tekemistä kuin seurata teidän urpojen itkemistä täällä.

      aholan toiminta perustuu 100% kusetukseen tollaset herrat linnaan vaan


  • Kyllä tämä ohjelma voi näyttää miten asia on mennyt mutta ei ole kuitenkaan perehtynyt sopimukseen yhtiöiden välissä ja onko tilaaja ollut tietoinen asiasta, jos asia on korjattavissa niin että jokainen saa sen minkä kuuluu niin olen melko varma että Ahola Transport hoitaa asiansa.

    Nyt pitää myöskin perehtyä itse kuljetusalaan, kustannukset nousevat jatkuvasti, määräykset muutetaan koko ajan, yhtiö maksaa muutokset yms... ajokortti on tänä päivänä niin arvokas että kuskit loppuu suomessa, voisi sanoa lyhyesti että valtion määräämät lait ovat niin epäedulliset joka johtaa monien suhteen konkurssiin tai joudutaan lopettamaan, surullista mutta totta.

    Suurin rosvo on suomen valtio, peritään isoja dieselveroja, polttoaineesta 75 % veroa ja epäedullisia työsopimuksia, miten voi ylipäätään toimia suomessa jos vertaa Eestiin, siellä on porkkanoita, alempi palkkavero ja olematon yhtiövero !

    • Jos pelin rehellisyys merkitsisi Aholalle jotakin he tuskin olisivat hävittäneet liki kaikki omat autonsa ja hommanneet tilalle halvempia virolaisia. Aholan omilla palkkalistoilla olleilla kuskeilla oli ehdot kunnossa. Kokkolassa tiedetään varmasti muutaman sentin tarkkuudella mitä auton liikuttaminen maksaa. Jos viitsit katsoa sen pätkän huomaat että Hans Ahola oli myös tietoinen virolaiskuskin palkkatasosta vaikka yritti kiemurrella.

      Sinänsä kuljetusliikkeen kannalta on aivan sama vaikka polttoainevero olisi 200% koska kaikki maksavat saman hinnan ja siirtävät sen asiakkaalle. Saman pitäisi koskea myös kuskin minimipalkkatasoa mutta tätä Ahola on nyt yrittänyt kiertää.


  • Silloin kun säännöt ovat samat kaikille ei kenellään ole kilpailuetua merkittävästi. Kaiymmärrät että kun kustannukset ovat samat kaikille kilpailu on tervettä ja hinnat hioutuvat kohdilleen väistämättä...virolaisten yms ajattamisella alihinnalla saadaan aikaan ainoastaan hetkellinen hyöty mutta on todellisuudessa oman oksan sahaamista. Tämän takia kuljetusalalla tes on helvetin tärkeä ja sen noudatta jättäminen on johtanu tilanteeseen jossa ollaan nyt..
    Rautakangesta väännettynä on ihan sama vaikka kustannukset olisi mitä jos ne on kaikille samat ja taksat näihin kuluihin suhteutettuja. Tajusitko.

  • Etpä taida olla mikään taloushallinnon ammattilainen, pitää kuitenkin ensin laskea quick- ja currentratio:n tapaiset laskelmat yms... jotta voisi selvittää yhtiön taloudellinen kannattavuus, ei siinä auta joku rehupekkajuntti joka on kerran elämässä katsonut tv:tä.

    • Koitappas tehdä laskelmat hypoteettisesti siten, että edes leikisti maksat palkkaa ja maksuja kuten kuuluu ja tarvii. Sitten korotat taksoja sen verran että se kattaa aiheutuneet kulut ja jopa jotain jää viivan alle. Ei se ole kuljetusliikkeen ongelma ja tehtävä tehdä jonkin maaseudulla olevan nyrkkipajan toimintaa kannattavaksi. Taksat on sellaiset että myös kuski saa siittä sen mitä sille lain mukaan kuuluu ja valtiolle maksetaan laissa säädetyt verot. Vaikka kuinka tuntisit olevasi hyvä kuljailemaan asioilla niin tes, verot ja muut maksut on niitä jotka jokaisen täytyy maksaa sille ei voi mitään...tai voi ajattaa näitä polakkeja yms mutta se on pitemmänpäälle varmasti kaikille huonompi ratkasu.


  • Ajankohtainen Kakkonen oli kopioinut jutun Ruotsintelkkarin "Uppdrag Granskning" ohjelmasta. Järkiään kaikki Euroopan suurimmat kuljetusliikkeet (schenkel jne.) käyttivät itäblokin (Romania, Bulgaria jne) kuskeja. Kuukauden reissuja, palkka tonnin paikkeilla, nukuivat ja laiottoivat ruokaa parkkipaikoilla. Kuvasivat salaa useita dieselvarkauksia, kun kuskit säästivät itelle rahaa.
    Kun ruotsalaisilta ketjuilta kysyttiin kuka heidät tavaransa kuljettaa luulivat ruottalaisfirmaksi - mutta se oli vain välikäsi.

  • Eikös Ministeri Räsänen jo tässä muutama viikko takaperin sanonut että lait voi ylittää uskon varjolla.

    • Kyllä kristityn on noudatettava työaikalakia, ja TES:ssiä. Kommunistit ovat rehellisiä, ne noudattavat lakia, miksi ay-liike ei voi puuttua tähän tilanteeseen.


    • ftgvb7 kirjoitti:

      Kyllä kristityn on noudatettava työaikalakia, ja TES:ssiä. Kommunistit ovat rehellisiä, ne noudattavat lakia, miksi ay-liike ei voi puuttua tähän tilanteeseen.

      Kommarit.... Suomen tulevaisuus :D
      Kyllä taitaa olla niin että kommareissa eikä ay liikkeissä ole mitään yhteistä sanan Hyvä kanssa! Katso nyt vaikka P-Koreaa tai Kuubaa tai edesmennyttä Neuvostoliittoa.

      Ajatella että suomessa vielä kehtaat tuommoista edes ajatella saati sanoa muille!


  • Pitäsis olla maanviljelijä, saavat tukiaisia riippumatta kasvutuloksesta.

  • Oli rehti veto kun toimitusjohtaja itse esiintyi eikä mennyt piiloon niinkuin moni tekee, se todistaa jo aika paljon, monet sulkevat puhelimensa ja menevät viikoiksi evakkoon, uskon että AT hoitaa asiansa muutenkin hyvin hoidettu yritys !

    • Aika naivia. Millä tavalla uskot että Ahola "hoitaa hommansa"? Jos ollaan pissattu ihmisiä linssiin ainakin kymmenen vuotta ja nyt joku TV-ohjelma vähän valottaa asiaa tavallisellekin kansalle, mikä muuttuu?

      Mikä on suhteesi aholaan kun usko on niin kova?


    • Alalla oleva kirjoitti:

      Aika naivia. Millä tavalla uskot että Ahola "hoitaa hommansa"? Jos ollaan pissattu ihmisiä linssiin ainakin kymmenen vuotta ja nyt joku TV-ohjelma vähän valottaa asiaa tavallisellekin kansalle, mikä muuttuu?

      Mikä on suhteesi aholaan kun usko on niin kova?

      Nyt tämä passkanjauhaminen saa luvan loppua. Entä nyt onko se sitten Ahola, Betola, Cetelä, Domila, Erola tai Fittula niin tuollainen joutava saivartelu on naurettavaa. Jättäkää rehelliset yritykset ja ihmiset rauhaan. Ja tämä on käsky. Tuliko selväksi? Tulihan!


    • TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

      Nyt tämä passkanjauhaminen saa luvan loppua. Entä nyt onko se sitten Ahola, Betola, Cetelä, Domila, Erola tai Fittula niin tuollainen joutava saivartelu on naurettavaa. Jättäkää rehelliset yritykset ja ihmiset rauhaan. Ja tämä on käsky. Tuliko selväksi? Tulihan!

      Rehellisyys lienee aika häilyvä käsite Aholan tapauksessa, sillä toiminta on ollut ns. rajoja venyttävää jos toistakymmentä vuotta. 10v sitten keinoina olivat säännönmukaiset ylikuormat ja ajoaikasääntöjen rikkominen, nyt halpamaalaisten kuljettajien ja kuljetusyritysten käyttö. Oikein suoraselkäisiä kansainvälisessä liikenteessä toimivia yrityksiä on nykyään kovin vähän, mutta niitä on.


  • Rehellisille yrittäjille nostan hattua. Ne eivät joudu yle:n ajankohtaisohjelman suurennuslasin alle.

    Jos työntekijälle maksetaan vain kymmenesosa hänelle kuuluvasta palkasta se on orjakauppaa ja siitä on saivartelu hyvin kaukana.

  • Ai niin tosirehellisiä, ainakin Tosirealistin mielestä. Minä uskon rehelliseen yrittäjään yhtä paljon kuin joulupukkiin.
    Esim. verosuunnitteluksu nimitetty toimintahan on yksinkertaisesti veronkiertoa tai ainakin sen yritystä.

    • Aika huono verrata verosuunnittelua tällaiseen orjakauppaan. Verosuunnittelussa esimerkiksi lasketaan tarkkaan kannattaako oman pienyrityksen yhtiömuoto olla toiminimi vai osakeyhtiö. Säästöä veroista voi tulla muutamia prosentteja. Täysin laillista, hyväksyttyä ja jopa suotavaa. Veronkierto on sitten täysin eri asia.

      Ahola Transport taas antoi potkut kymmenille suomalaisille lakien ja asetusten mukaan palkatuille kuskeilleen ja hankki tilalle virolaisia joille maksetaan kymmenesosa siitä mitä heille lain mukaan kuuluisi. Siinä sivussa heitä käytetään esimerkiksi kabotaasilainsäädännön rikkomiseen.


    • Alalla oleva kirjoitti:

      Aika huono verrata verosuunnittelua tällaiseen orjakauppaan. Verosuunnittelussa esimerkiksi lasketaan tarkkaan kannattaako oman pienyrityksen yhtiömuoto olla toiminimi vai osakeyhtiö. Säästöä veroista voi tulla muutamia prosentteja. Täysin laillista, hyväksyttyä ja jopa suotavaa. Veronkierto on sitten täysin eri asia.

      Ahola Transport taas antoi potkut kymmenille suomalaisille lakien ja asetusten mukaan palkatuille kuskeilleen ja hankki tilalle virolaisia joille maksetaan kymmenesosa siitä mitä heille lain mukaan kuuluisi. Siinä sivussa heitä käytetään esimerkiksi kabotaasilainsäädännön rikkomiseen.

      Niin, ja aholan omistajathan ovat..... päähuijari perheineen


  • Ja viranomaiset "tutkivat" juttua....;(

  • Yritysten ainut tehtävä on tuottaa maksimivoitto omistajilleen keinoja kaihtamatta. Tes on pelkkä jäänne menneisyydestä eikä kenekään tarvitse sitä noudattaa. Työnantaja sanelee palkan ja työntekijä joko tekee sillä töitä tai ei tee työttömänä. Hyvin yksinkertaista ja toimivaa.

    • Se on miehen puhetta! Siksi niitä yrityksiä perustetaan ja otetaan riski... että tienaisi enemmän!


  • Tarkista mielummin ITELLA jos haluaa kunnon uutuusarvoa:

    -vielä huonommat palkat (kuskit itäpuolelta)
    -ostaa polttoaietta ulkomailla kun valtion oma on liian kallista verokorotuksien jälkeen
    -"kilpailee" mm. Aholan kanssa mutta laittaa verorahat väliin jos eurot ei riitä

    tai onko pelko että tv-lupa rahat ei riitä silloin enää...

    • Ahola transport maksaa isännille 1.08 eur kilometri että silleen


    • halpahinta kirjoitti:

      Ahola transport maksaa isännille 1.08 eur kilometri että silleen

      Niin suomalaisille alihankkijoille? Virolaisille tuskin maksetaan edes tuota? Tuosta kumminkin kun laskee että Aholan liki aina täysillä painoilla polttoaineeseen menee varmaan 0,40/km ja jos kuskille maksaa TES:n mukaan se tekee kaikkine kuluineen toiset 0,40. Sitten meille jää 0,28 josta pitäisi maksaa ihan kaikki muu, kalusto, vakuutukset, huollot, vahingot, kuluminen, kirjanpito, puhelimet ym. ym. unohtamatta että omistajallekin pitäisi jäädä jotakin viivan alle. Kun tiellä posahtaa rengas ja se joudutaan tilaamaan paikalle rengasfirman toimesta voi helposti mennä toista tuhatta euroa - laskekaa kuinka monta kilometriä pitää ajaa että saa sen yhden kumin katettua. Aholan torppareilla ei ole juuri vararenkaita.

      Kuten jossakin muualla mainitsin, laki tavarankuljetuksista tiellä sanoo "Sopimusta ei saa myöskään tehdä, jos kuljetuksen tilaaja tietää tai hänen pitäisi tietää, ettei sopimuksen toinen osapuoli aio täyttää lakisääteisiä velvoitteitaan työnantajana". Eikö Aholan kokoisen lafkan pitäisi olla jotenkin hajulla että noilla hinnoilla ei ole mitenkään mahdollista maksaa kuskille?


  • Vieläköhän Ahola Transport ottaa suomalaisia kuskeja töihin?

  • Typerintä on että tässä syytetään Aholaa vaikka se toimii niin kuin kansainvälisessä liikenteessä toimitaan, itse kilpailevassa yrityksessä toiminut. Eihän kyse on Suomen sisäisestä liikenteestä vaan rajan ylittävästä liikenteestä. SIellä eivät TES:it eikä muut asiat päde jos kilvissä ei lue FIN!
    Siellä on vain EU kansalaisia ja se joka tekee työt halvimmalla saa ajaa. Suomi ei valitettavasti ole enään tällä alueella kilpailu kykyinen.

    Luuleko joku teistä "tietäjistä" että esim. Ahola ei ajaisi Suomalaisilla jos vain tilanne sallisi? Vai onkohan helpompi työskennellä ymmärtämättömien ulkomaalaisten kanssa?

    Ihan samaa tekivät Suomalaiset ennen, menivät "CEMT:iin" koska siellä maksettiin paremmin... Ja saksalaiset valittivat että tullaan kehitysmaista tekemään työt liian halvalla. Katsokaa Saksaa tänään, kuka siellä nyt ajaa? Sakut ajaa itse vain sisäliikennettä tai ovat insinöörejä!

    Eli valittajat - olisitte uskonut äitiä ja käynyt kouluja niin ei katoais työt niin nopeasti tässä epämiellyttävässä markkinataloudessa!

    GO AHOLA ja te muut jotka jaksatte painaa raskaissa hommissa!! (myös Kiitolinjalaiset :D)

    • Katso vaan se ohjelma. Siellä kerrotaan hyvin selvästi miksi tuo liikenne kuuluu suomalaisen TES:n piiriin.

      Aholan kanssa kilpailee edelleen sellaisia yrityksiä joilla ei ole ainuttakaan ulkomaalaista autoa ajossa. Jos se onnistuu heiltä niin miksi ei Aholalta? Ahola on tässä se kapasiteetiltaan suurin orjapiiskuri, muut halpatyövoimaa käyttävät ovat suomen ja ruotsin välillä paljon pienempiä tai käyttävät ainakin halpamiehiä valikoivammin. Ei taida kenelläkään muulla olla yli euromittaisia itä-eurooppaan rekisteröityjä autoja? Aholalla taas ei pian juuri muuta olekaan.

      Pitäisikö mielestäsi kaikki suomalaiset laittaa koulun penkille ja muihin hommiin ihan vain sen vuoksi että Ahola saisi kasvaa vapaasti?


  • Ja sitä paitsi sille virolaiselle maksoi palkan virolainen kuljetusyritys alonewolf eikä aholatransport. Ei kait nyt huolinta maksa alihankkijoiden työntekijöiden palkkoja!! Se on taas sit eri juttu paljon ahola maksaa rahtia alonewolfille!! Sitäkin sietäis tutkia.

  • Kyllä joku täällä jaksaa jauhaa paskaa, se mitä kakkosesta tuli oli vaan paska puhetta. Ota selvää mitä laki sanoo niin te saatte nähä että Ahola ei tee yhtään mitään väärää täällä hetkellä. Ja olen ihan varmaa että DSV, DHL ja kaikki muut isot firmat tekee samalla tavalla. Se on asiakas joka päättää kuljetuksen hinta ja täällä hetkellä se on niin alhaalla että isot firmat ei vaan voi käyttää ainoastaan suomalaisia kuskejä koska ne on valitettavasti liian kalliita.
    Ja on kyllä naurettava nähä kun aikuiset ihmiset ei löydä muuta sanoja kun "nuo lestadialasiet"...kasvaa aikuseks tai oo hiljaa.

    • No itehän en noita lahkolaisia hyvällä katso enkä ole hiljaa sun sanomisista tolla ajatte-
      lulla suomessa pitää laskea kaikkien palkkoja eikä vain rekkakuskien jumalautsi.


    • Jos ajankohtaisessa kakkosessa oli jotakin väärin niin luulisi että he olisivat jo oikaisseet asian. Jos eivät niin he varmaan tapaavat Hans Aholan seuraavan kerran leivättömän pöydän ääressä katsomassa mikä oli oikein ja mikä väärin. Tiedotusvälineet eivät voi mustamaalata ketään noin vaan väärin tiedoin, tai voivat mutta joutuvat siitä vastuuseen. Siellä konsultoidaan aivan varmasti juristia jos ollaan vähänkin epävarmoja mitä voi sanoa.

      Ihmeellinen ala muuten jos asiakas päättää kuljetuksen hinnan ja vielä ihmeellisempää jos asiakkaat eivät päätä maksaa ihan vaan nimellisen hinnan.


    • Goolle Aholasta, kun noin kumartelet, oletkohan tietoinen vai mitä yrität säveltää, ei tee väärää, sanon miksi se toimintaansa on muuttanut lain kunnioittamiseen, kun mennä vuosina ylikuormat olivat melkoisia, sekä renkien ajosuoritteet, silloin ei ollut näitä vinkuintialaisia puikoissa. Kysy vaikka Turun liikkuvilta, tai Ruotsin pollareilta, kun Hanssi joutui paikanpäälle menemään ja maksamaan sakon joka oli enemmän kuin lääkäri määräsi. Raision suoralla monesti toppasivat, kysyen onko sulla kaksi kuormaa päällä?!
      Miksi muuten toistakymmentä suomikuskia otti loparit kerralla, jos talo on niiiiiin hyvä, ei kalustoa voi moittia, mutta eiköhän kuskit ole osan niistä maksaneet, että tänä päivinä virunpojat taitavat maksella sitä kalustoa...!

      Vielä, torpparien km maksu oli 5mk, mitä se on tänään täysperällä,euron, joka on 15vuodessa melkein sama, niin eihän hinnat ole nousseet, vai onko?


    • busmanni kirjoitti:

      Goolle Aholasta, kun noin kumartelet, oletkohan tietoinen vai mitä yrität säveltää, ei tee väärää, sanon miksi se toimintaansa on muuttanut lain kunnioittamiseen, kun mennä vuosina ylikuormat olivat melkoisia, sekä renkien ajosuoritteet, silloin ei ollut näitä vinkuintialaisia puikoissa. Kysy vaikka Turun liikkuvilta, tai Ruotsin pollareilta, kun Hanssi joutui paikanpäälle menemään ja maksamaan sakon joka oli enemmän kuin lääkäri määräsi. Raision suoralla monesti toppasivat, kysyen onko sulla kaksi kuormaa päällä?!
      Miksi muuten toistakymmentä suomikuskia otti loparit kerralla, jos talo on niiiiiin hyvä, ei kalustoa voi moittia, mutta eiköhän kuskit ole osan niistä maksaneet, että tänä päivinä virunpojat taitavat maksella sitä kalustoa...!

      Vielä, torpparien km maksu oli 5mk, mitä se on tänään täysperällä,euron, joka on 15vuodessa melkein sama, niin eihän hinnat ole nousseet, vai onko?

      Busmanni ! Kuka on ottanut loparit?


    • busmanni kirjoitti:

      Goolle Aholasta, kun noin kumartelet, oletkohan tietoinen vai mitä yrität säveltää, ei tee väärää, sanon miksi se toimintaansa on muuttanut lain kunnioittamiseen, kun mennä vuosina ylikuormat olivat melkoisia, sekä renkien ajosuoritteet, silloin ei ollut näitä vinkuintialaisia puikoissa. Kysy vaikka Turun liikkuvilta, tai Ruotsin pollareilta, kun Hanssi joutui paikanpäälle menemään ja maksamaan sakon joka oli enemmän kuin lääkäri määräsi. Raision suoralla monesti toppasivat, kysyen onko sulla kaksi kuormaa päällä?!
      Miksi muuten toistakymmentä suomikuskia otti loparit kerralla, jos talo on niiiiiin hyvä, ei kalustoa voi moittia, mutta eiköhän kuskit ole osan niistä maksaneet, että tänä päivinä virunpojat taitavat maksella sitä kalustoa...!

      Vielä, torpparien km maksu oli 5mk, mitä se on tänään täysperällä,euron, joka on 15vuodessa melkein sama, niin eihän hinnat ole nousseet, vai onko?

      Yhä tänä päivänä Nyköpingin ohi tultaessa jos edellä menee aholalainen, voi olla varma ettei muun väriset autot juuri Bossea kiinnosta vaan sivuun otetaan tuo AT. Ja Bosse ajattaa aina ensimmäiseksi vaakalle, ennenkuin kysyy yhtään mitään.


    • venttalista kirjoitti:

      Yhä tänä päivänä Nyköpingin ohi tultaessa jos edellä menee aholalainen, voi olla varma ettei muun väriset autot juuri Bossea kiinnosta vaan sivuun otetaan tuo AT. Ja Bosse ajattaa aina ensimmäiseksi vaakalle, ennenkuin kysyy yhtään mitään.

      useinkin bussen kanssa ratsiaa pitänyt? kyllä sitä kiinnostaa muutkin suomalaiset
      tai kiinnosti kyllähän se on jo osaaika eläkkeellä harvoin enään tienpäällä
      ja luulen että se kiinnostus suomalaisiin johtuu sen suomalaisesta vaimosta


  • haa ei ahola sitä palkkaa maksa vaan virolainen torppari!!!!supertietäjä????

    • Onneksi lakia ei noin vain kierretä että otetaan joku ulkopuolinen syntipukki. Kuljetusalalla velvollisuudet eivät lopu siihen vaan esimerkiksi minimipalkka pitää maksaa.


  • Jaa3

    haa ei ahola sitä palkkaa maksa vaan virolainen torppari!!!!supertietäjä????

    aivan oikein yksi asianpuhujakin löytyy PISTEET SINNE ! :)

    Mutta muille:

    Melekosta vikinää ja vinkumista ei huhhu heti kun lukisi 12v väittelyä. Kuinka moni Näistä lässyttäjistä on yrittäjä? Kuinka moni tietää Mihin yrittäminen perustuu? Kuinka moni tuntee henkilökohtaisesti Aholat? Muutakun olemalla töissä heille? Kuinka moni tajuaa että ei kaikki aina mene niinkuin paperilla ei edes valtiolla. Aina löytyy se luuranko kaapista jokaisella. Mutta ei millään lailla puolustaakseni Aholaa mutta miksi ei palkata virolaisia kuskeja kiinteät kulut alas? Mutta tuo Ajankohtaisen kakkosen palkka oli kyllä liiaan pieni. Mutta niin miksi kaikki täällä väittelee asiosta kun eivät oikeasti tiedä mistään mitään mitä Aholan konttorin sisällä tapahtuu! Ei kun kyllä täälä tiedetään ja me ketkä kirjoitamme täällä me olemme parempia ihmisä kuin esim. Hans Ahola. Mutta onneksi näiltä nettikeskustelut eivät vaikuta mihinkään! Ja mitä lestadiolaisuus on heikompi asema? Kaikki jotka kykenevät yrittäjiksi voivat olla lestoja tai hinduja tai umpi homoja mitä sitten he tekevät rahaa valtiolle mutta keskittyvät enimmäisikseen tekemään rahaa itselle. Se on pelin henki!

  • kyllä huomaa että ei riitä edes huomiokyky vinkujilla seuraamaan ko dokumenttiä
    kun menee puurot ja vellit sekaisin. PALKAN MAKSAJANA OLI VIROLAINEN KULJETUSLIIKE JOLTA AHOLA TRANSPORT OSTAA KULJETUSPALVELUITA
    ELI NIIN SANOTTU TORPPARI PALKKA JA SEN MAKSU EI KOSKE AHOLAA MUUTA KUN TILAAJA VASTUU LAIN KAUTTA.

  • Eestiläinen kuljetusliike ottaa työntekijän eestissä töihin, lupaa maksaa virallisen palkan provikan, virallinen palkka eestissä on kta 301,93€,
    Jos kuljettaja saa 500€/kk, niin hänellä menee hyvin. joku muu saa vähemmän esim. puolalainen oman auton yrittäjä.

  • yritys millä on laatusertifikaatti on sitoutunut noudattamaan kaikkea mitä siinä on mainittu sertifikaatti on kallis ja suuren työn takana välillä ihmettelee mitä virkaa sillä on koska ei sitä ainakaan ulkolaisilta kuljetusliikkeiltä vaadita Aholalla sellainen on minusta se velvoittaa vaatimaan alihankkijoita noudattamaan kyseisen maan työehtosopimuksia jos kaikilla on samat kustannukset ja velvoitteet niin silloinhan jokin muu asia ratkaisee kuka tavaran kuljettaa se on niinkuin entinen automies uskonto 10 matematiikka 4

    • Sertifikaatit on markkinointipaskaa. Olen minäkin ollut työpaikalla jossa pitkään ja hartaasti hankittu sertifikaatti. Sertifikaatin myöntäminen oli naurettavan ylimalkaista eikä kukaan oikeasti muuttanut työskentelytapojaan. Samaa laaduntonta työtä kuin aina ennemminkin.


    • Aholat ovat helluntalaisia.Tämä on varma tieto.


  • Sipilän perhefirma on kolmanneksi suurin omistaja Aholassa. Mistähän into muuttaa maantiekuljetusten lainsäädäntöä...????!!!!

  • Rosvo se sipilä perkele.

  • nyt ahola transport irtisanoo 8 henkilöä yt-neuvottelut on käyty

  • ..ja nyt haetaan sinisilmäisiä torppareita ottamaan korviaan myöten velkaa uuteen autoon ja sitoutumaan heille 100% orjaksi paska taksalla... :-o

  • Täysin huuhaata nämä teidän puheet.. :)

  • Ja torpparit menee konkkaan vuoden kahen päästä.

  • mikä heidän asiakas iso on jttänyt konkkahakemuksen

    • limetec teki kuperkeikan,joten kohta menne myös ahola transport


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. En ymmärrä holokaustin kieltäjiä?

    Aivan sama kuin kieltäisi ettei 2 maailmansotaa ole ollutkaan. Onko heillä pimeä alue tuolta osin vai onko se tahallista kieltämistä. Jos myöntäisi se
    Maailman menoa
    357
    3092