Miten on mahdollista että missään muualla maailmassa ei kiinnitetä Alcoholiin näin paljon huomiota onhan se hyvä että hallitus joka ei ole saanut kuin lisää velkaa köyhälle kansalle laittaa omat ongelmansa Alcoholinpiikkiin työttömyys , valtion velka jne kyllä tämä hallitus muistetaan .
Suomen ongelmat johtuvat Alcoholista ?
253
2729
Vastaukset
- Ei eka kerta
Ainahan Suomessa on pidetty valtiontalous pystyssä korottamalla alkoholin hintaa. Pulassa oltaisiin jos kukaan ei joisi alkoholia.
- kääntöpuolet rahan
mutta jos laillistaisivat kannabiksen, niin siitä saisi veroa valtiolle, mutta porukka laiskistuis niin pahasti ettei jaksaisi käydä töissä.
- jan6
kääntöpuolet rahan kirjoitti:
mutta jos laillistaisivat kannabiksen, niin siitä saisi veroa valtiolle, mutta porukka laiskistuis niin pahasti ettei jaksaisi käydä töissä.
enpä alle kirjoita.itse polttelen silloin tällöin ja käyn satunnaisesti töissä.jos vedät kunnon kännit niin sillon jäät aamulla varmaan makaamaan,mut pilen polttelusta ei tuu krapulaa ja niin sillon jaksaa lähtee.sitä paitsi alkoholi on vaarallisin aine maksalle ja kännipäissäänhän porukka sekoilee ja näin pois päin.
- kääntöpuolet rahan
jan6 kirjoitti:
enpä alle kirjoita.itse polttelen silloin tällöin ja käyn satunnaisesti töissä.jos vedät kunnon kännit niin sillon jäät aamulla varmaan makaamaan,mut pilen polttelusta ei tuu krapulaa ja niin sillon jaksaa lähtee.sitä paitsi alkoholi on vaarallisin aine maksalle ja kännipäissäänhän porukka sekoilee ja näin pois päin.
En minäkään. Ei se ganja pelkästää laiskista tai tuo niitä päänsisäisiä ongelmia. Ne on ihan itsestä ja muista johtuvia. Se laittaa ajattelee syvällisemmin...ihmisyyttä ja mitä hemmettiä me täällä duunaamme. Emme ainakaa eläeksemme verorobotteina masentavassa työssä. Ihminen joka ei tunne olevansa vapaa on orja ja kuinka paljon ihmiset tuntee tätä 6-14 töissä ollessaan??? :)
- eafasfa
En minäkään. Ei se ganja pelkästää laiskista tai tuo niitä päänsisäisiä ongelmia. Ne on ihan itsestä ja muista johtuvia. Se laittaa ajattelee syvällisemmin...ihmisyyttä ja mitä hemmettiä me täällä duunaamme. Emme ainakaa eläeksemme verorobotteina masentavassa työssä. Ihminen joka ei tunne olevansa vapaa on orja ja kuinka paljon ihmiset tuntee tätä 6-14 töissä ollessaan??? :)
Millä se sossu maksais sun ja muiden narkkien elämisen jos kukaan ei kävis töissä ja verotulot menis nollaan? sillon ei isukki ja äiskäkään pystyis auttaan ja narkkarit olis tosi pahassa pulassa.
- Minvaan____
eafasfa kirjoitti:
Millä se sossu maksais sun ja muiden narkkien elämisen jos kukaan ei kävis töissä ja verotulot menis nollaan? sillon ei isukki ja äiskäkään pystyis auttaan ja narkkarit olis tosi pahassa pulassa.
Polttelen mieki viikonloppuisin joskus harvakseltaan. JA OLEN TYÖSSÄKÄYVÄ. Jokaikinen sekunti töissä v*tuttaa. Inhoan tätä yhteiskuntaa. ganja auttaa laskemaan stressiä tästä maanpäällisestä helvetistä jossa isot yhtiöt syövät pienet ihmiset. Tämä systeemi on täysin läpimätä ja palvelee ainoastaan ahneita.
- Minvaan____
eafasfa kirjoitti:
ps. ei ganja satunnaisesti nautittuna ihmisestä narkkia tee. Kuten ei satunnainen alkoholin naukkailukaan. Minä en ole narkkari. En, vaikka muut väittäis mitä. Poltan/nautin ehkä alle kymmenen kertaa vuodessa. Se ei minusta narkkaria tee.
- mies38.
eafasfa kirjoitti:
Ostan kaljaa aina varastoon kotiin joten eipä mua haittaa milloin myynti loppuu ja baareissa edes en käy joten kaikki baarit sais vaikka sulkea ja lopettaa. Jos terveyttä halutaan edistää niin työttömille pitää saada töitä ja hyvää palkkaa. Kotona työttömät alkaa ajankuluiksi juopotelemaan ja se ei ole kenenkään etu.
- työeläkeyhtiö
Minvaan____ kirjoitti:
ps. ei ganja satunnaisesti nautittuna ihmisestä narkkia tee. Kuten ei satunnainen alkoholin naukkailukaan. Minä en ole narkkari. En, vaikka muut väittäis mitä. Poltan/nautin ehkä alle kymmenen kertaa vuodessa. Se ei minusta narkkaria tee.
Ai jos mie saisin millin lisäeläkettä vuodessa, nykyisen 15000 euron lisäksi, nii ottasin kunnon kännit. Samalla valtio saisi verotuloja ja kansa pelastuis.
Muuta! Ottasin mieluummin puoltoismillii. Pitää jutellakkii veljien kaa. - Töitä kaikille!!!
mies38. kirjoitti:
Ostan kaljaa aina varastoon kotiin joten eipä mua haittaa milloin myynti loppuu ja baareissa edes en käy joten kaikki baarit sais vaikka sulkea ja lopettaa. Jos terveyttä halutaan edistää niin työttömille pitää saada töitä ja hyvää palkkaa. Kotona työttömät alkaa ajankuluiksi juopotelemaan ja se ei ole kenenkään etu.
mies38. on oikeassa, ei alkoholismia hoideta kielloilla. Olen jo monta kertaa täälläkin palstoilla ehdottanut, että kaikki työt jaetaan 6tuntisiksi työpäiviksi, niin riittää kaikille töitä.
Jos oikeiasti halutaan hoitaa, niin töitä todellakin kaikille tasapuolisesti, liika vapaa-aika on ihmiselle pahaksi, kuin myös pitkät työpäivät.
Lisäksi kouluun oikeata asennetta uskooon, ei uskontoon. Rentoutua voi muullakin tapaa, kuin olla pää jäässä.
Vaatikaa myös vanhemmat nuoriltanne kotiaskareita ja olkaa läsnä, kun nuoret kehittyvät ja ottavat oppia teistä.
Ei missään nimessä ruoholapsia tai ruoholoisia lisää tähän maahan, huumeista ei todellakaan seuraa mitään hyvää. Ne jotka ovat alkaneet pössyttemään, ovat antaneet jo periksi luonteenheikkoudelleen ja eivät ole hereillä, kuten meidän täällä maailmassa pitäisi olla.
Itse teen vapaaehtoistyötä heidän kanssaan ja heillä on myös paljon vaikeampi selvitä huumeista, kuin alkoholista. Ja kaiken lisäksi he yleensä käyttävät jossain määrin molempia, joten sekakäyttäjiä on todella surullisen paljon. - Resurekkaresupekkare
To: Ei eka kerta
Kaikki maailman arkipäivän-sankarit yhtykää - ................
eafasfa kirjoitti:
Olet väärässä etteikö sosulla elävät maksaisi veroa. Veroa maksetaan kaikesta mitä ostat.
- roopesteri1
pontikankeittäjänä/myyjänä on viime vuodet bisnekset mennyt vaan alamäkeä,joten kannatan syvästi alkoholilakien tiukennuksia! Eli vkl alko/kaupat ym ei myyntiä ollenkaan ja vironmyynnille määrärajat eli vaikka matkustaja saa tuoda 1keissi kaljaa tai sidukkaa ja yhden kirkkan ja 2 viiniä! ja arkenakin alkoholin myynti lopetetaan jo klo 17.00 ja aamulla alkaa 11.00,eli kyllä kuusi tuntia pv riittää myyntiajaksi.ja kun tälläinen laki astuu voimaan niin aion harkita myös pirtukauppaan lähtemistä,sillä siinä tuotteessa on potkua ja myyntikate paikallaan,eikä mahd vankilatuomiokaan näin huumeitten aikana kova ole jos "rengit" sattuu joskus tullissa palamaan! (jo rupes meikäläisellekin Aurinko paistamaan lamasuomessa!) JIPIEJEEIAA !!!!!!
- masa882
eafasfa kirjoitti:
sun kohalla eafasfa se taas nähää kuin tyhymiä juttuja ihmiset päästää suustaan kun puhuvat asioista joista eivät tiiä mitään
' - nähty homma
jan6 kirjoitti:
Ainakaan fyysinen työ ei onnistu. Epäilen vahvasti, että henkinen työ vielä huonommin.
- Sburgu kalle.
mies38. kirjoitti:
Ostan kaljaa aina varastoon kotiin.
aloituksessahan oli kyse alkoholin saatavuuden vaikeuttamisesta. Väittäisin kyllä ettei tälläisillä lailla ole mitään merkitysta. Suomalaselle on kehittynyt tässä asiassa ihan uskomaton kekseliäisyys. Suomalaiset vastaavat aina nähin rajoituksia koskeviin lakeihin uskomattomalla kekseliäisyydellä. Esm nykyisin uskoisin näin olevan, että viron halvemman viinan tuonnista johtuen varakkailla suomalaisiilla on enemmän viinaa kotona, sitten kieltolain. Viron tuonti toimii näin suunilleen:" Hei tosit sää mulle pari pattuu, ku mää kuulin et sää menet, käymää tuos lahen takaa,, mää voin korvata vähä kantamiset.". Tätä kissan hännän vetoa on jatkunut kielto laista lähtien. Suomalaisille on kehittynyt ihan uskomaton kekseliäisyys alkoholi lain kiertämisessä.
Mutta käy vaikka kysymässä tämän kaupungin tunnetuimmalta sburku kallelta, et korotetaaks viinan hintaa niin se sanoo, et korotetaa, ku se "Sburgu Kalle" tietää saavansa "Lestinsä" tavalla tai toisella. Viinan hintaa pitää korottaa sanoo "Sburku Kalle" kaik hyvähä maksaa ain! Näi sanoo asian tuntia "Sburgu Kalle". - ruma lihava nainen
http://pleieri.blogspot.com/2013/05/ruma-lihava-nainen.html on kamala olipa kuinka humalassa tahansa.
- sivusta seuraaja
................ kirjoitti:
Olet väärässä etteikö sosulla elävät maksaisi veroa. Veroa maksetaan kaikesta mitä ostat.
Eihän ne sossun rahoilla elävät tuota yhtään lisää verovaroja.
Saavat juuri meidän työssä käyvien maksamia veroeuroja ilmaiseksi, tekemättä ja tuottamatta mitään, jotka sitten käyttävät kulutukseen.
Eli ovat vain yhteiskunnan loiseläjiä... - oma vikasi!
Minvaan____ kirjoitti:
Polttelen mieki viikonloppuisin joskus harvakseltaan. JA OLEN TYÖSSÄKÄYVÄ. Jokaikinen sekunti töissä v*tuttaa. Inhoan tätä yhteiskuntaa. ganja auttaa laskemaan stressiä tästä maanpäällisestä helvetistä jossa isot yhtiöt syövät pienet ihmiset. Tämä systeemi on täysin läpimätä ja palvelee ainoastaan ahneita.
Miksi ihmeessä äänestät kuitenkin TV:n ohjeiden mukaan noita hallituspuoleita Kok SDP- vihr. vas., jotka luovat Suomen loput rahat Kreikkaan ja ovat hyvä-veli systeemiä täynnä?
Älä ole muille vihainen kuin itsellesi.
Viina ja kalja touhut pitäisi lopettaa koko maassa. - kotiviini82
oma vikasi! kirjoitti:
Miksi ihmeessä äänestät kuitenkin TV:n ohjeiden mukaan noita hallituspuoleita Kok SDP- vihr. vas., jotka luovat Suomen loput rahat Kreikkaan ja ovat hyvä-veli systeemiä täynnä?
Älä ole muille vihainen kuin itsellesi.
Viina ja kalja touhut pitäisi lopettaa koko maassa.kiellettäis kaljan myynti sit samantien kokonaan, mutta ei myöskään sitten poikkeuksia. Arkadianmäen pukusedät- ja tädit eivät saisi sitä viiniänsä ravintolassa kun syövät veronmaksajien piikkiin.
Itse hauduttelen viinini, maksaa noin euron 1 litra ja parempaa kuin alkon esanssiviinit. Luomua, hyvää ja makuja löytyy niin montaa kuin pakastimesta marjoja.
Siinäs sitten koittavat sitä kieltää, ho ho ho. - Vitun Spliffi
No voi nyt vittu näitten pössyttelijöiden kanssa. Toi on ihan turhaa jauhaa, et laittaa ajattelemaan syvällisemmin tai laajentaa tietoisuutta tms.
Samaa paskaa se on kuin muutkin. Ja jos ei ihminen kestä krapulaa, niin kannattaa olla selvinpäin. Opetella siihen jos ei luonnostaan osaa.
Niin tein itsekin. Vanhemmiten(34v vasta) mulla krapulat pahenivat reilusti ja niin paljon, että rupes vituttaan, joten jätin alkoholoin kokonaan.
En edes miettinytkään ganjaa pössistä pajareita ja miksikä tätä krapulatonta ihmepäihdettä kukakin nyt nimittelee. Muista päihteistä puhumattakaan.
Ja toinen teissä helvetin sauhupäissä on tää piirre, et ei töihin kirveelläkään kun se "orjuuttaa" ja ties mitä.
Ja silti rahaa täytyisi olla kuin rakennusmestareilla, mikä nyt puolestaan tarkoittaa pummaamista ja ylipäätäänkin toisten lompakolle tuppaamista.
Kasvakaa aikuiseksi ja ottakaa vastuu itsestänne. Ja tehkää ITSE jotain(eli kaikki) sen eteen, mitä haluatte. Älkää maksattako sitä muilla ja kehuskele vielä sillä ettei käy töissä. Tai muuttakaa sit edes Intiaan, missä kerjääminen on hyväksytty osa yhteiskuntaa.
Helvetin vellihousut. - älkääjuopukoviinistä
Eikö teillä ole muuta tekemistä elämässä kuin huumeet ja alkoholi ? Alkoholin hintaa pitäisi nostaa paljon enemmän koska se on niin haitallinen aine.
- yhteishyvä.
sivusta seuraaja kirjoitti:
Saavat juuri meidän työssä käyvien maksamia veroeuroja ilmaiseksi, tekemättä ja tuottamatta mitään, jotka sitten käyttävät kulutukseen.
Eli ovat vain yhteiskunnan loiseläjiä...Laitamme ainakin kaiken kiertoon.
- ouu jeee
mies38. kirjoitti:
Niin mun mutsikin sano www.pikavippiluottotiedottomalle.com
- dssasdsa
Vitun Spliffi kirjoitti:
No voi nyt vittu näitten pössyttelijöiden kanssa. Toi on ihan turhaa jauhaa, et laittaa ajattelemaan syvällisemmin tai laajentaa tietoisuutta tms.
Samaa paskaa se on kuin muutkin. Ja jos ei ihminen kestä krapulaa, niin kannattaa olla selvinpäin. Opetella siihen jos ei luonnostaan osaa.
Niin tein itsekin. Vanhemmiten(34v vasta) mulla krapulat pahenivat reilusti ja niin paljon, että rupes vituttaan, joten jätin alkoholoin kokonaan.
En edes miettinytkään ganjaa pössistä pajareita ja miksikä tätä krapulatonta ihmepäihdettä kukakin nyt nimittelee. Muista päihteistä puhumattakaan.
Ja toinen teissä helvetin sauhupäissä on tää piirre, et ei töihin kirveelläkään kun se "orjuuttaa" ja ties mitä.
Ja silti rahaa täytyisi olla kuin rakennusmestareilla, mikä nyt puolestaan tarkoittaa pummaamista ja ylipäätäänkin toisten lompakolle tuppaamista.
Kasvakaa aikuiseksi ja ottakaa vastuu itsestänne. Ja tehkää ITSE jotain(eli kaikki) sen eteen, mitä haluatte. Älkää maksattako sitä muilla ja kehuskele vielä sillä ettei käy töissä. Tai muuttakaa sit edes Intiaan, missä kerjääminen on hyväksytty osa yhteiskuntaa.
Helvetin vellihousut.Mikä jeesus siellä huutelee miten muiden tulee elää
- alkoholin kirot
kotiviini82 kirjoitti:
kiellettäis kaljan myynti sit samantien kokonaan, mutta ei myöskään sitten poikkeuksia. Arkadianmäen pukusedät- ja tädit eivät saisi sitä viiniänsä ravintolassa kun syövät veronmaksajien piikkiin.
Itse hauduttelen viinini, maksaa noin euron 1 litra ja parempaa kuin alkon esanssiviinit. Luomua, hyvää ja makuja löytyy niin montaa kuin pakastimesta marjoja.
Siinäs sitten koittavat sitä kieltää, ho ho ho.Moni lapsi ja aikuinen kärsii....
http://www.youtube.com/watch?v=0agjc4ZoKlk - työt tasan
Töitä kaikille!!! kirjoitti:
mies38. on oikeassa, ei alkoholismia hoideta kielloilla. Olen jo monta kertaa täälläkin palstoilla ehdottanut, että kaikki työt jaetaan 6tuntisiksi työpäiviksi, niin riittää kaikille töitä.
Jos oikeiasti halutaan hoitaa, niin töitä todellakin kaikille tasapuolisesti, liika vapaa-aika on ihmiselle pahaksi, kuin myös pitkät työpäivät.
Lisäksi kouluun oikeata asennetta uskooon, ei uskontoon. Rentoutua voi muullakin tapaa, kuin olla pää jäässä.
Vaatikaa myös vanhemmat nuoriltanne kotiaskareita ja olkaa läsnä, kun nuoret kehittyvät ja ottavat oppia teistä.
Ei missään nimessä ruoholapsia tai ruoholoisia lisää tähän maahan, huumeista ei todellakaan seuraa mitään hyvää. Ne jotka ovat alkaneet pössyttemään, ovat antaneet jo periksi luonteenheikkoudelleen ja eivät ole hereillä, kuten meidän täällä maailmassa pitäisi olla.
Itse teen vapaaehtoistyötä heidän kanssaan ja heillä on myös paljon vaikeampi selvitä huumeista, kuin alkoholista. Ja kaiken lisäksi he yleensä käyttävät jossain määrin molempia, joten sekakäyttäjiä on todella surullisen paljon.Niinpä. Työt tulisi jakaa. tuo kuuden tunnin työrupeama teksi vuorotöihin vuoron lisää ja päivätöihin kaksi vuoroa jolloin tehokkuuskin kasvaisi. Toimeentulo jakautuisi tasaisemmin ja jatkuva rutina elätettävistä työttömistä loppuisi (kun ei ole töitä niin ei ole).
- jotai rajaa sentää
Minvaan____ kirjoitti:
No ei se marin polttaminen kenestäkään narkkaria tee vaikka polttelis ihan päivittäinki.
- Hugo.
jan6 kirjoitti:
Itselläni on mukava kaveri, joka käyttää kannabista ja kun vetää sitä, sitä niin menee todella oudoksi ja ahdistuu... sekoilee ja on helvetin pelottava. Selkeästi psykoosi oloinen olotila tulee hänelle, vaikka rentoutuu täysin ja omissa maailmoissaan. Siihen maailmaan ei saa mitään vaan puhua tai käy päälle.
Kannabiksen takia on työkyvytön ja hoidossa monta kertaa psykoosin takia. Hoito ei vaan näytä oikein tehoavan. Tosin on hänellä myös alkoholipsykoosi.
Ainakin Helsingissä kannabiksen saatavuudessa ei ole ongelmia ja en tiedä siellä ketään jääneen kiinni käytöstä toisin kuin pienillä paikkakunnilla, joissa tuomittu sitten vankilaankin. Yllättäen tämä on parantanut monet käytöstä. Enkä vankilalla onkin parantavaa vaikutusta, vaikka toisin väitetään. Tässä asiassa on, koska ainetta ei saa vankilaan ainakaan helposti. - jo on huipussaan
sivusta seuraaja kirjoitti:
Eli ovat vain yhteiskunnan loiseläjiä...korkeammalta taholta sanotaan että on se sitten suomalainen tai ulkomaalainen sossun varassa elävä ,he luovat työpaikkoja suomeen KULUTTAMALLA niinhän se taitaa olla ,tiedä häntä
- diiva nainen
http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/diiva-nainen.html on niin rasittava, ettei voi kuunnella ilman alkoholia.
- likkasuomesta
Suomessa kukutetaan alkoholia noin 7 biljoonan euron verran vuodessa-alkoholismista johtuvat taudit ,rikokset jne maksavat kansalle noin 16 biljoonaa euroa vuosessa. Jos Suomi saisi alkoholin kayton kuriin voisimme veroa vahentaa noin 5 %.
- TimoTT
jan6 kirjoitti:
Vai käyt jopa oikein SATUNNAISESTI töissäkin pössyttelyjes välissä?!? :D :D
Nojoo kyllähän maailma NYT sitten pelastuu, jos Suomen nuorisossa on enemmänkin kaltaisiasi sankareita! - TimoTT
jotai rajaa sentää kirjoitti:
No ei se marin polttaminen kenestäkään narkkaria tee vaikka polttelis ihan päivittäinki.
Juu eikä se kossupullon juominen / pv kestään vielä alkoholistia tee!
- hl423g53rg
kotiviini82 kirjoitti:
kiellettäis kaljan myynti sit samantien kokonaan, mutta ei myöskään sitten poikkeuksia. Arkadianmäen pukusedät- ja tädit eivät saisi sitä viiniänsä ravintolassa kun syövät veronmaksajien piikkiin.
Siinäs sitten koittavat sitä kieltää, ho ho ho.Sehän tietysti tuossa olisi että kansanedustajan pitää olla absolutisti aina ja iankaikkisesti, aamen, hiusnäyte otetaan jokainen päivä huumeiden varalta, sekä puhallus jokainen aamu, lomallakin.
- turhaahöpinää
TimoTT kirjoitti:
Juu eikä se kossupullon juominen / pv kestään vielä alkoholistia tee!
Eikä miestä kaada korillinen kaljaa, no kalja.... siitä on vaikea tulla kovin kovaan humalaan ellei kittaa sitten monia litroja tunnissa..
- vippaa vitonen
Onhan meillä Ray joilla tuetaan kankkulankaivoa pelkkää rahastusta koneet ja mitä sanoi EU. Vain Suomessa Ray:lla on oikeus pitää pelikoneita . Suomessa pelataan monopolya koko kansan kukkarolla .
- Missään muualla
ei idioottikansa kännää kuten Suomaassa.
- suhkoht selvä
kekek-kekek kirjoitti:
Vale. Suomessa alkoholinkulutus on aivan kansainvälistä keskimääräistä tasoa.
Eli ihmiskunta on umpitumussa koko ajan. Suhteellisesti.
- sehän on selvää!
kekek-kekek kirjoitti:
Idioottikansa kännää, ryhtiä omaavat käyvät töissä ja hoitavat kuntonsa ja asiat!
suhkoht selvä kirjoitti:
Eli ihmiskunta on umpitumussa koko ajan. Suhteellisesti.
10 l per lärvi vuodessa on aivan kansainvälistä tasoa.
- KALLE KELLO
Ei suomessa kännätä sen enempää kuin muuallakaan. On se tietty porukka joka juo, juo vaikka tenua jos ei muuta.. Kuuntelin tuossa pari päivää sitten radiota, kun tuolta Lapin puolelta soitteli mies sinne ja sanoi, kuin heillä on viinapiikki korkealla, mutta siellä käykin norskit ostoksilla.. Täällä nuo idioottikusipäät eivät ole vieläkään tajunneet sitä, että kieltoja kiellon päälle, niin vaikutus on täysin päinvastainen. No, kotipoltto alkaa rehottaa, mutta se on noille kusipääpäättäjille ihan oikein. Menköön muutama työpaikka, ei se tunnu enää missään näiden jo menetettyjen kymmenien tuhansien joukossa, mutta se on ihan oikein noille kusipääpäättäjille, menköön kaikki miljoonat veroeurot kurkusta alas, se on ihan oikein noille kusipääpäättäjille. Kirjoittelin tuossa jo parisen vuotta sitten, kun tupakka-asiat on jyrsitty, seuraavaksi on viinakset.. Täytyyhän näillä kusipääpäättäjillä olla jotain tekemistä siellä suojatyölaitoksessa, aivokapasiteetti ei riitäkään työttömyyden/kurjuuden eikä minkään muu hoitoon. Lienevät juoneet aivonsa piloille
- Sivistysmaissa
kekek-kekek kirjoitti:
ei näe juuri humalaisia yleisillä paikoilla. Humalahakuinen juominen ei vaan kuulu kulttuuriin vaikka alkoholia käytettäisiinkin muuten saman verran kuin Suomessa. Siinä törpöillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa muualta.
- Kato näi o
KALLE KELLO kirjoitti:
Ei suomessa kännätä sen enempää kuin muuallakaan. On se tietty porukka joka juo, juo vaikka tenua jos ei muuta.. Kuuntelin tuossa pari päivää sitten radiota, kun tuolta Lapin puolelta soitteli mies sinne ja sanoi, kuin heillä on viinapiikki korkealla, mutta siellä käykin norskit ostoksilla.. Täällä nuo idioottikusipäät eivät ole vieläkään tajunneet sitä, että kieltoja kiellon päälle, niin vaikutus on täysin päinvastainen. No, kotipoltto alkaa rehottaa, mutta se on noille kusipääpäättäjille ihan oikein. Menköön muutama työpaikka, ei se tunnu enää missään näiden jo menetettyjen kymmenien tuhansien joukossa, mutta se on ihan oikein noille kusipääpäättäjille, menköön kaikki miljoonat veroeurot kurkusta alas, se on ihan oikein noille kusipääpäättäjille. Kirjoittelin tuossa jo parisen vuotta sitten, kun tupakka-asiat on jyrsitty, seuraavaksi on viinakset.. Täytyyhän näillä kusipääpäättäjillä olla jotain tekemistä siellä suojatyölaitoksessa, aivokapasiteetti ei riitäkään työttömyyden/kurjuuden eikä minkään muu hoitoon. Lienevät juoneet aivonsa piloille
Kalle kello
Kato juttuha o näi, et jokaine kielto viina jutuis on ain ollu jokii laine haaste mei suomalaisil, met olla nii tääl vosisataises viina sodas opittu siihe et meille vittuillaa valtion taholt, mut tää kansa keksii kyl ain täs sodas konstinsa, mitee se vittuilee takasi näi suome herroil. Met saatii viinammo sillokii kieltolai aikaa, ja saahaa vastakii. Kyl vanha "Salakulettaja Laitine" tietää nyttekii ne mestat jos sit viina o Ei muut ku hanat vaa kii kaikki ja alko lopullisest kii. Mää en käytä viinaa ku pari kossu lestii päiväs nii kylhää ton vertaset viinat ai jostai hankkii. - Eipä sitten
Sivistysmaissa kirjoitti:
ei näe juuri humalaisia yleisillä paikoilla. Humalahakuinen juominen ei vaan kuulu kulttuuriin vaikka alkoholia käytettäisiinkin muuten saman verran kuin Suomessa. Siinä törpöillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa muualta.
sivistysmaita paljon olekaan, P-Korea, Signapore ja islamistiset maat, onko muita?
Englanti, Espanja, USA...melkoista ryyppäämistä, pahemmalta näyttää kuin Suomessa. - jjkli
sehän on selvää! kirjoitti:
Idioottikansa kännää, ryhtiä omaavat käyvät töissä ja hoitavat kuntonsa ja asiat!
hienoa, kun meillä on nämä täydelliset ihmiset jotka voivat ekoaan kohottaa meidän heikompien ansiosta.
Täydelliset ihmiset ovat sietämättömiä. Juotu ja naitu on niin kauan, kun maailma on ollut pystyssä ja näin tulee aina olemaan.
Sosiaali ja terveys ministeriöstä voisi irtisanoa porukkaa kovin vähäiset on mietittävät asiat.Onkohan sosiaali ja terveysministeriössä kaikki juoppoja kun noin pitää säännöstellä???????????
- Alkoholi_on_myrkky
Lääketieteellinen tosiasia on että alkoholi on ihmisen elimistölle paha erittäin paha myrkky, tuhoaa mm. aivoja ja monia sisäelimiä, jo 40-vuotiaalla voi olla alkoholin käytön seurauksena paha aivovaurio, näistä asioista puhutaan julkisuudessa yllättävän vähän, solutasolla alkoholi tekee pahempaa jälkeä kuin esim. heroiini, joka addiktoi kyllä muutoin varsin tehokkaati käyttäjän, myös alkoholin vieroitusoireet voivat aiheuttaa mm. sydänkohtauksen, toisin kuin esim. heroiinin vieroitusoireet, jotka muutoin voivat olla todella inhottavat Meillä on kulttuurissa jostain syystä äärimmäisen salliva suhtautuminen alkoholin käyttöön ja usein puhutaan työpaikoillakin rehvakkaasti kuinka hauskaa on ollut kännissä. Vasta jos henkilö on täysin alkoholisoitunut, aletaan meillä suhtautua tähän kriittisesti. Jos alkoholi nyt keksittäisiin, se kiellettäisiin välittömästi kovana huumeena.
- myrkyn keittäjä
kaikki on myrkkyä riippuu vain annoksesta että kuoleeko, halvaantuuko vai mitä tekee.
että on turha jeesustella sitä että viina on myrkkyä. ja jos haluat mennä oikein solutasolle niin katso mitä ahdat vatsaasi. siinä sitä vasta onkin myrkkyjä ruuassa nimittäin ja jos aletaan vielä erittelemään niin peruskoulujen kouluruokahan on terveveysriski jo pelkkänä sananakin, sitten on nämä kaupoista ostettavat ruoka-ainesosat E- koodeineen ja säilöntä aineineen, entäpä mausteet jos ostat ne kaupasta mistä tiedät että ne on juuri sitä maustetta ja miten ne on käsitelty ennen pakkaamista? entäpä lääkkeet?
ja jos siirrytään suomen luontoon niin siellähän sitä myrkkyjä vasta onkin vähänkin kasveista kiinostunut saa selville mikä on myryllinen kasvi ja mikä taas vähemmän myrkyllinen ja minkäs sille mahtaa jos tuollaisen pyhän ihmisen kahvi tai tee kuppiin eksyykin vähän vaikka myrkkykeison juurta huomaamatta ja Hups! vain sinne meni teholle se jeesustelia.
no leikki leikkinään mutta miten kävikään kun vimeksi oli alkomahoolin kieltolaki voimassa? taitaa kohta taas pontikka pannut raksuttaa ja kiljut suhista! - metsien mies
myrkyn keittäjä kirjoitti:
kaikki on myrkkyä riippuu vain annoksesta että kuoleeko, halvaantuuko vai mitä tekee.
että on turha jeesustella sitä että viina on myrkkyä. ja jos haluat mennä oikein solutasolle niin katso mitä ahdat vatsaasi. siinä sitä vasta onkin myrkkyjä ruuassa nimittäin ja jos aletaan vielä erittelemään niin peruskoulujen kouluruokahan on terveveysriski jo pelkkänä sananakin, sitten on nämä kaupoista ostettavat ruoka-ainesosat E- koodeineen ja säilöntä aineineen, entäpä mausteet jos ostat ne kaupasta mistä tiedät että ne on juuri sitä maustetta ja miten ne on käsitelty ennen pakkaamista? entäpä lääkkeet?
ja jos siirrytään suomen luontoon niin siellähän sitä myrkkyjä vasta onkin vähänkin kasveista kiinostunut saa selville mikä on myryllinen kasvi ja mikä taas vähemmän myrkyllinen ja minkäs sille mahtaa jos tuollaisen pyhän ihmisen kahvi tai tee kuppiin eksyykin vähän vaikka myrkkykeison juurta huomaamatta ja Hups! vain sinne meni teholle se jeesustelia.
no leikki leikkinään mutta miten kävikään kun vimeksi oli alkomahoolin kieltolaki voimassa? taitaa kohta taas pontikka pannut raksuttaa ja kiljut suhista!Olen juonut jo monta vuotta korpikuusenkyyneltä, ei tule kalliiksi! Suosittelen kotitekoisia tehtaita kaikille!
- myrkyn keittäjä
metsien mies kirjoitti:
Olen juonut jo monta vuotta korpikuusenkyyneltä, ei tule kalliiksi! Suosittelen kotitekoisia tehtaita kaikille!
olishan siinäkin ideaa pontikkapannua kehiin vaan!
vähän väriä elämään jos ei muuten niin siitä kun se pannua posahtaa.
- kahviveroylös
Kahvi on huumausaine myös.
- Hiipivä hulluus
Kofeiini kertyy kehoon ja tekee ihmisen hulluksi pikkuhiljaa. Samoin tulee putkinäkö kun kofeiini tappaa pikkuaivoja. Kofeiini estää virtsahappojen poistumisen ja virtsahapot kertyy kehoon. Tästä myös osittain johtuu kahvin lihottava vaikutus. Virtsahapot kertyy kehoon ja aiheuttaa monenmoista sairautta ja vaivaa, nivelien kipeytymistä, reumaa..
- Resupekkaresupekkare
Hiipivä hulluus kirjoitti:
Kofeiini kertyy kehoon ja tekee ihmisen hulluksi pikkuhiljaa. Samoin tulee putkinäkö kun kofeiini tappaa pikkuaivoja. Kofeiini estää virtsahappojen poistumisen ja virtsahapot kertyy kehoon. Tästä myös osittain johtuu kahvin lihottava vaikutus. Virtsahapot kertyy kehoon ja aiheuttaa monenmoista sairautta ja vaivaa, nivelien kipeytymistä, reumaa..
To: Hiipivä hulluus
Ja jo Sinusta sen huomaa
(kahvin vaarallisuus) - Resupekkaresupekkare
Resupekkaresupekkare kirjoitti:
To: Hiipivä hulluus
Ja jo Sinusta sen huomaa
(kahvin vaarallisuus)To:kaikille Alkoholismi on geenivirhe-sairaus
- sokerihumalassa
Entä sokerihumala? Sokerista tulee humalaan myös ilmeisesti?
- Resupekkaresupekkare
Ps: Resupekka
Totuudepuhuja ei saa yösijaa
- Janoisia faktoja
100 000 suomalaista tutkittiin:Joka viidennellä on väkivaltaiselle käytökselle altistava geenin osa.
Suomalaisilla on impulsiiviseen käyttäytymiseen altistava geenin osa, jota ei löydy mistään muusta kansasta. Geenin osa havaittiin joka viidennellä 100 000 tutkitusta suomalaisesta.
Kantajilla on kohonnut väkivaltaisen käyttäytymisen riski etenkin alkoholin käytön yhteydessä.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/suomalaisilta-loydettiin-vakivaltaiselle-kaytokselle-altistava-geenin-osa/1366133
Jos ei alkoholin käyttöä suositella yleensä kenellekkään niin,erityisesti ei sovi suomen kansalle.Johan sen huomaa,kun joka päivä saa lukea alkoholiin liittyvistä väkivaltaisuuksista.Ja nuo mistä kirjoitetaan,ovat vain jäävuoren huippu.- HAHAHAHAHAHAHAHHAHA
Onneksi ei ole yhtä pahaa väkivaltageeniä kuin vaikkapa ryssilla ja muslimeilla. Kaikkea p-skaa ne keksiikin, ei suomalaiset edes ole kovinkaan väkivaltaisia, vaikka naiset tutkimusten mukaan ovatkin paljon miehä väkivaltaisempia.
Tuo linkkijuttusi on kyllä suoranaista valehtelua. Tutkittuja tutkimuksessa oli vain kaksi 96:n miehen ryhmää (vankeja ja "tavallisia"), ei 100 000!
17:llä vangeista löydettiin kys. geenimutaatio, taviksista vain 5-6:lla. Tutkija laskeskelee tuon pienen otoksen perusteella että geenimutaation kantajia Suomessa on 100 000. Tuo on vain alle 5% väestöstä, ei 20% kuten Savon Sanomat väittää!
"Seventeen of the 96 inmates had the gene mutation, a rate three times that of the non-incarcerated participants."
""What we've extrapolated is that over 100,000 Finns carry this variant," he said. "Most of them will never commit any highly impulsive act, much less a criminal act.""
http://www.livescience.com/9197-impulsive-gene-identified-finnish-men.html
On kammottavaa miten toimittajat voikin käsittää kaiken täysin väärin!!!!!!!!
Mikähän geenimutaatio niillä on?- Hullunkiilto silmissä
HAHAHAHAHAHAHAHHAHA kirjoitti:
Onneksi ei ole yhtä pahaa väkivaltageeniä kuin vaikkapa ryssilla ja muslimeilla. Kaikkea p-skaa ne keksiikin, ei suomalaiset edes ole kovinkaan väkivaltaisia, vaikka naiset tutkimusten mukaan ovatkin paljon miehä väkivaltaisempia.
Kyllä vaan ne musut vasta väkivaltaisia ja kiihkomielisiä ovatkin, monta kertaa passiivista suomalaista vaarallisempia ja vielä ilman viinaa! Eihän suomalainen saa kaljoissaan sohvalla löhötessään kun pari kirosanaa aikaseksi.
- KALLE KELLO
"Janoisia faktoja". Tutkimustiedot on perseestä. Jokainen tutkija haluaa oman sanansa historiaan. Niin paljon on mielipiteitä kun on tutkijoitakin ja jokaisella niistä on oma mielipiteensä ja halu tulla kuuluisaksi. Ja siksi toisekseen, miten tämä on muuttunut niin, että vain suomalaisille ei sovi? Tämä sama tutkimus on tehty samoilla tuloksilla eskimoille, lienevätkö sukulaiskansaa? Kyllä muuten vankilat pullistelisi, jos joka viiden suomalainen istuu linnassa. Mieti nyt ihan oikeasti itsekin? Se viides voit olla jopa SINÄ.
- Turkulainen ..
HAHAHAHAHAHAHAHHAHA kirjoitti:
Huomatkaa että suomalaisten geeniperimä on MUUALTA, eli lahden tai rajan takaa. Venäläiset eivät varmaankaan ole osallistuneet ja antaneet verinäytteitäään tutkimukseen...?!?!? Vertailun vuoksi...
- eiopiikinä
Munkit ja donitsit sekä kahvi, kaikki nuo verolle, kun tosiaankaan alkoholin hinnan korotus ei toimi yksinkertaisesti, se vain lisäisi rikollisuutta.
- viina on juoppojen j
Tautofonisesti voi sanoa, että Suomen alkoholiongelmat johtuvat alkoholista. Muut, taloudelliset ongelmat ovat sitten asia erikseen.
- 432f4et234g23g32
Vastaan Kakofoniaasi näin: mene jo hoitoon jos et ollut Al Capone amerikan kieltolain aikana.
- 4324234234234234
Eli terveydenhuollon ongelmat johtuvat terveysministeristä, kuten sanoit.
- Naulan kantaan
Ei elämästä selviä hengissä . Juice sen kansalle kertoi ennenkuin olivat valmiit elämänilonsa arkkuun naulaamassa .
- DOMINA234
ALKOHOLI KOKONAAN POIS SUOMESTA HA HAH HAAAAAA
EI TUU IKÄVÄ AINAKAAN MINULLE HA HAAH HAAAAAA
SEKÄ TUPAKKA, HUUMEET JA MUUT HÖRHÖT AINEET..... - Kovat arvot kunniaan
Ja naisille huntupakko. Tämä seksillä rietastelu saa jo loppua. Turha sitten ihmetellä, kun raiskataan.
- nohnoh.
Ainoa missä olen huomannut riettautta, ovat miehet. Joten äläpä yhtään yritä. Pehmeät arvot kunniaan.
- Ohi lakienko?
Oliko tämä Räsäsen ehdotus. Menikö tässäkin Raamattu viinan edelle ja miten on saako Kirkoissa juoda enää ehtoollisviiniä laiisnkaan?
Voi hyvää päivää, millainne holhousyhteiskunta tästä on tulossa. Aivan sairasta ja ketkä mielipuolet päättävät asioista?- Resupekkaresupekkare
To: Ohi lakienko?
Jos taustalla on Räsänen, niin Raamatut viinakauppaan. Laimennettuna. Jätetään vain kannet
- käyhän se näinkin
tämä tarkoittaa sitä että entistä enemmän pitää hamstrata kaljaa kaappiin varastoon kun myyntiajat on niin kusiset. ja kyllähän sitä sitten tulee naukattua yksi jos toinenkin kun käden ulottuvilla on.
ja jos keskikalja pitää ostaa alkoska niin entistä helpommin tarttuu mukaan joku väkevämpikin juoma yksin häpein - vesikieltovaankaikil
Otetaanko samantien kaikki pois, ensinnäkään vettä ei saa juoda, ruokaa ei saa syödä saatika ostaa laisinkaan.
Siitä se elämä etenee sitten. - hittomitätouhua!
Mua ei sinänsä haittaa vaikkei koskaan saisi enää alkoholia mistään, mutta se pistää vihaks, että tää saatanan maa on yhä enemmän poliisivaltio ja epäoikeudenmukaisuus senkun rehottaa!
- ps.15v ammattilainen
korjaan 15-20% viinaa saa tehtyä ilman minkään sortin keittimiä tarvii vaan pullon hiivat maku aineet ja sokeria
- pakkas kikka
ps.15v ammattilainen kirjoitti:
korjaan 15-20% viinaa saa tehtyä ilman minkään sortin keittimiä tarvii vaan pullon hiivat maku aineet ja sokeria
Nuorina poikina tehtiin kiljua jonka annettiin jäätyä käymisen jälkeen. Ei umpijäähän vaan silleen osittain. Vesi jäätyy ennen alkoholia niin 15 litrasta saatiin noin 5 litraa varsin vahvaa kilttonia.
- suurkuluttaja
ulkomailta vaan viikon satsi kerrallaan niin eipä saa valtio senttiäkään!
- kaverixxx
Ehdotus on kertakaikkisen hyvä. Viinan ja kaljojen myynti lopetettava joka arkipäivinäkin klo. 18:00. Mikä vielä parempaa keskikalja alkoon ja muut laimennettava kuten siiderit ja longerot. Tuollaisia kusivesiä ei tarvita. Nyt pitää raitistaa tämä hunningolla oleva kansa kovin ottein ei millään silkkihansikkain. Mutta kaikkein paras olisi, että näiden juomien valmistus lopetettaisiin kokonaan ei näitä tuhoonjohtavia juomia tarvita lainkaan. Tuottavat vain yhteiskunnalle valtavia menoja siihen liittyvien sairauksien takia. Joten pois nämä inhottavat ja haisevat juomat joita ei tarvita elämässä on mukavia asioita mitä voi harrastaa. Raittius kunniaan.
- pässipölijä
Jos suomessa lopetettas alkoholin myynti/valmistus asusit sinäki lesta sitte kadulla.
- AntakaaRyypätä
Suomessa ja kaikissa muissakin pohjoisen maissa jossa aurinko ei paista yli puoleen vuoteen alkoholismi on kansansairaus. Neuvo hallitukselle: vaihtakaa ilmasto tai antakaa ihmisten ryypätä suruun ja masennukseen ja liialliseen työntekoon!
- V***U MITÄ P*SKAA
Valtio ottaa kansalta rahaa
Valtio maksaa sillä kansan kuluja
Valtio sijoittaa "ylimääräisen" ulkomaille
Valtio ei osaa sijoittaa
Valtio ottaa lisää kansalta rahaa
Valtio sijoittaa jo huonoihin sijoituksiin lisää
Valtio maksaa osalla kansan kuluja
Valtio maksaa sillä paskojen sijoitusten miinusta eli lyhentää lainaa
Valtio ottaa loputkin rahat kansalta
Valtio vie nautinnotkin pois
Hieno homma!- just......
Niimpä -_-
- ex libristi
Suomi on koko itsenäisyytensä ajan ollut kuin kaksisuuntainen persoonallisuus häiriö alkoholin suhteen, liberaalit haluaisivat suomesta vapaan maan ja konservatiivit suljetun takapajulan, mitä suomi on alkoholista puhuttaessa. Naurettavaa että valtiovalta haluaa näin holhota aikuisia ihmisiä, ilmeisesti virkamiehet pitävät kansaa tyhminä jotka eivät osaa itse päättää paljonko otetaan ja koska otetaan. Jos noin 10% kuluttaa alkoholia liikaa miksi siitä pitäisi rankaista loppuja 90% aikuisväestöstä mitä oudoimmilla rajoituksilla ja kielloilla.
- hämeenakka90
ettekö te tyhmät (ei siis kaikki vaan tyhmät) suomalaiset nyt itse tajua, että kaikki tää "turha"hömpötys alkoholista johtuu teistä.
suomessa kun ei osata juoda kohtuudelle. on muuallakin maailmassa paikkoja missä ei osata kohtuudella ottaa mutta nyt puhumme vain ja ainoastaan omasta niin rakkaasta kotimaastamme suomesta.
ettekö te tajua, että jos osaisitte käyttää alkoholia hieman paremmin niin julkinenkin juominen saattaisi olla sallittua niinkuin eräissä maissa?
itse myönnän, että nuorempana join itseni aina humala tilaan mutta nykyään nautin alkoholia harvakseltaan mutta tulee sitä joskus hieman enemmänkin otettua kuin hiprakkaan päästäkseni MUTTA OLEN TEHNYT HAVAINNOIN jonka joka ikinen voi tehdä:
eli jos sinulla on tapana juoda joka perjantai lärvit ja tarvitset siihen vaikka 20pulloa kaljaa niin kokeileppa kuukausi vähentää tuota 25% eli riittäisikö vain 15kaljaa (joka sekin on liikaa)? ja silti olisi yhtä hauskaa?
huomasin että itselläni 1-4kaljaa ei ole mitään mutta 5kaljasta ylöspäin on mukavaa. ja se mukava stoppaa 10kaljan jälkeen jonka jälkeen on ihan sama juoko vielä vai ei. ihan yhtä hauskaa tai itse asiassa hauskempaa on kun on tajunnut lopettaa ajoissa.. ei tule kamalia krapuloita tai kädenvääntöä naapurin kanssa.- hämeenakka90
jos osattais rajottaa niin alkoholi ei aiheuttais niin paljoa terveyshaittoja ja kuolemia JA KENTIES ALKOHOLIVERO LASKETTAISI ALAS JA SUOMI SAISI TAAS VEROJA SIITÄ ENEMMÄN eikä viron matkaajia olisi niin paljon.
eli ajattelen sekä meitä kansalaisia että valtion budjettia.
mulla kesti 5vuotta että opin.. onneksi sentään opin.
VAI EIKÖ MUN SANOISSA OLE MUKA MITÄÄN JÄRKEÄ? - hämeenakka90
hämeenakka90 kirjoitti:
jos osattais rajottaa niin alkoholi ei aiheuttais niin paljoa terveyshaittoja ja kuolemia JA KENTIES ALKOHOLIVERO LASKETTAISI ALAS JA SUOMI SAISI TAAS VEROJA SIITÄ ENEMMÄN eikä viron matkaajia olisi niin paljon.
VAI EIKÖ MUN SANOISSA OLE MUKA MITÄÄN JÄRKEÄ?niin ja jos joku ihmettelee niin ennen join joka kuukausi kaks-kolme kertaa ja nykyään vuodessa ehkä neljä kertaa.. kesällä join terasilla yhden.
- minä.
hämeenakka90 kirjoitti:
VAI EIKÖ MUN SANOISSA OLE MUKA MITÄÄN JÄRKEÄ?Mulla on virosta haettua olutta n 40 koppaa ja viinaa n 80 litraa. Kyllä sillä vähän aikaa pärjää. Viroon vaan hakemaan alkoholii lisää.
- sehän on tosi!
minä. kirjoitti:
Mulla on virosta haettua olutta n 40 koppaa ja viinaa n 80 litraa. Kyllä sillä vähän aikaa pärjää. Viroon vaan hakemaan alkoholii lisää.
Vain tyhmät kännää!
- KALLE KELLO
Hämeenakka. Jos minä juon lauantaina saunakaljana vaikkapa 1-8 tölkkiä, en katso olevani juoppo. Huomautan, että 8 tölkkiä on sitten jossain ja joskus kaveripiirissä. Olen tehnyt töitä liki 40 vuotta ja maksanut veroja, veroja, veroja ties kuinka paljon. Vedän tupakkaa askin päivässä. Käyn töissä (kun niitä vielä on). Pisin sairauslomani oli n 3 kuukautta vuonna 1987 ja siinähän se sitten olikin. En ole ollut nuhien ja yskien takia töistä pois, olen siis terve vaikka juonkin kaljaa ja poltan tupakkia, syöminenkin on niin ja näin ja kahvia tulee hörpittyä yli lain salliman määrän. Olen siis maksanut veroja (myös sen tupakan ja kaljan osalta) ihan riittävästi. Olen tavallinen juoppo, ja meitä tavallisia juoppoja on maa pullollaan. En kyllä yhtää ihmettele vaikka viinapiikkejä tulee. Potkut töistä (kymmeniä tuhansia vissiin jo tänäkin vuonna), kyllä minäkin tarttuisin pulloon. Tämä vitun holhousyhteiskunta ja sen kusipääpäättäjät pitäisi kaikki viedä navetan taa.. Mutta menköön ostokin siihen, että vaikka tiis-kes klo 12-13 saat ostaa kaljaa/viinaa, muun ajan on luukut kiinni.. Ai tätä päivää odotan, kyllä taas nauretaan maailmalla tälle kusipäämaalle. Muttaa onneksi kansa on vedetty jo siihen pisteeseen, että me on alkanut tuo kekseliäisyys nostaa päätään ja vanhat keinot alkavat nousta muotiin
- Resupekkaresupekkare
minä. kirjoitti:
Mulla on virosta haettua olutta n 40 koppaa ja viinaa n 80 litraa. Kyllä sillä vähän aikaa pärjää. Viroon vaan hakemaan alkoholii lisää.
To: Hämeenakka90 . Montako kättä Hämmeenakka90 tarvitsee kaivaessaan neenäänsä. Vastaus 3 . Kahdella Tämä lukee ohjekirjaa ja kolmannella kaivaa
- isänmaan ystävä
Päättäjille ehdotus. Myydään kaljaa 11.00- 12.00 inarin shellillä. Niin kaikki huolet pois. alkoholin kulutus laskee ja besasta saa lisää verotuloja :)
- Kaljoitteleva
Aivan ketun sama, kunhan bisseä vaan on saatavilla.
- Tri.Sorbusnappo
Selväpäinen kansa olisi tappanut orjuuttajansa. Nyt se tulee tapahtumaan.
- eijärkipakotapäätä
Sorbusten Herra eikä Sormusten Herra ;)
Mutta nyt menee terveysministeriö niinsanotusti: ojasta allikkoon, ja matalikosta atlanttiin.
- rko2
Kieltolain aikaan Suomalaiset joivat alkoholia enemmän kuin koskaan !
Lain tiukennuksella varmasti sama vaikutus ! - Viroon juomaan
Kapakat Stadissa konkkaan ja henkilökunta työkkärin jonoon tai Viroon samoihin hommiin pienemmällä palkalla...
- Raittius kunniaan!!!
Kannatan tiukempaa alkoholipoltiikkaa!!!!
Alkoholiveroa pitäisi nostaa reilusti ylöspäin.
Alkoholit pois kaupoista, ainostaan Alkosta voisi ostaa.
Lapsia ja nuoria pitäisi suojella alkoholilta, koulujen pitäisi ottaa ohjelmaan alkoholivalistus. Pitäisi näyttää ohjelma, jossa nuoret näkisivät miten helposti alkoholi orjuuttaa ihmisiä.- p.pontikka
Panempa pesuhuoneeseen 50 litraa muhimaan. Ei maksa paljoo, sokerii ja perunankuoria. Voin ottaa klo 18 jälkeen!
- hiivasienikulliprkl
alkoholi presidentiks ja urpo sekä kataja ruottiin
- ON tää hieno maa
älä jeesustele vedät perseet kuitenki tänään :D
- ihan älytöntä
Näin alkaa taas se viinan trokaus.
Turhia ja tyhmiä rajoituksia pitäisi välttää.
Ne jotka juo löytävät varmasti juotavaa mihin kellon aikaan tahansa.- nähnyt
Näin siinä käy,ja kirjasto väki iloitsee.
- narkkivantaa83
Viestiketjun ensimmäisimpiin viesteihin pakko heittää oma vastakommentti.
Olena työssäkäyvä 30-vuotias mies, minulla on perhe, talo, autot ja pari lasta.
Poltan pajaria mieluummin kuin juon olutta.
Ja parin kirjoittajan mielestä se tekee narkkarin :D Ihmisillä on eri päihteistä aika vähän tietoa. Ganja on samalla tavalla päihde kuten alkoholikin ja muut päihdeaineet. Toiset niistä on laittomia ja toiset laillisia.
Vaikka monesti iltaisin poltan sen sätkän tai kaksi, se ei tee minusta narkkaria!!!
Ihan kuten ei sekään tee kenestäkään alkoholistia jos juo silloin tällöin muutaman oluen!!!
Ne on sitten ihan eri mitat mitkä pitää täyttyä jotta täyttäisi "narkkarin/alkoholistin kriteerit" ;)
Mutta ei se mitään, kukkahatut saa ajatella omalla tavallaan ja toiset toisesta näkökulmasta ja osa ihmisistä osaa ajatella asiaa jopa parista kolmestakin eri näkökulmasta.
Narkki kuittaa, pusuja ;)
P.S.
Ihan otsikkoonkin vielä liittyen niin pitäisi hallituksen kyllä pohtia ihan eri asioita kuin jotain saatanan alkoholin myyntiä jota supistamalla tehdään ihmisistä raittiita.
Sanonpa vain oman mielipiteeni mutta Suomen johto, on erittäin perseestä, ajattelemattomia, omia etujaan ajavia idiootteja melkolailla täynnä koko talo.
Muutamia oikein kansanedustajia lukuunottamatta :)
Muutama kansanedustaja tekee työtään ja edustaa kansaa. 99% ei.
Kun joku ne barrikaadit pistää pystyyn tätä hallitusta ja EU:ta vastaan, olen siellä kärjessä mukana ;) - Raitis on pop!
Kannatetaan! Alkoholi on suomalaisille aine, jonka käyttöä ei hallita. Myyntiä on hyvä rajoittaa. Sunnuntaina pitää osata tehdä muutakin, kuin ryystää kaljaa kieli pitkällään, esim. kunnioittaa päivää lepopäivänä. Raittiusliike on pop!
- mukana tosissaan
Tupakan kulutuskin väheni vaikeuttamalla saantia! Kannatetaan.
- tympeetä katsella
Missään muualla maailmassa ei ole tapana maata ja kännätä kaupunkien puistoissa. Tähän tulee puuttua ja tiukasti!
- kukkahattu vauhdissa
jos nyt ottaisit sen pääsi sieltä perseestä ja katsoisit ensin vaikka venäjälle.
kyllä tuota harrastetaan melkein jokaisessa euroopan maassa - Ei harrasteta
kukkahattu vauhdissa kirjoitti:
jos nyt ottaisit sen pääsi sieltä perseestä ja katsoisit ensin vaikka venäjälle.
kyllä tuota harrastetaan melkein jokaisessa euroopan maassaKokeile kaljotella vaikka tallinnassa puistossa niin lähtö tulee, kokeiltu on. Eteläeuroopassa et saa edes istua puistoissa, siis nurmikolla, saatikka maata tai juopotella.
- ddsfdsfdsds
kukkahattu vauhdissa kirjoitti:
kyllä tuota harrastetaan melkein jokaisessa euroopan maassaSveitsissä Zurichissä ainakin nuoret puistoissa ja rannoilla joivat olutta. Poliiseja ajeli ohi, mutta eivät he mitenkään nuorten juomiseen puuttuneet. Mutta Zurichin ja Suomen nuorten juomisen välillä oli eroa: Nuoret näyttivät juovan sen 1-2 olutta, käyttäytyivät hyvin ja lähtivät sitten jatkamaan matkaansa, eivätkä ainakaan julkisesti juoneet sen enempää. Suomalaiset nuoret yleensä ottavat lärvit ja sitten riehuvat.
- huki
se kuka juo,,,,, hommaa juotavansa... olipa se missä asti tahansa ja maksaa vaikka maltaita ostaa sen, ikävä kyllä,, anetaa olla näin kun on,, ei miksikään muutu kuiteskaa ne ketkä juo niin juokoot eihä pullo mee väkisin kenenkään suuhu,,,
- Isänmaan ystävä
Pitää ostaa kaljaa perjantaina niin paljon että varmasti riittää. tällä varmistetaan että tulee juotuakin enemmän kuin normaalisti. Onkohan ministerit tätä ajatelleet?
Kieltolakihan olisi vielä parempi vaihto ehto, saataisiin samalla rikollisuuta lisättyä. Vai mitä? - Pelimies. . . .
Alkoholia vakavampiakin ongelmia on, mm. yleistynyt kannabikset kasvatus ja käyttö.
Mut vielläkin vaarallisempia on lääkkeet. Et voi koskaan tietää mitä mikin lääke aiheuttaa , on kontraindikaatioita ja allergiareaktioita.
Alkoholi on kontrolloitu, verotettu päihde. Lääkkeet on pahempia, koska niitä saa halvemmalla, hakemalla lääkekaapeista ja kuolleisuus niissä on suurempi.
Mutta sitten on Kannabis. Yleistynyt päihde suomessa.
a) ei maksa paskaakaan
b) ei tuu krapulaa
c) oot paremmassa humalassa kuin viinasta ikinä
d) helppo hankkia ja verovapaa- maa on voimaa
No laitetaan verolle. Sitähän tässä on yritetty sanoa jo vuosikymmenet.
- kuka ostaa?
Ei sunnuntaina tarvii enää kaljaa
- Tosi on
Valtionvelka johtuu alkoholista?
- peks_naks
Niin pitkään kun kaupasta saa kaljaa, sitä juodaan.
Sitten kun kaupasta ei saa, tehdään itse ja juodaan.
Sama vaikka kaljaa saisi vaan sunnuntaina klo 06.00 alkosta, niin porukka sitä ostaisi ja joisi ihan samalla lailla, ehkä enemmänkin..
Viinat pitäisi olla myynnissä joka kioskilla ja kojulla, vaikka kellon ympäri, ne jotka on juodakseen juo! Tuota... mitenköhän tuo oikeastaan vähentäisi sitä alkoholin kulutusta...? Kunhan vaan tehdään kiusaa ihmisille ja kerätään pointseja joltain taholta, kun on "tehty jotakin kännäämisen kuriin laittamiseksi". Minulle on ihan sama mistä ja mihin aikaan ne juomani ostan. Jos katson tarpeelliseksi juoda, voin kyllä hakea ne kolme tuntia aiemminkin. SE ei määrään vaikuta. Plus että baareistahan sitä kyllä saa myöhemminkin - sillä erotuksella, että siellä ympäristössä sitä usein vaan sitten meneekin.
Tosin saattavat ne Virossa juomamatkoilla juoksevat saada vielä yhden lisäsyyn hakea ne juotavansa sieltä lahden takaa. Meneepähän nekin rahat sinne - kuten nytkin.
Jotakin järkevämpää olisi ehkä varmaan tehtävissä suomalaisten pahoinvoinnille, tämähän se jotakin auttaa...- pyhisin pannaan sit
Tuskin sokerin ja hiivan myyntiä tullaan rajoittamaan edes sunnuntaisin.
- lesti1
Pääsispä taas pitkästä aikaa lestinheitto kannattavaksi!:)
- Olisi jo aika
Suomessa on harrastettu restriktiivistä alkoholipolitiikkaa jo 1860-luvulta ns. ensimmäisestä kieltolaista lähtien. Saavutukset tuntee jokainen, joka viitsii asiaa ajatella. Luulisi, ettei valtiovallan kannattaisi lyödä enää päätään seinään, kun on todennettu jo aikoja sitten mitä näillä kieltolinjauksilla saadaan aikaan. Tai, oikeammin, se, että hyvin vähän on aikaansaatu reilussa 150 vuodessa.
Mitä, jos kansaan yrittäisikin luottaa vaihteeksi? Alkoholisti, tai lievemminkin alkoholiongelmainen, on aina saanut hankittua viinaa, kun on halunnut ja tulee aina myös saamaan. Jos kaupoilta kielletään saunakaljan myynti klo. 18 jälkeen tai keskikaljan prosentti muutetaan ruotsalaistyyliseksi litkuksi, niin sillä lyödään sitä kansanosaa, jolla mitään ongelmaa tuon nautintoaineen suhteen ei ole. Ei se vaikuta muuhun kuin mahdollisesti siihen, että pissikset joutuvat ostamaan (= ostattamaan) pussikaljansa vähän aikaisemmin päivällä.
Maria Gutzenina-Richardson ministeriaikanaan yritti saada keskioluen prosenttia laimennettua ja oli lähellä tehdä orastavalle suomalaiselle olutkulttuurille suurimman karhunpalveluksen sen tähänastisen historian aikana. Onneksi ei (toistaiseksi) ole tällaista hirmutekoa tehty. Onhan meillä toki siellä vielä Päivi "ministeri-Jumalan-armosta" Räsänen säätämässä Herramme nimeen. Pahaa pelkään.
Onhan meillä alkoholisteja, rattijuoppoja ja alkoholiperäistä väkivaltaa jne. Mutta kiellot ja myyntirajoitukset eivät näitä kansantauteja paranna. Antakaa nyt jo valistukselle mahdollisuus! - Olisi jo aika
Suomessa on harrastettu restriktiivistä alkoholipolitiikkaa jo 1860-luvulta ns. ensimmäisestä kieltolaista lähtien. Saavutukset tuntee jokainen, joka viitsii asiaa ajatella. Luulisi, ettei valtiovallan kannattaisi lyödä enää päätään seinään, kun on todennettu jo aikoja sitten mitä näillä kieltolinjauksilla saadaan aikaan. Tai, oikeammin, se, että hyvin vähän on aikaansaatu reilussa 150 vuodessa.
Mitä, jos kansaan yrittäisikin luottaa vaihteeksi? Alkoholisti, tai lievemminkin alkoholiongelmainen, on aina saanut hankittua viinaa, kun on halunnut ja tulee aina myös saamaan. Jos kaupoilta kielletään saunakaljan myynti klo. 18 jälkeen tai keskikaljan prosentti muutetaan ruotsalaistyyliseksi litkuksi, niin sillä lyödään sitä kansanosaa, jolla mitään ongelmaa tuon nautintoaineen suhteen ei ole. Ei se vaikuta muuhun kuin mahdollisesti siihen, että pissikset joutuvat ostamaan (= ostattamaan) pussikaljansa vähän aikaisemmin päivällä.
Maria Gutzenina-Richardson ministeriaikanaan yritti saada keskioluen prosenttia laimennettua ja oli lähellä tehdä orastavalle suomalaiselle olutkulttuurille suurimman karhunpalveluksen sen tähänastisen historian aikana. Onneksi ei (toistaiseksi) ole tällaista hirmutekoa tehty. Onhan meillä toki siellä vielä Päivi "ministeri-Jumalan-armosta" Räsänen säätämässä Herramme nimeen. Pahaa pelkään.
Onhan meillä alkoholisteja, rattijuoppoja ja alkoholiperäistä väkivaltaa jne. Mutta kiellot ja myyntirajoitukset eivät näitä kansantauteja paranna. Antakaa nyt jo valistukselle mahdollisuus! - PUMPULIPULIPULIUKKO
Se on nämä kukkahattupuolueet kuten sdp, kd ja rkp, jotka ajaa näitä järjenvastaisia juttuja. Tehkää meille ja itsellenne suuri palvelus ja älkääkä enää koskaan äänestäkö heidän ehdokkaitaan!!
- hicka
Persujen Teuvo Hakkaraiselle tulisi kova jano! Onneksi on kirkon viinat ja viinit.
- en muuta sano
hicka kirjoitti:
Persujen Teuvo Hakkaraiselle tulisi kova jano! Onneksi on kirkon viinat ja viinit.
Persut on juoppoja laitalukien, sitten ollaan kauhistelemassa muita!
- Voihan vinetto
en muuta sano kirjoitti:
Persut on juoppoja laitalukien, sitten ollaan kauhistelemassa muita!
Onkohan noissa kellonajoissa ja kielloissa mitään järkeä.Hik
- kashhajk
poliisit on natseja! jos ostan rehellisesti konepistoolin laittomilta markkinoilta ,enkä varasta sitä keneltäkään on minulla oikeus omistaa se ,joka muuta väittää on pelkuri.hahhahaha
- kashhajk
puol kaljalavaa saatana juotu hahahhaaa juoppo saatana!
- kashhajk1
kashhajk kirjoitti:
puol kaljalavaa saatana juotu hahahhaaa juoppo saatana!
rakastan budia! kannabis on jumalainen ilmestys p erkele! ju malauta , haukkukaa nyt SAATA NA juopokjs ja epäkelvoks! : )
- hrdthrdjt
Itse en edes käytä alkoholia ollenkaan, mutta tämä Sosiaali- ja terveysministeriön ehdotus on kyllä jo aivan naurettava.
Ja ihan kuin myyntiajan rajoittaminen vaikuttaisi siihen, vetääkö joku viikonloppuna kännit vai ei... - Isänmaan ystävä
Itseasiassa minua tympii täysikäisten suomalaisten holhoaminen. Ministeri juo ministeriviinansa, muuta kansa saisi lipitellä vain vettä. Typerää!
- Eesti
Aivan sama! Eestistä tuodut kunnon kuormat riittävät kuukausiksi eteenpäin!
- totuus esiin
Kännääjä on heikompilahjainen! Muista se.
- se totuus
totuus esiin kirjoitti:
Kännääjä on heikompilahjainen! Muista se.
Totuus näkyy selvästi näistä viesteistä. Olet kuulapäinen natsi. Tiedostapa se.
Viron kaljatrokarit kiittää?
- ...
Myynti aikojen rajoittaminen vain lisää kulutusta, koska sen sijaan että kävisi esim. iltaisin tai pyhinä hakemassa ekstempore yhen tai pari saunakaljaa nii sä käytkin arkena hakemassa sixpackin tai laatikollisen kaljaa ja sitä tulee sitten helposti otettua useampi ku yks tai kaksi
- niin tekisin minäkin
Juopottelua pitää syyllistää, yhteiskunnan vapaamatkustajia!
- viron
reissut eessä löytyy kaljaa
- Resupekkaresupekkare
To: Älyhoi älä jätä
Alkoholismi on tieteellisesti todettu geenivirhe -sairaus.
Juomiselle sekä seurajuomista haluaville, on tällä syömisellä tulossa lupaava lääke.
Kuitenkin tukea on sitä haluaville runsaasti saatavissa
Lääkkeen jälkeenkin - Tosi on
Suomeen halutaan, taas saada pimeänviinan kauppa käyntiin. Alkaa taas viinatrokareiden myynti käymään ja viinavelkojen perijöillä olla töitä.
- 10+15
Tämä uusi ehdotus tulee lisämään ihmisten alkoholimatkoja ulkomaille sekä ihmiset tulee hamstraamaan lisää viinaa kotiin.
Mä en ymmärrä miten joku voi edes kuvitella et tällainen lakiehdotus vaikuttais jotenkin muka alkoholinjuonnin vähenemiseen.- Tosi on
Se vanha kansanperinne pontikan keitto alkaa, taas kukoistamaan ja perinne siirtyy seuraavien sukupolvien haltuun.
- Jos leikkiin ryhdytään..
Mitä enemmän kielletään, sitä enemmän ja julkisemmin riehutaan, oisko kiva diili? Useatkin ovat tähän asti varmaan juoneet ns. sivistyneesti vain viikonloppuisin kavereiden kämpillä, puistossa tai sitten baarissa ja ilman mitään häiriötä muille. Jos vielä kielletään jotain ja ravintolat menevät aikaisemmin kiinni niin ihmiset voi olla varmoja siitä että tämä kohderyhmä muuttaa käytöstään radikaalisti, koska baariin ei kannata mennä eikä kaupoista saa kohta alkoholia varmaan ollenkaan, ostetaan ihan vitusti viinaa virosta ja lähetään sitten kaveriporukalla riehumaan kaupungin kaduille tai sitten tehdään naapureiden elämästä helvettiä ja meno on kuin juoppohullun päiväkirjoissa. Ihan vaan sen takia että haistakaa vitun pitkä paska kaikki absolutistit ja kansan"edustajat", itseppähän rakensitte oman kiirastulenne.
- köjdefloåer
No kerran vuodessa Eestiin hakemaan vuodeksi juotavat, siinä ratkaisu. Jos kalja laimennetaan ja vielä saatavuttakin rajoitetaan, ja sen varmemmin käynti Tallinnassa yleistyy. Ja valtio tykkää. Minun tarpeeni vuodeksi ei ole iso, ja onpahan aina mistä ottaa sen jälkeen. Minusta ruokakaupassa pitäisi olla nelosolutta sekä mietoja viinejä. Ne kyllä kuuluvat ruokakauppaan. Oluen laimennus vain vähentää oluen juontia, ei se alkoholinkulutusta isommin laske.
Suomessa terve asenne alkoholiin pitää tulla ihmisiltä eikä valtiolta. Valtion tekomoralisointi ei toimi, se on nähty. Valtio vain paikkaa talouttaan, koska valtio on velkainen. Siksi pitäisi puhua ja kampanjoida terveen käytön ja asenteen puolesta enemmän. Ei rahastaa moraalilla.
Trokaaminen yleistyy myöskin varmasti, jos tällaiset esitykset menevät läpi. Eestistä tuodaan kunnon lasteja ja myydään pitkin maata. Siitä tulee sopiva lisätulo,
kun hakee joskus lastin ja myy. Epäilenpä näin. Kansa tuskin vähentää juomista kovin paljoa. - juuri-näin1
Tää saa aivan liikaa huomiota Ei näihin tulla enään koskeen. tällä lööpillä saa vaan suomalaisten huomion siirettyä muualle Mun mielipide
- Älkää salliko huumeita
Miksi *itussa sitä kaljaa pitää ostaa kuuden jälkeen????
Porukka ihan paniikissa kun ei saa alkoholia:D Ei se niin tärkee asia oo!
Miksei niitä kaljoja voi ostaa ennen kuutta? Very easy.
Hävettää olla suomalainen kun täällä ei ajatella muutaku viinaa....
Stressiä voi vähentää muullakin kuin viinalla esim. Liikunta, sauna, ystävien kanssa olo.
Viina vain pahentaa stressiä pitkällä tähtäimellä. Sama huumeet.
Ja eikös huumeetkin ihmisen päihdytä sellaiseen kuntoon ettei ainakaan auton rattiin pidä mennä?
Pelottaa kyllä ajella skootterilla jos huumeet sallitaan... :( - heitäpä voltti
Älkää salliko huumeita kirjoitti:
Miksi *itussa sitä kaljaa pitää ostaa kuuden jälkeen????
Porukka ihan paniikissa kun ei saa alkoholia:D Ei se niin tärkee asia oo!
Miksei niitä kaljoja voi ostaa ennen kuutta? Very easy.
Hävettää olla suomalainen kun täällä ei ajatella muutaku viinaa....
Stressiä voi vähentää muullakin kuin viinalla esim. Liikunta, sauna, ystävien kanssa olo.
Viina vain pahentaa stressiä pitkällä tähtäimellä. Sama huumeet.
Ja eikös huumeetkin ihmisen päihdytä sellaiseen kuntoon ettei ainakaan auton rattiin pidä mennä?
Pelottaa kyllä ajella skootterilla jos huumeet sallitaan... :(Miksi sitä pitäisi ostaa ennen kuutta, mikä viisaus siinä olisi?
Kyllä sinuakin harmittaisi jos määrättäisiin, että saat nussia vain ennen klo 18.00 ja sitten välittömästi nukkumaan.
Ihme hitleitä pyrkii määräilemään muiden tekemisiä. - sdsdfsdfdsfds
heitäpä voltti kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi ostaa ennen kuutta, mikä viisaus siinä olisi?
Kyllä sinuakin harmittaisi jos määrättäisiin, että saat nussia vain ennen klo 18.00 ja sitten välittömästi nukkumaan.
Ihme hitleitä pyrkii määräilemään muiden tekemisiä."Kyllä sinuakin harmittaisi jos määrättäisiin, että saat nussia vain ennen klo 18.00"
Kohta sekin on kokonaan kieletty sosiaalitanttojen toimesta :D Tosin se koskee vain suomalaista miestä.
- Original67
Mikäpä siinä,laimentakoot juomia!Nytkin on lonkkua viinalla jatkettuna edessä,lisää viinaa vaan jos laimennetaan:)
- Eckerö
Aivan sama, loppukoot myynti vaikka kokonaan. Virosta saa helposti ja halvalla.
- Hynät jonkun tilillä
Ryyppääkö meillä päättäjät liikaa, siinä tapauksessa, edustusviinat pois, ja punakenkäiset hepsankeikat kuluttamasta, valtion piikkiin. Suomalaiset ei opi juomaan vähää se on satojen vuosien mukaan nähty. Tappakaa nyt vielä ne pienet kauppias yrityksetkin, niin hyvin menee. Eikö ole mennyt jakeluun, että suomalainen ostaa viinansa, vaikka kaikki kaupat olis yötä päivää kiinni. Tai valmistaa sen itse, nythän se on helponpaa, kun poliisitkin on tehty työttömiksi. Ja missä nyt on ne veroparatiisiin talletetut rahat, Urpilainen etsi ne nyt kun niitä tarvitaan, omistajaohjaus Hautala mukaan ostan teille molemmille, taskulamput, että löydätte ne. Etsikää selvinpäin!!
- Kiellot ohoi!!!
Kieltoja kiellon perään. Eihän tässä maassa enään mitään muuta lakeja tehdäkkään kun kieltolakeja. Ja yleensä niin että se mistä juuri minä päättävä henkilö en pidä pitää kieltää. Miksi kukaan ei kiellä sellaisia asioita jotka koskevat myös kieltäjää itseään? Kielletään seuraavaksi kaikilta kansalaisilta liikkuminen klo 18.00-6.00 välisenä aikana niin kukaan ei kompastu lenkillä tai aja kolaria tai vaikka rupea sanaharkkaan jonkun kanssa kadulla.
- ählämsähläm
Suomeahan valmistellaan islamiin!
- Islamhan
kieltää alkoholin.
- Viinakentille
Myynti-ja tuontirajoitukset kunniaan.
- rajoitus ei kaikille
Ongelmakäyttäjille ei pitäisi myydä ehkä 18 jälkeen saati monina muina aikoina, mutta ei normaalin ihmisen pitäisi kärsiä ongelmakäyttäjien vuoksi. Ihan hyvin voidaan myydä, jos ei ole suurista määristä kyse. Moni ihminen kun ajoittaa kauppa-asioinnin nimenomaan iltaan, eikä päivään. Yhtä hyvin ne ongelmakäyttäjät ostavat sitten ennen kello 18:sta ja sama ralli jatkuu... Sano minun sanoneen. Ja he saavat baarista sen, vaikkakin maksaa enemmän! Silloinhan pitäisi rajoittaa baarien anniskelua ongelmakäyttäjälle. Eikö pätevä hoito olisi parempi, kun tuntuu ettei alkoa runsaasti kuluttaville ole mitään käänteen tekevää tukea ja apua. Siihen pitäisi panostaa varmaan. Alkoholistit keittävät vaikka kiljua tai ostavat pimeänä, joku heistä hamstraa - arvaan. Eli ongelma ei poistu kaupan kellonajan rajoituksella edelleen. Ja mitä sieltä virosta tuodaan?
- muutos 2011
Kieltolaki lisää järjestäytynyttä rikollisuutta ja alkoholin salakuljetus tulee lisääntymään kuin 30 luvun Chicagossa. Hollannissa kannabiksen laillistaminen vähensi huomattavasti järjestäytynyttä rikollisuutta. Alkoholi ja kannabis vapaaksi!
- -liikemies alallaan-
Hieno aloite. Toivottavsati toteutuu.
Saahaan taas bisnetti pyörimään.
Toivoo Allan. - ilman alkoholiakin elää
Kielletään vaan alkoholi kokonaan! Jos rotkut rupee ärjyämään sitä vastaan niin sitten ovat riippuvaisia siitä
- nodrinkdrink
Suomessa tekopyhyyden huippua alkoholipolitiikka. On valtiomonopoli ( Alko ) , ja sitten hurskastellaan, kun tuodaan halvalla Virosta viinaa.
- Kristitty
Kieltolain kannalla olen. Tupakka- ja alkoholituotteet saisi mielestäni kieltää kokonaan. En katso kahviakaan hyvällä. Nämä kylläkin ovat vain henkilökohtaisia mielipiteitäni, muut valitkoon miten parhaakseen katsovat. Mikäli laki tulee tai sitä ei tule, se ei vaikuta nykyiseen elämääni mitenkään.
- taputan
Hyvä tuo uusilaki, menis kortille, sais vaan yhdenpullon kuukaudessa.
- joojuujo
MITÄ TOI ALCOHOLI MEINAA -.- en tajua miks pitää tavallisista sanoista vääntää englantia miks et saman tien aloittaja kirjoittanut kaikkea englanniksi
Ja miksi alkoholiau pitäisi nyt palvoa niin paljon vastustajat ovat tyypillisiä jotka naureskeleevat sille että tulipas dokattua taas paljon viime vkl ym nauraavat vähänkin jos puhutaan alkoholin käytöstä - Nimimerkillä mennään
Tilanne on surullinen. Onhan tämä ihmeellistä, kun hallinto pitää omia kansalaisiaan lapsen tasolla. Todellisiin alkoholiongelmaisiin kyseinen rajoitus ei vaikuttaisi käytännön tasolla mitenkään. Viinaa ostettaisiin etukäteen, haettaisiin Virosta, tehtäisiin kotona ja vaikka mitä. Tavalliset iltaa viettävät ihmiset saavat tässä takkiinsa ja suomalainen perhe menettää taas osan valmiiksi tiukasta budjetistaan.
Kun katsotaan kokonaiskuvaa suomalaisen yhteiskunnan ja alkoholin yhteydestä, niin alkaa miettimään, että onko tämä oikeasti parasta mitä päättäjät ovat keksineet kansan hyvinvoinnin kannalta? Suomalaiset voivat henkisesti pahoin nykyajan yhteiskunnan keskellä ja alkoholismi on sen sivuoire. Milloin edustajamme ymmärtävät katsoa jotakin asiaa huuruisia silmälasejaan pidemmälle ja keskittyä todelliseen ihmisten auttamiseen? On todella törkeää, että alkoholiveroa nostamalla päättäjät uskottelevat itselleen auttavansa, siinä sivussa, että saavat kiskottua rahaa, jotka näyttävät päätyvälle kaikkialle muualle, kuin terveydenhuoltoon. - Neuvosto-Suomi
Siis, Suomi on tällä hetkellä enemmän sosialistinen kuin Kiina. Aika säälittävää.
Nämä kiellot rajoittavat ihmisen vapautta toteuttaa omaa tahtoaan. Kourallinen päättäjiä haluaa, että kansa elää heidän oman norminsa mukaisesti.
Mikäli syy on verojen kerääminen, olisi se ymmärrettävää, jos hallitus saisi jotain aikaan.
Ja jos syy on se, että halutaan ohjata ihmisiä "oikealle ja terveemmälle" polulle, on kyseessä ihmisen vapauden rajoitus.
Tässä tapauksessa kaikki juontuu siitä, että monelta taholta sanotaan, että terveellinen elämä olisi ainoa oikea "hyvä" elämä. Toki, jos oikeasti on tyytyväinen siihen.
Mutta jos on onnellinen sillä, että polttaa tupakkaa, juo viinaa ja syö roskaruokaa, niin silloinhan tämäkin elämä on "hyvä".
Toiset elävät 10 vuodessa enemmän kuin toiset 60 vuodessa.
Pointti on, että millä oikeudella joku toinen määrrää yksilölle, että miten hänen kuuluu elää? Ekö tämä ole aika sosialistista?
Ja ihan tiedoksi vain, Kiinassa ei ole ikärajoja tupakassa eikä alkoholissa. SILTI nuoret eivät juo, koska se on heidän mielestä epäterveellistä.- Känni-
Mun mielestä olet ihan oikeassa.
Millä oikeudella kielletään nämä jutut! Toinen hyvä esimerkki on minun veljeni,
jolla on nyt vieroitusoireita heroiinista vain koska laki kieltää sen käytön.
Millä oikeudella sitä kielletään käyttämästä heroiinia?
Eivätkö poliitikot osaa ottaa muita huomioon tai ajatella sitä, ettei heillä ole oikeutta kieltää yksilönvapautta?
Ketä voi haitata pikku piikittely, kun se ei ole muiden asia.
Jotain rajaa tähän pelleilyyn, antaa ihmisten tehdä mitä haluaa ja puututaan vasta sitten, kun siitä syntyy jotain haittaa!
- ihasamamasa
Miksi kansa juo? Eikö siihen pitäisi saada muutos?
Jos vituttaa eikä viinaa saa niin syö vaikka sieniä tai hyppää kaulakiikkuun. - kun ei mene läpi
Kuinkas ollakaan, ei mene tuollainen aloite läpi. Ihan varmana ei mene! Kyllä se on niin että se hallitus näkee tuollaisen roska aloitteen unissaan vain.
- erkkixx1
Juopoille vaan kuula kalloon,niin loppuu tuokin vouhotus.
- Oravanpyörä
Nyt jo roudataan alkoholia Virosta 1,5 kertainen määrä enemmän kun mitä
ravintoloissa myydään ja jos näitä rajoituksia tulee lisää niin viinaralli yltyy. - kaverixxx
Joo, alkoholiin 100% korotus tätä kannatan. Keskari ja muut juomat laimennettava. Myyntiin rajoitus ei klo. 18:00 jälkeen arkena. Lauantai ja sunnuntaina ei kaljanmyyntiä eikä muinakaan pyhäpäivinä. Kyllä nyt on niin, että tämän juomakulttuurin on nyt loputtava sellaiset lait ja rajoitukset, että varmasti tehoaa. Ja alkikset pakkohoitoon sellaset taput naamaan et varmasti ei tee enää mieli juoda. Nyt tää juoppojen hyysäys saa loppua tulee niin helvetin kalliiksi hoitaa känniläisiä yhteiskunnan rahoilla joten nyt päättäjät tositoimiin jotta saadaan tämä kirottu alkoholi ongelma pois päiväjärjestyksestä.
- Eliittipummit syö
Tuollaista jälkeä tulee kun pummipoliitikot ja loispummivirkailijat makailevat päivästä toiseen syöden työtä tekevien verovaroja. Kun ei ole vastuuta mistään, voi huudella mitä roskaa tahansa ja nostella itselleen toisten rahoja.
- tabuus pois
Näytät lapselle kahta esinettä A ja B ja kiellät lasta ottamasta esinettä A. Arvaapa kumpaa esinettä lapsi mielummin haluaa kiellon jälkeen tavoitella? No satavarmasti esinettä A , joka oli häneltä kielletty. Tällainen on ihmisluonto jo lapsesta saakka.
Päättäjät tekevät suuren karhunpalveluksen kun kiristää alkoholipolitiikkaa tehden alkoholin entistä suuremmaksi tabuksi. Oikea tie olisi riistää alkoholilta sen mystinen maine niin, että se olisi yhtä tavallista kuin maito. Niin kauan kuin alkoholi on tabu niin varsinkin nuoret tavoittelevat sitä päästäkseen tekemään jotain salaperäistä ja kiellettyä.
Kun alkoholi tulee tavalliseksi arkituotteeksi, niin ei siitä nuori polvikaan jaksa innostua samalla tavalla ja alkavat pitää sen käyttöä jopa turhana. - AlkoholistiVastuusen
Alkoholi pitäisi täysin vapauttaa, mutta kaikki alkoholista johtuvat sairaudet saisi alkoholisti itse maksaa kun on itse aiheuttanutkin.
- KALLE KELLO
Kyllä se on muurahaisen kusi valtameressä mitä euroja menee alkoholismin (tai tupakan) hoitoon. Ei olla köyhiä eikä kipeitä kun eu:n pohjattomaan kitaan ja kaikki ne korrputotineet eu-maat, mihin rahaa hassataan miljarditolkulla, eikä kukaan puhu mitään. Mistäs kuvittelet, että nekään vähät viinavero-rahat revitään? KAIKKIEN pussista, myös raittiiden. Nostetaan sähköveroa, alv:a, muuta ei tarvikkaan, ai niin ja bensavero. Tässä se kolmikantaisuus ja KAIKKI maksaa, sinä varmaan kokoomuslaisena ilolla.
- Näkökulmia
Mielestäni alkoholi tulisi joko kokonaan kieltää tai tehdä sen saatavuus tosi hankalaksi tai sitten tehdä sen saatavuus hyvin helpoksi.
Kaikkein eniten tässä asiassa kuten monessa muussakin asiassa rassaa tuo jatkuva temppuilu lainsäädännön ja verotuksen kanssa. Joko vastuu juomisesta kokonaan valtiolle tai kokonaan kansalle.
Kysymys on kuitenkin viime kädessä asenteista. - kaverixxx59
Mulla on hyvä olla ei viina rasita pollaa, ei rapulaa ei tutinaa, ei yrjöilyä, ei kuseskelua julkisillapaikoilla, ei räkäposkella, ei putkaöitä valtionkyydeissä, ei makoilua lutkien päällä kännätessä, ei muistikatkoja möhläilyistä ketä pani ketä ei, ei vuokrarästejä, ei AA kerhoja, ei ihmissuhde ongelmia viinantakia, ei tyhjää lompakkoa ainaista rahapulaa, ei murhetta mist sais viinaa velaksi? Ketä loisisi, kuka auttaisi tätä piruparkaa, säälisi ihmisrauniota joka päivät pitkät kulkee viina ja kaljahuuruissa sätkä poskella kiroten syntymäänsä. Tässä sitä elämän tosiasioita liutana kuka tunnistaa itsensä? Mutta katsohan minulla ei raittiina ole näitä ongelmia eikä tule. Mulla meni monta vuotta, että tajusin mitä helvettiä tämä viina ja muut tekivät mulle, sitten eräänä päivänä mulle valkeni tosiasiat ja hups minusta tuli raitis ihminen. Nyt on jo 15 vuotta kun viimeksi join.
- Urkki8484
Minulla on samanlainen tarina.Alkoholistin elämä on yhtä helvettiä,mutta nyt on asiat hyvin.Kolmisen vuotta kesti ahdistus ja masennus,silloin kun viinanjuonnin lopetin,mutta nyt olen ollut raittiina liki 20 vuotta.Ihmettelen miksi yleensä joinkaan,ehkä olen ujo tai epävarma.Alkoholi ei sitä tilaa auttanut,vaan pahensi.
- artsa5x
Urkki8484 kirjoitti:
Minulla on samanlainen tarina.Alkoholistin elämä on yhtä helvettiä,mutta nyt on asiat hyvin.Kolmisen vuotta kesti ahdistus ja masennus,silloin kun viinanjuonnin lopetin,mutta nyt olen ollut raittiina liki 20 vuotta.Ihmettelen miksi yleensä joinkaan,ehkä olen ujo tai epävarma.Alkoholi ei sitä tilaa auttanut,vaan pahensi.
Hei kohtalotoveri, sama täällä. Nuorena en ollut kiinnostunut alkoholin käytöstä. Kaveripiirissä sen sijaan oli kosteaa porukkaa joka vei sitten mukanaan joksikin aikaa. Mutta kun vanhenin ja vahvistuin henkisesti ja oma persoona alkoi sanella tekemisiäni niin juopottelu loppui kokonaan. Nyt on mennyt yli kaksikymmentä vuotta ilman juopottelua. Olen tosin juonut joskus pullon olutta tai lonkeroa eikä siitä ole haittaa ollut, mutta ne ovat luokaa kerta tai kaksi vuodessa, aina ei sitäkään. Kyllä se juopottelu on sitten turhaa ja joutavaa hommaa. Alkoholi ei tosiaankaan paranna sosiaalista kanssakäymistä vaan vie viimeisetkin kyvyt toimia ja lähestyää ihmisiä luontevasti. Kuka haluaa, että viinalle haiseva ihminen lähestyy häntä, vain toinen samanlainen.
Kaveripiiri ja esimerkki ovat ne asiat jotka ohjaavat juopottelemaan. - NoAww
Jaaha, usko itse vain. Aika katkeralta kuulostat. Onko sulle tullut elämään jotain muuta alkohollin sijaan? Yleensä niin käy, esimerkiksi uskonto on mainio vaihtoehto. Siirry siis Päivi Räsäsen joukkoihin.
- OlutSieppo.
Urkki8484 kirjoitti:
Komppaan kyllä kaikkia näitä kohtalotoveireita, mutta varsinkin tuota, että alkoholistin elämä on yhtä helvettiä.
Itse taistelen vielä alkoholismia vastaan. Reilun vuoden olen nyt yrittänyt. Välillä retkahtanut. Viikkoja juomatta ja taas retkahtanut. Jossain vaiheessa juomisesta tulee pakko, eikä se ole enää omasta halusta kiinni. Itsestä kun tulee täysin erilainen humalassa, hullu yms - niin silti pään sisälläni, joku sanoo, että "juo", vaikka en haluaisi..
Tosin kaikista ei tule alkoholisteja. Se on vaan välillä niin, että tulee napattua olutta kun sitä on joka paikassa myynnissä. Ruokakaupoista voisi minun ilokseni poistaa, siirtää alkoon.
Enköhän minä tämän taudin voita vaikka tutkimuksien mukaan 1% suurin piirtein selviää alkoholismista.
Ehkä enemmän tarvittaisiin välineitä juuri alkoholismin torjuntaan ja parantamiseen kun ihmisten holhoamiseen. Minusta oli ennen mukava juoda alkoholia ja humaltua, mutta nykyään ei. Ei oo kiva selittää kännisekoilua, joista ei oikeen muista. Mutta joo..
Tuokin riippuvuus fakta, että alkoholi on pahimpia riippuvuuden aiheuttajia on ihan totta - on tullu omakohtaisesti todistettua. Alkoholisteja on kyllä pieni osa väestöstä, niin ei meidän takia tarvitse ihmisten iloja pois viedä. Kielloilla ei alkoholistia auteta, hän kieltää riippuvuuden loppuun asti ja kyllä keksii mistä viinansa löytää. Vaikka siitä hiivasta ja sokerista tai lasinpesunesteestä. Paraneminen alkoholismista lähtee itsestä. Alkoholismista on hyvä puhua ja valistaa siinä, että viina on riippuvuutta aiheuttava aine.
- jorma 10"
Valtio on hoitanut budjetin rahoitusta 70-luvulta lähtien aakkosjärjestyksessä: alkoholi, asuminen, auto, bensa,...Nykyinen hallitus ei ole tuonut uutta osaamista vanhaan juttuun.
- Huippupätkä
- Kieltolaki 2013?????
Aivan sama pitää vain perustaa" oma ,panimo,tuonti tai ihan kotimaan kaupoista varasto kotiin,sillä edellytyksellä ,että pysyy mopo omissa käsissä.Viron tuonti tulee lisääntymään,itse tehdyt juomat.Aivan mottipäistä olisi viedä kalja alkoon hillitsemään kulutusta,montakohan kirkasta lähtee samalla ,kun kerran alkossa ollaan.Kuinka ne jolla ei ole alkoa kotinurkilla,mutta kauppa on,minkähän laisia hiace lasteja lähtee liikkeelle.Eiköhä kieltolain aika ole ohi,ja tämä niin sanottu holhoaminen,jeesustelua sanon minä.Vero tulot kelpaa kyllä.
- Känni-
Tulee paha mieli, kun ei pääse joraamaan lähikuppilaan kännissä. Ja mistä vaimon voi löytää, jos ei ole kännissä?
Kaikki on hauskempaa kännissä ja selvinpäin bilettäminen on vain telaketju-feministiaktvisteille, joten alkoholin vaikutuksen alaisena tehdyt henkirikokset ja pahoinpitelyt eivät paljoa hetkauta.
Sitäpaitsi alkoholia ei voida kieltää meiltä sen takia, että muut tekevät tyhmiä asioita.
Minun mielestäni rattijuopumus on ihan tyhmä laki, koska kännissä ajaminen on paljon hauskempaa.
Ei sitä hauskuutta pitäisi meiltä kieltää sen takia, että jotkut tappavat jalankulkijoita ajaessaan humalassa. - trokari1
Joo kieltolaki voimaan, niin rupeen pirtutrokariks!
Sit tulee rahaa ku roskaa, hähää!
Herkkujenherkkua. - Suivaantunut
No huhu! Kylläpä on taas kehitys ehdotuksia!:/ Äly hoi älä jätä! EI vika ole viinan myynnissä vaan, niissä ihmisissä, jotka sitä väärin käyttää.. Viinaa kyllä aina saa ja sitä ostetaan sit varastoon, jos ei kerta sunnuntaisin sais myydä. Eli nostetaan vaan sitä alkoholi veroa. Tulee valtiolle lisää tuloja ja kaikista juopoimmat tajuis, ehkä juua vähemmän, ku ei oo rahaa ostaa.. Normaali ihmisen pussissa se ei kuitenkaan tunnu, vaikka se viina pullo maksais 5e enemmän. Ja ja nyt tarkotan normaalilla sitä, joka ei ryyppää joka viikonloppu, vaan ainoastaan sillon tällön.. Ja mitä noihin juoppoihin sosiaalipummeihin tulee, ni hommahan nyt on täysin väärinpäin. Niille ei sais maksaa mitään kalliita yksiöitä, vaan laitettas ne asuu sinne solukämppiin, missä opiskelijat nykysin joutuu asuu. Rupeis varmaan työn tekokin maistuu jossain vaiheessa, ku joutus sellasessa loukossa asuu. Tai sitten ei, mut eipähän maksais valtioille niin järjettömästi. Nyt opiskelijat joutuu raataa niska limassa, että saa asumiset sun muut maksettuu ja sit ihmetellään, että mitä voitas tehdä, että saatas opiskelijat valmistuu ajoissa.. Nimi merkillä itse joudun tekee kolmenä päivänä viikossa töitä, täyspainoisen opiskelun ohella, että saan kämpän ja muut laskut maksettua..
- se totuus
Ei sillä ole juopolle väliä paljonko pullo maksaa. Ovathan huumeetkin hyvin kalliita ja kuitenkin niitä käytetään. Sitten vaan on enemmän rikollisuutta jos ei meinaa raha riittää.
- mää vaa
ei ne ongelmat lopu vaikka suomesa kiellettäis alkoholi kokonaa. kylä alkoholia tarvitteva löytää viinansa ja kaljansa. jos ei muualta ku korpikuusen alta tai ulkomailta. mun mielestä suomen päättäjillä olis parempiaki lakeja rajotettavaks..
- Näkökulmia
Kotiviiniä ja kotiolutta on helppoa (ja laillista) valmistaa. Jos on taitoa, niistä saa varsin laadukasta juomaa. Joten tulkoon vaikka mikä kieltolaki.
- Suomen häpeä
Nythän ei ole kysymys löytääkö viinan vai ei rajoituksista huolimatta. Perimmältään kysymys on siitä miten saataisiin tämä posketon humahakuinen juopottelu kuriin.
Noita juopporessukoita horjuu näin kesäisin pitkin puistoja, ettei "kunnon" ihmiset uskalla edes kulkea mainituissa paikoissa,varsinkaan naiset. Ja onhan se örveltäminen ja tunkeileva käytös ikävää kaikille, vaikkei varsinaisesti pelkäisikään turvallisuutensa takia. Osalta menee sitten näköjään kaunis kesä istumalla jossain ulkoilmabaarissa juoden olutta.
Miten saataisiin tämän porukan mieliala nousemaan, ettei tarvitsisi juoda jatkuvasti tai käyttää joitain huumaavia aineita, siinäpä poliitikoille pähkinä purtavaksi. - kokousolut
Onhan se hienoa kun päättäjät ovat huolissaan kansalaisten alkoholin käytöstä. Siksi he kokouksissaan juovatkin viinaa, että tietävät mistä puhuvat.
- ei ämpäriin huku
Kyllähän tuo Jutta aika pöhöttyneeltä ja turvonneelta näyttää ja Kataisella posket ja nenä helottaa pakkelista huolimatta.Viinapäissään niitä heikkoja päätöksia on tehty! Ja nyt syytetään kansaa viinalla läträämisellä.
- taasnäitä
säälipanoratkaisuja kaksinaamaiselta hallitukselta, joka ei suostu kohtaamaan oikeita ongelmia, eli oman virtsaisen sosiaalipolitiikan aiheuttamaa kurjuutta, yksinäisyyttä ja kansalaisten ylikuormitusta. Kuitenkin tykkää masseista, mitkä kerää ryyppääviltä idiooteilta... Mitäs sit jos olutta ei saa kello 18.00 jälkeen kaupasta? Ajetaan ihmiset vielä aikaisemmin baareihin... Ja mistä lähtien muuten kieltolait ovat tuottaneet positiivisia tuloksia? Oppisivat tollot nyt kerrankin historiasta.
Niin kauan kuin kännääminen on jollain tavalla sosiaalisesti hyväksyttyä ja känniääliöt eivät saa kuulla katukuvassa ansaitsemaansa halveksuntaa ja pilkkaa, mikään ei tule muuttumaan. Tämä on loppujen lopuksi 2013, jotenkin surullista ettei lajimme ole näköjään vieläkään pystynyt kasvamaan aikuiseksi ja samat tyhmät puritaanit ovat vieläkin vallassa. Tämä on Pohjolan Korea! - demut jälleen...
Me olemme jo tulleet sen rajan yli, jossa verokertymä kasvaa, kun veroja nostetaan. Nyt veroja on nostettu, mutta verotulot ovat laskeneet. Näin alkoholin verotuksen suhteen on käynyt...
Kysyntään verojen nostolla ei ole ollut vaikutusta, siis varsinkaan alkoholiongelmaisten suhteen.
Mutta demareiden kannatusta sillä kieltojen lisäämisellä ja hinnan nostolla pyritään saavuttamaan... - aletaas ottaa!! ;P
Meidän pitää alkaa miettiä miten pidämme alkoholin kulutuksen nousussa ja takaamme että kaikille riittää viinaa monipuolisesti.Turhaan tässä enää suomi sätkii,ostetaan koko valtionlainarahalla kansalle vuosiksi viinaa eteenpäin ja unohdetaan maailman murheet!
- mek
Ei ole politikoilla muuta tekemsitä ja aina valitetaan näitä kuluja mitä alkoholin käytöstä tulee ja ei se ole alkoholin vika vaan suomen lainsäädännön että kaikille taataa terveydekhuolto. Kyllä asia ón niin että turha enää valittaa kun on paskat housuissa ja ajetelkaa henkilöä joka pääsee klo 20.00 töistä ja tekis muutamaan iltaolutta mieli ja ei saa kun kaupat on kiinn ja perheellinen ei voi mennä baariin niitä iltaoluita juomaan. Kun kielletään sunnuntaimyynti keskioluelta niin työttömyys lisääntyy ja ja panimot laittvat porukkaa pihalle niin nämä maksavat enemmän kuin ne kulut alkoholisairauksista tulee. Kumpi on tarkeämpiä eli työpaikat vain alkoholin saatavuus. KAikkia tuotteita pitäisi suoemssa myydä 24/7 niin hyvä tulee.
- neropatti88..
Kukkahattu hallitus tää. Hirveetä holhousta.
Tuskinpa noi läpi menee. Kyllä minä keinot keksin. Ostan monta pakkia viikolla kaljaa niin riitttää sunnuntaiskin. Viron kaljoja saa myös hyvään hintaan.- neropatti88..
Lisäyksenä että jos ihminen haluu päänsä sekasin niin sen myös saa. Sokeria ja hiivaa kun ostaa ja pistää kunnon kiljut käymään kuten mun eräs ystävä jolla ei ole varaa kunnon kaljan ostamisee ja ryyppä 24/7. Niin aina löytyy kiljua ja kavereille kanssa.
Kiljun haitta vaikutukset kuitenkin pahemmat kuin keskikaljan. Kilju on jotain 10% ja keskikalja 4.5%. - neropatti88..
neropatti88.. kirjoitti:
Lisäyksenä että jos ihminen haluu päänsä sekasin niin sen myös saa. Sokeria ja hiivaa kun ostaa ja pistää kunnon kiljut käymään kuten mun eräs ystävä jolla ei ole varaa kunnon kaljan ostamisee ja ryyppä 24/7. Niin aina löytyy kiljua ja kavereille kanssa.
Kiljun haitta vaikutukset kuitenkin pahemmat kuin keskikaljan. Kilju on jotain 10% ja keskikalja 4.5%.Baareihin mulla ei ole aikoihin ollut varaa edes mennä. Olen työtön 25v syrjäytynyt juoppo ja näilä hinnoilla täytyy vetää kalsari kännejä. Muutenkin sais tuota sosiaalista enempää enempi kuin vähän noi kaljan hinnat baareissa olis kohtuudessa. Jäätävän kallista alkoholi suomessa mutta ei se estä juomasta.
- Ei kiljua
neropatti88.. kirjoitti:
Kiljun haitta vaikutukset kuitenkin pahemmat kuin keskikaljan. Kilju on jotain 10% ja keskikalja 4.5%.Kunnon kotiviiniä 15% ja on paljon terveellisempää kuin pöhöttävä olut. Viininkin voi laimentaa jos haluaa vedellä tai mehulla. Viinissä flavonoideja, oluessa vain hiilihydraattia ja jos laimentavat, pöhöttää entistä enemmän.
- STM:lle
Pistäisivät maitoon kunnon verot ja myyntiaika arkisin 09:00 - 12:00. Ei se maitokaan mikään terveysjuoma ole, eikä sitä mualla maailmassa juodakaan niin hirveitä määriä kuin Suomessa. Ihmisetkin elävät pidempään ja terveellisemmin ilman maitoa.
- Nöyryyttäjä1
Juopolita pullot pois!
- Kylmät kädet
Herään muutenkin vasta klo 18 ja pyhäpäivinä makaan puolikuoleena krapulassa, joten rajoitukset eivät tunnu missään kohdallani.
Eli ainoastaan kello 18-21 ajan arkisin myytäisiin alkoholia? Se aiheuttaa aivan hirveän spurgu-ryysiksen kyseiselle 3 tunnin ajanjaksolle. - Hyvä hyvä!
Kansakunnan juontiputki poikki jo viimeinkin!
- viinatta
Koko Suomi kokonaan alkoholittomaksi! Kaikki jotka sitä edelleen haluavat juoda, voivat muuttaa johonkin toiseen maahan!!
- Näkökulmia
No mutta kansalle vapaat kädet. Kun juopot saavat niin paljon viinaa kuin haluavat, he kuolevat nopeasti. Vähitellen alkoholisti-geenit katoavat suomalaisista. Näinhän on jo Keski- ja Etelä-Euroopan maissa, jossa alkoholia on juotu pitempään eli tuhansia vuosia. Alkoholisteja on vähän ja melkein kaikki siemailevat viiniä nätisti.
- Iso Ykä
Alkoholistihan on parhaita veronmaksajia mitä löytyy, melkein kaikki tulot menevät valtion kassaan. Nyt sitten aiotaan järjestää laittomat markkinat taas uudestaan Suomeen. Oluen myynti laskee varmasti melko paljon laimennuksen jälkeen, ja Viron matkailu sen kun yleistyy. Salakapakoita alkaa ilmestyä sinne sun tänne, eikä valtio saa verotuloja viinasta entiseen tahtiin. Tervettä menoa siis.
- holhousta
Tämä kansa tarvitsee holhoamista. Siksi on hyvä että alkoholin saatavuutta vaikeutetaan. muutenkin ihmisiä pitäisi holhota enemmän. Eihän nyt kenenkään pitäisi joutua ottamaan vastuuta omasta elämästään ja tekemisistään! kyllä se on valtion tehtävä toimia kansan kaitsijana. Kun alkoholin haittoja vähennetään, kansalaisistakin tulee entistäkin terveempiä ja tuottavampia, ja näin ehkäistään nuorten syrjäytymistä.
- 65432211224556778899
Yksi minkä voisi kieltää on monipakkauksien myynti. Ennen ostettiin pari, sitten sixpack, mäyris ja nykyään kontti.
- Tosi on
No ihmisillä on erilaiset tarpeet ostaa tavaroita toisille riittä yksi toisille useampi.
Mikä ihmeen vimma on Suomessa näillä hyysäreillä saada joku oma määrä tai malli pakolliseksi toisille ihmisille. Eikö Suomessa saa olla ihan oma itsensä ilman , että joku alkaa määräilemään sinua omien mielihalujensa mukaan? - 3211wwdddgyiokhgf
Tosi on kirjoitti:
No ihmisillä on erilaiset tarpeet ostaa tavaroita toisille riittä yksi toisille useampi.
Mikä ihmeen vimma on Suomessa näillä hyysäreillä saada joku oma määrä tai malli pakolliseksi toisille ihmisille. Eikö Suomessa saa olla ihan oma itsensä ilman , että joku alkaa määräilemään sinua omien mielihalujensa mukaan?Se on vaan fakta että ihminen ostaa enemmän tällä lailla, sen takia kaupoissa on esim. näitä osta kaksi - kolmas "ilmaiseksi" kampanjoita. Samalla kulutustottumuksia höylätään ylöspäin että kauppa käy.
Itse olen henkilökohtaisesti huomannut tämän asian monen henkilön kohdalla.
- Hmmm...
Mielestäni noita liikoja rajoituksia pitäisi siivota pois ihmisten tieltä. Eihän kohta edes uskalla pytylle istua, kun pelkää tekevänsä sen väärin. Samalla pykälien yleinen kunnioitus laskee, kun niitä huomaa vahingossakin rikkovansa.
Jos joku tykkää alkoholista, ostakoon itselleen, kunhan ei tee muille haittaa. Samoin esim. aseita pitäisi voida ostaa vapaammin. Sitten jos tekee toiselle vahinkoa, niin entistä kovemmat rangaistukset, kuten usa:ssa.
Emme kaipaa sellaista holhoamista kuin nykyään harjoitetaan. - Tosi on
Eikö muuta ongelmaa muka ole? Työttömyys varmaan johtuu alkoholista?
- C2H5OHO!
Parikymmentä vuotta eteenpäin ja awot!; Muslimit joikaa minareeteissa ja sharialailla teloittavat kaikki juopot
- Resupekkaresupekkare
To:kaikille Tapio Rautavaahan lauloi aikoinaan
"Jos valtio vielä
Viinan hintaa
Nostaa
Niin pontikka
Sen vielä
Heille kostaa
Ja taas
Tiputetaan
Mannakorven mailla
Pontikkaa"
- teot ratkaisevat
Ensimmäiseksi pitäisi eduskunta raitistaa ja lopettaa ilmaisten viinojen antaminen kansanedustajille, joiden pitäisi olla hyvänä esimerkkina kansalaisille.
- Tosi on
Niimpä just ministeriviinat seis.
- 20 + 41
Alcohol 120% on siis sun mielestä syynä Suomen ongelmiin? Äly hoi!
http://www.alcohol-soft.com
Aivan sairasta! - Ken katajan oksaa sä
Ei alkoholin saatavuutta tartte rajoittaa vaan rangaistaa kovemmin käytöstä, esim 2 promillen humalan ylityksestä 500 eron sakko, samoin känni örvellyksestä. Putka reissusta aina sakkolappu kouraan, niin akaa katajainen kansa taipua eurooppalaisille juoma tavoille
- Erkki
Jos niin käy että putkareissusta aletaan taas sakoittamaan,käy kuten kävi 70 luvulla,ainakin kouvolassa,jossa heittivät putkaan selviä miehiä,ja sakottivat poispäästäessään.Ei ihmisen elämää pidä sakoilla entisestään rasittaa.Alkoholisti juo usein liikaa,ja joutuu usein putkaan,niin se vain on.
- peksu_naks
Voisko joskus vaikka tätä alkoholi ongelmaa ratkoa siitä toisesta päästä, eli miksi juodaan? Jos tähän vaikka tarjottas hoitoa niin varmaan ongelmat pienenis, ei millään hinnalla ja myynti rajoituksilla saada aikaan kun pimeät markkinat.
Mutta kun hoito maksaa ja hinnan korotuksilla saa rahaa..
Ja ainahan suomessa on kaikki ongelmat hoidettu väärin, ampuma tapaus => kielletään aseet eikä hoideta hulluja.. - Valtio hoitaa
Suomen alkoholivero on varmaan maailman kovimpia mitä niillä rahoilla on Suomessa aikaan saatu ??? Hallitus on vetänyt ne rahat viivana nenään .
- ÄlyHoi älä jätä
EU ja verotus
EU:n sisämarkkinoiden alkuperäinen tavoite on taata kaikille jäsenmaittensa kansalaisille tasapuoliset oikeudet. Siksi suomalaisillakin on perustuslainomainen oikeus tuoda maahan muista EU-maista yksityiskäyttöön olutta ja muita alkoholijuomia maksamatta niistä veroa Suomessa.
Korkean veron ylläpitämiseksi suomalaisten tuontioikeutta rajoitettiin EU-jäsenyyden alussa, mutta nyt näiden poikkeusten ja erityispäätösten voimassaoloajat ovat päättyneet.
Euroopan unioni on säätänyt viiniä lukuun ottamatta kaikkien muiden alkoholijuomien minimiverosta. Suomen olutvero on yli kymmenkertainen EU:n päättämään minimiveroon nähden, mikä on kohtuutonta. Suomi myös verottaa olutta raskaammin kuin oluen kanssa kilpailevaa viiniä.
Suomen korkea alkoholiverotus on EU:n yhteismarkkinoiden hengen vastainen
Euroopan Unionin perustamissopimuksen artikla 93 edellyttää valmisteverojen harmonisointia kuluttajien tasavertaisten oikeuksien ja sisämarkkinoiden häiriöttömän toiminnan takaamiseksi. Tähän olemme sitoutuneet jo Euroopan Unioniin liittyessämme. Suomen alkoholivero on kuitenkin edelleenkin huomattavasti korkeampi kuin EU-maissa keskimäärin. - Nursery Rhymes
Vai johtuisko ne sittenkin eräiden henkilöiden vääristä päätöksistä:
http://www.youtube.com/watch?v=LH2UB2uD-tA - ei törpött.
Linnoissa kreivien häät vietetään, sanotaan laulussakin. Eduskuntaa voisi hyvin kuvata samalla tavalla, sillä ilmaiset viinat ja raskaana notkuvat ruokapöydät ovat niin kaukana niistä pahalta haisevista aidatuista kesäisistä katujen varsilla olevista olutjuottoloista, jota eduskunnan suojiin päässyt henkilö ei voi ymmärtää.
Sehän on selvä, että alkoholia käytetään liikaa, mutta se olisi ensiarvoisen tärkeää selvittää, minkä takia sitä käytetään liikaa. Tähän eivät ilmeisesti pysty kansamme valitutkaan, koskapa itsekin pitävät lujasti kiinni viinaosingoistaan.
Jos se on niin, että rikkaat käyttävät alkoholia iloonsa ja köyhät suruunsa, niin mitäpä sille sitten voikaan tehdä.
Eletään kuitenkin toivossa, että vielä joskus koittaa selvä päivä. - tulos pakkasella
valtion kassaan tulee noin 1.3 miljd myynistä viinaa mutta haitta vaikutukset maksaa kymmen kertaisesti mikäli itäsuomen yliopiston laskelmat pitää kutinsa. käytännössä se tietäisi sitä että 10euron pullo pitäisi maksaa 100 euroa jotta oltaisiin edes - tilanteessa.
Typerää lässytystä koko puhe viinanjuonnista.Se oli muistaakseni Jörn Donner joka sanoi aikoinaan,että se on omituista,että samat ihmiset on huolissaan siitä
että viinan kulutus kasvaa ja menot lisääntyy ja siitä,että jos kulutus vähenee,niin
verotulot pienenee.Kannattaisikohan politiikkojen juosta päätä seinään kerran päivässä kun tämä sama perinne jatkuu,että tulisi vähän järkeä nuppiin.Nyt kun ollaan EU:ssa,niin ei kannata ruikuttaa viinankulutuksesta.koska itsehän ne on suomen sinne halunneet ja nyt viinantuonti on vapaata (hyvä niin)Ei hinnankorotuksilla eikä oluen laimentamisella kulutusta lopeteta,siitä seuraa vaan
viinaralli rajan taakse ja taas tulot pienenee.Milloinkohan nämä älypäät tajuaa sen.
Kaikki rajoitukset lisää kulutusta ja ne ketkä juo ne juo edelleen,vaikka sitten mitä sontaa.Turha on jeesustella raittiudella ja sillä,että suomi olisi pahin
ryyppymaa maailmassa.- ihan sama
Eihän tästä puutu enää mikään muu kuin että viinakortit otetaan uudelleen käyttöön......
Niinpä,mutta ei onnistu EU:ssa ja sehän näitä politiikkoja jurppii,kun ne haluaisi
palata menneisyyteen.
- suometar3
Turha lakiesitys! Kyllä juomia saa . Ei kannata suututtaa Suomalaisia enempää.s
- yök alcohol
Olet oikassa,tämä nykyinen oikeisto sekä vasemmisto hallitus ei ole tehnyt kuin velkaa lisää Suomelle tämä nykyinen hallituksemme on pääministereineen sekä valtio ja kuntaministereineen vertaansa vailla typeryydessään.Itseasiassa päivi räsäsen alkohilin anniskelua koskeva ehdotus on sinänsä viisas kun alkoholin saatavuutta rajoitetaan ja alkoholin hintaa nostetaan ongelmat ainakin vähenevät.
- mnnjjuuyjnvvhuyhjg
Syy miksi jotkut näistä valittavat on se että pitäisi päästä känniin mahdollisimman helposti, usein ja halvalla.
Normaalille ihmiselle ei ryyppääminen käy budjetin päälle vaikka maksaisi enemmänkin, jos näin on niin ehkä kannattaisi keskittyä muihin asioihin kuin viinan hintaan. Ja juomaa pitää pystyä säilyttämään kotona ilnan että alkaa polttelemaan. - waler
Suomen ongelmat johtuvat pitkälti kokoomusjohtoisesta hallituksesta.
aina keksitään jotain,mikä vie huomion muualle,kun jotain suurempaa on
tekeillä.
No viina,mikä sen parempi aihe kääntää huomiota muualle. - bii1
näin on suomi on hohouksen mestarimaa säätäkää uudelleen KIELTOLAKI niin vouhottajat saa tahtonsa läpi ja trokarit rikastuu
- Paha virhe
Kysessä ei ole alcoholi vaan alkkohooli.
- francois
www.kiellettymaailma.fi
Käykää vaikuttamassa mm. tähän asiaan ja muihinkin! - whisskey..hik
Paskan marjat! Skolannissa ainakin sataa.. onhan viinan osalta sielläkin ollut kallista, mitä muistan. Mallasjuoma pintit sen sijaan siellä saa, ulkonajuodenkin, kohtuuhinnalla ja vielä musiikkiviihteen kera. Isot hypermarketit myyvät alehintaan ja ne haetaa jo perjantaiksi ja lauantain peleihin ollaankiin jo rehattu kotiin korikaupalla olutta, jääkaapit täyteen. No mutta, Skotlanti kuuluu oluen markkina-alueeseen, jossa UK:n 50milj. asukaluku vaikuttaa siihen, milä hinnalla oluet voidaan myydä ulos.
Kyllä Skotti on aina haldannu alkoholin asuen tiäs millä mantereella ja he ja heidän juuriaan omaavat ovatkin vieneet sitä whiskey:ä maailmanlaajuisessa tuotannossa kaikiin maailman kolkkiin. "Mutta millään muilla mailla, kuin Suomen, ei oo lasit wiskii wailla" - RamiRaitis
Valtio on hölömö, se valmistaa ja myy viinaa ja sitten ihmettelee, kun sen haittavaikutukset tulevat niin kalliiksi. Vuotuiset viinavahingot ovat miljardiluokkaa.
Valtiolla on täysi mahdollisuus lopettaa viinan käyttö!
Valtio voi lisätä viinaan sellaista myrkkyä, että kukaan ei voi sitä rajusti oksentamatta juoda - kyllä loppuu viinan käyttö, tai ainakin merkittävästi vähenee!- ålåhn
juo
- Ongelma mamuista
Suomen ongelmat johtuvat pahasta maahanmuuttokriisistä!
- Iloinen tyttö.
Oi, mistä saataisiin yksi pikku tippa viinaa,
se mielen virkistää, kun ei ota liikaa.
Se sopii miehille kuten myös naisille, nyt kaikki juoda saa, ei parempaa. Lauloi Afu Tanner aikoinaan.
I drink to that. - Hästkarl
Mitä helvetti.!Olen n.s..suomenruotsalainen ja olen juonut alkhoolia abaut 50 v-Nami-Nami.en voi allekirjoittaa että olen "kohtujuomari"mutta jos terveys salli meinaan jatkaa samaan tahti.P.S. tuliko niitä e.a ja i liikaa
- Järkee vai ei
Joensuu aloitti ensimmäisenä kieltolain =D
- sOOMELAISSET ei osaa
- Watch and learn
- Helppoa rahaa!!!!
- Näin on
Aina täällä on juotu ja aina tullaan juomaan. Ei meistä saa "eurooppalaisia". Juntteja ollaan. Voi mennä katsomaan Viroon tai Espanjaan tai vaikka ruotsin-laivalle. Nuppi turvoksiin, kun on päästy kotoa pois ja kotona taas voikin vetää "kalsarikännit"
- Näin on
Aina täällä on juotu ja aina tullaan juomaan. Ei meistä saa "eurooppalaisia". Juntteja ollaan. Voi mennä katsomaan Viroon tai Espanjaan tai vaikka ruotsin-laivalle. Nuppi turvoksiin, kun on päästy kotoa pois ja kotona taas voikin vetää "kalsarikännit"
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917